kysymyksiä, jotka kaipa vastauksia!!-kiitos

undulaatin saava(ko)

1. Haluaisin 2 naaras undua, paljohan ne maksais rovaniemellä?
2.paljon niille sopiva häkki maksais? jos ottaisn yhden, paljonko sille maksais minimi kokoinen häkki? (undulle olisi paljon seuraa!)
3. paljon varusteet maksaisivat? ruokaastia juoma-astia jne.
4. millainen ruoka-astia unduille tarvis?

olisin TOSI kiitollinen, jos tietäisit kertoa mulle jotain:) asun posiolla, tietäskö kukaan undun kasvattajaa posio-kuusamo-rovaniemi?

KIITOS!

2

272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heip..

      hinnat vaihtelee 20-40e, häkkiin kannataa panostaa eniten, koska mitä isompi sen parempi ja minimi mitä unduilla saa olla niin tulee joka tapauksessa maksamaan plus että silloin on pakko päästä vapaaksi päivittäin!

      ei mielellään vain yhtä koska ne ovat parvilintuja niin masentuvat aika helposti, pahimmassa tapauksessa kuolevat,eli vähintään kaksi! ja niillä on seuraa toisistaan tavalla jota itse et pysty antamaan.

      kipot, kivet, vitamiinit, ruuat maksavat n.30-40e.

      kahdelle linnulle kannattaa olla vaikka kaksi ruoka-astiaa siemenille, yksi esim.salaateille, juomapullo, unohtamatta orsia, niitä nyt saa pihaltakin mutta täytyy olla oikean paksuisia, siihen orsipaperia tai ostat orren mikä kuluttaa kynsiä ettei kasva liian pitkiksi.


      niin myös lelut maksavat joten siihenkin menee rahaa, unohtamatta jos linnut sairatuvat niin lääkärikuluihinkin uppoaa kivasti.

    • -M-

      Rovaniemen hintatasosta en sen tarkemmin tiedä, mutta keskimäärin undulaatit maksavat ehkä noin 50-100e kpl, vähän ostopaikasta ja väristä/tyypistä yms riippuen. Suoraan kasvattajalta voi saada vähän halvemmalla kuin kaupasta jos sellainen sattuu sopivasti kohdille.
      Undulaatille sopivat häkit (vähintään noin 70x45cm pohjaiseen minimihäkkiin mahtuu kyllä parikin lintua) maksavat yleensä halvimmillaan noin 100-150e ja siitä ylöspäin, ison häkin saa itse tehden halvemmalla.
      Uusissa häkeissä tulee usein jotain kuppeja ja vesipulloja jo valmiiksi mukana, joten erikseen ei niitä ainakaan montaa tarvitse ostaa jossei halua vara/vaihtokuppeja tai erimallisia (vesipullon lisäksi tarvitaan kupit ainakin kuivamuonalle, tuoreruoalle ja mahdollisesti myös voimaruoalle).

      Ruokakupeiksi usein käytännöllisimmät ovat puolipyöreät pinnoihin ripustettavat malli, mutta mikä tahansa kippo yleensä kelpaa jos sen vaan saa sijoitettua niin ettei lintu pääse likaamaan ruokaa tai kaatamaan kuppia. Paras vesiastia linnuille on hamsterinpullo (varmista kuitenkin että lintu osaa siitä juoda ennen kuin sen jättää ainoaksi vesiastiaksi), mutta erilaiset putkilomalliset juoma-automaatitkin ovat ihan kelvollisia.

      Lisäksi tarvitset perushankintoina tietysti linnulle ruokaa ja ainakin jonkinlaisen kylpyvadin (esim muovinen kukkalautanenkin käy jos ei halua ihan linnuille tarkoitettua astiaa ostaa) tai sumupullon ja joitain leluja (itsekin niitä voi tehdä). Hyvin suositeltava on myös vähintään talvisajaksi erillinen lintuvalo häkin päälle (esim akvaariovalaisin johon linnulle sopiva loisteputki), johon kätevä on myös laittaa kellokytkin.

      Tuolta voit lukea vähän yleistietoa lintujen tarvikkeista:
      http://www.papukaijayhdistys.fi/web/index.php?option=com_content&task=view&id=92&Itemid=89

      Ja hoidosta:
      http://www.papukaijayhdistys.fi/web/index.php?option=com_content&task=view&id=82&Itemid=53

      Webbikaupoista näet vähän missä hinnoissa erilaiset tarvikkeet liikkuvat (lähimmässä kaupassa voi toki olla vähän erilaiset valikoimat ja hinnat):

      http://www.elainkeskus.net/index.php?page=shop.browse&category_id=67&option=com_virtuemart&Itemid=1
      http://www.lemmikkiexpress.fi/product_catalog.php?c=5

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1704
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1229
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1025
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe