Mikä ratkaisuksi, kun on vanhoja laitteita, jotka liitetään COM -portin kautta? Eräs "konsultti" sanoi, että pitää hankkia, jokin välikappale ja jatkoi, että niiden kanssa on sitten paljon vaikeuksia. Muuta ei sitten konsultoinutkaan. Ehkä parempi niin.
Vastaukset 2
usb serial adapterin tarvinnet. Eli mökkylä emuloi sarjaporttia ja tekee koneeseen sarjaportin. Ongelmia saattanee tulla etenkin joidenkin "vanhojen" sarjasysteemien (prommerit esim) kanssa ja joutuu säätelemään portin asetuksia oikeen hikipäässä.
Vinkkinä kannattaa hankkia johonkin yleiseen piirisarjaan perustuva adapteri (ajurien vuoksi....) itse olen käyttänyt HP:n adapteria en siksi, että se HP:n vaan siksi kun piiri on tuossa ftdi joka varsin yleinen ja löytyy ajurit windows32 & 64 & vista & macci & linux..
Huono ostos taas on joku eksoottinen xp only..johon ei saa ajureita edes netistä....Onhan niitä USB-adaptereita sarjalaitteille, mutta niiden toimiminen riippuu myös kytkettävästä laitteesta, joten sitä testaa omillaan. Tai sitten ei. Uusien laitteiden hankinta on aina vaihtoehto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3581114- 71748
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37696- 49590
- 41588
- 63533
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht321501Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19491- 75471
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459