puhelinmyyjälle

kuulovaurio!

Myntityö voi olla vaarallista.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1467652

Ei tämä kimpaantunut asiakas varmaan tarkoittanut aiheuttaa kuulovauriota, mutta olisi sen nyt pitänyt ajatella vähän seurauksiakin. Olisi vaikka ennemmin lopettanut kyseisen puhelun.

Koittakaa ihmiset kunnioittaa vähän puhelinmyyjiäkin.

270

80523

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tehdä saman noille

      saatanoille,en voi moittia teon tekijää

      • toinen niistä estää soitot ...

        Jos puhelinmyyjät ärsyttää niin hommaa puhelinmarkkinointiesto.
        Kestää pari kuukautta ennenkun se tulee voimaan mutta sen jälkeen eivät soittele.

        Jos et meinaa laittaa estoa niin kokeile toista konstia kuin tuota luuri kajariin. Rupea lörpöttelemään myyjälle kaikkea turhanpäiväistä ja niin kauan että sitä rupeaa ärsyttämään sillä eiväthän ne voi sulkea luuria kun ovat itse soittaneet, se olisi todella epäkohteliasta. Kaverini tekee aina niin, kertoo paikkakunnan säät ja uutiset ja kaikkea mahdollista ;)


      • sattu3

        Ehkä hieman kärkkäästi sanottu mutta samoilla linjoilla olen kanssasi. Kyllä tuo puhelinmyynti on tavallaan toisen reviirille tunkemista, puhelin on kuitenkin niin henkilökohtainen väline. Olisi parempi jos se myynnin yritys tapahtuisi vaikka ihan perinteisellä kirjeellä ja postilla. Ne olisi sitten helppo repiä ja polttaa roviolla. En kunnioita kyseistä ammattia pätkääkään enkä ymmärrä miten joku voi tai haluaa sitä tehdä. jättäisivät meidät rauhaan!


      • mitä ...

        vastaan seuraavalle


      • myyntityöllä tienaava

        Ehka sunkin pitäis herätä tähän maailmaan! Olet luultavasti ehkä 15 vuotias tai hieman jälkeenjäänyt aikuinen. Itse olen ollut markkinointialalla 10 vuotta. Myönnän että sinunlaisia "fiksuja" ihmisiä on yllättävän paljon. Ainakin minä ymmärrän jos asiakas ei ehdi taikka halua puhua,siinä kohtaa myyjänkin täytyy tuntea vastuunsa eikä jatkaa paatostansa.Itselläni on markkinointialan yritys ja työllistän useita henkilöitä.En koe tekeväni harmia ihmisille, vaan harjoitan elinkeinoani sekä maksan hyvää palkkaa myyjilleni.


      • PUHELINMYYJÄ!

        en viittinyt ees lukea kaikkia näitä kirjoituksia, sen verran paskahousujen puhetta!!

        olen 15v tehnyt puhelinmyyntiä, en myy aikakausilehtiä vaan asiakkaani ovat yrityksiä.

        joukossa on kusipäitä mutta suurin osa ok, ja työni on niin haasteellinen myyntityö että tällä kokemuksella TIEDÄN pärjääväni missä myyntityösä tahansa!!!

        kuvittele raukka ittes tilanteeseesn jossa myyt jollekin jotain mitä toinen ei näe, haista, hypistele, eikä saa heti!! verrataan vaikka tätä autoliikkeen myyjän hommaan: sinne tullessaan ihmiset ovat jo kotona päättäneet ostaa auton! ei vois helpompaa olla!!

        olisin päässyt kokemuksellani ja supliikillani seuraaviin töihin mutta en ole mennyt: kiinteistövälittäjä, automyyjä, kodinkonemyyjä, toimistopäällikkö, vakuutusmyyjä ja kymmeniä muita myyntialan hommia!!

        puhelinmyynnissä mulla on muutama lyömätön etu: soitan kotoa, vaikka kalsarit jalassa ja tukka sekasin, silloin kun haluan ja miten paljon/vähän päivässä haluan!!

        JA PALKKA, JOS TE TAJUAISITTE RUIKUTTAJAT PALJONKO MÄ NETTONA SAAN KUUKAUDESSA NIIN VOIS LEUKA PUDOTA!!

        NIMITTÄIN KANSANEDUSTAJAN PALKKA JÄÄ TOISEKSI!! JA TYÖTÄNI TEEN MAX 4H AKTIIVISTA SOITTELUA PÄIVÄSSÄ!!

        PUHELINKULUNI OVAT ALLE 5e/PVÄ....

        JOTEN MULLE ON AIVAN SAMA ARVOSTETAANKO MUN TYÖTÄNI VAI EI, TIEDÄN OLEVANI SIINÄ HUIPPU, JA TIEDÄN ETTÄ SUSTA JOKA ET OSAA KUIN LAITTAA LUURIN PÖYDÄLLE TAI SULKEA SEN, EI TÄHÄN HOMMAAN OLISI!!!

        P.S MONESTI KUN ASIAKKAANI ON SANONUT JO HETI ALUSSA : "MITÄÄN EN SAATANA TILAA", OLENKIN SANONUT NÄIN: EN OLLUT KYLLÄ MITÄÄN MYYMÄSSÄKÄÄN MUTTA KUN SÄ TEET ( ESIM. RAKENNUSFIRMAT) NOITA PIHAMÖKKEJÄ NIIN OLISIN TARJOUSTA KAIVANNUT, MUTTA SAAN FIKSUMMAN VARMAAN MUUALTA!

        JO ALKAA SÖNKÖTYS JA ANTEEKSI PYYTELY!! SEN JÄLKEEN SANONKIN VAIN ETTÄ KYLLÄ TÄÄ JO KERTOI SUSTA TARPEEKSI....

        SITTEN KUN KAVERI ON SOITTANUT UUDESTAAN KYSEISELLE HEMMOLLE PARIN PÄIVÄN PÄÄSTÄ, ON OLLUTKIN JOP VÄHÄN ERI VASTAUSTYYLI :)))


      • Juha Wiklund

        Asia on näin yksinkertainen. Soitin kyseiseen yritykseen esittelin itseni ja yrittäjä halusi täsmännyksen mistä soitan. Kerroin mistä soitan ja hänen reaktionsa on jo kaikilla tiedossa. Jos kyseinen henkilö jonka nimeä en voi tässä julkistaa lukee tämän toivon että hän ja te muut mietitte mitä itse tekisitte jos joku ihminen sen perusteella aiheuttaa teille vakavan korvavaurioin sen perusteella että esittäydyin itse omalla nimellä ja tuotteella hänelle. Eli siis on oikeun vahingoittaa toista ihmistä sen perusteella että ei pidä toisen ihmisen nimestä ja tehdä hänestä vaikka sokean. Laitatpa sinäkin oma nimesi tänne niin joku vastaan tulija joka ei pidä naamastasi saattaa sen perusteella tehdä sinusta sokean ja se teko on sitten sinun mukaasi oikeutettua. ÄLÄ HOI IDiOOTIT:


      • Juha Wiklund

        Saatanan idiootti. Ihminen joka tekee toisesta kuuron sen perusteella että ei pidä puhelinmyynnistä on täysin edes vastuuton idiootti vankilaan kuuluisi. Luin näitä aiheita ja hämmästyin suuresti. Onko siis oikein kun kadulla tulee henkilö vastaan et pidä hänestä tai hänen ulkonäöstä sinulla olisi oikeus vahingoittaa häntä. Tehdä hänestä vaikka sokea.
        Pistätpä oma nimesi osoitteesi tänne niin ehkä joku hullu voi toteuttaa sinullekin tämän saman kuin minulle kun ei tykää sinun kommenteistasi.
        Suomi on tai oli vielä eilen oikeusvaltio jossa väkivaltarikolliset saavat rangaistuksen.

        Murha, pahoinpitely ja raiskauksia te vaaditte lailliseksi Suomessa.


      • Suomi oli vielä eilen oikeu...

        Kuulovammainen puhelinmyyjä itse.

        Olen tuossa kauhuissani lukenut suomalaisten kommentteja kuinka jollakulla henkilöllä pitäisi olla oikeus vahingoittaa toista ihmistä sen perusteella, että hän ei pidä hänestä. Esitänkin kysymyksen teille kaikille on Suomi vielä oikeusvaltio jos sen kansalaisilla on oikeus raiskata, pahoinpidellä, tappaa tai murhata toinen ihminen sen perusteella että kyseinen ihminen ei miellytä häntä.
        Paljon puhuttiin aikoinaan koulumurhaajasta ja oltiin kovasti tuomitsemassa häntä. Mutta netti keskustelun perusteella kuulovamman tahallinen tuottamus minulle on jonkin ihminen perusoikeus. Kuulostaa ainakin minun terveessä korvassa varsin oudolta. Vasempaan korvaani saattaa jäädä pysyvä kuulovamma yhden idiootin seurauksesta, joka nyt ei vain tykännyt mistä soitan. Sillä muuta en ehtinyt hänelle kertoa ennen hänen idioottimaista tekoaan.
        Ei muuta kuin murhaajat, raiskaajat, pahoinpitelijät kunniaan. Ampuma-ase jokaiselle joka sen tahtoo ja oikeus käyttää sitä aina kun joku vähemmän kiinostava ihminen tulee vastaan.
        Tämähän on sitä mitä enemmistö netti keskusteluun osallistuvista haluaa. Omasta mielestäni ihminen joka tarkoituksenaan on toisen ihmisen tahallinen vahingoittaminen kuuluu vankilaan.


      • Puh myyjälle
        Juha Wiklund kirjoitti:

        Saatanan idiootti. Ihminen joka tekee toisesta kuuron sen perusteella että ei pidä puhelinmyynnistä on täysin edes vastuuton idiootti vankilaan kuuluisi. Luin näitä aiheita ja hämmästyin suuresti. Onko siis oikein kun kadulla tulee henkilö vastaan et pidä hänestä tai hänen ulkonäöstä sinulla olisi oikeus vahingoittaa häntä. Tehdä hänestä vaikka sokea.
        Pistätpä oma nimesi osoitteesi tänne niin ehkä joku hullu voi toteuttaa sinullekin tämän saman kuin minulle kun ei tykää sinun kommenteistasi.
        Suomi on tai oli vielä eilen oikeusvaltio jossa väkivaltarikolliset saavat rangaistuksen.

        Murha, pahoinpitely ja raiskauksia te vaaditte lailliseksi Suomessa.

        Sinulla vaikuttaa olevan juuri nyt kuukautiset?


      • Uni seis
        PUHELINMYYJÄ! kirjoitti:

        en viittinyt ees lukea kaikkia näitä kirjoituksia, sen verran paskahousujen puhetta!!

        olen 15v tehnyt puhelinmyyntiä, en myy aikakausilehtiä vaan asiakkaani ovat yrityksiä.

        joukossa on kusipäitä mutta suurin osa ok, ja työni on niin haasteellinen myyntityö että tällä kokemuksella TIEDÄN pärjääväni missä myyntityösä tahansa!!!

        kuvittele raukka ittes tilanteeseesn jossa myyt jollekin jotain mitä toinen ei näe, haista, hypistele, eikä saa heti!! verrataan vaikka tätä autoliikkeen myyjän hommaan: sinne tullessaan ihmiset ovat jo kotona päättäneet ostaa auton! ei vois helpompaa olla!!

        olisin päässyt kokemuksellani ja supliikillani seuraaviin töihin mutta en ole mennyt: kiinteistövälittäjä, automyyjä, kodinkonemyyjä, toimistopäällikkö, vakuutusmyyjä ja kymmeniä muita myyntialan hommia!!

        puhelinmyynnissä mulla on muutama lyömätön etu: soitan kotoa, vaikka kalsarit jalassa ja tukka sekasin, silloin kun haluan ja miten paljon/vähän päivässä haluan!!

        JA PALKKA, JOS TE TAJUAISITTE RUIKUTTAJAT PALJONKO MÄ NETTONA SAAN KUUKAUDESSA NIIN VOIS LEUKA PUDOTA!!

        NIMITTÄIN KANSANEDUSTAJAN PALKKA JÄÄ TOISEKSI!! JA TYÖTÄNI TEEN MAX 4H AKTIIVISTA SOITTELUA PÄIVÄSSÄ!!

        PUHELINKULUNI OVAT ALLE 5e/PVÄ....

        JOTEN MULLE ON AIVAN SAMA ARVOSTETAANKO MUN TYÖTÄNI VAI EI, TIEDÄN OLEVANI SIINÄ HUIPPU, JA TIEDÄN ETTÄ SUSTA JOKA ET OSAA KUIN LAITTAA LUURIN PÖYDÄLLE TAI SULKEA SEN, EI TÄHÄN HOMMAAN OLISI!!!

        P.S MONESTI KUN ASIAKKAANI ON SANONUT JO HETI ALUSSA : "MITÄÄN EN SAATANA TILAA", OLENKIN SANONUT NÄIN: EN OLLUT KYLLÄ MITÄÄN MYYMÄSSÄKÄÄN MUTTA KUN SÄ TEET ( ESIM. RAKENNUSFIRMAT) NOITA PIHAMÖKKEJÄ NIIN OLISIN TARJOUSTA KAIVANNUT, MUTTA SAAN FIKSUMMAN VARMAAN MUUALTA!

        JO ALKAA SÖNKÖTYS JA ANTEEKSI PYYTELY!! SEN JÄLKEEN SANONKIN VAIN ETTÄ KYLLÄ TÄÄ JO KERTOI SUSTA TARPEEKSI....

        SITTEN KUN KAVERI ON SOITTANUT UUDESTAAN KYSEISELLE HEMMOLLE PARIN PÄIVÄN PÄÄSTÄ, ON OLLUTKIN JOP VÄHÄN ERI VASTAUSTYYLI :)))

        Itse olen tehnyt B2B myyntiä 17v. Siinä sivussa koutsannut satoja tähtiä myynti-alan kirkkaalle taivaalle.

        On aivan toista myydä puhelimessa, kuin olla läsnä kaupanteko tilanteessa. Toki voit myydä jotain pientä, isot kaupat tehdään kuitenkin paikan päällä.
        Itsekin olen täydentänyt asiakkaiden tarpeita puhelimitse, mutta tapaamiset, jossa ollaan face to face on ihan eri maailmaa. Taitaisi sinunkin kaltainen "tykki" jäätyä nähdessäsi asiakkaan silmätysten. Ei ne isot puheet, pikemmin tulokset. Jatka toki jutustelua puhelimitse, se näyttää olevan juttusi.

        Yksi asia ihmetyttää, miksi teet vain 4h/pvä?
        Menetkö niin piippuun, ettet jaksa täyttä päivää? Mieti tilannetta, jossa tekisitkin OIKEATA myyntityötä esitellen ideoita asiakkaille heidän työpaikoillaan. Suunnittelet päiväsi, soitat meetingit ja ajat asaiakkaiden luokse. Päiväsi venähtäisivät helposti 10-12h..

        Olisit siis sairaslomalla työuupumuksen vuoksi jo ensimmäisen viikon jälkeen!

        Kansanedustajien palkat 70% verovapaita. Bruton päälle maksetaan päivärahat ja km korvaukset, sekä lukuisa määrä muita etuusbonuksia. He saavat n.5000-7500e/kk käteen. Et sinä 4h puhelinhöpöttelyllä, jossa kulut 5e/pvä pääse kuin kenties kymmenesosaan.


      • jarkke
        Juha Wiklund kirjoitti:

        Saatanan idiootti. Ihminen joka tekee toisesta kuuron sen perusteella että ei pidä puhelinmyynnistä on täysin edes vastuuton idiootti vankilaan kuuluisi. Luin näitä aiheita ja hämmästyin suuresti. Onko siis oikein kun kadulla tulee henkilö vastaan et pidä hänestä tai hänen ulkonäöstä sinulla olisi oikeus vahingoittaa häntä. Tehdä hänestä vaikka sokea.
        Pistätpä oma nimesi osoitteesi tänne niin ehkä joku hullu voi toteuttaa sinullekin tämän saman kuin minulle kun ei tykää sinun kommenteistasi.
        Suomi on tai oli vielä eilen oikeusvaltio jossa väkivaltarikolliset saavat rangaistuksen.

        Murha, pahoinpitely ja raiskauksia te vaaditte lailliseksi Suomessa.

        Puhelinmyyjat ovat alinta p*skakastia mitä maa päällään kantaa. Ei mulla ainakaan ole OIKEITA TÖITÄ TEHDESSÄ aikaa keskustella jostain helvetin ilmaisesta lehdestä, joka tulee sitten kuitenkin maksamaan 39,90e/vuosi. Tai jostain muusta yhtä vähäpätöisestä. JOS JOTAIN HALUAN OSTAA, ostan sen kaupasta tai tilaan netistä. En todellakaan odota että joku elämäänsä kyllästynyt ameeba soittaa jostain puhelinmyyntipuljusta kahden euron tuntipalkalla. MENKÄÄ OIKEISIIN TÖIHIN!


      • ............
        Juha Wiklund kirjoitti:

        Asia on näin yksinkertainen. Soitin kyseiseen yritykseen esittelin itseni ja yrittäjä halusi täsmännyksen mistä soitan. Kerroin mistä soitan ja hänen reaktionsa on jo kaikilla tiedossa. Jos kyseinen henkilö jonka nimeä en voi tässä julkistaa lukee tämän toivon että hän ja te muut mietitte mitä itse tekisitte jos joku ihminen sen perusteella aiheuttaa teille vakavan korvavaurioin sen perusteella että esittäydyin itse omalla nimellä ja tuotteella hänelle. Eli siis on oikeun vahingoittaa toista ihmistä sen perusteella että ei pidä toisen ihmisen nimestä ja tehdä hänestä vaikka sokean. Laitatpa sinäkin oma nimesi tänne niin joku vastaan tulija joka ei pidä naamastasi saattaa sen perusteella tehdä sinusta sokean ja se teko on sitten sinun mukaasi oikeutettua. ÄLÄ HOI IDiOOTIT:

        pelttorit...äläkä nyt vertaile tätä naurettavaa juttua murhiin ja raiskauksiin.... Ammatinvalintakysymys tämäkin.... Ja meinaatko haastaa vaikka oikeuteen jos jonkun puheääni on niin kova, että siitä aiheutuu kuulovaurio?


      • a?a
        jarkke kirjoitti:

        Puhelinmyyjat ovat alinta p*skakastia mitä maa päällään kantaa. Ei mulla ainakaan ole OIKEITA TÖITÄ TEHDESSÄ aikaa keskustella jostain helvetin ilmaisesta lehdestä, joka tulee sitten kuitenkin maksamaan 39,90e/vuosi. Tai jostain muusta yhtä vähäpätöisestä. JOS JOTAIN HALUAN OSTAA, ostan sen kaupasta tai tilaan netistä. En todellakaan odota että joku elämäänsä kyllästynyt ameeba soittaa jostain puhelinmyyntipuljusta kahden euron tuntipalkalla. MENKÄÄ OIKEISIIN TÖIHIN!

        No, ne puhmyyjät ovat yleensä työttömii tukityöläisii tekevät sitä n.puoli vuotta kun on pakko,jos kieltäytyy niin joutuu karenssiin....


      • oikeaa työtä tekevä
        Suomi oli vielä eilen oikeu... kirjoitti:

        Kuulovammainen puhelinmyyjä itse.

        Olen tuossa kauhuissani lukenut suomalaisten kommentteja kuinka jollakulla henkilöllä pitäisi olla oikeus vahingoittaa toista ihmistä sen perusteella, että hän ei pidä hänestä. Esitänkin kysymyksen teille kaikille on Suomi vielä oikeusvaltio jos sen kansalaisilla on oikeus raiskata, pahoinpidellä, tappaa tai murhata toinen ihminen sen perusteella että kyseinen ihminen ei miellytä häntä.
        Paljon puhuttiin aikoinaan koulumurhaajasta ja oltiin kovasti tuomitsemassa häntä. Mutta netti keskustelun perusteella kuulovamman tahallinen tuottamus minulle on jonkin ihminen perusoikeus. Kuulostaa ainakin minun terveessä korvassa varsin oudolta. Vasempaan korvaani saattaa jäädä pysyvä kuulovamma yhden idiootin seurauksesta, joka nyt ei vain tykännyt mistä soitan. Sillä muuta en ehtinyt hänelle kertoa ennen hänen idioottimaista tekoaan.
        Ei muuta kuin murhaajat, raiskaajat, pahoinpitelijät kunniaan. Ampuma-ase jokaiselle joka sen tahtoo ja oikeus käyttää sitä aina kun joku vähemmän kiinostava ihminen tulee vastaan.
        Tämähän on sitä mitä enemmistö netti keskusteluun osallistuvista haluaa. Omasta mielestäni ihminen joka tarkoituksenaan on toisen ihmisen tahallinen vahingoittaminen kuuluu vankilaan.

        Tais toi "kuulovamma" edetä syvemmälle kuin korvaan?
        Vai taidatko kostomielessä teeskennellä korvasi kuulovammaa kun on loukattu "puhelinmyynti" itsetuntoa niin pahasti? :'(

        Lässytä vain minkä ehdit täällä mutta totuus on että kaikenlaiset turhanpäiväiset puhelinkaupustelijat pitäisi lailla kieltää.

        p.s. Mieti nyt hyvin tarkkaan sitä kuulo- vai sanottaisko luulovammaa... valheella/petoksella on lyhyet jäljet. ;)


      • näin....!
        toinen niistä estää soitot ... kirjoitti:

        Jos puhelinmyyjät ärsyttää niin hommaa puhelinmarkkinointiesto.
        Kestää pari kuukautta ennenkun se tulee voimaan mutta sen jälkeen eivät soittele.

        Jos et meinaa laittaa estoa niin kokeile toista konstia kuin tuota luuri kajariin. Rupea lörpöttelemään myyjälle kaikkea turhanpäiväistä ja niin kauan että sitä rupeaa ärsyttämään sillä eiväthän ne voi sulkea luuria kun ovat itse soittaneet, se olisi todella epäkohteliasta. Kaverini tekee aina niin, kertoo paikkakunnan säät ja uutiset ja kaikkea mahdollista ;)

        Puhelinmyyjä soittaa, niin kerron, että vaimo päättää näistä asioista meillä, haen puhelimeen ja jätän luurin tunniksi pöydälle. Kyllä se sieltä häipyy, eikä soita uudestaan.

        Tähän puhelinmarkkinointiin tulisi lainsäädännöllä puuttua.
        Elikkä markkinointi mielessä kenenkään puhelimeen ei saisi soittaa, ellei asianomainen ole siihen erikseen lupaa antanut.
        Liittymäsopimuksessa rasti ruutuun. X tai ei


      • *TUNKEILIJAA*
        Juha Wiklund kirjoitti:

        Saatanan idiootti. Ihminen joka tekee toisesta kuuron sen perusteella että ei pidä puhelinmyynnistä on täysin edes vastuuton idiootti vankilaan kuuluisi. Luin näitä aiheita ja hämmästyin suuresti. Onko siis oikein kun kadulla tulee henkilö vastaan et pidä hänestä tai hänen ulkonäöstä sinulla olisi oikeus vahingoittaa häntä. Tehdä hänestä vaikka sokea.
        Pistätpä oma nimesi osoitteesi tänne niin ehkä joku hullu voi toteuttaa sinullekin tämän saman kuin minulle kun ei tykää sinun kommenteistasi.
        Suomi on tai oli vielä eilen oikeusvaltio jossa väkivaltarikolliset saavat rangaistuksen.

        Murha, pahoinpitely ja raiskauksia te vaaditte lailliseksi Suomessa.

        "Onko siis oikein kun kadulla tulee henkilö vastaan et pidä hänestä tai hänen ulkonäöstä sinulla olisi oikeus vahingoittaa häntä."

        No ei tod. Siitähän ei tässä kyse ollutkaan. Mutta siitä, että joku tunkeutuu kämppääsi häiriköimään, PITÄISI SAADA VAHINGOITTAAKKIN, ja vahingoittamattakin passittaa putkaan ja käräjille. Niinhän muutoin enimmäkseen onkin, paitsi puhelinmyynnin osalta.

        Puhelinmyynti kieltoon! Se on toistaiseksi laillista, todellista kotirauhan rikkomista, jonka pitäisi olla oletusarvoisesti kiellettyä, ilman erikseen annettua lupaa. Todellakin epähyväksyttävin ammatti.

        Ja kuten jo sanottua, linjoilla on yleiseti maksimitaso, ja kyllä se on täysin oma moka, jos on säätänyt sen liian isolle. Että saatanan idiootti itse! Ei voi syyttää edes tunnustuksen perusteella. Että Äly hoi älä jätä!


      • tv-kameraan
        Juha Wiklund kirjoitti:

        Saatanan idiootti. Ihminen joka tekee toisesta kuuron sen perusteella että ei pidä puhelinmyynnistä on täysin edes vastuuton idiootti vankilaan kuuluisi. Luin näitä aiheita ja hämmästyin suuresti. Onko siis oikein kun kadulla tulee henkilö vastaan et pidä hänestä tai hänen ulkonäöstä sinulla olisi oikeus vahingoittaa häntä. Tehdä hänestä vaikka sokea.
        Pistätpä oma nimesi osoitteesi tänne niin ehkä joku hullu voi toteuttaa sinullekin tämän saman kuin minulle kun ei tykää sinun kommenteistasi.
        Suomi on tai oli vielä eilen oikeusvaltio jossa väkivaltarikolliset saavat rangaistuksen.

        Murha, pahoinpitely ja raiskauksia te vaaditte lailliseksi Suomessa.

        Varmaan logiikkasi mukaan ihmisen josta ei pidä voi tehdä sokeaksi TV:n välityksellä osoittamalla vaikkapa kirkkaalla taskulampulla kameraan kun uhri katsoo tv:tä? Tai ampua kohti tv-kameraa kun katsot tapahtumaa televisiostasi.

        Usko ihan huviksesi, ettei syytteessäsi ole mitään järkeä. Jos ihan oikeasti olet saanut kuulovaurion työssäsi käyttämässäsi välineessä, on kyseessä työsuojelutapaus. Työnantajasi on tehnyt virheen hankkiessaan työhönsopimattomia työvälineitä.

        Vaikka puhelimen mikrofoni on ollut kranaatin vieressä sen räjähdettyä, niin äänienergia ei siirry toisen puhelimen kuulokkeeseen muuttumattomana. Siitä pitävät huolta fysiikan lait ja tarkoitukseen sopiva elektroniikka.


      • turjottaa alushousuillasi t...
        PUHELINMYYJÄ! kirjoitti:

        en viittinyt ees lukea kaikkia näitä kirjoituksia, sen verran paskahousujen puhetta!!

        olen 15v tehnyt puhelinmyyntiä, en myy aikakausilehtiä vaan asiakkaani ovat yrityksiä.

        joukossa on kusipäitä mutta suurin osa ok, ja työni on niin haasteellinen myyntityö että tällä kokemuksella TIEDÄN pärjääväni missä myyntityösä tahansa!!!

        kuvittele raukka ittes tilanteeseesn jossa myyt jollekin jotain mitä toinen ei näe, haista, hypistele, eikä saa heti!! verrataan vaikka tätä autoliikkeen myyjän hommaan: sinne tullessaan ihmiset ovat jo kotona päättäneet ostaa auton! ei vois helpompaa olla!!

        olisin päässyt kokemuksellani ja supliikillani seuraaviin töihin mutta en ole mennyt: kiinteistövälittäjä, automyyjä, kodinkonemyyjä, toimistopäällikkö, vakuutusmyyjä ja kymmeniä muita myyntialan hommia!!

        puhelinmyynnissä mulla on muutama lyömätön etu: soitan kotoa, vaikka kalsarit jalassa ja tukka sekasin, silloin kun haluan ja miten paljon/vähän päivässä haluan!!

        JA PALKKA, JOS TE TAJUAISITTE RUIKUTTAJAT PALJONKO MÄ NETTONA SAAN KUUKAUDESSA NIIN VOIS LEUKA PUDOTA!!

        NIMITTÄIN KANSANEDUSTAJAN PALKKA JÄÄ TOISEKSI!! JA TYÖTÄNI TEEN MAX 4H AKTIIVISTA SOITTELUA PÄIVÄSSÄ!!

        PUHELINKULUNI OVAT ALLE 5e/PVÄ....

        JOTEN MULLE ON AIVAN SAMA ARVOSTETAANKO MUN TYÖTÄNI VAI EI, TIEDÄN OLEVANI SIINÄ HUIPPU, JA TIEDÄN ETTÄ SUSTA JOKA ET OSAA KUIN LAITTAA LUURIN PÖYDÄLLE TAI SULKEA SEN, EI TÄHÄN HOMMAAN OLISI!!!

        P.S MONESTI KUN ASIAKKAANI ON SANONUT JO HETI ALUSSA : "MITÄÄN EN SAATANA TILAA", OLENKIN SANONUT NÄIN: EN OLLUT KYLLÄ MITÄÄN MYYMÄSSÄKÄÄN MUTTA KUN SÄ TEET ( ESIM. RAKENNUSFIRMAT) NOITA PIHAMÖKKEJÄ NIIN OLISIN TARJOUSTA KAIVANNUT, MUTTA SAAN FIKSUMMAN VARMAAN MUUALTA!

        JO ALKAA SÖNKÖTYS JA ANTEEKSI PYYTELY!! SEN JÄLKEEN SANONKIN VAIN ETTÄ KYLLÄ TÄÄ JO KERTOI SUSTA TARPEEKSI....

        SITTEN KUN KAVERI ON SOITTANUT UUDESTAAN KYSEISELLE HEMMOLLE PARIN PÄIVÄN PÄÄSTÄ, ON OLLUTKIN JOP VÄHÄN ERI VASTAUSTYYLI :)))

        sekä tukka liisterissä.
        Jos sinulla noin "mahtavasti" menee, et sinä päivystäisi tällä keskustelupalstalla, vai miten?
        Mutta ainahan voi haaveksia paremmasta huomisesta vaikka sitten puhelimessa jaaritellessa. Onko sinulla muuten vielä puheaikaa jäljellä?
        Ja muista, tänään on lottoarvonta eli pistä töpinäksi!
        (Tässä hyvät numerot: 2, 9, 14, 31, 35, 37, 39)
        Kyllä se siitä...


      • hullua touhua
        Suomi oli vielä eilen oikeu... kirjoitti:

        Kuulovammainen puhelinmyyjä itse.

        Olen tuossa kauhuissani lukenut suomalaisten kommentteja kuinka jollakulla henkilöllä pitäisi olla oikeus vahingoittaa toista ihmistä sen perusteella, että hän ei pidä hänestä. Esitänkin kysymyksen teille kaikille on Suomi vielä oikeusvaltio jos sen kansalaisilla on oikeus raiskata, pahoinpidellä, tappaa tai murhata toinen ihminen sen perusteella että kyseinen ihminen ei miellytä häntä.
        Paljon puhuttiin aikoinaan koulumurhaajasta ja oltiin kovasti tuomitsemassa häntä. Mutta netti keskustelun perusteella kuulovamman tahallinen tuottamus minulle on jonkin ihminen perusoikeus. Kuulostaa ainakin minun terveessä korvassa varsin oudolta. Vasempaan korvaani saattaa jäädä pysyvä kuulovamma yhden idiootin seurauksesta, joka nyt ei vain tykännyt mistä soitan. Sillä muuta en ehtinyt hänelle kertoa ennen hänen idioottimaista tekoaan.
        Ei muuta kuin murhaajat, raiskaajat, pahoinpitelijät kunniaan. Ampuma-ase jokaiselle joka sen tahtoo ja oikeus käyttää sitä aina kun joku vähemmän kiinostava ihminen tulee vastaan.
        Tämähän on sitä mitä enemmistö netti keskusteluun osallistuvista haluaa. Omasta mielestäni ihminen joka tarkoituksenaan on toisen ihmisen tahallinen vahingoittaminen kuuluu vankilaan.

        Ymmärrän täysin että jollakin on pinna pettänyt. Puhelinmyynti on niin sairasta huijaamista että siitä seuranneista konflikteistä on niin moni ihminen saanut enemmän kuin tarpeekseen, niin moni että onko ihme jos tällaista joskus sattuu. Eihän se oikein ole aiheuttaa vammaa, mut ymmärrän kuitenki jos tuommosta tapahtuu.
        Itse olen rahallisesti menettänyt tämmöisten huijarikauppiaiden takia yli tuhat euroa( sisältä kaksi tapausta), se on iso summa alkaneelle pienyrittäjälle.
        Joten miettikää nyt miten paljon on aihetta tämmöiseen reagointiin!
        Itse olen tehnyt sellaisen periaatepäätöksen etten enää osta puhelinmyyjiltä mitään, koska luvatut eivät pidä!


      • Tohelo007
        Suomi oli vielä eilen oikeu... kirjoitti:

        Kuulovammainen puhelinmyyjä itse.

        Olen tuossa kauhuissani lukenut suomalaisten kommentteja kuinka jollakulla henkilöllä pitäisi olla oikeus vahingoittaa toista ihmistä sen perusteella, että hän ei pidä hänestä. Esitänkin kysymyksen teille kaikille on Suomi vielä oikeusvaltio jos sen kansalaisilla on oikeus raiskata, pahoinpidellä, tappaa tai murhata toinen ihminen sen perusteella että kyseinen ihminen ei miellytä häntä.
        Paljon puhuttiin aikoinaan koulumurhaajasta ja oltiin kovasti tuomitsemassa häntä. Mutta netti keskustelun perusteella kuulovamman tahallinen tuottamus minulle on jonkin ihminen perusoikeus. Kuulostaa ainakin minun terveessä korvassa varsin oudolta. Vasempaan korvaani saattaa jäädä pysyvä kuulovamma yhden idiootin seurauksesta, joka nyt ei vain tykännyt mistä soitan. Sillä muuta en ehtinyt hänelle kertoa ennen hänen idioottimaista tekoaan.
        Ei muuta kuin murhaajat, raiskaajat, pahoinpitelijät kunniaan. Ampuma-ase jokaiselle joka sen tahtoo ja oikeus käyttää sitä aina kun joku vähemmän kiinostava ihminen tulee vastaan.
        Tämähän on sitä mitä enemmistö netti keskusteluun osallistuvista haluaa. Omasta mielestäni ihminen joka tarkoituksenaan on toisen ihmisen tahallinen vahingoittaminen kuuluu vankilaan.

        Kyllä sä olet oikeasti pöhkö. Ei se vamma tainnut korvaan jäädä, syvemmälle upposi.

        Olet niin tyhmä, että vertaat tätä pahoinpitelyihin, raiskauksiin ja murhiin.

        Olet niin tyhmä, että pidit kuulokkeiden äänenvoimakkuutta liian kovalla.

        Olet niin tyhmä, että syytit äänen tuottajaa oman työvälineesi sijasta.

        Montakohan kertaa sinut ollaan raiskattu verkon välityksellä?


      • Minä ite

        Sellossa kävi miten kävi. Mies rankaisi tyttöystäväänsä siitä ettei tämä halunnut seurustella enää hänen kanssaan. Useimmat rohkeat työkaverit puolustivat rohkeasti tyttöä siltä sekopäältä.
        Minä olen se joka menetin kuuloni. Minulla on oikeus elää Suomessa ja tehdä työtäni niin ettei kukaan minuun kajoa vaikka katsookin työni häntä häiritsevän. On monia töitä ja sen tekijöitä joista minä en pidä mutta siitä huolimatta en heitä tapa tai muullakaan tavoin vahingoita.
        Me elämme Hyvinvointi Suomessa jossa laki ei anna kenelläkään oikeutta pahoinpidellä tai tappaa ketään siksi ettei joku hänestä pidä tai hänen teoistaan.
        En tiedä missä maailmassa luulet asuvasi mutta toivottavasti teet jotakin sellaista työtä tai omaat sellaisen piiloutumisen taidon jolla kykenet suojelaan itseäsi jos joku päättää tappaa sinut mielipiteesi takia pelkästään sen vuoksi että ei mielipiteestäsi pitänyt.

        Suomessa on laki jonka pitäisi suojella meitä kaikki sekopäiltä!

        Mutta ymmärrän toki teitä yrittäjiä ja tietenkin teitä yksityisiä kansalaisiakin. Markkinointi on ikävää sitä tulee TV:stä ja lehdissä niitä näkee. Mainoksia putoo jopa postiluukusta, mutta kukaan ei yritäkään Turun sanomien tai Helsingin sanomien omistajien tai Ylen eli eduskunnan vahingoittamista. Vaaditko sinä jolle vastaan että Vanhanen kuuluu tappaa tai vahingoittaa sillä tavalla ettei hän enää kykene tekemään työtään. On sinulla kyllä päässä sahajauhoja täytyy myöntää.

        Pistä nimesi näkyviin ja kerro tarkkaan meille kaikille mitä haluaisit todella tehdä meille kaikille markkina ihmisille! Mutta ei susta ole siihen senkin vellihousu rikollisen alku.


      • mä ite
        sattu3 kirjoitti:

        Ehkä hieman kärkkäästi sanottu mutta samoilla linjoilla olen kanssasi. Kyllä tuo puhelinmyynti on tavallaan toisen reviirille tunkemista, puhelin on kuitenkin niin henkilökohtainen väline. Olisi parempi jos se myynnin yritys tapahtuisi vaikka ihan perinteisellä kirjeellä ja postilla. Ne olisi sitten helppo repiä ja polttaa roviolla. En kunnioita kyseistä ammattia pätkääkään enkä ymmärrä miten joku voi tai haluaa sitä tehdä. jättäisivät meidät rauhaan!

        Itse en haluaisi siivota toisten sotkuja tai en haluaisi olla lääkäri tai sairaanhoita tai poliisi jne. Lääkäri sotkee kätensä oksennukseen, limaan mätään vereen, työntää sormiaan toisten perseen reikkin todetakseen esim sairauksia. Poliisi kantaa juopuneita ja oksentelevia humalaisia putkaan saa osakseen sylkeä, oksennusta, pilkkaa ja verta jne. Minä en tekisi näitä töitä ikinä. Minusta ei vain olisi henkilöksi joka alentuu työntämään sormiaan toisen ihmisen peräaukkoon ja tutkimaan haistelemalla löydöksiään.

        Lyhyt yhteenveto en pidä siivomisesta lakkautetaan siivoojan ammatit ja roskakuskit. En pidä myöskään terveyden alan töistä lopetaan nekin ja kaiken lopuksi voisimme lopettaa kaikki ammatit sillä on varmasti muitakin jotka eivät pidä maan viljelystä jne jne.

        Tai voisimme vain toivoa että kukin meistä löytäisi itselleen sellaisen ammatin josta itse pitää ja antaa muiden tehdä rauhassa ne työt josta ei itse pidä


      • mä ite
        ............ kirjoitti:

        pelttorit...äläkä nyt vertaile tätä naurettavaa juttua murhiin ja raiskauksiin.... Ammatinvalintakysymys tämäkin.... Ja meinaatko haastaa vaikka oikeuteen jos jonkun puheääni on niin kova, että siitä aiheutuu kuulovaurio?

        Kyllä ja vielä kyllä. Jos tulet vastaan kadulla ja huudat minun korvaani niin lujaa että tärykalvo tai minun tapauksessa sisäkorva viottuu. Niin kyllä ja kyllä. Tämä asia eteni poliisille joka tutki asiaa tahallisen pahoinpitelynä josta muodostui pysyvähaitta. Eli voinen asiaa hyvin verrata vaikka turpaan vetämiseen jossa sinulta löydään hampaat katuun.

        En tiedä kokisitko sen ammattinvalinnaksi kun et osannut reagoida tilanteeseen kuin Poliisi.


      • mä ite

        Olen siis tehnyt puhelintyötä Fonectalla, Luettelomedialla, Tapiolalla, If:ssä ja Nyt Pohjantähdessä. Lukuisat muutkin yritykset harrastavat puhelinmarkkinointi johtuen sen helppoudesta lähestyä asiakasta ja saamalla paremmin kauppaa. Keskimäärin Telemarkkinointia harrastavat yritykset saavat joka 1/10 kiinni saadulta kaupan. Jos yritykset lähettäisivät kalliita markkinointi kirjeitään niin vastaus ja kaupan saaminen heikkenisi huomattavasti eili keskimäärin alle 1/1000 vastaa markkinointikirjeeseen.

        Eli Telemarkkinoinnin taustalla on Raha.

        Miten voit estää telemarkkinoinnin laillisin keinoin siten ettei sinun tarvitsisi vahingoittaa ketään:
        * Jos olet yksityisihminen hanki markkinointikielto puhelimeesi
        * Älä osallistu arvontoihin tai mihinkään kyselyihin netissä tai paperilla missä pyydetään puhelinnumeroasi.
        * Muuta numero salaiseksi / etenkin vanhusten ja lapsien

        Yritys
        * Voit palkata henkilön tai yrityksen joka hoitaa markkinointiisi liittyvät asiat.
        * Hanki liittymä ja siihen vastaaja palvelu maksaa 1/kk noin 0,69€ anna tämä numero asiallisesti jokaiselle myyjälle joka sinulle soittaa. Ilmoita myyjälle että tästä numerosta vastaa henkilö joka hoitaa meillä markkinointiasioita. (Tiedotteeseen laitat viestin: laittakaa kaikki tarjoukset emailina johonkin todelliseen email osoitteeseen jotta näet saattaisiko tarjousten joukossa olla jotakin kiinostavaakin kun sinulla on aikaa tuollaisiin asioihin keskittyä. On hyvä myös varata sinnikkäimpiä myyjiä varten varata soitto aika esim perjantai 14-16 jolloin pystyt keskittymään näihin puheluihin ja muut työt ei puheluista kärsi)

        Miksi sinulle sitten soitetaan?
        * Perustiedot ovat maksuttomia joita aina tarkistellaan ja toimia-aloja. Kukapa haluaisi että yrityksesi tiedot väärin kun niitä joku kyselee ja sen vuoksi päätyy soittamaan kilpailijalle.
        -Maksuttomia perustietoja ovat osoiteet, yrityksen nimi,1x puhelinnumero, netti versioissa 1-2 sähköistä osoitetta.
        eli nämä tiedot voivat olla vanhentuneita jos olet muuttanut puhelinnumeroasi tai olet muuttanut jne.

        Mikä sitten maksaa?
        *Logot, kuvat ja muut huomiota herättävät seikat joista yrityksesi tunnetaan tai löydetään paremmin.
        *Toiminnakuvaukset: Teen varsinais-suomessa, teen asbestisaneerausta mutta siinä ohessa myös muita purkutöitä jne jne.'
        *Hakusanat asbesti, asbestityö, asbestikorjaus jne jne. eli aina kun haetaan esim Hki asbestityö sanalla yrityksesi tiedot tulevat palvelussa 1-20 joukkoon riippuen palveluntarjoajasta ja kilpailun määrästä alalla.

        Eli vaikka sinulle soitetaankin ja asioita kysellään voit toki sanoa myös että perustiedoissa ei ole muutoksia jos tiedät että näin asia on todellisuudessa ja ilmoittaa ettet ota tänä vuonna mitään maksullista ja laittaa saman tien luuri kiinni. Näin meistä pääsee parhaiten eroon ja tietosi ovat silti ajan tasalla jos niitä joku asiakkaasi kaipailee.

        Tässä vielä linkki jos epäilet ettei numerosi koskaan kukaan kysele:
        http://www.gallupweb.com/tnsmetrix/
        Finderista (Fonecta) 6 miljoonaa kyselyä vuodessa muut palvelut päälle
        numerotiedustelu 0100 100 eniro 12 miljoonaa kyselyä/vuosi samoin 020202 fonecta saman verran. Näiissä palveluissa numeron kysely maksaa liki 2€/kpl ja nettiversioissa kysely on maksutonta ja helppoa.
        *Muutamia hyviä joita itse käytän:
        - Eniro.fi, Inoa.fi, luettelomedia.fi, 02.fi, yritystele.fi. No näilläkin jo pärjäilee mukavasti. jos on vain perustietoja vailla niin ne löytyvät ilmaiseksi jokaisesta palvelusta, josta ne voi puhelimeen siirtää myös kätevästi esim suosittelen 02.fi palvellun kokeilemista.
        Yksityisten ihmisten numeroita ei palveluista maksuttomasti enää saa ei edes painettuun luotteluun muita kuin kiinteitä liittymä numeroita.

        Et sillee. Asioita voi hoitaa asiallisestikin jos niin haluaa ja sylkeä niiden päälle jotka tieten tahtoen väkivaltaa hyväksikäyttäen pyrkivät saamaan itselleen mielihyvää tai taloudellista etua.


      • 661326
        sattu3 kirjoitti:

        Ehkä hieman kärkkäästi sanottu mutta samoilla linjoilla olen kanssasi. Kyllä tuo puhelinmyynti on tavallaan toisen reviirille tunkemista, puhelin on kuitenkin niin henkilökohtainen väline. Olisi parempi jos se myynnin yritys tapahtuisi vaikka ihan perinteisellä kirjeellä ja postilla. Ne olisi sitten helppo repiä ja polttaa roviolla. En kunnioita kyseistä ammattia pätkääkään enkä ymmärrä miten joku voi tai haluaa sitä tehdä. jättäisivät meidät rauhaan!

        Mitä itse teet työksesi? Moni työ edellyttää että se jollakin tavalla myydään ensiksi jotta sitä kannattaisi edes valmistaa. Nyt on edessä monella alalla mittavat irtisanomiset ja kansa ihmettelee miksi? Syy on mitä ilmeisin, tuotteet ja palvelut eivät mene kaupaksi. Kun palvelut ja tuotteet eivät mene kaupaksi ei tarvita myöskään ihmisiä jotka ovat niitä valmistamassa.
        Hyvä myyjä on yritykselle tärkeämpi kuin moni muu henkilö yrityksessä. Hyvä myyjä saa myös sen verran palkkaa että viitsii työtään tehdä esim. myyjien keskipalkat ovat usein 3000€ paikkeilla/kk ja hyvien myyjien siinä lähemmäs 7000€/kk. Ehkä siinä olis yksi syy miksi joku pitää myynnistä.


      • Anonyymi
        toinen niistä estää soitot ... kirjoitti:

        Jos puhelinmyyjät ärsyttää niin hommaa puhelinmarkkinointiesto.
        Kestää pari kuukautta ennenkun se tulee voimaan mutta sen jälkeen eivät soittele.

        Jos et meinaa laittaa estoa niin kokeile toista konstia kuin tuota luuri kajariin. Rupea lörpöttelemään myyjälle kaikkea turhanpäiväistä ja niin kauan että sitä rupeaa ärsyttämään sillä eiväthän ne voi sulkea luuria kun ovat itse soittaneet, se olisi todella epäkohteliasta. Kaverini tekee aina niin, kertoo paikkakunnan säät ja uutiset ja kaikkea mahdollista ;)

        Hyvä..😊


    • Reno

      ..kunnioita pätkääkään! Olen ilmoittanut puhelin operaattorille, että laittavat eston, joka estää tuntemattomien numeroiden soitot. Lisäksi puh.myyjillä kuuluu olla luettelo niistä, joiden numeroon ei saa soittaa! Kuitenkin nämä myyjät soittavat! Että se siitä kunnioituksesta!

      • höpötihöpöti

        Itse näin kerran puhelin myyjän toiminnassa ja voin sanoa ettei se ole mitään "Helppoa" rahaa.

        Vain noin joka sadas puhelu tuottaa edes
        jonkinlaisen keskustelun kun ihmiset lyövät luurin korvaan heti kun huomaavat asialla olevan puhelin myyjän.

        Toiset taas jäävät juttelemaan niitä näitä muka kiinnostuneena eivätkä sitten tilaakkaan mitään ja työ aikaa menee hukkaan.

        Työ on uuvuttavaa ja käy äänen päälle.

        Usein työn tekijöitä myös ohjastetaan että jos henkilö jolle soitetaan on vanha niin pitää kerrata asiat moneen kertaan ja kysyä viälä asiasta päälle, jos vaikka sillä ihmisellä olisi alzhaimerin tauti tai vastaava.

        Pienenä toiveena olisi että jos puhelin myyjä soittaa niin voisi sitä olla edes hieman kohtelias, vaikkei mitään haluaisi ja lopettaa puhelu sitten lyhyen.

        Tätähän jo kyvät tavatkin edellyttävä ja olisiko se liikaa vaadittu?

        Jos ei halua puhelin myyjien soittelevan niin numero salaiseksi niin ei häiriöitä tule.


      • Tätyypä kokeilla!
        höpötihöpöti kirjoitti:

        Itse näin kerran puhelin myyjän toiminnassa ja voin sanoa ettei se ole mitään "Helppoa" rahaa.

        Vain noin joka sadas puhelu tuottaa edes
        jonkinlaisen keskustelun kun ihmiset lyövät luurin korvaan heti kun huomaavat asialla olevan puhelin myyjän.

        Toiset taas jäävät juttelemaan niitä näitä muka kiinnostuneena eivätkä sitten tilaakkaan mitään ja työ aikaa menee hukkaan.

        Työ on uuvuttavaa ja käy äänen päälle.

        Usein työn tekijöitä myös ohjastetaan että jos henkilö jolle soitetaan on vanha niin pitää kerrata asiat moneen kertaan ja kysyä viälä asiasta päälle, jos vaikka sillä ihmisellä olisi alzhaimerin tauti tai vastaava.

        Pienenä toiveena olisi että jos puhelin myyjä soittaa niin voisi sitä olla edes hieman kohtelias, vaikkei mitään haluaisi ja lopettaa puhelu sitten lyhyen.

        Tätähän jo kyvät tavatkin edellyttävä ja olisiko se liikaa vaadittu?

        Jos ei halua puhelin myyjien soittelevan niin numero salaiseksi niin ei häiriöitä tule.

        Täytyykin tosiaan alkaa puhua niitä näitä. Niinhän te myyjätkin usein ensin teette. Se asiaan pääseminen kestää usein pitkään. Täytyypä yrittää kuluttaa aikaanne mahdollisimman pitkään ja ilmoittaa sitten että ei osta. Tai olla kiinnostuvinaan ja katkaista sitten puhelu kesken lauseen, jolloin myyjä arvelee puhelun menneen vahingossa poikki ja soittaa uudelleen.

        Soittele pois, kyllä minä aina jotain jäynää keksin. Ehkä sitten lopulta pääsen teistä eroon. Jos en pääse, ongelma on teidän puolellanne. minä pidän itseni positiivisella mielellä asiassa, jonka ennen koin negatiiviseksi.


      • max fucktor
        höpötihöpöti kirjoitti:

        Itse näin kerran puhelin myyjän toiminnassa ja voin sanoa ettei se ole mitään "Helppoa" rahaa.

        Vain noin joka sadas puhelu tuottaa edes
        jonkinlaisen keskustelun kun ihmiset lyövät luurin korvaan heti kun huomaavat asialla olevan puhelin myyjän.

        Toiset taas jäävät juttelemaan niitä näitä muka kiinnostuneena eivätkä sitten tilaakkaan mitään ja työ aikaa menee hukkaan.

        Työ on uuvuttavaa ja käy äänen päälle.

        Usein työn tekijöitä myös ohjastetaan että jos henkilö jolle soitetaan on vanha niin pitää kerrata asiat moneen kertaan ja kysyä viälä asiasta päälle, jos vaikka sillä ihmisellä olisi alzhaimerin tauti tai vastaava.

        Pienenä toiveena olisi että jos puhelin myyjä soittaa niin voisi sitä olla edes hieman kohtelias, vaikkei mitään haluaisi ja lopettaa puhelu sitten lyhyen.

        Tätähän jo kyvät tavatkin edellyttävä ja olisiko se liikaa vaadittu?

        Jos ei halua puhelin myyjien soittelevan niin numero salaiseksi niin ei häiriöitä tule.

        "Vain noin joka sadas puhelu tuottaa edes
        jonkinlaisen keskustelun kun ihmiset lyövät luurin korvaan heti kun huomaavat asialla olevan puhelin myyjän."

        Ehkä tuosta voisi päätellä, kuinka paljon ihmisten aikaa menee hukkaan touhussa. Olen ilmoittanut, että en halua puhelinmarkkinointia numerooni, silti soitellaan. Miksi minun pitäisi olla soittelijoille erityisen huomaavainen, kun he soittavat nimenomaisesta kiellostani piittaamatta?

        Kerran oli niin pitkä liirumlaarum-juttu ennen kuin sain suunvuoroa, että suorastaan hämmästyin. Tarjottiin Apu-lehteä nyt kolmeksi kuukaudeksi ilmaiseksi, koska olin joku vanha, hyvä asiakas. Varmistin vielä, että ihanko oikeasti, ihan ilmaiseksi? Kyllä, olemme päättäneet palkita hyvät asiakkaamme tällaisella palkinnolla. Selvä, sanoin, kiitos vain palkinnosta, voinhan minä sen ilmaisen palkinnon ottaa.

        Sitten meillä olisi vielä tällainen toive, että palkinnon saaja tilaisi lehden vuodeksi siitä eteenpäin. Selvä juttu, mutta en ole lehdestä erityisen kiinnostunut. Lähettäkää vain ne ilmaiset palkintolehdet, se riittää minulle.

        Luvattiin lähettää, mutta lehden lehteä ei ikinä tullut. Soitin Apu-lehteen myöhemmin ja kyselin lehtieni perään. Sanoivat, ettei sellaista tarjousta ole ollutkaan, että ilmaiseksi lähetettäisiin lehtiä. Eivät luvanneet lähettää, eivätkä myöntäneet sellaista tarjotun. Myyjiksi on kuulemma valittu kaiken maailman alihankkijoita, eikä heillä ollut aavistustakaan, kuka tarjouksen oli minulle tehnyt.

        Että semmoista väkeä. Ja niitä pitäisi kunnioittaa. Siperiaan ne pitäisi lähettää.


      • .........
        höpötihöpöti kirjoitti:

        Itse näin kerran puhelin myyjän toiminnassa ja voin sanoa ettei se ole mitään "Helppoa" rahaa.

        Vain noin joka sadas puhelu tuottaa edes
        jonkinlaisen keskustelun kun ihmiset lyövät luurin korvaan heti kun huomaavat asialla olevan puhelin myyjän.

        Toiset taas jäävät juttelemaan niitä näitä muka kiinnostuneena eivätkä sitten tilaakkaan mitään ja työ aikaa menee hukkaan.

        Työ on uuvuttavaa ja käy äänen päälle.

        Usein työn tekijöitä myös ohjastetaan että jos henkilö jolle soitetaan on vanha niin pitää kerrata asiat moneen kertaan ja kysyä viälä asiasta päälle, jos vaikka sillä ihmisellä olisi alzhaimerin tauti tai vastaava.

        Pienenä toiveena olisi että jos puhelin myyjä soittaa niin voisi sitä olla edes hieman kohtelias, vaikkei mitään haluaisi ja lopettaa puhelu sitten lyhyen.

        Tätähän jo kyvät tavatkin edellyttävä ja olisiko se liikaa vaadittu?

        Jos ei halua puhelin myyjien soittelevan niin numero salaiseksi niin ei häiriöitä tule.

        Salainen numero ei näitä puhelinterroristeja estä. Ei myöskään KIELTO soittaa ja tyrkyttää paskaa.


      • tehnyt...

        Listoja tulee vaikka ja mistä, rekistereistä poistaminen kestää sen pari kuukautta.

        Ihmiset ovat niin kiinni kännykässä nykyään että on pakko vastata puhelimeen vaikka selvästi soitetaan yritysnumerosta. Ei siihen kuole jos ei satukkaan vastaamaan ja tärkeistä asioista ilmotetaan varmasti muutenki.

        Sanokaa myyjälle nätisti ettei kinnosta ja jos ei lopeta nii alittakaa vaikka luuri korvaan. Älkää alkako tinttaamaan miten voi soittaa ihmisen ollessa töissä ja sen jälkeen avautua vartin, että kuinka tyhmä sielä ollaan. Niin ainahan sitä soittaa JUTS sille yhelle sielä ypäjällä joka sattuu seisomaan just kaupankassalla myymässä ja vastaa vielä puhelimeen.

        Puhelinmyyjille voin vain antaa vinkkiä että huonosti käyttäytyvät ihmiset purkavat vain omaa pahaa oloaan. Ei taida johtajillakaan vahvasti mennä...


    • timbba

      Syytetään pahoinpitelystä. En ole ikinä tajunnut, että tietoverkkojen välityksellä voi pahoinpidelläkin toisia!

      • nykyaikaa vaan

        kännykän välityksellä kun opiskelevat eri paikkakunnilla. En kehdannut kysyä miten, mutta leuka loksahti melkein sijoiltaan. Onkohan luurikin eritteissä vai miten hyi olkoon, en kehdannut edes yrittää ajatella. Sairasta!


    • oikein, oikein!"!!!!!

      on jo aika puuttua tähän häiriköintiin!täytyy tehdä sama juttu kun seuraavaksi häiriköivät puhelimineen.

    • Näin on.

      Kyllä pitäisi siellä puhelinmyyjien puhelin/kuulokesetissa olla jonkinlainen "liian kovan volumen rajoitin", joka estäisi juuri tämän kaltaiset tapahtumat. Vastaavanlainen säröytyny ja kova ääni voi kyllä ihan hyvin syntyä myös joistain häiriöistäkin, ei siihen vaadita tahallista kiusantekoa. Huonot laitteet sanon minä!. Puhelinmyyjän kuulokesetti on tietysti säädetty melko kovalle syystä, että kuulisivat hiljaakin mumisevat ihmiset.

      Kyllä pitäisi jo lähes kaikissa nykypäivän puhelinlaitteissa olla tuo edellämainitsemani rajoitin, tai oikeastaan tekniikka joka korostaa hiljaisia ääniä, mutta ei päästä lävitseen tietyn rajan ylittävää äänenvoimakkuutta.

      • "moka"

        puhelinmyyjä ei paljon voi vaikuttaa mitä laitteita käyttää.


      • Mutta mutta

        "Vastaavanlainen säröytyny ja kova ääni voi kyllä ihan hyvin syntyä myös joistain häiriöistäkin, ei siihen vaadita tahallista kiusantekoa."

        Tässä tapauksessa kuitenkin kyse ei ollut mistään häiriöstä ja syyllisen tunnustuskin näyttää olevan jo valmis. Eli ainoa mitä puuttuu on rangaistus ja korvaukset. Toivottavasti tekijä saa sen verran suuren laskun, että juttu toimii varoittavana esimerkkinä.


      • tuon tajuaa

        onhan se ihan selvä juttu, ettei puhelinmyyjän laitteiden pitäisi voida mahdollistaa kuulovauriota!

        miten on edes mahdollista että kimpaantunutta asiakasta asiasta syytetään, vaikka hän kuinka tunnustaisi.

        jos toisen vahingoittaminen tosiaan olisi mahdollista puhelimitse, eikö meillä olisi otsikot pullollaan humalaisten ja mustasukkaisten puolisoiden aiheuttamia puhelupahoinpitelyjä?

        kas, kun ei kansainvälinen terrorismi ole vielä keksinyt tätä konstia käyttää.

        jos puhelinmyyjän käyttämät kuulokkeet on tosiaan säädetty niin kovalle että niillä voi kuulovaurion aiheuttaa, on kyseessä työsuojelurike tai työntekijän huolimattomuus.

        äly hoi, älä jätä.


      • näin on.
        tuon tajuaa kirjoitti:

        onhan se ihan selvä juttu, ettei puhelinmyyjän laitteiden pitäisi voida mahdollistaa kuulovauriota!

        miten on edes mahdollista että kimpaantunutta asiakasta asiasta syytetään, vaikka hän kuinka tunnustaisi.

        jos toisen vahingoittaminen tosiaan olisi mahdollista puhelimitse, eikö meillä olisi otsikot pullollaan humalaisten ja mustasukkaisten puolisoiden aiheuttamia puhelupahoinpitelyjä?

        kas, kun ei kansainvälinen terrorismi ole vielä keksinyt tätä konstia käyttää.

        jos puhelinmyyjän käyttämät kuulokkeet on tosiaan säädetty niin kovalle että niillä voi kuulovaurion aiheuttaa, on kyseessä työsuojelurike tai työntekijän huolimattomuus.

        äly hoi, älä jätä.

        "jos puhelinmyyjän käyttämät kuulokkeet on tosiaan säädetty niin kovalle että niillä voi kuulovaurion aiheuttaa, on kyseessä työsuojelurike tai työntekijän huolimattomuus. "

        .. Että ihmiset osaavatkin olla tyhmiä. Ei tuoska kertakaikkiaan mitään syytettä voi nostaa.


      • jussi210000
        näin on. kirjoitti:

        "jos puhelinmyyjän käyttämät kuulokkeet on tosiaan säädetty niin kovalle että niillä voi kuulovaurion aiheuttaa, on kyseessä työsuojelurike tai työntekijän huolimattomuus. "

        .. Että ihmiset osaavatkin olla tyhmiä. Ei tuoska kertakaikkiaan mitään syytettä voi nostaa.

        Ei ehkä syytettä tule, mutta rikostutkinnan voi laittaa vireille aina...kiusantekonakin


    • herkät

      korvat ja kuka todistaa että se on nimenomaan tosta tullut kyseinen kuulovamma ei puhelimen luuri voi lähettää noin kovaa meteliä sehän särisee,uskokoon ken voi??!!

    • Jii---

      Puhelinmyyjän työ on ehkä halveksituin ammatti mitä on, eikä heitä arvosta kukaan. Puhelinmyynti on lailla sallittua kotirauhan häirintää. Halveksin ihmisiä jotka edes hakeutuvat tuohon ammattiin jossa oikeastaan vain kiusataan ja ärsytetään ihmisiä.

      Ei sympatiaa heru lainkaan, mitä hakeutuu ammattiin jossa tietää saavansa vihaaa ja ärtymystä niskaansa. Yhtä hyvin voisi seistä kaupan ovella ja syljeskellä ihmisiä kasvoihin.

      • Myyntityö on kivaa ja vaati...

        Sanoitpa aika pahasti. Kyllä sinä paskakaivojen tyhjentäjä (loukkaamatta ketään muita) haiset sille vielä sunnutainakin. Oletkos huomannut kuinka kaverisi välttelee sinua! Tämä oli tarkoitettu vain tuolle edelliselle!
        Kyllä myyntityö on haastavaa ja siihen ei kaikista olisi, eikä ole. On aivan sama mitä tekee kun pitää työstään! Onhan se niin että kyllä sinuakin pitää jonkun kusettaa kaupoissa! Aina vaan joudut kusettavaksi vaikka et raukka sitä huomaa!!
        Kaikille myyntihenkilöille rauhaisaa ja hyvää joulua! Tietysti Teille asikkaille jotka olette yrityksemme kunkkuja hyvää joulua!


      • samalla linjalla
        Myyntityö on kivaa ja vaati... kirjoitti:

        Sanoitpa aika pahasti. Kyllä sinä paskakaivojen tyhjentäjä (loukkaamatta ketään muita) haiset sille vielä sunnutainakin. Oletkos huomannut kuinka kaverisi välttelee sinua! Tämä oli tarkoitettu vain tuolle edelliselle!
        Kyllä myyntityö on haastavaa ja siihen ei kaikista olisi, eikä ole. On aivan sama mitä tekee kun pitää työstään! Onhan se niin että kyllä sinuakin pitää jonkun kusettaa kaupoissa! Aina vaan joudut kusettavaksi vaikka et raukka sitä huomaa!!
        Kaikille myyntihenkilöille rauhaisaa ja hyvää joulua! Tietysti Teille asikkaille jotka olette yrityksemme kunkkuja hyvää joulua!

        huorien kanssa. Paitsi etteivät huorat tunkeudu ihmisten koteihin myymään itseään.

        Tämä onkin iso plussa huorien eduksi.


      • Serious Sam
        samalla linjalla kirjoitti:

        huorien kanssa. Paitsi etteivät huorat tunkeudu ihmisten koteihin myymään itseään.

        Tämä onkin iso plussa huorien eduksi.

        Erinominen idea toi kotikaupustelu, siinä voi värkin menekki nousta avan uuteen ulottuvuuteen.


      • Myyjä ja ostaja.
        Myyntityö on kivaa ja vaati... kirjoitti:

        Sanoitpa aika pahasti. Kyllä sinä paskakaivojen tyhjentäjä (loukkaamatta ketään muita) haiset sille vielä sunnutainakin. Oletkos huomannut kuinka kaverisi välttelee sinua! Tämä oli tarkoitettu vain tuolle edelliselle!
        Kyllä myyntityö on haastavaa ja siihen ei kaikista olisi, eikä ole. On aivan sama mitä tekee kun pitää työstään! Onhan se niin että kyllä sinuakin pitää jonkun kusettaa kaupoissa! Aina vaan joudut kusettavaksi vaikka et raukka sitä huomaa!!
        Kaikille myyntihenkilöille rauhaisaa ja hyvää joulua! Tietysti Teille asikkaille jotka olette yrityksemme kunkkuja hyvää joulua!

        rupea myyjäksi.Moni myyjä on kuin perseensä myynyt,kun ei saa kauppaa aikaan.


      • ratkaisu.
        Serious Sam kirjoitti:

        Erinominen idea toi kotikaupustelu, siinä voi värkin menekki nousta avan uuteen ulottuvuuteen.

        Ensin kannatta kysyä ovelle tulleelta isännältä, että onkos emäntä kotona. Jos vastaus on myöntävä, täytyy vain sanoa, että tulen sitten joskus toisen kerran uudelleen.


      • Duunari(ko)

        Joo, sinä varmasti mielelläsi maksaisit elantoni veroeuroistasi jos lopettaisin puhelinmyynnin. Itse teen tätä raskasta (mutta myös palkitsevaa) työtä siksi että olen siinä hyvä ja haluan tienata elantoni. Kaupankassalla tienaisin alle puolet siitä mitä puhelinmyynnissä - muiden elätettäväksi en rupia


      • Jii---
        Duunari(ko) kirjoitti:

        Joo, sinä varmasti mielelläsi maksaisit elantoni veroeuroistasi jos lopettaisin puhelinmyynnin. Itse teen tätä raskasta (mutta myös palkitsevaa) työtä siksi että olen siinä hyvä ja haluan tienata elantoni. Kaupankassalla tienaisin alle puolet siitä mitä puhelinmyynnissä - muiden elätettäväksi en rupia

        En marise jos puhelinmyyjät menevät kortistoon, olette te niin ärsyttävä ammattikunta, todellinen riesa ja maanvaiva.

        "muiden elätettäväksi en rupia"

        Ihminen on aina muiden elätettävä, sinut elättää työnantajasi, työnantajaasi elättää hänen asiakkaansa jne. jne.

        Jos et halua olla muiden elätettävä niin muuta erakoksi erämaahan ja elä marjoilla ja jäkälällä.


      • Kirjaudu sisään jos haluat ...
        Jii--- kirjoitti:

        En marise jos puhelinmyyjät menevät kortistoon, olette te niin ärsyttävä ammattikunta, todellinen riesa ja maanvaiva.

        "muiden elätettäväksi en rupia"

        Ihminen on aina muiden elätettävä, sinut elättää työnantajasi, työnantajaasi elättää hänen asiakkaansa jne. jne.

        Jos et halua olla muiden elätettävä niin muuta erakoksi erämaahan ja elä marjoilla ja jäkälällä.

        "Ihminen on aina muiden elätettävä, sinut elättää työnantajasi, työnantajaasi elättää hänen asiakkaansa jne. jne."

        Heh, kukas sitten sen tuottavan työn tekee? :D


      • .......................
        Jii--- kirjoitti:

        En marise jos puhelinmyyjät menevät kortistoon, olette te niin ärsyttävä ammattikunta, todellinen riesa ja maanvaiva.

        "muiden elätettäväksi en rupia"

        Ihminen on aina muiden elätettävä, sinut elättää työnantajasi, työnantajaasi elättää hänen asiakkaansa jne. jne.

        Jos et halua olla muiden elätettävä niin muuta erakoksi erämaahan ja elä marjoilla ja jäkälällä.

        Noh mikäs? Onko sinua kusettanut joku nimetön myyjä taas, kun kulostat niin katkeralta. Näitä uhreja on joskus ollut. Jotkut harvat myyvät "ilmaisia" tuotteita. Jotkut ovat sitten niin idiootteja, että ne tilaavat näitä "ilmaisia" tuotteita. Kuulutkohan sinä niihin kusetettui*in idiootteihin :D


      • ...joka katsoo velvollisuudekseen kiusata muita ihmisiä. Näitäkin toimii useissa ammateissa, ja puhelinmyyjän työ sopii heille kuin nakutettu.


      • -P-

        Ei, itseasiassa kolmanneksi halveksituin ;)
        Voin kertoa itse myyjänä että työ on äärimmäisen haastavaa eikä todellakaan puhuta helposta rahasta tässä ammatissa.

        Myyjän tarkoitus ei todellakaan ole ärsyttää tai olla piikki lihassa vaan hoitaa oma duuninsa kunnialla kotiin. Ja se loka mitä vastaan puhelimessa tulee niin ei kovin monen pää kestä, että kokeilemaan vain.

        On kuitenkin aika jännä miten ihmisen oma asenne vaikuttaa siihen mitä takaisin saa "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan"
        kohteliaasti kieltäytyinen sekä kohtelias käytös tilanteessa kuin tilanteessa tuovat yleensä toivotun lopputuloksen ilman pahaa mielä kummallekaan osapuolelle (poikkeuksia kyllä löytyy).

        Mielestäni kenelläkään ei ole varaa halveksia ketään tai kenenkään ammattia, jokainen tehköön elääkseen sitä mikä parhaalta tuntuu.

        Asenteeseen pikkasen muutosta!!!


      • every day
        Myyntityö on kivaa ja vaati... kirjoitti:

        Sanoitpa aika pahasti. Kyllä sinä paskakaivojen tyhjentäjä (loukkaamatta ketään muita) haiset sille vielä sunnutainakin. Oletkos huomannut kuinka kaverisi välttelee sinua! Tämä oli tarkoitettu vain tuolle edelliselle!
        Kyllä myyntityö on haastavaa ja siihen ei kaikista olisi, eikä ole. On aivan sama mitä tekee kun pitää työstään! Onhan se niin että kyllä sinuakin pitää jonkun kusettaa kaupoissa! Aina vaan joudut kusettavaksi vaikka et raukka sitä huomaa!!
        Kaikille myyntihenkilöille rauhaisaa ja hyvää joulua! Tietysti Teille asikkaille jotka olette yrityksemme kunkkuja hyvää joulua!

        Paskakaivojen tyhjentaja tekee edes jotakin hyodyllista, kun taas puhelinyyja on tarpeeton olio joka haisee koko ajan.


      • Terppa

        Haluan kaikkien huomioivan, että tänä päivänä puhelimitse myydään paljon kaikkea. Ja tässä tapauksessa oli kyse b to b myynnistä, jos ummikot tajuavat mitä se tarkoittaa...Itse myyn yrityksille netti-palveluja ja todella tienaan 2000-4000 €/kk. Että persaukiset pitää nyt vaan suut supussa!!!!!!!!!


      • ............................
        Terppa kirjoitti:

        Haluan kaikkien huomioivan, että tänä päivänä puhelimitse myydään paljon kaikkea. Ja tässä tapauksessa oli kyse b to b myynnistä, jos ummikot tajuavat mitä se tarkoittaa...Itse myyn yrityksille netti-palveluja ja todella tienaan 2000-4000 €/kk. Että persaukiset pitää nyt vaan suut supussa!!!!!!!!!

        Tuollaisia rahoja et tienaa. Yksinkertaisesti niin tyhmiä yrittäjiä ei juurikaan ole jotka ostaisivat nettipalveluita epämääräisiltä puhelinmyyjiltä.

        Kukaan, ei kukaan olisi puhelinmyyjä jos saisi oikeitakin töitä. Puhelinmyyntiin joudutaan kun muualle ei kelpaa. kunniakkaampaa olisi olla kortistossa. Te puhelinmyyjät olette alinta sakkia kaikista!

        Olisit aikanasi käynyt kouluja niin ei tarvitsisi paska-ammatissa kituuttaa persereikä palkalla.


      • Totta puhut
        -P- kirjoitti:

        Ei, itseasiassa kolmanneksi halveksituin ;)
        Voin kertoa itse myyjänä että työ on äärimmäisen haastavaa eikä todellakaan puhuta helposta rahasta tässä ammatissa.

        Myyjän tarkoitus ei todellakaan ole ärsyttää tai olla piikki lihassa vaan hoitaa oma duuninsa kunnialla kotiin. Ja se loka mitä vastaan puhelimessa tulee niin ei kovin monen pää kestä, että kokeilemaan vain.

        On kuitenkin aika jännä miten ihmisen oma asenne vaikuttaa siihen mitä takaisin saa "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan"
        kohteliaasti kieltäytyinen sekä kohtelias käytös tilanteessa kuin tilanteessa tuovat yleensä toivotun lopputuloksen ilman pahaa mielä kummallekaan osapuolelle (poikkeuksia kyllä löytyy).

        Mielestäni kenelläkään ei ole varaa halveksia ketään tai kenenkään ammattia, jokainen tehköön elääkseen sitä mikä parhaalta tuntuu.

        Asenteeseen pikkasen muutosta!!!

        että miten itse myyjänä puhelimessa käyttäydyt, niin sellaisen vastaanoton saat asiakkaalta. Itse neljä vuotta kyseistä työtä tehneenä tiedän mistä puhun. Kun aloitin työni, niin minulle oli positiivinen yllätys kuinka vähän negatiivista palautetta tuli asiakkailta. Usein sai jopa kiitosta asiakkaalta, että olipa kiva kun soitit niin tämäkin asia tuli hoidettua (en kylläkään myynyt lehtiä kuin satunnaisesti).
        Sympatiani on kyllä kuulonsa menettäneen myyjän puolella. Toivottavasti ei jää pysyvää vammaa ja toivon todella oikeuden voittoa.
        Vielä niille jotka eivät halua jatkaa puhelua, niin annan yksinkertaisen neuvon: Kerro selkeästi, ettei kiinnosta ja jos myyjä ei ymmärrä siitä, niin katkaise puhelu.


      • Duunaritsi
        Duunari(ko) kirjoitti:

        Joo, sinä varmasti mielelläsi maksaisit elantoni veroeuroistasi jos lopettaisin puhelinmyynnin. Itse teen tätä raskasta (mutta myös palkitsevaa) työtä siksi että olen siinä hyvä ja haluan tienata elantoni. Kaupankassalla tienaisin alle puolet siitä mitä puhelinmyynnissä - muiden elätettäväksi en rupia

        Raskasta työtä kaivaa persereikää ja myydä huijattavissa oleville mummoille ihan mitä tahansa?
        Jepjep.
        Itse potkin firmasta pihalle joka ikisen reppurinkin, puhumattakaan nyt mistään puhelinmyyjistä. Jos jotain tarvin, osaan sen itse tilata tai ostaa. Ei mulle tarvi sitä paskaa tulla työmaalle tarjoamaan.
        Hmmm... varmaan siitä johtuu että minä olen nykyään firmani sisäänostaja? Meillä kun ei tontilla MUUT myy mitään kuin me.


      • abbbaa

        niitä hommia tekee kun on pakko,500 päivää putkessa,siis työttömänä, niin sitte on tukikelpoinen ja joutuu tekeen näitä hommia.Ei kukaan täyspäinen tollasta työtä tee.....


      • häirköt hiiteen
        Duunari(ko) kirjoitti:

        Joo, sinä varmasti mielelläsi maksaisit elantoni veroeuroistasi jos lopettaisin puhelinmyynnin. Itse teen tätä raskasta (mutta myös palkitsevaa) työtä siksi että olen siinä hyvä ja haluan tienata elantoni. Kaupankassalla tienaisin alle puolet siitä mitä puhelinmyynnissä - muiden elätettäväksi en rupia

        Sinä et sitten tee mitää töitä - sinä KIUSAAT KIUSAAT. Sinä häiritset. Sinun työtäsi EI tarvita. Kaupan kassalla voi tehdä töítä. Joka sentti jonka ansaitset on varastettua rahaa. HÄPEÄ.


      • Eikun vain sitten
        Serious Sam kirjoitti:

        Erinominen idea toi kotikaupustelu, siinä voi värkin menekki nousta avan uuteen ulottuvuuteen.

        ovelta ovelle kaupustelemaan. Joku saattaa olla tarpeessa ja päästää sisälle... ovesta. Siinä voi sitten samalla käydä jääkaapilla jos nälkä sattuu yllättämään. Asiakkaan ei tartte lähtee ulos. Paha vain jos vaimo sattuu tulemaan kesken kaiken. Voiko silloin periä hintaa jos homma jää kesken? Ja eikö hommat toimi paremmin kun on kotikenttäetu? Saako kans alennusta jos kotipaikat on ne jotka tahriintuu? Ei tartte Horon siivota... vai saako siivouksen kaupan päälle? Sitten voisin tilata Horon ystävälleni. Horo menisi hänen luokseen viihdyttämään. Voiko ostaa lahjapalveluita?


      • Einoo
        ............................ kirjoitti:

        Tuollaisia rahoja et tienaa. Yksinkertaisesti niin tyhmiä yrittäjiä ei juurikaan ole jotka ostaisivat nettipalveluita epämääräisiltä puhelinmyyjiltä.

        Kukaan, ei kukaan olisi puhelinmyyjä jos saisi oikeitakin töitä. Puhelinmyyntiin joudutaan kun muualle ei kelpaa. kunniakkaampaa olisi olla kortistossa. Te puhelinmyyjät olette alinta sakkia kaikista!

        Olisit aikanasi käynyt kouluja niin ei tarvitsisi paska-ammatissa kituuttaa persereikä palkalla.

        Olet enemmän pihalla kuin lintulauta näistä asioista. Puhelinmyyjät tienaa törkeän hyvin, siis ne jotka sen taidon osaa, ja osaa sivuuttaa kylmän viileästi lapsellisten ihmisten tyhmyyden näytteet. Siistiä sisätyötä, on pelit ja vehkeet firman puolesta. Lyhyet työajat, hyvät edut ja samalla voi opiskella kun ei justiin satu kukaan vastaamaan, tai jaarittelee pitkään niin kuuntelee puolella korvalla ja lukee tentteihin. Opiskelioitahan siis suurin osa puhelinmyyjistä on (paljon helpompaa ja rahakkaanpaa kuin siivous tai kaupan kassana olo). Tunnen montakin puhelinmyyjää, ja kaikki tienaa n.3000e/kk KESKIMÄÄRIN, eli joskus enemmän, joskus vähemmän. Työaika n. 6h/päivä ja taukoja on tunnin välein ruokatunti ja myytävät tuotteet kuuluu omiin etuihin muuta kaikkea tuntuu olevan yltäkyllin. Revi siitä, kateellinen! Menisin itsekkin noihin hommiin, mutta tarvitsen fyysisesti liikkuvamman työn ihan terveydentakia kun selkä leikattu 3 kertaa niin ei voi vaan istuskella. Nyt raadan 8-10h/ päivä 2000€ palkalla, eikä mitään etuja.


      • Hakemistomyynnillä
        ............................ kirjoitti:

        Tuollaisia rahoja et tienaa. Yksinkertaisesti niin tyhmiä yrittäjiä ei juurikaan ole jotka ostaisivat nettipalveluita epämääräisiltä puhelinmyyjiltä.

        Kukaan, ei kukaan olisi puhelinmyyjä jos saisi oikeitakin töitä. Puhelinmyyntiin joudutaan kun muualle ei kelpaa. kunniakkaampaa olisi olla kortistossa. Te puhelinmyyjät olette alinta sakkia kaikista!

        Olisit aikanasi käynyt kouluja niin ei tarvitsisi paska-ammatissa kituuttaa persereikä palkalla.

        minulla ainakin oli tämän vuoden tulot n.45 000€. Saat opiskella jonkun verran, että pääset samoille ansioille.


      • teen sitä työtä..

        ja hyvin. Ihmiset on minua kohtaan yleensä ystävällisiä, harvoin puhelu katkaistaan, lyödään luuri korvaan.
        Se on vaikeaa ja haasteellista työta, johon ei tosiaan menestyksekkäästi ole kaikista..ja raskastakin.
        Pärjään hyvin ja kohtaan mukavia ihmisiä pääsääntöisesti ja saan heiltä hyvää palautetta, joka auttaa taas jaksamaan ja menestymään.

        Positiivinen energia luo uutta positiivisuutta. Mutta osaan lopettaa puhelun, jos ei kiinnosta.

        Ja muutakin myydään kuin lehtiä..esim. kodinkonepaketteja rakentajille.


      • 564

        varmaan aika halveksittava,kun et edes kehtaa nainita ,mikä se on.


      • Nainen-62--

        Kun on sairauksia ja hyvä ääni, niin ok homma, vaikka väkisin tekisi, kunnes löytää parempaa, jos löytää...eli viihdelinjoille. Asiakas saa itse päättää milloin soittelee.


      • 369
        teen sitä työtä.. kirjoitti:

        ja hyvin. Ihmiset on minua kohtaan yleensä ystävällisiä, harvoin puhelu katkaistaan, lyödään luuri korvaan.
        Se on vaikeaa ja haasteellista työta, johon ei tosiaan menestyksekkäästi ole kaikista..ja raskastakin.
        Pärjään hyvin ja kohtaan mukavia ihmisiä pääsääntöisesti ja saan heiltä hyvää palautetta, joka auttaa taas jaksamaan ja menestymään.

        Positiivinen energia luo uutta positiivisuutta. Mutta osaan lopettaa puhelun, jos ei kiinnosta.

        Ja muutakin myydään kuin lehtiä..esim. kodinkonepaketteja rakentajille.

        .......


      • Ex-puhelinmyyjä

        Mielummin oon fiksu puhelinmyyjä, kun sun kaltanen idiootti, joka ei osaa paljo isommalla skaalalla ajatella. Voi voi.


      • MiehinenPoikanen
        ............................ kirjoitti:

        Tuollaisia rahoja et tienaa. Yksinkertaisesti niin tyhmiä yrittäjiä ei juurikaan ole jotka ostaisivat nettipalveluita epämääräisiltä puhelinmyyjiltä.

        Kukaan, ei kukaan olisi puhelinmyyjä jos saisi oikeitakin töitä. Puhelinmyyntiin joudutaan kun muualle ei kelpaa. kunniakkaampaa olisi olla kortistossa. Te puhelinmyyjät olette alinta sakkia kaikista!

        Olisit aikanasi käynyt kouluja niin ei tarvitsisi paska-ammatissa kituuttaa persereikä palkalla.

        No puoli vuotta aikaa tästä viestistä mutta pakko vastata. Itse myyn verkkopalveluita b2b. Ja Pohjapalkkani on 1700€kk. Siihen päälle tulee provisioita jos saan myytyä kiintiöni täyteen. Ja kyse on vain puhelinmyynnistä. Kyllä siinä rahaa liikkuu ja ostajia löytyy. Paras palkkani on ollu maaliskuussa kun tienasin yli 4000€ bruttona. Kyllä tuo kelpaa. Eipä tällaista paskaduunia viittis suolarahoilla tehdä. Eikä muutenkaan yli vuotta jaksa.


    • kjhhkh

      Kännykästä ei kyllä takuulla saa ainakaan pysyvää kuulovauriota. Se kaiutin ei niin kovaa ääntä saa edes aikaiseksi..

      • iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

        puhelinmyyjillä on työvälineenä tietokone ja luurit, jossa on mikrofoni. siinä äänenvoimakkuus voi olla niin luja, että aiheuttaa kuulovaurion.


      • vaikka mitä
        iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii kirjoitti:

        puhelinmyyjillä on työvälineenä tietokone ja luurit, jossa on mikrofoni. siinä äänenvoimakkuus voi olla niin luja, että aiheuttaa kuulovaurion.

        helvetinkoneita puhelimen vastineeksi ja vääntää vahvarista nupit kaakkoon.

        Mutta jos kuulovaurio tulee niin sopii syyttää itseään.

        Tässä on kyseessä nyt vain rahanhimossa kiihkoilu.


    • ihanko pipi tuli

      Ei lehdet menny sitte kaupaksi vai?

      • Kalle appa

        Mutta kun ei me nyt jenkkilässä olla niin miksi ihmeessä tämänkin idiootin pitää lähteä väittämään jotain tälläistä, lehtiin ja ilmeisesti siis oikeuteen asti?
        Jos on itse niin idiootti että vääntää volumet liian kovalle, ei siitä voi 'asiakasta' syyttää. Vai olettavatko ihmiset että kaikki puhuvat kuiskaamalla, istuvat hiljaisessa kopissa piilossa pahalta maailmalta.
        Jos mulle soittaisi puhelinmyyjä työaikana (jolloin siis teen rahaa itselleni ja firmalle, en osta mitään seitsemänpäivää-lehtiä), siis sillä oletukselal että vastaisin puheluun, niin varmasti se meteli repisi tämänkin keskustelun aloittajalta korvat päästä pelkän "luulen, että minulla on vakava kuulovaurio. Tosin, en minä missään kontrollissa ole käynyt kuin sivarivuosinani 10v sitten". Muah, salli mun nauraa :D


    • kdjhadkjhakjfhakl

      Myyntimies on vain saalistamassa muhkeita korvauksia... olen muusikko, ja tiedän että saa olla aika kova ääni/piikki ennen kuin kuulo vaurioituu. ja puhelimestako sellainen ääni lähtee...


      ...my ass!

      • väittäisin puhelimesta

        "ja puhelimestako sellainen ääni lähtee...
        ...my ass!"

        lähtevän kovemman äänen...


    • buaaaahhh

      ja hölynpölyä. Puhelimen antotehot ei riitä kuulovaurion aikaansaamiseen vaikka ydinpommin räjäyttäisi toisessa päässä.

      Tyypillistä iltalehtisoopaa - ja kansa suu auki lukee...

      • koska..

        puhelinmyyjillä on käytössä sankaluurit ja yleensä äänenvoimakkuus isolla, että varmasti saa selvää asiakkaan puheesta. Sankaluureja ei saa edes korvalta yhtä nopeasti kuin tavallisen puhelimen.


      • Buaaaahhh
        koska.. kirjoitti:

        puhelinmyyjillä on käytössä sankaluurit ja yleensä äänenvoimakkuus isolla, että varmasti saa selvää asiakkaan puheesta. Sankaluureja ei saa edes korvalta yhtä nopeasti kuin tavallisen puhelimen.

        sankaluureista ei irtoa 120-150 desibelin äänenpaineita, sorry nyt vaan.


      • Asentaja A.
        Buaaaahhh kirjoitti:

        sankaluureista ei irtoa 120-150 desibelin äänenpaineita, sorry nyt vaan.

        laukastuna tärykalvon saa hajalle, muttei missään tapauksessa puhelimella, huijausskeidaa.

        Pysyvä kuulovamma ei sitäpaitsi yleensä tule kerralla, kyseessä lienee luulovamma, kehotan käyttämään luulosuojaimia.


    • mahdollinen

      Mikrofonisyötteen äärirajoilla ääni vain särkyy. Kuuloa vahingoittavaa äänisignaalia ei muutenkaan puhelinverkossa yksinkertaisesti kulje.

      Tämän pitäisi olla selvää, mikäli vähänkään tutustuu puhelintekniikkaan. Eri asia sitten onkin, minkälainen puhelinlaite myyjällä oli käytössään. Lienikö laillinen suomessa tyyppihyväksytty, vai esimerkiksi espanjasta tuotu äänenvahvisteinen kuulokepuhelin jolla hankitusta kuulovammasta, sähköiskusta tai muuntajan aiheuttamasta tulipalosta voi syyttää vain itseään.

      Kyse on nyt todennäköisesti uskaliaasta kusetuksen yrityksestä. Kyseisen myyjän kuulo saattaa olla heikentynyt, mutta siihen saattavat olla syynä myös monet muut syyt.

    • En osta.

      Niillä täytyy,olla ymmärryksessä vikaa.Jos toinen sanoo en tilaa,toinen pannaan nyt puolivuotta ei paljoa maksa.Myyjä inittää ja inittää että osta.Eikös sekin täytä jonkin sortin ahdistelu kriteerit.

      • yli 100 000€ vuodessa myynn...

        Ollaan ehkä sitten urpoja tai jotain, mutta pirun hyvin ainakin minä rahaa saan. Yritä hyvä ihminen keksiä joku perusteltu selitys miksi et halua tilata koska fakta on se että silloin kun asiakas sanoo ei, niin siitä se meidän työ vasta alkaa. 90% asiakkaista sanoo heti alkuun että ei tilata, silti noin 30% joille soitan niin tilaa kuitenkin. Olen itse asiakkaille aina ystävällinen jos asiakas itsekin osaa käyttäytyä. Sinunlaisille asiakkaille monesti esitän kysymyksen: eikö äiti pienenä opettanut miten puhelimessa käyttäydytään..


      • löpö löpö
        yli 100 000€ vuodessa myynn... kirjoitti:

        Ollaan ehkä sitten urpoja tai jotain, mutta pirun hyvin ainakin minä rahaa saan. Yritä hyvä ihminen keksiä joku perusteltu selitys miksi et halua tilata koska fakta on se että silloin kun asiakas sanoo ei, niin siitä se meidän työ vasta alkaa. 90% asiakkaista sanoo heti alkuun että ei tilata, silti noin 30% joille soitan niin tilaa kuitenkin. Olen itse asiakkaille aina ystävällinen jos asiakas itsekin osaa käyttäytyä. Sinunlaisille asiakkaille monesti esitän kysymyksen: eikö äiti pienenä opettanut miten puhelimessa käyttäydytään..

        miksei sun äitis käskeny sua mennä kunnon hommiin.Mieti ny,soitat sadalle ja 3 tilaa,koska ei muuten pääse susta eroon. Mutta 2 noista peruu kaupan vielä. Usootko?


      • velaton
        löpö löpö kirjoitti:

        miksei sun äitis käskeny sua mennä kunnon hommiin.Mieti ny,soitat sadalle ja 3 tilaa,koska ei muuten pääse susta eroon. Mutta 2 noista peruu kaupan vielä. Usootko?

        Ei äites opettanu sulle näköjään prosenttilaskujakaan :) sadasta 30% on tosiaan joo 3 kauppaa. En koe että teen huonoa työtä, tienaan kuitenkin keskimäärin 120 000-140 000€ vuodessa. revi siitä työtön sekatyömies.


      • Pablo Escobar
        velaton kirjoitti:

        Ei äites opettanu sulle näköjään prosenttilaskujakaan :) sadasta 30% on tosiaan joo 3 kauppaa. En koe että teen huonoa työtä, tienaan kuitenkin keskimäärin 120 000-140 000€ vuodessa. revi siitä työtön sekatyömies.

        myyn huumeita lapsille ja tienaan 750 000 € vuodessa, mielestäni moraalini on korkealla tasolla enkä kadu heroiinin myyntiä teineille, revi siitä puhelinhäirikkö.


    • puhelin yksikseen pöydälle

      jollei kielto tehoa!!!!!

      Itse olen tehnyt kyseisen tempun parille puhelinmyyjälle. Jätin puhelimen pöydälle ja kuuntelin vähän väliä vieläkö myyjä puhuu.
      Pidempi sillon tällön kuunneltu puhelu kesti noin kymmenen minuuttia jolloin satun kuulemaan kun hän lopetti sanoilla, voi pe...le!

      • toimintaa

        Yksinkertaisin keino on kertakaikkiaan sanoa Ei Kiitos ja sulkea puhelu. En ymmärrä miksi se on joillekkin niin vaikeaa.


      • on.
        toimintaa kirjoitti:

        Yksinkertaisin keino on kertakaikkiaan sanoa Ei Kiitos ja sulkea puhelu. En ymmärrä miksi se on joillekkin niin vaikeaa.

        Mutta ajattelepa, että sen kymmenen minuutin aikana se kaveri ei soita kenellekään muulle. Saattaapa vielä laittaa numeron muistiin, etikä soita samaan numeroon enää koskaan.


    • sprg

      "Koittakaa ihmiset kunnioittaa vähän puhelinmyyjiäkin" =D

    • puupäää

      kyllä ihmiset on sekopäitä! Puhelinmyyjä tekee vaan työtään, mutta eihän se itsekkäitä muka kiireisiä ihmisiä kiinnosta.

      Onko kukaan koskaan kuullut hyvistä tavoista? Puhelimeen voi sanoa ystävällisesti että "ei nyt kiinnosta ostaa mitään, kiitos kumminkin" ja sen jälkeen sulkea puhelimen. HELPPOA! Ei tarvitse aiheuttaa kuulovaurioita työtään tekevälle ihmiselle..

      Ei voi muuta sanoa kun HUH HUH

      • soittelee viikossa

        niin silloin kyllä saa tehdä mitä haluaa.Täytyypä ostaa tuo ultraääni pilli se kun tehoo.


    • Sairas paskianen!

      Ihan oiken kun soittelevat tuolla tavalla... Eihän tuo myyminen puhelimen kautta ole edes mikään työ LOL menkää kotianne, kaupustelijat!

      • siis JOS!!!!!

        sä joudut työttömäksi, etkä muita töitä saa, niin toi on se ainoo työ, johon otetaan ilman kokemusta. Joten varo vaan, ettet joudu itsekin niihin hommiin!


      • sulla ny

        siis minkäänlaista työtä on koskaan ollutkaan.


    • korvauksiakorvauksia.

      Aivan sama jos tv- tai radiotoimittajaa syytetään kuulovauriosta, kun soittavat musiikkia liian kova.

      noissa linjoissa on maksimi tasot, jos myyjä on vajaa ja pitää liian kovalla headsettiänsä, niin tyhmyydestä ei voi syyttää kun itseään.

      • yeah!

        Eikö poliisilla ole muuta tekemistä kuin tutkia tämmöisiä turhia juttuja?

        Asiaa voi tietenkin miettiä työsuojelunäkökulmasta. Eli onko puhelinmyyjän työnantajan toiminnassa laiminlyöntejä? Onko säästetty myyjien laitteissa jos tällaiset äänipiikit pääsevät kuulokkeisiin asti? Eikö nykyisillä laitteilla ole helppo toteuttaa äänenvoimakkuuden rajoitin? Esim. max. 120 dB peak volume / 90 dB continous. Muutaman sekunnin äänialtistuksessa vaaditaan 140-160 dB:n äänenpaine jotta syntyy kuulovaurioita.


    • oli!

      Oli varmasti raskaskuuloinen puhelinmyyjä: ei ollut kuullut asiakkaansa selkeää kieltä :"Ei" ja asiakas päätti kai testata, kuuleeko myyjä YHTÄÄN MITÄÄN!

    • on saatavissa

      Jos ette halua lehtimyyjien soittelevan, niin soittakaapa itse numeroon 0600 13404. Sieltä saa kiellon joka on voimassa 3 vuotta kerrallaan. Voimaan tulo kestää noin 1-3 kk, mutta minulla ainakin on sen jälkeen pitänyt.

      • asdasdasdasd

        Ei pidä paikkaansa, eikä ainakaan puhelinmyyjiä loitolla, numeron maksullisuudesta huolimatta.

        Sitä paitsi miksi uhrien pitäisi maksaa häiriköinnin estämisestä? Kuullostaa suojelurahalta, varsinkin kun se pitäisi maksaa uudestaan, ja uudestaan, ja uudestaan tietyin väliajoin.

        "Maksa tai me häiritään sua niin vitusti vähintään kolmella soitolla per päivä"

        Taidan kuitenkin käyttää tuota kaiutinkikkaa kun seuraava häirikkö soittaa. Jospa oppisi. Ja jospa puhelinhäiriköinti kiellettäisiin lopulta vaikka lailla sen fyysisen vaarallisuuden takia. Nyrkeiltähän nämä häiriköt on saaneet olla rauhassa kun eivät uskalla edes nimeään kertoa.


      • Jaakko 1979
        asdasdasdasd kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa, eikä ainakaan puhelinmyyjiä loitolla, numeron maksullisuudesta huolimatta.

        Sitä paitsi miksi uhrien pitäisi maksaa häiriköinnin estämisestä? Kuullostaa suojelurahalta, varsinkin kun se pitäisi maksaa uudestaan, ja uudestaan, ja uudestaan tietyin väliajoin.

        "Maksa tai me häiritään sua niin vitusti vähintään kolmella soitolla per päivä"

        Taidan kuitenkin käyttää tuota kaiutinkikkaa kun seuraava häirikkö soittaa. Jospa oppisi. Ja jospa puhelinhäiriköinti kiellettäisiin lopulta vaikka lailla sen fyysisen vaarallisuuden takia. Nyrkeiltähän nämä häiriköt on saaneet olla rauhassa kun eivät uskalla edes nimeään kertoa.

        Niin se maksullisuushan johtuu siitä et tuo on vaan papaaehtonen palvelu jota pitää yllä puhelinmarkkinointi yritykset ja palvelujen ylläpitäminen maksaa, joten tottakai maksat palvelusta, eikös vaan ?? Eihän ilmaisia lounaitakaan ole..vai onko sulla ?? Puhelinmyynti taas on laillinen elinkeino, mutta jos uhkailet jotain väkivallalla se täyttää taatusti rikoksen tunnusmerkit..


      • A.II
        Jaakko 1979 kirjoitti:

        Niin se maksullisuushan johtuu siitä et tuo on vaan papaaehtonen palvelu jota pitää yllä puhelinmarkkinointi yritykset ja palvelujen ylläpitäminen maksaa, joten tottakai maksat palvelusta, eikös vaan ?? Eihän ilmaisia lounaitakaan ole..vai onko sulla ?? Puhelinmyynti taas on laillinen elinkeino, mutta jos uhkailet jotain väkivallalla se täyttää taatusti rikoksen tunnusmerkit..

        Mitähän ihmettä tuo tarkoittaa? Aikuinen ihminen eikä kirjoittaa osaa.


    • kiitos!

      Mieluummin sitten se luuri korvaan ja vähän äkkiä, kuin kaiuttimeen... Kyllä tylyyden kestää, muttei mitään pahoinpitelyä.

    • Tuu soittelee vaan mullekin

      HAHA´aivan oikein näille pohjasakkahuijareille, joutaisi saada kuulovaurion jokainen tyrkyttäjä.

      Täytyy muistaa ensikerralla tehdä samoin, kun soittelevat harvase viikko.

      • Rosmorosvoja

        Olen havainnut, että herkät ja yksinäiset ihmiset lankee noiden kaupparatsujen "tarjouksiin" ja sitten ei edes ehdi lehtiä lukee, kun niitä tippuu luukusta niin tiuhaan. Kauheet pinot vaal lehtiä lattioilla! Roska, roskaa....roskakauppiaita!


      • puhelun:
        Rosmorosvoja kirjoitti:

        Olen havainnut, että herkät ja yksinäiset ihmiset lankee noiden kaupparatsujen "tarjouksiin" ja sitten ei edes ehdi lehtiä lukee, kun niitä tippuu luukusta niin tiuhaan. Kauheet pinot vaal lehtiä lattioilla! Roska, roskaa....roskakauppiaita!

        "No hei, Maiju täällä Oulusta taas, mitä sulle kuuluu? Sähän olit myös jostain täältäpäin, muistatko kun viimeks juteltiin (2 vko sitten)?
        Katsos kun nyt Joulukin tulee ja vuosi vaihtuu, on pitkiä pyhiä, kuule hei mä voisin lähettää sulle hyviä lehtiä ja nyt ihan 50% alennuksella ja kuule saat kynän ja herätyskellonkin vielä lahjaksi ja osallistut arvontaankin! Miltä tuntuisi?". Siis tällästä lässäriä!


    • Sivistyneesti eroon puhelin...

      Hitto mitä ääliömäisyyttä! Ihmiset voisivat joskus yrittää mennä toisen asemaan ja muistaa, että puhelinmyyjä on yleensä nuori ja kouluttamaton henkilö, joka ei saa muuta työtä. Kyllä voi käyttäytyä ihan asiallisesti ja lopettaa puhelun, ei tarvitse huutaa ja osoittaa mieltään.

      Jos ei halua noita puheluita, niin sen kun tekee postiin ja väestörekisteriin suoramarkkinointikiellon. Itselläni on sellainen ja lisäksi jos tilaan lehtiä, jäten puhelinnumerokentän täyttämättä. Ei ole sen jälkeen myyntipuheluita tullut kuin kerran. Silloin kysyin ystävällisesti mistä numero oli saatu ja soitin heti perään ko. paikkan asiakaspalveluun ja tein asiallisen valituksen. Olen saanut olla rauhassa.

      Uskon, että noin käyttäytyy vain ihminen, joka ei ole itse koskaan ollut asiakaspalvelutehtävissä. Täällä lukuisia esimerkkejä vastaavista typeryksistä:

      http://www.aasiakas.net/

      • ääniä.

        Niin tehköön ilmoituksen äänilujuus rekisterin radiovolyymi-osastolle Lomakkeella ZXY24-50b. Ja maksakoon hynäfyrkkaa hitosti.


    • oikeus ja kohtuus

      Miten se on muka "asiakkaan" vika jos myyjä ei lopeta paskan jauhantaansa vaikka asiakas on jo sanonut ettei kiinnosta? Myyjä on jatkanut kiellon jälkeen omalla vastuullaan.

      Ihan sama kuin jos raiskausta yrittävä saisikin potkun munilleen, ja menisi poliisille itkemään että "toi nainen pahoinpiteli mua byäää"

      • todellakin....

        oikeesti puhelinmyyjät on niin veemäisiä, ne tyrkyttää, tyrkyttää ja tyrkyttää jatkuvasti!! jos sanoo kerran että "ei kiitos" niin silloin se tyrkytys vasta alkaakin!!!! hiukan ottaa pääähän!!!


      • koko paska

        Sama koskemaan myös näitä ns. hyväntekeväisyys puhelin keräyksiä joista soitetaan yrityksiin monta viikossa. Soittajat kerää useampaan khteeseen provisiopalkalla, ja murto-osa menee oikeisiin kohteisiin. en osta puhelin myyjiltä enkä osallistu puhelin keräyksiin, vain sillä tavoin ne saadaan loppumaan. Puhelin myyjät useimmiten n ammattitaidottomia, haluamansa lehden saa lähikaupasta silloin kun tarvitsee


      • ornamentti

        Ei todellakaan ole sama!
        Raiskauksen tehnyt tai raiskausta yrittävä on aivan eri asia, kuin puhelinmyyntityötä tekevä ja siinä vamman saanut ihminen.


    • palveluneuvoja

      puhelinmyyjän työ ihan kunnioitettava työ siinä niin kun muukin työ.myyjä maksaa palkastaan veroja ja niillä rahoilla tuotetaan hyvinvointi palveluja ihan samalla lailla kun muitenkin vero rahoista nyt jos ajatellaan että puhelinmyynti työ kiellettäs niin joutus tuhansia työttömäksi ja ne rahat otettas yhteiskunnalta kun maksettas erilaisia korvauksia esim:työttömyysturva toimeentulo tuki eli miettikää kuinka paljon jäis vero rahoja saamatta.kumpi on parempi vaihto ehto

      • isoeki

        Tutustuhan vähän näihin viesteihin niin huomaat onko kyseessä tosiaan kunnioitettava työ. Voi sitä verot maksaa tekemällä jotain kunnon työtä, jossa ei tyrkytä puhelimessa ihmisille kaikkea tarpeetonta roinaa. Puhelinmyynti- ja keräys pitäisi lailla kieltää.On järjetöntä että ihmisille tuputetaan väkisin mm. lehtiä joita jokainen voi halutessaa tilata ilman noita helvetin puhelinmyyjiäkin. Lisäksi suurin osa puhelinmyyjistä toimii provisiopalkalla, eikä taida ne ansioista maksettavat verot paljon valtion kirstua lihottaa. Kyseiseen työhön houkutellaan nuoria työttömiä lupaamalla huikeita kuukausiansioita joihin todennäköisesti pystyy vain yrityksen korkein johto. Puhelinmyyjiä työskentelee samassa tilassa jopa satoja ja kaikki yrittävät ja myöskin joskus onnistuvat myymään jotain. Kun työntekijöitä on provikapalkalla riittävästi, voi yrityksen omistajat olla tyytyväisiä, koska myyntiä kuitenkin tulee riittävästi, tosin vain pieninä puroina.


      • oikealta myyjältä.

        Jos puhelinmyyjät lopettaisivat hommansa, niin töitä tulisi oikeille myyjille, joita minä ainakin suosin, koska, jos tarvitsen jotain tuotetta ja palvelua, etsin sen aivan itse. En tarvitse häirikköpuheluja, kuullakseni varmasti tarvitsevani jotain krääsää tai lehteä ja vaikka kuinka väittäisin vastaan, myyjä väittää toisin.
        Menisivät oikeisiin hommiin, mutta kun ovat tyhmiä ja kouluttamattomia, eivät muita töitä saakaan kuin tämän Suomen halveksittavimman ja turhimman ammatin.
        Olet näköjään itsekin puhelinmyyjä. Sen huomaa kirjoitustaidoistasi ja siitä päätellen koulumenestyksesikin on sen perusteella ollut niin huono, että olet itsekin joutunut tuohon ammattiin.


    • Ex-puhelinmyyjä

      Ikävää, että kuulo vaurioitui, mutta olen kyllä vahingoniloinen tälle toimitusjohtajalle. Lapsellista toimintaa, mainonta kuuluu tähän yhteiskuntaan. Aina voidaan tietty miettiä, pitäisikö puhelinmyynti asettaa laittomaksi.

    • Tekisin

      Saman tekisin varmaan jos noin sinnikäs kauppias olisi puhelimessa.Ei kellekään tarvitse tyrkyttää mitään puhelimessa väkisin. Jokainen osaa tilata lehtensä ym muualtakin.

      • loistava juttu

        Nyt vastailen aina radion äärellä, että olen heti valmiina kääntämään napit kaakkoon. Ja ääntä löytyy. Hyvä että tällaisista arkipäivän nikseistä kerrotaan, että tietää itsekin käyttää.

        Voikohan vielä räjäyttää jotain? Mulla on vanhoja pommeja vielä ennen kieltolakia joista saa kovemman äänen aikaan.


    • pyhä yksinkertaisuus taas

      Yksinkertaiset ihmiset täällä eivät ymmärrä, että jos on tyytymätön puhelinmyyntiin, niin ei se myyjän eli minimipalkalla puurtavan köyhän opiskelijan kiusaaminen auta yhtään mitään.

      Jos olet kieltänyt suoramarkkinoinnin ja myyjä soittaa silti, niin ei se kuule ole kääntänyt pikkukiviä löytääkseen juuri sinun numerosi pilataksesi sinun päiväsi, vaan saanut listan esimieheltään. Luultavasti myös se puhe, jossa luvataan ensin ilmainen lahja ja sitten yritetään johdatella vasta puhe tilaamiseen, on peräisin niiltä, ketkä sut siihen työhön kouluttaa. Yrityksen johto päättää firman toimintatavoista.

      Miettikää kenelle kannattaa valittaa hölömöt!

    • Nimetön

      miettikääpä hyvät ihmiset,että joku todella yrittää tienata leipänsä tälläkin työllä ja saa kuulla huutoja päivästä toiseen ja miettiä miteen elää seuraavan kuun.pelkkä provisio palkka.tienaat mitä myyt.eikö oo kuitenki parempi,et yrittää ittensä elättää eikä lauko luukuil.itellä kokemusta työuupumuksesta tämän takia.yritän siltikki ihan sen takia,et ihaniaki ihmisiä on kiitos heille,et vielä jaksan.

      • leipänsä

        ryöstöillä, ryöstömurhilla, huoraamalla taikka vaikkapa tekemällä pedofiilien pornoelokuvia.

        Ei se että tienaa jostakin rahaa tee arveluttavaa niljaista toimintaa yhtään sen paremmaksi.

        Puhelinmyyjät ovat juuri sitä sadistista säälimätöntä sakkia jotka pakkomyyvät seniileille vanhuksille mitä vain kovalla painostuksella.

        Normaalikunnossa oleva nuori ihminen osaa sanoa EI puhelinmyyjälle, mutta dementoituneita tai muuten vajaakuntoisia hyväksikäytetään härskisti.


      • miksei sitte sanonu?
        leipänsä kirjoitti:

        ryöstöillä, ryöstömurhilla, huoraamalla taikka vaikkapa tekemällä pedofiilien pornoelokuvia.

        Ei se että tienaa jostakin rahaa tee arveluttavaa niljaista toimintaa yhtään sen paremmaksi.

        Puhelinmyyjät ovat juuri sitä sadistista säälimätöntä sakkia jotka pakkomyyvät seniileille vanhuksille mitä vain kovalla painostuksella.

        Normaalikunnossa oleva nuori ihminen osaa sanoa EI puhelinmyyjälle, mutta dementoituneita tai muuten vajaakuntoisia hyväksikäytetään härskisti.

        ja vanha ei vältsisti ole seniili. entä jos mummu haluaa lukea apua? hän ei sitä saa ettei vain 50 euroa jää perintöä jäämättä


      • ite .
        miksei sitte sanonu? kirjoitti:

        ja vanha ei vältsisti ole seniili. entä jos mummu haluaa lukea apua? hän ei sitä saa ettei vain 50 euroa jää perintöä jäämättä

        jollei se mummo kykene tilaan itse apua, luulekko että se tossissaan sitä tarvii...


      • Helunalle

        Siis puhelinmyynnin arvokkuutta työnä puoltavat yrityksille myyvät. Mutta he eivät kuulu tähän keskusteluun. Ne myyjät, jotka soittavat mullekin työttömälle köyhälle ovat niitä, joiden minun lisäkseni pitäisi hakee jotain oikeeta työtä. Vaikka mulla olis miljoona euroo niin en minä MITÄÄN IKINÄ osta yhdeltäkään puhelinmyyjähäiriköltä - siis en ikinä. Mutta joku vissiin ostaa, kun niitä aina vaan riittää mullekin soittelemaan. Mutta olen pahoillani - minä pyyhkisin vaikka laiskojen peppuja mutta puhelinmyyjäksi en koskaa rupee - niitä pitäisi sakottaa ihmisten kiusaamisesta. Kyllä se perhanan Kaks´plussan voi tilata ilmankin jos kiinnostaa. Mutta kun ei kiinnosta - tajuutteko. Hakeekaa oikeita töitä heti.


    • *.*

      Multa ei kyllä liikene myötätuntoa puhelinmyyjälle, ei sitten pätkääkään!

      Ihmisinä varmaan monet ihan ok, ja joskus sitä pitää tehdä inhoamaansakin työtä henkensä pitimiksi, mutta muita ihmisiä(asiakkaita) ei saa kiusata vaikka pomo käskisi!

      Tuoreena yrittäjänä olen joutunut puhelimitse jahdatuksi, ja aiemmin ei tuntunut mitkään suoramarkkinointikieltolistat vaikuttavan soittotiheyteen.

      Itse olen kyllä hyvinkin ilkeä soittajille, ja yleensä suorastaan boikotoin kaupattuja tuotteita.

      Jospa kauppiaatkin tajuaisivat, että sellainen markkinointi tuo myös antiasiakkaita..

      Tuli muuten vielä mieleen, että voiko puhelimen kaiutin edes aiheuttaa mitään - nehän on aika heppoisia?

      • asenteella

        nuhjuinen kioskisi tuskin kovin kauan pysyy pystyssä.


      • myötätuntoiselle

        Niin, olen asiakaspalvelutyössä ja osana toimenkuvaani kuuluu puheluiden VASTAANOTTAMINEN asiakkailta. Ja voin kertoa, että kyllä niitä idiootteja löytyy sieltä langan toisesta päästä ihan yhtälailla...Ja vielä maksavatkin siitä ilosta enemmän että saavat soittaa.

        Tuoreet, itseään täynnä olevat yrittäjät ovat varsinkin kovin hanakoita soittelemaan.

        Että menepä itseesi.


      • Rehti Reiskan kiska
        asenteella kirjoitti:

        nuhjuinen kioskisi tuskin kovin kauan pysyy pystyssä.

        teitä vihataan ja halveksustaan joka paikassa, kanntattaisi olla mainitsematta työtään julkisella paikalla, jos aikoo vielä nauttia terveenä elosta.


      • tuolla asenteella

        ei mee kauaakaan, kun saat itse etsiä työtä puhelinmyyjänä. Miksi olet ilkeä ihmisille, jotka tekevät työtä, josta heille maksetaan nimenomaan sen henkensä pitimiks? Olet sitten vissiin niitä jotka heittää rovon katupummin perjantaipulloon... asenteensa kullakin.


      • kossupotusta vaikka
        Rehti Reiskan kiska kirjoitti:

        teitä vihataan ja halveksustaan joka paikassa, kanntattaisi olla mainitsematta työtään julkisella paikalla, jos aikoo vielä nauttia terveenä elosta.

        Siitä että et uskalla takuulla ilmaista yrityksesi nimeä ja osoitetta tällä keskustelupalstalla...
        Jos uskallat, saat varmasti paljon ilmaista mainosta plus kossupotun tietty...


      • siitä varmaan
        Rehti Reiskan kiska kirjoitti:

        teitä vihataan ja halveksustaan joka paikassa, kanntattaisi olla mainitsematta työtään julkisella paikalla, jos aikoo vielä nauttia terveenä elosta.

        kokemusta,heitä pari vinkkiä?


      • viivalle
        Rehti Reiskan kiska kirjoitti:

        teitä vihataan ja halveksustaan joka paikassa, kanntattaisi olla mainitsematta työtään julkisella paikalla, jos aikoo vielä nauttia terveenä elosta.

        Siinä meillä taas elämäänsä kyllästyny aivoton apina. OLEN LEHTIMYYJÄ. Haluatko osoitteeni??
        Näytän sulle samalla tilinauhani niin koko naamas on yhtä vihreä ku nenästäsi valuva epämääräinen ektoplasma. Väitän että teen max 2 kuukaudessa sun vuosiansiosi jos olet työssäkäyvä, mitä suuresti epäilen. Normaalisti tunnissa teen sen mitä on työttömyyskorvaus kuukaudessa. Mun kaverit ei häpee mua, todennäköisesti jos sulla on edes 1 morjes-tuttu niin sekin puhuu paskaa selkäs takana jatkuvasti ja ilmeisimminkin aiheesta


    • tiikeritz

      kaikki työ on työtä ja jokaiselle maksetaan siitä tehdystä työstä palkka...

      jos puhelinmyyjä on mielestäsi ärsyttävä sinulla on monia vaihtoehtoja:
      1. sulje puhelin eli luuri korvaan
      2. sano ettei nyt ole aikaa puhua
      3. sano että et ole kiinnostunut tilaamaaan
      jne.

      • vastaanottaja

        ...myyjä toteaa, että "haluatte silti varmaan kuulla tarjoukseni, sillä tämä on todella edullinen... diibadaaba jabbajabba...". Ei se puheripuli pysähdy millään näteillä komennoilla. Kaikkein viisainta onkin jättää luuri pöydälle avoimena ja antaa myyjän vuodattaa puhetulvansa tai vaihtoehtoisesti sulkea puhelin.


    • on...

      Vähän tuntuu epäilyttävältä tuo juttu. Ei puhelimen luuriin saa sellaisia äänenpaineita, että kuulo vaurioituisi. Puhelimessa itsessäänkin on rajoittimet, jotka leikkaavat ylisuuren äänisgnaalin.

      Veikkaanpa, että myyjällä on ollut kuulovaurio jo ennestään ja nyt aikoo rahastaa vanhalla vialla asiakkaitaan, kun alkoi v***taa tuo temppu...

      • Perusko

        luurista ei saa ulos kovin kummosia desibelejä, naurettava uutis aihe.


    • puhelinmyyjä

      Meillä puhelinmyyjät emme näe mistään onko ko. henkilöllä suoramarkkinointikielto. Meidän firmassa puhelut tulevat tietokoneen kautta. Asiakkaan nimenkin näemme vasta sitten kun hän vastaa puhelimeen.

      On muuten ihan turha keino sanoa että ei ole aikaa. Meillä ainakin sellainen vastaus laitetaan keskeneräiseksi ja henkilölle soitetaan meiltä takuuvarmasti uudelleen.

      Ja en kertakaikkiaan ymmärrä ihmisiä jotka ovat meille töykeitä. Meillä ainakin kaikki ovat ystävällisiä. Itse olen sellainen etten jaksa jäädä jankkaamaan jos asiakas sanoo ei. Tosin sen kuulee jo äänestä milloin asiakas on tosissaan, milloin taas epävarma. Hyvä myyjä ei koskaan luovuta yhden ein takia, vaikka ymmärrämme kyllä mitä ei tarkoittaa.

      Mekin teemme vain työtämme, suuremmille yhtiöille. Itse en kauppaa lehtiä vaan ihan muuta. Meillä joka ikinen puhelu nauhoitetaan, joten huijata ei edes voi koska puhelut säilyvät.

      90% asiakkaista on mukavia tai ainakin ystävällisiä. Minua naurattaa kun keskustelupalstoilla ihmiset puhuvat että "heh heh löinpäs puhelinmyyjälle luurin korvaan! Nyt se varmaan merkkaa johonkin ettei tuolle kannata soittaa!" Luuletteko tosiaan että välitämme jostain korvaan lyödystä luurista? Tai no luurista ja luurista, minulla ei mitään luuria olekaan. Tai muistamme jokaisen asiakkaan nimeltä ja merkkaamme tietoja jonnekin, hah hah!

      Nautin suuresti työstäni, jokainen päivä on erilainen ja voi aloittaa "puhtaalta" pöydältä. Rahaakin tulee kivasti :)

    • eivät ihmisiä

      eivät ansaitse mitään kunnioitusta.

    • luvattu maa

      Kyllä helevetti viekön jokainen armasti
      tietää mitä haluaa tilata ei siinä tarvita
      puhelinmyyjiä kyselemässä tilaatko tämän
      ja tämän.Kohta varmaan joku palkataan kyselemään
      ootko käynyt kusella tarpeeksi useasti...

    • imaista

      klimpin paskoaan ja tukehtua. Noille niljakkeille ei tulisi tuhlata säälin hiventäkään.

      Keskitysleirien vartijanatsitkin tekivät vain työtään. Tällä samalla verukkeella koettavat jotkut löyhämoraaliset ketkut täälläkin perustella miksi näitä maanpiirin tuhoelukoita tulisi nöyrästi sietää.

      Tällaista kotirauhaa rikkovaa häirikköä tulee kohdella kuten tuollaisia huligaaneja kuuluukin.

    • exä-puhelinmyyjätär

      tein rahapulassa kyseistä työtä ja kyllä se oli syvältä ! Huono palkka ja vittumaisia asiakkaita. Nykyisin tienaan syväkurkkuna huomattavasti paremmin ja duuni on mukavaa.....

    • Hyvänen aika

      Jo silloin kun isä lampun osti oli puhelimissa paukkausuoja, eikä tuollaista voinut sattua.
      Minkälaista lelua myyjä on käyttänyt?

      Toisaalta puhelinmyynti pitäisi lailla kieltää!

      • sulkea puhelin

        On se kumma.
        Jos myyjä jatkaa vain juttua voit sanoa napakasti että ei kiinnosta tai jos oikeasti olet niin heikko että et saa suunvuoroa sulje vaan puhelin! Mikä on ongelma? Ei tarvetta suuttua, laittaa luuria pöydälle eikä mitään sen kummempaa. Yrityksissä sama homma. Kyllä potentiaalisen asiakkaan erottaa myyjästä, jos on ammattilainen. Jos taas yllätys pääsee tapahtumaan, harkitse ko.myyntineuvottelijan rekrytointia...
        Ja aikaisemmissa viesteissä mainitut suoramarkkinointikiellot tietysti helpottavat asiaa.
        Nykyaikaa van on, että sekä yrityksiin että yksityisille suunnatut myynti- sekä mielipidekyselypuhelut vaikuttavat myyntiin, tuotteen tai palvelun tunnettavuuteen ja katteisiin. Puhelinmyynnin on monesti ajateltu kuihtuvan verkkokaupan ja nettikyselyjen myötä, mutta eipä vaan ole käynyt näin. Aktiivisesti palveluja verkosta hakeva joukko ei riitä.

        Puhelinmynntialalla työskentelee toki sekä puolivillaisia amatöörejä epämääräisissä firmoissa että rautaisia ammattilaisia kunnon yrityksissä (kuten ihan kaikilla muillakin aloilla, esim. remonttifirmat jotka lupaavat sitä ja tekevät tätä tai pörssikeinottelijat ja niin edelleen, jokainen keksii lisää...) Puhelinmyynnin ammattilaiset eivät väkisin myy yhtään mitään vaikka ovat sitkeitä.
        Miettikääpä vaikka historiaa, mikä merkitys on ollut alkujaan puhelinmyynnillä isoille yrityksille, lukekaan historiaa ja puhukaa sitten typeristä puhelinmyyjistä. Entä Gallupin voima politiikassa?

        Tuotteiden/palveluiden lanseeraus tapahtuu usein ovelasti suunnitellun huomiotalouden sekä mediatoimistojen mainoslanseerauksien ym. kautta, ja puhelinmyynti kuuluu tähän palapeliin olennaisena osana.
        Ajatelkaapa vaikka matkapuhelinliittymämyyntiä, joka on suht tuore mutta tosi nopeasti muuttuv ala.
        Jos tuomitset puhelinmyyjänä työskentelevän ihmisen, saman pesuveden mukana meneekin sitten viime kädessä koko markkinatalousjärjestelmä ;)


    • vaan että

      Toivottavasti puhelinmyyjät ottaa opikseen ja lopettaa sen tyhjänpäiväsen soittelun,,, loppuvuotta kohti ne pommittaa aina enemmän ja enemmän joten kyllä siinä pinna palaa.

    • onnekaslapsi

      sanot vain että olet alaikäinen :'''D jos et ole oikeasti, sano se silti. alkaakohän vastaan inttämään että et ole? XD ois kiva kuulla reaktio kun selvästi yli 40 vuotias sanoo ihan tosissaa etten oo täysikäne XDDD

    • täältä pesee!

      kyllä laitetaan radiot ja stereot täysille kun lehtikauppiaat soittelee, todennäköisesti ei sama kulkukauppias soita kahta kertaa enempää kun on kuuro :-)

      ONKO JOKU PYYTÄNYT TEITÄ YHTEISKUNNAN HYLKIÖITÄ SOITTAMAAN?
      OMALLA VASTUULLA TULETTE IHMISTEN PIHOILLE, OMALLA VASTUULLA SOITTELETTE.

    • puhelinmyynti

      Puhelinmyynti pitäisi kieltää.

    • odotan jo soittoa...

      Ihan takuulla aion tehdä tuon saman kun seuraavan kerran puheliterroristi kauppaa jotain paskapaperia kestotilauksena.

      • mahdollisia

        pilapuhelun keinoja heti kun saat suuvuaron...

        se vaan on niin typerää, että kun jos sun pualesta joku toinen vastaa puhelimeen, jos oot vaikka suihkussa ja ne sanoo, että tämä on todella tärkeää ja raahaudut suihkusta vettä valuvana niin arvaa harmittaako ja et varmana osta vaan alat vihata koko puljua...


    • Jasperi

      ...voi nykypäivänä joutua syystä tai toisesta työttömäksi. Jos rahaa ei ole tarpeeksi, täytyy ilmoittautua työvoimatoimistoon työttömäksi työnhakijaksi jotta edes sitä pientä päivärahaa saisi. Jos sitä työpaikkaa ei sitten heti ala löytyä, saattaa työvoimatoimisto lähettää "työhönosoituksen" ihan mihin tahansa työpaikkaan, vaikkapa juuri puhelinmyyjäksi. Tuskin kenenkään unelma-ammatti on "lehtimyyjä", mutta se on monelle pakon sanelema ratkaisu.

      • Seuraavalla tavalla:

        Jos puhelinmyyntiä ei ole erikseen johonkin instanssiin ilmoittamalla sallittu, se on ankarasti kiellettyä.


      • stereoista kybällä

        Se viheliäinen kappale jää pyörii myyjien pääkoppaan. :)))


        Ja Jasperi - työvoimatoimisto ei osoita asiakaspalvelutyötä työttömälle työnhakijalle.

        Ja jos mahdottomuus tapahtuu niin voihan sitä kieltäytyä työkkärin työosoituksesta, jos työkkäri sellaista osoittaa - no, siitä saa työvoimatoimistolta 2kk karenssin - ei muuta kun fattan luukulle, josta saa saman rahan.


      • -miqu-
        stereoista kybällä kirjoitti:

        Se viheliäinen kappale jää pyörii myyjien pääkoppaan. :)))


        Ja Jasperi - työvoimatoimisto ei osoita asiakaspalvelutyötä työttömälle työnhakijalle.

        Ja jos mahdottomuus tapahtuu niin voihan sitä kieltäytyä työkkärin työosoituksesta, jos työkkäri sellaista osoittaa - no, siitä saa työvoimatoimistolta 2kk karenssin - ei muuta kun fattan luukulle, josta saa saman rahan.

        "työvoimatoimisto ei osoita asiakaspalvelutyötä työttömälle työnhakijalle" Miten niin? Kyllä varmasti osoitetaan. Olen minäkin saanut aikoinaan sellaisen työhönosoituksen. Onneksi löytyi myöhemmin oman alan töitä.


    • Jack72

      Ei ole teknisesti mahdollista. Vaikka huudat puhelimeesi miten kovaa, niin ei se toisessa päässä kuulu niin kovaa että korvat keneltäkään särkyisi.

      Harvinaisen naurettava uutisankka.

    • näin teen

      moi!

      teen tämän aina tästälähin, ei muutakuin radio täysille. puhelinmyyjät on rikollisia häiritsevät ihmisiä..

      • Manowar

        Hieno idea, tästä numerosta kotirauhanhäiritsijä saa koko rahan edestä metallia korvaan! Vituttaa kun herättävät meitä yötyöläisiä, eivät ääliöt tajua itse hommata rehellistä työtä.


      • Ei ääliö
        Manowar kirjoitti:

        Hieno idea, tästä numerosta kotirauhanhäiritsijä saa koko rahan edestä metallia korvaan! Vituttaa kun herättävät meitä yötyöläisiä, eivät ääliöt tajua itse hommata rehellistä työtä.

        Voisitko Manowar määrittää rehellisen työn?

        Itsellänikin on pari yötyöläistä kaveripiirissä, mutta sanojasi lainaten, he eivät ole niin ääliöitä etteivätkö osaisi laittaa kännyköitään nukkumisen ajaksi äänettömiksi, päivä kun on se aika kun suurin osa ihmisistä on hereillä ja puhelimia käytetään hiukan enemmän kuin yöaikaan.

        Miten täällä Suomessa voikin olla näin paljon ääliöitä ja tällaisten ihmisten kanssa pitäisi tulla toimeen, huh!


      • oot kuule sanonko
        Ei ääliö kirjoitti:

        Voisitko Manowar määrittää rehellisen työn?

        Itsellänikin on pari yötyöläistä kaveripiirissä, mutta sanojasi lainaten, he eivät ole niin ääliöitä etteivätkö osaisi laittaa kännyköitään nukkumisen ajaksi äänettömiksi, päivä kun on se aika kun suurin osa ihmisistä on hereillä ja puhelimia käytetään hiukan enemmän kuin yöaikaan.

        Miten täällä Suomessa voikin olla näin paljon ääliöitä ja tällaisten ihmisten kanssa pitäisi tulla toimeen, huh!

        Teen vuorotöitä. En laita puhelinta äänettömäksi,koska haluan,että tarvittaessa lasteni päiväkodista tai koulusta minut saadaan kiinni. Vai pitääkö lapsen olla oksennustaudis päiväkodissa koko päivä,ku äiti nukkuu.Mieti sitä.


      • manowar
        Ei ääliö kirjoitti:

        Voisitko Manowar määrittää rehellisen työn?

        Itsellänikin on pari yötyöläistä kaveripiirissä, mutta sanojasi lainaten, he eivät ole niin ääliöitä etteivätkö osaisi laittaa kännyköitään nukkumisen ajaksi äänettömiksi, päivä kun on se aika kun suurin osa ihmisistä on hereillä ja puhelimia käytetään hiukan enemmän kuin yöaikaan.

        Miten täällä Suomessa voikin olla näin paljon ääliöitä ja tällaisten ihmisten kanssa pitäisi tulla toimeen, huh!

        Lasteni takia kännykkä on päällä... mulla on velvollisuuksia, ja puhelimeni on päällä lähimmäisteni takia. Ei kotirauhanhäiritsijöiden pitäisi salaista numeroani edes saada, mutta arpomalla taitavat soittaa mihin tahansa numeroihin, ääliöt. Vahdin hulluja työkseni suljetulla osastolla ja saan niistä siellä ihan mittani täyteen, ei niiden tosiaankaan tarvii mun kännyyn soittaa.


    • ois voinut

      laittaa sen luurin kiinni. Olen itsekin toiminut puhelinmyyjänä, mutta jos asiakas sanoo ei kiitos, on se silloin ei kiitos. Kyllä osoitteita ja numeroita suomessa riittää, ei ole mikään pakko tuputtaa, ei vaikka palkka onkin provisiolla! Enkä tiiä miten on taas myyjä käyttäytyny, hohhoijaa...

    • onsekummakuneijotkuosaa

      Tähän asti toiminut: "Ei kiitos, kuulemiin"

    • jeppistäti

      ei tarvi. ite ne soittelee vaikkei oo antanu lupaa. en sääli kyllä yhtään. toi vanha jekku vaan nauratta:D pitääkö se luuri pään sisälle tukkia??

    • ja työtätekeviä

      Jos ei halua myyntipuheluita, niiden välttämiseksi voi

      1) ottaa puhelimelle myyntieston (ei maksa mitään, eikä myyntipuheluita tule kolmeen vuoteen)
      2) sanoa heti soiton alussa, ettei aio ostaa mitään ja kertoa myyjälle että tällä tavoin säästää hänenkin aikaansa

      Mulla nämä toimii hyvin. En ole mitään ylimääräistä sortunut ostamaan ja joskus on jopa käynyt niin, että on myyjän kanssa ruvettu keskustelemaan kaikesta mahdollisesta muusta elämänmenosta. Siinä on kummankin päivä tullut paremmaksi ja fiilikset hyvemmiksi ;)

      Arvostan puhelinmyyjiä, koska heidän työnsä on todella rankkaa. Kuinkahan monen meidän täällä heitä arvostelevan pokka kestäisi tuota hommaa kahta päivää kauempaa.

      • ´pöhkis

        Eikö naapurin kanssa voi jutella ?


      • salli mun nauraa

        Lainaus; "Arvostan puhelinmyyjiä, koska heidän työnsä on todella rankkaa. Kuinkahan monen meidän täällä heitä arvostelevan pokka kestäisi tuota hommaa kahta päivää kauempaa"

        -Arvosta Sinä vaan ihan rauhassa, se ei ole kuitenkaan mitään oikeaa työtä. Mikähän siinä on todella rankkaa, kehtaisitko sanoa sen kasvotusten esim. muurarille tai maanviljeliälle??
        Puhelinmyynnissä on kyse turhien juttujen tyrkyttämisestä, tai sitten kerjätään avustusta.


    • capa.

      Kyllä puhelinmyyjä voi puhua paljon ja itse tienaat paljon kun hommaat maksullisen palvelunumeron ja ohjaat kaikki puhelinmyyjät sinne ja laitat minuuttihinnan kohdalleen. Sitten vain odottelet tilityksiä. Itse olen saanut puhelinmyyjistä aivan tarpeeksi.

    • puhelinmyyjilla

      Kun naita Seuran ja Avun kauppaajia alkaa soitella kymmenen paivassa niin siihen alkaa menna tyoaikaa.

      Parasta on pyytaa puhelinmyyjan kotinumero ja kysya voiko soittaa sunnuntai aamuna. Yleensa vastaus on kielteinen joten silloin kysyn etta miksi ei - niinhan sinakin teit minulle vaikka et ole edes lupaa kysynyt.

    • toki, että

      Ymmärrän toki, että jotku ovat niin rahapulassa, että joutuvat viimeisenä keinonaan hyväksymään häirikkötyön, mutta silloin tulisi pitää myös varansa, sillä ihmiset eivät pidä häiriköistä.

    • totta?

      Vaikka puhelimen mikkiin tulisi millainen meteli tahansa toisen puhelimen kaiutin ei kykene tuottamaan ääntä siten, että kuulovaurio olisi mahdollinen.
      Oikeudet pois siltä lääkäriltä joka on asian näin todennut.

      • taneli.

        Taisi olla elamaansa ja tyohonsa kyllastynyt puolikuuro nilviainen joka vain halusi rahat pois toimitusjohtajalta selkealla huijauksella.


    • Asentaja-Arska-777

      Puhelimissa ja kaikissa puhelintekniikkaan liittyvissä laitteissa on limiitterit, jotka estävät äänenvoimakkuuden tason nousun vaaralliseksi.

      Kyseessä on joko vakava laitevika tai huijaus.

      Johan tässä olisi puolet kansasta kuuroja, stna!

      • Olet aivan asian ytimessä. Tämä koko juttu on yksi tyhmimmistä mitä on vastaan tullut. Itse jos myyjä soittaa ja heti kun tiedän että myyjä sanon "ei voisi vähempää kiinnostaa" ja luuri kiinni heti. Ilmoitin aikoinaan monta kertaa että poistakaa minut rekistereistänne en halua mitään muunti soittoja. Koska soittoja silti tulee luokittelen ne pahimman luokan häiriköinniksi. Ei me onneksi vielä ainakaan jenkkilässä asuta.


    • puhelinmyyjä ei

      jättänyt rauhaan, vaadin korvauksia!

    • omaa lääkettä

      Puhelinmyyntifirman johtoon. Johtajat saivat raivokohtauksia, soittelivat poliiseille ja uhkailivat lakituvalla.

      Että tällä tavalla toimivat puhelinmarkkinoinnin johtohenkilöt jotka tietävät millaisella kotirauhan rikkomisen alueella puhelinmyynti liikkuu. Varsinkin jos joutuvat itse sen kohteeksi.

    • Soi usein ja siellä joku myyjä

      Ja helpointa päättää puhelu, " Ei kiitos".
      Toimii hyvin eikä ollut tarvetta käyttäytyä typerästi. Ja onhan se aikuiselta mieheltä - pohjalaiseltakin - tehdä tuollaista.

    • paukku

      no niinpä,on jumalauta herkät korvat, kyllä siinä on taittu loukata pareminki puhelinmyyjän itsetuntoa kuin kuuloa! Mehän altistumme joka päivä paljo suuremille desibeli määrille normaalissa elämässä...Kaikkea sitä kuulee

      • maistraatin kautta puhelinmarkkinointikielto ja son siinä. helppoa ja vaivatonta. joskus joku soittaa (maks 2 krt/vuosi) , sanon kesken lauseen että tällä rouvalla on puhelinmarkkinointikielto, johon myyjä poikkeuksetta että selvä, anteeksi häiriö ja puhelu on loppu.

        ei se nyt jumalauta voi ton vaikeempaa olla kelleen toisellekaan jos puhelinmarkkinoinnista ei tykkee.


      • firmoille
        PattyDiPhusa kirjoitti:

        maistraatin kautta puhelinmarkkinointikielto ja son siinä. helppoa ja vaivatonta. joskus joku soittaa (maks 2 krt/vuosi) , sanon kesken lauseen että tällä rouvalla on puhelinmarkkinointikielto, johon myyjä poikkeuksetta että selvä, anteeksi häiriö ja puhelu on loppu.

        ei se nyt jumalauta voi ton vaikeempaa olla kelleen toisellekaan jos puhelinmarkkinoinnista ei tykkee.

        Ei onnistu yrityksille.

        Ennekuin paasaa kantsis selvittaa asiat.


      • pitäisi säätää
        PattyDiPhusa kirjoitti:

        maistraatin kautta puhelinmarkkinointikielto ja son siinä. helppoa ja vaivatonta. joskus joku soittaa (maks 2 krt/vuosi) , sanon kesken lauseen että tällä rouvalla on puhelinmarkkinointikielto, johon myyjä poikkeuksetta että selvä, anteeksi häiriö ja puhelu on loppu.

        ei se nyt jumalauta voi ton vaikeempaa olla kelleen toisellekaan jos puhelinmarkkinoinnista ei tykkee.

        joka kieltää kaiken myymisen puhelimella jo loppuis nää mummot pyörryksiin puhuja yritykset


    • Ong mulkukka soittanu

      kyseessä on "TURKULAINEN".
      Koetappa ite laittaa puhelimesi äänenvoimakkuus täysille eli nupit ns. kaakkoon ja mene sitten n. 2metrin päähän luurista samalla kun kuuntelet siitä tulevaa esim. hissimuzakia tai muuta mölyä.
      Puhelimen tuottama äänenvoimakkuus ei tosiaankaan riitä tuottamaan kuulovauriota ellei lasketa tässätapauksessa kyseessäolevaa mentaalivammaa kuulovaurioksi. Turuss tosin tälläinen ei ilmeisestikään ole ennenkuulumatonta.

      • koko juttu on

        täysin selvä tapaus.

        Siellä nämä markkinoijat tuntuvat hokevan mantraa "jokaisen vastaantulijan rahat on mun".

        Missään muualla en ole kuullut käytettävän jalkaa ovenraossa yhtä törkeästi, ja jokaiseen uhrin "ei nyt kiinnosta" lauseeseen vastataan "mutkuitenki" ja pälätys jatkuu. Tietävät, penteleet että harva uskaltaa myyjää fyysisestikään ovenraosta tönäistä, ja silloinkin saattaa haaste singahtaa pahoinpitelystä.


    • jpuhelinmyyjä

      Kun puhelin myyjä soittaa selvitätte vähän kurkkua ja sanotte perusvarmalla äänellä...puhelinvastaajamme ovat tällä hetkellä kaikki varattuja, odotakaa hetki niin palvelemme teitä mahdollisimman pian sitten jätätte luurin pöydälle..... jä käytte aina välillä sanomassa siihen... ja vielä hetki.

      • mari86

        tuli tässä mieleen paljon asiaa ku lueskelin noita kommentteja. Ensinnäkin jos olet hankkinut suoramarkkinointikiellon ja puhelinmyyjä soittaa sinulle niin kannattaa tarkistaa itse onko suoramarkkinointikielto voimassa.
        Toiseksi, mitä kohteliaampi olet sille myyjälle ja kerrot ettet halua mitään yhteydenottoja niin sitä paremmin he uskovat eivätkä soita.

        Ja tuosta myyjän kuulovaurio tapauksesta, toivon todellakin, että se mies joka aiheutti vamman joutuu korvaamaan.


      • Huusi puhelimeen ja näkö meni
        mari86 kirjoitti:

        tuli tässä mieleen paljon asiaa ku lueskelin noita kommentteja. Ensinnäkin jos olet hankkinut suoramarkkinointikiellon ja puhelinmyyjä soittaa sinulle niin kannattaa tarkistaa itse onko suoramarkkinointikielto voimassa.
        Toiseksi, mitä kohteliaampi olet sille myyjälle ja kerrot ettet halua mitään yhteydenottoja niin sitä paremmin he uskovat eivätkä soita.

        Ja tuosta myyjän kuulovaurio tapauksesta, toivon todellakin, että se mies joka aiheutti vamman joutuu korvaamaan.

        Ensin pitää osoittaa että myyjä ei ollut jo ennestään puolikuuro yhteiskunnan loinen joka häiritsee ihmisiä sopimattomaan aikaan.

        Toimitusjohtaja voi haastaa puhelinmyyjän kotirauhan häirinnästä ja henkisen vamman tuottamisesta.


      • selvitettävä
        mari86 kirjoitti:

        tuli tässä mieleen paljon asiaa ku lueskelin noita kommentteja. Ensinnäkin jos olet hankkinut suoramarkkinointikiellon ja puhelinmyyjä soittaa sinulle niin kannattaa tarkistaa itse onko suoramarkkinointikielto voimassa.
        Toiseksi, mitä kohteliaampi olet sille myyjälle ja kerrot ettet halua mitään yhteydenottoja niin sitä paremmin he uskovat eivätkä soita.

        Ja tuosta myyjän kuulovaurio tapauksesta, toivon todellakin, että se mies joka aiheutti vamman joutuu korvaamaan.

        kuka aiheutti alunperin puhelinmyyjän asennevamman.


    • Iso mies.

      Olishan se puhelinmyyjä voinut pistää luurin kiinni mutta jospa sillä turkulaisena ei ollut varaa omaan radioon.

      • Työnantajan korvattavaks tullee tuo korva.. Tosin kun tuntee nämä myyntityön työnjohtajat niin ei hän he sitä ikinä myönnä että he ovat työntekijän työtapaturmasta vastuussa. Työn antaja varmaan voi harkita vahingontuottamisesta oikeustoimia puhelimeen melunneelta.
        Kaiuttimiin on olemassa laitteita jotka estää liian kovat äänet.. miksi sellaista ei ollut?


    • butthole surfer

      Pyytäny työntään artikkelinsa perseeseen kun ovat mulle soittanu.

      Hahahahahahahahaaaa.

    • Epäilen minä

      Siis puhelinkeskustelussa! Puhelimen kaiutin on niin pieni ja heikkotehoinen ja muutenkin puhelin vaimentaa kovia ääniä. Joten epäilen uutisen totuudellisuutta. Ettei olisi jotain muuta takana...

    • Puhelinmyyjille?

      Jotka ei kunnioita edes voimassa olevia kieltorekistereitä.
      Salainen mumerokaan ei auta, mutta hillitsee.
      Salaiseen numeroon voi nimittäin soittaa, vaikka se on salainen ja sitä tapahtuu.

      • minä vain

        Kun saat salaisen nron.. niin elä missään vaiheessa anna sitä nroa muille kuin vain sellaisille ihmisilel ja tahoille, joille sen nron haluat antaa.. Jos vaikka vahingossa kirjoitat nrosi johonkin kilpailulipukkeeseen esim. kaupassa tms. paikoissa.. niin vika ei ole suinkaan enää sen joka kyseiseen nroon soittaa vaan sen, joka sen nron siihen lipukkeeseen laittoi..


      • eräs juttua seurannut

        Kun saat salaisen nron.. niin elä missään vaiheessa anna sitä nroa muille kuin vain sellaisille ihmisilel ja tahoille, joille sen nron haluat antaa.. Jos vaikka vahingossa kirjoitat nrosi johonkin kilpailulipukkeeseen esim. kaupassa tms. paikoissa.. niin vika ei ole suinkaan enää sen joka kyseiseen nroon soittaa vaan sen, joka sen nron siihen lipukkeeseen laittoi..


    • säteily tutkinusta ja puolu...

      Pitääkö sitä Operatoorien mainosmieheksi ryhtyä,ja sanois suoraan ...Hävittäkää vanhat ..Eikä kiertotien kautta huutele ...Voi voi

    • kosti olemassa
      • Turvattomat Karkulaistytot

        Voi reppanaa. Katsos tuo ei toimi kuin kotitalouksilla.


    • konsti olemassa
    • Aivan Oikein

      Nuo puhelinmyyjien touhut pitäisi lailla kieltää.
      On se perkele että tuputetaan väkisin ihmisille "osta sitä osta tätä". Eikö perkeleillä ole muuta tekemistä kun ihmisiä häiritä jatkuvalla syötöllä.
      Sinnikkäitä vielä ovat ja soittelevat 10 kertaa lyhyellä aikaa samasta asiasta.
      Saatana jos minä tarviin jotain niin ostan sen kaupasta. Ei siihen pakkomyyjiä tarvita.
      Eikö suomessa ole lakipykälää tähän asiaan.
      Röyhkeitäkin kuin perkeleet kun toissapäivänä eräälle tutulleni soiteltiin jo neljättä kertaa minuutin sisällä eikä myyjä uskonut vaikka sanottiin suoraan että "älä soita enää....ei olla kiinnostuneita".
      Lopetti vasta kun alettiin puhumaan kotirauhan häirinnästä.
      Ei muuta kuin kylmästi vstaamaan että "ÄLÄ SOITA ENÄÄ TAI TEEN RIKOSILMOITUKSEN...Saatana".

      • Ei soita enää

        Oppikaa tämä lause kunnolla.. Jag pratar bara svenska. 8 kymmenestä myyjästä sanoo että tack tack ja ei soita enää :))


      • ölölö

        miten ihmeessä kuvittelet että yksi ja sama tyyppi soittelee yhdelle ja samalle koko päivän. eiköhän se ole niin että eri myyjät eri firmoista ja eripuolelta suomea toisistaan tietämättä soittelevat.


    • ..se eräs..

      Juttelimpa tässä joitakin viikkoja sitten todella mukavan turkulaisen myyjän kanssa. Oli pakko kysyä hänen jännästä murteestaan että mistäpäin on kotoisian vaikka melkein arvasinkin. Myös hän myönsi oman puheeni kuulostavan hauskalta. Onnistyin jopa tilaamaan itselleni kivan käsityölehden ja kaupan päälle tulee huivi. :)

      "Myyjän mukaan toimitusjohtaja oli pahoitellut myöhemmin tapahtunutta. Toimitusjohtaja oli kertonut myyjälle, että hän ei keksinyt muuta keinoa päästä myyjästä eroon."

      Mielestäni tuo oli todella tyhmä ja idioottimainen ratkaisu. Lyököön mielummin luurin korvaan kuin luurin radioon. Toivottavasti puhelinmyyjä hakee sen verran korvauksia että peittyy lääkärikulut ja jää taskunpohjallekin jotain. Ja toivotaan vielä että ei jää mitään pysyvää vammaa.

      • Patskaa

        Onhan se mukava että on aikaa jorista tuntitolkulla työaikana jonkun käsityölehden (Jallu ?) myyjän kanssa.

        Kaikilla ei ole tähän aikaa kun odotetaan tärkeitä puheluita ja jonkun oudosti puhuvan sönkkääminen muutaman minuutin välein saa kyllä hermon palamaan.

        Täytyy olla alkeellinen sosiaaliemämä jos ainoat ystävät ovat puhelinmyyjiä.

        Puhelinmyyjät ovat roskasakkia.


    • terska

      Juu tulinpahan justiinsa töistä ja tietinkin lehtiä myymästä.Palkka oli vaivaiset 240e tältä päivältä. kiitos lehtien tilaajille.

      • uskon sinua

        Jos sita tekee kuukauden niin se on 7200 eur kuussa. Vai meniko myynti ja palkka sekaisin - tuosta todellisuudessa 10% myyjalle, se on 720 eur kuussa miinus verot ja ylitoita joka viikonloppu. Mahtava duuni!

        Jep jep!


      • terska
        uskon sinua kirjoitti:

        Jos sita tekee kuukauden niin se on 7200 eur kuussa. Vai meniko myynti ja palkka sekaisin - tuosta todellisuudessa 10% myyjalle, se on 720 eur kuussa miinus verot ja ylitoita joka viikonloppu. Mahtava duuni!

        Jep jep!

        Kylläpä se oli ihan omaa tienestiä totta toki siitä otetaan verot. taitaa sulla vähän kateus iskeä kun ite teet paska palkalla töitä. Tainnu jäädä koulun matikantunnit vähä vähiin ku et osaa kuukauden palkkaa laskee tosta. Viime kuussa 4500€ ja tää kuukaus menny aikalailla samalla jytinällä. Et kyllä tässä TODELLAKI pystyy tienaamaan PALJON enemmän ku keskimääräinen suomalainen tienaa. Käy kokeilee jos et usko ja muut epäuskoiset kans keskittykää vaan omaan nyhjäykseen siellä toimistokonttorissa.


    • puhelinmyyjistä

      lopullisesti kun suljin puhelinlinjan, eihän siihen enää soittanut juuri kukaan muu kuin puhelinmyyjä häiriköiden usein päivänokosiakin. Silti lasten ja muun vuoksi ei voinut linjoja sulkea unien ajaksi. Ja haluan mainita, että kahteen kalliiseen numeroon soitin aikoinani estot soittajille. Mutta mikään ei taida tehota, nyt on rauha, enää ei soi jippii.

      Mutta silloin ennen kyllä aika kieroutuneitakin ajatuksia oli kun puhelin soi kesken makoisien unien ja ajattelit kenties tärkeän puhelun tulevan..

      • joulua, joulua

        Toimitusjohtaja ei keksinyt muuta keinoa päästä puhelinmyyjästä eroon? Minä ainakin olen keksinyt sellaisen keinon, että lyön vain luurin korvaan. Se ei tietääkseni ole aiheuttanut kenellekään kuulovauriota. Mut onhan se ärsyttävää, kun joku puhelinmyyjä soittaa. Mulla ei oikeasti useinkaan ole aika kuunnella niitä, mutta jokunen vuosi sitten olin niin `kiltti` että kuuntelin aina kaikki litaniat loppuun saakka, vaikka tiesin jo alussa, etten kuitenkaan tilaa enkä osta mitään.


    • kaikille teille . . .

      Olen tehnyt kyseistä työtä, ei kyl paljoa naurata.
      On toki tosi ihania asiakkaita jotka ovat jääneet mieleen. Ja toki niitä toisenlaisia joiden mielestä on ok huoritella yms puhelinmyyjiä. Yleensä kaikkein kohteliammat asiakkaat ovat olleet nuoria ihmisiä. Sanovat suoraan että ei kiitos jos eivät halua lehteä ja joskus jopa kysyvät jotain tiettyä lehteä jonka vastaavasti tahtoisivat tilata. Ja totta kai jos asiakas itse kysyy lehteä niin katsoin aina halvimman mahdollisen hinnan lehdelle.
      Siispä Kiitos kaikille ihanille asiakkaille jota minulle on sattunut. ja HYVÄÄ JOULUA JA JOULUMIELTÄ KAIKILLE !

      • lähettää

        Saisivat lähettää sähköpostitse/postitse ensiksi kyselyn haluaako joku osallistua myyntipuheluihin, ja sitten soitella vain niille, jotka ovat vastanneet myöntävästi. Kätevää eikö?

        Vältyttäisiin turhalta tuskalta. Itse ainakin pidän rikollisena, että mulle soitetaan myyntipuheluita, en ole antanut lupaa sellaisille. Puhelimeni on vain tärkeitä puheluita varten, ei muuhun.


      • että sanovat rumasti

        Puhelinmyyjällä ei ole asiakkaita.

        Sinä tyrkytät tuotetta väkisin, ns. asiakas ei tee aloitetta.

        Aivan kuten ilotytöt kadulla, siksi nimitykset. Levität myös tauteja kuten hermostuneisuutta ja stressiä. Puhelinmyyjä on siis Jotakin raiskaajan ja porton välillä siis.


    • tarjouksista maksanut

      Nää puhelinmyyjät vois vähän miettiä soittojaan itse olen ollut maassa jossa vastaan otto maksaa 4-5 E/min, .Eipä kiinnosta kuunnella ME Naiset lehdentarjouksia.Tää puh,myyjien soitot voitas kieltää lailla.

    • höh

      Mikä aiheutti kuulovaurion ? Liian kova ääni tuli puhelinmyyjän oman puhelimen kaiuttimesta. Jos puhelin on tarkoitettu pidettäväksi korvalla, pitäisikö siinä olla desibelien rajoitin ?

    • mä vaan

      paskin ammatti on puhelin myyjä häiriköitä kaikki

    • ex-puhelinmyyjä

      Nyt on niin pöyristyttävää juttua täällä että pakko osallistua keskusteluun.Mä toimin vuoden verran puhelinmyyjänä,koska en saanut potkuja enkä itse lähtenyt,voidaan olettaa että olin kohtuu hyvä puhelinmyyjä.Ja kaikille heti tiedoksi että tykkäsin työstäni.En myynyt lehtiä vaan ison operaattorin laajakaistoja.Sanotaan vielä että inhoan itse lehtimyyjiä todella paljon.

      Mä otin alusta alkaen periaatteen että ketään en häiritse ja olen kohtelias.Mikäli asiakas sanoi heti että huono paikka tai aika niin kysyin parempaa aikaa/kiitin ja sanoin heiheit.Mulla oli tosi uskollisia asiakkaita jotka mm. jättivät soittopyyntöä tai ottivat yhteyttä mikäli halusivat ostaa jotain/kysyä jotain..Vuoden aikana sain luurin korvaan kolme kertaa.Siis todella kolme,eikö se jo kerro jotain?Vuoden aikana sain kuulla kahteen kertaan todella törkeää kielenkäyttöä mutta muuten asiakkaat olivat myöskin kohteliaita ja ystävällisiä.

      Uskon että monet mun kaltaiset puhelinmyyjät eivät halua ärsyttää tai häiritä ketään.Mikäli asiakkaat heti alkuun sanoisivat vaikka ystävällisesti kiitos,mutten ole kiinnostunut,puhelu loppuisi hyvissä merkeissä.Puhdas fakta kuitenkin on että yritykset käyttävät entistä enemmän telemarkkinointia.

      Teille jotka inhoatte niin kovasti puhelinmyyjiä suosittelen Robinson rekisteriä (http://www.ssml.fi/index.phtml?s=35).Salainen numero ei auta ketään jos olet sallinut vaikka vahingossa telemarkkinoinnin.Salainen numero ei tarjoa estoa puhelinmyyjiltä.

      Kiitos,olen puhunutb ja mukavaa päivänjatkoa.

    • missä vika

      Kyllähän se niin on ettei juuri ärsyttävämpää häiriköintiä voi olla kuin puhelinmyyjät. Pahimmillaan puheluita tuli päivittäin viisikin, 2-3 aika tavallista. Aamukahdeksasta aina iltamyöhään. Suurimpaan osaan en edes vastannut, mutta vuorotyötä tekevänä välillä väkisinkin puhelu sattuu ns. oikeaan aikaan.

      Kesällä tein viimein suoramarkkinointikiellon, jonkun aikaa puhelut kovasti vähenikin ja oli jopa viikkoja ettei tullut ollenkaan. Sitten se taas alkoi, ja joutunut käymään taas ikäviä keskusteluja näiden kovapäisten myyjien kanssa. Mutta on kyllä myyjissäkin niin eroja, toiset pahoittelee ja lopettaa puhelun, ja eräät alkaa vänkäämään - eräskin mies melkeinpä huusi ettei voi olla suoramyyntikieltoa kun se näkyisi hänellä kyllä. Mutta kun on. Lopulta jouduin lyömään luurin korvaan, niin tylyltä kun se tuntuukin.

      Onkohan nämä suoramarkkinointikiellot tasaisin väliajoin uusittavia, vai mistähän kummasta johtuu että puheluita taas alkanut tulla urakalla? Mihinkään firmaan kun en ikinä numeroani kuitenkaan anna.

    • pierre.

      Olisi kannattanut ennemmin pieraista luuriin

      • mmmmmm

        piereskelet omalla numerollas, osoitteellas ja nimelläs....varo vaan ettei myyjä tuu paskoon sun postiluukusta


    • no niin.

      Miksi ihmiset täällä vaahtoaa suut limassa? Joku kusipää päätti meillä myydä firman numerot eteenpäin (varmaan joku pikkupomo saanut epäyoivoisesti rahaa). Itselleni kun työaikana tuollainen puhelinhäirikkö yrittää myydä miesten alushousuja, lehteä, 700 euron tietosanakirjasarjaa tahi muuta roskaa - niin sanon vain että 'ei kiinnosta' ja luuri kiinni. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa?

      Pitäisikö sitä jäädä kuuntelemaan niitä naurettavia argumentteja, miksi 'juuri minun juuri pitäisi omistaa 700:n euron tietosanakirja'. Hah. Älkää olko niin selkärangattomia!

      P.s Olen sitä mieltä, että puhelinmyynti pitäisi rinnastaa sämmäykseen, eli kriminalisoida. Varsinkin kun joku idiootti menee ja myy firman sisäiset työnumerot eteenpäin. Nyrkkiä pitäisi tuollaiselle idiootille antaa.

    • Yksityisyrittäjä ja äiti

      Privaattinumeroni on ollut alusta asti salainen, joten siihen ei soittoja tule. Firman numeroon tulee keskimäärin yksi viikossa. Se kestää muutaman sekunnin:
      - "Täällä Matti Myyjä Maailmanmarkkinoista päivää"
      - Hei, oletko myymässä jotain?
      - "Joo no meillä olisi tarjouksessa..."
      - "En osta koskaan puhelinmyynnistä, mukavaa päivänjatkoa."

      Kummallekaan ei jää paha mieli, minun aikaani ei ole tuhrautunut kuin se pari sekuntia ja provisiopalkkainen myyjä pääsee soittamaan jollekin, joka ehkä voi tarvita hänen palveluaan.

      Oma poikani ei päässyt haluamaansa opiskelupaikkaan eikä alaikäisenä saanut mitään muuta työtä kuin puhelinmyyntiä, joten muistan aina, että siellä toisessa päässä voi olla samanlainen ihminen. Joku, joka haluaa tehdä töitä mutta ei esimerkiksi ikänsä takia pääse parempiin hommiin. Ei minulla ole mitään syytä vihata heitä.

      Puhelinmyynti loppuu siinä vaiheessa, kun kukaan ei enää osta mitään puhelinmyynnistä. Turha niille myyjille on vihoitella.

    • Pihti

      Taannoin tuossa 2001 vuonna puhelinmyyjät soittelivat aina tuon tuostakin. Kerrankin kävi sitten niin, että poltin puhelinmyyjän takia jalkani (juotoskolvi putosi kuumana syliin -> jalkaan "kiva" palovamma n. 300 asteisesta kolvista) ja sanoin että ajankohta oli mitä huonoin soittaa. Samaan hengenvetoon kysyin, mistä voin katkaista puhelinmyynnin.

      Otin Suomen Suoramarkkinointiliittoon estonumeroon yhteyttä ja suljin joka ainoan omistamani liittymän sieltä kautta. Olen antanut markkinointiluvan ainoastaan yrityksille, joiden asiakas olen, mutta samalla kieltänyt että tietoja ei saa ulkopuolisille luovuttaa.

      Olen aina kolmen vuoden välein uusinut markkinointikiellon, ja puhelinrauha on sen jälkeen pysynyt. Tietysti yrittäjänä joudun vastailemaan välillä innokkaiden verkkokauppapalveluiden yms myyjille, mutta kerron heille kohteliaasti että tilanne on nyt se etten voi vastaanottaa palveluanne, koska töitä on nytkin jo liikaa (eli en voi vastaanottaa niitä enempää, varsinkaan maksullisten palveluiden kautta).

      Monella puhelinmyyjällä on epämiellyttävä tapa puhua pitkään sananväliä antamatta linjalla, ja monesti olen joutunut sanomaan, että nyt ei oikeasti ehdi. Tähän moni puhelinmyyjä varmasti vetoaakin, koska kiireinen yrittäjä saattaa puhelusta eroon päästäkseen myöntyä. En kuitenkaan yrittäjänä voi olla potentiaalisille asiakkailleni töykeä, vaan alankin usein itse myydä omaa työtäni puhelinmyyjälle. Aika usein he lopettavat, koska havaitsevat olevansa myyjän sijasta ostajia...

      Koen jonkinlaista sympatiaa tuon pohjalaisyrittäjän puolesta. Hänellä on täytynyt olla kiire ja silloin ei puhelinmyyjän kanssa jorinointiin ole aikaa.

      Hänelle ja muille suosittelen suoramarkkinointikiellon asettamista niin SSML:än kautta kuin teleoperaattorin ja väestörekisterin kautta. Minulla on näin, ja helpotti. Väestörekisteriin laitoin niin, että sukututkimukseen tietoni ovat käytettävissä, mutta ei suoramarkkinointiin. Näin en estä mahdollista sukututkijaa saamasta tietojani.

      • Misantrooppi

        minun pitäisi käydä läpi moinen rumba tuollaisen puhelingangsterismin takia joka kolmas vuosi?

        Säännöt pitää muuttaa niin, että puhelinmyynti on kiellettyä, ellei liittymän omistaja sitä erikseen salli.
        Mutta tällaista lakia ei varmaan saada aikaiseksi, päättäjäklikki on taloudellisessa suhteessa puhelinmyyntifirmoihin, ellei aivan suoraan lahjottu.


      • sanoa ei?
        Misantrooppi kirjoitti:

        minun pitäisi käydä läpi moinen rumba tuollaisen puhelingangsterismin takia joka kolmas vuosi?

        Säännöt pitää muuttaa niin, että puhelinmyynti on kiellettyä, ellei liittymän omistaja sitä erikseen salli.
        Mutta tällaista lakia ei varmaan saada aikaiseksi, päättäjäklikki on taloudellisessa suhteessa puhelinmyyntifirmoihin, ellei aivan suoraan lahjottu.

        jos ei halua puhua yhtään, sanoo ei ja sulkee luurin. vie n 5 sekuntia. miksi ihmeessä pitää olla tuommoiset aggressiot yhtä ammattiryhmää kohtaan? Vaikka saisit 10 puhelua päivässä, niin "ei" ja luuri kiinni, vie n minuutin vuorokaudestasi. Hui kauheeta!


      • miksi näin
        sanoa ei? kirjoitti:

        jos ei halua puhua yhtään, sanoo ei ja sulkee luurin. vie n 5 sekuntia. miksi ihmeessä pitää olla tuommoiset aggressiot yhtä ammattiryhmää kohtaan? Vaikka saisit 10 puhelua päivässä, niin "ei" ja luuri kiinni, vie n minuutin vuorokaudestasi. Hui kauheeta!

        1. Puhelin soi, keskeytän työni ja menen toiseen huoneeseen työmelun takia... linjalla on puhelinmyyjä... kiitos ei, en osta / tilaa tms. mitään! Menen takaisin työn pariin. Aikaa on mennyt noin 1-2 minuuttia ja työ on katkennut. Työ on aloitettava uudelleen ja siihen menee (työn luonteesta johtuen) vielä muutama minuutti.

        2. Puhelin soi...

        Sama toistuu pahimpina päivinä kymmenen - kaksikymmentä kertaa päivässä. Hmmm. Se tekee yhteensä (siis pahimmassa tapauksessa) jo noin tunti neljäkymmentä minuuttia ( 1h 40min ) päivässä !!!!!! Se on kaikki pois työajasta.

        Ja sitten kun on vielä niitä myyjiä siellä joukossa jotka eivät todellakaan ymmärrä sanaa EI.


      • päälle
        miksi näin kirjoitti:

        1. Puhelin soi, keskeytän työni ja menen toiseen huoneeseen työmelun takia... linjalla on puhelinmyyjä... kiitos ei, en osta / tilaa tms. mitään! Menen takaisin työn pariin. Aikaa on mennyt noin 1-2 minuuttia ja työ on katkennut. Työ on aloitettava uudelleen ja siihen menee (työn luonteesta johtuen) vielä muutama minuutti.

        2. Puhelin soi...

        Sama toistuu pahimpina päivinä kymmenen - kaksikymmentä kertaa päivässä. Hmmm. Se tekee yhteensä (siis pahimmassa tapauksessa) jo noin tunti neljäkymmentä minuuttia ( 1h 40min ) päivässä !!!!!! Se on kaikki pois työajasta.

        Ja sitten kun on vielä niitä myyjiä siellä joukossa jotka eivät todellakaan ymmärrä sanaa EI.

        Ja siihen päälle, kun luetaan ne kerrat, kun joku ääliö rimputtelee puhelimeeseen, kun on nukkumassa tms. Ja puhelin päällä ainoastaan sen takia, että joku tuttu voi olla hädässä ja tarvita apua. Ring ring, "täällä puhelinmyyjä hei!"


      • yhden hengen yrittäjä
        miksi näin kirjoitti:

        1. Puhelin soi, keskeytän työni ja menen toiseen huoneeseen työmelun takia... linjalla on puhelinmyyjä... kiitos ei, en osta / tilaa tms. mitään! Menen takaisin työn pariin. Aikaa on mennyt noin 1-2 minuuttia ja työ on katkennut. Työ on aloitettava uudelleen ja siihen menee (työn luonteesta johtuen) vielä muutama minuutti.

        2. Puhelin soi...

        Sama toistuu pahimpina päivinä kymmenen - kaksikymmentä kertaa päivässä. Hmmm. Se tekee yhteensä (siis pahimmassa tapauksessa) jo noin tunti neljäkymmentä minuuttia ( 1h 40min ) päivässä !!!!!! Se on kaikki pois työajasta.

        Ja sitten kun on vielä niitä myyjiä siellä joukossa jotka eivät todellakaan ymmärrä sanaa EI.

        Minä sain joka päivä usean puhelun. Täällä ne useimmiten tulevat Intiasta. Ja yleensä he eivät edes myy mitään! Jos kysyn, mitä he myyvät, he sulkevat puhelimen! En todellakaan tiedä, miksi he soittavat. Tarkistavatko he, onko yritys yhä toiminnassa?

        Ne muutama minuutti päivässä voi helposti kasvaa kokonaiseksi menetetyksi työpäiväksi vuodessa, tai enemmänkin.

        Seuraavanlaisia keinoja olen kokeillut:

        1. Lakkasin vastaamasta puhelimeen. Asiakkaat voivat laittaa sähköpostia tai jättää viestin vastaajaan.

        2. Sanon: "En koskaan osta puhelinmyyjiltä", ja suljen puhelimen.

        3. Laitan luurin päydälle ja painan 'nauhoitus'-nappulaa. Teen itselleni cd'n niistä hupinoista (useimmat kyllä tajuavat olevansa yksin ja nauhalle menossa, ja lopettavat puhelun).

        4. Sanon: "Ei, olen vain alivuokralainen."

        5. Sanon: "Mistä sinä soitat? Bombaystä? Millainen sää siellä on? Täällä on todella kuivaa. Kuule, hei, meillä on tällainen tarjous - ehkä sinä haluaisit ostaa - tämmöinen hiluvingutin, ja maksaa vain viisikymppiä. Eikö kiinnosta? No entä tämä välyvätkytin - vain satasen, ja sen tulee takuun kanssa. Eikö? Mitä sinulle saisi olla tänään? Voimme kyllä tehdä tilauksestakin.."

        6. Sanon: "Mikä on postiosoitteesi? Laitan laskun tuhlaamastasi ajasta."


        Mutta he soittavat uudelleen. Teen mitä tahansa. Eikä vain työaikaan, vaan myös iltaisin, ja viikonloppuisinkin. Jos kukaan ei koskaan ostaisi noilta kiusankappaleilta, heidän olisi pakko lopettaa se toiminta. EI OSTETA MITÄÄN!!!!


      • entinen puh.myyjä
        miksi näin kirjoitti:

        1. Puhelin soi, keskeytän työni ja menen toiseen huoneeseen työmelun takia... linjalla on puhelinmyyjä... kiitos ei, en osta / tilaa tms. mitään! Menen takaisin työn pariin. Aikaa on mennyt noin 1-2 minuuttia ja työ on katkennut. Työ on aloitettava uudelleen ja siihen menee (työn luonteesta johtuen) vielä muutama minuutti.

        2. Puhelin soi...

        Sama toistuu pahimpina päivinä kymmenen - kaksikymmentä kertaa päivässä. Hmmm. Se tekee yhteensä (siis pahimmassa tapauksessa) jo noin tunti neljäkymmentä minuuttia ( 1h 40min ) päivässä !!!!!! Se on kaikki pois työajasta.

        Ja sitten kun on vielä niitä myyjiä siellä joukossa jotka eivät todellakaan ymmärrä sanaa EI.

        kaikki sinunkin asiakkaasi laittaisi puhelinmyyntikiellon ja muutenkin kieltäytyisivät hoitamasta asioita puhelimitse???


      • !!!!!
        entinen puh.myyjä kirjoitti:

        kaikki sinunkin asiakkaasi laittaisi puhelinmyyntikiellon ja muutenkin kieltäytyisivät hoitamasta asioita puhelimitse???

        Emme tyrkytä mitään kenellekään puhelimitse. Emme tuki ihmisten sähköposteja mainoksilla. Jos mainostamme muualla kuin netissä, mainostamme silloin tällöin lehdessä. Ostakoon ne ketkä tuotteitamme aidosti tarvitsevat, miksi pitäisi pakolla tyrkyttää muille?

        Sairas yhteiskunta.


    • tirpaliina

      Ensinnäkin aivan oikeutettua on että asiakas saa pahoinpitelysyytteen. Täytyyhän ihmisen nyt edes alkeelliset käytöstavat osata.

      Toisekseen, olen itse puhelinmyyjänä ollut melkein 2 vuotta ja PIDÄN tästä työstä ihan hurjasti. (lehtiä en tosin myy nykyisin, sillä siinä oli liian armottomat tulostavoitteet ja joutui tyrkyttämään liiaksi)
      Voin todellakin sanoa olevani ylpeä työstäni. Toki minulla on hyvä työnantaja, joka kouluttaa työntekijänsä kunnolla.
      Asiakkaat ovat olleet aivan IHANIA. Ainoastaan 2 kertaa on lyöty luuri korvaan, ja se on todella vähän.
      Mutta ystäviä olen saanut ihmisistä ympäri Suomen, kyläkutsuja, puhelinystäviä kuin nettiystäviäkin.

      Ilmeisesti en ole onnistunut soittamaan kenellekään näistä, jotka täällä nyt meitä herjaavat, tai sitten...he ovatkin -yllätys yllätys käyttäytyneet aivan asiallisesti.

      Niin tämä on meidän työtämme,eikä siinä ole kerrassaan mitään halveksuttavaa tai alentavaa, ja joku toinen taas myy esim. makkaraa kaupan tiskistä... Onko siinä jotakin eroa??

      Itseasiassa käytin hyvän tovin aikaa miettiäkseni mikä työ tai ammatti olisi jollakin tavalla halveksuttava, mutta enpä keksinyt.

      Jos nyt sitten puhelinmyynti kielletään, niin myös tasapuolisuuden vuoksi puhelinostaminen ja tuotteesta tai palvelusta valittaminen puhelimitse pitää kieltää.
      Vielä lopuksi yksi eittämätön tosiasia: ASIAKASHAN ITSE PÄÄTTÄÄ MITÄ TARVITSEE JA MITÄ HALUAA OSTAA/TILATA niin puhelinmyynnissä kun kaupassakin.
      Siis ANTAKAAMME ARVO ITSELLEMME, MUTTA MYÖSKIN TOISILLE!

      • metukkaliisa

        >Asiakkaat ovat olleet aivan IHANIA. Ainoastaan 2
        >kertaa on lyöty luuri korvaan, ja se on todella
        >vähän. Mutta ystäviä olen saanut ihmisistä ympäri
        >Suomen, kyläkutsuja, puhelinystäviä kuin
        >nettiystäviäkin.

        Jostain syystä en sinua usko.


      • tirpaliina
        metukkaliisa kirjoitti:

        >Asiakkaat ovat olleet aivan IHANIA. Ainoastaan 2
        >kertaa on lyöty luuri korvaan, ja se on todella
        >vähän. Mutta ystäviä olen saanut ihmisistä ympäri
        >Suomen, kyläkutsuja, puhelinystäviä kuin
        >nettiystäviäkin.

        Jostain syystä en sinua usko.

        Mutta näin se vain on. Nytkin on odottamassa pari sataa soitettavaa joulunpyhien jälkeen ja motivaatio korkealla.
        Ilmeisesti olen sitten jotenkin erilainen kuin moni muu. Tai sitten teen tätä työtä oikealla asenteella, enkä pakkopullana niinkuin valitettavasti useat meistä tekevät. Äänestähän sen asiakas kuulee jos myyjä on leipääntynyt. Myöskin myyjän on osattava asiakkaan äänestä parista ensimmäisestä sanasta aistia millainen henkilö ja minkälainen mieliala, ja senkin oppii jos vain on haluja, ja keskustelunavaus sen mukaan.
        Olisi tosi mukava soittaa sinulle ja saada sitten kommenttisi siihen.


      • Ei TARVI soitella!!!
        tirpaliina kirjoitti:

        Mutta näin se vain on. Nytkin on odottamassa pari sataa soitettavaa joulunpyhien jälkeen ja motivaatio korkealla.
        Ilmeisesti olen sitten jotenkin erilainen kuin moni muu. Tai sitten teen tätä työtä oikealla asenteella, enkä pakkopullana niinkuin valitettavasti useat meistä tekevät. Äänestähän sen asiakas kuulee jos myyjä on leipääntynyt. Myöskin myyjän on osattava asiakkaan äänestä parista ensimmäisestä sanasta aistia millainen henkilö ja minkälainen mieliala, ja senkin oppii jos vain on haluja, ja keskustelunavaus sen mukaan.
        Olisi tosi mukava soittaa sinulle ja saada sitten kommenttisi siihen.

        Arvaappa onko täällä eräänkin kerran vastattu tuollaisten soittoihin ja lyöty luuri korvaan?

        "Nyt olis mahtava tilaisuus saada halvalla tosi hyvää luettavaa yms. lässyn lässyn" Paska puhetta!!!

        Kesä ja kärpäset => Puhelin ja kaupustelijat.


    • sulkea puhelinta...

      yrittäjä on aikeissa soittaa tärkeän liikepuhelun, kun... PRRRRRRRR!

      -puhelinmyyjä soittaa yrityksen lankanumeroon-

      yrittäjä sanoo heti puhelinmyyjälle että ei missään nimessä ole kiinnostunut siitä, mitä ikinä puhelinmyyjä hänelle on sitten tarjoamassakaan. "kiitos ei, on kiire enkä millään ehdi, KUULEMIIN!"

      yrittäjä sulkee puhelimen ja heken kuluttua - PRRRR! - sama myyjä on siellä taas. yrittäjä vastaa "uskokaa nyt, en ole kiinnostunut...!" ja yrittäjä sulkee puhelimen uudelleen.

      yrittäjä kaivaa esiin puhelinnumeron jotta voisi soittaa tärkeän liikepuhelunsa ja nostaa luurin, mutta... "haloo! päivää taas, jokos teillä on hetki aikaa...?"

      - langalla roikkuu se sama myyjä...


      Uskokaa pois, näitäkin löytyy! Vaikka sanoisi miljoona kertaa EI, niin he eivät kertakaikkiaan usko puhetta.

    • Nimetön

      Näissä kirjoituksissa parjataan paljon puhelinmyyjiä, mutta moniko ajattelee sitä, että monta sataa ihmistä ansaitsee toimeentulonsa ao. työn kautta. Se on työtä siinä mitä muutkin työt ovat. Alalla on sekä miehiä että naisia, ominen perheidensä isiä ja äitejä.. kukin noista on tämän kauniin suomalaisen yhteiskunnan jäsen..

      Monesti asiakkaat ajattelevat.. kuinka puhelinmyyjästä pääsee eroon.. puhelinmyyjälle voi kohteliaasti sanoa.. miksi kyseinen asia ei nyt tällä hetkellä kiinnosta.. tai miksi ei halua soittoja.. on olemassa ns. robinsson rekisterit joihin voi ilmoittaa tietonsa.. mutta kun kerran tekee tuon ilmoituksen.. niin muistakaa hyvät ihmiset tietyin ajoin ilmoittaa sinne rekisteriin uudestaan että vieläkään ei saa nroa välittää suoramarkkinointiin.. ei ole mikään pakko aiheuttaa toiselle ihmisille tuskaa tuolla tavalla kuin tuo iltasanomissa olleen kirjoituksen mukaan on tehty..

      Hyvää joulua jokaiselle niin asiakkaille kuin myyjillekkin.. ympäri Suomen..

      • Keijo kaks

        "Näissä kirjoituksissa parjataan paljon puhelinmyyjiä, mutta moniko ajattelee sitä, että monta sataa ihmistä ansaitsee toimeentulonsa ao. työn kautta."

        Montako ihmistä maailmassa saa rahansa rikoksen kautta? Ei kuulkaa kiusata niitäkään omilla typerillä laeillamme, puolustetaan vaan, koska tekevät niin rankkaa hommaa, ei yötyö lisiä etc...


      • pertsa.

        Mainonnan maksaa AINA asiakas tuotteiden hinnoissa. toisin sanoen, jos ostan ärrältä irtonumeron, tai päätän muuten tilata lehden (en todellakaan puhelinmyyjän suosituksesta) maksan aina proviision myös sille perkeleen ääliölle, joka satunnaisesti häiriköi minua soittelemalla, josko vaikka olisin jostakin kiinnostunut.

        Puhelin myyjä, ja puhelinmyytifirma ovat välistävetäjiä, joista kenellekkään ei ole varsinaista hyötyä. harmia kylläkin.


      • minä vain
        pertsa. kirjoitti:

        Mainonnan maksaa AINA asiakas tuotteiden hinnoissa. toisin sanoen, jos ostan ärrältä irtonumeron, tai päätän muuten tilata lehden (en todellakaan puhelinmyyjän suosituksesta) maksan aina proviision myös sille perkeleen ääliölle, joka satunnaisesti häiriköi minua soittelemalla, josko vaikka olisin jostakin kiinnostunut.

        Puhelin myyjä, ja puhelinmyytifirma ovat välistävetäjiä, joista kenellekkään ei ole varsinaista hyötyä. harmia kylläkin.

        Voisitko kertoa onko sinun jotenkin paha olla.. minun on oikein paha olla puolestasi.. Jos sinulla on yritys.. niin voisitko kenties ottaa minut vaikka töihin firmaasi.. olisin kiinnostunut..


    • vikaa ...

      ... jos vain uskoisivat kun kohteliaasti kieltäytyy tilaamasta heidän myymäänsä tuotetta. Jotkut ovat niin sinnikkäitä että on pakko sulkea puhelin kesken kaiken kun ei muuten pääse myyjästä eroon. Suurin osa on toki sellaisia jotka uskovat kun kertaalleen sanoo "Ei kiitos, en tilaa tällä kerralla.", ja toivottavat hyvää päivän jatkoa.

      • hyvin yksinkertainen!

        Miksi tehdä yksinkertaisesta asiasta liian monimutkainen? Jos ei kiinnosta, niin ei muuta kuin "luuri korvaan" ja heti. Niin minä aina teen, sanon että "ei kiitos", ja tuut tuut. Miksi pitäisi olla jotenkin kohtelias jollekin tuntemattomalle häiritsijälle, ikäänkuin ne siitä loukkaantuisivat? Turha alkaa kiemurtelemaan ja selittelemään. Säästää kaikkien aikaa.

        Niin, mulle tulee kaikenlaisia puhelinmyyntisoittoja lähes päivittäin, yrittäjä kun olen. Ei jaksa eikä ehdi alkaa jaarittelemaan yhtään.


      • minä vain
        hyvin yksinkertainen! kirjoitti:

        Miksi tehdä yksinkertaisesta asiasta liian monimutkainen? Jos ei kiinnosta, niin ei muuta kuin "luuri korvaan" ja heti. Niin minä aina teen, sanon että "ei kiitos", ja tuut tuut. Miksi pitäisi olla jotenkin kohtelias jollekin tuntemattomalle häiritsijälle, ikäänkuin ne siitä loukkaantuisivat? Turha alkaa kiemurtelemaan ja selittelemään. Säästää kaikkien aikaa.

        Niin, mulle tulee kaikenlaisia puhelinmyyntisoittoja lähes päivittäin, yrittäjä kun olen. Ei jaksa eikä ehdi alkaa jaarittelemaan yhtään.

        Voisitko kertoa onko sinun jotenkin paha olla.. minun on oikein paha olla puolestasi.. Jos sinulla on yritys.. niin voisitko kenties ottaa minut vaikka töihin firmaasi.. olisin kiinnostunut, jos sinulla on yrityksestäsi tarjota töitä myös minulle..


    • Puhelimen vieressä ei aiheuta vauriota..miksi radio niin tekisi..
      Ei uskalla enää puhelimeen vastata.. sattuu myyjä soittamaan ja pudotan puhelimen vahingossa, niin saa maksaa vaikka mitä..
      Tai pitää kysyä "onko sulla häly rajoitin" jos ei niin sanoo "turvallisuussyistä puhelu pitää katkaista".

      • jostain syystä poistettu

        Miksi tästä ketjusta on poistettu osa vastauksista, mm. minun kirjoitukseni, siinä ei ollut mitään ilkeetä, tai toistoa mitä täällä on useassakin kirjoituksessa, jotka voisikin poistaa. Omituista, voisitteko ylläpito vastata tähän kysymykseeni.


      • Asentaja Arska
        jostain syystä poistettu kirjoitti:

        Miksi tästä ketjusta on poistettu osa vastauksista, mm. minun kirjoitukseni, siinä ei ollut mitään ilkeetä, tai toistoa mitä täällä on useassakin kirjoituksessa, jotka voisikin poistaa. Omituista, voisitteko ylläpito vastata tähän kysymykseeni.

        Tekniikka sinänsä tuhoaa osan viesteistä, riippuu jopa kellonajasta, tosin kyllä modet eli sefutkin mokailee.

        Ja tämmöset foorumit on luokiteltu Ö-tasolle, ei mitään varmistuksia, tottakai ottaa päähän kun asiaviesti katoaa....oletan ettei tän foorumin tietokantakaan ole varmistettu juuri mitenkään.


    • huusin puhelimeen

      Ja paskat tuolla keinolla mitään kuulovauriota saa aikaiseksi. Vikaa taitaa olla päässä ihan muuten.

      • nupit kaakossa

        Heh normaali puhelimesta ei sellaista signaalia saa desibeleissä aikaiseksi että kuulo olisi vaarassa.

        Jengi soittaa mp3-soittimiaan bussin takapenkillä laput korvilla, niin että möly kuuluu eteen saakka. Puhelimesta ei saa edes sellaista voluumia.

        Taisi olla aikamoiset Hifidesipeli vahvistimet puhelin myyjän luureissa.

        Intissäkin kun paukku räjähti liian lähellä korvaa, niin solttupoika laitettiin joksikin päiväksi happihoitoon. Siinäkään mitään pysyviä vaurioita tullut.


    • rämpyttäävät..

      ...oisivat soittamatta!!!!!
      Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin se että joku hiton lehtien edustaja soittaa!!! Ja kaiken kukkuraksi mulla on salainen numero,niin mistä perhanasta ne sen hankkii tietoonsa???
      Jos lehtiä tilaan,niin en varmasti puhelinnumeroani laita siihen kuponkiin!

    • SmithChart

      Tämä tapaus ei selvästi liity mitenkään asiakkaaseen. TÄSSÄ YRITETÄÄN VIERITTÄÄ SYY SYYTTÖMÄN NISKAAN!

      Jos puhelinmyyjälle hermostunut yrittäjä satut lukemaan tätä - tai jos joku hänet tunteva lukee tätä niin välittäkää tämä sanoma eteenpäin:

      Tyyppihyväksytty puhelin tulee olla sellainen, ettei sen käyttäjä voi missään olosuhteissa saada sen käytöstä terveydellistä haittaa. Tämän asian takia esimerkiksi kännyköiden radiosäteilymääristä (SAR) pidetään niin suurta meteliä, jotta puhelin ei missään tapauksessa olisi vaarallinen käyttäjälleen. Tämä on oikeasti KOVA juttu, sillä viime kädessä laitevalmistaja joutuu vastuuseen!

      Kyseisellä puhelinmyyntiyrityksellä on kuitenkin ollut käytössään määräysten vastaisia laitteita tai omia virityksiä, joista on puuttunut kuulokeäänen rajoitin.

      Toinen mahdollisuus on, että kyseisellä myyjällä on ollut kuulovaurio jo entuudestaan eikä tällä tapauksella ole mitään tekemistä tämän tapauksen kanssa.

      Näin ollen tässä tapauksessa syypää on puhelinmarkkinointiyritys ja rikosnimike on työtuvallisuusrikos.

      Toivottavasti tämä viesti menisi ajoissa perille, jottei syytöntä syytettäisi aiheetta. Välittäkää tämä viesti uhriksi joutuneelle yrittäjälle! Voisin myös itse olla yhteydessä, jos tietäisin mistä yrityksestä nyt on kyse.

      Terveisin puhelinlaitteiden suunnittelija.

    • huijaria!

      EN USKO TÄHÄN KUULOVAURIOON PUHELIMEN VÄLITYKSELLÄ.ÄLKÄÄ SOITELKO,VAAN LÄHETTÄKÄÄ KIRJEITÄ,TAI SÄHKÖPOSTIA!

    • soittele..

      ei aikoihin oo soiteltu mulle. Johtuneeko salaisesta numerosta tai muusta.

      Mutta ite vähän aikaa oli siinä työssä. Eipä siinä tienestille pääse. En moiti enkä hauku heitä, tekevät lehtifirmoille töitä.. tulee mieleen et ajokoirakin ajaa jänistä vähä niinku ilman. Ehkä se on lystiä ja hauskanpitoa. Jotkut tykkää lukea lehtiä ja tilata kotiinsa. Toiset ei. Myös ihmisissä on erilaisia, toiset kiihkoaa toiset ei.

      No, joka tapauksessa jos ei halua tilata lehteä ja ei omaa muuta lopetuskeinoa, voi puhelun lopettaa lopetuspainikkeesta.. sanoo vaikka että heippa ja lopettaa, eikös?

    • puhelinmyyjiä

      Kun ei ole käynyt mitään kouluja, niin joutuu tekemään kaikkien vihaamaa puhelinmyyjän työtä.

      Voi luoja, että vihaan sitä tekopirteää tervehdystä, kun puhelinmyyjä soittaa! Minulla on kielto, mutta silti ne ääliöt vaan soittelee..

      • ei alkuunkaan

        Itse olen yo ja keski-asteen koulutuksen hankkinut, opisto-tason siis ja en joudu tekemään, vaan pidän työstäni!!

        Eikä meitä vihata..no lehtimyyjät soittaa niin usein. Mutta myydään muutakin, kuin lehtiä ja asiakkaat on ihania. On kiva kuulla iloinen ja tyytyväinen henkilö langanpäässä, kun lopettaa puhelun. Ett silleen...


      • --Myyjä--

        Joillekin kesätyö. Esim. opiselijat.
        Kävin nuorempana peruskoulun 9. luokka, ammattikoulua 3 vuotta. Töitä 10 vuotta. Alkoi astma vaivata. Uudelleen kouluun. 5 vuotta opiskelua ja työharjoiteluakin oli. Lehtimyyjänä syksystä kevääseen asti. Etsin töitä Hesasta. Suuressa joukossa päteviä ihmisiä jonossa odottamassa. Mulla kokemusta myyntityöstä ja asiakaspalvelusta. Löysin uuden työpaikan ja pian on taas 10 vuotta mittarissa työelämää.
        Vaiko siis kouluttamattomia...höpö hopö. Vaativa työ. Tasan puoli minsaa saada asiakas kiinnostumaan asiasta.


    • tätä!

      Minulle soitti puhelin myyjä pari päivää sitten. Hän esitteli lehti tarjouksia ja kysyi että kiinostaisiko. Minä sanoin että anna palaa ja sitten alkoi hirveä höpinä.

      Laitoin puhelimen metrin päähän että kuulin vaimean pulpatuksen. Kun pulpatus loppui, vilkaisin puhelinta; totesin häirikön lähteneen ja taputin itseäni selkään :)

    • Pitkämäkeä arvostava

      No niin.. Olen lukenut aikani näitä kommentteja, joko puhelinmyyjien vihaajilta tai puhelinmyyjiltä puolesta tai vastaan. Viestit toistavat itseään eikä niissä tuoda mitään uutta esille.

      On olemassa puhelinmyyjiä, jotka ottavat asian vakavasti, eivätkä ole ainakaan minua koskaan häirinneet soittaessaan. On myös olemassa ns. huijarimyyjiä, jotka kauppaavat "kusettamalla" ja pian lentävätkin niskaperse- otteella ulos firmasta.

      Teknologia kehittyy puhelinmyynnissäkin huimaa vauhtia tietotekniikan huimien läpilyöntien ansiosta. Myyntineuvottelijat eivät enää kirjaa kauppojaan vanhanaikaisesti paperilomakkeille vaan erilaisiin järjestelmiin, jotka vaativat viikkojen, jopa kuukausien koulutuksen. Vielä ei löydy äänenrajoittimia tai säätimiä, jotka toimisivat ilman varoitusaikaa, joten pahoinpitely on tämäkin, eikä työpaikan vika. Toivotaan jonkun keksivän rajoittimen, jotta vastaava ei toistu. Kehityksen jatkuessa, tyhmimmät tippuvat kyydistä ja fiksuimmat tekevät rahaa.

      Ihmiset, jotka luulevat salaisen nro:n tai ylipäätään operaattorin pystyvän estämään puhelinmarkkinoinnin, ovat väärässä. Ainoa tapa ottaa käyttöön se suoramarkkinointikielto.

      Älkää siis omaa tyhmyyttänne syyttäkö soittajaa, vaan syyttäkää itseänne.

    • Eliittijoukkoa

      Toimin itsekin puhelinmyyjänä ja kyllä ei voi sanoa kuin sen että Suomen kansa on suuremmaksi osaksi sivistymätöntä junttisakkia.Ainakin se palaute mitä kuulemme langan toisesta päästä.Hei me edes yritämme tehdä työtä emme hae sossusta kaljarahaa niinkuin monet tekevät.Työmme on vaativaa ja asiakaspalvelutyötä siinä missä kaikki muukin.henkilö joka tahallisesti aiheutti tälläisen vahingon tulisi saada korkea rangaistus eikä mitään sakkoja.

      • 100%kyllästynyt

        Minulle soittelee puhelinmyyjät aika usein.En ole heitä pyytänyt soittamaan.Tarkennan vielä: EN OLE PYYTÄNYT.
        En ymmärrä ketä he "palvelevat" jos kerran mielestäsi on kysymys asiakaspalvelutyöstä.
        Kesken kiireisen työpäivän soittava puhelinmyyjä saa jostakin ihmeen syystä minultakin aika huonon arvosanan.

        Sivistymättömät puhelinmyyjät eivät älyä lopettaa ennen kuin heille ilmoittaa asiat suoraan.
        Usein myös vedätetään todellista soiton syytä..vasta jaarittelujen jälkeen paljastuu,että on kysymys taas jostain myyjästä.

        Te olette myyntityön alinta kastia.


      • yrittäjän puoliso

        Suurin osa puhelinmyyjistä on ihan ok, mutta sitten sinne joukkoon mahtuu niitä rajoittuneella kuulolla varustettuja, jotka eivät kuule sanaa ei kiitos, vaan soittavat parin tunnin tai päivän päästä uudelleen. Ja sitten on vielä niitä jotka soittavat 2 viikon päästä ja pyytävät toimitusjohtajaa puhelimeen, ja yrittävät sitä kautta kiertää konttoripäällikön, joka ei suostu ostamaan juuri heidän palveluaan.

        Tänään soitti juuri sellainen tyyppi, joka pyysi miestäni hänen ristimänimellään puhelimeen, nimi on siis se mitä vain hänen reilu vuosi sitten edesmennyt äitinsä käytti. Ja myyjä käytti miehestäni vain hänen etunimiään. Hän vielä väitti että Eino-Matti (nimi muutettu) on tehnyt edellisen tilauksen ja keskustelee asiasta vain Eino-Matin kanssa. Ennen sentään tehtiin sinunkaupat ennen kun sai etunimellä puhutella.

        Soitin sitten tähän yritykseen ja sain varmistuksen omalle Tiedolleni, eli emme ole tilanneet siitä firmasta ko. palvelua vaikka tämä "eliittimyyjä" niin väittikin.

        Samoin toimi eräs lehtiä myyvä puhelinmyyntifirmakin, kun eivät saaneet minulle myytyä lehteään aloittivat sen linjan että vain toimitusjohtaja kelpaa. Ärsyttäväksi asian tekee se että ne eliittimyyjät eivät ymmärrä kieltoja, vaan häiriköivät ja vaikka sanoo että nyt pitää lopettaa, eivät usko sitäkään.

        Nykyään lyönkin luurin korvaan jos ei heti usko, etten ehdi keskustelemaan Heidän Korkeutensa kanssa. Minulla saattaa olla vaikka Asiakas palveltavana livenä edessäni, tai odotan tärkeää puhelua omalta Asiakkaaltani.


      • yrittäjän puoliso

        Suurin osa puhelinmyyjistä on ihan ok, mutta sitten sinne joukkoon mahtuu niitä rajoittuneella kuulolla varustettuja, jotka eivät kuule sanaa ei kiitos, vaan soittavat parin tunnin tai päivän päästä uudelleen. Ja sitten on vielä niitä jotka soittavat 2 viikon päästä ja pyytävät toimitusjohtajaa puhelimeen, ja yrittävät sitä kautta kiertää konttoripäällikön, joka ei suostu ostamaan juuri heidän palveluaan.

        Tänään soitti juuri sellainen tyyppi, joka pyysi miestäni hänen ristimänimellään puhelimeen, nimi on siis se mitä vain hänen reilu vuosi sitten edesmennyt äitinsä käytti. Ja myyjä käytti miehestäni vain hänen etunimiään. Hän vielä väitti että Eino-Matti (nimi muutettu) on tehnyt edellisen tilauksen ja keskustelee asiasta vain Eino-Matin kanssa. Ennen sentään tehtiin sinunkaupat ennen kun sai etunimellä puhutella.

        Soitin sitten tähän yritykseen ja sain varmistuksen omalle Tiedolleni, eli emme ole tilanneet siitä firmasta ko. palvelua vaikka tämä "eliittimyyjä" niin väittikin.

        Samoin toimi eräs lehtiä myyvä puhelinmyyntifirmakin, kun eivät saaneet minulle myytyä lehteään aloittivat sen linjan että vain toimitusjohtaja kelpaa. Ärsyttäväksi asian tekee se että ne eliittimyyjät eivät ymmärrä kieltoja, vaan häiriköivät ja vaikka sanoo että nyt pitää lopettaa, eivät usko sitäkään.

        Nykyään lyönkin luurin korvaan jos ei heti usko, etten ehdi keskustelemaan Heidän Korkeutensa kanssa. Minulla saattaa olla vaikka Asiakas palveltavana livenä edessäni, tai odotan tärkeää puhelua omalta Asiakkaaltani.


      • TopGun007
        100%kyllästynyt kirjoitti:

        Minulle soittelee puhelinmyyjät aika usein.En ole heitä pyytänyt soittamaan.Tarkennan vielä: EN OLE PYYTÄNYT.
        En ymmärrä ketä he "palvelevat" jos kerran mielestäsi on kysymys asiakaspalvelutyöstä.
        Kesken kiireisen työpäivän soittava puhelinmyyjä saa jostakin ihmeen syystä minultakin aika huonon arvosanan.

        Sivistymättömät puhelinmyyjät eivät älyä lopettaa ennen kuin heille ilmoittaa asiat suoraan.
        Usein myös vedätetään todellista soiton syytä..vasta jaarittelujen jälkeen paljastuu,että on kysymys taas jostain myyjästä.

        Te olette myyntityön alinta kastia.

        Tiedättekö että 120 työtuntia/kk riittää meikäläiselle takaamaan yli 50 000€ vuositulot? Että siinä teille, opetelkaa myymään tai tehkää sitä mitä parhaiten osaatte, mutta turha tulla selittelemään että puhelinmyynti olisi jotenkin huonosti palkattua tai muuten vain perseestä.

        t:Puhelinmyyjä, vaan ei lehtimyyjä.


    • irtonumeron ostaja

      Oma mielipiteeni on, että en edes rupeaisi puhelinmyyjäksi. Kyllä nykyaikana ihmiset osaavat ostaa lehtensä kaupastakin tai tilata itse. Ei siihen puoliväkisin kauputtelevaa myyjää tarvitse.

      • minäkin vihaan

        Minä en pidä paskakuskeista, minä en pidä kaupan kassoista, minä en pidä puhelinmyyjistä, minä en pidä seurakunnan väestä enkä teineistä. Minä en pidä myöskään kaupungilla isojen veskojensa kanssa tungettelevista mummoista. Mutta en minä herran isä niille ala pamisemaan. Moni ei pidä munstakaan siksi mitä teen työkseni. Siinä rakastan puhelinmyyjää kuin kaikkia muitakin luettelemiani ammatinharjoittajia että tekeepähän ainakin duunia eikä juokse sossun luukulla!!! Kun todella on niin kovin helppoa hankkia suoramarkkinointiesto puhelimeen niin kannattaisko hankkia jos se on oman mielenrauhan kannalta ehdoton??
        Ääliöt. Antakaa jokainen tekee omaa duuniansa rauhassa ja jos vituttaa niin sano kohteliaasti kiitos ei. Mieti sitä että joku voi just sua, vaikka sun duunis ois jakaa ilmaista rahaa, vihata yhtä paljon. "Tee samoin muille kuin toivot itsellesi tehtävän!" :)


      • höpsi
        minäkin vihaan kirjoitti:

        Minä en pidä paskakuskeista, minä en pidä kaupan kassoista, minä en pidä puhelinmyyjistä, minä en pidä seurakunnan väestä enkä teineistä. Minä en pidä myöskään kaupungilla isojen veskojensa kanssa tungettelevista mummoista. Mutta en minä herran isä niille ala pamisemaan. Moni ei pidä munstakaan siksi mitä teen työkseni. Siinä rakastan puhelinmyyjää kuin kaikkia muitakin luettelemiani ammatinharjoittajia että tekeepähän ainakin duunia eikä juokse sossun luukulla!!! Kun todella on niin kovin helppoa hankkia suoramarkkinointiesto puhelimeen niin kannattaisko hankkia jos se on oman mielenrauhan kannalta ehdoton??
        Ääliöt. Antakaa jokainen tekee omaa duuniansa rauhassa ja jos vituttaa niin sano kohteliaasti kiitos ei. Mieti sitä että joku voi just sua, vaikka sun duunis ois jakaa ilmaista rahaa, vihata yhtä paljon. "Tee samoin muille kuin toivot itsellesi tehtävän!" :)

        Höpö höpö. Paskakuskien ym. työ on tarpeellista, ja elintärkeääkin yhteiskunnallemme. Argumentoidusti. Sen sijaan puh.myyjistä on vain haittaa yhteiskunnallemme ja kaikille, jota paskakuskeista ei edes ole.

        Puh.myyjien työ on työtä siinä missä pankkirosvojen ja murtovarkaiden. Niin annetaan tehdä homma rauhassa, eikös? Ja kyllä sinäkin herran isä alat pamisemaan kun sinulle aletaan. Niinhän tämäkin puhelinmyyjä oli tehnyt. Ja sitäpaitsi, radion soittaminen puhelimeen hirveää pamisemista, just joo.

        Ja jos lukisit koko keskustelun, huomaisit, että niistä pamisevista puhelinmyyjistä kun EI pääse eroon sanomalla ei, soittavat vain uudestaan, ja estokin pitäisi uusia kolmen vuoden välein, eikä sekään auta.

        Sen sijaan, jos duuniksi jakaisi ilmaista rahaa, muuta kautta, sen vihaamiuseen ei tod. olisi vastaavia argumentoituja syitä.

        "Tee samoin muille kuin toivot itsellesi tehtävän!"

        Aivan näin, eli älä rupea puh.myyjäksi!

        "Joka toista haukkuu on ite". Eli ääliö itse olet.

        Ennemmin juoskoon porukka sossun luukulla kuin puh.myyjäksi heittäytyy, aiheuttaisi vähemmän haittaa muille.


      • hghghhg
        höpsi kirjoitti:

        Höpö höpö. Paskakuskien ym. työ on tarpeellista, ja elintärkeääkin yhteiskunnallemme. Argumentoidusti. Sen sijaan puh.myyjistä on vain haittaa yhteiskunnallemme ja kaikille, jota paskakuskeista ei edes ole.

        Puh.myyjien työ on työtä siinä missä pankkirosvojen ja murtovarkaiden. Niin annetaan tehdä homma rauhassa, eikös? Ja kyllä sinäkin herran isä alat pamisemaan kun sinulle aletaan. Niinhän tämäkin puhelinmyyjä oli tehnyt. Ja sitäpaitsi, radion soittaminen puhelimeen hirveää pamisemista, just joo.

        Ja jos lukisit koko keskustelun, huomaisit, että niistä pamisevista puhelinmyyjistä kun EI pääse eroon sanomalla ei, soittavat vain uudestaan, ja estokin pitäisi uusia kolmen vuoden välein, eikä sekään auta.

        Sen sijaan, jos duuniksi jakaisi ilmaista rahaa, muuta kautta, sen vihaamiuseen ei tod. olisi vastaavia argumentoituja syitä.

        "Tee samoin muille kuin toivot itsellesi tehtävän!"

        Aivan näin, eli älä rupea puh.myyjäksi!

        "Joka toista haukkuu on ite". Eli ääliö itse olet.

        Ennemmin juoskoon porukka sossun luukulla kuin puh.myyjäksi heittäytyy, aiheuttaisi vähemmän haittaa muille.

        Onko äitis ja isäs potkinut sinua lapsena päähän.


    • eesuti54

      >
      >Nämät lehtien puh,myyjät,Per....,kun tulee lehti vaikka en edes tilannut,Sitten joutuu perumaan ja tullee omat kulunsa siitäkin.

      • sal87

        Joo, mutta sinä unohdit että kaikki puhelinmyyjät eivät ole mitään lehtikauppiaita!! Minä myyn ainakin rehellisesti sitä mitä myyn. Ja kun kaikki puhelut nauhoitetaan, niin vaikea siinä on epärehellinen olla.


    • oon kokeillu

      Puhelinmyyjän homma ei ole niin helppoa. Ei se riitä että istuu ja soitaa, lukee paperista suoraan ja se on siinä.
      Pitää osata soveltaa spiikkejä jotka annetaan, äänen pitää kuulostaa siltä että tykkää siitä mitä tekee. Kohteliaisuus on muistettava, rauhallinen mutta kuuluva ja selkeä puhe. Tuotteesta on tiedettävä, sillä asiakkaan kysymyksiin olisi vastattava epäröimättä.
      Itse kokeilin opiskelun ohella työtä, periaatteessa helppoa rahaa, sillä tuntipalkka oli 7.56€. Mutta rankkaa se kyllä oli. Istuminenkin on aika rankaa, itse olin 5h kolmena iltana viikossa, mutta toiset tekevät sitä päivätyökseen ja tällöin työaika on pidempi.
      Bonukset ovat hyviä ja kyllä osa sainiitäkin sekllaiset 1000€ kuussa, ja siitä kyllä huomaa kuka osaa sen homman ja kuka ei.
      Oli tuote sitten mikä tahansa on sitä osattava myydä. Ja kaikki eivät suinkaan kauppaa jotain. Erilaisia kampanjoita onh tarjolla, ja niihin saadaan tarvittava koulutus. On puhelinliittymien vaihtoja, laajakaistojen nopeuksien nostoja ja joitain esim.lehtien arvontoja tai tuotteiden tilauksia joissa myyjän ei tarvitse soitaa vaan hänelle soitetaan.
      ..Ja totta se on, joskus käytetään tuotteen myynnissä kyseenalaisian keinoja. Ne pikku seikat, jotka usein ovatkin sitten asiakkaan kannalta niit' inhottavimpia käydään niin nopeasti ja ovelia sanoja käyttäen läpi ettei kaikki välttämättä niitää ymmärrä. Se ei ehkä tunnu reiluta, mutta jokainen puhelu nauhoitetaan ja jos asiakas tekee valituksen puhelimen kautta tehdystä myyntitapahtumasta voidaan se kuunneella ja näin saadaan tietää tekikö myyjä virheen.
      Spiikeissä on erikseen osio jonka on kuuluttava nauhalla
      Itselleni ei työ sopinut, tei sitä 2kk ja yhteensä sain palkkaa n.1800€ Se on ainakin näin opiskelijalle iso raha ja suht helposti sen myös sain. Mutta iltaisin kun noita koulu juttujakin on tehtävä, oli työ lopetettava kun alkoi asiat sen verran kasaantua.
      Myyjälle kyllä riittää kun sanotte että "Ei kiitos." Jos myyjä jatkaa, maltilisesti uudestaan tai sanotte vaikka että ette harrasta puhelimen kautta tuotteiden hommaamista tai juttelette mukavia, sillon tosiaan alkaa mennä joskus hermo ja puhelu päättyy.. :D Jos on ihan pakko niin lyökää sitten vaikka luuri korvaan, ei teitä kukaan siitäkään tuomitse.
      Myyjälläkin on tietyt rajat ja on ymmärrettävä ettei tämä voi paljastaa henkilötietojaan.
      Ja jos haluaa estää puhelinmyynnit omasta numerosta niin soittaa Robinson rekisteriin, esto täytyy sitten uusia 3kk kuluttua.
      Ja myyjä on siellä töissä eikä päätä tuotteista tai niiden myyntiin liittyvistä kikoista, kyllä ne kaikki tulee niiltä ylemmiltä henkilöiltä.

    • hukaamaton tuo raukka,

      kun ei sen vertaa tolokkua, että ei tuo menettely kuulolle hyvää tee. Hyvä kuitenkin, että joutuu vastuuseen teostaan.
      Jos on todella noin pösilö ja avuton, olisi pässi yksinkertaisesti sulkenut puhelimen jos älyä ei tuon enempää ollut.

      Minä puolestani en ole joutunut tekemisiin puhelinmyyjien kanssa johtuen salaisesta puhelinnumerosta.

      • ilman sitä

        Ottaa hameenkin pois, pikkuhousutkin pois vie pientä sorm...(ÄÄÄH, ääni sulkee puhelimen)Irmeli vastaa: Kiitos soitosta!!! ja taas tuli kaksi ekee tilille, ja kai yksi Eke muuten vaan. Mutta puhelinmyyjän olo on kuin huora ilman vittua.


    • ngtksw

    Ketjusta on poistettu 108 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8256
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe