Scania

Per...

Taas meni 141 perä 3 kerta 4vuoteen ei ne perkele kestä rahtia.

18

7088

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niiniiiii

      tuli malli väärin on oikeesti 114 joku muistikatkos

    • ärrässä

      Perä meni ärrässäkin. Kesti vain 650 000 km lankun ajoa.

    • Aarnikotka

      Ootko koskaan kuullut sanontaa: köyhän ei kannata ostaa halpaa? Olisit tilannut autos aikoinaan vahvemmalla voimalinjalla. Scanian valikoimista löytyy esim napaperäinen versio, mikä on tarkoitettu 250 tonnin kokonaispainolle. Melkein uskallan väittää,että olis kestänyt sun ajoissas ns maailman tappiin saakka.

      • kokemusta on

        Aarnikotkastahan yleinen sanonta kun ajat pois asfaltilta auto rikkuuntuu,pitää tasan paikkansa sen verran kokemusta löytyy emsyystä puu ja sora-autona harvoin nähty.


      • Pohjoissuomessa
        kokemusta on kirjoitti:

        Aarnikotkastahan yleinen sanonta kun ajat pois asfaltilta auto rikkuuntuu,pitää tasan paikkansa sen verran kokemusta löytyy emsyystä puu ja sora-autona harvoin nähty.

        Scania yleisimpiä puuautoja, ja kestää.


      • pihkaniska
        Pohjoissuomessa kirjoitti:

        Scania yleisimpiä puuautoja, ja kestää.

        Scanioilla, 143, 144 ja 146:lla ja kaikissa on ollut akseliperät. Yhtään peräremonttia Ei ole tehty, Eikä yhtään vetoakselia katkennut. Rikkihän saa vaikka peruskallion, jos vaan yrittää rikkoa, mutta yhtään kalikkaa ei ole vielä jäänyt Scanian perän takia pinolle,


      • sattui silmään
        Pohjoissuomessa kirjoitti:

        Scania yleisimpiä puuautoja, ja kestää.

        Savonlinnan scanialla makaa tälläkin hetkellä 580R 8x4 napaperänen alle 200tkm ajettu perä levällään


      • tietoa on ja kokemusta
        sattui silmään kirjoitti:

        Savonlinnan scanialla makaa tälläkin hetkellä 580R 8x4 napaperänen alle 200tkm ajettu perä levällään

        Hommahan menee niin että murikat Scaniassa kulutustavaraa jos renki ajaa Isäntä siis maksumies saa kestämään,et on tehty kyllä heikoksi.Muut merkit ei niin kuljettajaherkkiä.Taitamaton lähtö liukkaalla ja perä kaputt se on scanimiehen arkee.


      • Make
        kokemusta on kirjoitti:

        Aarnikotkastahan yleinen sanonta kun ajat pois asfaltilta auto rikkuuntuu,pitää tasan paikkansa sen verran kokemusta löytyy emsyystä puu ja sora-autona harvoin nähty.

        Ai harvoin puuautona? Missä asut? Brysselissä?


    • pihkaniska

      Ottakaa järki käteen, näillä isoilla autoilla ajellessa. Oon ajanut puuta 143,144 ja 164:lla ja kaikki akseliperäsiä telivetoja. Ei oo ollu yhtään peräremonttia eika menny yhtään vetoakselia. Oiskoha se ajotavastakiinni ?

      • Nimetön

        Ei omakohtaisia kokemusia telivetoisista, mutta nostoteliautosta soran- ja turpeenajosta - saldona 0 katkennutta vetoakselia. Ainoa vika (tai pikemminkin ominaisuus) on, että yleensä 1 200 tkm:n jälkeen "pääsulake" - eli vetoakseli menee poikki, eli eihän ne puikkoperät mitään kestä...

        Serkkupojalla ollut 3 läpivetävää Scaniaa puikkoperillä tukinajossa, ei mitään ongelmia, 4 menossa tällä hetkellä.

        Eli olen kyllä samalla kannalla, että ajotapa vaikuttaa eniten - kyllä ratakiskon pätkänkin hajalle saa - jos sitä oikein haluaa


      • juuuuuuuu
        Nimetön kirjoitti:

        Ei omakohtaisia kokemusia telivetoisista, mutta nostoteliautosta soran- ja turpeenajosta - saldona 0 katkennutta vetoakselia. Ainoa vika (tai pikemminkin ominaisuus) on, että yleensä 1 200 tkm:n jälkeen "pääsulake" - eli vetoakseli menee poikki, eli eihän ne puikkoperät mitään kestä...

        Serkkupojalla ollut 3 läpivetävää Scaniaa puikkoperillä tukinajossa, ei mitään ongelmia, 4 menossa tällä hetkellä.

        Eli olen kyllä samalla kannalla, että ajotapa vaikuttaa eniten - kyllä ratakiskon pätkänkin hajalle saa - jos sitä oikein haluaa

        ei oo telivetonen saksata 2001 haeetu au on 2000
        Ei oo ajettu ku 600000


      • Sisu M162
        Nimetön kirjoitti:

        Ei omakohtaisia kokemusia telivetoisista, mutta nostoteliautosta soran- ja turpeenajosta - saldona 0 katkennutta vetoakselia. Ainoa vika (tai pikemminkin ominaisuus) on, että yleensä 1 200 tkm:n jälkeen "pääsulake" - eli vetoakseli menee poikki, eli eihän ne puikkoperät mitään kestä...

        Serkkupojalla ollut 3 läpivetävää Scaniaa puikkoperillä tukinajossa, ei mitään ongelmia, 4 menossa tällä hetkellä.

        Eli olen kyllä samalla kannalla, että ajotapa vaikuttaa eniten - kyllä ratakiskon pätkänkin hajalle saa - jos sitä oikein haluaa

        Scanian voimalinja ON LASIA (heposti särkyvää - käsiteltävä varoen).


      • Halapooremottii

        Teli vetosen etuperä makso aikanaan 37000e piti laittaa kok möykky kun kotelo oli levinnyt ei pysy pyörät paikallaa vaikka hitsaa kiinni,


    • Scanialla

      Onhan se Scanian voimansiirto herkkä,pitää käsitellä kuin kipeää pillua..
      Akseliperät telivedossa tosi arat,akseli poikki pakilla helposti. Voi olla että Saksan tuonti mallissa heikommat palikat,kun pohjolan mallissa.
      lukkojen ilma/ öljyvuodot yleisiä,muutaman vuoden vanhoissa.
      Ei mee kylmällä päälle!

    • huonojasilloin

      Nyky Scanioista en tiedä mutta ennen et niin lähellä käynyt ettei vähintään ristikko hajonnu. (olivat silloin 142,143) Yleensä irtosi iso lautaspyörä.

    • eikestämuutemitää

      Taunuksen perällä olevissa hitsaavat pultit kiinni ettei nii heti pyöri pultit.

    • juntit

      Lukkopäällä ajeltu ja huohotin tukossa?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

      Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      331
      7179
    2. Kysymys muille miehille

      Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      71
      4388
    3. Sinä eräs, pyydän......

      AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3175
    4. Kohta katson sun kuvaasi

      ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      2987
    5. Nimikirjaimet

      Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      74
      1952
    6. VOI TÄTÄ ILON

      JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      153
      1826
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

      Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      216
      1773
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

      jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      166
      1587
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

      Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1548
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

      Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1448
    Aihe