Scania

Per...

Taas meni 141 perä 3 kerta 4vuoteen ei ne perkele kestä rahtia.

18

6702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niiniiiii

      tuli malli väärin on oikeesti 114 joku muistikatkos

    • ärrässä

      Perä meni ärrässäkin. Kesti vain 650 000 km lankun ajoa.

    • Aarnikotka

      Ootko koskaan kuullut sanontaa: köyhän ei kannata ostaa halpaa? Olisit tilannut autos aikoinaan vahvemmalla voimalinjalla. Scanian valikoimista löytyy esim napaperäinen versio, mikä on tarkoitettu 250 tonnin kokonaispainolle. Melkein uskallan väittää,että olis kestänyt sun ajoissas ns maailman tappiin saakka.

      • kokemusta on

        Aarnikotkastahan yleinen sanonta kun ajat pois asfaltilta auto rikkuuntuu,pitää tasan paikkansa sen verran kokemusta löytyy emsyystä puu ja sora-autona harvoin nähty.


      • Pohjoissuomessa
        kokemusta on kirjoitti:

        Aarnikotkastahan yleinen sanonta kun ajat pois asfaltilta auto rikkuuntuu,pitää tasan paikkansa sen verran kokemusta löytyy emsyystä puu ja sora-autona harvoin nähty.

        Scania yleisimpiä puuautoja, ja kestää.


      • pihkaniska
        Pohjoissuomessa kirjoitti:

        Scania yleisimpiä puuautoja, ja kestää.

        Scanioilla, 143, 144 ja 146:lla ja kaikissa on ollut akseliperät. Yhtään peräremonttia Ei ole tehty, Eikä yhtään vetoakselia katkennut. Rikkihän saa vaikka peruskallion, jos vaan yrittää rikkoa, mutta yhtään kalikkaa ei ole vielä jäänyt Scanian perän takia pinolle,


      • sattui silmään
        Pohjoissuomessa kirjoitti:

        Scania yleisimpiä puuautoja, ja kestää.

        Savonlinnan scanialla makaa tälläkin hetkellä 580R 8x4 napaperänen alle 200tkm ajettu perä levällään


      • tietoa on ja kokemusta
        sattui silmään kirjoitti:

        Savonlinnan scanialla makaa tälläkin hetkellä 580R 8x4 napaperänen alle 200tkm ajettu perä levällään

        Hommahan menee niin että murikat Scaniassa kulutustavaraa jos renki ajaa Isäntä siis maksumies saa kestämään,et on tehty kyllä heikoksi.Muut merkit ei niin kuljettajaherkkiä.Taitamaton lähtö liukkaalla ja perä kaputt se on scanimiehen arkee.


      • Make
        kokemusta on kirjoitti:

        Aarnikotkastahan yleinen sanonta kun ajat pois asfaltilta auto rikkuuntuu,pitää tasan paikkansa sen verran kokemusta löytyy emsyystä puu ja sora-autona harvoin nähty.

        Ai harvoin puuautona? Missä asut? Brysselissä?


    • pihkaniska

      Ottakaa järki käteen, näillä isoilla autoilla ajellessa. Oon ajanut puuta 143,144 ja 164:lla ja kaikki akseliperäsiä telivetoja. Ei oo ollu yhtään peräremonttia eika menny yhtään vetoakselia. Oiskoha se ajotavastakiinni ?

      • Nimetön

        Ei omakohtaisia kokemusia telivetoisista, mutta nostoteliautosta soran- ja turpeenajosta - saldona 0 katkennutta vetoakselia. Ainoa vika (tai pikemminkin ominaisuus) on, että yleensä 1 200 tkm:n jälkeen "pääsulake" - eli vetoakseli menee poikki, eli eihän ne puikkoperät mitään kestä...

        Serkkupojalla ollut 3 läpivetävää Scaniaa puikkoperillä tukinajossa, ei mitään ongelmia, 4 menossa tällä hetkellä.

        Eli olen kyllä samalla kannalla, että ajotapa vaikuttaa eniten - kyllä ratakiskon pätkänkin hajalle saa - jos sitä oikein haluaa


      • juuuuuuuu
        Nimetön kirjoitti:

        Ei omakohtaisia kokemusia telivetoisista, mutta nostoteliautosta soran- ja turpeenajosta - saldona 0 katkennutta vetoakselia. Ainoa vika (tai pikemminkin ominaisuus) on, että yleensä 1 200 tkm:n jälkeen "pääsulake" - eli vetoakseli menee poikki, eli eihän ne puikkoperät mitään kestä...

        Serkkupojalla ollut 3 läpivetävää Scaniaa puikkoperillä tukinajossa, ei mitään ongelmia, 4 menossa tällä hetkellä.

        Eli olen kyllä samalla kannalla, että ajotapa vaikuttaa eniten - kyllä ratakiskon pätkänkin hajalle saa - jos sitä oikein haluaa

        ei oo telivetonen saksata 2001 haeetu au on 2000
        Ei oo ajettu ku 600000


      • Sisu M162
        Nimetön kirjoitti:

        Ei omakohtaisia kokemusia telivetoisista, mutta nostoteliautosta soran- ja turpeenajosta - saldona 0 katkennutta vetoakselia. Ainoa vika (tai pikemminkin ominaisuus) on, että yleensä 1 200 tkm:n jälkeen "pääsulake" - eli vetoakseli menee poikki, eli eihän ne puikkoperät mitään kestä...

        Serkkupojalla ollut 3 läpivetävää Scaniaa puikkoperillä tukinajossa, ei mitään ongelmia, 4 menossa tällä hetkellä.

        Eli olen kyllä samalla kannalla, että ajotapa vaikuttaa eniten - kyllä ratakiskon pätkänkin hajalle saa - jos sitä oikein haluaa

        Scanian voimalinja ON LASIA (heposti särkyvää - käsiteltävä varoen).


      • Halapooremottii

        Teli vetosen etuperä makso aikanaan 37000e piti laittaa kok möykky kun kotelo oli levinnyt ei pysy pyörät paikallaa vaikka hitsaa kiinni,


    • Scanialla

      Onhan se Scanian voimansiirto herkkä,pitää käsitellä kuin kipeää pillua..
      Akseliperät telivedossa tosi arat,akseli poikki pakilla helposti. Voi olla että Saksan tuonti mallissa heikommat palikat,kun pohjolan mallissa.
      lukkojen ilma/ öljyvuodot yleisiä,muutaman vuoden vanhoissa.
      Ei mee kylmällä päälle!

    • huonojasilloin

      Nyky Scanioista en tiedä mutta ennen et niin lähellä käynyt ettei vähintään ristikko hajonnu. (olivat silloin 142,143) Yleensä irtosi iso lautaspyörä.

    • eikestämuutemitää

      Taunuksen perällä olevissa hitsaavat pultit kiinni ettei nii heti pyöri pultit.

    • juntit

      Lukkopäällä ajeltu ja huohotin tukossa?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1867
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1757
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1343
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      70
      1158
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      889
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      815
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      46
      787
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      759
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      755
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      747
    Aihe