Taas meni 141 perä 3 kerta 4vuoteen ei ne perkele kestä rahtia.
Scania
18
7054
Vastaukset
- niiniiiii
tuli malli väärin on oikeesti 114 joku muistikatkos
- ärrässä
Perä meni ärrässäkin. Kesti vain 650 000 km lankun ajoa.
- Aarnikotka
Ootko koskaan kuullut sanontaa: köyhän ei kannata ostaa halpaa? Olisit tilannut autos aikoinaan vahvemmalla voimalinjalla. Scanian valikoimista löytyy esim napaperäinen versio, mikä on tarkoitettu 250 tonnin kokonaispainolle. Melkein uskallan väittää,että olis kestänyt sun ajoissas ns maailman tappiin saakka.
- kokemusta on
Aarnikotkastahan yleinen sanonta kun ajat pois asfaltilta auto rikkuuntuu,pitää tasan paikkansa sen verran kokemusta löytyy emsyystä puu ja sora-autona harvoin nähty.
- Pohjoissuomessa
kokemusta on kirjoitti:
Aarnikotkastahan yleinen sanonta kun ajat pois asfaltilta auto rikkuuntuu,pitää tasan paikkansa sen verran kokemusta löytyy emsyystä puu ja sora-autona harvoin nähty.
Scania yleisimpiä puuautoja, ja kestää.
- pihkaniska
Pohjoissuomessa kirjoitti:
Scania yleisimpiä puuautoja, ja kestää.
Scanioilla, 143, 144 ja 146:lla ja kaikissa on ollut akseliperät. Yhtään peräremonttia Ei ole tehty, Eikä yhtään vetoakselia katkennut. Rikkihän saa vaikka peruskallion, jos vaan yrittää rikkoa, mutta yhtään kalikkaa ei ole vielä jäänyt Scanian perän takia pinolle,
- sattui silmään
Pohjoissuomessa kirjoitti:
Scania yleisimpiä puuautoja, ja kestää.
Savonlinnan scanialla makaa tälläkin hetkellä 580R 8x4 napaperänen alle 200tkm ajettu perä levällään
- tietoa on ja kokemusta
sattui silmään kirjoitti:
Savonlinnan scanialla makaa tälläkin hetkellä 580R 8x4 napaperänen alle 200tkm ajettu perä levällään
Hommahan menee niin että murikat Scaniassa kulutustavaraa jos renki ajaa Isäntä siis maksumies saa kestämään,et on tehty kyllä heikoksi.Muut merkit ei niin kuljettajaherkkiä.Taitamaton lähtö liukkaalla ja perä kaputt se on scanimiehen arkee.
- Make
kokemusta on kirjoitti:
Aarnikotkastahan yleinen sanonta kun ajat pois asfaltilta auto rikkuuntuu,pitää tasan paikkansa sen verran kokemusta löytyy emsyystä puu ja sora-autona harvoin nähty.
Ai harvoin puuautona? Missä asut? Brysselissä?
- pihkaniska
Ottakaa järki käteen, näillä isoilla autoilla ajellessa. Oon ajanut puuta 143,144 ja 164:lla ja kaikki akseliperäsiä telivetoja. Ei oo ollu yhtään peräremonttia eika menny yhtään vetoakselia. Oiskoha se ajotavastakiinni ?
- Nimetön
Ei omakohtaisia kokemusia telivetoisista, mutta nostoteliautosta soran- ja turpeenajosta - saldona 0 katkennutta vetoakselia. Ainoa vika (tai pikemminkin ominaisuus) on, että yleensä 1 200 tkm:n jälkeen "pääsulake" - eli vetoakseli menee poikki, eli eihän ne puikkoperät mitään kestä...
Serkkupojalla ollut 3 läpivetävää Scaniaa puikkoperillä tukinajossa, ei mitään ongelmia, 4 menossa tällä hetkellä.
Eli olen kyllä samalla kannalla, että ajotapa vaikuttaa eniten - kyllä ratakiskon pätkänkin hajalle saa - jos sitä oikein haluaa - juuuuuuuu
Nimetön kirjoitti:
Ei omakohtaisia kokemusia telivetoisista, mutta nostoteliautosta soran- ja turpeenajosta - saldona 0 katkennutta vetoakselia. Ainoa vika (tai pikemminkin ominaisuus) on, että yleensä 1 200 tkm:n jälkeen "pääsulake" - eli vetoakseli menee poikki, eli eihän ne puikkoperät mitään kestä...
Serkkupojalla ollut 3 läpivetävää Scaniaa puikkoperillä tukinajossa, ei mitään ongelmia, 4 menossa tällä hetkellä.
Eli olen kyllä samalla kannalla, että ajotapa vaikuttaa eniten - kyllä ratakiskon pätkänkin hajalle saa - jos sitä oikein haluaaei oo telivetonen saksata 2001 haeetu au on 2000
Ei oo ajettu ku 600000 - Sisu M162
Nimetön kirjoitti:
Ei omakohtaisia kokemusia telivetoisista, mutta nostoteliautosta soran- ja turpeenajosta - saldona 0 katkennutta vetoakselia. Ainoa vika (tai pikemminkin ominaisuus) on, että yleensä 1 200 tkm:n jälkeen "pääsulake" - eli vetoakseli menee poikki, eli eihän ne puikkoperät mitään kestä...
Serkkupojalla ollut 3 läpivetävää Scaniaa puikkoperillä tukinajossa, ei mitään ongelmia, 4 menossa tällä hetkellä.
Eli olen kyllä samalla kannalla, että ajotapa vaikuttaa eniten - kyllä ratakiskon pätkänkin hajalle saa - jos sitä oikein haluaaScanian voimalinja ON LASIA (heposti särkyvää - käsiteltävä varoen).
- Halapooremottii
Teli vetosen etuperä makso aikanaan 37000e piti laittaa kok möykky kun kotelo oli levinnyt ei pysy pyörät paikallaa vaikka hitsaa kiinni,
- Scanialla
Onhan se Scanian voimansiirto herkkä,pitää käsitellä kuin kipeää pillua..
Akseliperät telivedossa tosi arat,akseli poikki pakilla helposti. Voi olla että Saksan tuonti mallissa heikommat palikat,kun pohjolan mallissa.
lukkojen ilma/ öljyvuodot yleisiä,muutaman vuoden vanhoissa.
Ei mee kylmällä päälle! - huonojasilloin
Nyky Scanioista en tiedä mutta ennen et niin lähellä käynyt ettei vähintään ristikko hajonnu. (olivat silloin 142,143) Yleensä irtosi iso lautaspyörä.
- eikestämuutemitää
Taunuksen perällä olevissa hitsaavat pultit kiinni ettei nii heti pyöri pultit.
- juntit
Lukkopäällä ajeltu ja huohotin tukossa?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.663132Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91841- 1111730
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2241239- 1271032
- 98978
- 60944
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil67926Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6855- 84849