Scania

Per...

Taas meni 141 perä 3 kerta 4vuoteen ei ne perkele kestä rahtia.

18

7054

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niiniiiii

      tuli malli väärin on oikeesti 114 joku muistikatkos

    • ärrässä

      Perä meni ärrässäkin. Kesti vain 650 000 km lankun ajoa.

    • Aarnikotka

      Ootko koskaan kuullut sanontaa: köyhän ei kannata ostaa halpaa? Olisit tilannut autos aikoinaan vahvemmalla voimalinjalla. Scanian valikoimista löytyy esim napaperäinen versio, mikä on tarkoitettu 250 tonnin kokonaispainolle. Melkein uskallan väittää,että olis kestänyt sun ajoissas ns maailman tappiin saakka.

      • kokemusta on

        Aarnikotkastahan yleinen sanonta kun ajat pois asfaltilta auto rikkuuntuu,pitää tasan paikkansa sen verran kokemusta löytyy emsyystä puu ja sora-autona harvoin nähty.


      • Pohjoissuomessa
        kokemusta on kirjoitti:

        Aarnikotkastahan yleinen sanonta kun ajat pois asfaltilta auto rikkuuntuu,pitää tasan paikkansa sen verran kokemusta löytyy emsyystä puu ja sora-autona harvoin nähty.

        Scania yleisimpiä puuautoja, ja kestää.


      • pihkaniska
        Pohjoissuomessa kirjoitti:

        Scania yleisimpiä puuautoja, ja kestää.

        Scanioilla, 143, 144 ja 146:lla ja kaikissa on ollut akseliperät. Yhtään peräremonttia Ei ole tehty, Eikä yhtään vetoakselia katkennut. Rikkihän saa vaikka peruskallion, jos vaan yrittää rikkoa, mutta yhtään kalikkaa ei ole vielä jäänyt Scanian perän takia pinolle,


      • sattui silmään
        Pohjoissuomessa kirjoitti:

        Scania yleisimpiä puuautoja, ja kestää.

        Savonlinnan scanialla makaa tälläkin hetkellä 580R 8x4 napaperänen alle 200tkm ajettu perä levällään


      • tietoa on ja kokemusta
        sattui silmään kirjoitti:

        Savonlinnan scanialla makaa tälläkin hetkellä 580R 8x4 napaperänen alle 200tkm ajettu perä levällään

        Hommahan menee niin että murikat Scaniassa kulutustavaraa jos renki ajaa Isäntä siis maksumies saa kestämään,et on tehty kyllä heikoksi.Muut merkit ei niin kuljettajaherkkiä.Taitamaton lähtö liukkaalla ja perä kaputt se on scanimiehen arkee.


      • Make
        kokemusta on kirjoitti:

        Aarnikotkastahan yleinen sanonta kun ajat pois asfaltilta auto rikkuuntuu,pitää tasan paikkansa sen verran kokemusta löytyy emsyystä puu ja sora-autona harvoin nähty.

        Ai harvoin puuautona? Missä asut? Brysselissä?


    • pihkaniska

      Ottakaa järki käteen, näillä isoilla autoilla ajellessa. Oon ajanut puuta 143,144 ja 164:lla ja kaikki akseliperäsiä telivetoja. Ei oo ollu yhtään peräremonttia eika menny yhtään vetoakselia. Oiskoha se ajotavastakiinni ?

      • Nimetön

        Ei omakohtaisia kokemusia telivetoisista, mutta nostoteliautosta soran- ja turpeenajosta - saldona 0 katkennutta vetoakselia. Ainoa vika (tai pikemminkin ominaisuus) on, että yleensä 1 200 tkm:n jälkeen "pääsulake" - eli vetoakseli menee poikki, eli eihän ne puikkoperät mitään kestä...

        Serkkupojalla ollut 3 läpivetävää Scaniaa puikkoperillä tukinajossa, ei mitään ongelmia, 4 menossa tällä hetkellä.

        Eli olen kyllä samalla kannalla, että ajotapa vaikuttaa eniten - kyllä ratakiskon pätkänkin hajalle saa - jos sitä oikein haluaa


      • juuuuuuuu
        Nimetön kirjoitti:

        Ei omakohtaisia kokemusia telivetoisista, mutta nostoteliautosta soran- ja turpeenajosta - saldona 0 katkennutta vetoakselia. Ainoa vika (tai pikemminkin ominaisuus) on, että yleensä 1 200 tkm:n jälkeen "pääsulake" - eli vetoakseli menee poikki, eli eihän ne puikkoperät mitään kestä...

        Serkkupojalla ollut 3 läpivetävää Scaniaa puikkoperillä tukinajossa, ei mitään ongelmia, 4 menossa tällä hetkellä.

        Eli olen kyllä samalla kannalla, että ajotapa vaikuttaa eniten - kyllä ratakiskon pätkänkin hajalle saa - jos sitä oikein haluaa

        ei oo telivetonen saksata 2001 haeetu au on 2000
        Ei oo ajettu ku 600000


      • Sisu M162
        Nimetön kirjoitti:

        Ei omakohtaisia kokemusia telivetoisista, mutta nostoteliautosta soran- ja turpeenajosta - saldona 0 katkennutta vetoakselia. Ainoa vika (tai pikemminkin ominaisuus) on, että yleensä 1 200 tkm:n jälkeen "pääsulake" - eli vetoakseli menee poikki, eli eihän ne puikkoperät mitään kestä...

        Serkkupojalla ollut 3 läpivetävää Scaniaa puikkoperillä tukinajossa, ei mitään ongelmia, 4 menossa tällä hetkellä.

        Eli olen kyllä samalla kannalla, että ajotapa vaikuttaa eniten - kyllä ratakiskon pätkänkin hajalle saa - jos sitä oikein haluaa

        Scanian voimalinja ON LASIA (heposti särkyvää - käsiteltävä varoen).


      • Halapooremottii

        Teli vetosen etuperä makso aikanaan 37000e piti laittaa kok möykky kun kotelo oli levinnyt ei pysy pyörät paikallaa vaikka hitsaa kiinni,


    • Scanialla

      Onhan se Scanian voimansiirto herkkä,pitää käsitellä kuin kipeää pillua..
      Akseliperät telivedossa tosi arat,akseli poikki pakilla helposti. Voi olla että Saksan tuonti mallissa heikommat palikat,kun pohjolan mallissa.
      lukkojen ilma/ öljyvuodot yleisiä,muutaman vuoden vanhoissa.
      Ei mee kylmällä päälle!

    • huonojasilloin

      Nyky Scanioista en tiedä mutta ennen et niin lähellä käynyt ettei vähintään ristikko hajonnu. (olivat silloin 142,143) Yleensä irtosi iso lautaspyörä.

    • eikestämuutemitää

      Taunuksen perällä olevissa hitsaavat pultit kiinni ettei nii heti pyöri pultit.

    • juntit

      Lukkopäällä ajeltu ja huohotin tukossa?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

      Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      66
      3132
    2. Kesä, kesä!

      Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1841
    3. Minkälaisesta seksistä

      haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      111
      1730
    4. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

      Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      224
      1239
    5. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

      Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      127
      1032
    6. Pitikö mennä rakastumaan

      Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      98
      978
    7. Mitä tai ketä kaivattusi

      muistuttaa?
      Ikävä
      60
      944
    8. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

      Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      67
      926
    9. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

      No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      855
    10. Ei sua pysty unohtamaan

      Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      84
      849
    Aihe