Olen krooninen myöhästelijä. Lukiossa olin aamutunneilta lähes poikkeuksetta 1-30 min myöhässä, nykyisin olen töissä - ja aamuisin myöhässä 1-30 min kuten ennenkin. Herääminen on vaikeinta, ei auta vaikka on kolme herätyskelloa (!) soimassa, kun kaikki sammutan kuitenkin. Vaikka pistäisin neljältä soimaan kellon, nousen sängystä vasta kun luulen ehtiväni juuri ja juuri ajoissa - eli myöhästyn sen 1-30 min, joskus kauemminkin (esim tänä aamuna olin tunnin myöhässä, vaikka olinkin poikkeuksellisesti hereillä jo suht aikasin - en vain saanut itseäni ylös).
Unirytmi on tietysti päin vittua, mutta en pysty menemään ajoissa nukkumaan. Antakaa jotain vinkkejä miten saan itseäni niskasta kiinni. Jo aamulla ikkunasta ulos katsominen tekee heräämisen vaikeaksi kun on pimeää ja harmaata ja kylmää ja masentavaa jne.
Intti kutsuu muutaman viikon päästä - siellä ilmeisesti pakko parantaa tapansa :D
Aina myöhässä (prkl)
13
1245
Vastaukset
- poju.90
Nyt käyn lukion tokaa luokkaa ja ihan sama ongelma mul on myös! Jos herään ajoissa nii jotenkin viivytän lähtöö ja myöhästyn aina 1-20 minuuttii. :(
- .....
Mulla on se ylösnouseminen todella vaikeeta. Sen oon kyl tajunnu että se hetki ku nousee sieltä sängystä on ihan kamala mutta minuutin päästä jo helpottaa. Välillä on ollut unettomuutta ja aamulla ei jaksa lähteä kouluun kun ei ole nukkunut. Mun miesystävä, joka on jo 30v, niin sillä soi yleensä tunnin ajan joku 5 eri kelloa. Että iän myötä ei ainakaa ongelma katoa..
On se kyllä ärsyttävää aamuisin ku itse saisi nukkua ja sillä piippaa kellot ja yks kännykkä, ja yhestä kännykästä kuuluu joka aamua yks ja sama iron maidenin biisi herätyksenä... :P
Yks mun tuttu on taas semmonen että sillä ku soi kello niin se pomppaa sängystä 5 sekunnin aikana ylös.. Taitaa olla ihan hullu. - on tosi
..... kirjoitti:
Mulla on se ylösnouseminen todella vaikeeta. Sen oon kyl tajunnu että se hetki ku nousee sieltä sängystä on ihan kamala mutta minuutin päästä jo helpottaa. Välillä on ollut unettomuutta ja aamulla ei jaksa lähteä kouluun kun ei ole nukkunut. Mun miesystävä, joka on jo 30v, niin sillä soi yleensä tunnin ajan joku 5 eri kelloa. Että iän myötä ei ainakaa ongelma katoa..
On se kyllä ärsyttävää aamuisin ku itse saisi nukkua ja sillä piippaa kellot ja yks kännykkä, ja yhestä kännykästä kuuluu joka aamua yks ja sama iron maidenin biisi herätyksenä... :P
Yks mun tuttu on taas semmonen että sillä ku soi kello niin se pomppaa sängystä 5 sekunnin aikana ylös.. Taitaa olla ihan hullu.viisas. Niin kannattaa toimia eikä vetkutella sängyssä. Kertarysäys on parempi, niin toimin minäkin.
- .............
Minulla on ainakin herätyskello (kännykkä) sellaisessa paikassa, että on pakko nousta ylös ja minua ärsyttää sen ääni niin, että nousen aina sekunnissa sammuttamaan sen, enkä enää yksinkertaisesti mene takaisin sänkyyn, vaan heti samantien vessaan, joten ei voi olla heräämättä ajoissa. Kerran tosin kävi niin, etten yksinkertaisesti tajunnut, että pitäisi nousta ja sammutettuani herätyskellon menin vain takaisin nukkumaan. :D
- pilu.
Kyllä itselläkin kellot (2 kpl) ovat sillein että joudun nousemaan sammuttamaan ne, sitten se kolmas "kello" on tv, joka menee automaattisesti päälle musiikkikanavalle silloin kun pitäisi herätä, eli musiikki ja valo tulevat vielä lisäavuksi, mutta silti menen aina takaisin sänkyyn ja nukahdan uudelleen. Sitten kun vihdoin nousen on armoton vitutus kun en noussut aikaisemmin. Toivoton tapaus taidan olla...
Ihme kun ei töissä ole tullut mitään sanomista - luikahdan aina sisään ja leimaan kellokortin huomaamattomasti. Johtunee siitä että työsopimus päättyy myös parin viikon päästä. En kyllä muutenkaan taida olla mikään pomon suosikki (à la lusmu lusmu :P) Haha way to go!
Kun syksllä aloitan opiskelut ja aikoinaan hankin kunnon työpaikan, niin ehdoton vaatimus on liukuva työaika.
mulla on kans toi herääminen ollu ongelma pitkään :) mulla on onnekssellanen radio joka soi aamulla nii pitkään ku haluun, eli oon laittanu sen soimaan vartiks jonka aikana heräilen. vaikeimpina ja aikasimpina aamuina laitan sängyn päädyssä olevan lukulampun päälle (valohoitona) ja siinä vaiheessa ku radio menee kiinni, pakotan itteni nousemaan :) yleensä vetäydyn peiton kanssa olkkarin sohvcalle viel kattoo jonku n.30min ohjelman ja syömään aamupalaa :) sen jälkeen aamutoimet(n.1h). lasken aina aikasemmin aikataulun ja katon valmiiks ohjelman jonka aikana heräilen :) on auttanu paljon. joskus jos aamusin ei tuu mitään järkevää ni ono nauhottanu jonku illalla/yöllä tulleenm ohjelman ja koaton sitä sitte samalla :)
tsemppiä aamuihin ja inttiin ja kaikille hauskaa Joulua!!! :)- fdsfsd
meen yleensä joskus klo 3 nukkuu ja aamulla herään ja laitan radion päälle joskus nukahan uudestaan ja vaikka oisin ajoissa nii venytän lähtöä viime hetkille esim koulu alkaa 9 nii lähen 8.55 ja poljen muutaman kilometrin kauheel kiireel ja juoksen käytävällä ja yritän olla opea aikasemmin luokassa
Ongelmani on myös, etten herää. Jos herään sillon kun olen herätyksen laittanut, niin ajattelen "totajoo pistän viel' 5min torkkuajastuksen päälle nii ehin käyä suihkussakin ja kattoo töllöö vielä".
Tän takia jompikumpi vanhemmista joutuu kokoajan soittaan tai tuleen herättään.
- Aivan kuten tänäänkin. Pistin torkkuajastuksen päälle, ja tämän jälkeen herätyskello ja kännykkä soivat tunnin ajan sekä isä soitti 7 kertaa. En herännyt, kunnes isä joutui tulemaan kotiin herättämään.- frhtytg
Kokeilkaas sillee et hankitte sellasen lampun jonka voi kohdistaa suoraa päin naamaa.. sitte ku heräät nii laitat sen lampun päälle, meet takas sänkyy vaikka nii ei kyllä tuu unta vaikka yrittäs :P
sitä lampun pistämistä pälle helpottaa vaik se et laittaa herätyskellon semmosee paikkaa, et ku tuut sieltä herätyskellolta takas sänkyy nii se lamppu on sen matkan varrella. frhtytg kirjoitti:
Kokeilkaas sillee et hankitte sellasen lampun jonka voi kohdistaa suoraa päin naamaa.. sitte ku heräät nii laitat sen lampun päälle, meet takas sänkyy vaikka nii ei kyllä tuu unta vaikka yrittäs :P
sitä lampun pistämistä pälle helpottaa vaik se et laittaa herätyskellon semmosee paikkaa, et ku tuut sieltä herätyskellolta takas sänkyy nii se lamppu on sen matkan varrella.Mutta siinähän se onkin, etten herää hetäryskelloon. Varsinkaan jollei se ole alle 20 cm:n päästä korvasta. Lampunkin pistän pois, sillä aamusin en oikeen ole täysissä järjissä. En edes erota kännykkää ja herätyskelloa - hakkaan herätyskelloa pöytään pää tyynyn alla, vaikkei se edes soi, vaan joku soittaa puhelimeeni. "Soittoäänet" ovat täysin erilaiset.
- semmonenasdfadfadsfa
herätyskellolamppu, joka herättää sut valolla.. kuulemma toimii hyvin...
- blaaab
oon aina myöhässä ja lisäks mulla on sairaan huono muisti. Tai ei mulla oo huono muisti, oon hajamielinen! Ja se on varmaan pitkälti syy siihen et myöhästyn aina ja kaikkialta :D Koskaan en pääse ekalla yrittämällä ovesta ulos, vaan aina pitää palata takaisin 1-3 kertaa hakemaan jotain. Oon kuitenkin huomannut sen et myöhästyn yleensä vain jos mun ei oo PAKKO olla ajoissa. Eli jos mul on tapaaminen kaverin kanssa niin "saan" myöhästyä koska se kaveri voi hyvin odottaa (hehe), tai jos pitää ehtiä bussiin niin ei haittaa jos myöhästyn koska seuraavalla pääsee (ja se kaveri voi odottaa, heh). Mut jos pitää mennä vaikka junaan, niin ehdin koska tiedän et mun on PAKKO ehtiä.
- tietää mistä puhuu
Väsytä itsesi fyysisesti sen verran paljon että on pakko mennä sänkyyn lepäämään heti kymmenen paikkeilla. Sammuta kännykkä, radio ja kännykkä kun menet nukkumaan. Tee huoneesta madollisimman pimeä. Herätys tarpeeksi aikaisin ja herätysääneksi radio. Älä sammuta radiota vaikka nousisitkin jo sängystä. Siirrä yölamppu käden ulottuville jotta heti herättyäsi saat valot päälle. Hyvä olisi myös kohdistaa lampun valo kasvoihin päin. Ripusta lämmin aamutakki ja vaikka lämpimät villasukat sängyn viereen niin ettei ainakaan kylmä pääse yllättämään. Laita edellisenä iltana jotain aivan vastustamatonta ruokaa aamupalaksi jääkaappiin. Et voi jäädä aamulla sänkyyn vetelehtiin kun tiedät että jääkaapissa odottaa herkuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .603395Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472951Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242809Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541877Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101111- 711104
Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.1971040Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde27869- 45859
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että104854