mitä vaatetta te käytätte vauvallanne yöllä?meillä oli potkupuku mutta se potki peiton päältä ja nukku rauhattomasti niin nyt tänä yönä laitoin vain bodin päälle.onko vauvalla nyt liian vähän vaatetta?vauva on 2,5kk.ja nytkin se oli potkinut iteltä yhden jalan pois peitonalta mutta mä yritin salaa laittaa sille peiton ettei kylmä tule.
mitä puette yöksi vauvallanne
9
17093
Vastaukset
- hassu_esine
Meidän tytöllä on yöhaalari, sukat ja tumput. Tumput on kyllä aamulla pois käsistä ja kädet ihan kylmät.
- .....
Meillä potkupuku/body ja potkarit ohut peitto. Poika tarkenee ja usein poistaa peiton itse yön aikana. Ikää nyt 7vkoa ja vain alussa tarvitsi yöllä lisälämmikettä.
- Itse täytyy tietää
Riippuu niin huoneen lämpötilasta ja vauvasta.
Meillä on käytetty topattua unipussia (ei peittoa ollenkaan) ja sen alle on puettu yleensä pitkähihainen body, joskus talvella unihaalari. Pussi on kätevä kun sieltä ei jalat karkaa vaikka lapsi kierisi unissaan kuinka.
On meillä sitten kesällä lämpimämmissä paikoissa pärjätty ihan lyhythihaisella bodylla ja ohuemmalla froteisella unipussillakin, huoneen lämpötila vaikuttaa aika paljon. - Blackred
On sen verran viileämpi, joten olemme aina pienestä pitäen pukeneet neidille bodyn,puolipotkarit ja unihaalari siihen päälle, peitto pysyy vielä päällä hyvin.. Nukkunut jo 1kk iästä kaikki yöt läpi ilman yösyöttöjä.. nyt ssis tyttö jo 6kk..
- 5-kk
Yöpukumainen potkupuku (vetoketjullinen kokoasu) äitiyspakkauksen täkki ja fleece-huopa.
- satu40
eli vauvakaan ei tarvitse yöllä muuta kuin vaipan.
Lapset (ja perheet) ovat kuitenkin erilaisia ja oikea vaatetus löytynee kokeilemalla. - unipussi??
Meillä auttoi tämä 3kk ikäiselle peiton potkijalle joka löytyi aina aamulla sängystään kylmissään. Rauhotti myös vauvaa joka aloikin samaan aikaan nukkuun täydet yöt. Vieläkin on unipussi käytössä, tyttö jo 1v 2kk=)
- Prinsessan äiti
Meillä neiti on nyt 1,5 kk ja aluksi pidimme unihaalarin, rumput ja sukat.
Nykyään neiti on iltaisin niin levoton että käärin hänet äitiyspakkauksen peittoon ns. kapaloon, rauhoittuu kummasti :) (alla on unihaalari ja villasukat, tumput jätettiin pois) Siihen päälle laitan kudotun neule peiton jotta käärö pysyy paikoillaan. - lämpöpatteri
on päällä vaippa ja lyhythihainen body sekä peitto.joskus sukat.
jos enempää laittaa päälle ni tyttö on aivan hiestä märkänä aamulla (ikää 2kk)..huonelämpö meillä noin 20astetta.tullut isäänsä ja äitiinsä.pyöritään päivät melkein ilman vaatteita ku aina on liian lämmin :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2364600Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763035- 472463
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451767- 251613
- 781439
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69938
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894