Puhelinmyyjä ja vaikea asiakas

Kerran kun eräs nuori naispuolinen puhelinmyyjä soitti kännykkääni ja rupesi suosittelemaan minulle erästä tuotetta niin päätin tehdä hänelle jekun.
Kyselin tästä hänen tarjoamastaan tuotteesta kaiken mahdollisen ja hän joutui myöntämään, ettei tiennyt siitä yhtään mitään. Kysyinkin sitten, että miten hän voi suositella niin
vilpittömästi jotain tavaraa toiselle ihmiselle, jos hän ei tiedä siitä mitään. Nainen meni ihan pähkinöiksi ja lopetti puhelun.


"Eikä ole enää soittanut uudestaan"


MarttyyriMallari-TTt

17

2156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se sut

      oikeuteen työpaikkakiusaamisesta ?

    • Olla tahallasi

      Hankala? Sitä soitellaan ja kaupataan mitä käsketään, ei siinä paljon kuule ehdi perehtyä "tuotteeseen" kun on kiire ja palkkaakin pitäisi saada.
      Käskyt käy ylempää, älä sinä syyttele työntekijää.

      • ...soittelette ?

        Miksi soittelette ?

        Voi olla, että jokaisella on oikeus hankkia leipänsä ja tehdä työtään, mutta sitä leipää ei perkele ole kelläkään oikeus edes yrittää repiä minun pussistani.

        Ei ole kohtuullista, että minun tulisi mukamas hankkia jotkut suoramarkkinakiellot tms., etten tulisi häiriköidyksi. Oletusarvoisesti vittu minun pidä tehdä mitään. Lopettakaa joutava soittelu.

        Tiedän tarkalleen, mistä, mitä ja milloin ostan. Ja kilpailutan niin pitkälle kuin haluan. Turha tyrkytellä mitään, silloin en ainakaan osta, aivan periaatteesta. Tehän loukkaatte itsemääräämisoikeuttani ja harkintakykyäni. Kohtelu tulee olemaan sen mukainen.


      • ja sun kaltaisille
        ...soittelette ? kirjoitti:

        Miksi soittelette ?

        Voi olla, että jokaisella on oikeus hankkia leipänsä ja tehdä työtään, mutta sitä leipää ei perkele ole kelläkään oikeus edes yrittää repiä minun pussistani.

        Ei ole kohtuullista, että minun tulisi mukamas hankkia jotkut suoramarkkinakiellot tms., etten tulisi häiriköidyksi. Oletusarvoisesti vittu minun pidä tehdä mitään. Lopettakaa joutava soittelu.

        Tiedän tarkalleen, mistä, mitä ja milloin ostan. Ja kilpailutan niin pitkälle kuin haluan. Turha tyrkytellä mitään, silloin en ainakaan osta, aivan periaatteesta. Tehän loukkaatte itsemääräämisoikeuttani ja harkintakykyäni. Kohtelu tulee olemaan sen mukainen.

        kusipäille ei mitään myytäisikään. Onneksi on niitä jotka tajuavat, että töitä me vaan teemme. Sitä voi kohteliaasti ilmoittaa, että ei kiitos ja asia on sillä selvä. Tiedän kyllä, että toisilla on pomo huohottamassa niskan takana ja vaatii "pakko" myyntiä ja se on väärin. Tämä on vapaa maa ja toivottavasti sellaisena pysyykin.


      • ihmisiä?
        ja sun kaltaisille kirjoitti:

        kusipäille ei mitään myytäisikään. Onneksi on niitä jotka tajuavat, että töitä me vaan teemme. Sitä voi kohteliaasti ilmoittaa, että ei kiitos ja asia on sillä selvä. Tiedän kyllä, että toisilla on pomo huohottamassa niskan takana ja vaatii "pakko" myyntiä ja se on väärin. Tämä on vapaa maa ja toivottavasti sellaisena pysyykin.

        Leivän varmasti saa vaikkei lähde terrorisoimaan ihmisiä älyttömillä myyntisoitoilla.

        On siinä moraali hukassa kun viitsii muutaman euron vuoksi häiriköidä ihmisiä.


      • älykäs
        ...soittelette ? kirjoitti:

        Miksi soittelette ?

        Voi olla, että jokaisella on oikeus hankkia leipänsä ja tehdä työtään, mutta sitä leipää ei perkele ole kelläkään oikeus edes yrittää repiä minun pussistani.

        Ei ole kohtuullista, että minun tulisi mukamas hankkia jotkut suoramarkkinakiellot tms., etten tulisi häiriköidyksi. Oletusarvoisesti vittu minun pidä tehdä mitään. Lopettakaa joutava soittelu.

        Tiedän tarkalleen, mistä, mitä ja milloin ostan. Ja kilpailutan niin pitkälle kuin haluan. Turha tyrkytellä mitään, silloin en ainakaan osta, aivan periaatteesta. Tehän loukkaatte itsemääräämisoikeuttani ja harkintakykyäni. Kohtelu tulee olemaan sen mukainen.

        sulla on varmaan tosi ylpeät vanhemmat!


      • ölle
        ...soittelette ? kirjoitti:

        Miksi soittelette ?

        Voi olla, että jokaisella on oikeus hankkia leipänsä ja tehdä työtään, mutta sitä leipää ei perkele ole kelläkään oikeus edes yrittää repiä minun pussistani.

        Ei ole kohtuullista, että minun tulisi mukamas hankkia jotkut suoramarkkinakiellot tms., etten tulisi häiriköidyksi. Oletusarvoisesti vittu minun pidä tehdä mitään. Lopettakaa joutava soittelu.

        Tiedän tarkalleen, mistä, mitä ja milloin ostan. Ja kilpailutan niin pitkälle kuin haluan. Turha tyrkytellä mitään, silloin en ainakaan osta, aivan periaatteesta. Tehän loukkaatte itsemääräämisoikeuttani ja harkintakykyäni. Kohtelu tulee olemaan sen mukainen.

        helpottiko??


    • paha vitsi

      Voi vitsi näitä "get a life" ihmisiä. Olen elämäni aikana myynyt kaikenlaista kodinkoneista autoihin ja aina kaltaisillesi spedeille on naurettu. Sellainen henkilö joka tulee pätemään, tahallaan tenttaamaan ja yrittää olla vielä nokkela... Puhelinmyynnistä en tiedä, sitä en ole koittanut, mutta kaikkialla muualla juuri noille asiakkaille nauretaan eniten.

      Olet kahvihuoneen vitsi... miltä tuntuu? Hyvää joulua ja hupaisaa uutta vuotta :)

      • tämä puhelinmyyjätär ei nauranut, vaan heitti luurin kiinni.


        "Kahvi ei ole terveellistä juomaa"


        MarttyyriMallari-TTt


      • kun sen
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        tämä puhelinmyyjätär ei nauranut, vaan heitti luurin kiinni.


        "Kahvi ei ole terveellistä juomaa"


        MarttyyriMallari-TTt

        oli pakko varmaan,kun ei voinu alkaa sullekaan nauramaan päin naamaria! Voi sinua pientä pelleä.


      • suuri vitsi
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        tämä puhelinmyyjätär ei nauranut, vaan heitti luurin kiinni.


        "Kahvi ei ole terveellistä juomaa"


        MarttyyriMallari-TTt

        Miltä tuntusi jos vaikka Anttilan myyjä nauraisi päin naamaa? Sehän olisi häpeä yli kaiken, että jo Anttilan myyjätkin nauraisivat sinulle.

        Nämä naurut tehdään takahuoneessa henkilöstön kesken ja myöhemmin kavereiden kanssa. Ei niistä viitsi kukaan ilkkua asiakkaalle päin naamaa. Sitäpaitsi asiakas ei välttämättä edes tiedosta olevansa pelle, joten turha kiusata.


      • tosiaan noin yksinkertaisia
        suuri vitsi kirjoitti:

        Miltä tuntusi jos vaikka Anttilan myyjä nauraisi päin naamaa? Sehän olisi häpeä yli kaiken, että jo Anttilan myyjätkin nauraisivat sinulle.

        Nämä naurut tehdään takahuoneessa henkilöstön kesken ja myöhemmin kavereiden kanssa. Ei niistä viitsi kukaan ilkkua asiakkaalle päin naamaa. Sitäpaitsi asiakas ei välttämättä edes tiedosta olevansa pelle, joten turha kiusata.

        Ei oikein järkevää kuvaa annat tuo kertomasi myyjistä. Jotenkin vajaaälyistä naureskella fiksummalleen, joka jallittaa 100-0 yksinkertaista myyjää.

        Kovasti kiinostaisi tietää motiivit ko. käytökselle? Jokin mielenterveysongelma? Liian kova työpaine?

        Onko tosiaan niin, että kun kysyn jotain tarkempaa tietoa ostamastani tuotteesta, niin se aiheuttaa jonkin sekopäisen naurunpurskahduksen myyjälle ja se purkautuu vasta kahvihuoneessa? Entä jos kyseleviä asiakkaita on paljon, niin kuinka saatte pidäteltyä nauruanne kahvitauolle asti?


    • voi voi voi

      Säälin sinua.

      hanki elämä, eläkä kiusaa myyjiä apina

      • pistin misun vaan tiukoille faktojen suhteen. Eihän kuulu sanoa, että tämä tuote on erinomainen jos ei siitä tiedä mitään


        "Elämä on ihmisen etsikkoaikaa"


        MarttyyriMallari-TTt


      • hyvä myyjä
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        pistin misun vaan tiukoille faktojen suhteen. Eihän kuulu sanoa, että tämä tuote on erinomainen jos ei siitä tiedä mitään


        "Elämä on ihmisen etsikkoaikaa"


        MarttyyriMallari-TTt

        myy vaikka hiekkaa arabeille...ja kehua pitää ja kovasti. Tosin tieto-taito auttaa asiassa.


    • ja sinä sait

      päteä hänen kustannuksellaan, niinkö?

      Tiedän tuon tilanteen, myyntityö on hektistä ja tuotteet vaihtuu. Koulutus on voinut juuri olla tai hän ei ole ollut koulutuksessa.
      Ja heti alussa ei välttämättä muista kaikkea, ennenkuin tulee rutiinia...ei siinä ole sen ihmeempää.
      Mutta olisi pitänyt ottaa selvää ja soittaa uudelleen...si niin, mutta sinähän kiusatitkin vain häntä ja hänen työntekoa.

    • sal87

      "Eikä ole enää soittanut uudestaan"

      Luuletko että me päivät pitkät katellaan kelle on jo soitettu? Luuletko tosiaan, että samasta firmasta soitellaan monta kertaa jos asiakas ei tuotetta ota. Meillä menee uusintaan vaan ne, jotka eivät vastaa/eivät ehtineet puhua.

      Ja minä tiedän lähes kaiken tuotteesta mitä myyn.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      328
      3906
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      253
      3701
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      146
      2693
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      114
      2268
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      23
      2210
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      23
      2142
    7. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      45
      1862
    8. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1855
    9. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      319
      1603
    10. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      123
      1432
    Aihe