Tulevaisuuden kärry?

Pirre*

Millainen auto se nyt sitten pitäisi tulevaisuudessa olla että immeinen välttyisi mahdollisimman pienillä veroilla, esim. näistä: haittaveroista, päästöveroista, tieveroista, polttoaineveroista, päästöveroista..ja..ja... *jokohan ne tuli kaikki...* :(

Joko te olette saaneet selvää näistä asioista..?

50

1393

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Otto-Vaan*

Pikaisesti tuli mieleen toi kottikärry,
      jos meinaa välttyä kaikilta noilta veroilta
      ja tie tulleita tulevaisuudessa.:)

Ai niin muttei se ollutkaan vielä autoon rinnastettavissa oleva kulkuneuvo.

Oon mie jo miettinyt jospa hevoskärry ensi kesänä,
      kun tulee ne kolme heppaakin kesälaitumelle.

• Pirre*

perustaa hevostallin?!

Ja sitten ei oisikaan päästöongelmia; mummot kulkisi lapion kanssa keräämässä niitä kukkapenkkeihinsä :)

• Pirre* kirjoitti:

perustaa hevostallin?!

Ja sitten ei oisikaan päästöongelmia; mummot kulkisi lapion kanssa keräämässä niitä kukkapenkkeihinsä :)

sanottiin meilläpäin kottikärryiks; kaksi aisaa takapäässä?

Niin ja se kuplahan oli maailman vahvin auto, se veti perässään hirveen pitkiä autojonoja!

Kyllä mä tiedän, että Otto ei kuplaa tarkoittanut, mutta minkäs sitä käsillleen voi, jos niitä ei ole sängyn päätyyn sidottu!;))

• fe.fa
        emw34 kirjoitti:

sanottiin meilläpäin kottikärryiks; kaksi aisaa takapäässä?

Niin ja se kuplahan oli maailman vahvin auto, se veti perässään hirveen pitkiä autojonoja!

Kyllä mä tiedän, että Otto ei kuplaa tarkoittanut, mutta minkäs sitä käsillleen voi, jos niitä ei ole sängyn päätyyn sidottu!;))

sanottiin meilläpäin torikassiksi; maalattiin vaaleanvihreäksi ja kylkeen ja kattoon kukkasia.
        Monen nuoruudessa ensiauto.

• kallein
        fe.fa kirjoitti:

sanottiin meilläpäin torikassiksi; maalattiin vaaleanvihreäksi ja kylkeen ja kattoon kukkasia.
        Monen nuoruudessa ensiauto.

jääkaappi oli munkin eka biili, mut enhän mä uuteen autoon mitään liimaillut.

• saat

esim.Punto on taloudellinen,
      ostettiin sellainenkin vahingossa, aivan sähköpostilla,
      toki halpa on ja täydellisesti on 4,5 vuota toiminut, mutta kylä liian pien on kun vähän isompaan on tottunut.

heh, keväällä laitan ilmoituksia.

• ajelevana, kilometrimäärä vuodessa noin 17000,
      pikkuinen Twingo on osoittautunut halvimmaksi ratkaisuksi, hankintahinta on pieni, kulutus ja päästöt kohdallaan.
      Vähän mulle naurettiin kun vaihdoin Audin, ikälopun bensajuopon, Twingoon.
      Jos kilometrejä tulee paljon ja porukkaa pitää kuskata niin silloin dieselauto tulee edullisimmaksi.

• nuorimmaiselle tyttärelle Twingoa ehdotellut, mutta häntä vain hymyilyttää koko ajatus.

Twigo on mun lemppari pikkuauto.

Meillä tytöt tykkää vain citukoista!

• ibiza

potkukelkka pyörillä on varmaan useimman tulevaisuuden veroista vapaa kulkuneuvo...

• luulekkaan,

noita Harley Parkinsoneita alkaa olla jo niin monella, että kyllä se verottaja niihin pian kyntensä iskee.

• Pirre*

ihan lähitulevaisuuden kummiskaan :)

Mutta kun kuulostelee noita herrojen suunnitelmia, niin tuntuu ettei oikein tiedä millainen auton pitäisi olla, joka ihan oikeasti olisi edullisin pitää, - eikös ne suunnittele päästöjen perusteella jotain veroa, eli ohjataan autokantaa nuoremmaksi so. ilmastoystävällisemmäksi verottamalla?

Onko dieselauto sellainen vähempi päästöinen..

• ibiza*
        Pirre* kirjoitti:

ihan lähitulevaisuuden kummiskaan :)

Mutta kun kuulostelee noita herrojen suunnitelmia, niin tuntuu ettei oikein tiedä millainen auton pitäisi olla, joka ihan oikeasti olisi edullisin pitää, - eikös ne suunnittele päästöjen perusteella jotain veroa, eli ohjataan autokantaa nuoremmaksi so. ilmastoystävällisemmäksi verottamalla?

Onko dieselauto sellainen vähempi päästöinen..

on kokonais-pienempipäästöinen kuin ottomoottori...

Tulevaisuuden polttoaine lienee vety tai sähkö... ( Kun vety palaa syntyy vettä )... Ainoa ongelma vain että niiden "tuottamiseen" tarvitaan energiaa... Vety on maailmankaikkeuden yleisin alkuaine... Kun keksitään toimva fuusioreaktori joka käyttää vetyä "polttoaineena" ollaan taas ratkaistu yksi "energiakriisi"... Fuusion tuloksena syntyy heliumia...

• ennen
        ibiza* kirjoitti:

on kokonais-pienempipäästöinen kuin ottomoottori...

Tulevaisuuden polttoaine lienee vety tai sähkö... ( Kun vety palaa syntyy vettä )... Ainoa ongelma vain että niiden "tuottamiseen" tarvitaan energiaa... Vety on maailmankaikkeuden yleisin alkuaine... Kun keksitään toimva fuusioreaktori joka käyttää vetyä "polttoaineena" ollaan taas ratkaistu yksi "energiakriisi"... Fuusion tuloksena syntyy heliumia...

kuullutkaan sanaa "kokonais-pienempipäästöinen". Eiköhän tuolle sanahirviölle löytyne myös oikea suomenkielinen vastine.

• vaatimaton, turvaton, epämiellyttävällä jousituksella ja huonolla äänieristyksellä, maantiekäyttöön alitehoisella moottorilla varustettu kulkuneuvo. Joko made in, Taiwan tai Korea???

Sen pitäisi olla joko hybridi tai hiukkaspäästöistä vapaa diesel, jonka polttoaineen kulutus on huomattavasti ajotavasta riippumattomampi ja pienempi, kuin samat teho/ vääntömomentin/ kokoluokan omaavat bensikset!

• Pirre*

mikä merkki olisi sellainen "hybridi tai hiukkaspäästöistä vapaa diesel" esim., sie varmaan tiijjät?

En ole vaihtamassa enkä ostamassakaan autoa, mutta asia kiinnostaa ja siksi kyselen näitä juttuja. Kun kuuntelee tosiaan noita esim. auto veroista päättäviä tahoja, minusta tuntuu että luetellaan vain että tulevaisuudessa auton pitäisi olla sellainen ja sellainen.., mutta m i l l a i n e n sen auton pitäisi oikeasti olla ettei ihmiset hanki "vahingossa" kärryä jota verotetaan rankasti.
        Minulla on Opel Zafira, ja luulen ettei se ole verotuksen suhteen edullisimpia..

Muistaakseni verotus muuttuu jo ensi vuoden aikana..

• veroista

...ja muista maksuista pääsee kun hankkii polkuauton.

Tuossakin päästöverossa käy vielä niin et Saksa pistää kapulan rattaisiin...koska mersut ja muut isot autot ei mee kaupan.

• Saksalaisetkin diesel tekniikan.
        Ei iso nyky dieselmersu kuluta sen enemmpää, kuin 1,6 litrainen nissan tai tojota.
        Ainoa vika nykymersoussa on, että ovat kovin herkästi ruostuvia.(mm,Väyrysmersut, lähen jokaiseen on jo korjattu/vaihdettu ovet ym)

Mikä autoluokka on kokee kovia, on bensakäyttöiset city maasturit?

Muutenkin, Saksa ja Ruotsi tekevät eniten ilmaston muutokseen positiivisesti vaikuttavia päätöksiä kaikista maista.

• veroista
        emw34 kirjoitti:

Saksalaisetkin diesel tekniikan.
        Ei iso nyky dieselmersu kuluta sen enemmpää, kuin 1,6 litrainen nissan tai tojota.
        Ainoa vika nykymersoussa on, että ovat kovin herkästi ruostuvia.(mm,Väyrysmersut, lähen jokaiseen on jo korjattu/vaihdettu ovet ym)

Mikä autoluokka on kokee kovia, on bensakäyttöiset city maasturit?

Muutenkin, Saksa ja Ruotsi tekevät eniten ilmaston muutokseen positiivisesti vaikuttavia päätöksiä kaikista maista.

..oli uutinen, et Saksa haluaa autoihin samanlaisen päästöistä kuin tuo ilmasto "huuhaa" ostokauppa.

Elikkä et voi ostaa esim: fiiulta tai rellulta päästö oikeuksia, isoihin autoihin.

Ja kyllähän tuo koko homma on tosi syvältä.

Itse olen nyt pian kuuden vuoden aikana säästänyt ilmastoa jo 20000 litran edestä "kevyttä" polttoöljyä, mut kyllä sähkön hinta vaan nousee.

Niin en edes ole saanut vieläkään kotitalousvähennystä maalämmön asennuksesta. Joka olisi ollut vain vaivaiset 180 euroa?? et hyvä hyvä...Suomi!

• veroista kirjoitti:

..oli uutinen, et Saksa haluaa autoihin samanlaisen päästöistä kuin tuo ilmasto "huuhaa" ostokauppa.

Elikkä et voi ostaa esim: fiiulta tai rellulta päästö oikeuksia, isoihin autoihin.

Itse olen nyt pian kuuden vuoden aikana säästänyt ilmastoa jo 20000 litran edestä "kevyttä" polttoöljyä, mut kyllä sähkön hinta vaan nousee.

Niin en edes ole saanut vieläkään kotitalousvähennystä maalämmön asennuksesta. Joka olisi ollut vain vaivaiset 180 euroa?? et hyvä hyvä...Suomi!

-80 sai maalämpöpumpun tai puulämmityksen käytön rakentamisesta arava taloissa 5000mk.

Itse olin rakentamassa taloa, jossa olisi maalämpöpumppu sekä kesäajan käyttövettä lämmittävä putkitus kattorakenteissa.

En ole nykysäännöistä tietoinen, mutta kotitalousvähennyksen saaminen edellyttää työn suorittajan rekisteröitymistä ko.'systeemiin'.

Olisiko se syynä eväämiseen.

Noissa ostokaupoissa kuitenkin on se "hyöty", että siitä maksusta pyrkii varmasti jokainen irti ja se laittaa kehittämään sellaiset tuotteet/tuotantotavat, että maksusta vältyy.
        Se on siirtymävaiheen järjestely joka ei "tapa" ketään vaan antaa mahdollisuuden sopeutua muutokseen?

• veroista
        emw34 kirjoitti:

-80 sai maalämpöpumpun tai puulämmityksen käytön rakentamisesta arava taloissa 5000mk.

Itse olin rakentamassa taloa, jossa olisi maalämpöpumppu sekä kesäajan käyttövettä lämmittävä putkitus kattorakenteissa.

En ole nykysäännöistä tietoinen, mutta kotitalousvähennyksen saaminen edellyttää työn suorittajan rekisteröitymistä ko.'systeemiin'.

Olisiko se syynä eväämiseen.

Noissa ostokaupoissa kuitenkin on se "hyöty", että siitä maksusta pyrkii varmasti jokainen irti ja se laittaa kehittämään sellaiset tuotteet/tuotantotavat, että maksusta vältyy.
        Se on siirtymävaiheen järjestely joka ei "tapa" ketään vaan antaa mahdollisuuden sopeutua muutokseen?

..yrittäjä on rekisteröitynyt. Koska teetätin heillä myös vesikiertoisen lattialämmityksen, ja sen työn osuudesta sain kotitalousvähennyksen.

Tuota kotitalousvähennystä ei saa uudistuotantoon. Mut korjaus- ja saneerausrakentamiseen kyllä..

Nykyään noihin maalämpöpumppuihin saa anoa 15% valtio/kunnan avustusta, mut ilmalämpöpumppuihin ei tuota saa??...vaikka minusta nekin edistää ilmastoa.

• Pirre*
        veroista kirjoitti:

saanut, sitä vähennystä? Teetitkö "remontin" rekisteröidyllä yrityksellä?

• Pirre*
        veroista kirjoitti:

..yrittäjä on rekisteröitynyt. Koska teetätin heillä myös vesikiertoisen lattialämmityksen, ja sen työn osuudesta sain kotitalousvähennyksen.

Tuota kotitalousvähennystä ei saa uudistuotantoon. Mut korjaus- ja saneerausrakentamiseen kyllä..

Nykyään noihin maalämpöpumppuihin saa anoa 15% valtio/kunnan avustusta, mut ilmalämpöpumppuihin ei tuota saa??...vaikka minusta nekin edistää ilmastoa.

jo täällä.
        Ts. remonttia pitää teettää olemassa olevien seinien sisällä..hyvä tietää. :)

• veroista
        Pirre* kirjoitti:

jo täällä.
        Ts. remonttia pitää teettää olemassa olevien seinien sisällä..hyvä tietää. :)

..ja kannattaa etukäteen tarkastaa verotoimistosta mitkä ovat tuon lain piirissä...kun siitä on oikein laadittu lista mihin tuota kotitalousvähennystä myönnetään! Sitä ei siis joka hommaan saa? Tai ainakin oli vuonna 2005, kun hain. Mut kaikkihan muuttuu. Nythän ei kotitalousvähennystä käytetä niin paljoa kuin aiemmin.

Niin kun olet niin Lada kielteinen, esittelen autoni. Pian tuossakin automerkissä on hybridi-dieselmoottori.(mut tuotahan ei Suomessa myydä)....;)

http://www.spectrauto.ru/chevrolet/picture/niva-stojanka.jpg

• Kaivanto

kiskobussi. Tuo 0,5 km:n päässä oleva seisake otetaan taas käyttöön. Ne, joilla ei rata tai seisake/asema ole ihan liki, kulkevat piskuisilla sähköautoillaan (tai yhdessä naapurin kanssa vastaavalla vitkuttimella) kiskobussin kantamaansa.

Seuraava vaihe on se, kun keksitään uusi, halpa ja saastuttamaton, vetypohjainen polttoaine ja siirrytään ilmaan pienillä, hiljaisilla, lentävillä sätkyttimillä. Mutta voi olla, ettemme me ehdi sitä näkemään.

• siinä on käytännön mahdollisuus saada ilmastonmuutoksen kurssiin jotain uutta suuntaa?

Logistiikka, liikenne suunnittelu/ kaavoitus!

Haja-asutusalueilla, raide tai muukaan julkinen liikenne ei tuo säästöjä eikä helpota ilmaston muutosta. Tyhjät junat lähes tyhjät bussit, paljon ylimääräisiä 'tonneja' rautaa ympärillä muutaman henkilön kuljettamiseen.

• kiike
        emw34 kirjoitti:

siinä on käytännön mahdollisuus saada ilmastonmuutoksen kurssiin jotain uutta suuntaa?

Logistiikka, liikenne suunnittelu/ kaavoitus!

Haja-asutusalueilla, raide tai muukaan julkinen liikenne ei tuo säästöjä eikä helpota ilmaston muutosta. Tyhjät junat lähes tyhjät bussit, paljon ylimääräisiä 'tonneja' rautaa ympärillä muutaman henkilön kuljettamiseen.

tutustu Ursan sivuihin ja sen lisäksi lue tieteen kuvalehteä : "Kosminen säteily viilentää Maata
        Tanskalainen tutkija Henrik Svensmark on vuosia väittänyt, että kosmisen säteilyn määrän vaihtelut vaikuttavat huomattavasti maapallon ilmaston muuttumiseen. Hänen teoriaansa on yleisesti vastustettu, mutta hän on nyt todistanut sen kokeella.

Teksti: Lone Djernis Olsen

numero 7/2007, sivu 50-53"

Kiikeli on valma että tuossa se totuus piilii, eihän tämä maapallo ensimmäitä keltaa lomahda noiden lajujen muutosten koulissa.

Jos oikein talkkoja ollaan niin esimelkiksi Raamattu oikeasti suomennettuna alkaa: *Ja maa tuli autioksi ja tyhjäksi* (eikä ja mma oli autio ja tyhjä) ja silloinkaan se ei ollut ekakelta.

Nyt vaan taitaa olla niin, että nyt on viimeinen kelta edessä .... Mutta ihmisen talina jatkuu muissa melkeissä ja muissa avaluuksissa ilman tätä luipeloluumista.

Vahvasti mietitty ja sanottu, mutta näin Kiike Kiikeli asiat olettaa.

• kiike kirjoitti:

tutustu Ursan sivuihin ja sen lisäksi lue tieteen kuvalehteä : "Kosminen säteily viilentää Maata
        Tanskalainen tutkija Henrik Svensmark on vuosia väittänyt, että kosmisen säteilyn määrän vaihtelut vaikuttavat huomattavasti maapallon ilmaston muuttumiseen. Hänen teoriaansa on yleisesti vastustettu, mutta hän on nyt todistanut sen kokeella.

Teksti: Lone Djernis Olsen

numero 7/2007, sivu 50-53"

Kiikeli on valma että tuossa se totuus piilii, eihän tämä maapallo ensimmäitä keltaa lomahda noiden lajujen muutosten koulissa.

Jos oikein talkkoja ollaan niin esimelkiksi Raamattu oikeasti suomennettuna alkaa: *Ja maa tuli autioksi ja tyhjäksi* (eikä ja mma oli autio ja tyhjä) ja silloinkaan se ei ollut ekakelta.

Nyt vaan taitaa olla niin, että nyt on viimeinen kelta edessä .... Mutta ihmisen talina jatkuu muissa melkeissä ja muissa avaluuksissa ilman tätä luipeloluumista.

Vahvasti mietitty ja sanottu, mutta näin Kiike Kiikeli asiat olettaa.

Ja oikein mielelläni, mutta lukeminen on minulle myrkkyä.

Argeologit eivät myöskään pidä tätä ilmaston lämpenemis trendiä mitenkään poikkeuksellisena.

Jääkaudet tulevat ja menevät, ihminen tietysti omilla tekemisillään voi sitä jouduttaa tai sitten ei.

Olen niin 'käytännön elämän' ja sen ruohonjuuritason aioita pohtiva maallikko, että jätän suuret kysymykset toisten huomaan.
        Sanotaan vaikka, et mä delekoin. tulee tämä sivistyksen puute sit vähän coolimmin sanotuks, eiks jeh?

• kiike
        emw34 kirjoitti:

Ja oikein mielelläni, mutta lukeminen on minulle myrkkyä.

Argeologit eivät myöskään pidä tätä ilmaston lämpenemis trendiä mitenkään poikkeuksellisena.

Jääkaudet tulevat ja menevät, ihminen tietysti omilla tekemisillään voi sitä jouduttaa tai sitten ei.

Olen niin 'käytännön elämän' ja sen ruohonjuuritason aioita pohtiva maallikko, että jätän suuret kysymykset toisten huomaan.
        Sanotaan vaikka, et mä delekoin. tulee tämä sivistyksen puute sit vähän coolimmin sanotuks, eiks jeh?

liittää että muut ajattelee isoja. Kiike on iloinen että et kanna tulhaa syyllisyyttä siitä että lakastat autoja aika paljon. Hyvä että ymmällät miten pieni vaikuttaja ihminen loppujen lopuksi on. Ihmisen kuuluu kuitenkin nauttia luonnosta ja huolehtia että viidakon kiikeleilläkin olisi aina liittävän isot leviilit omille seikkailuilleen.

• täti puskasta

kaksin aina kaunihimpi.

• susa51

En tiedä, välillä tuntuu että polkupyörä olisi paras. Autoa kuitenkin tarvitaan. Mahdollisimman pienipäästöinen auto saisi olla. Kirjoittajalla ei ainkaan niihin uusiin ajoneuvoihin tule olemaan varaa.
      Luulenpa, että välillä käytän jalkojanikin mennäkseni paikasta toiseen.

• Jermuxi tms.

Itse ostan vaan isompia ja parempia kärryjä jotka kuluttaa hirmuisesti pensaa. Siten ilmastonmuutos saadaan nopeammin loppumaan, kun pensa loppuu nopeammin maailmasta.

• Puidenhalaaja

Ja sitten kun bensa loppuu, niin siirrytään ykshevosvoimaisiin. Kaura kai kasvaa vielä silloinkin?

• taksilla.
        Puidenhalaaja kirjoitti:

Ja sitten kun bensa loppuu, niin siirrytään ykshevosvoimaisiin. Kaura kai kasvaa vielä silloinkin?

"monta miljoonaa aasialaista rikshakuskia polkemaan riisipalkalla ja telttamajoituksella, samalla päästöt vähenevät... Toteuttaja voisi saada ensi vuonna Nobelin ilmastokomitean idea palkinnon...";)

• jäänne

Ne piti lakkauttaa. Ja Robin Hood näytti mallia, mitä veroille pitäisi tapahtua.

Näin ei käynyt.

Syntyvällä ihmisellä ei ole mitään oikeuksia tämän maailman resursseihin. Tiet on rakennettu joka puolelle, niiden käytöstä on pakko maksaa. Asua on pakko, mutta siitä pitää maksaa veroa. Ilman asuntoa ei saa edes olla monin paikoin.

• HTZA

Ja Stadi saa lunta ja Kaivopuisto takaisin liukumäet.

Näinhän ne haihattelijat ajattelevat. Ymmärtämättömät ressukat.

Nyt tulee lämmin jakso ja pingviinit ja jääkarhut korvautuvat toisilla lajeilla niin kuin on miljoonien vuosien aikana tapahtunut miljoonia kertoja.
      Jopa ihminen saattaa korvautua jollain karvaisemmalla mallilla.

Mitä tulee autoihin niin pitää muistaa että verojen määrä on vakio koska kulujen määräkin on vakio.
      Jos veroja voi kiertää, niitä kierretään.
      Joten ostat minkä auton tahansa niin valtion kaksinaismoralismi kyllä löytää selitykset ja taskusi, katsos kun kaikki haluavat oman auton, paisi ne vihreät jotka eivät koskaan muutenkaan ole ajokunnossa. Heille on sitten tehty "Korpisen viidakko" ja joukkoliikenne.
      Eli aja vaikka möhkö-maasturilla, autoilla ei ole pientäkään osaa kasvihuoneilmiössä. Se ilmiö on vain rahastuskeino.
      Onneksi Intian, Kiinan, Australian ja USA:n ihmisillä on viisas johto, he eivät maksa turhasta. Eurooppa vaan vapaaehtoisesti antaa kilpailukykynsä rapautua.
      Hullut.

• Pirre*

kun toisilta otetaan, niin sitten toisille annetaan - veroja ..

Mikä vaan lie 70 000 vuotta sitten aiheuttanut ilmaston muutoksen, josta seurasi 60 000 vuotta kestänyt jääkausi, tuskin autot ainakaan.

En minä kannata amerikan mallista yhteiskuntaa, mielelläni maksan veroja.

• HTZA

Ja Stadi saa lunta ja Kaivopuisto takaisin liukumäet.

Näinhän ne haihattelijat ajattelevat. Ymmärtämättömät ressukat.

Nyt tulee lämmin jakso ja pingviinit ja jääkarhut korvautuvat toisilla lajeilla niin kuin on miljoonien vuosien aikana tapahtunut miljoonia kertoja.
      Jopa ihminen saattaa korvautua jollain karvaisemmalla mallilla.

Mitä tulee autoihin niin pitää muistaa että verojen määrä on vakio koska kulujen määräkin on vakio.
      Jos veroja voi kiertää, niitä kierretään.
      Joten ostat minkä auton tahansa niin valtion kaksinaismoralismi kyllä löytää selitykset ja taskusi, katsos kun kaikki haluavat oman auton, paisi ne vihreät jotka eivät koskaan muutenkaan ole ajokunnossa. Heille on sitten tehty "Korpisen viidakko" ja joukkoliikenne.
      Eli aja vaikka möhkö-maasturilla, autoilla ei ole pientäkään osaa kasvihuoneilmiössä. Se ilmiö on vain rahastuskeino.
      Onneksi Intian, Kiinan, Australian ja USA:n ihmisillä on viisas johto, he eivät maksa turhasta. Eurooppa vaan vapaaehtoisesti antaa kilpailukykynsä rapautua.
      Hullut.

• Minä olen jo vuosia ajellut Essolle tulevaisuuden kärryllä eli 91-mallisella Tojotalla. Käsitykseni mukaan autoni kestää vielä niin pitkään kuin minä saan autolla ajaa, joten tulevaisuuden auton hyvästä kyydistä ainakin meikäläinen saa joka päivä nauttia.

• Pirre*

on korkeamman veroluokan auto..:)

• Jermuxi tms.
        Pirre* kirjoitti:

on korkeamman veroluokan auto..:)

Tollaset tojotat syö niin pal pensaa ja öljyä, että ihan hengästyttää sen kirjoittaminenkin. Kohta on Pensat maapallilla lopussa.

• onkin -89

Corsa, joka on jossain tutkimuksessa todettu koko elinkaari huomioiden maailman kolmanneksi ekologisemmaksi autoksi.
        Aion vielä 01.10-2009 huristella sillä eläkkeelle (silloin 55v mitarissa)
        Sitten pitää kai ostaa pieni kiisselipaku. Halpa D-vero. Takatilassa voi vaikka majoittautua reissatessa. Retkeily-, kalastus ym. tarvikkeet kulkee hyvin mukana. Kajakki kattotelineelle ja eiku menoks ympär Suomee.

• Pirre*
        onkin -89 kirjoitti:

Corsa, joka on jossain tutkimuksessa todettu koko elinkaari huomioiden maailman kolmanneksi ekologisemmaksi autoksi.
        Aion vielä 01.10-2009 huristella sillä eläkkeelle (silloin 55v mitarissa)
        Sitten pitää kai ostaa pieni kiisselipaku. Halpa D-vero. Takatilassa voi vaikka majoittautua reissatessa. Retkeily-, kalastus ym. tarvikkeet kulkee hyvin mukana. Kajakki kattotelineelle ja eiku menoks ympär Suomee.

on semmoinen korsa, mutta en osaa sanoa siitä sen kummempaa, kuin että kytkin siinä ainakin luistaa..:)

Dieselauto muuten mutku se vero on tehnyt pikkuajoilla siitä kannattamattoman pitää.

Kajakki katolle...melotko järvillä, vai jokia myödenkö meet?

• henrii

varmaan joku pieni kottero.

Tässä kyllä joutuu kattelemaan jonninmoista kotteroa kun tuo tytär ajoi tänään kolarin, on saanut ajokortin parikuukautta sitten.
      Auto kyllä meni aika hunoon kuntoon onneksi kenellekään ei käynyt mitenkään.

• Pirre*

olipa kuitenkin tuuria kun ei pahemmin käynyt.

Peltiähän saa aina uutta. :)

Mitenkähän nuorison opetteluautojen käy, kuhan niitä ruvetaan verottamaan suuripäästöisinä, -yleensähän ne on niitä 80 -luvun tojotoja.. :)

• Anskuliini
        Pirre* kirjoitti:

Mitenkähän nuorison opetteluautojen käy, kuhan niitä ruvetaan verottamaan suuripäästöisinä, -yleensähän ne on niitä 80 -luvun tojotoja.. :)

ajamaan mun upouudella autolla, vieläkin lainatessaan sitä sanoo että se auto ajattelee just niinkö minäkin, utelee olisko mulla jo autokuumetta että sais sen mun vanhan.

• Pirre*
        Anskuliini kirjoitti:

ajamaan mun upouudella autolla, vieläkin lainatessaan sitä sanoo että se auto ajattelee just niinkö minäkin, utelee olisko mulla jo autokuumetta että sais sen mun vanhan.

jutussa että ajelet Audilla, taatusti on hyväjuoninen auto, ja varmaan dieseli.?

Hintaakin tosin, ja varmaan kelpais nuorellesikin..no onko kuumetta?

• henrii
        Pirre* kirjoitti:

vakuutus ja autovero, taitaa nuo vanhat nipponit tulla maksamaan sata euroa kuukaudessa vaikka ei ajaisi metriäkään.

• henrii
        henrii kirjoitti:

vakuutus ja autovero, taitaa nuo vanhat nipponit tulla maksamaan sata euroa kuukaudessa vaikka ei ajaisi metriäkään.

You Tube-Transformers Teuvo Maanteiden Kuningas.

• henrii kirjoitti:

You Tube-Transformers Teuvo Maanteiden Kuningas.

'teuvon' auton ovea ehostin tänään senverran, että nuorin tytär poikakaverinsa kanssa kehtaa lähteä sillä joulunviettoon keskisuomen 'ylälaidalle'.

Kävi niin, että ilmeisesti meidän entinen ykkösauto tuli mustiksesk ja pakitti pojalle hankitun samanlaisen auton etuoveen kunnon pusun, että ovi pitää vaihtaa, kunhan aika on otollinen.

Vielä kävi niin, että poika itse peruutti sen ruttuun.

Ps. Meillä olis ylim.306 sedan peug.-95 ylimääräisenä.siinäkin on jo air-bag ja lämmin ja kevyt auto käsitellä. h. alle tonnin!

• jartsev

"Polkuauto", kaikkea muuta verotetaan tai sakotetaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      552
      2800
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      89
      2542
    3. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      21
      1611
    4. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1542
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1480
    6. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      69
      1394
    7. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      42
      1385
    8. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      27
      1298
    9. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      309
      1276
    10. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      90
      1173
    Aihe