kiikaritähtäin

ja muu shoppailu

Olen lähdössä Nykkiin jouluviikoksi ja ystäväni pyysi tuomaan itselleen kiikaritähtäimen. Auttaisin mielelläni, mutta minua huolestuttaa kuitenkin se, että miten tuohon tuotteeseen suhtaudutaan lentokentällä lähtiessäni maasta ja välilaskupaikassa Amsterdamissa. Toiseksi huolestuttaa se, että olen jostakin lukenut, että tuoda saa USAsta tavaraa vain 175 euron arvosta ja tuo vehje maksaa jo yksin noin 600 dollaria.

15

4235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkailija x

      eli checkatussa laukussa, ongelmaa ei pitäisi olla, kun ei ole varsinaista asetta mukana. Käsimatkatavaraassa kuljettamisesta en osaa sanoa. Lentoyhtiöltä kannattaa vielä tarkistaa joka tapauksessa.

      175 EUR tulliraja kyllä ylittyy, voit ilmoittaa tullissa tuomasi tavarat ja maksaa tullit ja verot tai ottaa riskin kiinnijäämisestä ja kiinni jäädessä maksaa sakot, tullit ja verot...

      • ölkfdjs

        kiinnijäämisen riski on aikamoinen, koska laukut läpivalaistaan, ja kyseessä on ihan takuulla epäilyksiä herättävä esine. En ottaisi itse riskiä. Kaveri saisi hankkia kiikaritähtäimensä ihan itse, tai siitä tulee helposti entinen kaveri.


      • ei mitään riskiä
        ölkfdjs kirjoitti:

        kiinnijäämisen riski on aikamoinen, koska laukut läpivalaistaan, ja kyseessä on ihan takuulla epäilyksiä herättävä esine. En ottaisi itse riskiä. Kaveri saisi hankkia kiikaritähtäimensä ihan itse, tai siitä tulee helposti entinen kaveri.

        sillä ihan sama onko laukussa kamera, kiikari,kiikaritähtäin, viinapullo jne. Älkää puhuko paskaa jos ette tiedä asioista mitään. Ei mikään laki kiellä laittamasta kiikaritähtäintä vaikka reppuun ja viemään koneen matkustamoon.Ja ostorajoitus on teoriaa ja ei käytännössä toimi. Toin 2 viikkoa sitten ilman tullia 3200 euron edestä ostoksia.


      • itsellesi
        ei mitään riskiä kirjoitti:

        sillä ihan sama onko laukussa kamera, kiikari,kiikaritähtäin, viinapullo jne. Älkää puhuko paskaa jos ette tiedä asioista mitään. Ei mikään laki kiellä laittamasta kiikaritähtäintä vaikka reppuun ja viemään koneen matkustamoon.Ja ostorajoitus on teoriaa ja ei käytännössä toimi. Toin 2 viikkoa sitten ilman tullia 3200 euron edestä ostoksia.

        Riski on olemassa varsinkin tässä aloittajan kiikaritähtäin asiassa, koska kyseinen esine tuskin liittyy matkailuun mitenkään. Tullissa jos tarkastetaan niin saa olla hyvä selitys miksi tarvitsee tällaista esinettä matkalla mukana. Olen kuullut, että nykyisin USAsta tulevia tulli tutkii herkemmin kuin ennen ja juuri näiden ostosten takia. Onhan lehdissäkin ollut juttuja, että nyt kannatta matkustaa Amerikkaan ostoksia tekemään kun dollarin kurssi on niin edullinen. Ikävää vaan kun se tuontiraja on se 175 euroa.


    • ILE

      OTIN TOSSA SELVÄÄ ASIASTA,SE MENEE SUJUVASTI RUUMAAN MENEVÄSSÄ LAUKUSSA.
      OK,KAIKKI LAUKUT TSEKATAAN MUT SE EI OLE ASE,NIIN EI HÄTÄÄ.
      JA SIT JOKU PILKUNNUSSIJA HUUTELEE ET MIST TIEDÄN,NOH,EHKÄ SIITÄ ETTÄ OLEN ITSE HELSINKI-VANTAALLA MATKALAUKKUJEN TSEKKAAJANA MITKÄ MENEE RUUMAAN,JA FIRMA ON SECURITY PRO,JOTEN TURPA KIINNI!!!!

      • ei olekaan

        kysymys, etteikö se mene laukussa. Kysymys on siitä miten tulli suhtautuu tällaiseen tuotteeseen JOS tulli tutkii matkailijan laukun hänen Amerikasta Suomeen palatessaan. Jos laukussa on arvokas (arvokkaita) esine(-itä) ja tuontiraja on 175 euroa niin tulli tietenkin kiinnostuu, että mistä se on hankittu. Tietenkin voi vapaaehtoisesti mennä punaista linjaa ja maksaa tullit ja alvit, silloin ei ole ongelmaa, mutta jos tullitta ja veroitta yrittää salaa kuljettaa arvokasta tavaraa ja siitä jää kiinni niin seuraa vielä sakkomaksu muiden kulujen päälle.


      • ei mitään ongelmaa
        ei olekaan kirjoitti:

        kysymys, etteikö se mene laukussa. Kysymys on siitä miten tulli suhtautuu tällaiseen tuotteeseen JOS tulli tutkii matkailijan laukun hänen Amerikasta Suomeen palatessaan. Jos laukussa on arvokas (arvokkaita) esine(-itä) ja tuontiraja on 175 euroa niin tulli tietenkin kiinnostuu, että mistä se on hankittu. Tietenkin voi vapaaehtoisesti mennä punaista linjaa ja maksaa tullit ja alvit, silloin ei ole ongelmaa, mutta jos tullitta ja veroitta yrittää salaa kuljettaa arvokasta tavaraa ja siitä jää kiinni niin seuraa vielä sakkomaksu muiden kulujen päälle.

        tiedän ettei tuolla ole mitään perää. Käyn 2 vuodessa jenkeissä ja aina tuon 500-2000 euron edestä uutta tavaraa ja koskaan ei ole mitään ongelmaa ollut enkä ole meillä töissä kuullut muiltakaan vaikka porukka käy siellä parhaimmat pari kertaa kuussa. Tuo ostaraja on naurettava mutta käytänössä ei kukaan sen kanssa joudu liemeen. Yksi konsti on laittaa laite ilman pakettia siis näyttää käytetelty esim. kamera ja kuten tuo kikaritähtäin. Siis laatikosta pois ja vaatteiden sekaan tai omaan reppuun tai laukkuun. Ei mitään ongelmia, takaan sen.


      • itsekin matkustavainen
        ei mitään ongelmaa kirjoitti:

        tiedän ettei tuolla ole mitään perää. Käyn 2 vuodessa jenkeissä ja aina tuon 500-2000 euron edestä uutta tavaraa ja koskaan ei ole mitään ongelmaa ollut enkä ole meillä töissä kuullut muiltakaan vaikka porukka käy siellä parhaimmat pari kertaa kuussa. Tuo ostaraja on naurettava mutta käytänössä ei kukaan sen kanssa joudu liemeen. Yksi konsti on laittaa laite ilman pakettia siis näyttää käytetelty esim. kamera ja kuten tuo kikaritähtäin. Siis laatikosta pois ja vaatteiden sekaan tai omaan reppuun tai laukkuun. Ei mitään ongelmia, takaan sen.

        Tullimies: "Niin, olet sitten matkustellut edestakaisin Suomesta käytetyn kiikaritähtäimen kanssa?"
        Matkustelija:"Juu, kävin kaverin aseella ammuskelemassa puumia kalliovuorilla".

        uskooko joku, että menee läpi? Täällä jengi mesoaa, että ei mitään ongelmia tullin läpi tuotaessa. No, lähes minkään muun tavaran kanssa ei varmaan olekaan, kun lähes aina voi selittää ottaneensa sen mukaan vain matkalle, mutta kiikaritähtäin on ehkä HIEMAN ongelmallisempi kapine, olkoonkin täysin laillinen. Pitäisi melkein olla ase mukana edestakaisin, että saa salakuljetettua kiikaritähtäimen Suomeen. Aseen kanssa taas tulee lisää ongelmia.Tullimaksun voit joutua maksamaan ihan hemmetin suurella todennäköisyydellä.

        Sitä paitsi, miten hitossa turvatarkastaja voi asiaan ottaa kantaa, he eivät ole tullimiehiä. Tullitarkastus on nimenomaan maahan TULLESSA. Helsinki-Vantaan turvatarkastajat tarkistavat maasta LÄHTEVIÄ, jotka ovat tsekanneet matkalaukkunsa jo ineen.


      • JukkSa
        itsekin matkustavainen kirjoitti:

        Tullimies: "Niin, olet sitten matkustellut edestakaisin Suomesta käytetyn kiikaritähtäimen kanssa?"
        Matkustelija:"Juu, kävin kaverin aseella ammuskelemassa puumia kalliovuorilla".

        uskooko joku, että menee läpi? Täällä jengi mesoaa, että ei mitään ongelmia tullin läpi tuotaessa. No, lähes minkään muun tavaran kanssa ei varmaan olekaan, kun lähes aina voi selittää ottaneensa sen mukaan vain matkalle, mutta kiikaritähtäin on ehkä HIEMAN ongelmallisempi kapine, olkoonkin täysin laillinen. Pitäisi melkein olla ase mukana edestakaisin, että saa salakuljetettua kiikaritähtäimen Suomeen. Aseen kanssa taas tulee lisää ongelmia.Tullimaksun voit joutua maksamaan ihan hemmetin suurella todennäköisyydellä.

        Sitä paitsi, miten hitossa turvatarkastaja voi asiaan ottaa kantaa, he eivät ole tullimiehiä. Tullitarkastus on nimenomaan maahan TULLESSA. Helsinki-Vantaan turvatarkastajat tarkistavat maasta LÄHTEVIÄ, jotka ovat tsekanneet matkalaukkunsa jo ineen.

        ...käyttöön. Kiikaritähtäin ilman asetta on vain kiikari eikä kiinnosta ketään paitsi hintansa suhteen. Jos tuote on liian kallis vietäväksi ilman tullimaksuja ja sitä kuitenkin yrittää, niin silloin voi joutua maksamaan sakkoakin. Kiikaritähtäin on niin yleinen laite maailmalla, että niitä kulkee koneissa joka päivä. Saahan matkalaukkuun pakata oikeastikin vaarallisia esineitä, kuten veitsiä ym. eivätkä ne ruumassa olevassa laukussa ketään kiinnosta.


      • 0077
        JukkSa kirjoitti:

        ...käyttöön. Kiikaritähtäin ilman asetta on vain kiikari eikä kiinnosta ketään paitsi hintansa suhteen. Jos tuote on liian kallis vietäväksi ilman tullimaksuja ja sitä kuitenkin yrittää, niin silloin voi joutua maksamaan sakkoakin. Kiikaritähtäin on niin yleinen laite maailmalla, että niitä kulkee koneissa joka päivä. Saahan matkalaukkuun pakata oikeastikin vaarallisia esineitä, kuten veitsiä ym. eivätkä ne ruumassa olevassa laukussa ketään kiinnosta.

        kiikaritähtäin on kapine joka nimenomaan herättää tullimiesten mielenkiinnon. Eihän se ole vaarallinen kapine sinänsä, mutta kiinnijäämisriski on melkoinen, laukut kun läpivalaistaan. Kyllä se herättää kummasti kiinnostusta, jos laukusta löytyy kiikaritähtäin, varmasti muut laukut kolpataan, jos vaikka löytyisi muita aseen osia.

        Koska laukku läpivalaistaan, herää tullimiesten mielenkiinto joka tapauksessa, että mistähän tuo kallis kapine on hankittu? siinä voi suomi-pojalla mennä sormi suuhun, kun tivataan kapineen alkuperää. Lätkäisevät vielä jonkun sakkotullin, jos yrittää tuoda liian arvokasta tavaraa tullin ohi.

        Ykskantaan sanoisin: mikään kaveri ei ole sen arvoinen, että viitsisin ottaa tuollaisessa asiassa riskiä. Jos kaveri antaa rahat tullimaksuun, menisin suoraan punaista linjaa ja tullaisin sen kapineen.

        Jos alusta saakka on rehellinen, näyttää sen turvatarkastuksessa ja tullaa sen, ei asiassa ole mitään hankaluutta. Salakuljettamalla kiikaritähtäintä herättää joka tapauksessa tullimiesten epäilykset.


      • kaiken kokenut
        0077 kirjoitti:

        kiikaritähtäin on kapine joka nimenomaan herättää tullimiesten mielenkiinnon. Eihän se ole vaarallinen kapine sinänsä, mutta kiinnijäämisriski on melkoinen, laukut kun läpivalaistaan. Kyllä se herättää kummasti kiinnostusta, jos laukusta löytyy kiikaritähtäin, varmasti muut laukut kolpataan, jos vaikka löytyisi muita aseen osia.

        Koska laukku läpivalaistaan, herää tullimiesten mielenkiinto joka tapauksessa, että mistähän tuo kallis kapine on hankittu? siinä voi suomi-pojalla mennä sormi suuhun, kun tivataan kapineen alkuperää. Lätkäisevät vielä jonkun sakkotullin, jos yrittää tuoda liian arvokasta tavaraa tullin ohi.

        Ykskantaan sanoisin: mikään kaveri ei ole sen arvoinen, että viitsisin ottaa tuollaisessa asiassa riskiä. Jos kaveri antaa rahat tullimaksuun, menisin suoraan punaista linjaa ja tullaisin sen kapineen.

        Jos alusta saakka on rehellinen, näyttää sen turvatarkastuksessa ja tullaa sen, ei asiassa ole mitään hankaluutta. Salakuljettamalla kiikaritähtäintä herättää joka tapauksessa tullimiesten epäilykset.

        Voi ÄITI...........

        Itse olen netistä tilannut aseisiin lippaita ja muuta sälää.........matkalaukkuun menneet ja KETÄÄN ei ole kiinnostanut mitä siellä on.

        Että silleesti.

        Hki-Lontoo-Dallas
        ja
        Hki-NYC

        Reiteillä menty.

        Nykissä on tutkittu räjähdejäämiä KÄSIMATKATAVAROISTA ja kun niitä ei ole ollut, niin kaikki ok. Kysyin vielä, että huumeitako seulaat ja mimmi totesi, että ei, kun räjähteitä. Sanoin siihen, etten pidä radalla ikinä niitä kasseja joilla matkustan, joten mitään ei löydy :))
        Meikäläisellä on jopa 45 luoti avaimenperänä ja siitäkään ei ole tullut mitään ihmettelyä.........

        että zilleesti.

        Ja huomio: Olen nainen :))

        Kaitse on siitäkin kiinni, mitä uskaltaa ja kuinka rikollisen näköisenä siellä olet..........tullissa ja maahantulossa/lähdössä siis.


    • kiikartorini

      miten kävi, toitko kaverille tähtäimen ja ennenkaikkea, jäitkö tullissa kiinni? Tämä kiinnostaa varmasti kaikkia lukijoita.

    • asdrfguh234

      1.Ota paketista kiikari pois
      2. laita kiikari vaatteiden sekaan
      3. jos edes vaivautuvat tullaamaan, sanot että Suomesta ostin ja kävin tekemässä kiikarivertailua/metsästämässä tutulla kiikarilla toisen aseella/ihan mitä tahansa luontaista amerikassa

      • en suosittele

        eikö täällä ole kiellettyä usuttaa lain rikkomiseen? MInun mielestä on mutta tuo on ihan selvä kehoitus miten ei saa tehdä. Ja kyllä se vaikka laitat kiikarin villapuseron väliin niin läpivalaisu sen paljastaa heti. Ja aivan uusi kiikari herättää huomiota ja heti näkevät ettei ole käytetty. Ja tuo selitys on varmaan lapsen kehittämä....


      • voi elämän käsi
        en suosittele kirjoitti:

        eikö täällä ole kiellettyä usuttaa lain rikkomiseen? MInun mielestä on mutta tuo on ihan selvä kehoitus miten ei saa tehdä. Ja kyllä se vaikka laitat kiikarin villapuseron väliin niin läpivalaisu sen paljastaa heti. Ja aivan uusi kiikari herättää huomiota ja heti näkevät ettei ole käytetty. Ja tuo selitys on varmaan lapsen kehittämä....

        Se kiikari on vaatteiden seassa siksi, ettei hajoa.........ihan samoin kuin viinapullo kääritään paitaan, ettei se hajoa.
        Se ei ole siis piilottelua!!!

        Joku maalaisjärki noissa jutuissakin pitää olla, ihan oikeesti !!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2612
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2141
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe