Olen täysin mac noviisi. Eka kosketus mac maailmaan tuli vasta eilen. Mutta nyt pitäs saada tuo mainio Gimp kuvankäsittely toimimaan.
Asensin gimpin ja xdarwin uusimman version.
En saa silti gimpiä käyntiin vaan saan virheen ja tässä raportti:
Process: gimp-2.2 [372]
Path: /Applications/Gimp.app/Contents/Resources/bin/gimp-2.2
Identifier: gimp-2.2
Version: ??? (???)
Code Type: X86 (Native)
Parent Process: Gimp [353]
Date/Time: 2007-12-20 10:47:31.958 0200
OS Version: Mac OS X 10.5.1 (9B18)
Report Version: 6
Exception Type: EXC_BREAKPOINT (SIGTRAP)
Exception Codes: 0x0000000000000002, 0x0000000000000000
Crashed Thread: 0
Dyld Error Message:
Library not loaded: /usr/X11/lib/libfontconfig.1.dylib
Referenced from: /usr/X11R6/lib/libXft.2.dylib
Reason: Incompatible library version: libXft.2.dylib requires version 3.0.0 or later, but libfontconfig.1.dylib provides version 2.0.0
eli joku kirjasto pitäs päivittää?
Mites nää macin kirjastot yleensä päivitetään?
Automaagisten mukana ei ole tullut moisia.
kiitokset etukäteen asiallisille vastauksille!
Gimp apuja
5
585
Vastaukset
- mitä sillä
Miksi asensit XDarwinin (sitä ei tarvita)? OSX asennuslevyllä on X11 joka toimii ainakin kunnolla. Se XDarwin ei ehkä edes toimi 10.5ssä ja sen takia saat ilmoituksen että X11 kirjastoa ei löydy. Laita käyttislevy sisään ja asenna X11 sieltä niin eiköhän ala toimimaan. X11 päivitykset tulee sen jälkeen ohjelmistopäivityksistä ihan normaaliin tapaan.
- Al Macone
taisi olla 10.5:n mukana jo oletuksena asennettu. Itse en ainakaan ole tuota erikseen asentanut ja tuolla Lisäohjelmissa se olla jököttää.
- singsing
Ensin asensin pelkän gimp paketin, sain saman erheen. Sitten jostain mac foorumilta kaivoin tiedon tuosta xdarwin paketista jonka mukamas tarttee jos haluaa gimppiä käyttää leopardissa.
mene ja tiedä
ja tosiaan se x11 oli jo asennettuna ekalla yrityksellä.
Mikä lienee nyt tässä sitten pissii.- on syy
Reason: Incompatible library version: libXft.2.dylib requires version 3.0.0 or later, but libfontconfig.1.dylib provides version 2.0.0
- singsing
on syy kirjoitti:
Reason: Incompatible library version: libXft.2.dylib requires version 3.0.0 or later, but libfontconfig.1.dylib provides version 2.0.0
Juu olen tietoinen että toi on syy mutta kysyinkin alunperin kuinka macissa noita kirjastoja päivitetään kun ei ole automaagisilla updatella mitään tullut koneelle joka olisi tuon päivittänyt!
Mutta taidan lähteä joulunviettoon maalle ja jättää tämän macin lomalle. ihmettelen asiaa uudestaan ensivuonna,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101189
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171024- 128920
- 95775
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten287722Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait75649Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504