Gimp apuja

singsing

Olen täysin mac noviisi. Eka kosketus mac maailmaan tuli vasta eilen. Mutta nyt pitäs saada tuo mainio Gimp kuvankäsittely toimimaan.
Asensin gimpin ja xdarwin uusimman version.
En saa silti gimpiä käyntiin vaan saan virheen ja tässä raportti:

Process: gimp-2.2 [372]
Path: /Applications/Gimp.app/Contents/Resources/bin/gimp-2.2
Identifier: gimp-2.2
Version: ??? (???)
Code Type: X86 (Native)
Parent Process: Gimp [353]

Date/Time: 2007-12-20 10:47:31.958 0200
OS Version: Mac OS X 10.5.1 (9B18)
Report Version: 6

Exception Type: EXC_BREAKPOINT (SIGTRAP)
Exception Codes: 0x0000000000000002, 0x0000000000000000
Crashed Thread: 0

Dyld Error Message:
Library not loaded: /usr/X11/lib/libfontconfig.1.dylib
Referenced from: /usr/X11R6/lib/libXft.2.dylib
Reason: Incompatible library version: libXft.2.dylib requires version 3.0.0 or later, but libfontconfig.1.dylib provides version 2.0.0

eli joku kirjasto pitäs päivittää?
Mites nää macin kirjastot yleensä päivitetään?
Automaagisten mukana ei ole tullut moisia.

kiitokset etukäteen asiallisille vastauksille!

5

585

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä sillä

      Miksi asensit XDarwinin (sitä ei tarvita)? OSX asennuslevyllä on X11 joka toimii ainakin kunnolla. Se XDarwin ei ehkä edes toimi 10.5ssä ja sen takia saat ilmoituksen että X11 kirjastoa ei löydy. Laita käyttislevy sisään ja asenna X11 sieltä niin eiköhän ala toimimaan. X11 päivitykset tulee sen jälkeen ohjelmistopäivityksistä ihan normaaliin tapaan.

      • Al Macone

        taisi olla 10.5:n mukana jo oletuksena asennettu. Itse en ainakaan ole tuota erikseen asentanut ja tuolla Lisäohjelmissa se olla jököttää.


    • singsing

      Ensin asensin pelkän gimp paketin, sain saman erheen. Sitten jostain mac foorumilta kaivoin tiedon tuosta xdarwin paketista jonka mukamas tarttee jos haluaa gimppiä käyttää leopardissa.

      mene ja tiedä

      ja tosiaan se x11 oli jo asennettuna ekalla yrityksellä.
      Mikä lienee nyt tässä sitten pissii.

      • on syy

        Reason: Incompatible library version: libXft.2.dylib requires version 3.0.0 or later, but libfontconfig.1.dylib provides version 2.0.0


      • singsing
        on syy kirjoitti:

        Reason: Incompatible library version: libXft.2.dylib requires version 3.0.0 or later, but libfontconfig.1.dylib provides version 2.0.0

        Juu olen tietoinen että toi on syy mutta kysyinkin alunperin kuinka macissa noita kirjastoja päivitetään kun ei ole automaagisilla updatella mitään tullut koneelle joka olisi tuon päivittänyt!

        Mutta taidan lähteä joulunviettoon maalle ja jättää tämän macin lomalle. ihmettelen asiaa uudestaan ensivuonna,


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      533
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      394
    Aihe