Gimp apuja

singsing

Olen täysin mac noviisi. Eka kosketus mac maailmaan tuli vasta eilen. Mutta nyt pitäs saada tuo mainio Gimp kuvankäsittely toimimaan.
Asensin gimpin ja xdarwin uusimman version.
En saa silti gimpiä käyntiin vaan saan virheen ja tässä raportti:

Process: gimp-2.2 [372]
Path: /Applications/Gimp.app/Contents/Resources/bin/gimp-2.2
Identifier: gimp-2.2
Version: ??? (???)
Code Type: X86 (Native)
Parent Process: Gimp [353]

Date/Time: 2007-12-20 10:47:31.958 0200
OS Version: Mac OS X 10.5.1 (9B18)
Report Version: 6

Exception Type: EXC_BREAKPOINT (SIGTRAP)
Exception Codes: 0x0000000000000002, 0x0000000000000000
Crashed Thread: 0

Dyld Error Message:
Library not loaded: /usr/X11/lib/libfontconfig.1.dylib
Referenced from: /usr/X11R6/lib/libXft.2.dylib
Reason: Incompatible library version: libXft.2.dylib requires version 3.0.0 or later, but libfontconfig.1.dylib provides version 2.0.0

eli joku kirjasto pitäs päivittää?
Mites nää macin kirjastot yleensä päivitetään?
Automaagisten mukana ei ole tullut moisia.

kiitokset etukäteen asiallisille vastauksille!

5

585

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä sillä

      Miksi asensit XDarwinin (sitä ei tarvita)? OSX asennuslevyllä on X11 joka toimii ainakin kunnolla. Se XDarwin ei ehkä edes toimi 10.5ssä ja sen takia saat ilmoituksen että X11 kirjastoa ei löydy. Laita käyttislevy sisään ja asenna X11 sieltä niin eiköhän ala toimimaan. X11 päivitykset tulee sen jälkeen ohjelmistopäivityksistä ihan normaaliin tapaan.

      • Al Macone

        taisi olla 10.5:n mukana jo oletuksena asennettu. Itse en ainakaan ole tuota erikseen asentanut ja tuolla Lisäohjelmissa se olla jököttää.


    • singsing

      Ensin asensin pelkän gimp paketin, sain saman erheen. Sitten jostain mac foorumilta kaivoin tiedon tuosta xdarwin paketista jonka mukamas tarttee jos haluaa gimppiä käyttää leopardissa.

      mene ja tiedä

      ja tosiaan se x11 oli jo asennettuna ekalla yrityksellä.
      Mikä lienee nyt tässä sitten pissii.

      • on syy

        Reason: Incompatible library version: libXft.2.dylib requires version 3.0.0 or later, but libfontconfig.1.dylib provides version 2.0.0


      • singsing
        on syy kirjoitti:

        Reason: Incompatible library version: libXft.2.dylib requires version 3.0.0 or later, but libfontconfig.1.dylib provides version 2.0.0

        Juu olen tietoinen että toi on syy mutta kysyinkin alunperin kuinka macissa noita kirjastoja päivitetään kun ei ole automaagisilla updatella mitään tullut koneelle joka olisi tuon päivittänyt!

        Mutta taidan lähteä joulunviettoon maalle ja jättää tämän macin lomalle. ihmettelen asiaa uudestaan ensivuonna,


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      125
      1298
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      939
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      610
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      587
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      106
      477
    Aihe