Gimp apuja

singsing

Olen täysin mac noviisi. Eka kosketus mac maailmaan tuli vasta eilen. Mutta nyt pitäs saada tuo mainio Gimp kuvankäsittely toimimaan.
Asensin gimpin ja xdarwin uusimman version.
En saa silti gimpiä käyntiin vaan saan virheen ja tässä raportti:

Process: gimp-2.2 [372]
Path: /Applications/Gimp.app/Contents/Resources/bin/gimp-2.2
Identifier: gimp-2.2
Version: ??? (???)
Code Type: X86 (Native)
Parent Process: Gimp [353]

Date/Time: 2007-12-20 10:47:31.958 0200
OS Version: Mac OS X 10.5.1 (9B18)
Report Version: 6

Exception Type: EXC_BREAKPOINT (SIGTRAP)
Exception Codes: 0x0000000000000002, 0x0000000000000000
Crashed Thread: 0

Dyld Error Message:
Library not loaded: /usr/X11/lib/libfontconfig.1.dylib
Referenced from: /usr/X11R6/lib/libXft.2.dylib
Reason: Incompatible library version: libXft.2.dylib requires version 3.0.0 or later, but libfontconfig.1.dylib provides version 2.0.0

eli joku kirjasto pitäs päivittää?
Mites nää macin kirjastot yleensä päivitetään?
Automaagisten mukana ei ole tullut moisia.

kiitokset etukäteen asiallisille vastauksille!

5

585

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä sillä

      Miksi asensit XDarwinin (sitä ei tarvita)? OSX asennuslevyllä on X11 joka toimii ainakin kunnolla. Se XDarwin ei ehkä edes toimi 10.5ssä ja sen takia saat ilmoituksen että X11 kirjastoa ei löydy. Laita käyttislevy sisään ja asenna X11 sieltä niin eiköhän ala toimimaan. X11 päivitykset tulee sen jälkeen ohjelmistopäivityksistä ihan normaaliin tapaan.

      • Al Macone

        taisi olla 10.5:n mukana jo oletuksena asennettu. Itse en ainakaan ole tuota erikseen asentanut ja tuolla Lisäohjelmissa se olla jököttää.


    • singsing

      Ensin asensin pelkän gimp paketin, sain saman erheen. Sitten jostain mac foorumilta kaivoin tiedon tuosta xdarwin paketista jonka mukamas tarttee jos haluaa gimppiä käyttää leopardissa.

      mene ja tiedä

      ja tosiaan se x11 oli jo asennettuna ekalla yrityksellä.
      Mikä lienee nyt tässä sitten pissii.

      • on syy

        Reason: Incompatible library version: libXft.2.dylib requires version 3.0.0 or later, but libfontconfig.1.dylib provides version 2.0.0


      • singsing
        on syy kirjoitti:

        Reason: Incompatible library version: libXft.2.dylib requires version 3.0.0 or later, but libfontconfig.1.dylib provides version 2.0.0

        Juu olen tietoinen että toi on syy mutta kysyinkin alunperin kuinka macissa noita kirjastoja päivitetään kun ei ole automaagisilla updatella mitään tullut koneelle joka olisi tuon päivittänyt!

        Mutta taidan lähteä joulunviettoon maalle ja jättää tämän macin lomalle. ihmettelen asiaa uudestaan ensivuonna,


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1792
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      776
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      651
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      629
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      559
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      471
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      51
      453
    Aihe