Hei!
Olen ajatellut alkuvuodesta matkaa Portoon, mutta kiinnostaisi kuulla muiden kokemuksia paikasta. Onko nähtävää viikon matkalle vai riittääkö esim. viisi päivää? Millainen yöelämä? Porto vaikuttaa kivalle kohteelle, mutta en tiedä ketään, joka siellä olisi käynyt ja voisi kertoa ajatuksiaan.
Kiitos jo etukäteen vastaajille ja iloista joulua!
Porto
1
728
Vastaukset
Porto on teollistuneen pohjoisen Portugalin keskus ja maan toiseksi suurin kaupunki. Kaupunki liittyy läheisesti Portugalin historiaan.
Tutkimatta matkaoppaita mieleeni tulee Portosta sen historiallinen vanha kaupunki Douro-joen rannalla, joka on Unescon maailmanperintölistalla. Douron eteärannalla, vasstapäätä Ribeirinhaa (maailmanperintölistalla) Vila Nova de Gaiassa sijaitsevat Portviinien tuottajien varastot sekä myynti- ja maistelutilat. Douro-joen voi ylittää Gustaf Eiffelin tekniikalla rakennetulla sillalla.
Portossa sijaitsee koko maassa tunnettu Serralvesin museo- taidekeskus ja -musiikkikeskus(www.serralves.pt/), Fundacõ Serralves.
Suosittelen lämpimästi risteilyä Douro-joella, joka etenkin kauniilla säällä on mitä nautinnollisin ja kulkee halki alueiden, jotka tuottavat mm. portviinin valmistukseen käytettäviä rypäleitä /www.douroazul.com, www.barcadouro.com, www.douronet.com).
Portosta löytyy myös lukematon määrä sekä perinteisiä että moderneja ravintoloita. Kaupungissa on yökerhoja ja Ribeirinha, Douro-joen ranta-alue, hiljentyy vasta varsin myöhään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1672774
- 2012027
- 711756
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.491693- 921648
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91491- 811184
- 811070
- 951029
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes194997