belgi ja muut koirat

nuuskamuikkunen77

Olen ollut belgialaisiin (nimenomaan groenendaeliin) rakastunut jo monta vuotta ja nyt sellaisen meinaan hankkia. Mutta yksi iso kysymys vanhoille konkareille: miten groenendael tulee toimeen welsh corgin ja bischon havannaisen kanssa?? Entä lasten kanssa?? Vuoden vaihteen jälkeen meinaan lähteä kiertelemään kasvattajia ja ottamaan selvää milloin saisi pennun ja mistä. Vinkkejä otetaan vastaan, kiitos!

10

1462

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ratkaiseet paljon

      Voi koulutaa koirastasi monenlaisen. Voit opettaa sen tulemaan toimeen kaikkien kanssa. Belgin kanssa homma on helppo.

    • kotisivut

      Aloita rotuun tutustuminen rotujärjestön kotisivuilta:

      www.finbelge.fi

      Löytyy mm. pentulista ja kasvattajaluettelo suomalaisista kasvattajista. Myös keskustelufoorumi joka tasoltaan merkittävästi tätä nimimerkkihörhöjen sekoilusuomi24:sta tasokkaampi.

      • nuuskamuikkunen77

        Olen siellä finbelge-sivuilla pyörinyt aika paljon ja olisin sinne kysymykseni jättänyt "ammatti-ihmisille" jos sinne rekisteröityminen olis onnistunut helpommin. Eikö sinne pysty kirjoittamaan ilman kirjautumista? Olisin mielummin sinne askarruttavia asioita kirjoittanut jos vaan olisin sinne päässyt jollain konstilla :(
        Vinhjeet otetaan vastaan :D


      • Topdog
        nuuskamuikkunen77 kirjoitti:

        Olen siellä finbelge-sivuilla pyörinyt aika paljon ja olisin sinne kysymykseni jättänyt "ammatti-ihmisille" jos sinne rekisteröityminen olis onnistunut helpommin. Eikö sinne pysty kirjoittamaan ilman kirjautumista? Olisin mielummin sinne askarruttavia asioita kirjoittanut jos vaan olisin sinne päässyt jollain konstilla :(
        Vinhjeet otetaan vastaan :D

        Onkohan belggari sinulle oikea rotu, jos et viitsi vaivautua edes rekisteröitymään keskustelupalstalle.

        Vaatii omistajaltakin vähän poweria :p


      • nuuskamuikkunen77
        Topdog kirjoitti:

        Onkohan belggari sinulle oikea rotu, jos et viitsi vaivautua edes rekisteröitymään keskustelupalstalle.

        Vaatii omistajaltakin vähän poweria :p

        Olisin mielelläni rekisteröitynyt jos olisin ymmärtänyt miten hitossa se tapahtuu...siinä kun puhutaan vaan jäsenille tapahtuvasta kirjautumisesta joka tapahtuu jäsennumeron perusteella. Kai minä mielummin sieltä kyselisin kuin täältä josta saa niin ihania vastauksia.


      • Topdog
        nuuskamuikkunen77 kirjoitti:

        Olisin mielelläni rekisteröitynyt jos olisin ymmärtänyt miten hitossa se tapahtuu...siinä kun puhutaan vaan jäsenille tapahtuvasta kirjautumisesta joka tapahtuu jäsennumeron perusteella. Kai minä mielummin sieltä kyselisin kuin täältä josta saa niin ihania vastauksia.

        Ei tarvita mitään numeroita. Olen minäkin sinne rekisteröitynyt, vaikka en jäsen olekaan :) Täytät ne tiedot mitä tiedät ja sillä hyvä. Tunnukset aktivoitiin nopeasti ja tieto tuli omaan sähköpostiin.


      • Käytät
        Topdog kirjoitti:

        Ei tarvita mitään numeroita. Olen minäkin sinne rekisteröitynyt, vaikka en jäsen olekaan :) Täytät ne tiedot mitä tiedät ja sillä hyvä. Tunnukset aktivoitiin nopeasti ja tieto tuli omaan sähköpostiin.

        Jotain ilmaista postia kuten vaikka Luukkua, niin silloin joutuu lähettämään tekstiviestin salaamattomasta numerosta.. viestissä on oltava oma nimi..

        Näin pystytään tunnistamaan että henkilö on todellinen..

        Ainakin mulla kävi rekisteröityminen helposti..

        Vaikeutana voi tulla kun käsketään lopuksi klikkaamaan aktivointi koodia..

        Eihän sillä näytä mihinkään pääsevän vaan se on kopioitava ..mustaamalla ja sitten liitettävä osoiteriville ja lopuksi siitä perästä nuolesta .. niin olet sisällä palstalla..


      • www.finbelge.fi
        nuuskamuikkunen77 kirjoitti:

        Olisin mielelläni rekisteröitynyt jos olisin ymmärtänyt miten hitossa se tapahtuu...siinä kun puhutaan vaan jäsenille tapahtuvasta kirjautumisesta joka tapahtuu jäsennumeron perusteella. Kai minä mielummin sieltä kyselisin kuin täältä josta saa niin ihania vastauksia.

        "Olisin mielelläni rekisteröitynyt jos olisin ymmärtänyt miten hitossa se tapahtuu..."

        Täytät tämän (jossa käyttäjätunnus = oma nimesi "Matti Meikäläinen") ja painat alareunan "rekisteröidy"-nappia:

        http://www.finbelge.fi/foorumi/index.php?action=register

        Jos käytät työpaikan, koulusi tms. virallisen organisaation sähköpostiosoitetta on asia sillä selvä. Saat vahvistuksen mailiisi kun rekkaus valmis.

        Jos sen sijaan käytät ilmaismailia (joissa kuka vain voi rekata minkä vain osoitteen) lähetä lisäksi osoitteeseen [email protected] sähköposti, jossa on
        - nimesi (muodossa Matti Meikäläinen)
        - ei-salainen puhelinnumerosi

        Tämän jälkeen saat s-postitse puhelinnumeron, johon voit lähettää nimesi sisältävän tekstiviestin.

        Homma valmis. Ei kovin vaikeaa siis, kun viitsii lukea ohjeet.

        Näin voidaan varmistaa että jokainen rekisteröityy varmasti omalla nimellään. Keskustelua on mukava seurata kun tietää kenen kanssa on keskustelemassa. Samalla myös asiattomuudet (joita nämä suoli24-palstat pursuavat) jaavät pois.


    • perhekoira

      Meillä on myös Gronttu. Se tulee erinomaisesti toimeen lasten, aikuisten ja toisten koirien kanssa. Murrosikäisenä yritti muutaman kerran tapella, ja pomotella, mutta nyt viisivuotiaana kerrassaan loistava ja helppo koira. Lapsista pitää yli kaiken ja osaa leikkiä heidän(tuttujen ja vieraiden) kanssa hienosti, ei hypi eikä näyki eikä hauku. Vaikea kuvitella parempaa leikkikaveria ja pihavahtia.

    • Elisama

      Kyllä Groeni tulee noiden kanssa hyvin toimeen.
      Ole tarkkana mistä hankit pennun. Niillä on paljon herkkähermoisuutta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe