heippa. mielenkiinnolla luin kun tällaisen palstan löysin,tästä pissaamisesta. mulla on 8 vuotias pk.mäyris tyttö joka on aina pissanut yöllä lattialle tai matolle onneksi ei koskaan sohvalle.päivällä ei välttämättä pissaa mihinkään vaikka on joutunut olemaan joskus 9h kotona.mulla oli vanhempi mäyris 14v jonkalaitoimme syksyllä pois senkin tapoihun kuului joskus pissata lattialle. molemmat saattoivat vielä vuodenvanhoina tulla ulkoa ja hetikohta lirauttaa lattialle. onkohan se jotenkin mäyristen luonteessa, osaavat olla niin pihanan suloisia ja rakastettavia ettei oikein vihainenkaan raskis olla..tuossa se taas vaatii että pitäis päästä sylkkyyn kun olen tietsikalla,nyt en ota,yleensä kyllä kun luen päivän lehtiä,tämä rakastakin rakkaampi lellipentu on pää minun kaulalla ja pylly tietsikkapöydän reunalla välillä vaihtaa pään tosellepuolelle ja siinä sitä luetaan iltsikkaa..
pissimisestä
2.mäyriksen omistaja
9936
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Kuka murtautu illalla kipparilleJotaki hampuusia kannettu ambulanssiin ja kipparin iso ikkuna palasina..Mitä tapahtunu??
- Tule sunnuntaina juna-asemalleKello kymmenen aikaan, tavataan siellä. Ainoa ja viimeinen tilaisuus tavata. Jos et tule niin et enää koskaan näe minua. En halua kirjoitella mitään, en halua kuulla selityksiä. Haluan tavata.
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Myönnä poisLoukkaannuit mulle silloin aikoinaan? Ne viestit, väärinymmärrykset, kaikki. Miehelle
- Omapahan on vikasi jos jää loppuelämän romanssi välistä kun haluat olla itsepäinen jääräJa tuomita, jotain mitä et kykene ymmärtämään, antamatta edes mahdollisuutta, vaikka olen tehnyt parhaani elämäni edistämiseksi ja oikeasti yrittänyt!! Itken tyynyyn... tuskin edes yhtä vuotta ilman itsetuhoisia ajatuks…
- Onko tarkoitus ottaa ihmisten eläkevarat valtion käyttöön?Vai mistä tässä eläkeiän nostossa hamaan tappiin on kyse? Eihän moni sitten saisi käytännössä eläkettä koskaan vaikka eläkemaksuja koko elämänsä olisi maksellutkin.
- Tiedätkö yhtäkään näistä "julkkiksista"? Elämäni biisi vieraslista la 10.10. hämmästyttääElämäni Biisissä on totuttu näkemään suomalaisia julkisuuden henkilöitä, jotka ovat koko kansalle tuttuja. Vieraita on ollut mm. viihteen, taiteen, tieteen, urheilun, politiikan ja kulttuurin saralta. Jos on ollut koko …
- Onko se sinun mielestäsiminun syyni, että tilanne on se mikä se on? En tiedä. Toisaalta, en pysty uskomaan että millään minun tekemisilläni olisi ollut juurikaan merkitystä.
- Sahan puupulaSahalla pitää olla valtava puupula kun Varikkosuoran uudelta myyntipaikan tontilta piti kaataa kaavassa suojellut puut? Kuinka ELINvoimaVALIOlautakunta antanut luva tälläiseen liito-oravien reitipuiden joukkotuhoon. Mas…
- Eiköhän tämä ole jo tässäParivuotta hukkaan heitetty.
- kunnioitan tahtoasiEn tule sinua enää lähestymään.
- Vappu Pimiä lataa suorat sanat MasterChef-kritiikistä: "Tee niin tai näin, niin se on aina..."Vappu Pimiä liittyi viime MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoon. Pimiän rinnalla tuomaroivat Helena Puolakka ja Henri Alén. Pimiä toi tuomarikolmikkoon näkemystä ja kulmaa huippuravintoloiden keittiöide…
- Perjantai jälleen bläähViikonloppuna sataa, mitä meinaatte tehdä? Pian on syyslomakin, suunnitelmia tähän säähän? Mulla olis pihahommaa vielä, mutta en helvetissä mene sateeseen kastumaan. Kasvoi vähän kyr*äkin otsaan kelin takia. Eikö nyt vo…
- Mitä enää haluat??Tätä on kestänyt liian kauan!
- Haluan sanoa sulle miesEttä pysytään molemmat pois täältä palstalta. Maltetaan olla pois, koska olosi on silloin parempi. Minä en kirjoittele enää, joten voit unohtaa tämän. Ottaisitko minuun yhteyttä muuta kautta, jos haluat. Olisin onnessan…
- Paras paikka asua?Mikä olisi paras paikka asua Suomussalmella,kun ulkopaikkakuntalainen sinne muuttaa. Suomussalmen kk viehättää, mutta olisiko Ämmänsaari parempi ja mikä alue siellä? Nyt saa kehua ja haukkua, mutta apuja päätöksentekoon…
- Uusi kunnanjohtajaJokos tekoäly on kertonut, kenestä paras uusi kunnanjohtaja? Ketä persut vastustaa?
Vastaukset 9
Vanhimmat
Mäyräkoirakeskustelusta http://www.createphpbb.com/phpbb/index.php?mforum=tappijalat
niin, hitaita tuntuvat olevan tuon sisäsiisteyden oppimisessa. meidänkin mäykky oppi vasta vuoden vanhana sisäsiistiksi, luultiin jo, ettei opikaan. suloisia ovat ja seurallisia, saisi tuon melkein lisätä rotumääritelmään, ja poistaa sen itseppäisyyden, siitä ei ole meillä ainakaan juuri tietoakaan. onkohan mäykky-kanta "pehmennyt" vuosikymmenten saatossa...?
Pehmeitä luonteeltaan ovat meidänkin pkk tytöt ,sylivauvoja :)
Hyvä niin ,sopii hyvin "seurakoiraksi" !
Sisäsiistejä oltiin kyllä siinä 7-9kk iässä.
Luolatouhut ovat meille kyllä kovin vastenmielisiä joten hyvä
ettei noista "mineistä" ole ainesta siihen kaameen touhuun .
Hyvä näin -)
Kuulostaa kovin tutulta...
minulla/meillä ollut kaikenkaikkiaan 4 mäykkyä, juuri nyt on vuoden vanha mäykky ja joo:
kyllä se välillä tahtovat pissiä lattialle vaikka on varmasti viety ylos tarpeilleen.
Yksi mäykyistä oli niin hemmetin fiksu - että kävi kylppärin LATTIAKAIVOLLE pissimään...mistä se sen osasi??
Tämä nykyinen siis vuoden vanha, ei ole pitkiin aikoihin enää pissinyt sisälle.
Aiemmin - sen ollessa nuorempi- saattoi tulla jonkinlainen protestipissa kun lapsenlapset olivat käymässä..mustasukkaisuutta selvä se.
... mistäköhän johtuu, että saman omistajan kaikki koirat ovat käyttäytyneet samalla tavalla?? Ettei nyt olisi jotain omassa toiminnassa vikana, en siis tarkoita ketään yksilönä, jos kaikki koirat käyttäytyvät tietyllä tavalla. Samalla tavalla se mäyräkoira oppii sisäsiistiksi kuin mikä tahansa muu koira ja rotu...
jus niin, kyllä meitä on niin todella moneksi koiran kasvattajaa / opettajaa !?
että HUH,HUH !
EI TODELLA KOIRASSA TARVI OLLA MITÄÄN POIKKEAVAA :(
on ollut monta koiraa, pääasiassa sakemanneja, mutta on myös kaksi karkkaria. Ensin otimme pojan, joka oppi tosi nopeasti sisäsiistiksi, niinkuin sakemannitkin. Vuoden päästä otimme tyttökarkkarin, joka ei todellakaan meinannutkaan oppia. Samallatavalla opetimme niinkuin muitakin koiriamme, mutta tyttö ei vain oppinut. Kasvattaja sanoi, että tällainen on kyllä aika "tyyppivika" karkkareissa.
Toki olen siinä samaa mieltä, että on tapoja ja taas tapoja opettaa koiria sisäsiistiksi ja omistajan pitää olla ahkera koiraa viemään pihalle. Mutta meidän tapauksessa en ota kyllä itselleni syytä niskoilleni, jos kaikki muut koirat ovat oppineet ja suht'nopeasti, niin kyllä syy on karkkaritytössämme !
Meillä ollut aina karkkareita ja hyvin ovat sisäsiisteiksi oppineet.
Omat koirani oppivat sisäsiisteiksi 9kk, 4,5kk, 5kk, n.1v. samalla tavalla jokainen on päässyt tarpeilleen herättyään ja syötyään pentuna. Eroja on, kuten luonteissakin. Hitaimmin oppinut protestoi milloin mistäkin ja on itsepäinen vilkas termiitti. Nopeimmin oppinut oli ihana kainaloinen.
Eli koirasta se on kiinni.