alkoholi ja joulu

joulutinassa

Paljon moralisoidaan, mutta mielestäni alkoholi kuuluu jouluun. Napanderi kinkun kanssa, punaviini, jälkiruokakonjakki, terästetty glögi, saunaoluet, poronjuottokossu pukille, punssia välihuikaksi, liköörit konvehtien kanssa, lipeäkala ja valkoviini, paloviinaa pakkasenpuremiin, joululahjapullot huiviin.

Alkoholi rentouttaa ja on mukavampi nähdä sukulaisia ja tuttavia tuiterissa. Lapsillekin tulee päissään oltua kiltimpi. Vaimokin näyttää ainakin 10 vuotta nuoremmalta.

Kuuluuko rentoutusalkoholi jouluunne? Ainakin alkoholin myynti on huipussaan jouluna.

26

1256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fiunakeppi

      Rehellisesti sanoen, viinanjuonti on joulussa parasta. Ensin hankin viinat, sitten katsotaan muut ostokset. Parasta jouluviinaa on hollantilainen geneveri. Karhuviinaa ja Savon viinaa juon myös, jokusen pullon jouluna. Aaton perinteisiin kuuluu iso leka viskiä pohjiksi.

    • vinkerporillinen

      Ei liikaa alkoholia jouluna. Itse juon joulusaunassa mäyräkoiran ja jouluaterialla pullon viiniä ja viitisen ruokaryyppyä.

      Joulupäivänä puteli tai kaksi konjakkia ja tapaninpäivänä tansseihin, parisenkymmentä paukkua.

      Pikku hiprakka on jouluna parempi vaihtoehto kuin känni, muista se, niin asiat sujuu.

    • Hei tonttu-ukot sammukaa

      pers kännit jouluna.

    • kepuliini

      Vedän ihan kepua ja kossua jouluna. Kepanderia varaan viisi koria ja kossua seitsemän-kahdeksan isoa pulloa.

      • Fionnuala

        teillä EI ole lapsia oikeasti, tai jos niin voi sanoa vaan, että voi lapsi parkoja. Joulu on lasten juhla enkä ymmärrä miksi sillon pitää viinan kanssa läträillä. Toki voi ruoan kanssa nauttia viiniä jos nyt ihan pakko on, mutta siihen sen sitten pitää päättyä. Meillä tosin ei kyllä muutenkaan alkoholia nautita muutamaa konjakki annosta vuodessa lukuunottamatta.

        Uskon kyllä että tämän ketjun aloittaja on PROVOILIJA, eihän kukaan oikeasti voi olla noin idiootti ja itsekeskeinen ääliö.

        Hyvää joulua teille kaikille =)


      • kepuliini
        Fionnuala kirjoitti:

        teillä EI ole lapsia oikeasti, tai jos niin voi sanoa vaan, että voi lapsi parkoja. Joulu on lasten juhla enkä ymmärrä miksi sillon pitää viinan kanssa läträillä. Toki voi ruoan kanssa nauttia viiniä jos nyt ihan pakko on, mutta siihen sen sitten pitää päättyä. Meillä tosin ei kyllä muutenkaan alkoholia nautita muutamaa konjakki annosta vuodessa lukuunottamatta.

        Uskon kyllä että tämän ketjun aloittaja on PROVOILIJA, eihän kukaan oikeasti voi olla noin idiootti ja itsekeskeinen ääliö.

        Hyvää joulua teille kaikille =)

        Kyllähän viina on keskeinen osa useimpien joulua. Turha sitä nyt on kaunistella. Mitä niistä konjakkihörpyistä hyötyy. Ota mäyris ja iso kossu aattona, niin on lustia.

        Aloittaja on rehellinen suomalainen, jolle vapaapäivinä maistuu neuvoa antavat.


    • Märk

      Mulla rupes päätä särkemään jo pelkkä lukeminen. Tuleeks tuon kaiken jälkeen muka tipaton tammikuu?

    • rgrfghrf

      Tänään kävin ostamassa 2 kolmen vartin pulloa viinaa ja viskin. Kyllä joulu vaatii pientä huikkaa. Ei siis sikakänniä.

    • asdfsedgf

      Itse ostin tänään 2 pulloa viinaa ja viskin. Kyllä joulu vaatii pientä hörppyä. Ei sikakänniä.

    • MyNicki

      aukasen ton kossu pullon ja alan nauttiin joulusta :)

      • Daria

        Etkä aukaise sitä, nauti muuten Joulustasi

        *Olen, hyvin, -hyvin, -vihainen*

        Rauhallista Joulua kuitenkin, Sinulle!


      • joulutinassa

        Vetäsin tossa aamutuimaan valkovenäläistä litran verran, saa vähän aamupalaa, kun siinä on kahveeta ja maitoa.

        Jatkan ihan nelosoluella. Kohtahan nuo paaritkin aukeaa, pitää viedä paarimikoille joulutervehykset.

        Venäläinen runoilija ja muusikko Vysotski veti kuusi pulloa votkaa päivässä. Miehen annos!


      • MyNicki
        Daria kirjoitti:

        Etkä aukaise sitä, nauti muuten Joulustasi

        *Olen, hyvin, -hyvin, -vihainen*

        Rauhallista Joulua kuitenkin, Sinulle!

        Vais vihainen :)

        En aukaise pulloa kossun, säästän sen vuoteen uuteen alkavaan :)

        Rauhallista, mutta myös kaunista joulua sinullekkin :)


    • mitäkä mies

      ei helvetti ette voi olla tosissanne!!
      sääliksi käy niitä joiden joulu on
      tuollaista pakko-kännäämistä..
      joteski tuntuu että nyt vaan täällä
      pelleillään tai tahallaan yritetään
      ärsyttää niitä jotka viinaa vihaa,ja
      minä en kuulu niihin.
      minulakin on kyllä viinakset jos haluan
      jouluna ottaa,mutta että nauttia joulusta
      kännissä..nauttivatkohan muut perheenjäsenet.
      mutta sehän onkin ihan toinen juttu,eihän
      juoppo välitä muista kuin itsestään ja
      luulee että jos on hauskaa niin varmaan
      kaikilla muillakin on hauskaa..höh!!

      • joulutinassa

        ...lauloi jo Leevikin aikoinaan. Hey, sister, live and let die, yo!


    • B:W

      Mahtava provo sinulla.
      Kuitenkin tiedätkös eniten jouluna on asiakkaita työssäni ,juuri heitä jotka ovat joutuneet lähtemään pakoon,saaneet turpiinsa juuri liiallisen alkon käytön yhteydessä näin joulun aikaan.
      Lapsia,aikuisia,vanhuksia.

      Usein ilon juhla muuttuu surun juhlaksi.

      Ikävää mutta totta.


      En koskaan käytä alkoholia Jouluna.

      Miksi edes pitäisi käyttää?

      • joulutinassa

        Jouluhan on suvaitsevaisuuden juhla. Tämä nyt ei todellakaan ole mikään provo.

        Ryyppään juuri niin paljon jouluna kuin haluan, ei ole laissa kielletty.

        Ammatinvalintasi ei minulle kuulu. Väitätkö minun lyövän lapsia tai vaimoa jouluna? Ikinä en ole niin tehnyt.

        Saat olla ryyppäämättä tai et, se on sinun asiasi. Et myöskään voi tuomita toisten juomista, se ei edelleenkään ole kiellettyä. Lapsille kuuluu lasten jutut jouluna ja aikuisille viinan juonti, that's it.


      • B:W
        joulutinassa kirjoitti:

        Jouluhan on suvaitsevaisuuden juhla. Tämä nyt ei todellakaan ole mikään provo.

        Ryyppään juuri niin paljon jouluna kuin haluan, ei ole laissa kielletty.

        Ammatinvalintasi ei minulle kuulu. Väitätkö minun lyövän lapsia tai vaimoa jouluna? Ikinä en ole niin tehnyt.

        Saat olla ryyppäämättä tai et, se on sinun asiasi. Et myöskään voi tuomita toisten juomista, se ei edelleenkään ole kiellettyä. Lapsille kuuluu lasten jutut jouluna ja aikuisille viinan juonti, that's it.

        Mikäpä minä oo sinua tuomitsemaan.Mut hei baby eiks tää oo keskustelupalsta?
        HÄH..
        Tänne saa kaikki laittaa omia mielipiteitään,niin oon käsittäny ,vai oonks väärässä?

        Mun puolesta juot vaikka perseet olalle:)
        Omahan on asiasi,joten kaada itsellesi vaan..

        Mut hei löysää nyt vähän biboo,niin minäkin teen:)


      • hei tenttu-ukot hyppikää
        B:W kirjoitti:

        Mikäpä minä oo sinua tuomitsemaan.Mut hei baby eiks tää oo keskustelupalsta?
        HÄH..
        Tänne saa kaikki laittaa omia mielipiteitään,niin oon käsittäny ,vai oonks väärässä?

        Mun puolesta juot vaikka perseet olalle:)
        Omahan on asiasi,joten kaada itsellesi vaan..

        Mut hei löysää nyt vähän biboo,niin minäkin teen:)

        Ihanaa ei tartte esittää mitään saa olla oma itsensä ja joululauluja väkisin hoilata virrennuotilla.Lapset aikuisia ja mä saan ottaa vaikka viinaa.Ennen oli toisin PITI anopille (lestaadiolaisii),niin arvaatte materian ja virsien määrää;-(ja ruokapydässä oli joulupuheena evankeljumi tietty ja huipentu niniän haukkumiseen mitä olin vuoden aikana teny ja mitä jättänyt tekemättä,viimeinen vei voiton.Nyt lähden viinakauppaan ja osta konjamiinii ISON pullon ja muistelen ANOPPIA,;)())))kiva kun joku muistutti....

        hyvää joulua kännissä tai ei


      • joulutinassa
        hei tenttu-ukot hyppikää kirjoitti:

        Ihanaa ei tartte esittää mitään saa olla oma itsensä ja joululauluja väkisin hoilata virrennuotilla.Lapset aikuisia ja mä saan ottaa vaikka viinaa.Ennen oli toisin PITI anopille (lestaadiolaisii),niin arvaatte materian ja virsien määrää;-(ja ruokapydässä oli joulupuheena evankeljumi tietty ja huipentu niniän haukkumiseen mitä olin vuoden aikana teny ja mitä jättänyt tekemättä,viimeinen vei voiton.Nyt lähden viinakauppaan ja osta konjamiinii ISON pullon ja muistelen ANOPPIA,;)())))kiva kun joku muistutti....

        hyvää joulua kännissä tai ei

        No täällä palstalla saisi kirjoitella vaan puuterilumisesta unelmajoulusta. Kaikki jouluilee tyylillään. Hyviä hetkiä sinulle konkan parissa.

        Tiedätkö mitä yhteistä on oluella ja anopilla?

        No, kumpikin on parhaimmillaan 8-asteisena pöydällä avattuna.


      • mitäkä mies
        joulutinassa kirjoitti:

        No täällä palstalla saisi kirjoitella vaan puuterilumisesta unelmajoulusta. Kaikki jouluilee tyylillään. Hyviä hetkiä sinulle konkan parissa.

        Tiedätkö mitä yhteistä on oluella ja anopilla?

        No, kumpikin on parhaimmillaan 8-asteisena pöydällä avattuna.

        ei se ole anopin vika että jolun pitää ryypätä,minä nimitäin oon ryypännyt anopin kans..

        turha siitä on anoppia syyllistää..
        ai niin unohtui taas että juoppo keksii aina syyn minkä vuoksi pitää ottaa.. ja sanompa vielä että se koira älähtää keneen kalikka kalahtaa..

        ryyppääminen on kyllä mukavaa ,sen myönnän..
        mutta kuka pystyy vastustamaan kunigas alkoholia
        onkin jo vähän vaikeampi juttu...näköjään..?


    • Olenko snobi?

      En moralisoi, ja kaikki muu noista menee mutta lipeäkala ja valkoviini ... ei, ei. Ei sovi valkoviini lipeäkalan kanssa, varsinkaan jos on otettu napanderit ja välihuikkina punssia. Saa haukkukaa snobiksi jos haluaa (ei olisi ensimmäinen kerta kun joku sen tekee, en välitä), mutta tätä mieltä olen.

    • jannu-huoleton

      viina on muuten viisasten juoma!

      • Anonyymi

        Yeap, mutta sanonta ei tarkoita sitä, että kun luulee olevansa viisas, niin voi vetää viinaa kaksin käsin kurkusta alas, kuten suomalaiset yleisesti tekevät. - Nm. Känni ei kaunista


    • ei edes kinkkua ollenkaan

      meillä juodaan viinaa niin perkeleesti jouluna ja se on mun mielestä just parasta joulussa. ei meillä ole mitään jouluruokaa, meillä on vaan pöytä täynnä viinaa ja jotain makkaraa tai jotain. jos joku ei joudu sairaalaan, niin on paska joulu. ainaki jonku täytyy sammua alasti lumihankeen. nyt ei kyllä ole hankia. no, jos joku lähtee ajamaan vaikka autolla täyssoosissa, niin on sekin aika siistiä, varsinkin jos mällää auton naapurin seinään.
      jos viina rupeaa väsyttämään, niin perheen nuorimmat ottavat lisävirtaa kunnon piriviivoilla ja sen jälkeen taas lisää viinaa. vanhukset ei noista huumeista oikein pidä. ne ei tajua, että viina on ihan yhtä paha huume kuin heroiini. joskus täytyy salaa vähän tiputtaa amfetamiinia vanhusten viinalekoihin, niin rupeaa juttu taas luistamaan.
      suonen sisäisiä ei meilläkään jouluna oikein hyväksytä, mutta kyllä sitä voi pikasesti käydä vetämässä hihaan vessassa. itse en kyllä taida vetää tänä jouluna, kun pitäis ottaa kohtuullisen rauhassa.

      • Anonyymi

        Mahotonta meininkiä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3090
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2101
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1583
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe