Sinä joka asut/elelet/oleilet tms. Tiberiaassa: kerropa nyt, onko lähimenneisyydessä ollut sellaista tilannetta, jolloin "Tiberiaaseen tuli satoja ohjuksia"? Aiemmin kohtalaisen luotettavana pitämäni lähde on mielestäni sortunut vahvasti liioittelemaan, koska hän nimenomaan painotti tuota 'satoja ohjuksia' -ilmaisua. Vertasi lumisateeseen. Ko. tapahtuman ajankohta jäi vain minulle epäselväksi. Kukaan ei kuulemma kuitenkaan loukkaantunut, ellei lasketa 'miestä, joka säikähti, ajoi sillankaiteeseen ja kuoli törmäyksessä.'
Koska siis viimeksi on ollut ohjushyökkäys? Kesältä 2006 muistan kuulleeni 5-6 raketin iskusta. Milloin on ollut pahin kaupunkia koetellut hyökkäys?
Tunnetko Tiberiaan oloja?
14
1264
Vastaukset
- Ikämies
Olen viime aikoina aika harvoin lukenut The Jerusalem Post -lehteä. Liity sen nettilukijaksi niin ei tarvitse arvailla eikä kuunnella huhuja! Lehdestä saat todellista tietoa Israelin tilanteesta ja mahdollisista raketti-iskuista Israeliin.
- mie vaan taas
... juu kyllähän minä tuota Jerusalem Postia aina toisinaan selailen ja vaikka lontoo jotenkin sujuukin, on niin työlästä jaksaa sitä aina ymmärtää ja etsiä tietoa. Jotenkin vaan oletan, että nämä keskustelupalstat on olemassa siitäkin syystä, että täältä voipi tiedustella, josko joku kulkija itse tietäisi jotain.
Ei nyt ole sinänsä huhusta kysymys vaan lähinnä siitä, että alkaa ärsyttää yks ihminen kun aina saa epäillä hänen sanojaan ja pohtia joko taas on kyse liioittelusta, jotta homma näyttäisi jotenkin hohdokkaammalta.
No, olkoon, mitäpä tuosta enempää. - tiberias
mie vaan taas kirjoitti:
... juu kyllähän minä tuota Jerusalem Postia aina toisinaan selailen ja vaikka lontoo jotenkin sujuukin, on niin työlästä jaksaa sitä aina ymmärtää ja etsiä tietoa. Jotenkin vaan oletan, että nämä keskustelupalstat on olemassa siitäkin syystä, että täältä voipi tiedustella, josko joku kulkija itse tietäisi jotain.
Ei nyt ole sinänsä huhusta kysymys vaan lähinnä siitä, että alkaa ärsyttää yks ihminen kun aina saa epäillä hänen sanojaan ja pohtia joko taas on kyse liioittelusta, jotta homma näyttäisi jotenkin hohdokkaammalta.
No, olkoon, mitäpä tuosta enempää.Juuri kyselyjäkin vartenhan nää foorumit on, uskonpa että ei tuo ikämies millään pahalla tuota kehoittamista The Jerusalem Postin lukemiseen kertonut vaikka sellaisen vaikutelman kirjoitelmasta saakin, hän antoi vastauksen tyylillään.
Itse asiaan, varsinainen satusetä tuo sinun ystäväsi (anteeksi ilmaisu), mutta ei voi muuta sanoa, mitkä hänen tarkoitusperänsä oikein on ?
Pöngittää jollain lailla omaa egoaan vai ?
Tiberias ei ole koskaan kuulunut varsinaisiin, voidaanko sanoa sota-alueisiin, tai toisaalta koko Israelhan on sitä aina jossain vaiheessa ollut.
Oliskohan pahimmat hetket olleet Jom Kippurin sodan aikana, täytyypä tarkistaa.
Satoja ohjuksia ? Vertauksena lumisateeseen käsitän että lyhyen ajan sisällä asutuskeskukseen, ei loukkaantuneita, vaikka Israelissa onkin laadukkaat väestösuojat niin silti, tuon jutun kertojan täytyy olla joltain muulta planeetalta.
Älä ota tätä vuodatustani millään pahalla, mutta tuollaiset jutut... kenen etuja ne palvelee ??
Rauhoitutaanpa Joulun viettoon,Hyvää Joulua kaikille !! - mie vaan taas
tiberias kirjoitti:
Juuri kyselyjäkin vartenhan nää foorumit on, uskonpa että ei tuo ikämies millään pahalla tuota kehoittamista The Jerusalem Postin lukemiseen kertonut vaikka sellaisen vaikutelman kirjoitelmasta saakin, hän antoi vastauksen tyylillään.
Itse asiaan, varsinainen satusetä tuo sinun ystäväsi (anteeksi ilmaisu), mutta ei voi muuta sanoa, mitkä hänen tarkoitusperänsä oikein on ?
Pöngittää jollain lailla omaa egoaan vai ?
Tiberias ei ole koskaan kuulunut varsinaisiin, voidaanko sanoa sota-alueisiin, tai toisaalta koko Israelhan on sitä aina jossain vaiheessa ollut.
Oliskohan pahimmat hetket olleet Jom Kippurin sodan aikana, täytyypä tarkistaa.
Satoja ohjuksia ? Vertauksena lumisateeseen käsitän että lyhyen ajan sisällä asutuskeskukseen, ei loukkaantuneita, vaikka Israelissa onkin laadukkaat väestösuojat niin silti, tuon jutun kertojan täytyy olla joltain muulta planeetalta.
Älä ota tätä vuodatustani millään pahalla, mutta tuollaiset jutut... kenen etuja ne palvelee ??
Rauhoitutaanpa Joulun viettoon,Hyvää Joulua kaikille !!...en minä mitenkään itteeni ottanut ikämiehen tekstiä, enkä myöskään sinun vuodatustasi :)
Niinpä, sehän tässä ihmetyttääkin, että mitä tarkoitusperiä kaikki nämä jutut oikein palvelevat. Harmittaa, että pikkuhiljaa paljastuu niin monia ylilyöntejä luotettavana pitämästäni ihmisestä, tämä 'ohjussade' nyt viimeisimpänä.
Hyviä jouluja kuitenkin, ohjuksilla tai ilman! - Ikämies
mie vaan taas kirjoitti:
...en minä mitenkään itteeni ottanut ikämiehen tekstiä, enkä myöskään sinun vuodatustasi :)
Niinpä, sehän tässä ihmetyttääkin, että mitä tarkoitusperiä kaikki nämä jutut oikein palvelevat. Harmittaa, että pikkuhiljaa paljastuu niin monia ylilyöntejä luotettavana pitämästäni ihmisestä, tämä 'ohjussade' nyt viimeisimpänä.
Hyviä jouluja kuitenkin, ohjuksilla tai ilman!No onpa hyvä ettet loukkaantunut. Anteeksi kärkevältä vaikuttava tyylini (ei ainoastaan tässä kirjoituksessani). Tarkoituksellisesti korostin sitä, ettei huhuihin kannata luottaa vaan ottaa itse selvää luotettavista lähteistä. Esimerkiksi silloin kun olin kibbutsissa, ohjusiskuja tuli Kiryat Shmonahiin, Rosh Pinnaan ja Zfatiin, mutta ei Tiberiaaseen asti. Toki ne sinne kantaisivat. Muuten olen sitä mieltä, että Israelin tilanteesta saatetaan antaa tarkoituksellisesti todellista turvattomampi kuva etteivät suomalaiset matkustaisi sinne.
- näkyjä
tuo tietolähteesi. Ei ole Tiberiaaseen tai lähistölle viime aikoina ohjuksia pudonnut. Libanonin sodan aikana kesällä 2006 kaupungin alueelle putoili jokusia ohjuksia, mutta en nyt muista tarkalleen montako. Itse en asu Tiberiaassa, mutten kaukanakaan.
Viime aikoina on kyllä ollut jokusen kerran ns. meteoriittisateita, mutta ne näkyvät selvästi vain yöllä. Normaalisti meteoriittisateiden 'kausi'on elokuussa, mutta tässäkin kuussa on ollut ainakin parina yönä. Yleensä niistä ilmoitellaan säätiedotuksissa. Joskus tuo näky on varsin silmiinpistivä ja siitä voi vaikka säikähtääkin.- mie vaan taas
Kiitos teille, tietäväiset! Tuo meteoriittisadejuttu varsinkin oli vallan mielenkiintoinen...enpä ihmettelisi, jos taivahan valot tämän ystäväni silmissä ohjuksiksi vääntyisivät. Tarttee kysellä tarkemmin.
Muistaakseni eivät olleet edes kunnon ohjuksia vaan lähempänä raketteja mitkä ei paljon tuhoa saa aikaan Se on vaan aina niin että Israeliin liittyviä asioita paisutellaan. Espanjassa saa räjähtää pommi hotellin ovella eikä ketään kiinnosta. Israelissa ei ole kuollut IKINÄ turistia muutoin kuin luonnollisista syistä!!!Etsipä maa missä samoin.
- mie vaan
... etteikö "turistia IKINÄ olisi Israelissa kuollut muutoin kuin luonnollisista syistä". Jos ollaan turisti ja Israelin puolella ja tullaan ammutuksi, kuollaan kyllä muutoin kuin 'luonnollisesti', esim. http://info.jpost.com/C002/Supplements/CasualtiesOfWar/2003_11_19.html
Höpö höpöjä ne on pienetkin höpö höpöt. - jep jep
mie vaan kirjoitti:
... etteikö "turistia IKINÄ olisi Israelissa kuollut muutoin kuin luonnollisista syistä". Jos ollaan turisti ja Israelin puolella ja tullaan ammutuksi, kuollaan kyllä muutoin kuin 'luonnollisesti', esim. http://info.jpost.com/C002/Supplements/CasualtiesOfWar/2003_11_19.html
Höpö höpöjä ne on pienetkin höpö höpöt.rajatapaus kirjaimellisesti. Tapahtumahan oli Jordanian ja Israelin rajalla
- mie vaan taas
jep jep kirjoitti:
rajatapaus kirjaimellisesti. Tapahtumahan oli Jordanian ja Israelin rajalla
Rajatapaus joo, mutta kumoaa kuitenkin väitteen ettei 'IKINÄ ole turisti' jne...Israelin puolellahan tuossakin oltiin. Samantapaisia löytyy Googlettamalla joitakin.
No, turha tätä vääntöä on jatkaa, keskustelun alkuperäinen aihe oli toisenlainen. - mie vaan
mie vaan taas kirjoitti:
Rajatapaus joo, mutta kumoaa kuitenkin väitteen ettei 'IKINÄ ole turisti' jne...Israelin puolellahan tuossakin oltiin. Samantapaisia löytyy Googlettamalla joitakin.
No, turha tätä vääntöä on jatkaa, keskustelun alkuperäinen aihe oli toisenlainen.Kerro nyt ihan rehellisesti mitä sinä ajat takaa näillä kysymyksilläsi ? Ollaan olevinaan niin tietämätöntä mutta näyttä tuo "gookletus" olevan hyvinkin hallussa. - juttuja kertova tuttu -, taitaa löytyä kun katsot peiliin
- mie vaan taas
mie vaan kirjoitti:
Kerro nyt ihan rehellisesti mitä sinä ajat takaa näillä kysymyksilläsi ? Ollaan olevinaan niin tietämätöntä mutta näyttä tuo "gookletus" olevan hyvinkin hallussa. - juttuja kertova tuttu -, taitaa löytyä kun katsot peiliin
Ja johan nyt!!! En ole missään vaiheessa väittänyt etten osaa googlettaa. En myöskään ole väittänyt, etten saisi selvää englanninkielisistä jutuista. Olen kysynyt asioita täällä, koska vieraskielisten juttujen lukeminen on minulle aina kuitenkin kohtalaisen työlästä ja sen olen täällä ilmaissut. Esi. Jerusalem Postia voin kyllä selailla, mutta en sitä jaksa kovin perusteellisesti tutkia.
Olen myöskin kertonut, että olen noista alunperin kyselemistäni asioista jotain löytänyt, mutta en sitä tietoa, mitä tämä oikeasti olemassa oleva ystäväni on väittänyt. Se että en ole löytänyt, ei tarkoita, etteikö asioista olisi jossain tietoa ollut. Olen kysynyt asioita täältä olettaen, että jos ystäväni väitteet ovat totta, joku osaa sen täälläkin kertoa.
Mitäkö rehellisesti ajan takaa? Haluan tietää onko nuo ystäväni väitteet totta, koska olen oikeasti menettämässä luottamukseni hänen tarinoihinsa. En pidä valheista, en myöskään tuollaisista pikkuvalheista, mitä tuo 'IKINÄ' toi tullessaan. Siksi googletin sitäkin, aivan kuten alkuperäiseen kysymykseen liittyviä juttuja. Omaan kysymykseeni en löytänyt kattavaa vastausta, tähän löysin riittävän. Mitä olen tehnyt väärin??? - uppu
mie vaan kirjoitti:
Kerro nyt ihan rehellisesti mitä sinä ajat takaa näillä kysymyksilläsi ? Ollaan olevinaan niin tietämätöntä mutta näyttä tuo "gookletus" olevan hyvinkin hallussa. - juttuja kertova tuttu -, taitaa löytyä kun katsot peiliin
Sen lisäksi että kiehun tuon lähettämäsi 'Kuulepas' - viestin vuoksi, minua ärsyttää myös se, että kirjoitit viestisi tämän keskustelun kuluessa käyttämälläni 'mie vaan' nimimerkillä. Täten ilmoitan, että 'mie vaan' ja mie vaan taas' ovat tästedes nimimerkki 'uppu', koska kumpaakaan em. nimimerkkiä ei voinut rekisteröidä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882