Apple aikoo pysäyttää piraatit vahvalla DRM-tekniikalla:
http://macworld.idg.se/2.1038/1.138007
Apple pysäyttää piraatit DRM-tekniikalla
4
435
Vastaukset
- järisyttävää
Vai ihan kopioinninesto DRM-tekniikalla eli digitaalisella käyttöoikeuksien hallinnalla. Tulee ihan mieleen minun auto, jossa on luvattoman käyttöönoton esto, virtalukko. (se pysäyttää ainakin tumpelon varkaan, ei ammattilaista).
Niin mikä se uutinen tässä oli? - Miika...
Jokaisen ohjelman aitous tarkistetaan ajon aikana ja jos havaitaan laiton ohjelma, niin suoritus pysähtyy välittömästi. Samoin tietokoneisiin tulevat yksilölliset tunnukset joihin sitten sidotaan kaikki ohjelmat... huh huh...
Tähän verrattuna Windowsin aktivointi on alkeellinen..Apple ei varmasti tule toteuttamaan mitään tuollaista niin kauan kuin se ei ole myös Windowsissa. Viime vuosina Apple on päinvastoin keventänyt omien ohjelmiensa suojauksia. Se että tekniikka on olemassa ei vielä tarkoita alkuunsakaan että sitä myös käytettäisiin ainakaan muuhun kuin OS X:n generic PC -asennusten estoon, mihin sitä mun puolestani voi ihan hyvin käyttääkin kun asialle ei ole mulle merkitystä.
- jason-blue
RepeRuutikallo kirjoitti:
Apple ei varmasti tule toteuttamaan mitään tuollaista niin kauan kuin se ei ole myös Windowsissa. Viime vuosina Apple on päinvastoin keventänyt omien ohjelmiensa suojauksia. Se että tekniikka on olemassa ei vielä tarkoita alkuunsakaan että sitä myös käytettäisiin ainakaan muuhun kuin OS X:n generic PC -asennusten estoon, mihin sitä mun puolestani voi ihan hyvin käyttääkin kun asialle ei ole mulle merkitystä.
Jenkeissähän on patentoitava kaikki minkä vaan voi patentoida, koska muuten joku toinen patentoi ja haastaa käräjille.
Kylmä IP-sota.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412725Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4182246Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens212156Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau181970Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1411769Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1371689Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat221196Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,01152- 741059
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.67967