Taiteilijasielu

????

Itselläni ei ole juurikaan kokemusta taiteilijasieluista. Mutta nyt taitaa lähipiirissäni olla yksi sellainen. Haluasin kuulla mielipiteitä taiteilijasieluista! Millaisia ovat ystävinä? Hän on hyvin mielenkiintoinen persoona. Onko totta että taiteilijat ovat vähän niinkuin hulluja välillä?

14

4262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taiteilijatar

      Siinä ei ole edes eroa minkä alan taiteilijapersoona on...
      kaikilla on luomisen tuska päällimmäisenä
      eikä siihen mahdu mitään muuta!
      Pitää ymmärtää ja loputtomasti ymmärtää
      sillä haavoittuvainen sielu ei välttämättä saa mitään aikaan ilman pönkittäjää/muusaa/mitä vaan

      Perkele,minä sanon,taiteilijan tulisielu on sellainen että sen kyllä tunnistaa kun vastasi tulee!!!

    • takuulla

      ovat ystävinä mitä parhaimpia,vaikka lienev'tkin välillä vähän hulluja,toisinaan,vaikka siis ihan noin niinku melkein ihan normaalikansaa...

      • onija

        pitkän tien
        harhailija


    • taiteiljasielu**

      ja uskallan olla. Hieman hullu totta. Malli käyttäytymiseen saatu kotoa toiselta taitelijasielulta. Malli käsitellä tunteita. Raivoisa ja tulinen. Tunteet peliin ja sillä siisti, joko minut hyväksytään sellaisena kuin olen tai sitten ei -sehän on heidän ongelmansa.

    • ihania

      ihmisiä ja ystäviä. Vaativat enemmän henkistä tilaa ympärilleen.
      Jos luomisen tuska on hulluutta niin sitten ovat hieman hulluja. Tunnen monta ja kaikki elävät syvillä aidoilla tunteilla ja sen vuoksi helposti tunteet menevät laidasta laitaan (ainakin ulkopuolisesta voi tuntua siltä). Ovat rohkeita ja rehellisiä itselleen ja rakastavat elämää.

    • vielä...

      Onko taiteilijasieluilla ns. monta persoonaa? Esim. runoilija kertooko hän omakohtaisia kokemuksiaan vai eläytyykö hän myös muihin persooniin? Tämä hieman pelottaa näissä taiteilijapersoonissa...

    • XSS

      Neljä vuotta ja kaksi kuukautta sitten tapasin ravintola Kuussa (nyttemmin ironisesti palanut) ystäväni ystävän. Jo silloin, kun istahdin pöytään, tajusin että tämä oli sitten menoa.

      En muista ollenkaan mitä söin; hän kyllä muistaa.

      Taiteilijaan rakastuminen on vähän samanlainen asia kuin rakastuisi elämään. Elämää ei voi rakastaa sen julmuuden ja inhimillisen piittaamattomuuden takia, mutta toisaalta taas voi, sen kauneuden ja eläimellisen rakkauden vuoksi.

      Ihmisenä tämä "taiteilijasielu" on mitä runsain: intellektuelli, kuvataiteilija, runoilija, prosaisti, feministi, kolumnisti,

      ... Ja aivan sietämätön akka.

      En voisi tietenkään kirjoittaa tätä tähän kenttään, jos hän ei makaisi krapulassa vuoteella selällään ja voivottelisi. Hän on itsekeskeisyyden jumalatar, lakanoiden Neitsyt Maria. Hän kirjoittaa hetkessä täysin aukottoman analyysin jostain kadulla tapaamastaan ihmisestä jota vilkaisi ohimennen silmiin.

      Mutta rakas, sinä et osaa siivota, maksaa laskuja, viedä tulevia lapsiamme tarhaan. Sinä et osaa ajaa autoa, et täyttää veroilmoitusta. Kaikki mikä kuuluu infrastruktuuriin on sinulle hepreaa. Et tiedä missä suunnassa on pohjoinen etkä sitä missä kadunkulmassa juuri seisot. Olet jatkuvasti vahdittavana ettet katoaisi maailman nieluun.

      Silti minä rakastan sinua.

      • ~ikäkulu~

        Sinä rakastat Häntä!:)

        Hyvää, iloista ja turvallista Joulua Teille, t.ticole


      • Anonyymi
        ~ikäkulu~ kirjoitti:

        Sinä rakastat Häntä!:)

        Hyvää, iloista ja turvallista Joulua Teille, t.ticole

        Tämä on asia jota on itseasiassa aika vaikea määritellä, mutta kaikkihan sen huomaa jos joku on taiteilija sielu. Toisin kuin moni luulee niin se ei ole mistään ulkoisesta rekvisiitasta kyllä kiinni, he ovat yleensä niitä jotka vain kovin haluavat olla erilaisia/ ja taiteilijoita, hyvin harva on sitä oikeasti tiedättekö miksi? He ovat mielettömiä lahjakkuuksia mutta... Heistä harvoin kuullaan mitään, ovat usein niin herkkiä ettei tuo lahjojaan suuren yleisön tietoisuuteen, se on tosi valitettavaa, sitten joudumme tyytymään joidenkin mitään sanomattomien kasin laulajien armoille! Sellaisiahan Suomi on täynnä! Jos nyt musiikista puhutaan, usein ovat nimittäin juuri musikaalisesti todella lahjakkaita, mutta jäävät herkkyytensä kanssa syrjään, samaan aikaan nämä perus Pälli naama kasin laulajat täyttävät lavat, jipii. Ääni on todella persoonaton suurimmalla osalla Suomi laulajista, poikkeuksena esim Jenni Vartiainen ja Chisu , on niitä onneksi hyviäkin kuten he, mutta ymmärtänette mitä tarkoitan...


    • Anonyymi

      Jos persoonallisuus tuntuu mielestäsi hullulta, sitten he ovat. Tai me olemme

      Ei voi vangita etkä rajoittaa taiteellisen henkilön luovuutta. Normaali kanssakäyminen onnistuu kyllä . Taiteilijasieluissa on yllättävänkin normaaleja ja arjessa tarkkoja ja täsmällisiä henkilöitä.

      Et VOI etkä PYSTY yksilöimään käsitettä taiteilijasielu ulkonäön tai jonkun muun epäolennaisen seikan perusteella. Näet taiteilijan vain kurkistamalla hänen sydämeensä. Onnea etsinnässä <3

      - C. Green

    • Anonyymi

      Jostain syystä koen aloittajan kysymyksen tosi naiivina, tai tosi nuoren tai ”elämääkokemattoman” henkilön kysyksenä. Itse olen nuoresta asti oivaltanut, joskus ihan lyhyenkin kohtaamisen perusteella, ikäerosta tms riippumatta, jos joku on ns. taiteilijasielu, sitä ei tarvi ”erikseen selittää”.
      Oma subjektiivinen (ja siis vain mun oma) kokemukseni on, että ns taiteilijasielu saa helposti väheksyntää ja halventamista osakseen esim tekniikan ja käytännön aloja hallitsevien henkilöiden taholta (itse olen oppinut esim parisuhdetta etsiessä välttämään insinöörejä koska heissä suurempi prosentti tunneälyltään heikompia), siksi tulee turhia ristiriitoja jatkuvasti kun vastapuolella ei vaan ole avaruutta ymmärtää toisella tavalla ajattelevaa ihmistä.

      • Anonyymi

        No vielä, tää mun kommentti huono, sorrun yleistämisen. Varmasti kaikilla ammattialoilla sekä herkkiä persoonia että myös järkeileviä jne. Muistin juuri, että tapasin vuosia sitten huilistin joka osoittautui, hemmetti soikoon, insinööriksi. Mutta häntä säestäessäni ympäristö, aika ja tila katosivat, lähdimmekin kaksistaan matkalle avaruuteen jossa olimme me. minä nainen ja hän mies, tosi eroottista, sielumme kohtasivat ja yhdyimme musiikissa. Heräsin todellisuuteeen kun musiikki loppui enkä kehdannut sanoa mitään enkä kertonut mitä koin. Lopulta tärkeintä olikin se ”helmi” minkä itse sain kun musisoin hänen kanssaan. Kaikissa ihmissuhteissa lähtökohta on toisen kunnioitus ja kuunteleminen, sen voi tehdä niin ettei tarvi tinkiä omasta arvomaailmastaan tms.


    • Anonyymi

      Kaikki ovat omille teilleen poikenneet, ihan jokainen. Hulluus etsii hulluutta.

      • Anonyymi

        Heh. No ihan hyvin sanottu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      71
      1388
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1099
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      967
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      373
      713
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe