JALAN koko!

apuapuapapa.

pieneneekö/hidastuuko jalankoon kasvu jos pitää hiukan liian pieniä kenkiä jalassa muutaman tunnin päivässä? onko haittaa (paljoa)? miten muuten saisi jalankoon pienenemään/pysähtymään?

10

3603

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elikkä

Älä pidä liian pieniä kenkiä, jalat tulee kipeeks ja jos alat niitä pitämään liikaa niin tulee varmaan kaikenlaisia epämuodostumia.

Jalankoko on mun mielestä aikalailla perinnöllinen juttu. Itelläni on yksi koko pienempi kuin äidilläni(olen häntä pidempi) ja 6 numeroa pienempi kuin isälläni, ja olen tyttö.

Kyllä se jalan kasvu ajanmittaan pysähtyy. Kuinka suuri sulla sitten on?

• sitä kokeile.

liian pienet kengät voi aiheuttaa vinot, rumat koukkuvarpaat. muutenkin jalasta voi tulla hassun näkönen. ei ehkä kannata omia jalkojaan uhrata tuota testatakseen.

• pienistä kengistä

Jalkasi KASVAA liian pienten kenkien käytöstä koska tulee liikavarvasongelma (eli luu alkaa kasvamaan epänormaalisti), sitten sinulle tulee jalan virheasentoja, känsiä ja kovettumia, tulehduksia, kipuja ym. minkä johdosta et voi kohta käyttää kuin isoja leveitä rumia mummokenkiä. Kokemusta on!

Käytä HYVIÄ oikean kokoisia kenkiä ja etsi sellaiset mallit joissa jalka NÄYTTÄÄ pieneltä (esim. mustat kengät) mutta niin että kenkä on oikean kokoinen ja mukava jalassa!

Jalan koon kasvu loppui minulla 8. luokalla, juuri ennen kasvun pysähtymistä jalka kasvoi tosi nopeasti. Eli sinullakin varmaan jalan kasvu lakkaa pian! Suomessa yleisimmät naisten kengän koot ovat 36-42 mutta nuorilla on usein isompikin kuin 42, varsinkin jos on pitkä.

• mayura

Ote rakkaasta terveystiedon kirjastani:

"Kehon eri osien kasvu päättyy eri-ikäisenä. Kallon kasvun jälkeen päättyy käsien ja jalkaterän kasvu.."

Ja kuten jo edelliset vastaajat sanoivat, jalan kasvua ei voi pienentää/hidastaa. Onko niin kauheaa, jos jalkaterä on hieman isompi kuin muilla? Älä pelkää olla erilainen! Jösses sentään..

• Väliäkö jalkojen koolla on. Näilläkin kanooteille menee vaikka vetten päällä. Tytöilläkin pidän sitä vaan niitä hassuina.

• paksukainen

ääääääää haluuun pienemmäks mun jalan ! en tykkää ku koko on 40 ja oon vasta 11 vuotias ....

• mooooooi

oon 12/02 163 cm ja kengän numero 40 suunnilleen

• Pystyssäpysynhyvin

Ite oon 13v, 170cm tyttö jolla on 44kokonen jalka..... Ainakaan ei kaadu tuulessa :D

• aleksi --

Mun tyttökaverillakin on 44, mutta ei haittaa kun on kaunismuotoiset ja punaiseksi lakatut varpaankynnet. Onko sulla?

• Anonyymi

Ite oon 12/06 poika ja jalkani on 43.5 ja kun olin kymmenen niin minulla oli 40 jalka

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      151
      10954
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      52
      5240
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2443
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      30
      2143
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1711
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1554
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      30
      1241
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1176
    9. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      92
      935
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      317
      892
    Aihe