kova kolaus kuului pellin alta ja moottori sammui. Hinausautoa ei meinannut saada mistään ja jouduttiin odottelemaan koko perhe pitkään. Kyllä meni joulu pilalle. Mikä lie särkynyt, auto on Bora farkku -04 1.9 TDI. Vaihdan tuon heti alkukuussa Toyotaan, olisi pitänyt uskoa työkaveria.
Volkkari kilahti
15
3426
Vastaukset
- kokemusta on tästä
osta toyotan surullisen kuuluisaa dieseliä. Itse erehdyin, mutta en toista kertaa.
- Pasi
Mikä Toyotan diesel on surullisenkuluisa ja miksi? (itsekin autoa ostamassa)
- juttu,
haisee provolta!
- Mä vaan
Jos sulla on Bora farkku niin et ole sitä kyllä Suomesta ostanut.Ainakaan uutena! Sitä on myyty vaan esim. Saksassa, Jenkeissä ja muualla Euroopan mantereella Saksan lisäksi. Se on nääs keulasta eri näköinen kuin Golf Variant. Eli muuten kuin Golf Variant mutta keula valoineen on Boran keulan kopio sekä jotain varustelu eroja on sekä Bora farkkua sai V5 koneella.
- ei tiennyt
tulepas nyt Corollakuski selvittämään mistä ostit Bora-farkkusi!
- Mä vaan
miltä Bora Variant näyttää
http://www.arabadergisi.com/sv/vw/D99_6239z.jpg
Eli muuten kuin Vanha IV Golf Variant, mutta keula on samanlainen kuin Boran keula. Kuvassa V5 koneella...
sisäkuva
http://www.ds-automobile.de/autobilder/Bora TDI 4.jpg
Eli sisältä VW Bora Variant on samanlainen kuin konttiperäinen Borakin. Erona IV korin Golf Variantiin on erilainen kojelaudan muotoilu ja istuinverhoilu sekä vakioratti erilaisia kuin IV Golf Variantissa. Hieman tyylikkäämpi malli kuin perus IV korin Golf farkku. - Mä vaan
Mä vaan kirjoitti:
miltä Bora Variant näyttää
http://www.arabadergisi.com/sv/vw/D99_6239z.jpg
Eli muuten kuin Vanha IV Golf Variant, mutta keula on samanlainen kuin Boran keula. Kuvassa V5 koneella...
sisäkuva
http://www.ds-automobile.de/autobilder/Bora TDI 4.jpg
Eli sisältä VW Bora Variant on samanlainen kuin konttiperäinen Borakin. Erona IV korin Golf Variantiin on erilainen kojelaudan muotoilu ja istuinverhoilu sekä vakioratti erilaisia kuin IV Golf Variantissa. Hieman tyylikkäämpi malli kuin perus IV korin Golf farkku.Myös Borasta oli Variant-versio, jota ei tuotu Suomeen. Bora Variantin erot Golf Variantiin rajoittuvat keulan ja perän eroavaisuuksiin sekä moottorivalikoimaan. Bora Variantia ei saanut 1,4-litraisena. Sen sijaan tarjolla olivat V5 ja V6.
- tietoa
100 % varmuudella et ole huollattanut autoasi merkkiliikkeessä...?
- Jetta
Oliko sinulla mahdollisesti volkkarin tarjoamaa LongLife huolto-ohjelmaa Borassa? Elikkä määräaikaishuollot 30 000 km tai 2 vuoden välein. Koska öljyt vaihdetaan LongLife ohjelmassa määräaikaishuollon yhteydessä, moottori kärsii. Öljyt tulisi vaihtaa viimeistään 15 000 km kohdalla. Öljyn voitelukyky katoaa siinä vajaan 20 000 km kohdalla.
- Mä vaan
Niin hyvin voitelevia ja kaikin puolin huipputuotteita ominaisuuksiltaan, viskositeetiltään jne., että hienosti pelaa öljyt ja moottori 20.000-30.000 ajosuoritteellakin. Varsinkin Castrolin longlife-öljy on todella laadukasta kamaa!
Öljyt ovat niin paljon kehittyneet viime vuosina!!! - Jetta
Mä vaan kirjoitti:
Niin hyvin voitelevia ja kaikin puolin huipputuotteita ominaisuuksiltaan, viskositeetiltään jne., että hienosti pelaa öljyt ja moottori 20.000-30.000 ajosuoritteellakin. Varsinkin Castrolin longlife-öljy on todella laadukasta kamaa!
Öljyt ovat niin paljon kehittyneet viime vuosina!!!Mulla leikkas nimittäin moottori kiinni pari päivää sitten (52000 km mittarissa, 23000 edellisestä öljynvaihdosta). Juttelin huoltomiehen kanssa. Meinas että longlife-öljyt aiheuttavat suurimman osan moottoreiden runkolaakereiden kiinnileikkaantumisista. Arvaappa kaksi kertaa oliko mulla longlife-öljyt autossa? Että sitä rataa. Kyllä minä ennemmin uskon huoltomiestä kun myyjää. Myyjä kun tahtoo luvata mitä tahansa että ostaisit longlife-öljyä.
Onneksi on takuuta vielä menopelissä. Meinaa seuraavaksi (kunhan saavat autoni rempattua ensin) laittaa perinteiset dieselille tarkoitetut hyvät synteettiset öljyt. Longlife-öljyt saavat jäädä odottamaan kehitystä. - paskanjauhanta!
Sinut on jo paljastettu aikoja sitten, että turhaan höpiset enää itsesi kanssa.
Tommoset jutut vaan ei yksinkertaisesti toimi volkkarisivustolla. - Jetta
paskanjauhanta! kirjoitti:
Sinut on jo paljastettu aikoja sitten, että turhaan höpiset enää itsesi kanssa.
Tommoset jutut vaan ei yksinkertaisesti toimi volkkarisivustolla.Niin mitä .... ?
- Mä vaan
Jetta kirjoitti:
Mulla leikkas nimittäin moottori kiinni pari päivää sitten (52000 km mittarissa, 23000 edellisestä öljynvaihdosta). Juttelin huoltomiehen kanssa. Meinas että longlife-öljyt aiheuttavat suurimman osan moottoreiden runkolaakereiden kiinnileikkaantumisista. Arvaappa kaksi kertaa oliko mulla longlife-öljyt autossa? Että sitä rataa. Kyllä minä ennemmin uskon huoltomiestä kun myyjää. Myyjä kun tahtoo luvata mitä tahansa että ostaisit longlife-öljyä.
Onneksi on takuuta vielä menopelissä. Meinaa seuraavaksi (kunhan saavat autoni rempattua ensin) laittaa perinteiset dieselille tarkoitetut hyvät synteettiset öljyt. Longlife-öljyt saavat jäädä odottamaan kehitystä.oleva auto eikä koskaan mitään vikaa ton longlifen suhteen! Öljyä en ole joutunut ikinä lisäämään ja huoltovälit on olleet 27.000-32.000 km:a, että hyvin on pelittäneet. Nyt mittarissa yli seittemän tonttua eikä öljyä oo tarvinnu lisätä!
Tosin en oo ajanut niillä kummallakaan edellisellä autolla kuin 3-4 v ja max 120.000 km:a , mutta sen aikaa mitä ne mulla oli niin longlife-systeemi pelas kuin unelma!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882