Ketun ja koiran risteytys mahdollinen?

inukitsune

Onko mahdollista että kettu ja koira voivat risteytyä? Kaveri väittää että hänen äidillään oli joskus ketun ja koiran risteytys.

10

1164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • geenitutkija

Ei kuule voi risteytyä, ovat sen verran kaukaisia sukulaisia.

• bnvnbv

^Kyllä kuule voi - olen sellaisen itse nähnyt. Oli aika paljon ketun näköinen ja oloinen (arka ja jotenkin villielukkamainen).

Minulla oli onni nähdä myös ko. koiran sisar, joka oli taas enemmän koiramainen - ei esim. pelännyt vieraita ihmisiä samalla tavalla. Sisar ei myöskään näyttänyt yhtään ketulta, ei siis olisi tiennyt jos ei olisi kerrottu.

Ja onhan olemassa koirasusiakin, miksi siis arvon geenitutkija väittää ettei koirakettuja olisi? Älä puhu sellaista mistä et tiedä mitään.

• on kaupunkilegenda
        bnvnbv kirjoitti:

^Kyllä kuule voi - olen sellaisen itse nähnyt. Oli aika paljon ketun näköinen ja oloinen (arka ja jotenkin villielukkamainen).

Minulla oli onni nähdä myös ko. koiran sisar, joka oli taas enemmän koiramainen - ei esim. pelännyt vieraita ihmisiä samalla tavalla. Sisar ei myöskään näyttänyt yhtään ketulta, ei siis olisi tiennyt jos ei olisi kerrottu.

Ja onhan olemassa koirasusiakin, miksi siis arvon geenitutkija väittää ettei koirakettuja olisi? Älä puhu sellaista mistä et tiedä mitään.

Nyt ei ole aprillipäivä! Koira risteytyy suden ja dingon(Austraaliassa) kanssa, ei muiden koiraeläinten.

• myöskinh
        on kaupunkilegenda kirjoitti:

Nyt ei ole aprillipäivä! Koira risteytyy suden ja dingon(Austraaliassa) kanssa, ei muiden koiraeläinten.

sakaalin ja kojootin kanssa. ketun kanssa koira ei pysty risteytymään. eräs ystäväni minullekin aikoinaan väitti, että hänellä on kettukoira. mutta saahan sitä jokainen uskoa mihin haluaa :)

• voi xDD

kyllä kaveris nyt kusee sua linssiin xD koira voi risteytyä toisten koiraeläinten kanssa, mutta mun tietääkseni kettu on ihan liian kaukaista sukua.. tosin oon nähnyt muutaman koiran jotka muistuttavat erhdyttävästi kettua, rotua kysyessäni kyseessä oli todella pieneksi jäänyt suomenpystykorva.. näytti ihan ketulta.

mistä kaveris "tietää" koiran olevan puoliksi kettu?
      ite uskoisin vasta kun DNA-testin näkisin :)

ja jos se puoliksi kettu ois nii joha se ois lehteen päässy =)

ei ihminenkään minun tietääkseni voi tulla apinalle raskaaksi, vaikka sukua ovatkin, mutta tosiaan, liian kaukaista sukua...

• Anonyymi

Oletan että voi. Luonnossa koiralla ei ole paljon mahdollisuuksia risteytyä, koska ei elä vapaana. Onnistumisen edellytyksenä on, että molemmilla on sama kromosomilukumäärä. Siksi susi ja koira voivat risteytyä. Koirasudet ovat useimmat silti ihmisen tahallaan tuottamia. Poikakoirat saattavat olla huonoja vapaana eläviä isiä, koska eivät ole siihen kasvaneet, tyttökoirat voivat karkumatkoiltaan tuoda risteytyspentuja kotiin. Poikaketuilla saattaa kuitenkin olla tarpeeksi tyttökettujakin. ettei tee mieli kesykoiratyttöä kaveriksi. En löytänyt tietoa kromosomimääristä, mutta molemmat kuuluvat koiransukuisiin. edellisistä kirjoituksista on jo aikaa. Etsin todisteita, koska uskoin näkeväni hiljattain Tampereen lähiössä koiraketun.

• Anonyymi

Kyllä on mahdollista. Setäni terrieri ja supikoira saivat pentuja. Risteytys oli onnistunut.

• Anonyymi

luultavati sopivissa olosuhteissa voi.
      minulla tuli alle vuoden ikäinen pystykorvanarttu ensimmäiseen kiimaan ja uroskettu yritti sitä astua useampana päivänä mutta metsäverinen narttu ei siihen alkanut vaan hammasti ja antoi aina ketulle lähdöt.
      ehkäpä eri luontoinen narttu olisi...
      pystykorvalla on muuten aikapaljon samoja piirteitä käytöksessään kuin meillä aikoinaan olleella kesyllä ketunpennulla oli.

• Anonyymi

Onhan jo aiemmin risteytynyt mm susi ja koira ja paimen ja koira ja poliisi ja koira ym

• Anonyymi

Samoin kettu ja terrieri, lammas ja koira...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      73
      6538
    2. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      134
      6483
    3. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      378
      6256
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      355
      4055
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      153
      2462
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      6
      2389
    7. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      34
      1846
    8. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      134
      1482
    9. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      14
      1414
    10. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      196
      1192
    Aihe