Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ketun ja koiran risteytys mahdollinen?

inukitsune

Onko mahdollista että kettu ja koira voivat risteytyä? Kaveri väittää että hänen äidillään oli joskus ketun ja koiran risteytys.

10

951

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • geenitutkija

      Ei kuule voi risteytyä, ovat sen verran kaukaisia sukulaisia.

      • bnvnbv

        ^Kyllä kuule voi - olen sellaisen itse nähnyt. Oli aika paljon ketun näköinen ja oloinen (arka ja jotenkin villielukkamainen).

        Minulla oli onni nähdä myös ko. koiran sisar, joka oli taas enemmän koiramainen - ei esim. pelännyt vieraita ihmisiä samalla tavalla. Sisar ei myöskään näyttänyt yhtään ketulta, ei siis olisi tiennyt jos ei olisi kerrottu.

        Ja onhan olemassa koirasusiakin, miksi siis arvon geenitutkija väittää ettei koirakettuja olisi? Älä puhu sellaista mistä et tiedä mitään.


      • on kaupunkilegenda
        bnvnbv kirjoitti:

        ^Kyllä kuule voi - olen sellaisen itse nähnyt. Oli aika paljon ketun näköinen ja oloinen (arka ja jotenkin villielukkamainen).

        Minulla oli onni nähdä myös ko. koiran sisar, joka oli taas enemmän koiramainen - ei esim. pelännyt vieraita ihmisiä samalla tavalla. Sisar ei myöskään näyttänyt yhtään ketulta, ei siis olisi tiennyt jos ei olisi kerrottu.

        Ja onhan olemassa koirasusiakin, miksi siis arvon geenitutkija väittää ettei koirakettuja olisi? Älä puhu sellaista mistä et tiedä mitään.

        Nyt ei ole aprillipäivä! Koira risteytyy suden ja dingon(Austraaliassa) kanssa, ei muiden koiraeläinten.


      • myöskinh
        on kaupunkilegenda kirjoitti:

        Nyt ei ole aprillipäivä! Koira risteytyy suden ja dingon(Austraaliassa) kanssa, ei muiden koiraeläinten.

        sakaalin ja kojootin kanssa. ketun kanssa koira ei pysty risteytymään. eräs ystäväni minullekin aikoinaan väitti, että hänellä on kettukoira. mutta saahan sitä jokainen uskoa mihin haluaa :)


    • voi xDD

      kyllä kaveris nyt kusee sua linssiin xD koira voi risteytyä toisten koiraeläinten kanssa, mutta mun tietääkseni kettu on ihan liian kaukaista sukua.. tosin oon nähnyt muutaman koiran jotka muistuttavat erhdyttävästi kettua, rotua kysyessäni kyseessä oli todella pieneksi jäänyt suomenpystykorva.. näytti ihan ketulta.

      mistä kaveris "tietää" koiran olevan puoliksi kettu?
      ite uskoisin vasta kun DNA-testin näkisin :)

      ja jos se puoliksi kettu ois nii joha se ois lehteen päässy =)

      ei ihminenkään minun tietääkseni voi tulla apinalle raskaaksi, vaikka sukua ovatkin, mutta tosiaan, liian kaukaista sukua...

    • Anonyymi

      Oletan että voi. Luonnossa koiralla ei ole paljon mahdollisuuksia risteytyä, koska ei elä vapaana. Onnistumisen edellytyksenä on, että molemmilla on sama kromosomilukumäärä. Siksi susi ja koira voivat risteytyä. Koirasudet ovat useimmat silti ihmisen tahallaan tuottamia. Poikakoirat saattavat olla huonoja vapaana eläviä isiä, koska eivät ole siihen kasvaneet, tyttökoirat voivat karkumatkoiltaan tuoda risteytyspentuja kotiin. Poikaketuilla saattaa kuitenkin olla tarpeeksi tyttökettujakin. ettei tee mieli kesykoiratyttöä kaveriksi. En löytänyt tietoa kromosomimääristä, mutta molemmat kuuluvat koiransukuisiin. edellisistä kirjoituksista on jo aikaa. Etsin todisteita, koska uskoin näkeväni hiljattain Tampereen lähiössä koiraketun.

    • Anonyymi

      Kyllä on mahdollista. Setäni terrieri ja supikoira saivat pentuja. Risteytys oli onnistunut.

    • Anonyymi

      luultavati sopivissa olosuhteissa voi.
      minulla tuli alle vuoden ikäinen pystykorvanarttu ensimmäiseen kiimaan ja uroskettu yritti sitä astua useampana päivänä mutta metsäverinen narttu ei siihen alkanut vaan hammasti ja antoi aina ketulle lähdöt.
      ehkäpä eri luontoinen narttu olisi...
      pystykorvalla on muuten aikapaljon samoja piirteitä käytöksessään kuin meillä aikoinaan olleella kesyllä ketunpennulla oli.

    • Anonyymi

      Onhan jo aiemmin risteytynyt mm susi ja koira ja paimen ja koira ja poliisi ja koira ym

      • Anonyymi

        Samoin kettu ja terrieri, lammas ja koira...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1400
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      58
      1307
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1273
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe