Onko mahdollista että kettu ja koira voivat risteytyä? Kaveri väittää että hänen äidillään oli joskus ketun ja koiran risteytys.
Ketun ja koiran risteytys mahdollinen?
10
996
Vastaukset
- geenitutkija
Ei kuule voi risteytyä, ovat sen verran kaukaisia sukulaisia.
- bnvnbv
^Kyllä kuule voi - olen sellaisen itse nähnyt. Oli aika paljon ketun näköinen ja oloinen (arka ja jotenkin villielukkamainen).
Minulla oli onni nähdä myös ko. koiran sisar, joka oli taas enemmän koiramainen - ei esim. pelännyt vieraita ihmisiä samalla tavalla. Sisar ei myöskään näyttänyt yhtään ketulta, ei siis olisi tiennyt jos ei olisi kerrottu.
Ja onhan olemassa koirasusiakin, miksi siis arvon geenitutkija väittää ettei koirakettuja olisi? Älä puhu sellaista mistä et tiedä mitään. - on kaupunkilegenda
bnvnbv kirjoitti:
^Kyllä kuule voi - olen sellaisen itse nähnyt. Oli aika paljon ketun näköinen ja oloinen (arka ja jotenkin villielukkamainen).
Minulla oli onni nähdä myös ko. koiran sisar, joka oli taas enemmän koiramainen - ei esim. pelännyt vieraita ihmisiä samalla tavalla. Sisar ei myöskään näyttänyt yhtään ketulta, ei siis olisi tiennyt jos ei olisi kerrottu.
Ja onhan olemassa koirasusiakin, miksi siis arvon geenitutkija väittää ettei koirakettuja olisi? Älä puhu sellaista mistä et tiedä mitään.Nyt ei ole aprillipäivä! Koira risteytyy suden ja dingon(Austraaliassa) kanssa, ei muiden koiraeläinten.
- myöskinh
on kaupunkilegenda kirjoitti:
Nyt ei ole aprillipäivä! Koira risteytyy suden ja dingon(Austraaliassa) kanssa, ei muiden koiraeläinten.
sakaalin ja kojootin kanssa. ketun kanssa koira ei pysty risteytymään. eräs ystäväni minullekin aikoinaan väitti, että hänellä on kettukoira. mutta saahan sitä jokainen uskoa mihin haluaa :)
- voi xDD
kyllä kaveris nyt kusee sua linssiin xD koira voi risteytyä toisten koiraeläinten kanssa, mutta mun tietääkseni kettu on ihan liian kaukaista sukua.. tosin oon nähnyt muutaman koiran jotka muistuttavat erhdyttävästi kettua, rotua kysyessäni kyseessä oli todella pieneksi jäänyt suomenpystykorva.. näytti ihan ketulta.
mistä kaveris "tietää" koiran olevan puoliksi kettu?
ite uskoisin vasta kun DNA-testin näkisin :)
ja jos se puoliksi kettu ois nii joha se ois lehteen päässy =)
ei ihminenkään minun tietääkseni voi tulla apinalle raskaaksi, vaikka sukua ovatkin, mutta tosiaan, liian kaukaista sukua... - Anonyymi
Oletan että voi. Luonnossa koiralla ei ole paljon mahdollisuuksia risteytyä, koska ei elä vapaana. Onnistumisen edellytyksenä on, että molemmilla on sama kromosomilukumäärä. Siksi susi ja koira voivat risteytyä. Koirasudet ovat useimmat silti ihmisen tahallaan tuottamia. Poikakoirat saattavat olla huonoja vapaana eläviä isiä, koska eivät ole siihen kasvaneet, tyttökoirat voivat karkumatkoiltaan tuoda risteytyspentuja kotiin. Poikaketuilla saattaa kuitenkin olla tarpeeksi tyttökettujakin. ettei tee mieli kesykoiratyttöä kaveriksi. En löytänyt tietoa kromosomimääristä, mutta molemmat kuuluvat koiransukuisiin. edellisistä kirjoituksista on jo aikaa. Etsin todisteita, koska uskoin näkeväni hiljattain Tampereen lähiössä koiraketun.
- Anonyymi
Kyllä on mahdollista. Setäni terrieri ja supikoira saivat pentuja. Risteytys oli onnistunut.
- Anonyymi
luultavati sopivissa olosuhteissa voi.
minulla tuli alle vuoden ikäinen pystykorvanarttu ensimmäiseen kiimaan ja uroskettu yritti sitä astua useampana päivänä mutta metsäverinen narttu ei siihen alkanut vaan hammasti ja antoi aina ketulle lähdöt.
ehkäpä eri luontoinen narttu olisi...
pystykorvalla on muuten aikapaljon samoja piirteitä käytöksessään kuin meillä aikoinaan olleella kesyllä ketunpennulla oli. - Anonyymi
Onhan jo aiemmin risteytynyt mm susi ja koira ja paimen ja koira ja poliisi ja koira ym
- Anonyymi
Samoin kettu ja terrieri, lammas ja koira...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384659Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2722376Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532247- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131642M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289