Onko mahdollista että kettu ja koira voivat risteytyä? Kaveri väittää että hänen äidillään oli joskus ketun ja koiran risteytys.
Ketun ja koiran risteytys mahdollinen?
10
1013
Vastaukset
- geenitutkija
Ei kuule voi risteytyä, ovat sen verran kaukaisia sukulaisia.
- bnvnbv
^Kyllä kuule voi - olen sellaisen itse nähnyt. Oli aika paljon ketun näköinen ja oloinen (arka ja jotenkin villielukkamainen).
Minulla oli onni nähdä myös ko. koiran sisar, joka oli taas enemmän koiramainen - ei esim. pelännyt vieraita ihmisiä samalla tavalla. Sisar ei myöskään näyttänyt yhtään ketulta, ei siis olisi tiennyt jos ei olisi kerrottu.
Ja onhan olemassa koirasusiakin, miksi siis arvon geenitutkija väittää ettei koirakettuja olisi? Älä puhu sellaista mistä et tiedä mitään. - on kaupunkilegenda
bnvnbv kirjoitti:
^Kyllä kuule voi - olen sellaisen itse nähnyt. Oli aika paljon ketun näköinen ja oloinen (arka ja jotenkin villielukkamainen).
Minulla oli onni nähdä myös ko. koiran sisar, joka oli taas enemmän koiramainen - ei esim. pelännyt vieraita ihmisiä samalla tavalla. Sisar ei myöskään näyttänyt yhtään ketulta, ei siis olisi tiennyt jos ei olisi kerrottu.
Ja onhan olemassa koirasusiakin, miksi siis arvon geenitutkija väittää ettei koirakettuja olisi? Älä puhu sellaista mistä et tiedä mitään.Nyt ei ole aprillipäivä! Koira risteytyy suden ja dingon(Austraaliassa) kanssa, ei muiden koiraeläinten.
- myöskinh
on kaupunkilegenda kirjoitti:
Nyt ei ole aprillipäivä! Koira risteytyy suden ja dingon(Austraaliassa) kanssa, ei muiden koiraeläinten.
sakaalin ja kojootin kanssa. ketun kanssa koira ei pysty risteytymään. eräs ystäväni minullekin aikoinaan väitti, että hänellä on kettukoira. mutta saahan sitä jokainen uskoa mihin haluaa :)
- voi xDD
kyllä kaveris nyt kusee sua linssiin xD koira voi risteytyä toisten koiraeläinten kanssa, mutta mun tietääkseni kettu on ihan liian kaukaista sukua.. tosin oon nähnyt muutaman koiran jotka muistuttavat erhdyttävästi kettua, rotua kysyessäni kyseessä oli todella pieneksi jäänyt suomenpystykorva.. näytti ihan ketulta.
mistä kaveris "tietää" koiran olevan puoliksi kettu?
ite uskoisin vasta kun DNA-testin näkisin :)
ja jos se puoliksi kettu ois nii joha se ois lehteen päässy =)
ei ihminenkään minun tietääkseni voi tulla apinalle raskaaksi, vaikka sukua ovatkin, mutta tosiaan, liian kaukaista sukua... - Anonyymi
Oletan että voi. Luonnossa koiralla ei ole paljon mahdollisuuksia risteytyä, koska ei elä vapaana. Onnistumisen edellytyksenä on, että molemmilla on sama kromosomilukumäärä. Siksi susi ja koira voivat risteytyä. Koirasudet ovat useimmat silti ihmisen tahallaan tuottamia. Poikakoirat saattavat olla huonoja vapaana eläviä isiä, koska eivät ole siihen kasvaneet, tyttökoirat voivat karkumatkoiltaan tuoda risteytyspentuja kotiin. Poikaketuilla saattaa kuitenkin olla tarpeeksi tyttökettujakin. ettei tee mieli kesykoiratyttöä kaveriksi. En löytänyt tietoa kromosomimääristä, mutta molemmat kuuluvat koiransukuisiin. edellisistä kirjoituksista on jo aikaa. Etsin todisteita, koska uskoin näkeväni hiljattain Tampereen lähiössä koiraketun.
- Anonyymi
Kyllä on mahdollista. Setäni terrieri ja supikoira saivat pentuja. Risteytys oli onnistunut.
- Anonyymi
luultavati sopivissa olosuhteissa voi.
minulla tuli alle vuoden ikäinen pystykorvanarttu ensimmäiseen kiimaan ja uroskettu yritti sitä astua useampana päivänä mutta metsäverinen narttu ei siihen alkanut vaan hammasti ja antoi aina ketulle lähdöt.
ehkäpä eri luontoinen narttu olisi...
pystykorvalla on muuten aikapaljon samoja piirteitä käytöksessään kuin meillä aikoinaan olleella kesyllä ketunpennulla oli. - Anonyymi
Onhan jo aiemmin risteytynyt mm susi ja koira ja paimen ja koira ja poliisi ja koira ym
- Anonyymi
Samoin kettu ja terrieri, lammas ja koira...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup686287Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1354360Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.1092114- 631495
- 561247
- 2611157
Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E1311057Ajattele, miten häviävän pieni
todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim49856Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast31783Pieni vinkki miehelle
Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.39775