Liikennelupa

kurssi

Kurssin vaikeudesta; meneekö "heittämällä" läpi vai vaatiiko paljon panostusta? Jääkö monella kurssi läpäisemättä?

Kenelläkään tietoa gli yhtiöden kurssin hinnasta?

En kaipaa mutua enkä muuta paskaa vaan asiallisia vastauksia, kiitos!

17

17533

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei mene edes helposti!

      Minulla on liikennelupa ja minun veljeni halusi kanssa.
      No ei kun kurssille MUTTA kun hän vaan oli siellä eikä ottanut sen niin vakavasti niin kahden kokeen jälkeen hän jatkoi renkinä.

      Opetus on että jos TODELLA haluat sen liikennelupa niin A sinun pitää olla kiinnostonnut alasta, B ottaa kurssin vakavasti, C lukea kokeeseen, D mieti onko sinulla fyrkkahommat kondiksessa.
      Tyhjällä lompakolla et liikennelupaa saa!

    • lupamies

      vaikka kävisit sen kurssin niin ei sun heti tarvitse alkaa sen luvan kanssa töihin ja olla noin 10 000 euroa yhtä autoa kohti.ja eiköhän se ole vaan turhaa lässyn lässyä nykyään vaan toi koulutus minä ainakin tiedän kun yksi meni suorittamaan liikenne luvan niin oli ollut naurettavan helppoja juttuja että älä pelästy ja usko kaikkea varsinkaan mitä täällä sanotaan.ja se koe ei ole semmone rasti ruutuun tyylinen vaan enemmän essee koe joka menee varmasti läpi kun lukee niitä kansioita mitä on 4 kappaletta ja kuuntelee vähän luennolla tarkemmin niin eiköhän mene läpi ja vastaus aikaa kokeessa on 2 tuntia

      • lupamies

        ja ei se raha homma ole mikään ongelma mitä toi yksi kaveri sanoi.saahan uudet yrittäjät hakea startti rahaa ja siitä se lähtee


      • nykyään kuljetusalallekin
        lupamies kirjoitti:

        ja ei se raha homma ole mikään ongelma mitä toi yksi kaveri sanoi.saahan uudet yrittäjät hakea startti rahaa ja siitä se lähtee

        startti rahaa? Aikanaan ei saanut?


      • alkaa autoyrittäjäksi.
        lupamies kirjoitti:

        ja ei se raha homma ole mikään ongelma mitä toi yksi kaveri sanoi.saahan uudet yrittäjät hakea startti rahaa ja siitä se lähtee

        Jos sinulla ei ole se 10 000 euro niin millä ostat kuormaauton renkaat vakutukset työkalut ym ym.

        Muista myös että kun käyt kurssin se maksaa ja itse et palkkaa saa.

        Kun vihdoin saat ne luvat niin sinun pitää saada työpaikan autollesi ja sellainen että konkurssi ei heti tuu.

        Kun laskutat ajot niin muista ett hyvällä tuurilla saat ajotilin siinä 2--4 viikon päästä.
        Mutta voit saada odottaa myös 6 viikkoa riippuu tapauksesta.

        Tervetuloa vaan joukkoon, vaikka ei se helppoa ole.

        Äläkä usko näitä kavereita heillä menee aina hyvin vaikka ei itse kurssin ole käynnytkään.


      • ceede
        alkaa autoyrittäjäksi. kirjoitti:

        Jos sinulla ei ole se 10 000 euro niin millä ostat kuormaauton renkaat vakutukset työkalut ym ym.

        Muista myös että kun käyt kurssin se maksaa ja itse et palkkaa saa.

        Kun vihdoin saat ne luvat niin sinun pitää saada työpaikan autollesi ja sellainen että konkurssi ei heti tuu.

        Kun laskutat ajot niin muista ett hyvällä tuurilla saat ajotilin siinä 2--4 viikon päästä.
        Mutta voit saada odottaa myös 6 viikkoa riippuu tapauksesta.

        Tervetuloa vaan joukkoon, vaikka ei se helppoa ole.

        Äläkä usko näitä kavereita heillä menee aina hyvin vaikka ei itse kurssin ole käynnytkään.

        ktk 7viikkoa että näin


    • riippuu lähtö tasosta

      Jos et tiedä alasta mitään, olet ehkä ajanut kauan yhtä työtä, mutta et ollut oikeasti mistään kiinnostunut.
      Tuollaisella taustalla kurssin joutuu varmaan ottaan tosissaan.
      Itse kävin kurssin toimittuani jo muun alan yrittäjänä ja olen lapsesta saakka ollut mukana alala ja kiinnostunut asioista.
      Kaverini nukkui koko kurssin, ajoi yöt.
      Meille tuli suunnilleen täydet pongot kokeista turhia tsemppaamatta.

      • kurssi

        sitten tehdään konkurssi


      • T. Oope
        kurssi kirjoitti:

        sitten tehdään konkurssi

        Sanokaas, meneekö tavaraliikenneyrittäjän lupakurssin todistus vanhaksi jos perustaa yrityksen vaikka 5 vuoden päästä kurssin suorittamisesta?


      • taida mennä
        T. Oope kirjoitti:

        Sanokaas, meneekö tavaraliikenneyrittäjän lupakurssin todistus vanhaksi jos perustaa yrityksen vaikka 5 vuoden päästä kurssin suorittamisesta?

        Kysy kurssin järjestäjältä, lääninhallituksesta, tai liikenne ministeriöstä.
        Niiltä saat varman vastauksen.
        Ilmeiseti ns. kelpoisuus voimassa loppu elämäsi, jos ei määräykset välillä muutu.
        Varmaa on että kurssin suorittamisen jälkeen voit lykätä useita vuosia liikenne luvan hakemista, lupa vuosia (vanhollla yrittäjillä 5v.) voimassa ja sen voi uusia rajoituksetta riippumatta onko otettu käyttöön.


      • ellei
        T. Oope kirjoitti:

        Sanokaas, meneekö tavaraliikenneyrittäjän lupakurssin todistus vanhaksi jos perustaa yrityksen vaikka 5 vuoden päästä kurssin suorittamisesta?

        kurssin tuntimäärän suoritettuaan käy tekemässä
        sitä AKE:n liikenneyrittäjäkoetta, mikä on liikenneluvan saamisen edellytys ja joka tulee
        suorittaa määräajassa koulutuksen saamisesta.
        Tämän kokeen suoritettuaan saa AKE:n todistuksen
        yhteisöluvan näyttökokeen suorittamisesta, joka
        tarvitaan lupaa haettaessa. Itse liikenneluvan
        hakemisen ajankohdalle ei tämän todistuksen saamisen jälkeen ole enää laissa mainittuja määritteitä.


    • panostamaan asiaan

      niin jätä käymättä, tuskin sillon panostat siihen työhöskään. Ei mikään mee heittämällä läpi, paitsi tiiliskivi näyteikkunasta.

    • sikalan rahtari

      Toi gli on täyttä paskaa. Opettajat kaikenkarvasia. Ammattitaidossa ei aina kehumista. Lupasivat meille liput kuljetusmessuille, joita ei koskaan tullut.

      • kurssia käydään

        Minkälaisia kysymyksiä siinä ekan vaiheen kokeessa on missä ei saa käytää aineisto kansiota? lainsäädäntöä? työ ja lepo aikoja? toisessa vaiheessa jotain kustannus laskelmia? kertookaa kaikki mitä vaan tiedätte.


    • Uusinta

      Joutuuko 3 uusinnassa tekemää koko kokeen uusiks

      • gdhsjak

        Bussilla, fiksuna sitten kaivoit tän keskustelun vuodelta 2006 tänne. Mee hoitoon.


      • Pahvinentulevaisuus
        gdhsjak kirjoitti:

        Bussilla, fiksuna sitten kaivoit tän keskustelun vuodelta 2006 tänne. Mee hoitoon.

        Bussissa.Mee hoitoon. hyvä vinkki. Totta puhuen urasi on loppu kuljetusalla. Turun kaupunki voisi tarjota suojatyöpaikan jossain leppoisessa lastentarhassa sellaisen seppo apusetänä. Myöskin Turunseudun S-ryhmä voisi tarjota sinulle osapäivätyöpaikan läheiseen S-markettiin syöttämään enrgiajätettä puristimeen4-6 tuntia päivässä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1935
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1868
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1393
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1133
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe