zafira vs touran vs corolla verso

Nimetön

Ostaisin joko Touranin, Corolla Verson tai Zafiran 7 paikkaisena dieselinä. Ostan auton, joka kestää. Ajo-ominaisuudet ym seikat ovat nykyautoissa minulle jo riittäviä. Eli missä on vähiten vikoja? Millä pääsee määräaikaishuoltojen välit ilman korjaamolla käyntiä?

7

3646

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      Touranista ja Versosta tuli vastauksia hyvin. Onko näin, että opelistit viettävät kaiken ajan huoltokorjaamoissa, jolloin eivät ehdi kehumaan autojaan ja ovat jo täysin masentuneita.
      Verso taitaa olla paras kommenttien perusteilla. Parempaa uutta vuotta opelisteille.

      • Radiomann

        Kun ei ole ollut Tourania tai Versoa niin ei voi oikein mennä niitä vertailemaankaan. Onhan se hyvä jos sinun maailmankuva on niinkin selkeä että kun tojotapalstalla kehuuvat Versoa täytyy sen olla hyvä. Onnea vaan valitsenmallasi tiellä, joku tosin voisi epäillä että näillä palstoilla ei ehkä saakkaan absoluuttista totuutta selville.


    • Rattiin siitä nyt !!

      Tojotasta ja Opelista. Opeli ryhdikkäämpi ja parempi ajaa. Suurella kuormalla (7h) Tojota suorastaan veltto, ei hyvä. Tojossa enemmän säilytystilaa, varsinkin pikkutavaroille. Opelissa istuu korkeamalla, näkee paremmin. Käy itse ajamassa nuo autot niin tiedät enemmän. Oman auton vioista ei juuri kukaan kerro, toisen autosta kylläkin.

    • Ja valinta oli

      Meillä oli keväällä ihan sama ongelma tosin lisättiin siihen listaan vielä Mazda 5. Kriteereinä oli 7 paikkaisuus ja tarpeeksi tehoa 5 hengen kuljettamiseen ja tavaroihin. Koeajettiin kaikki ja ensi kättelyssä listalta tippuivat Mazda 5 (hankalan takapenkin keskipaikan takia, ja epäilyttävän liukuoven takia.) Toinen joka tippui oli Touran koska oli selvästi pienemmän tuntuinen kun muut ja koneversioitsa ei löytynyt sopivaa ilman yli reiluin 30.000 euron hintaa (1,4 tsi konetta ei viime tammikuussa saanut). Lopulta valinta jäi Verson ja Zafiran välille. 1,8 kone tuntui Zafirassa paljon vkevämmältä kuin Corollan vastaava. Myös saksalainen jämäkkyys vaikutti päätökseen. Nyt ajossa ollut Zafira mittarissa 21000 km 1,8 litran koneella, Auto aivan loistava ja toiminut erittäin hyvin. Uusi 1,8 ecotec 140 hv on myös suht taloudellinen kaupungissa 8,7 litraa ja maantiellä siinä 7 litran tuntumassa.

    • jjgfcgc

      Zafiran noista vaihtoehdoista. Minulla on hyviä kokemuksia bensa Opeleista ja naapurissa on taksikuski,jolla on jo kolmas diesel-Zafira menossa. Tyytyväinen on ollut puheidensa mukaan.

      • Nimetön

        Pitänee kuitenkin harkita vielä opelia, itse olen aiemmin ollut liikkeeseen ja huoltoihin tyytyväinen.
        Pitää käydä koeajamassa verso ja opel.


      • Nimetön

        Pitänee kuitenkin harkita vielä opelia, itse olen aiemmin ollut merkkiin ja huoltoihin tyytyväinen omegaa lukuunottamatta.
        Pitää käydä koeajamassa verso ja zafira.

        Kyllä autojen luotettavuudesta saa keskustelupalstoilla suuntaviivoja. Kun selaa eri merkkien viestejä, huomaa kyllä yleisen linjan, missä on eniten huoltovikoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10100
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      415
      4422
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      91
      3036
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2865
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2674
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1722
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1630
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1433
    Aihe