Tarkoitus ostaa mielellään uusi vaihteistolla oleva pylväsporakone, koska nykyisin käytössä hihnavetoinen ja melko suuriakin, yli 20mm reikiä tulee usein porailtua.Onko ehdotuksia, mistä voisi kysellä kohtuuhintaisia pylväsporakoneita ja mikä merkki voisi olla hyvä valinta harraste/pieneen ammattikäyttöön.
PYLVÄSPORAKONE
4
2647
Vastaukset
- noita..
kaupoissa. Uusia ja käytettyjä. Kookletat sanoilla "pylväsporakone, porakone, työstökone" jne. aiheeseen liittyvää niin eiköhän löydy. Rautakaupoissa lienee vain hihnavetoisia.
- niin kohtuuhinta voi yllättää
Jos vanhat kokemukset, n. 10 vuotta sitten, pitävät edelleen kutinsa, niin "kohtuuhintainen" saattaa helposti olla 3000 euroa. Harrastekäyttö ja vaihdeloodalla varustettu pylväskone ei oikein sovi samaan lauseeseen. Jonkun kojepajan konkurssimyynti tms. saattaisi olla yksi tapa löytää käytetty kone, toisinaan niitä näkyi jopa Keltaisessa Pörssissä.
Ehkä nykyään kiinalaiset tekevät myös ratasvaihteistoilla pylväsporia, raportoi ihmeessä tänne, josko onnistuit. - teräkseen
Jos pitää porailla isoja reikiä teräkseen, niin olisiko magneettijalkapora mielekäs vaihtoehto?
http://www.ikt.fi/product_details.php?p=63
http://www.lawson-his.co.uk/scripts/products.php?cat=Magnetic Base Drills- metallityöläinen
Katsellaan rauhassa pylväsporakoneiden hintoja,.. mutta tämä magneettiporakone oli minulle uusi juttu, kiitokset vinkistä.Juuri usein tullut porailtua reikiä "paikanpäällä", jossa olen käyttänyt isohkoa paineilmaporaa, juuri vetopöytä kuorma-autoon asennettiin.Pylväsporakoneista vaihteistolla varustetuista,tosiaan joutuu lähemmäksi 3000€ maksamaan,mutta onnistuu sitten myös suurien reikäporien käyttö,jotka vaativat hyvin pienet kierrokset ja hihnavetoisilla aivan pienemmätkin kierrosnopeudet liian suuria.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272850- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391321