Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Raskasliikenne

lopetettava

Raskaanliikenteen ilta/ yö ajaminen olisi saatava lainsäädännöllä ilta ja yö ajaksi seisahduksiin .Minusta olisi aivan kohtuullinen työaika myös raskaanliikenteen kuljettajille 08.00-16.00 välinen aika ,.En ymmärrä tätä Suomen nykyistä työ aikalaki säädännöstä ,että joku ammmattiryhmä saa olla myös töissä yö aikaan , minusta ihminen joka ajaa suurta kuormuria yöllä ei vaikka hän olisi levännyt lain vaatiman ajan ole ammattiinsa kaikkein virkeimmässä kunnossa ja näin aiheuttaa muille tiellä liikkujille todellisen vaaran.

31

3327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se tietysti

      hienoa kun aamun lehdet jaettaisiin illalla.

    • jos..

      tarjoilijatkin tekis vaan 08-16.00 töitä, taitas sullekkin tulla jano? ;DD

      "En ymmärrä tätä Suomen nykyistä työ aikalaki säädännöstä ,että joku ammmattiryhmä saa olla myös töissä yö aikaan"

      Hehe, eikä rahtarit ja tarjoilijat ole ainoita yötyöntekijöitä.

      • samaan syssyyn

        sairaaloihin ja terkkareihin yötyökielto :)


      • ALKOT kiinni
        samaan syssyyn kirjoitti:

        sairaaloihin ja terkkareihin yötyökielto :)

        kello 16-08 :D ees automaateista ei mitään sillo. :D

        Keilahallit, pururadat, jäähallit, golfkentät, ampumaradat, pelit kaikki seis kello 16. reikäreikä, karmeitten sakkojen uhalla.

        Eiköhän aleta laatimaan jo sitä adressia? Ois tuo aloittajakin sit tyytyväinen. ;D (puhumattakaan siitä että kaikki sais LEVÄTÄ riittävästi kello 16-08 välisenä aikana. :))) Kannatusta?


      • eivät enää....
        samaan syssyyn kirjoitti:

        sairaaloihin ja terkkareihin yötyökielto :)

        ....vuosikausiin ole ollu öisin auki. Ja sairaaloissakin tosi vähän yötyöjengiä. Siis täysin päinvastainen kehitys kuljetusalaan nähden. Kuljetusalan yötyöt ovat lisääntyneet viidessä vuodessa 40 prosenttia.


      • samaansyssyyn
        samaan syssyyn kirjoitti:

        sairaaloihin ja terkkareihin yötyökielto :)

        Ja Hki-Vantaan lentokenttä kiinni!!! Myös Jouluksi ja UV:ksi!!


    • keijojuhani

      Justiisa joo, lopetetaan vaan kaikki liikenne yöksi. Ei ole kaupoissa raikasta salaattia sinulle ei, ei ole sanomalehtiä aamuisin tai raaka-aineita niin todella turhalle asialle kuin teollisuus jonka tuotteisiin sinäkin perseesi pyyhit. Ja kaikki pyhätkin voisi olla samantien seis,,hmmm miltä olisikaan näinä joulunpyhinä jonottaa 5 päivää vanhaa leipää ja paleltunutta kurkkua. Rosollikin vanhenee hetkessä. Kaikenmaailman liittohomoilun voi unohtaa, silleen ei tule muuta kuin kuolema.

      • Piruuttaan

        Vaihtaa alaa?
        Kun näitä keskusteluja seuraa niin saa väistämättä sellaisen mielikuvan että me autonkuljettajat olemme vähintään yhtä pahaa pohjasakkaa kuin pedofiilit ja raiskaajat. Itse olen ollut yli 30 vuotta tienpäällä ja viellä pitäisi ainakin 10 vuotta jaksaa, mutta tämähän on todella kannustavaa kun joka päivä saamme kuulla moitteita ammatistamme. Oletteko te jotka arvostelette meitä tulleet ajatelleeksi sitä että mitä olisi jos meitä rekankuljettajia ei olisi? Mikä ala on sellainen jossa ei tarvita logistiikkapalveluja? Luulen että sairaanhoitajien irtisanoutumisetkin olisi pieniä siihen verrattuna jos yksikään suomen raskaista ajoneuvoista ei kulkisi ei tarvittaisi kuin muutama vuorokausi niin esimerksiksi kaupoista loppuisi ruoka, tehtailta raaka-aine, talojen pihalla voisi olla aika mahtavat tuokosut, jos teidän jätteitä ei ajeta ajallaan, ymym. Te jotka arvostelette meidän työtämme oletteko varmoja että teidän omassa työssä ei ole koskaan mitään huomautettavaa? Myönnän että meidänkin ammattikunnassa on myöskin niitä ammatti-taidottomia samoin kuin kaikissa muissakin ammateissa mutta kuitenkin meiltä jokaiselta löytyy se CE kortti ja eiköhän jokainen ole ainakin joskus näistä kuljettajista sen insinööriajonkin suorittanut? Kumma kun tämä töysi ajotaidottumuus osoittuukin vasta sittne kun olet ollut kymmeniä vuosia työelämässä????


      • kun mennään lakkoon
        Piruuttaan kirjoitti:

        Vaihtaa alaa?
        Kun näitä keskusteluja seuraa niin saa väistämättä sellaisen mielikuvan että me autonkuljettajat olemme vähintään yhtä pahaa pohjasakkaa kuin pedofiilit ja raiskaajat. Itse olen ollut yli 30 vuotta tienpäällä ja viellä pitäisi ainakin 10 vuotta jaksaa, mutta tämähän on todella kannustavaa kun joka päivä saamme kuulla moitteita ammatistamme. Oletteko te jotka arvostelette meitä tulleet ajatelleeksi sitä että mitä olisi jos meitä rekankuljettajia ei olisi? Mikä ala on sellainen jossa ei tarvita logistiikkapalveluja? Luulen että sairaanhoitajien irtisanoutumisetkin olisi pieniä siihen verrattuna jos yksikään suomen raskaista ajoneuvoista ei kulkisi ei tarvittaisi kuin muutama vuorokausi niin esimerksiksi kaupoista loppuisi ruoka, tehtailta raaka-aine, talojen pihalla voisi olla aika mahtavat tuokosut, jos teidän jätteitä ei ajeta ajallaan, ymym. Te jotka arvostelette meidän työtämme oletteko varmoja että teidän omassa työssä ei ole koskaan mitään huomautettavaa? Myönnän että meidänkin ammattikunnassa on myöskin niitä ammatti-taidottomia samoin kuin kaikissa muissakin ammateissa mutta kuitenkin meiltä jokaiselta löytyy se CE kortti ja eiköhän jokainen ole ainakin joskus näistä kuljettajista sen insinööriajonkin suorittanut? Kumma kun tämä töysi ajotaidottumuus osoittuukin vasta sittne kun olet ollut kymmeniä vuosia työelämässä????

        -vessapapru loppuu... no pyyhkikööt risuihin, niin ennenki kuulemma on tehty (ois hauska nähdä kuinka ne vetää pytystä alas ja kuka tyhjentää lokakaivot, mistä saavat uuden pytyn hajonneen tilalle...)

        -leipä loppuu kaupoista, noh voihan ne leipoa itse, jos on mistä leipoa, hakevat sen viljan pellosta, jauhavat sen kiven päällä sammalikossa jne. talvellakinko? muut elintarvikkeet...? No itsetehty pajukori kainaloon vaan ja lokin munia keräämään, hirvikantaa vähentämään evääks (itsetehdyillä jousipyssyillä, ammuksiahan ei ole, eikä tule, kun ei saada tuoda...)

        -kummasti se autokin kohta alkaa kaipaamaan sitä menovettä, noh nostakoot järvistä niitähän on tuhansia täällä suomessa...

        -lomamatkoille...? No kävelkööt kentille, eihän ole autoissa menovettä ja linja-autot ei enää kulje, kun niitä ei ole. Onko lentokoneitakaan, raskasta liikennettähän sekin on? Kukas niille tuo puuttuvia osia? Joskushan ne menee rikki...

        -Junat kuuluu myös raskaaseen liikenteeseen, mä kun en suin surminkaan pysty kehumaan niitä höyhenkevyiksi.... kulkekoot vaan 08-16.00 *kuvittelee kun kello on 16.oo se jää siihen, kävelkää loppumatka kiitos! (sama linja-autoille, stop kello 16.00 vaikka sitten mutkaan, hittojakos siitä jos vesijärvenvedellä kulkevat ruostekasat (pakkeliahan ja muita osiahan ei saa ilman kuljetusta) joutuvat niitä väistelemään mitä oudoimmissa paikoissa, täytyyhän lakia noudattaa, kello 16.00!

        -polttoöljy? No hakekoot itsetehdyllä puu-pulkalla itse Arabiasta, mitäs se meitä liikuttaa, jos jonkun talos on pikkase viilee...?

        -kaataa- ja kantaahan nuo itse ne puutkin metsästä, mistä taloja rakennetaan ja joista paperia valmistetaan (voihan ne juttunsa piirtää hiilellä vaikka haavan lehteen, mikäli sitä hiiltä jostain löytyy, kun ei ole tikkujakaan millä sytyttää tulet ja tehä sitä hiiltä... ja hakea ne lehdet sitten kymmenen vuoden päästä "painosta" kun ne on murentuneet, eivätkä koskaan valmiiks ehtineet ja uutiset on vanhentuneet (mistä ne toimittajat niitä kuuliskaan, kun mikään ei pelaa)?....*kuvittelee haavanlehdistä hiilellä kirjoitettuja hesareita esimerkiks* No mua ei haittas, en sitä lehtee kaipaa muutenka, mä luen uutiseni muodikkaasti jänisten käpälistä ja sammalista ja muista luonnon ihmeistä...)

        -jäähalleihin ei saatais varaosia jäähdyttimiin, mut mitäs niillä tekiskään, eihän ois kiekkoilijoilla luistimiakaan, eikä muita varusteita millä pelata, mut käyhän kiekoiks männynkävyt ja mailoiks joku oksa, jos on voimaa repiä ne irti puusta, luistimiahan ei tarvita, kun ei olis jäätäkään, kiekkomatseihin sais kävellä kun telkkarit hajoo, eikä niihin saa varaosia kun ei oo kukaan niitä tuomassa. *kuvittelee kuinka ne tekee monen päivän marsseja toisiin kaupunkeihin niihin matseihin ja katsojat perässä...* Siinä luulis kenkien kuluvan, ai mut eihän niitä ole, kun ei kukaan niitä tuo?

        -eipä olis kyllä sähköäkään... ensinnäkin sähkövoimaloitten rakentamisiin tarvitaan elementtejä ja kukas niitä jaksais reppuselässä kuljettaa... puhumattakaan siitä että mistä hitosta ne sais kaasua ja betonia rautaa niiden elementtien rakentamiseenka? Ei tarvita kuin yks puuttuva sulake (tai joku muu osa) oikeestaan... se jota ei ole kukaan kuljettanut, niin sähköt on lopullisesti out. Mutta mihinkäs sitä kukaan tarvitsisikaan? :D

        Mä kyl keksisin vaikka mitä mitä ei olis, ellei sitä sähköäkään olis, sitä yhtä puuttuvaa sulaketta (tai muuta varaosaa)... jota kukaan ei voi valmistaa... ilman sähköä, saati kuljettaa, kun se on kielletty.... kello 16 jälkeen.

        SILLÄ... siitä kello 08-16.00 ajasta meillä kuljettajilla menis tullimuodollisuuksiin tunti-parituntia, lakisääteiseen ruokatuntiin 30 minuuttia, kahvitaukoihin yhteensä 30 minuuttia, auton ilmajousien (hah, mist niitä saatais) käynnistämiseen 3x 2min. vähintään, ajo-oheitten saamiseen 10-15min? Kaupungista toiseen ajamiseen 100 kilometrillä noin 1,2h (ei takuulla riitä)(selitys tulos..) Lastin purkamiseen 10min. (oman, eihän me nyt sentään renkaisiin, onhan se vessa etsittävä?) liikenneruuhkiin parikolme tuntia (mehän ollaan kaikki siellä yhtä aikaa teitten tukkeena rekkoinemme?) voi vielä ois tunti 10min aikaa... no sehän menis siihen kun me kolaroidaan, ootetaan että polliisit tulee paikalle hevoskärryillä (polttoainehan NIILTÄ on loppu), rakennetaan kumipuista uudet renkaat rikkimenneitten tilalle (tietty ne puut pitää enste tilata afrikasta, tai jostain ja niien "veistämiseenkin menee aikaa") ja sehän kestää...80kmh kun ei saa ylittää ja lauttakin on tehty bambupuusta... eikä unohdeta että me kaikki rekat ollaan yhtäaikaa terminaaleis purkamas (suurinpiirtein yhtäaikaa, parisataa jäi matkanvarrelle ruuhkiin) eikä terminaalien ovet toimi, ku kukaan ei muistanut tuoda sähkölaitokselle sitä puuttuvaa varaosaa... voi vitsi, meni ylitöiks? Niin ja tietty me tuotiin kaikki just sitä samaa tuotetta (koska sähkö ei pelaa ja kirjekyyhkyt on hitaita) me tuotiin ananasta, koska me kuviteltiin et se on terveellistä, eihän rahtarit nyt mitään rasvaista ees aattele, niinkuin monet luulee....
        Näinpä teillä rakas suomenkansa on tonneittain ja abertonneittain ANANASTA, mut noi kaikki muut eellä mainitut jäi toimittamatta... kello 16. loppuu työt. Saatte ne sitten ehkä kuukauden kuluttua maahan saapumisesta, kunhan selvitetään nää lastin purkuvuorot tovereitten kanssa, avataan ovet ja saadaan ne ees mahtumaan johki tuhannen neliön halliin... Sillä ettehän te todellakaan odota että me tuotais ne ananakset teille kotiin asti? Ehei, meidän on levättävä, ettei me olla vaaraks teidän hevoskärryille ja tuohikelkoillenne liikenteessä, sillä autojahan teillä ei enää ole, kun ei ole polttoainettakaan, jota me ei ehitä toimittamaan kello 08-16.00 riittävästi tuolta saudiarabiasta asti.

        Hyvää Uutta Vuotta 2008, olettehan varmasti hamstranneet riittävästi AIVAN KAIKKEA, aattelin tän lakon kestävän tollaset puolisen vuotta - eläkeikään asti.... kunnes ne narinat raskaasta liikenteestä on lopullisesti lakanneet.

        *täyttää varhaiseläkelappuja valmiiks* :D


      • anteeksi paljon
        kun mennään lakkoon kirjoitti:

        -vessapapru loppuu... no pyyhkikööt risuihin, niin ennenki kuulemma on tehty (ois hauska nähdä kuinka ne vetää pytystä alas ja kuka tyhjentää lokakaivot, mistä saavat uuden pytyn hajonneen tilalle...)

        -leipä loppuu kaupoista, noh voihan ne leipoa itse, jos on mistä leipoa, hakevat sen viljan pellosta, jauhavat sen kiven päällä sammalikossa jne. talvellakinko? muut elintarvikkeet...? No itsetehty pajukori kainaloon vaan ja lokin munia keräämään, hirvikantaa vähentämään evääks (itsetehdyillä jousipyssyillä, ammuksiahan ei ole, eikä tule, kun ei saada tuoda...)

        -kummasti se autokin kohta alkaa kaipaamaan sitä menovettä, noh nostakoot järvistä niitähän on tuhansia täällä suomessa...

        -lomamatkoille...? No kävelkööt kentille, eihän ole autoissa menovettä ja linja-autot ei enää kulje, kun niitä ei ole. Onko lentokoneitakaan, raskasta liikennettähän sekin on? Kukas niille tuo puuttuvia osia? Joskushan ne menee rikki...

        -Junat kuuluu myös raskaaseen liikenteeseen, mä kun en suin surminkaan pysty kehumaan niitä höyhenkevyiksi.... kulkekoot vaan 08-16.00 *kuvittelee kun kello on 16.oo se jää siihen, kävelkää loppumatka kiitos! (sama linja-autoille, stop kello 16.00 vaikka sitten mutkaan, hittojakos siitä jos vesijärvenvedellä kulkevat ruostekasat (pakkeliahan ja muita osiahan ei saa ilman kuljetusta) joutuvat niitä väistelemään mitä oudoimmissa paikoissa, täytyyhän lakia noudattaa, kello 16.00!

        -polttoöljy? No hakekoot itsetehdyllä puu-pulkalla itse Arabiasta, mitäs se meitä liikuttaa, jos jonkun talos on pikkase viilee...?

        -kaataa- ja kantaahan nuo itse ne puutkin metsästä, mistä taloja rakennetaan ja joista paperia valmistetaan (voihan ne juttunsa piirtää hiilellä vaikka haavan lehteen, mikäli sitä hiiltä jostain löytyy, kun ei ole tikkujakaan millä sytyttää tulet ja tehä sitä hiiltä... ja hakea ne lehdet sitten kymmenen vuoden päästä "painosta" kun ne on murentuneet, eivätkä koskaan valmiiks ehtineet ja uutiset on vanhentuneet (mistä ne toimittajat niitä kuuliskaan, kun mikään ei pelaa)?....*kuvittelee haavanlehdistä hiilellä kirjoitettuja hesareita esimerkiks* No mua ei haittas, en sitä lehtee kaipaa muutenka, mä luen uutiseni muodikkaasti jänisten käpälistä ja sammalista ja muista luonnon ihmeistä...)

        -jäähalleihin ei saatais varaosia jäähdyttimiin, mut mitäs niillä tekiskään, eihän ois kiekkoilijoilla luistimiakaan, eikä muita varusteita millä pelata, mut käyhän kiekoiks männynkävyt ja mailoiks joku oksa, jos on voimaa repiä ne irti puusta, luistimiahan ei tarvita, kun ei olis jäätäkään, kiekkomatseihin sais kävellä kun telkkarit hajoo, eikä niihin saa varaosia kun ei oo kukaan niitä tuomassa. *kuvittelee kuinka ne tekee monen päivän marsseja toisiin kaupunkeihin niihin matseihin ja katsojat perässä...* Siinä luulis kenkien kuluvan, ai mut eihän niitä ole, kun ei kukaan niitä tuo?

        -eipä olis kyllä sähköäkään... ensinnäkin sähkövoimaloitten rakentamisiin tarvitaan elementtejä ja kukas niitä jaksais reppuselässä kuljettaa... puhumattakaan siitä että mistä hitosta ne sais kaasua ja betonia rautaa niiden elementtien rakentamiseenka? Ei tarvita kuin yks puuttuva sulake (tai joku muu osa) oikeestaan... se jota ei ole kukaan kuljettanut, niin sähköt on lopullisesti out. Mutta mihinkäs sitä kukaan tarvitsisikaan? :D

        Mä kyl keksisin vaikka mitä mitä ei olis, ellei sitä sähköäkään olis, sitä yhtä puuttuvaa sulaketta (tai muuta varaosaa)... jota kukaan ei voi valmistaa... ilman sähköä, saati kuljettaa, kun se on kielletty.... kello 16 jälkeen.

        SILLÄ... siitä kello 08-16.00 ajasta meillä kuljettajilla menis tullimuodollisuuksiin tunti-parituntia, lakisääteiseen ruokatuntiin 30 minuuttia, kahvitaukoihin yhteensä 30 minuuttia, auton ilmajousien (hah, mist niitä saatais) käynnistämiseen 3x 2min. vähintään, ajo-oheitten saamiseen 10-15min? Kaupungista toiseen ajamiseen 100 kilometrillä noin 1,2h (ei takuulla riitä)(selitys tulos..) Lastin purkamiseen 10min. (oman, eihän me nyt sentään renkaisiin, onhan se vessa etsittävä?) liikenneruuhkiin parikolme tuntia (mehän ollaan kaikki siellä yhtä aikaa teitten tukkeena rekkoinemme?) voi vielä ois tunti 10min aikaa... no sehän menis siihen kun me kolaroidaan, ootetaan että polliisit tulee paikalle hevoskärryillä (polttoainehan NIILTÄ on loppu), rakennetaan kumipuista uudet renkaat rikkimenneitten tilalle (tietty ne puut pitää enste tilata afrikasta, tai jostain ja niien "veistämiseenkin menee aikaa") ja sehän kestää...80kmh kun ei saa ylittää ja lauttakin on tehty bambupuusta... eikä unohdeta että me kaikki rekat ollaan yhtäaikaa terminaaleis purkamas (suurinpiirtein yhtäaikaa, parisataa jäi matkanvarrelle ruuhkiin) eikä terminaalien ovet toimi, ku kukaan ei muistanut tuoda sähkölaitokselle sitä puuttuvaa varaosaa... voi vitsi, meni ylitöiks? Niin ja tietty me tuotiin kaikki just sitä samaa tuotetta (koska sähkö ei pelaa ja kirjekyyhkyt on hitaita) me tuotiin ananasta, koska me kuviteltiin et se on terveellistä, eihän rahtarit nyt mitään rasvaista ees aattele, niinkuin monet luulee....
        Näinpä teillä rakas suomenkansa on tonneittain ja abertonneittain ANANASTA, mut noi kaikki muut eellä mainitut jäi toimittamatta... kello 16. loppuu työt. Saatte ne sitten ehkä kuukauden kuluttua maahan saapumisesta, kunhan selvitetään nää lastin purkuvuorot tovereitten kanssa, avataan ovet ja saadaan ne ees mahtumaan johki tuhannen neliön halliin... Sillä ettehän te todellakaan odota että me tuotais ne ananakset teille kotiin asti? Ehei, meidän on levättävä, ettei me olla vaaraks teidän hevoskärryille ja tuohikelkoillenne liikenteessä, sillä autojahan teillä ei enää ole, kun ei ole polttoainettakaan, jota me ei ehitä toimittamaan kello 08-16.00 riittävästi tuolta saudiarabiasta asti.

        Hyvää Uutta Vuotta 2008, olettehan varmasti hamstranneet riittävästi AIVAN KAIKKEA, aattelin tän lakon kestävän tollaset puolisen vuotta - eläkeikään asti.... kunnes ne narinat raskaasta liikenteestä on lopullisesti lakanneet.

        *täyttää varhaiseläkelappuja valmiiks* :D

        (tai vähän) tuli nimittäin aika paljon ajatusvihreitä tuon "Mä kyl keksisin vaikka mitä mitä ei olis, ellei sitä sähköäkään olis,.." jälkeen, johtuen siitä että kävin kesken kirjoittamiseni kelassa viemässä varhaiseläkeanomukseni (kävin siis muualla ja se kesti ja pääasia eli se TÄYSLAKKO ehti unohtua) ja tulihan siihen melkoisesti asiavirheitäkin, mut eikähän se pointti tullut selväks kuitenkin? :)


      • sanoista tekoihin!
        kun mennään lakkoon kirjoitti:

        -vessapapru loppuu... no pyyhkikööt risuihin, niin ennenki kuulemma on tehty (ois hauska nähdä kuinka ne vetää pytystä alas ja kuka tyhjentää lokakaivot, mistä saavat uuden pytyn hajonneen tilalle...)

        -leipä loppuu kaupoista, noh voihan ne leipoa itse, jos on mistä leipoa, hakevat sen viljan pellosta, jauhavat sen kiven päällä sammalikossa jne. talvellakinko? muut elintarvikkeet...? No itsetehty pajukori kainaloon vaan ja lokin munia keräämään, hirvikantaa vähentämään evääks (itsetehdyillä jousipyssyillä, ammuksiahan ei ole, eikä tule, kun ei saada tuoda...)

        -kummasti se autokin kohta alkaa kaipaamaan sitä menovettä, noh nostakoot järvistä niitähän on tuhansia täällä suomessa...

        -lomamatkoille...? No kävelkööt kentille, eihän ole autoissa menovettä ja linja-autot ei enää kulje, kun niitä ei ole. Onko lentokoneitakaan, raskasta liikennettähän sekin on? Kukas niille tuo puuttuvia osia? Joskushan ne menee rikki...

        -Junat kuuluu myös raskaaseen liikenteeseen, mä kun en suin surminkaan pysty kehumaan niitä höyhenkevyiksi.... kulkekoot vaan 08-16.00 *kuvittelee kun kello on 16.oo se jää siihen, kävelkää loppumatka kiitos! (sama linja-autoille, stop kello 16.00 vaikka sitten mutkaan, hittojakos siitä jos vesijärvenvedellä kulkevat ruostekasat (pakkeliahan ja muita osiahan ei saa ilman kuljetusta) joutuvat niitä väistelemään mitä oudoimmissa paikoissa, täytyyhän lakia noudattaa, kello 16.00!

        -polttoöljy? No hakekoot itsetehdyllä puu-pulkalla itse Arabiasta, mitäs se meitä liikuttaa, jos jonkun talos on pikkase viilee...?

        -kaataa- ja kantaahan nuo itse ne puutkin metsästä, mistä taloja rakennetaan ja joista paperia valmistetaan (voihan ne juttunsa piirtää hiilellä vaikka haavan lehteen, mikäli sitä hiiltä jostain löytyy, kun ei ole tikkujakaan millä sytyttää tulet ja tehä sitä hiiltä... ja hakea ne lehdet sitten kymmenen vuoden päästä "painosta" kun ne on murentuneet, eivätkä koskaan valmiiks ehtineet ja uutiset on vanhentuneet (mistä ne toimittajat niitä kuuliskaan, kun mikään ei pelaa)?....*kuvittelee haavanlehdistä hiilellä kirjoitettuja hesareita esimerkiks* No mua ei haittas, en sitä lehtee kaipaa muutenka, mä luen uutiseni muodikkaasti jänisten käpälistä ja sammalista ja muista luonnon ihmeistä...)

        -jäähalleihin ei saatais varaosia jäähdyttimiin, mut mitäs niillä tekiskään, eihän ois kiekkoilijoilla luistimiakaan, eikä muita varusteita millä pelata, mut käyhän kiekoiks männynkävyt ja mailoiks joku oksa, jos on voimaa repiä ne irti puusta, luistimiahan ei tarvita, kun ei olis jäätäkään, kiekkomatseihin sais kävellä kun telkkarit hajoo, eikä niihin saa varaosia kun ei oo kukaan niitä tuomassa. *kuvittelee kuinka ne tekee monen päivän marsseja toisiin kaupunkeihin niihin matseihin ja katsojat perässä...* Siinä luulis kenkien kuluvan, ai mut eihän niitä ole, kun ei kukaan niitä tuo?

        -eipä olis kyllä sähköäkään... ensinnäkin sähkövoimaloitten rakentamisiin tarvitaan elementtejä ja kukas niitä jaksais reppuselässä kuljettaa... puhumattakaan siitä että mistä hitosta ne sais kaasua ja betonia rautaa niiden elementtien rakentamiseenka? Ei tarvita kuin yks puuttuva sulake (tai joku muu osa) oikeestaan... se jota ei ole kukaan kuljettanut, niin sähköt on lopullisesti out. Mutta mihinkäs sitä kukaan tarvitsisikaan? :D

        Mä kyl keksisin vaikka mitä mitä ei olis, ellei sitä sähköäkään olis, sitä yhtä puuttuvaa sulaketta (tai muuta varaosaa)... jota kukaan ei voi valmistaa... ilman sähköä, saati kuljettaa, kun se on kielletty.... kello 16 jälkeen.

        SILLÄ... siitä kello 08-16.00 ajasta meillä kuljettajilla menis tullimuodollisuuksiin tunti-parituntia, lakisääteiseen ruokatuntiin 30 minuuttia, kahvitaukoihin yhteensä 30 minuuttia, auton ilmajousien (hah, mist niitä saatais) käynnistämiseen 3x 2min. vähintään, ajo-oheitten saamiseen 10-15min? Kaupungista toiseen ajamiseen 100 kilometrillä noin 1,2h (ei takuulla riitä)(selitys tulos..) Lastin purkamiseen 10min. (oman, eihän me nyt sentään renkaisiin, onhan se vessa etsittävä?) liikenneruuhkiin parikolme tuntia (mehän ollaan kaikki siellä yhtä aikaa teitten tukkeena rekkoinemme?) voi vielä ois tunti 10min aikaa... no sehän menis siihen kun me kolaroidaan, ootetaan että polliisit tulee paikalle hevoskärryillä (polttoainehan NIILTÄ on loppu), rakennetaan kumipuista uudet renkaat rikkimenneitten tilalle (tietty ne puut pitää enste tilata afrikasta, tai jostain ja niien "veistämiseenkin menee aikaa") ja sehän kestää...80kmh kun ei saa ylittää ja lauttakin on tehty bambupuusta... eikä unohdeta että me kaikki rekat ollaan yhtäaikaa terminaaleis purkamas (suurinpiirtein yhtäaikaa, parisataa jäi matkanvarrelle ruuhkiin) eikä terminaalien ovet toimi, ku kukaan ei muistanut tuoda sähkölaitokselle sitä puuttuvaa varaosaa... voi vitsi, meni ylitöiks? Niin ja tietty me tuotiin kaikki just sitä samaa tuotetta (koska sähkö ei pelaa ja kirjekyyhkyt on hitaita) me tuotiin ananasta, koska me kuviteltiin et se on terveellistä, eihän rahtarit nyt mitään rasvaista ees aattele, niinkuin monet luulee....
        Näinpä teillä rakas suomenkansa on tonneittain ja abertonneittain ANANASTA, mut noi kaikki muut eellä mainitut jäi toimittamatta... kello 16. loppuu työt. Saatte ne sitten ehkä kuukauden kuluttua maahan saapumisesta, kunhan selvitetään nää lastin purkuvuorot tovereitten kanssa, avataan ovet ja saadaan ne ees mahtumaan johki tuhannen neliön halliin... Sillä ettehän te todellakaan odota että me tuotais ne ananakset teille kotiin asti? Ehei, meidän on levättävä, ettei me olla vaaraks teidän hevoskärryille ja tuohikelkoillenne liikenteessä, sillä autojahan teillä ei enää ole, kun ei ole polttoainettakaan, jota me ei ehitä toimittamaan kello 08-16.00 riittävästi tuolta saudiarabiasta asti.

        Hyvää Uutta Vuotta 2008, olettehan varmasti hamstranneet riittävästi AIVAN KAIKKEA, aattelin tän lakon kestävän tollaset puolisen vuotta - eläkeikään asti.... kunnes ne narinat raskaasta liikenteestä on lopullisesti lakanneet.

        *täyttää varhaiseläkelappuja valmiiks* :D

        älkää jauhako aina samaa virttä, vaan MENKÄÄ LAKKOON jos kantti kestää. Vaan ei näköjään vetkuloilla rahkeet riitä kuin uhoamiseen!
        Nössöt vaan inisee eikä mitään tapahdu.
        Ette taida uskaltaa!!!!!


      • javieläparempi
        sanoista tekoihin! kirjoitti:

        älkää jauhako aina samaa virttä, vaan MENKÄÄ LAKKOON jos kantti kestää. Vaan ei näköjään vetkuloilla rahkeet riitä kuin uhoamiseen!
        Nössöt vaan inisee eikä mitään tapahdu.
        Ette taida uskaltaa!!!!!

        kuka valittaa ja kenestä? kaikki suomen henkilöautoilijat lakkoon ja teiden tukkeiksi kunnes viimeinenkin rekka on saatu pois ihmisten jaloista kuleksimasta.ette tada uskaltaa,PELKKÄÄ UHOAMISTA!!


      • pajalle jos
        kun mennään lakkoon kirjoitti:

        -vessapapru loppuu... no pyyhkikööt risuihin, niin ennenki kuulemma on tehty (ois hauska nähdä kuinka ne vetää pytystä alas ja kuka tyhjentää lokakaivot, mistä saavat uuden pytyn hajonneen tilalle...)

        -leipä loppuu kaupoista, noh voihan ne leipoa itse, jos on mistä leipoa, hakevat sen viljan pellosta, jauhavat sen kiven päällä sammalikossa jne. talvellakinko? muut elintarvikkeet...? No itsetehty pajukori kainaloon vaan ja lokin munia keräämään, hirvikantaa vähentämään evääks (itsetehdyillä jousipyssyillä, ammuksiahan ei ole, eikä tule, kun ei saada tuoda...)

        -kummasti se autokin kohta alkaa kaipaamaan sitä menovettä, noh nostakoot järvistä niitähän on tuhansia täällä suomessa...

        -lomamatkoille...? No kävelkööt kentille, eihän ole autoissa menovettä ja linja-autot ei enää kulje, kun niitä ei ole. Onko lentokoneitakaan, raskasta liikennettähän sekin on? Kukas niille tuo puuttuvia osia? Joskushan ne menee rikki...

        -Junat kuuluu myös raskaaseen liikenteeseen, mä kun en suin surminkaan pysty kehumaan niitä höyhenkevyiksi.... kulkekoot vaan 08-16.00 *kuvittelee kun kello on 16.oo se jää siihen, kävelkää loppumatka kiitos! (sama linja-autoille, stop kello 16.00 vaikka sitten mutkaan, hittojakos siitä jos vesijärvenvedellä kulkevat ruostekasat (pakkeliahan ja muita osiahan ei saa ilman kuljetusta) joutuvat niitä väistelemään mitä oudoimmissa paikoissa, täytyyhän lakia noudattaa, kello 16.00!

        -polttoöljy? No hakekoot itsetehdyllä puu-pulkalla itse Arabiasta, mitäs se meitä liikuttaa, jos jonkun talos on pikkase viilee...?

        -kaataa- ja kantaahan nuo itse ne puutkin metsästä, mistä taloja rakennetaan ja joista paperia valmistetaan (voihan ne juttunsa piirtää hiilellä vaikka haavan lehteen, mikäli sitä hiiltä jostain löytyy, kun ei ole tikkujakaan millä sytyttää tulet ja tehä sitä hiiltä... ja hakea ne lehdet sitten kymmenen vuoden päästä "painosta" kun ne on murentuneet, eivätkä koskaan valmiiks ehtineet ja uutiset on vanhentuneet (mistä ne toimittajat niitä kuuliskaan, kun mikään ei pelaa)?....*kuvittelee haavanlehdistä hiilellä kirjoitettuja hesareita esimerkiks* No mua ei haittas, en sitä lehtee kaipaa muutenka, mä luen uutiseni muodikkaasti jänisten käpälistä ja sammalista ja muista luonnon ihmeistä...)

        -jäähalleihin ei saatais varaosia jäähdyttimiin, mut mitäs niillä tekiskään, eihän ois kiekkoilijoilla luistimiakaan, eikä muita varusteita millä pelata, mut käyhän kiekoiks männynkävyt ja mailoiks joku oksa, jos on voimaa repiä ne irti puusta, luistimiahan ei tarvita, kun ei olis jäätäkään, kiekkomatseihin sais kävellä kun telkkarit hajoo, eikä niihin saa varaosia kun ei oo kukaan niitä tuomassa. *kuvittelee kuinka ne tekee monen päivän marsseja toisiin kaupunkeihin niihin matseihin ja katsojat perässä...* Siinä luulis kenkien kuluvan, ai mut eihän niitä ole, kun ei kukaan niitä tuo?

        -eipä olis kyllä sähköäkään... ensinnäkin sähkövoimaloitten rakentamisiin tarvitaan elementtejä ja kukas niitä jaksais reppuselässä kuljettaa... puhumattakaan siitä että mistä hitosta ne sais kaasua ja betonia rautaa niiden elementtien rakentamiseenka? Ei tarvita kuin yks puuttuva sulake (tai joku muu osa) oikeestaan... se jota ei ole kukaan kuljettanut, niin sähköt on lopullisesti out. Mutta mihinkäs sitä kukaan tarvitsisikaan? :D

        Mä kyl keksisin vaikka mitä mitä ei olis, ellei sitä sähköäkään olis, sitä yhtä puuttuvaa sulaketta (tai muuta varaosaa)... jota kukaan ei voi valmistaa... ilman sähköä, saati kuljettaa, kun se on kielletty.... kello 16 jälkeen.

        SILLÄ... siitä kello 08-16.00 ajasta meillä kuljettajilla menis tullimuodollisuuksiin tunti-parituntia, lakisääteiseen ruokatuntiin 30 minuuttia, kahvitaukoihin yhteensä 30 minuuttia, auton ilmajousien (hah, mist niitä saatais) käynnistämiseen 3x 2min. vähintään, ajo-oheitten saamiseen 10-15min? Kaupungista toiseen ajamiseen 100 kilometrillä noin 1,2h (ei takuulla riitä)(selitys tulos..) Lastin purkamiseen 10min. (oman, eihän me nyt sentään renkaisiin, onhan se vessa etsittävä?) liikenneruuhkiin parikolme tuntia (mehän ollaan kaikki siellä yhtä aikaa teitten tukkeena rekkoinemme?) voi vielä ois tunti 10min aikaa... no sehän menis siihen kun me kolaroidaan, ootetaan että polliisit tulee paikalle hevoskärryillä (polttoainehan NIILTÄ on loppu), rakennetaan kumipuista uudet renkaat rikkimenneitten tilalle (tietty ne puut pitää enste tilata afrikasta, tai jostain ja niien "veistämiseenkin menee aikaa") ja sehän kestää...80kmh kun ei saa ylittää ja lauttakin on tehty bambupuusta... eikä unohdeta että me kaikki rekat ollaan yhtäaikaa terminaaleis purkamas (suurinpiirtein yhtäaikaa, parisataa jäi matkanvarrelle ruuhkiin) eikä terminaalien ovet toimi, ku kukaan ei muistanut tuoda sähkölaitokselle sitä puuttuvaa varaosaa... voi vitsi, meni ylitöiks? Niin ja tietty me tuotiin kaikki just sitä samaa tuotetta (koska sähkö ei pelaa ja kirjekyyhkyt on hitaita) me tuotiin ananasta, koska me kuviteltiin et se on terveellistä, eihän rahtarit nyt mitään rasvaista ees aattele, niinkuin monet luulee....
        Näinpä teillä rakas suomenkansa on tonneittain ja abertonneittain ANANASTA, mut noi kaikki muut eellä mainitut jäi toimittamatta... kello 16. loppuu työt. Saatte ne sitten ehkä kuukauden kuluttua maahan saapumisesta, kunhan selvitetään nää lastin purkuvuorot tovereitten kanssa, avataan ovet ja saadaan ne ees mahtumaan johki tuhannen neliön halliin... Sillä ettehän te todellakaan odota että me tuotais ne ananakset teille kotiin asti? Ehei, meidän on levättävä, ettei me olla vaaraks teidän hevoskärryille ja tuohikelkoillenne liikenteessä, sillä autojahan teillä ei enää ole, kun ei ole polttoainettakaan, jota me ei ehitä toimittamaan kello 08-16.00 riittävästi tuolta saudiarabiasta asti.

        Hyvää Uutta Vuotta 2008, olettehan varmasti hamstranneet riittävästi AIVAN KAIKKEA, aattelin tän lakon kestävän tollaset puolisen vuotta - eläkeikään asti.... kunnes ne narinat raskaasta liikenteestä on lopullisesti lakanneet.

        *täyttää varhaiseläkelappuja valmiiks* :D

        ilmajouset valuu noin tyhjiin ettei kesken päivän herättämättä liikkeelle lähde.
        Muuten tarinasi on soopaa. En kokonaan vuodatustasi lukenut mutta luulen että loppua kohden muuttui hullummaksi. Lakko ja yötyökielto ovat kaksi eri asiaa joista kummastakin nyt puhuit melko sujuvasti sekaisin.
        Kyllä raskaan liikenteen yökielto saataisiin kasaan mutta kuka on valmis maksamaan vanhasta maidosta vitosen litra? Saati tilaamaan vanhoja lehtiä? Tämän päivän kulutustottumus ja kuluttajien tarve on mennyt siihen että kaikki pitää olla mulla nyt heti. Ja siihen huutoon kuljetusyritykset vastaavat.
        Lakko taas ei tule onnistumaan, se on nähty ennenkin. Porukka on niin hajanaista ja yritysten töiden tekijät niin levällään (torpparia, vuokramiestä) että kaikenkattavaa lakkoa ei saa kukaan aikaan.
        Itse olen toiminut kuljetusalalla kymmenkunta vuotta, jotain pohjaa siis minullakin tästä asiasta.


      • et taida uskaltaa itse
        javieläparempi kirjoitti:

        kuka valittaa ja kenestä? kaikki suomen henkilöautoilijat lakkoon ja teiden tukkeiksi kunnes viimeinenkin rekka on saatu pois ihmisten jaloista kuleksimasta.ette tada uskaltaa,PELKKÄÄ UHOAMISTA!!

        kuinkas sä nyt voisitkaan luopuu rakkaasta peltikotterostas? Mä vähän veikkaan et 60 tonninen rekkani työntää aika kevyesti sun paskaläjäs tien sivuun ja vielä pysähtymättä. Ei ees vauhti hidastu.
        Ja teitten pieliin te jäättekin, kun kukaan ei enää toimita osia, eikä polttoainetta niihin kotteroihinne, mut eihän tollaset paskaläjien omistajat sitä ees tajua.


      • riittävästi viimesyksyisiä
        sanoista tekoihin! kirjoitti:

        älkää jauhako aina samaa virttä, vaan MENKÄÄ LAKKOON jos kantti kestää. Vaan ei näköjään vetkuloilla rahkeet riitä kuin uhoamiseen!
        Nössöt vaan inisee eikä mitään tapahdu.
        Ette taida uskaltaa!!!!!

        haavanlehtiä ja käydä pellossa vehnävarkaissa. :DDD
        Eihän sult sit ainaka ihan heti se paskapapru lopu, mut sen mä haluun kyl nähä kuinka sinäki siitä vehnästä leivän leivot. :D
        Tais alkaa pojulla puntista jo valumaan silkast lakon pelosta, ei tulis kaljaaka teille enää kauppoihin, eikä viinaa alkoihin, poishan me jaloistas joudetaankin,haluun vaan nähä kauanko sä noi tuotteet itte tehtaasta hakisit?


    • donexi

      juu ja sitten se loppuaika eli 16.00-08.00 maataan jossain hikisessä hytissä ABC:n takapihalla vai? järki käteen!!!

      • te olette

        tähänkin saakka maaneet.


      • kaikkihan
        te olette kirjoitti:

        tähänkin saakka maaneet.

        ...siellä ABC:n takapihalla makaa 16 tuntia vuorokaudessa. Herää pahvi!


    • vaan

      Onnittelen. Olet näköjään ihminen, joka miettii ajatuksensa huolellisesti loppuun asti.
      Onneksi olkoon myös työnantajallesi.

    • mutta vähennettävä

      Satamista kuljetukset vois hyvin järjestää ympäri Suomea rautateitse, joista rekat voivat jatkaa jakelua edelleen.

      Kuljetukset Hangosta Venäjän radalle myös rautateitse, niin saadaan nuo itärekat pois eikä kaikenmaailman rekkaparkkeja tarvitsis rakennella.

      Ilmastoystävällisempää myös, ja saatais miehet nopeemmin kotiin ;)

      • grandi66

        Hyvä idis mutta oletko tullut ajatelleeksi että suurin osa rautateista ovat yhden raideparin rautateitä ja ohituspaikkoja on vähän laisesti.

        Muistan valtion joskus luvanneen että rautatiet laitetaan kuntoon ja uutta rakennetaan. Aikaa on tosta kulunut kutakuinki 20 vuotta ja edelleen ollaan samassa tilanteessa ja ratoja rullataan kasaan vaikka liikennettä olis ku ei kuulemma kannata. Eli voittoa pitäisi saada sinne jenkkien eläkeläisille.

        Mieluummin itse maksan siitä että saan varaosat ja muut tarviikkeet lähikauppaan ettei tartis nuotiolla lämmitellä tai hiihtää metsään hakee sitä hirven lihaa.


    • sen

      kuormurin koristella jollain kukan kuvilla.

      • haluun omaani

        teletapin kuvan ja nallepuhin. ;)


    • No joo

      Autonkuljettajien yötöistä on ehdottomasti päästävä eroon. Klo 8-16 työaika ei ole realistisesti tavoiteltava eikä liene tarpeenkaan, mutta klo 22-06 välinen varsinainen yöaika on syytä suoda lepoajaksi myös kaikille autonkuljettajille. Itse kukin kuljettaja päättäköön, missä ja miten hän yölepäilynsä toteuttaa. Huiliiko autossa, omassa vuoteessa vai kenties jossain todella mielenkiintoisessa sängyssä.

      Autonkuljettajien työ tulee sijoittaa aikavälille klo 6-22. Tämä mahdollistaa autojen liikkumisen kahdessa vuorossa. Joissakin tapauksissa myös puolessatoista vuorossa, joka suo 10-12 -tuntisen työrupeaman sellaista haluaville. Yötöistä on nimenomaan autonkuljettajien kohdalla joka tapauksessa päästävä irti. Yötyöt ovat tehottomia ja vaarallisia.

      Autonkuljettajan työtä ei voi verrata terveyskeskus- ja sairaalahenkilökunnan työhön. Terveyskeskuksissa ja sairaaloissa työskentelevät ovat akuutissa vastuussa kansalaisten hengestä ja terveydestä, autonkuljettajat eivät ole. Terveyskeskus- ja sairaalahenkilöstöltä voidaan näin ollen odottaa myös yötyöskentelyä.

      Terveydenhoitohenkilöstöstä on pulaa, siitä huolimatta he harvemmin toimivat yksin. Pääsääntöisesti heillä on mahdollisuus saada apua työtehtävien niin vaatiessa. Pääsääntöisesti, korostan, ei aina. Autonkuljettaja sen sijaan toimii aina yksin. Autonkuljettaja on yksin siis myös siinä tilanteessa, jossa tarvitaan lääkintä- tai pelastusapua. Oli yö tai päivä.

      Autonkuljettajien yötyöt ovat lisääntyneet toimeksiantajien modernin ajattelun seurauksena. Tai paremminkin sen seurauksena, että kuljetusyrittäjät ovat kuin pässit narussa lähteneet mukaan tuohon ajatteluun. Toimeksiantajat, niin teollisuuden kuin kaupankin operaattorit, ovat ainakin 25 vuotta pyrkineet varastointikustannusten minimoimiseen. Tämä on tarkoittanut sitä, että tavara lähtee liikkeelle jokseenkin saman tien kun se valmistuu, mutta se saapuu perille kuitenkin vasta sitten kun sitä todella tarvitaan. Melkoisen häiriöherkkää toimintaa ja ehkä juuri sen vuoksi on tuotannon ja kaupan varastointivastuu on siirretty kuljetusliikkeille, pyörien päälle ja tilapäisterminaaleihin.

      Autonkuljettajien yötyötaakka kevenee oleellisesti siinä vaiheessa kun palataan menneeseen, eli itse kukin keskittyy omaan erityisosaamiseensa.

    • kantsinu

      miettiä tota jo ennen kuin hakeuduit alalle.
      Ja mikäli et alalla ole, nii sun sitä sitte tartte ymmärtääkkään.

    • PEIKKO.

      murjasit! Ilman tätä raskasliikennettä et säkään siinä nettailis! Katsos kun tää Suomen rakkaliikenne on vähän kun ketjureaktiota.... Haet kuorman vaikka Harjavallasta....... kiirusta pitää kun sen jälkeen tarttis ehtiä vaikkapa Naantalista lähtevään laivaan... tai Turusta jos paikka löytyy. Göteborgissa pitäis olla ajallaan, jotta samainen Suomesta lähtevä lasti ehtis vaikkapa ajoissa Tanskaan jne. jne. Kuule ei siinä ajella 8-16 välisenä aikana mukavuussyistä. Tää rekkaliikenne on myös ns. asiakaspalvelua! Tavaran tarttee olla ajoissa siällä missä pitääkin. Ja todellakin.. EI rekkamiehet ole ainoita yötyöntekijöitä. Helkutti entäs jos sulta puhkeis umppari klo 3 aamulla ja sulle sanotaan, että tarttee oottaan aamuun 8 asti... Sillon tulee ekat hoitsut ja lekurit töihin. Ja mihis soittaisit jos hätäkeskus olis kanssa yöllä kiinni? Järkeä päähän sullekkin!!!!!!!!!!!!!!

    • pintaliitoa

      ensimmäinen kaveri puhu asiaa kyllä mulle sopisi toi työaika ajakoon ulkomaalaiset muut ajat niinhän ne nytkin ajaaKyllä liikenneministeri hoitaa homman katsokaa liikennettä viimeisen 10 vuoden aikana on ulkomaiset autot lisääntyneet kymmenen kertaisesti virolaiset osaa ajaa mutta kaiken mailman polakit litulatut romanialaiset ja bulgarialaiset huh huh.ei muuta kun lisää kukkahattu tätejä liikenneministeriöön!!!!!!!!!!

    • tilanteentasalla

      No kohta noi nihilistiisännät menee vastaanottokeskuksiin kyselee autokortti oolko sulla.tallin takapihalla kotouttamisajot.Ja näin yritys polkee rahdit.Kuski saa asua autossa ,1 lammin ateria paivassa.

    • kulukuri

      39v maantiellä töissä olleena olisin erittäin kiitollinen jos sais tämän loppuajan ajella päiväsaikaan. Kannatan asiaa. Tottuiskohan sitä johonkin 8h työpäivään ? Olen ollut aina sitä mieltä , että alle 10h työpäivää ei kannata tehdä.

    • trolli_peikko

      Aloittaja lienee tarkoittaneen asian juuri päinvastoin mitä kirjoittaa. Hyvä trollaus sanoisin, ihan aiheesta.

    • rahtarinsisko

      no mutta te rekkakuskit olette kaahareita ja liikenteen vaatantajia tavoiltanne ja luulette omistavan tiet..teidän kuljetukset hoituu kyllä junallakin ja siihen suuntaan ollaan menossa. tunnen paljon rekka ja kuorma autokuskeja oma veli mukaan lukien olette oikeita kusipäitä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe