puumiehille

kysymystä

kumpi on yleisempi/parempi nosturinirrotustapa linkuttamalla vai kärry irrottamalla?ainaki pohjoisessa käytetään paljon linkuttamista.

7

2077

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan

Kyllä se kärryn irrottaminen on varmaan yleisempää ja ainakin haaveri riskit on pienemmät irrottamalla kärry.

• aikana

linkutettaessa kärryn etuteli on lujilla.

• * **---** * *

Paljon nopeempi tapa linkuttaa jos vaan tila on riittävä. Eikä tartte pistokkeiden kans lumikeleillä pelleillä. Tosin suosittelen vain ammattilaisille.

• Eipä ole vielä ollut sellaista ajokkia millä olisi voinut nosturin jättää linkuttamalla. Ainakaan järkevästi. Linkuttamalla jättäminen vaatii yhdistelmän peräpäältä kokonaisuutena sekä nosturin jättöpaikalta tiettyjä ominaisuuksia ja kuten joku olikin jo kirjoittanut, varsinkin kesäisin luulisi renkaiden olevan kovilla. Eikä tuo katkaiseminen niin vaikeaa tai aikaa vievää ole etteikö sitä kehtaisi tehdä. Kaksi ylimääräistä kävelykertaa siinä tulee ja vähän enemmän siinä menee aikaa, ei sen kummempaa miun mielestä. Tietysti talvisin kun joku duomatic ja / tai ilmaservo on jäässä ja saat toholla ja tentulla sulatella niin meneehän siinä aikaa, mutta noin yleensä :)

• siinä on

niin vaikeaa kuten jo sanoin pohjoisessa linkutus on yleistä.normaali parkkipaikoilla se tapahtuu.

• siinä on kirjoitti:

niin vaikeaa kuten jo sanoin pohjoisessa linkutus on yleistä.normaali parkkipaikoilla se tapahtuu.

No ei kai siinä mitään sen vaikeampaa olekaan. Täälläpäin nosturin jättö linkuttamalla onnistuu myös metsäpäässä pistojen risteyksissä kunhan auton peräpää kokonaisuutena antaa myöten sekä se jättöpaikka sallii linkuttamisen. Tämä onnistuu varmasti myös pohjoisen ajureilta. Ei siihen parkkipaikkaa tarvita. Tietysti jos on varaa valita, niin mukavampaahan se on kovalle maalle jättää. Tai jos ajojen suhteen on järkevämpää tai jopa pakon sanelemaa tuoda nosturi isomman tien varteen niin silloin tietenkin. Toisekseen esim. kesähelteillä ja yleensäkin kun maa on sula, niin renkaat varmasti tykkäävät kun linkuttelee kuorman kanssa. Jos tätä puolta haluaa asiasta ajatella.

• tosissas

3 aisiaa aiheesta
      1 säärien pituus
      2 tukijalkojen malli
      3 veto palkin ja kytkimen malli

Näillä asioilla se homma ratkaistaan miten kirahvi irroitetaan. Kumpikin ratkaisu on toimiva mutta kuka osaa tehdä duunin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1816
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      75
      1011
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      848
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      751
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe