Yksinäisyys

juhlapyhinä

Jouluna taas yksinäisyys iski vasten kasvojani. Ei tullut tekstiviestejä eikä vieraita. Arkena yksinäisyyyden kanssa voi elää, kun on kuitenkin työ ja harrastuksia -> ohjelmaa. Juhlapyhät ovat vaan niin raskaita, kun ei ole mitään, eikä ketään.

Uusi vuosikaan ei vaikuta kauhean hyvältä. Kotona lueskelen kirjaa tai katselen televisiosta kun muut juhlii. Tsemppiä kaikille kohtalotovereille!

202

74588

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rtew33

      Sellaista se elämä on. Itse söin jouluaterian vanhempien ja kahden siskoni heidän perheen kanssa. Oli taas niin kiire kaikilla päästä viettämään omaa elämää. Sitten vielä ilmoittivat, että tämä on viimeinen joulu kun syödään jouluateria yhdessä vaan jokainen syö sen seuraavan kerran omien perheittensä kanssa... en ollut uskoa korviani ja aloitinkin heti miettimään miten kurja kokemus seuraavasta joulusta tulee jos tulee.

    • juhlayksinäisyys

      Kyllä se on pelkästään itsestä kiinni, jääkö kotiin vai lähteekö ihmisten ilmoille juhlapyhinä.

      Esim. jouluna lähdin yksin baariin, jolloin löytyi uusia kavereita ja puhelinnumerot vaihtuivat ja yöt olin näiden baarikavereiden luona kotibileissä jatkoilla, aamulla taas baariin aamukahville. Ei tarvinnut olla ollenkaan yksin, onneksi ei tullut jäätyä kotiin nyhjöttämään.

      Uutenavuonna on taas tarkoitus lähteä yksin baariin, mutta en usko että silloin ei löytyisi kavereita ja kotibileitä. Siis vaikka olenkin aika ujo ja hiljainen, mutta juhlapyhinä vain on paljon tutustumishaluista porukkaa liikkeellä.

      • mielestäni

        Miksi vietät uutta vuotta yksin, jos tutustuit uusiin mukaviin ihmisiin joulupyhinä? Sinulta taitaa mennä puurot ja vellit nyt sekaisin. Luultavasti eka kirjoittaja kaipasi elämäänsä muuta kuin yhden illan bileseura-kavereita...


      • weskuu

        siellä baareissa ne varsinaiset ystävät ja seurat on.Haetaan pahempaa oloa vaan entisen perään.


      • minä.,.,.,

        mitessit menetellään jos ei ookkaan rahnaa mennäBAARIIN, ?


      • e rakko
        minä.,.,., kirjoitti:

        mitessit menetellään jos ei ookkaan rahnaa mennäBAARIIN, ?

        ei ole baareja 50 km säteellä?


      • samaa mieltä
        mielestäni kirjoitti:

        Miksi vietät uutta vuotta yksin, jos tutustuit uusiin mukaviin ihmisiin joulupyhinä? Sinulta taitaa mennä puurot ja vellit nyt sekaisin. Luultavasti eka kirjoittaja kaipasi elämäänsä muuta kuin yhden illan bileseura-kavereita...

        Ei se meidän "sairaassa" kulttuurissa ole niin helppoa hakea seuraa ja tutustua ihmisiin jos ei esimerkiksi käytä alkoholia, meillä uudetvuodet ym on aivan omanlaisensa juhla alkoholin suhteen, Täälä seuranhaku ja tutustuminen tapahtuu pääasiassa kapakoissa ja alkoholin kera, toisin kuin lähes kaikkialla muualla maapallolla paitsi pohjois euroopassa, ei tuo yksinäisyys mikään uusi asia ole Suomessa ja yleensäkin Suurkaupungeissa!


      • weskuu kirjoitti:

        siellä baareissa ne varsinaiset ystävät ja seurat on.Haetaan pahempaa oloa vaan entisen perään.

        Hmm... Onko pakko juoda itsensä aina humalaan asti? Itse kun lähden baariin niin n. 1-2 juomaa illassa riittää. Ihanaa päästä aikuiseen seuraan. Ja mahdollisesti tutustumaan uusiin mukaviin ihmisiin ja heidän tarinoihinsa. Ja ilman alkoholiakin pärjää loistavasti, mutta onko se sitten aseenteesta kiinni?? =)


      • mies mereltä
        samaa mieltä kirjoitti:

        Ei se meidän "sairaassa" kulttuurissa ole niin helppoa hakea seuraa ja tutustua ihmisiin jos ei esimerkiksi käytä alkoholia, meillä uudetvuodet ym on aivan omanlaisensa juhla alkoholin suhteen, Täälä seuranhaku ja tutustuminen tapahtuu pääasiassa kapakoissa ja alkoholin kera, toisin kuin lähes kaikkialla muualla maapallolla paitsi pohjois euroopassa, ei tuo yksinäisyys mikään uusi asia ole Suomessa ja yleensäkin Suurkaupungeissa!

        tosijaan ennen kun jakso lapata viinaa viikolla ja viikonloppuisin oli kavereita kaikki kapakat oli tuttuja lähti naisia pilivin pimein mutta nyt kun en kapakoi ja vielä viinakin on jääny niin lapsenkenkiin tahtoo olla yksinäistä viikot kotona ja viikonloputkin ja varsinki suuremmat pyhät välillä oikeen pelottaa nyt kun olen yh isä ja selevinpäin niin raskasta on


      • Yksinäinen 1

        Oletpa varmaan oikeassa ja olen tosi iloinen puolestasi,että oot rohkea ja meet hakeen ystäviä ja ihan yksin.En kuitenkaan kutsuisi Sinua yksinäiseksi,koska haet itse niitä tuttuja ja meet bileisiin jne.Jos nyt miettisit,että et halua mennä baariin,niin annappa meille tosi yksinäisille vinkki ja neuvo,et mistä niitä ystäviä sitten hakisit elämääsi?


      • Mimmu
        mielestäni kirjoitti:

        Miksi vietät uutta vuotta yksin, jos tutustuit uusiin mukaviin ihmisiin joulupyhinä? Sinulta taitaa mennä puurot ja vellit nyt sekaisin. Luultavasti eka kirjoittaja kaipasi elämäänsä muuta kuin yhden illan bileseura-kavereita...

        Ymmärrän hyvin mitä on olla yksin.Ei kukaan ole valinnut yksinäisen osaa.(Erakkoja en tarkoita.) Itse olin kolme päivää joululomalla ja ei minulle ainakaan sovi tällainen. On ystäviä,hyviä harrastuksia.Mutta puuttuu se joka olisi lähellä AINA.Ihmistä ei ole tarkoitettu elämään yksin,edes näitä pyhiä.Bubeista ja klubeista sain vain krapulan lisäksi ihmiss suhteita hetkeksi.Ei kiinnosta enää eikä jaksa absoluti kun olen. MISSÄ ON SELVIEN JA TASOKKAIDEN.NK.NORMAALIEN IHMISTEN PAIKKA? Vastatkaa jos joku tietäis! Telkkarista ei mitään kiinostavaa tule ja aika menee lukiessa ym.Päivät menee ok.Mutta iltaisin se iskee vasten kasvoja-YKSINÄISYYS."Pelottaakin" tulevan uuden vuoden järjetön sikailu ja Luonnon saastuttaminen.En usko sen olevan onnea tuovan,hetkellistä teko-iloa ja tiistaina viimeistään katumus,mitä on tullut tehtyä.Kyllä yhen illan seuraa saa ja päiväseuraakin.Vanha en ole ja kauniskin.Hyvää uutta vuotta teille kaikille joilla mun lisäksi on tylsää ja yksinäistä.


      • "yksin"
        Mimmu kirjoitti:

        Ymmärrän hyvin mitä on olla yksin.Ei kukaan ole valinnut yksinäisen osaa.(Erakkoja en tarkoita.) Itse olin kolme päivää joululomalla ja ei minulle ainakaan sovi tällainen. On ystäviä,hyviä harrastuksia.Mutta puuttuu se joka olisi lähellä AINA.Ihmistä ei ole tarkoitettu elämään yksin,edes näitä pyhiä.Bubeista ja klubeista sain vain krapulan lisäksi ihmiss suhteita hetkeksi.Ei kiinnosta enää eikä jaksa absoluti kun olen. MISSÄ ON SELVIEN JA TASOKKAIDEN.NK.NORMAALIEN IHMISTEN PAIKKA? Vastatkaa jos joku tietäis! Telkkarista ei mitään kiinostavaa tule ja aika menee lukiessa ym.Päivät menee ok.Mutta iltaisin se iskee vasten kasvoja-YKSINÄISYYS."Pelottaakin" tulevan uuden vuoden järjetön sikailu ja Luonnon saastuttaminen.En usko sen olevan onnea tuovan,hetkellistä teko-iloa ja tiistaina viimeistään katumus,mitä on tullut tehtyä.Kyllä yhen illan seuraa saa ja päiväseuraakin.Vanha en ole ja kauniskin.Hyvää uutta vuotta teille kaikille joilla mun lisäksi on tylsää ja yksinäistä.

        on ihan perseestä.Itse olen alle 30v.kundi,ja päälisin puolin elämä on ihan mallillaan mut kun se ei ole se pelkkä materia mikä tekee onnelliseksi.Kavereita on,mut ystäviä aika harvassa.Taas olis joulun yksin,kun ei ole mitään paikkaa mihin mennä enkä itseäni ainakaan rupea tyrkyttämään toisten nurkkiin.Eipä kukaan ole pyytänytkään.Huolestuttavintahan tässä on,että tähän on alkanut jo tottua.Onko liikaa pyydetty,että löytäis edes jonkun tytön jonka kanssa vois viettää aikaa yhdessä ja ehkä perustaa perheen,mutta kun ei niin ei.Nyt kun siellä mietitte mikä ruma tollo siellä tilittää,niin täytyy kertoa ettei kysymys ole kyllä siitäkään.Ulkonäön uskoisin olevan kunnossa,perustaen väittämän siihen että kuitenkin yhden yön suhteita saa jos haluaa.Mutta se ei ole nyt ihan sama asia,siinä ei tunteilla ole mitään tekemistä asian kanssa.Teen ovihommia satunnaisesti ravintoloissa,ja kyllä sieltä"lihaa"saa kotiin vietäväksi.Se jokin vaan puuttuu,mikä muuttais tän paskan suunnan...


      • niin tiedät enempi
        "yksin" kirjoitti:

        on ihan perseestä.Itse olen alle 30v.kundi,ja päälisin puolin elämä on ihan mallillaan mut kun se ei ole se pelkkä materia mikä tekee onnelliseksi.Kavereita on,mut ystäviä aika harvassa.Taas olis joulun yksin,kun ei ole mitään paikkaa mihin mennä enkä itseäni ainakaan rupea tyrkyttämään toisten nurkkiin.Eipä kukaan ole pyytänytkään.Huolestuttavintahan tässä on,että tähän on alkanut jo tottua.Onko liikaa pyydetty,että löytäis edes jonkun tytön jonka kanssa vois viettää aikaa yhdessä ja ehkä perustaa perheen,mutta kun ei niin ei.Nyt kun siellä mietitte mikä ruma tollo siellä tilittää,niin täytyy kertoa ettei kysymys ole kyllä siitäkään.Ulkonäön uskoisin olevan kunnossa,perustaen väittämän siihen että kuitenkin yhden yön suhteita saa jos haluaa.Mutta se ei ole nyt ihan sama asia,siinä ei tunteilla ole mitään tekemistä asian kanssa.Teen ovihommia satunnaisesti ravintoloissa,ja kyllä sieltä"lihaa"saa kotiin vietäväksi.Se jokin vaan puuttuu,mikä muuttais tän paskan suunnan...

        Lue joskus kirja John Gray: Mars ja Venus Seurustelun taito. Se on hyväkirja, joka auttaa ymmärtämään sekä miestä, että naista seurustelun monimutkaisissa kiemuroissa ja parin valinnassa.


      • Nimetön
        Mimmu kirjoitti:

        Ymmärrän hyvin mitä on olla yksin.Ei kukaan ole valinnut yksinäisen osaa.(Erakkoja en tarkoita.) Itse olin kolme päivää joululomalla ja ei minulle ainakaan sovi tällainen. On ystäviä,hyviä harrastuksia.Mutta puuttuu se joka olisi lähellä AINA.Ihmistä ei ole tarkoitettu elämään yksin,edes näitä pyhiä.Bubeista ja klubeista sain vain krapulan lisäksi ihmiss suhteita hetkeksi.Ei kiinnosta enää eikä jaksa absoluti kun olen. MISSÄ ON SELVIEN JA TASOKKAIDEN.NK.NORMAALIEN IHMISTEN PAIKKA? Vastatkaa jos joku tietäis! Telkkarista ei mitään kiinostavaa tule ja aika menee lukiessa ym.Päivät menee ok.Mutta iltaisin se iskee vasten kasvoja-YKSINÄISYYS."Pelottaakin" tulevan uuden vuoden järjetön sikailu ja Luonnon saastuttaminen.En usko sen olevan onnea tuovan,hetkellistä teko-iloa ja tiistaina viimeistään katumus,mitä on tullut tehtyä.Kyllä yhen illan seuraa saa ja päiväseuraakin.Vanha en ole ja kauniskin.Hyvää uutta vuotta teille kaikille joilla mun lisäksi on tylsää ja yksinäistä.

        Ymmärrän myös ihan hyvä mitä on olla yksin. Televisio ja radio seurana. En ole valinnut myös yksinäisen osaa, mutta jostain syystä olen yksinäinen. Olen yrittänyt etsiä/löytää kaverin itsellenin baareista, mutta en ole löytänyt. En ole vanha. Haluaisin myös tietää että onkohan Kuopiossa selvien ja tasoikkaiden, normaaleiden ihmisten paikkaa?Mua ärsyttää tulevaa uusi vuosi. Tekis mieli lähteä liikenteeseen, mutta ei huvita lähteä yksin.


      • Paljon kokenut
        samaa mieltä kirjoitti:

        Ei se meidän "sairaassa" kulttuurissa ole niin helppoa hakea seuraa ja tutustua ihmisiin jos ei esimerkiksi käytä alkoholia, meillä uudetvuodet ym on aivan omanlaisensa juhla alkoholin suhteen, Täälä seuranhaku ja tutustuminen tapahtuu pääasiassa kapakoissa ja alkoholin kera, toisin kuin lähes kaikkialla muualla maapallolla paitsi pohjois euroopassa, ei tuo yksinäisyys mikään uusi asia ole Suomessa ja yleensäkin Suurkaupungeissa!

        Olen yksin minäkin, Mutta en yksinäinen. Huomaatteko eron?
        Menkää tanssi kursseille, siellä ei saa olle kaljoissa, ja tanssit sen jälkeen ne on nautintoa ilman alkoholia. Siis seuraa saa ja liikuntaa.jos vaan viitsii tehdä sen eteen jotakin. T.kursseja on varmaan sielläkin missä te oletta.


      • tasokkaiden
        Nimetön kirjoitti:

        Ymmärrän myös ihan hyvä mitä on olla yksin. Televisio ja radio seurana. En ole valinnut myös yksinäisen osaa, mutta jostain syystä olen yksinäinen. Olen yrittänyt etsiä/löytää kaverin itsellenin baareista, mutta en ole löytänyt. En ole vanha. Haluaisin myös tietää että onkohan Kuopiossa selvien ja tasoikkaiden, normaaleiden ihmisten paikkaa?Mua ärsyttää tulevaa uusi vuosi. Tekis mieli lähteä liikenteeseen, mutta ei huvita lähteä yksin.

        Mikä on tämä "tasokkaiden" ihmisten funktio? Ei Yummar. Yleensä iskee melkoinen antikliimaksi kun snobit alkaa vetistelemään näitä "minä kaipaan tasokasta seuraa" itkuvirsiä.


      • EIVÄT

        BAARIT EIVÄT KIINNOSTA KAIKKIA!


      • Nimetön
        sandes73 kirjoitti:

        Hmm... Onko pakko juoda itsensä aina humalaan asti? Itse kun lähden baariin niin n. 1-2 juomaa illassa riittää. Ihanaa päästä aikuiseen seuraan. Ja mahdollisesti tutustumaan uusiin mukaviin ihmisiin ja heidän tarinoihinsa. Ja ilman alkoholiakin pärjää loistavasti, mutta onko se sitten aseenteesta kiinni?? =)

        Niin..onhan siinä se yhden illan lohtu niin kauan kuin rahaa riittää..Ja voi sitä aamua..Otan osaa!


      • justme
        "yksin" kirjoitti:

        on ihan perseestä.Itse olen alle 30v.kundi,ja päälisin puolin elämä on ihan mallillaan mut kun se ei ole se pelkkä materia mikä tekee onnelliseksi.Kavereita on,mut ystäviä aika harvassa.Taas olis joulun yksin,kun ei ole mitään paikkaa mihin mennä enkä itseäni ainakaan rupea tyrkyttämään toisten nurkkiin.Eipä kukaan ole pyytänytkään.Huolestuttavintahan tässä on,että tähän on alkanut jo tottua.Onko liikaa pyydetty,että löytäis edes jonkun tytön jonka kanssa vois viettää aikaa yhdessä ja ehkä perustaa perheen,mutta kun ei niin ei.Nyt kun siellä mietitte mikä ruma tollo siellä tilittää,niin täytyy kertoa ettei kysymys ole kyllä siitäkään.Ulkonäön uskoisin olevan kunnossa,perustaen väittämän siihen että kuitenkin yhden yön suhteita saa jos haluaa.Mutta se ei ole nyt ihan sama asia,siinä ei tunteilla ole mitään tekemistä asian kanssa.Teen ovihommia satunnaisesti ravintoloissa,ja kyllä sieltä"lihaa"saa kotiin vietäväksi.Se jokin vaan puuttuu,mikä muuttais tän paskan suunnan...

        moi!
        Luin sun viestin ja se oli kauniisti kirjoitettu. Onko totta että tällaisia miehiä on olemassa vielä?:) En mäkään mikään ruma ole, saisin yöksi seuraa jos haluaisin, mutta se ei vaa ole ollut koskaan mun juttuni. Toivottavasti Uusi Vuosi tuo meille onnea ja läheisyyttä:)


      • tt ja vielä kerranko t
        mies mereltä kirjoitti:

        tosijaan ennen kun jakso lapata viinaa viikolla ja viikonloppuisin oli kavereita kaikki kapakat oli tuttuja lähti naisia pilivin pimein mutta nyt kun en kapakoi ja vielä viinakin on jääny niin lapsenkenkiin tahtoo olla yksinäistä viikot kotona ja viikonloputkin ja varsinki suuremmat pyhät välillä oikeen pelottaa nyt kun olen yh isä ja selevinpäin niin raskasta on

        ja pysythän selevinpäin!!??jooko??mitään muuta en toivo!!


      • "Yksin"
        justme kirjoitti:

        moi!
        Luin sun viestin ja se oli kauniisti kirjoitettu. Onko totta että tällaisia miehiä on olemassa vielä?:) En mäkään mikään ruma ole, saisin yöksi seuraa jos haluaisin, mutta se ei vaa ole ollut koskaan mun juttuni. Toivottavasti Uusi Vuosi tuo meille onnea ja läheisyyttä:)

        En voi tietysti puhua kun itseni puolesta,mut mä ainakin olen ihan oikeasti olemassa:)ja uskoakseni on niitä kyllä muitakin.Toiveet meillä ainakin on samanlaiset:)Hyvää loppuvuotta sullekkin,ja huomattavasti parempaa uutta...


      • "yksin"
        justme kirjoitti:

        moi!
        Luin sun viestin ja se oli kauniisti kirjoitettu. Onko totta että tällaisia miehiä on olemassa vielä?:) En mäkään mikään ruma ole, saisin yöksi seuraa jos haluaisin, mutta se ei vaa ole ollut koskaan mun juttuni. Toivottavasti Uusi Vuosi tuo meille onnea ja läheisyyttä:)

        Mä en tietysti voi puhua kuin itseni puolesta,mutta minä ainakin olen olemassa ihan oikeasti:)Uskoakseni en kyllä ole ainoa,luulatavsti meitä on muitakin.Toiveet meillä sun kanssa ainakin on samanlaiset selkeästi;)Toivotan myös sulle hyvää loppuvuotta,ja huomattavan paljon parempaa uutta...


      • "yksin"
        "yksin" kirjoitti:

        Mä en tietysti voi puhua kuin itseni puolesta,mutta minä ainakin olen olemassa ihan oikeasti:)Uskoakseni en kyllä ole ainoa,luulatavsti meitä on muitakin.Toiveet meillä sun kanssa ainakin on samanlaiset selkeästi;)Toivotan myös sulle hyvää loppuvuotta,ja huomattavan paljon parempaa uutta...

        2 kertaan,menköön tekniikan piikkiin:)Anyway,asian ydin tuli varmaan kaikille selväksi..


      • kuin Mynttisen vaimo
        tt ja vielä kerranko t kirjoitti:

        ja pysythän selevinpäin!!??jooko??mitään muuta en toivo!!

        Nuorimmainen on yks vuotias ja jos sen perässä ei tarvis juosta, niin sitten istuisin ja miettisin tätä kummallista yksinäisyyttä. Baarit ei kiinnosta ja uudella paikkakunnalla en ole tutustunut juurikaan ihmisiin. Ja yleensä kaikilla on niin omat juttunsa. Olisin jo lopettanut tän tyhjän tieni, mutta onneks on noi muksut joista kasvaa ihania ihmisiä ja ne on aina innokkaasti osallistumassa kaikkeen toimintaan. Mies on täynnä itteensä ja töitänsä ja sillä on omat hutsunsa, joka kaupungissa.Kuin myyntimies mynttinen. Koko yhteinentaival on ollut mulle yksinäisempää, kuin koskaan itekseen ollessani. Se syö mua nyt kun tässä on niin syvällä, ettei pois lähdetä noin vaan.
        Vanhempani ja isovanhempani ovat kuolleet meidän yhdessä olon aikana. Tuntuu niin hemmetin tyhjältä ja yksinäiseltä. Tästähän tuli ihan valivali-juttu, mun piti vaan laittaa et onneks on ees noi kakarat.


      • Bundies
        EIVÄT kirjoitti:

        BAARIT EIVÄT KIINNOSTA KAIKKIA!

        kiinnosta discot tai tanssipaikatkaan kaikkia ihmisiä


      • Kuin minun
        mies mereltä kirjoitti:

        tosijaan ennen kun jakso lapata viinaa viikolla ja viikonloppuisin oli kavereita kaikki kapakat oli tuttuja lähti naisia pilivin pimein mutta nyt kun en kapakoi ja vielä viinakin on jääny niin lapsenkenkiin tahtoo olla yksinäistä viikot kotona ja viikonloputkin ja varsinki suuremmat pyhät välillä oikeen pelottaa nyt kun olen yh isä ja selevinpäin niin raskasta on

        kokemuksesta olisit kertonut. Olen myös yh.isä Eron jälkeen aloin myös käydä kapakoissa ja naisia ja viinaa riitti. Muutamassa vuodessa melkein kaikki kaupungin lävet käytyä läpi, mutta sitä oikeaa ei löytynyt Nykyisin en käy missään.En juo, enkä rällästä. Musiikki ja telkka on mun hyviä kavereita. Parvekkeelta katson vuoden vaihtumista. Kun sitten joskus joku kysyy, montako otit, niin vastaan, yheksän. Meinaan nakkia. HA HA HAAAAAA111


      • Kuin minun
        mies mereltä kirjoitti:

        tosijaan ennen kun jakso lapata viinaa viikolla ja viikonloppuisin oli kavereita kaikki kapakat oli tuttuja lähti naisia pilivin pimein mutta nyt kun en kapakoi ja vielä viinakin on jääny niin lapsenkenkiin tahtoo olla yksinäistä viikot kotona ja viikonloputkin ja varsinki suuremmat pyhät välillä oikeen pelottaa nyt kun olen yh isä ja selevinpäin niin raskasta on

        kokemuksesta olisit kertonut. Olen myös yh.isä Eron jälkeen aloin myös käydä kapakoissa ja naisia ja viinaa riitti. Muutamassa vuodessa melkein kaikki kaupungin lävet käytyä läpi, mutta sitä oikeaa ei löytynyt Nykyisin en käy missään.En juo, enkä rällästä. Musiikki ja telkka on mun hyviä kavereita. Parvekkeelta katson vuoden vaihtumista. Kun sitten joskus joku kysyy, montako otit, niin vastaan, yheksän. Meinaan nakkia. HA HA HAAAAAA111


      • että muut haluaisi viettää ...

        Mielestäni joulu on aikaa jolloin kaipaa niitä sydänystäviä, joiden kanssa nautiskella. Perhettä, rauhaa. Itse en ensimmäisenä baariin lähtisi kavereita etsimään.


      • kokeillut
        Mimmu kirjoitti:

        Ymmärrän hyvin mitä on olla yksin.Ei kukaan ole valinnut yksinäisen osaa.(Erakkoja en tarkoita.) Itse olin kolme päivää joululomalla ja ei minulle ainakaan sovi tällainen. On ystäviä,hyviä harrastuksia.Mutta puuttuu se joka olisi lähellä AINA.Ihmistä ei ole tarkoitettu elämään yksin,edes näitä pyhiä.Bubeista ja klubeista sain vain krapulan lisäksi ihmiss suhteita hetkeksi.Ei kiinnosta enää eikä jaksa absoluti kun olen. MISSÄ ON SELVIEN JA TASOKKAIDEN.NK.NORMAALIEN IHMISTEN PAIKKA? Vastatkaa jos joku tietäis! Telkkarista ei mitään kiinostavaa tule ja aika menee lukiessa ym.Päivät menee ok.Mutta iltaisin se iskee vasten kasvoja-YKSINÄISYYS."Pelottaakin" tulevan uuden vuoden järjetön sikailu ja Luonnon saastuttaminen.En usko sen olevan onnea tuovan,hetkellistä teko-iloa ja tiistaina viimeistään katumus,mitä on tullut tehtyä.Kyllä yhen illan seuraa saa ja päiväseuraakin.Vanha en ole ja kauniskin.Hyvää uutta vuotta teille kaikille joilla mun lisäksi on tylsää ja yksinäistä.

        Menkää jääkiekko-otteluun tai johonkin muuhun urheilutapahtumaan niin tapaatte varmasti reippaita ja urheilullisia miehiä jopa selvin päin! Puheenaihekin löytyy kuin itsestään.


      • yh äiti
        mies mereltä kirjoitti:

        tosijaan ennen kun jakso lapata viinaa viikolla ja viikonloppuisin oli kavereita kaikki kapakat oli tuttuja lähti naisia pilivin pimein mutta nyt kun en kapakoi ja vielä viinakin on jääny niin lapsenkenkiin tahtoo olla yksinäistä viikot kotona ja viikonloputkin ja varsinki suuremmat pyhät välillä oikeen pelottaa nyt kun olen yh isä ja selevinpäin niin raskasta on

        Minäkin kävin ennen paljon ravintoloissa ja seuraa oli aina mutta nyt kun olen yh-äiti en käy missään, en edes silloin kun lapset ovat isällä. Kapakoista en löydä enään mitään mielestäni on ajan tuhlausta istua niissä.
        Ystävät ovat jääneet kun on ollut arkena töiden jälkeen vielä kotitöitä niin paljon ettei jaksa, eikä ehdi tavata ystäviä. Harmittaa nyt kun olen jättänyt yhteyden pidon.


      • justme
        "yksin" kirjoitti:

        Mä en tietysti voi puhua kuin itseni puolesta,mutta minä ainakin olen olemassa ihan oikeasti:)Uskoakseni en kyllä ole ainoa,luulatavsti meitä on muitakin.Toiveet meillä sun kanssa ainakin on samanlaiset selkeästi;)Toivotan myös sulle hyvää loppuvuotta,ja huomattavan paljon parempaa uutta...

        mikäli samanlaisia kuin sä on jossain, niin missä ootte...? nooh, piilossa jossain, tai varattuja. Tässä iässä (25) on kyllä aika vaikeaa löytää kumppania, kun suurin osa on jo varattuja. Mitenköhän on asian laita sitten kun olen 30... Huh!! Vaikutan ehkä kauhean epätoivoiselta, mutten sitä ole, toivottavasti en:) Pitää vaa nauttia elämästä ja niistä asioista mitä itsellä on! Kuitenkin kaikki on muuten hyvin:)


      • ........
        sandes73 kirjoitti:

        Hmm... Onko pakko juoda itsensä aina humalaan asti? Itse kun lähden baariin niin n. 1-2 juomaa illassa riittää. Ihanaa päästä aikuiseen seuraan. Ja mahdollisesti tutustumaan uusiin mukaviin ihmisiin ja heidän tarinoihinsa. Ja ilman alkoholiakin pärjää loistavasti, mutta onko se sitten aseenteesta kiinni?? =)

        "Ja ilman alkoholiakin pärjää loistavasti, mutta onko se sitten aseenteesta kiinni?? =)"

        Ihan hyvin voi lähteä baariin esim. juomaan teetä ja pelaamaan biljardia (kuten esim. viime perjantaina tein kavereiden kanssa), ja aivan samalla tavalla siinä tutustuu ja numerot vaihtuvat ja kotibileisiin lähdetään jatkoille jne.
        Läheskään kaikki baareissa olijat eivät edes ole kännissä, useilla tosin sosiaalinen elämä rajoittuu aika pitkälle baareihin. Muunlaista sosiaalista elämää on hankala järjestää.


      • ......
        EIVÄT kirjoitti:

        BAARIT EIVÄT KIINNOSTA KAIKKIA!

        Sen sijaan baareissa on toisinaan aika mukaviakin muita asiakkaita jotka kiinnostavat ja joiden seurassa viihtyy hyvin.

        Vaihtoehtoja baareille en nyt ikävä kyllä osaa mainita. Kahvilat olisivat muuten hyviä, mutta niissä ei ole tapana samalla tavoin pyrkiä tutustumaan ja juttelemaan muille.


      • watti-hatti
        samaa mieltä kirjoitti:

        Ei se meidän "sairaassa" kulttuurissa ole niin helppoa hakea seuraa ja tutustua ihmisiin jos ei esimerkiksi käytä alkoholia, meillä uudetvuodet ym on aivan omanlaisensa juhla alkoholin suhteen, Täälä seuranhaku ja tutustuminen tapahtuu pääasiassa kapakoissa ja alkoholin kera, toisin kuin lähes kaikkialla muualla maapallolla paitsi pohjois euroopassa, ei tuo yksinäisyys mikään uusi asia ole Suomessa ja yleensäkin Suurkaupungeissa!

        Minä en käy baareissa, juon alkoholia hyvin harvoin. Silti minulla on kavereita ja naisystäväkin löytyy. Ihminen voi olla bileissa ilman alkoholia. Kaikki on vain kiinni ittestään, eikä alkoholi ratkaise mitään.


    • toisten keskellä

      Minun ei ole tarvinnut pyytää ketään jouluksi luokseni. Ilmoittavat vaan tulevansa. Toivon, että kysyvät jatkossa, voimmeko tulla ja mihin aikaan.

      Olen luonteeltani juhlayksinäinen - ainakin juhlana haluaisin olla yksin. Siihen kyllä kuuluu kuppilassa käynti, mutta ei silloinkaan tarvitse intoutua, juon totini ja totisesti viihdyn seurassani. On vaan niin kiva seurata muiden käyttäytymisiä.

      Käyn harvoin juhlissa, ihan läheisten ns. perhejuhlissa ja siinä kaikki.

      Juhlin yksikseni ja nautin siitä! Ja tulevaisuudessa vielä teen sellaisia äkkilähtöjä, katsotaan mihin menen ja mitä teen...junalla vai laivalla vai lentokoneella vai kävellen....juhlimaan!

    • nmm,,

      omalla paikkakunnallani järjestettiin joulujuhla yksinoleville, eli siis jouluruokailu ja muuta illanviettoa, ei tarvitse aina mennä ravintolaan. En ollut siellä, ei ollut tarvetta mennä, mutta huomioin ilmoituksen lehdessä ja minusta se oli hieno juttu. Kyllä joulu on perhejuhla ja ymmärrän täysin miltä sinusta tuntuu, omassa suvussani on kaksi yksineläjää ja he ovat aina olleet ainakin meille tervetulleita jouluna, juhannuksena ym. Meidän suvussa pyritäänkin aina saamaan kaikki koolle juhlapyhinä, eli meillä kukaan ei edes vihjaise että joku ei saisi tulla.

    • ulkomaalainen tyttö

      Mitä teillä, suomalaisilla vaivaa? Paistaa likkaa ja sataa liikkaa tai sitten taas on liian pimeä tai ei kukaan rakastaa minua...oi, oi, ai, ai

      • Huhti

        joka aina yksinäinen, kutsuin hänet kotiini joulunaikaan ja hän piristyi.
        Tiedän kyllä, mitä yksinäisyys on.
        Onneksi itselläni on lapset, ystävät, ja muutakin.
        Oma puhelimeni piippasi koko jouluaaton.
        Pyhät menivät hyvin rattoisasti


    • sirpan10
    • minäkin yksin

      Koko joulu yksin. Katselin televisiota ja kuuntelin radiota. Söin joululounaan, ei mitään erikoista, laatikoita ja valmiskinkkua. Siinäpä se joulu meni. En odottanyt ketään kun ei ole ketään.
      Eräs yksinäisyyteen jo tottunut.

    • lapinnoita48

      Toivon kaikille yksinäisille immeisille, Iloista Uutta Vuotta 2008 !!

      Säilyttäköön uusi vuosi sen mitä rakastat, tuokoon tullessaan sen mitä kaipaat ja vieköön mennessään sen mitä taakkana kannat.

    • ON TEHTYÄ?

      Miksi tämäkin yksinäisyys on niin tehtyä? miksi tarvii aina olla sitä väkeä ympärillä kun voisi olla ihan rauhassa omissa oloissaan.

      Kyllä oma rauha ja se että voi tehdä mitä haluaa kenenkään siihen puuttumatta on asia jota kannattaa arvostaa ja jopa vaalia, en minä aikoinaan kun yksin olin niin viihdyin hyvin.

      Juhla pyhät meni elokuvia katsellen kirjoja lukien ja nettiä käytellen jos siitä ahdistuu että jokin sukulainen ei kutsu sapuskalle on vika ihan itessä.

      • outoukko

        Just näin, olen kanssasi samaa mieltä. Nykyään pidetään vähintään hulluna jos sattuu nauttimaan yksin olosta, itse ainakin kalastelen niin paljon kuin kerkiän töiden lomassa ja kaikkea muutakin mitä tulee mieleeni. Jos yksinäiset ihmiset tarvitsevat seuraa eivätkä halua sitä etsiä kapakasta niin menkää kirkkoon niin siellä on monta muutakin yksinäistä ihmistä. Ei kirkossa käynti tarkoita että sinun pitäisi olla uskovainen. Parempaa uutta vuotta kaikille.
        Terveisin Yksin eläjä omasta tahdostaan


    • mies 45

      minä taas nautin, että sain olla yksin. En ole yksinäinen, on kavereita, duunia ja lapsia... Joulu on vaan menettänyt sen merkityksensä perheen yhteisenä kokoajana. Niin pinnallista ja kaupallista juhlaa saa hakea. Nautin kun sain käydä kävelyllä hiljaisessa kaupungissa, katsoin hyviä leffoja, söin hyvin, kävelin alkkareissa ja nautin hiljaisuudesta... naisystäväkin osasi lähteä lastensa kanssa sukulaisiin- kiitos siitä:)

    • Hanna

      Totta on tuo. Vaikka mullakin on lapset niin jotenki tuntuu että on yksin. Sitä jo aikuisena kaipaisi tasavertaista juttukaveria ja välittäjää. Pitkät pyhät on oikeesti kamalia. Totta on mitä sanoit arjesta. Kun on työ niin sitä sen voimalla jaksaa eteenpäin.

    • Jiippis

      Joulun vietin lapseni kanssa kahdestaan, oli mukavaa ja rauhallista, joskin päivät tuntuivat pitkiltä.
      Olen ollut jo monta viikkoa sairaslomalla ja siten pois sosiaalisista kuvioista ja kai ikuinen yyhoo ja yksineläjä. Toisinaan sitä kyllä kaipaisi aikuistakin seuraa, mutta viimeaikojen kivut ja masis niiden myötä ovat vieneet viimeisetkin halut...tuntuu, et hautaudun vaan tänne kotiin.

      Nyt lapsi lähti isälleen viikoksi ja täällä sitä vaan ihmettelen, et miten vietän uutta vuotta ja vapaata omaa aikaa, kun ei ole ketään kamua maisemissa...kaikki ulkomailla ja maalla pitkillä joululomilla.

      Olen kyllä tottunut elämässä olemaan paljon yksin, lapsesta asti ja nautinkin siitä toisinaan, mut kyl olis silti kiva saada itestään sen verran irti, että lähtis vaikka baariin tapaamaan muita ihmisiä. Saas nähdä pystynkö siihen vai makaanko vaan sohvalla....telkku ja kirja seuranani. Höh!

      • Neitoperho_talvi

        Kyllä kannattaa lähteä uutena vuotena kaupungille. Voihan sitä käydä yhdellä ravintolassa tai vaikka ihan ilman juomistakin. Kyllä sieltä juttukavereita saa kun rohkeasti menee nojailemaan baaritiskiin tai pöytään istumaan ja esimerkiksi itse juttelemaan!
        40 ovat nykyään mielestäni nuoria, sillä itse 30 ikää lähestyessäni ja ihan vasta 20 oltuani minusta tuntuu että siinä iässä ehtii ihan hyvin, niinkuin muunkin ikäisenä kun itse vain jaksaa koettaa. Ja onhan netissäkin juttuseuraa chateissa ym.


      • Neitoperhonen00

        Kyllä kannattaa lähteä uutena vuotena kaupungille. Voihan sitä käydä yhdellä ravintolassa tai vaikka ihan ilman juomistakin. Kyllä sieltä juttukavereita saa kun rohkeasti menee nojailemaan baaritiskiin tai pöytään istumaan ja esimerkiksi itse juttelemaan!
        40 ovat nykyään mielestäni nuoria, sillä itse 30 ikää lähestyessäni ja ihan vasta 20 oltuani minusta tuntuu että siinä iässä ehtii ihan hyvin, niinkuin muunkin ikäisenä kun itse vain jaksaa koettaa. Ja onhan netissäkin juttuseuraa chateissa ym.


    • Hyvää Uutta Vuotta

      Hei,yksinäisyys juhlapyhinä tuntuu varmaan ylikorustuneelta.Mutta harmillista,itsekkin voisin olla siinä tilanteessa jos en kutois elämäni kangasta pitkin elämän matkaa ja siihen kuuluu vaikka hymy ja juttelua.Sukulaisiin yhteyttä pitämällä vaikka soittamalla ja kertakaikkiaan kysymäll' saanko tulla kylään jne.Kutsua voi itsekkin kylään pitkinvuotta ja Joulu on monta kertaa rauhoittumisen aikaa ja hiljentymistä .Kaikkea hyvää sinulle Jumalan siunausta elämääsi nyt ja aina toivon.

      • Mummo232326589789

        Voi luoja tuollaistako on olla yksin.

        Meillä on iso perhe lapsia ja lapsen lapsia, monesti tuntuu ettei jälkikasvulta saa sen siunaaman rauhaa on vilinää ja villskettä ettei sekaan tahdo sopia. Eilenkin kun menin päiväunille yksi lapsen lapsista kömpi kainalooni nukkumaan sanoen mummi minä rakastan sinua.Kyllä nyt täytyy sanoa että minulla on suuri onni.
        Yksinäisyyden täytyy olla pirullista.


      • tiinavaan
        Mummo232326589789 kirjoitti:

        Voi luoja tuollaistako on olla yksin.

        Meillä on iso perhe lapsia ja lapsen lapsia, monesti tuntuu ettei jälkikasvulta saa sen siunaaman rauhaa on vilinää ja villskettä ettei sekaan tahdo sopia. Eilenkin kun menin päiväunille yksi lapsen lapsista kömpi kainalooni nukkumaan sanoen mummi minä rakastan sinua.Kyllä nyt täytyy sanoa että minulla on suuri onni.
        Yksinäisyyden täytyy olla pirullista.

        Niin... minä olen yksinäinen. Vaikka mulla on pari lasta ja mies. Mies on kuitenkin aina töissä ja vaikka lapsilta saa paljon ja aika kuluukin heidän kanssa, tarvitsen aikuisen ihmisen keskusteluseuraa. Asun keskellä ei mitään, hoidan lapsia kotona. Minulla ei ole ajokorttia, joten en pääse ihmisten ilmoille. Onhan tuossa pari naapuria, mutta heilläkin on oma elämänsä. Omapahan on valintani, kun korpeen muutin, mutta en olisi uskonut sen olevan näin raskasta.


      • Jiippis
        Mummo232326589789 kirjoitti:

        Voi luoja tuollaistako on olla yksin.

        Meillä on iso perhe lapsia ja lapsen lapsia, monesti tuntuu ettei jälkikasvulta saa sen siunaaman rauhaa on vilinää ja villskettä ettei sekaan tahdo sopia. Eilenkin kun menin päiväunille yksi lapsen lapsista kömpi kainalooni nukkumaan sanoen mummi minä rakastan sinua.Kyllä nyt täytyy sanoa että minulla on suuri onni.
        Yksinäisyyden täytyy olla pirullista.

        Mikäs se on mummona ollessa, jos on normaali perhe ja hyvät välit lapsiin.
        Kaikilla ei niin ole. Munkin vanhemmat asuvat kaukana eikä isäni halunnut meitä sinne jouluksi, kehotti painumaan hevon*****uun.
        Olen ainoa lapsi ja ollut aina aika yksinäinen, onneks sain sentäs yhden lapsen itsekin...meidän perheessä on siis vain kaksi jäsentä.


      • Mummo23232329865889
        Jiippis kirjoitti:

        Mikäs se on mummona ollessa, jos on normaali perhe ja hyvät välit lapsiin.
        Kaikilla ei niin ole. Munkin vanhemmat asuvat kaukana eikä isäni halunnut meitä sinne jouluksi, kehotti painumaan hevon*****uun.
        Olen ainoa lapsi ja ollut aina aika yksinäinen, onneks sain sentäs yhden lapsen itsekin...meidän perheessä on siis vain kaksi jäsentä.

        Suuri perhe vaatii paljon työtä joustamista ja taas joustamista että kaikilla olisi hyvä olla eikä toki sovi unohtaa rakkautta jos sinulla on rakkaus sinulla on kaikki.
        En voisi elää ilman lapsiani enkä lapsen lapsia, rakastan heistä jokaista,kaikki ovat tervetulleita luokseni hyvinä kuin pahoina päivinä sitä varten ihmisellä on koti että voi tulla sinne silloinkin kun on aivan rikki ja hukassa.
        Olen todella pahoillani että isäsi on noin julma onko sinulla mummoa?

        Jokaisella pitäisi olla koti tai mummola tai edes yksi ihminen joka rakastaa häntä aidosti ja pyyteettömästi.

        Toivon sinulle ja lapsellesi kaikkea hyvää.


      • toinen samanlainen
        tiinavaan kirjoitti:

        Niin... minä olen yksinäinen. Vaikka mulla on pari lasta ja mies. Mies on kuitenkin aina töissä ja vaikka lapsilta saa paljon ja aika kuluukin heidän kanssa, tarvitsen aikuisen ihmisen keskusteluseuraa. Asun keskellä ei mitään, hoidan lapsia kotona. Minulla ei ole ajokorttia, joten en pääse ihmisten ilmoille. Onhan tuossa pari naapuria, mutta heilläkin on oma elämänsä. Omapahan on valintani, kun korpeen muutin, mutta en olisi uskonut sen olevan näin raskasta.

        Minäkin kahden lapsen äiti ilman ajokorttia...aikuista seuraa kaipais.Vastaa tähän viestiin jos haluat ainakin meilikaverin!


      • Hagel82
        Mummo232326589789 kirjoitti:

        Voi luoja tuollaistako on olla yksin.

        Meillä on iso perhe lapsia ja lapsen lapsia, monesti tuntuu ettei jälkikasvulta saa sen siunaaman rauhaa on vilinää ja villskettä ettei sekaan tahdo sopia. Eilenkin kun menin päiväunille yksi lapsen lapsista kömpi kainalooni nukkumaan sanoen mummi minä rakastan sinua.Kyllä nyt täytyy sanoa että minulla on suuri onni.
        Yksinäisyyden täytyy olla pirullista.

        Juu, mullakin löytyy omaisia ja frendejä, eli kiitollinen on syytä olla. Myötätuntoni on toki kaikkien heidän puolella, jotka eivät voi sanoa samaa.


      • Jiippis
        Mummo23232329865889 kirjoitti:

        Suuri perhe vaatii paljon työtä joustamista ja taas joustamista että kaikilla olisi hyvä olla eikä toki sovi unohtaa rakkautta jos sinulla on rakkaus sinulla on kaikki.
        En voisi elää ilman lapsiani enkä lapsen lapsia, rakastan heistä jokaista,kaikki ovat tervetulleita luokseni hyvinä kuin pahoina päivinä sitä varten ihmisellä on koti että voi tulla sinne silloinkin kun on aivan rikki ja hukassa.
        Olen todella pahoillani että isäsi on noin julma onko sinulla mummoa?

        Jokaisella pitäisi olla koti tai mummola tai edes yksi ihminen joka rakastaa häntä aidosti ja pyyteettömästi.

        Toivon sinulle ja lapsellesi kaikkea hyvää.

        Onhan meilläkin mummo, mut sepä ei oikein tollaselle henkisesti kipeelle miehelleen mitään voi, ei sille kukaan voi.
        Mua rakastaa sentäs mun lapsi, se auttaa jaksamaan.

        En ole isältä koskaan rakkautta saanut, en osaa sitä edes oottaa. Siltä suunnalta saan vain vihaa päälleni.


      • Yksinäinen nainen
        Mummo232326589789 kirjoitti:

        Voi luoja tuollaistako on olla yksin.

        Meillä on iso perhe lapsia ja lapsen lapsia, monesti tuntuu ettei jälkikasvulta saa sen siunaaman rauhaa on vilinää ja villskettä ettei sekaan tahdo sopia. Eilenkin kun menin päiväunille yksi lapsen lapsista kömpi kainalooni nukkumaan sanoen mummi minä rakastan sinua.Kyllä nyt täytyy sanoa että minulla on suuri onni.
        Yksinäisyyden täytyy olla pirullista.

        En ole yksin
        Mummo232326589789 29.12.2007 klo 11.09

        " Voi luoja tuollaistako on olla yksin. ---
        Kyllä nyt täytyy sanoa että minulla on suuri onni. Yksinäisyyden täytyy olla pirullista.---"

        Ei mummo hyvä, yksinäisyys ei ole pirullista, se on HELVETILLISTÄ!!!


    • Itse olin joulun vanhempieni luona joulun ja silti koin olevani yksin vaikka en oikeasti ollutkaan yksin.

      Uuden vuoden katselen varmaankin kämpilläni yksin telkkua kun kaverini ryyppäävät Tikkakoskella. Syön varmaankin kylmiä nakkeja ja kuolen tylsyyteen. Sinkkuna en jaksa edes baariin lähteä, kun siellä on vain humalaisia näin uutena vuotena. Ja keskustassa taas juopot ampuvat raketteja päin näköä kuten viime vuonnakin. Olen kai näkymätön, sillä olen hyvin monena uutena vuotena ja muunakin pyhänä ja muutenkin yksin. Minkäs sille voi kun on erakko ja asun yksin? Ja vielä ainut lapsi. Siihen vaan kai tottuu kun on ollut 22 vuotta yksin. :(

      • Yksinäinen puhe

        Itse kävin isosiskoni tykönä vaimoni kanssa syömässä. Myös äitini, isäpuoleni ja äitini vanhemmat olivat siellä. En silti pitänyt siitä. Se oli hyvinkin ahdistavaa ja lähdimme ensimmäisinä pois. Heti kun oli syöty ja lahjat jaettu. Illalla sitten linnottauduin mökille kunnon saunaan koppa olutta kainalossa ja litran kirkas pullo sen kaverina. Tiedän "ettei jouluna pitäisi juoda" mutta jos sen tekee kaukana kaikesta ja juo vaimonsa pikkuveljen kanssa niin se ei voi olla kiellettyäkään. Vaimoni oli 50km päässä mökiltä, kotona.

        Ahdistaa nää pyhät ja onneksi minulla on sellainen työ että voin tehdä sitä myös pyhinä jos sille tuntuu. Tosin silloin työskentelisin yksin eikä sekään tunnu hyvälle, joten jätän menemättä työpaikalle. Uutenavuotena linnottaudun taas mökin rauhaan maaseudulle, ostan muutaman suurimman raketin mitä kaupasta saan ja ammun ne taivaalle. Alkoholi ei kuulu mun uuteenvuoteen. Raketit ammun selvinpäin ja kun oon ne ampunut niin alkaa uni jo painaa...

        Sen olen huomannut että yksinäisyyttä saattaa kokea niin varakkaat kuin varattomatkin. Hyvin koulutetut ja kouluttamattomat, lapset, aikuiset ja vanhukset. Eniten säälittää yksinäiset vanhukset. He ovat kaikkensa antaneet, kantavat suuret viisaudet, odottavat noutajaa yksin eikä kenelläkään ole aikaa.


      • jäbä24

        Luulen tietäväni mitä meinaat: "silti koin olevani yksin vaikka en oikeasti ollutkaan yksin".

        Kaikkia ei baarit muutenkaan kiinnosta. Ja hirveäähän se on jos vain baarista voi seuraa löytää.

        Itse ollut nyt puolitoista vuotta yksin ja yksinäisyys on käynyt kiusaksi. Tässä tarkoitan yksinäisyyttä, jossa minulla ei ole sitä omaa kumppania. Omaan ystäviä, vanhemmatkin elossa, on veli jne... mutta ihmiset kaipaavat eri asioita. Ja itse kun en kaipaa laumaa ystäviä ympärilleni vaan yhden ja ainoan... sen "omani" vierelleni.

        Samoin meni oma jouluni, toistamiseen vanhemmilla ja yksinäistä oli vaikka seuraa olikin.

        Älkäämme lannistuko kuitenkaan! Ei muuta kuin tsemppiä kohtalotoverit! :D
        Sitkeästi yritän pyöriä kaupoissa, lehvassa ja muualla, toivossa, että joku tulisi vastaan. Itse en juuri kuppiloissa, baareissa jne.. viihdy, joten kaikkea tulee kehiteltyä:) Yrittäkäähän muutkin yksineläjät niin törmäillään toisiimme.


      • Dumboliina

        Moi Anzuli85!

        Haluaisitko mailailla tämmösen suht yksinäisen 23-vuotiaan tytskän kanssa? Mulla menee varmaan tietsikan parissa uusi vuosi täällä pk-seudulla.


      • muumuumuu

        No et sie sentäs ihan sitä 22v vuotta kyllä ole yksin ollut,varmastikin muutama vuosi siitä. Kai sie nyt lapsena vanhemilla olet ollut....ja ei kun ulos liikkumaan ja vaikka elokuviin ja harrastuksiin siellä tapaa ihmisiä ja saa kavereitakin. Etsit itsellesi mieleinen harrastus. Kokeilepa vaikka! Kuntosalit pullollaan kaikenlaista ihmistä ja varmasti sieltäkin joku löytyy ystäviä. Ei kannata vaipua tylsyyteen kun olet noin nuori vielä.
        Tsemppiä eteenpäin kyllä se siitä suttaantuu

        Hyvää Uutta Vuotta sinulle!!!!


    • Sosiaalinen krapula.

      Olen päässsyt ihannetilanteeseen, en ole riippuvainen mistään.
      menen ihmisten pariin silloin kun siltätuntuu.
      Harrastuksissa olen nuorten parissa, hyvinkin kovassa ja fyysisessä lajissa. valtakunnallisella tasolla.
      Nuorissa on vielä hiukan toivoa.
      Vanhat paskantärkeät itseriittoiset Pojat kyllä minä tiedän tyypit ovat perseestä ja mistä vitusta niitä sikiääkään.
      Itte olen jo yli viiskymppinen, en tuu ukäisteni tärkeilijöiden kaa toimeen.
      Vittu, mua ei se iänikuinen kehuminen kiinnosta.
      Käyn nuorten harrastuksissa avustajana / Toimitsijana. Ja jos saan reklamaatioo , vittu pappa älä sekaannu tähän , sillon olen tullut sillä saralla tieni päähän.
      Sen jälkeen sit olen yksin mutten ehkä totaalisesti. Mukava vetäytyä sivuun kaikesta mediapaskasta ja olla oman itsensä Herra.
      En omista edes televisioo, ei kiinnosta mediapaska. Elämässä on muutakin kuij BB tai salatut elämät tai tanssii tätien kaa.
      Mutt toki meidän on ymmärrettävä niitäkin ihmispoloisia joille on kysyntää näillä roskaohjelmilla.

      • huomaan

        Keski-ikäiset kyllä osaa pitää hauskaa ilman "paskantärkeyttäkin". Sulla on aika suppea maailmankuva näköjään. Joka toinen sanakin on vittu, koska haluut samaistua tietynlaisiin nuoriin ja ihannoit sitä elämänasennetta. Kuulehan, kasva aikuiseksi pappa. Nuori voi olla mieleltään vaikka yhdeksänkymppisenä tarvitsematta esittää mitään kovis-vittu-jätkää. Täytyy sanoa, että säälittää noi sun jutut.


      • sinuakin... ...

        Elän yksin, mutten yksinäisesti.
        Sosiaalinen krapula. 29.12.2007 klo 12.00

        " --- Olen päässsyt ihannetilanteeseen, en ole riippuvainen mistään. --- menen ihmisten pariin silloin kun siltätuntuu. --- Vanhat paskantärkeät itseriittoiset Pojat kyllä minä tiedän tyypit ovat perseestä ja mistä vitusta niitä sikiääkään.--- Itte olen jo yli viiskymppinen, en tuu ukäisteni tärkeilijöiden kaa toimeen. --- Vittu, mua ei se iänikuinen kehuminen kiinnosta. --- "

        En yhtään ihmettele, että olet yksin tuolla itseriittoisella elämänasenteellasi. Huomaatko, että syytät toisia ihmisiä omista pahimmista puutteistasi?!?!

        Eipä ole tainnut Elämä sinua vielä laittaa tilanteeseen, jossa joudut pyytämään toisilta apua ja todellakin olemaan - jollain tavalla - "toisten armoilla"... ?? Sellainen tekisi sinulle hyvää ja saisit kenties joitakin inhimillisiä piirteitä itseesi?!


        "--- Sen jälkeen sit olen yksin mutten ehkä totaalisesti. --- "Mukava vetäytyä sivuun kaikesta mediapaskasta ja olla oman itsensä Herra.

        Just, Oman Itsensä Herra! Onnea valitsemallesi tielle!


    • kössi

      yksin ollaan ??

    • Slummi

      Räkä poskella hirveä meteli ja tupakan haju hyi saatana ei kiitos parempi yksin tai kavereitten kanssa hengailu ravintolat ei ole muuta kuin pettureita täynnä eihän siellä mene kuin ihminen rapa kuntoon... sitten ei ainakaan kukaan halua kalja mahaa,,

    • Avittaja

      Hei

      On tosi kurjaa lukea ihmisten yksinäisyyskirjoittelusta. Minulla on varmaankin ollut onni myötä, koska on muutama sukulainen, jonka kanssa voin viettää aikaani ja ystäviä, joidenka kanssa viettää arkea, juhlia ja harrastuksia. Mieheni kuoleman jälkeen on minulle nuo ystävät ja tietenkin lapset maailman ihananimpia lahjoja, mitä olen koskaan saanut.

      Nyt en kuitenkaan halua puhua itsestäni vaan ottaa "osaa" siihen, että jotkut ovat yksinäisiä.
      Ensimmäisenä tulee mieleeni se, että MIKSI? Sille ei voi mintään, että sukulaisia ei vain ole. Mutta ihmiset ympärillä: taloyhtiö, työ, harrastukset, koiranulkoilutaminen, vapaaehtoistyö jne. Minulla on eräs työkaveri josta uskon, että hän on yksinäinen. Olemme yrittäneet miettiä ja auttaa häntä tulemaan mukaan omiin juttuihimme, mutta vastaus on aina sama: "Kiitos kysymästä, mutta ei kiitos". Joskus tuntuu siltä, että seuramme ei hänelle kelpaa; ehkä niin: olemmehan niin erilaisia. Minusta SINÄ voisit auttaa minua/meitä siinä, että kuinka saada mukaan YKSINÄINEN ihminen. Minusta on vain hauskaa, että ryhmään tulee lisää porukkaa.
      Kerro vähän omista tunteistasi; voisin ehkä auttaa:
      Terveisin
      Paula

      • ensinnäkin kuitenkin

        loppujen lopuksi viihdyn yksin. En osaa olla suuressa joukossa. Tunnen itseni typeräksi! En osaa puhua verhoista ja kukista,eläimistä, enkä matkoista,en Lapista en lumesta, en Guccin kasseista tai Madonnan musiikista.
        En ymmärrä ruuanlaiton saloja eikä kotitöistä puhuminen voisi vähempää kiinnostaa.
        Jostakin syystä seurani kuitenkin kelpaa silloin,kun pitää valittaa kun husse sitä ja husse tätä!
        Matte ei ja matte kyllä, en osaa sitä sosiaalista leikkiä!
        Siksi sanon EI kiitos! kutsuihin.


    • Kenen syy?

      Olisiko aika valittelun asemesta ryhtyä hankkimaan ystäviä?
      Mene kuntosalille, uimahalliin, harrasteryhmään, kulttuuririentoihin tai yhdistystoimintaan ja hanki sieltä samanhenkisiä ihmisiä ystäviksesi.

      Kun alat juttelemaan ihmisten kanssa , siitä se lähtee.... älä aina siirrä aloitetta toiselle ;).
      Tsemppiä, ystävän hankkiminen ei vaadi edes lihavaa kukkaroa, pientä sosiaalisuutta kylläkin. Jokainen ihminen tarvitsee ystävän....ethän ole polttanut kaikkia siltoja sekä edestä että takaa?
      Silloinkin sana "anteeksi" saattaisi auttaa!

      • totta turiset

        meikäläinen saa ystäviä ja kavereita vaikka bussipysäkillä... no ehkä olen toisensorttinen ihminen, eli meikäläisen suuvärkki ei pysy kiinni.... samojen ihmisten kanssa kun seisoo vuositoisensa jälkeen bussipyäkillä, niin tutukis siinä tulee tuijotellessa, ja sitä kautta on tullut jopa 2 hyvää ystävää, joilta aina tulee joulutoivotukset jos ei muuten keretä näkemään. Harrastusten kautta tullut paljon kavereita (vaikka harrastukset nykyisin jäännytkin) niin edelleen pidetään yhteyksiä ja tapaillaan. Joten samaa mieltä itsestä on aika paljon kiinni on yhtään ystävää.


      • eteenpäin 123

        Hienoa, että tästä kirjoitetaan. Jos sosiaalinen elämä on vähissä niin elämässä ei kiinnosta mikään muukaan. Ja jos mikään ei kiinnosta niin uusia ystäviä on turha toivoa.

        Putosin itse vähän tällaiseen kuopan tapaiseen eron myötä. Vapaa-aikaa on 20-kertaisesti liikaa, vanhojen perheellisten tuttujen kanssa en viitsi asioida kun ei ikään kuin olla samalla viivalla enää. No, omista tenavista on seuraa.

        Onko tämä meidän miesten vaiva? Siis se, ettei voi myöntää olevansa yksin. Minä en ainakaan myönnä mitään paitsi täällä.

        Ja sinne baariin lähtö yksin, ei kiitos, siinähän melkein myöntää ongelman. Vaikka lähtisin kyllä muuten.

        M38, siisti olemus.


      • eteenpain 1-2-3

        Hienoa, että tästä kirjoitetaan. Jos sosiaalinen elämä on vähissä niin elämässä ei kiinnosta mikään muukaan. Ja jos mikään ei kiinnosta niin uusia ystäviä on turha toivoa.

        Putosin itse vähän tällaiseen kuopan tapaiseen eron myötä. Vapaa-aikaa on 20-kertaisesti liikaa, vanhojen perheellisten tuttujen kanssa en viitsi asioida kun ei ikään kuin olla samalla viivalla enää. No, omista tenavista on seuraa.

        Onko tämä meidän miesten vaiva? Siis se, ettei voi myöntää olevansa yksin. Minä en ainakaan myönnä mitään paitsi täällä.

        Ja sinne baariin lähtö yksin, ei kiitos, siinähän melkein myöntää ongelman. Vaikka lähtisin kyllä muuten.

        M38, siisti olemus.


      • framat 1-2-3

        Hienoa, että tästä kirjoitetaan. Jos sosiaalinen elämä on vähissä niin elämässä ei kiinnosta mikään muukaan. Ja jos mikään ei kiinnosta niin uusia ystäviä on turha toivoa.

        Putosin itse vähän tällaiseen kuopan tapaiseen eron myötä. Vapaa-aikaa on 20-kertaisesti liikaa, vanhojen perheellisten tuttujen kanssa en viitsi asioida kun ei ikään kuin olla samalla viivalla enää. No, omista tenavista on seuraa.

        Onko tämä meidän miesten vaiva? Siis se, ettei voi myöntää olevansa yksin. Minä en ainakaan myönnä mitään paitsi täällä.

        Ja sinne baariin lähtö yksin, ei kiitos, siinähän melkein myöntää ongelman. Vaikka lähtisin kyllä muuten.

        M38, siisti olemus.


    • Tässä apu

      Tällläkin palstalla niin moni valittaa yksinäisyyttä...
      Miksi joku/jotkut tietotekniikan osaavat eivät suunnittele ja toteuta wep sivuja yksinäisille ihmisille. Siellä voisitte vaihtaa kuulumisisa ja jakaa suruja ja iloja sekä halutessanne ottaa toisiinne yhteyttä livenä. Järjestää tapaamisia aivan kuten esim, moottoripyöräjengiläiset etc.

      Ystäviä saa ystävystymällä, ei linee ujolle ihmisellekkään ole aivan mahdoton kyseisen palstan kautta keskustella ja vieläpä jossakin vaiheessa rohkaistua tapaamisiin.

      Miksi ette tee asialla jotain? Tässäkin maassa on tuhansia yksinäisiä saman henkisiä ihmisiä, miksi olette erillänne?

      Jumalauta maassa on kerhoja nuorisoille, ulkomaalaisille jne. mutta ei ainuttakaan tapaamsikotia yksinäisille. Onko yksinäisyys tabu, vai häpeä? Uskomatonta, eletään vuotta 2000 eikä uskalleta totuutta tunnustaa julkisesti.

      Minäkin olen yksinänen vaikka on avovaimo ja koira, nuorempana olin komea, (miheksi kaunis niin sanottiin) menestyvä näyttelijä ja muusikko jolla riitti seuraa ja ystäviä, joka oli rakastettu ja aina halluttua seuraa. Mutta nyt pysyn kotosalla, työttömänä, pelaten internet pokeria.

      Todellisia ystäviä ei ole ainuttakaan.

      Voisiko joku valmistaa kyseisen web foorumin? Olen mielelläni mukana suunnittelmassa ja vieläpä hakemassa apurahaa, hallitukselta sekä kaupungilta kerhotilan/tilojen hankintaan ja ylläpitoon.

      Gipran
      [email protected]

      • helkky

        Nimenomaan, foorumeja on joka lähtöön, mutta ei yksinäisille. Tänä viikonloppuna päätin kohdata yksinäisyyteni ja olla menemättä baariin. Tämä keskusteluaihe täällä osui enemmän kuin sopivasti.

        Äsken sain kutsuttua yhden yksinäisen meille kylään illalla, mutta hän ei ole vastannut, tuleeko. Jos tulee, niin sitten tänä iltana meitä yksinäisiä on kaks vähemmän.


      • Eri asioita
        helkky kirjoitti:

        Nimenomaan, foorumeja on joka lähtöön, mutta ei yksinäisille. Tänä viikonloppuna päätin kohdata yksinäisyyteni ja olla menemättä baariin. Tämä keskusteluaihe täällä osui enemmän kuin sopivasti.

        Äsken sain kutsuttua yhden yksinäisen meille kylään illalla, mutta hän ei ole vastannut, tuleeko. Jos tulee, niin sitten tänä iltana meitä yksinäisiä on kaks vähemmän.

        Hyvä helkky! Ei yksinäisyys sillä parane, että on fyysisesti jonkun ihmisen kanssa.

        Yksinäisyys on syvempi sisäinen tunne... ....

        Sinä puhut yksin olemisesta. Se on eri asia.


      • Nimetön

        Hesassa on muuten jollydragon.net, mutta se on myös ulkomaalaisille Hesassa. Ihan mukavaa porukkaa.


      • hänen puolestaan
        Eri asioita kirjoitti:

        Hyvä helkky! Ei yksinäisyys sillä parane, että on fyysisesti jonkun ihmisen kanssa.

        Yksinäisyys on syvempi sisäinen tunne... ....

        Sinä puhut yksin olemisesta. Se on eri asia.

        Hänen jolle tulee seuraa ehkä... Se on eri asia, mutta jatkuva yksin oleminen synnyttää sisäistä yksinäisyyttä, kun ei ole ketään jonka kanssa jakaa ajatuksiaan, sekin on yksinäisyyttä.

        On myös totta että ykinäisyys pitää kohdata, lähtemättä mihinkään, kuuntelematta radiota tai katsomatta tv:tä ja jättä myös lukeminen silloin tällöin. Olla itsensä kanssa kahden/yksin.

        Nykyään ihmiset eivät uskalla kohdata ykinäisyyttä, on oltava ympärillä jatkuvasti ulkoapäin tulevia ärsykkeitä, jotta tämä sisäinen ahdistunut, parkuva ääni/tunne pysyy poissa, tämä kadotettu itsensä.

        Ei ole hyvä olla yksin liikaa, liian kauan, silloin tällöin se on hyväksi milenterveydelle. Tasapaino kaiksessa.

        Nykymaailma on sellainen paskaläjä että suurin osa ihmisistä on yksinäisiä toisten seurassa. Sitä ei ulospäin huomaa, uskotaan että kaikki on reilassa ja pidetään hauskaa yms. Kuitenkin ollaan niin helvetin eksyksissä omasta todellisesta itsestään, vailla pinintäkään kosketusta todellisiin tarpeisiinsa.

        Gipran


      • yksinkö?
        hänen puolestaan kirjoitti:

        Hänen jolle tulee seuraa ehkä... Se on eri asia, mutta jatkuva yksin oleminen synnyttää sisäistä yksinäisyyttä, kun ei ole ketään jonka kanssa jakaa ajatuksiaan, sekin on yksinäisyyttä.

        On myös totta että ykinäisyys pitää kohdata, lähtemättä mihinkään, kuuntelematta radiota tai katsomatta tv:tä ja jättä myös lukeminen silloin tällöin. Olla itsensä kanssa kahden/yksin.

        Nykyään ihmiset eivät uskalla kohdata ykinäisyyttä, on oltava ympärillä jatkuvasti ulkoapäin tulevia ärsykkeitä, jotta tämä sisäinen ahdistunut, parkuva ääni/tunne pysyy poissa, tämä kadotettu itsensä.

        Ei ole hyvä olla yksin liikaa, liian kauan, silloin tällöin se on hyväksi milenterveydelle. Tasapaino kaiksessa.

        Nykymaailma on sellainen paskaläjä että suurin osa ihmisistä on yksinäisiä toisten seurassa. Sitä ei ulospäin huomaa, uskotaan että kaikki on reilassa ja pidetään hauskaa yms. Kuitenkin ollaan niin helvetin eksyksissä omasta todellisesta itsestään, vailla pinintäkään kosketusta todellisiin tarpeisiinsa.

        Gipran

        Tuo on niin totta, siis että vaikka on ystäviä ja omaisia lähellä voi silti tuntea itsensä yksinäiseksi. Monesti on joutunut toteamaan että ihmiset ovat usein niin "ulkokultaisia" ja omaan elämäänsä "kangistuneita" etteivät näe "metsää puilta", ja valitettavasti huomaan myös itse siihen välillä lankeavan. Olen itse naimisissa mutta kun on suuria ongelmia avioliitossa tunnen itseni todella yksinäiseksi,eli jos ei saa oikeanlaista läheisyyttä läheisiltään niin sekin syö todella! Osuit oikeaan että me tarvitsemme lähellemme ihmisen jonka kanssa jakaa ajatuksia ja etenkin johon voi luottaa. Kyllä jokaisen kannattaa opetella olemaan jonkin verran myös yksin, mutta kun se ei ole kaikkien omassa valinnassa. Itse olen kyllä myös yksinäisistä hetkistä nauttiva mutta kun on ongelmia siitä on vaikeampi nauttia. Minulle liikunta ja ulkoilu on tuoneet elämään sisältöä mutta ei ne tietenkään voi hyviä ihmis-suhteita korvata pidemmän päälle. Ja nyt alkaa tuntua että on tullut se pidemmän päälle vaihde!


      • sepi

        Kyl verot on muuteski korkeat.ei mitään
        apurahoja tommoseen.Aina ollaan vaan h-
        kemassa apurahoja kaiken maailman kissan
        ristiäisiin.Voi helkutti,sanon minä.


    • ME NAISET

      Maailman feministisin maa - nykysuomi on luultavammin maailman yksinäisimpien ihmisten maa. Tilastofaktoista tämän voi aika helposti jokainen rehellinen päätellä.

      Esim.

      Olemme ykkösiä maailmassa yhden ihmisten talouksien määrässä. Suurissa kaupungeissamme joka toinen talous on yhden ihmisen. Ja tätä tilastoa vielä kaunistaa vanhat konservatiivi sukupolvet.

      Olemme myös maailman ykkösiä avioerojen määrässä. Eroprosentti avioliitoissa on 50% ja avoliitoissa 90%.

      Erikoisen piirteen tähän jo alkujaankin ME tilastoon tuo se, että alkuunlaittajista lähes 3/4 on suomen nykynainen! (vrt sitä miehet vaikkapa Italiaan, jossa eroprosentti on 8% ja siitäkin määrästä alkuunlaittaa suurimman osan miehet. Kuinka erilainen onkaan miesten asema...)

      Mainittakoon nyt vielä, että ainoina maina maailmassa Suomen ja Ruotsissa ollaan lailla rajoitettu prostituutiokin...

      Syntyvyytemme on myös romahtanut. Kansana vanhenemme maailman nopeiten! (uutisissa sanottiin useasti, että Euroopan - kyllä se on koko maailman - ollaan nyt vaan rehellisiä ;). Tästä muuten syntyy tämä eläkepommi ja työvoimapula tulevina vuosina.

      Asia ei ollenkaan helpota se, että tänä vuonnakin tehdään 11 000 aborttia, eli useampi kuin yksi vauva joka tunti, ympäri vrk, ympäri vuoden. Abortteja ollaankin tehty jo 500 000 Suomessa. Ja toisin kuin Ylen uutiset tai joku muu taho yrittäää Suomessa vielä tuoda esiin - ei hihhulit ole se taho joka vastustaa aborttia muualla maailmassa. Isän oikeuksia ajavat tahot ovat myös erittäin aktiivisia, sillä isällä ei ole tässäkään asiassa mitään päätäntävaltaa suhteessa lapseensa. Eli jos noista aborteista vain 10% olisi ollut sellaisia, että isä olisi halunnut pitää vauvan - niin tuolla kulkee Suomen kaduilla jo nyt 50 000 isää, jolta äiti on riistänyt lapsen...mutta tuskin 90% päätöksistä ollaan tehty sovussa miestä kuunnellen...

      No - entäpä vaikka miesten masennus ja itsemurhaluvut?

      Ylllätys - olemme näissä kummassakin maailman ykkösiä. Itseasiassa Suomen miehet tekee itsemurhia jopa kaksi krt enemmän jo mitä muissa Pohjoismaissa!

      Lääkärin ensimmäisiä kysymyksiä virallisten! ohjeiden mukaan on masennus potilaalle - OLETKO YKSINÄINEN? eiköhän tämäkin kerro jotain yllä olevien faktojen valossa Suomesta ja jatkuvasti kasvavista masennus, alkoholi ynm ongelmista...

      No, entä miesten ja naisten eliniänennuste? Naiset elävtä jo nyt 8 vuotta pidempään keskiverrosti "eläkelomalla" valtion sääsöporsaasta... jonka säästöt tilastollisesti ovat sinne suurimmaksi osaksi luoneet suomen miehet - MAAILMAN SUURIMPIEN palkkojen sivukulujen muodossa (n.70%)! Ja jonka miesten tuottavan työn tuloksen sitten sieltä valtion kirstusta kuluttavat mm ne v**maiset exät, lapsesi vieneet vaimosi, lesboparit keinohedelmöityksineen, ikisinkkuilijat, feministit, ulkomaalaisten kanssa seurustelevat jne jne


      Lisääkin tähän litaniaan voisi heittää - mm. ainoana koko urbaanin länsimaiden alueella vain toiselle sukupuolelle pakollinen palkaton asevelvollisuus!

      Ja veilä tämän ainutlaatuisen miesten palkattoman pakkotyön huippupalkkaisena ylipäällikkönä feministinainen, joka ei 6 vuotta jo virassa toimittuaankaan tunnistanut edes alikessun jämiä (vrt Halonen ja tv:n presidenttien vaalitentti)...

      ...naisopettajistakin Sitra teki juuri suuren tutkimuksen, joka kuulemma järkytti heitä itseäänkin - opettajat jakavat numeroita läpi Suomen täysin puolueellisesti oppilaan "aurinkoisuuden ja neitimäisen" käytöksen perusteella.... onko siis ihme, että vaikka mm. mensan mukaan poikien ÄO on hiukan tyttöjä suurempi, silti jo lukion suorittaneista Suomessa on lähes 70% tyttöjä...

      ..no entäs terveydenhuolto -siellä juuri ajettiin läpi ME palkankorotukset Suomen naisille, uhkailemalla keskosia, vauvoja, vanhuksia jne...

      Mutta yhtä kaikki. Jokainen rehellinen tajuaa varmasti sen, että kyllä Suomalainen mies on maailman historian pahin tohvelisankari, maksumies ja händyyn vetäjä (oli parisuhteessa tai ei).

      Sääli tulevia poikalapsia. Tätäkö "miesvihaa" varten veteraanimme verellä ansaitsivat tämä maan?


      Tästä on nyt kirjoitettu kirjakin. Kirjoittajana lukuisia professoreja, tohtoreita jne jne. 30 eri vaikuttajaa, jotka ovat esitelty kirjan lopussa.

      MIES VAILLA TASA-ARVOA.

      http://www.miessakit.fi/fi/tapahtumat/mies_vailla_tasa-arvoa

      • Ylipäällikkömme

        Ja tuohon päälle kun ottaa huomioon, että samalla suomen naiset lihovat vuosi vuodelta, ja aivan tieten tahtoen haluavat olla yhä androgyynisempiä, käyttävät vähemmän meikkiä. koruja, pukeutuvat miehekkäämmin ja kilpailevat miesten kanssa kasvavissa määrin kaikkialla, niin...ei ole helppoa siellä parisuhteessakaan!

        Sillä tuon kaiken yllä mainitun "hyvä jätkä" kehityksen kanssa lisääntyvät naisten ällit myös makuuhuoneessa... on kamasutraa, yogi hellittelyjä, ennenaikaista ja viivästynyttä siemensyöksyä sun muuta...

        ...aika kivan yhtälön edessä on suomen miehet hiljalleen...


      • salonen

        ole jo noin syvällä?
        Olen jo pidempään ollut yksin oli juhla tahi arki... mutta onneksi on olemassa työ jossa ei tarvitse "liikaa" olla kotona kunhan ei poliisi vie korttia...


      • x13
        Ylipäällikkömme kirjoitti:

        Ja tuohon päälle kun ottaa huomioon, että samalla suomen naiset lihovat vuosi vuodelta, ja aivan tieten tahtoen haluavat olla yhä androgyynisempiä, käyttävät vähemmän meikkiä. koruja, pukeutuvat miehekkäämmin ja kilpailevat miesten kanssa kasvavissa määrin kaikkialla, niin...ei ole helppoa siellä parisuhteessakaan!

        Sillä tuon kaiken yllä mainitun "hyvä jätkä" kehityksen kanssa lisääntyvät naisten ällit myös makuuhuoneessa... on kamasutraa, yogi hellittelyjä, ennenaikaista ja viivästynyttä siemensyöksyä sun muuta...

        ...aika kivan yhtälön edessä on suomen miehet hiljalleen...

        Sä,sosiaalinen krapula olet ihan kyrvästä!


      • MIESVIHA rulaa
        salonen kirjoitti:

        ole jo noin syvällä?
        Olen jo pidempään ollut yksin oli juhla tahi arki... mutta onneksi on olemassa työ jossa ei tarvitse "liikaa" olla kotona kunhan ei poliisi vie korttia...

        Tilastot vain kertovat faktat nykysuomen miesten tilasta ja kehityssuunnasta. Jokainen voi niistä sitten vetää rehellisin sydämin johtopäätökset.

        mm. WHO on parikin kertaa jo maamme ulkopuolelta "vinkannut" suoraan asiasta. Suomi oli yhdessäkin tutkimuksessa pudotettu jonnekin sijalle 30 hyvinvointivaltiona, ja suuri syy tähän oli juuri miesten huonovointisuus kaikilla mittareilla mitattuna vrt muihin länsimaihin -vaikka kaikissa muissa olimmekin lähellä ykkösiä. Niin painava oli miesten tila...


        Mutta se ihmetyttää, että miksi ei esim. kaltaisesi miehet ala kapinoimaan kunnolla tätä suuntausta vastaan! Mitä oikeastaan on menetettävää - lyhyt elämä säälittävänä maksumiehenä ja händyyn vetäjänä kasvavan epäsuoran miesvihan keskellä?

        Mitä h****tin järkeä on käydä töissä ja maksaa tuottavasta työstään maailman suurimmat palkan sivukulut pakkosäästöön feministien kulutettavaksi - pitkän työpäivän jälkeen palata kotiin vetämään h**dyyn ja aamulla taas jatkaa - parhaimpana miehuuden nuoruusvuosina.

        Samalla ikätoveri naiset opiskelevat esim 5v. maisteritutkintoa 10 vuotta, ei ole armeijoita, panttaavat itseään hehkeimmillään, syntyvyys romahtaa jne jne...lopuksi äijät kuolevat 10 vuotta ennen keskiverrosti, kenties vain muutaman vuoden kunnollisesti naista saaneena joskus 30-40 v. tai varpaillaan parisuhde vankina olleina kauemmin ennenkuin nainen onkin sitten pamahtanut paksuksi, on seurannut raskausaikaa, synnytyksen jälkeistä aikaa, eroja, lasten vientiä, lopullista menopaussia ynm


        Sehän on feministivaltion orjan elämää - ei minkään miehen elämää, eikä ihmisarvoista elämää.

        Samalla samat femakot puolustavat kilpaa ja perustavat järjestöjä vaikka mille valkoselkätikalle, teurassioille, afrikan miehille tai kääpälle puun sivussa - MUTTA EI OMAAN MAAN MIEHELLE. Päinvastoin - sitä kuulu jo lähes vihata, kuten tilastot ja naisten lehdet ynm osoittaa!

        Eihän tässä hiljalleen ole enää mitään järkeä.Lue vaikka nuo tilastot uudelleen, samoin tuo kirja ja ala puhumaan näistä asioista rohkeasti - ja varsinkin nettiin on helppo kirjoitella! Jollet muuten, niin vaikka tulevien poikalasten takia...


      • Naisten viisaus

        Miksi siitä nyt nousee niin kamala hulabaloo ja viha, jos naiset ovat nousemassa yhä enemmän yhteiskunnallisiksi vaikuttajiksi ja osallistujiksi, kun MIESTEN VALTA on ollut vuosisatojen ajan alistamassa naisia ja naiseutta. Ja mihin on tultu? Minkälainen on maailma? Täynnä vihaa ja sotaa ja itsekkyyttä!

        Eiköhän naisten esiinmarssi ajan kanssa tuo maailmaan paljon hyvää, kunhan miehet vain oppivat näkemään ja arvostamaan myös naiseutta sen sijaan, että vain väkisin uhoaisivat omaa Herruuttaan ja valta-asemaansa :)


      • Feminismi rulaa
        Naisten viisaus kirjoitti:

        Miksi siitä nyt nousee niin kamala hulabaloo ja viha, jos naiset ovat nousemassa yhä enemmän yhteiskunnallisiksi vaikuttajiksi ja osallistujiksi, kun MIESTEN VALTA on ollut vuosisatojen ajan alistamassa naisia ja naiseutta. Ja mihin on tultu? Minkälainen on maailma? Täynnä vihaa ja sotaa ja itsekkyyttä!

        Eiköhän naisten esiinmarssi ajan kanssa tuo maailmaan paljon hyvää, kunhan miehet vain oppivat näkemään ja arvostamaan myös naiseutta sen sijaan, että vain väkisin uhoaisivat omaa Herruuttaan ja valta-asemaansa :)

        Ja mihin on tultu?

        Luolasta olemme nousseet tilanteeseen, jossa mies on syyllistynyt/luonut mm.

        IT TEKNIIKAT, TV:T JA PUHELIMET

        SÄHKÖN

        RAKENNUSTEKNIIKAT, LÄMMITYKSET

        VESIJOHTOJÄRJESTELMÄT

        LÄÄKETIETEEN, SAIRAALAT

        AUTOT, JUNAT, LENTOKONEET

        DEMOKRATIAN

        OIKEUSVALTION

        PSYKOLOGIAN

        FILOSOFIAT

        KOULUJÄRJESTELMÄT

        JA JOPA TAMPPOONIN NAISEN JALKOJEN VÄLIIN TUTKITUSTI...


        NAISET SITTEN TAAS OVAT KEKSINEET FEMINISMIN, ELI PENISKATEUDESTA JOHTUVAT PIILOTAJUNTAISEN MIESVIHAN ;)?

        Mutta ISMIT ja PROPAGANDA on aina toiminut niin, että se tuo valheellisesti esiin vihansa kohteesta kasvavissa määrin vain huonoja puolia. Miettikääs vaikka natseja ja juutalaisia tai kommunisteja ja porvaristoa/talonpoikia - lopuksi valheet olivat niin pitkällä, että kaikki oli jo sallittua... jotain vastaavaa on tuossa feminISMISSÄ ja sen "miesviha propagandassa" kuten tämä "miesten valta ja naisten viisaus" txtkin osoittaa...

        Psykologian mukaan kuulemma kiitollisuus muuttuu kovin herkästi kateudeksi. Kuinka usein muuten olette kuulleet Suomen miestä oikein kunnolla kiitettävän naisten taholta julkisesti mistään yllä mainituista asioista?

        Ja miettikääs jos tuo logiikka kiitollisuuden muuttumisesta kateudeksi pitää paikkaansa - mitä on edessä, vaikka miehet olisivat kuinka hyviä tahansa? Miksi feminismi on suurinta juuri niissä maissa missä miehet ovat kaikkein jaloimpia ja tasa-arvoisimpia?


      • Naisen viisaus
        Feminismi rulaa kirjoitti:

        Ja mihin on tultu?

        Luolasta olemme nousseet tilanteeseen, jossa mies on syyllistynyt/luonut mm.

        IT TEKNIIKAT, TV:T JA PUHELIMET

        SÄHKÖN

        RAKENNUSTEKNIIKAT, LÄMMITYKSET

        VESIJOHTOJÄRJESTELMÄT

        LÄÄKETIETEEN, SAIRAALAT

        AUTOT, JUNAT, LENTOKONEET

        DEMOKRATIAN

        OIKEUSVALTION

        PSYKOLOGIAN

        FILOSOFIAT

        KOULUJÄRJESTELMÄT

        JA JOPA TAMPPOONIN NAISEN JALKOJEN VÄLIIN TUTKITUSTI...


        NAISET SITTEN TAAS OVAT KEKSINEET FEMINISMIN, ELI PENISKATEUDESTA JOHTUVAT PIILOTAJUNTAISEN MIESVIHAN ;)?

        Mutta ISMIT ja PROPAGANDA on aina toiminut niin, että se tuo valheellisesti esiin vihansa kohteesta kasvavissa määrin vain huonoja puolia. Miettikääs vaikka natseja ja juutalaisia tai kommunisteja ja porvaristoa/talonpoikia - lopuksi valheet olivat niin pitkällä, että kaikki oli jo sallittua... jotain vastaavaa on tuossa feminISMISSÄ ja sen "miesviha propagandassa" kuten tämä "miesten valta ja naisten viisaus" txtkin osoittaa...

        Psykologian mukaan kuulemma kiitollisuus muuttuu kovin herkästi kateudeksi. Kuinka usein muuten olette kuulleet Suomen miestä oikein kunnolla kiitettävän naisten taholta julkisesti mistään yllä mainituista asioista?

        Ja miettikääs jos tuo logiikka kiitollisuuden muuttumisesta kateudeksi pitää paikkaansa - mitä on edessä, vaikka miehet olisivat kuinka hyviä tahansa? Miksi feminismi on suurinta juuri niissä maissa missä miehet ovat kaikkein jaloimpia ja tasa-arvoisimpia?

        ... ajatteletko tosiaan, että naiset eivät olisi kyenneet tekemään noita samoja keksintöjä, jos naisilla olisi ollut samanlainen tuki- ja hoivajärjestelmä kotona,mitä naiset kautta vuosisatojen ovat miehille tarjonneet?

        ... ja muuten, feminismi on vallan muuta kuin tasa-arvoa. Sinä kannatat mitä ilmeisimmin naisten alistamista. Sitä vastaan täytyykin kyllä käydä feministisin ottein. Ajan kanssa sitten pääsemme ehkä joskus tasa-arvoiseen yhteiskuntaan ja maailmaan...


      • Feministipropagandaa
        Naisen viisaus kirjoitti:

        ... ajatteletko tosiaan, että naiset eivät olisi kyenneet tekemään noita samoja keksintöjä, jos naisilla olisi ollut samanlainen tuki- ja hoivajärjestelmä kotona,mitä naiset kautta vuosisatojen ovat miehille tarjonneet?

        ... ja muuten, feminismi on vallan muuta kuin tasa-arvoa. Sinä kannatat mitä ilmeisimmin naisten alistamista. Sitä vastaan täytyykin kyllä käydä feministisin ottein. Ajan kanssa sitten pääsemme ehkä joskus tasa-arvoiseen yhteiskuntaan ja maailmaan...

        Ajatteletko tosiaan... - mitä mielestäsi kertoo se, että kaikkialla kaikissa kulttuureissa, kaikkina aikoina naiset eivät edes keksineet mitään apua kuukautisiinsa/jalkojensa väliin? Jopa tamppoonin täytyi miehen alkaa keksimään sinne jalkojenne väliin... minkä sortin ja kokoinen ÄO testi tämä mielestäsi on sukupuolten aivoista ynm?
        Miten sitten ajattelet että olisi käynyt nuo kaikki eri tieteen, eri teknologioiden ja filosofioiden ynm ynm luominen? Ajatteletko tosiaan...mietis nyt...


        Tuossa kirjassa MIES VAILLA TASA-ARVOA tuodaan myös hyvin esiin tähänkin asiaan liittyvä eräs feministinen vale. Eli ei ole mitään tieteellisiä todisteita mistään naisten suuremmasta aivokurkiaisesta aivopuoliskojen välillä. Todisteet ovat täysin päinvastaisia. Silti tämäkin feministipropagandan luoma vale on tutkitusti vain kasvattanut suosiotaan kansan parissa ja muodostunut jo lähes viralliseksi totuudeksi - siis vale totuutena! Ainoa fakta tieteen mukaan on se, että miehen aivot painavat keskimäärin lähes 200 g enemmän ja siihen mahtuukin muutama miljoona aivosolua enemmän - ja juuri tämän historiakin todistaa!

        Toinen vähän vastaava feminismin luoma julkinen vale on tämä 80 centtiä nykysuomessa. Tosiasiassa naisen euro on 96 senttiä. Ja jos otetaan sama ala ja myös sama tuntimäärä - on naisen euro 104 centtiä. Jos taas otetaan palkan sivukulut huomioon niin naisen euro on jo 130 centtiä ja miesten 70 centtiä.


        Mutta vaikka femakot nyt olisitte pystyneetkin helposti luomaan olomme sieltä luolasta tähän huipputieteen ja teknologian kulttuuriin - niin sen nyt joka tapauksessa silti teki mies.

        Joten missä kiitos syyttelyn, erojen, epäsuoran miesvihan ynm sijaan? Emmekö ole ansainneet teiltä yhtä paljon puolustamista kuin vaikkapa kääpä puun sivussa, valkoselkätikka tai teurassika? Onhan kyseessä omat veljenne, poikalapsenne ja isänne/veteraanit jne? Miksei kuulu muuta kuin syyttämistä, eroja ynm kasvavissa määrin?


      • Feministipropagandaa
        Naisen viisaus kirjoitti:

        ... ajatteletko tosiaan, että naiset eivät olisi kyenneet tekemään noita samoja keksintöjä, jos naisilla olisi ollut samanlainen tuki- ja hoivajärjestelmä kotona,mitä naiset kautta vuosisatojen ovat miehille tarjonneet?

        ... ja muuten, feminismi on vallan muuta kuin tasa-arvoa. Sinä kannatat mitä ilmeisimmin naisten alistamista. Sitä vastaan täytyykin kyllä käydä feministisin ottein. Ajan kanssa sitten pääsemme ehkä joskus tasa-arvoiseen yhteiskuntaan ja maailmaan...

        Ajatteletko tosiaan... - mitä mielestäsi kertoo se, että kaikkialla kaikissa kulttuureissa, kaikkina aikoina naiset eivät edes keksineet mitään apua kuukautisiinsa/jalkojensa väliin? Jopa tamppoonin täytyi miehen alkaa keksimään sinne jalkojenne väliin... minkä sortin ja kokoinen ÄO testi tämä mielestäsi on sukupuolten aivoista ynm?
        Miten sitten ajattelet että olisi käynyt nuo kaikki eri tieteen, eri teknologioiden ja filosofioiden ynm ynm luominen? Ajatteletko tosiaan...mietis nyt...


        Tuossa kirjassa MIES VAILLA TASA-ARVOA tuodaan myös hyvin esiin tähänkin asiaan liittyvä eräs feministinen vale. Eli ei ole mitään tieteellisiä todisteita mistään naisten suuremmasta aivokurkiaisesta aivopuoliskojen välillä. Todisteet ovat täysin päinvastaisia. Silti tämäkin feministipropagandan luoma vale on tutkitusti vain kasvattanut suosiotaan kansan parissa ja muodostunut jo lähes viralliseksi totuudeksi - siis vale totuutena! Ainoa fakta tieteen mukaan on se, että miehen aivot painavat keskimäärin lähes 200 g enemmän ja siihen mahtuukin muutama miljoona aivosolua enemmän - ja juuri tämän historiakin todistaa!

        Toinen vähän vastaava feminismin luoma julkinen vale on tämä 80 centtiä nykysuomessa. Tosiasiassa naisen euro on 96 senttiä. Ja jos otetaan sama ala ja myös sama tuntimäärä - on naisen euro 104 centtiä. Jos taas otetaan palkan sivukulut huomioon niin naisen euro on jo 130 centtiä ja miesten 70 centtiä.


        Mutta vaikka femakot nyt olisitte pystyneetkin helposti luomaan olomme sieltä luolasta tähän huipputieteen ja teknologian kulttuuriin - niin sen nyt joka tapauksessa silti teki mies.

        Joten missä kiitos syyttelyn, erojen, epäsuoran miesvihan ynm sijaan? Emmekö ole ansainneet teiltä yhtä paljon puolustamista kuin vaikkapa kääpä puun sivussa, valkoselkätikka tai teurassika? Onhan kyseessä omat veljenne, poikalapsenne ja isänne/veteraanit jne? Miksei kuulu muuta kuin syyttämistä, eroja ynm kasvavissa määrin?


      • Jebbazi

        Onneksi maailmassa on yli kolme miljardia naissukupuoleen kuuluvaa, suomalaisnaisten osuus onneksi lähes mitätön.
        Miksi siis tuhlata aikaansa asennevammaisiin suomalaisiin naisiin, asennevamma on kuitenkin yli 99%:lla alle 50-vuotiaista naisista.

        Turha on tapella tuulimyllyjä vastaan, aina voi valita oikean naisen eikä suominaista.
        Suomesta voi myös muuttaa pois mikäli meno ei kiinnosta, kyllä tällä telluksella tilaa riittää.

        Siis terveiset suominaisille...sitä saa mitä tilaa !!


      • KOODARIT!
        Jebbazi kirjoitti:

        Onneksi maailmassa on yli kolme miljardia naissukupuoleen kuuluvaa, suomalaisnaisten osuus onneksi lähes mitätön.
        Miksi siis tuhlata aikaansa asennevammaisiin suomalaisiin naisiin, asennevamma on kuitenkin yli 99%:lla alle 50-vuotiaista naisista.

        Turha on tapella tuulimyllyjä vastaan, aina voi valita oikean naisen eikä suominaista.
        Suomesta voi myös muuttaa pois mikäli meno ei kiinnosta, kyllä tällä telluksella tilaa riittää.

        Siis terveiset suominaisille...sitä saa mitä tilaa !!

        Tässä muuten idea jota Suomen miesten kannattaa alkaa tosissaan ajamaan eteenpäin. Eli...

        Suomalaisia miehiä ja Baltian naisia tarvisi alkaa systemaattisesti johdattamaan yhteen.

        Suomessa on tosiaan maailman eniten suhteessa sinkkumiehiä ja Baltian naiset taas ovat asteen kyllästyneitä oman maan "juntteihinsa" yleisesti. Ja voi niitä naisia Balttiassa - ystävällisiä, hoikkia, tosi naisellisia koruineen, pukeutumisineen jne...

        Kummallakin alueella esim. 20-40 vuotiaat pääsääntöisesti puhuvat jo englantia ja esim. Suomalaisen ja Virolaisen on erittäin helppo oppia toistensa kielten alkeet jne.

        Asumme myös lähellä toisiaan ja esim. jos tekisi jotain deitti tapaamisia Tallinnaan - niin Hki:stä siellä on yhtä nopeasti kuin Turussa tai Treella jne.

        Suomi on IT alan taitajien maa ja joku kun nyt alkaisi tekemään tällaista deittipalvelua - olisi kysyntä taattu! Maksun voisi periä Suomen miehiltä ja tehdä palvelusta ilmaisen Baltian naisille.

        Esim. 20€/KK olisi moni yksinäinen sinkkumies heti valmis maksamaan tällaisesta palvelusta - ja silloin se tekisi jo 1000 profiililla 20 000€/kk ylläpitäjälle. Suomi24 on tietojeni mukaan 100 000 miesten profiilia - vain vertailuksia. Ja 1000 pienemmälläkin määrällä jo pysyisi kaurapuuron syrjässä kiinni ;)

        Pistäkää oikeasti sana kiertämään!!! Joku web puolen tyyppi kun pääsee ideaan kiinni niin hän saa hyvät rahat ja Suomen miehet alkavat päästä tästä säälittävästä, kerjäävästä koiran asemastaan...


      • Suomimies............

        On antanut vallan Sumalaiselle naiselle joka ei häntä edes kunnioita. Eikä syy ole ainoastaan naisissa vaan kulttuurissa ja mediassa. Suomessa sorritaan suomalaisia ja kunnioitus annetaan ulkmaalaisille median taholta ja tämä edistää sitä aivopesaun astetta että, Suomalaisnen mies on läskimahaisnen sika verrattuna ulmaalaisiin ja naiste tämän asenteen omivat itsellen.

        Minä tiedän paremmin totuuden... Aivan samanlaisia ne miehet ovat kaikkialla eitvätkä ulkomailla yhtään sen kummempia. Kusipäitä ja hyviksiä on kaikkialla etc. Tietysti viearas viehättää, onhan se uutta ja eksoottista aivan kuten esim. italialaisnaisten silmissä vaalea tai tummempikin suomalaismies on upea ilmestys. Italiassa kuitenkin on kulttuuri ja asenne terveempi kuin meillä täällä, siellä nainen kunnioittaa miestään useammin, ja on uskollisempi ystävä, asenne kuuluu siihen kulttuuriin toisin kuin meillä.

        MIehet helvettin sieltä domivoivien nasiten tassujen alta. Minä en ksokaan anna valtaani naiselle sen enempää kuin miehelekkään. Teen kompromisseja tarpeen vaatiessa mutta kyllä minä olen se joka tässä perheessä päättä jos ei muiden niin ainakin omasta elämästäni.


      • moi--33
        MIESVIHA rulaa kirjoitti:

        Tilastot vain kertovat faktat nykysuomen miesten tilasta ja kehityssuunnasta. Jokainen voi niistä sitten vetää rehellisin sydämin johtopäätökset.

        mm. WHO on parikin kertaa jo maamme ulkopuolelta "vinkannut" suoraan asiasta. Suomi oli yhdessäkin tutkimuksessa pudotettu jonnekin sijalle 30 hyvinvointivaltiona, ja suuri syy tähän oli juuri miesten huonovointisuus kaikilla mittareilla mitattuna vrt muihin länsimaihin -vaikka kaikissa muissa olimmekin lähellä ykkösiä. Niin painava oli miesten tila...


        Mutta se ihmetyttää, että miksi ei esim. kaltaisesi miehet ala kapinoimaan kunnolla tätä suuntausta vastaan! Mitä oikeastaan on menetettävää - lyhyt elämä säälittävänä maksumiehenä ja händyyn vetäjänä kasvavan epäsuoran miesvihan keskellä?

        Mitä h****tin järkeä on käydä töissä ja maksaa tuottavasta työstään maailman suurimmat palkan sivukulut pakkosäästöön feministien kulutettavaksi - pitkän työpäivän jälkeen palata kotiin vetämään h**dyyn ja aamulla taas jatkaa - parhaimpana miehuuden nuoruusvuosina.

        Samalla ikätoveri naiset opiskelevat esim 5v. maisteritutkintoa 10 vuotta, ei ole armeijoita, panttaavat itseään hehkeimmillään, syntyvyys romahtaa jne jne...lopuksi äijät kuolevat 10 vuotta ennen keskiverrosti, kenties vain muutaman vuoden kunnollisesti naista saaneena joskus 30-40 v. tai varpaillaan parisuhde vankina olleina kauemmin ennenkuin nainen onkin sitten pamahtanut paksuksi, on seurannut raskausaikaa, synnytyksen jälkeistä aikaa, eroja, lasten vientiä, lopullista menopaussia ynm


        Sehän on feministivaltion orjan elämää - ei minkään miehen elämää, eikä ihmisarvoista elämää.

        Samalla samat femakot puolustavat kilpaa ja perustavat järjestöjä vaikka mille valkoselkätikalle, teurassioille, afrikan miehille tai kääpälle puun sivussa - MUTTA EI OMAAN MAAN MIEHELLE. Päinvastoin - sitä kuulu jo lähes vihata, kuten tilastot ja naisten lehdet ynm osoittaa!

        Eihän tässä hiljalleen ole enää mitään järkeä.Lue vaikka nuo tilastot uudelleen, samoin tuo kirja ja ala puhumaan näistä asioista rohkeasti - ja varsinkin nettiin on helppo kirjoitella! Jollet muuten, niin vaikka tulevien poikalasten takia...

        Jokin aika sitten luoeskelin teksti tv:tä ja siellä oli, että nuorilla tytöillä esim klamydia tartunnat ovat ilmiömäisesti lisääntyneet ja entistä nuorempana. Samalla jokin asiantuntija sanoi että, tytöt ovat entistä kokeneempia. Mietin mistä tämmöinen voi johtua että, tytöillä vain tartunnat ovat lisääntyneet täytyyhän olla joku kenen kanssa seksiä harrastaa. Onko sitten niin, että on pieni prosentti ns pelimiehiä jotka harrastavat tyttöjä/naisia ja toiset olevat kotona ja vetävät händyyn.

        En näkisi kyllä miesten asemaa Suomessa kuitenkaan aivan niin toivottomana Kyllähän ns miestenaloilla voi melko lyhyelläkin koulutuksella päästä kohtuullisiin vuosi ansioihin. Koulutuksessa kyllä selvästi sorretaan poikia niikuin peruskoulu on kyllä tyttöjä suosiva vaikka onkin koulutuksen tasa-arvon kannalta hyvä ajatus.

        Omalla toiminnallaan voi kyllä vaikuttaa paljon omaan hyvin vointiin, esim avioeroissa eron hakija on usemmiten nainen joten avioehto pitäisi säätä pakolliseksi, pitämällä yllä omaa sosiaalista verkostoa eikä unohdeta niitä kaverita ja paineta laputsilmillä kun on jostakin onnistutu sitä pillua saamaan. Ihan kumppanin valinnalla ettei haksahdeta näihin naisiin jotka ovat panneet puolen kaupungin kanssa, vaan vaaditaan vaimokokelaalta neitsyyttä koska onhan se myös imago juttukin kenen kanssa pyörii.


      • Nuori feministinainen

        Kai ymmärrät, että miehet itse ovat vuosisatojen ajan rakentaneet tätäkin yhteiskuntaa ja kulttuuria: tämä on pääosin teidän omien valintojenne tulosta. Te valitsitte talloa jalkoihinne naisten ihmisoikeudet ja vaikutusmahdollisuudet. Onko sinusta jotenkin ihmeellistä, että naiset haluavat nyt vapautta ja valtaa, siinä missä miehetkin? Jos vastaat myöntävästi, katse peiliin.

        Feminismi on reaktio sukupuoliseen epätasa-arvoon, ns. miesliike (hah hah) on reaktio feminismiin. Ns. miesliike (hah hah) on pelkoreaktio vallan jakamisen uhkaan. Raukkamaista.

        Kaikki hyötyvät siitä, jos ja kun feministinen tasa-arvoistamisprojekti onnistuu. Silloin ei miehen enää tarvitse pakottautua olemaan "vahva", vaan miehelle vapautuu myös muita miehenä olemisen tapoja, rooleja ja malleja. Siinä samalla varmasti ne surullisenkuuluisat itsemurhatilastotkin kaunistuisivat. Kai huomaat logiikan? Tietysti tasa-arvoistumisen myötä myös naisille tarjoutuu muita naisena olemisen malleja sen perinteiseen oheen: naiseen ei siis vastaavasti tarvitse enää olla "heikko".

        Kirjoituksesi perusteella vaikuttaa siltä, että haluat kaiken miehille antamatta mitään naisille. Perinteinen sukupuoliroolitus on kriisissä, ja se on tervettä. Saisit nuolla maata kaikkien (feministi-)naisten jalkojen alla siitä hyvästä, että me teemme teille miehille niin suuren palveluksen: vapautamme teidät tuosta "vahvan miehen" roolin ikeestä, joka teitä sairastuttaa ja tappaa. Kaivoitte itse oman hautanne, ja nyt me feministinaiset, uhrautuvasti, nostamme teidät siitä haudasta! Sukupuoliroolien tasa-arvoistaminen tarkoittaa vain välttämättä samalla myös naisten ja naiseuden muuttumista. Koeta hyväksyä se. You can't eat the cake and save the cake.

        Että sellaisia terveisiä miessakeille (hah hah hah).


      • MIESVIHA rulaa kirjoitti:

        Tilastot vain kertovat faktat nykysuomen miesten tilasta ja kehityssuunnasta. Jokainen voi niistä sitten vetää rehellisin sydämin johtopäätökset.

        mm. WHO on parikin kertaa jo maamme ulkopuolelta "vinkannut" suoraan asiasta. Suomi oli yhdessäkin tutkimuksessa pudotettu jonnekin sijalle 30 hyvinvointivaltiona, ja suuri syy tähän oli juuri miesten huonovointisuus kaikilla mittareilla mitattuna vrt muihin länsimaihin -vaikka kaikissa muissa olimmekin lähellä ykkösiä. Niin painava oli miesten tila...


        Mutta se ihmetyttää, että miksi ei esim. kaltaisesi miehet ala kapinoimaan kunnolla tätä suuntausta vastaan! Mitä oikeastaan on menetettävää - lyhyt elämä säälittävänä maksumiehenä ja händyyn vetäjänä kasvavan epäsuoran miesvihan keskellä?

        Mitä h****tin järkeä on käydä töissä ja maksaa tuottavasta työstään maailman suurimmat palkan sivukulut pakkosäästöön feministien kulutettavaksi - pitkän työpäivän jälkeen palata kotiin vetämään h**dyyn ja aamulla taas jatkaa - parhaimpana miehuuden nuoruusvuosina.

        Samalla ikätoveri naiset opiskelevat esim 5v. maisteritutkintoa 10 vuotta, ei ole armeijoita, panttaavat itseään hehkeimmillään, syntyvyys romahtaa jne jne...lopuksi äijät kuolevat 10 vuotta ennen keskiverrosti, kenties vain muutaman vuoden kunnollisesti naista saaneena joskus 30-40 v. tai varpaillaan parisuhde vankina olleina kauemmin ennenkuin nainen onkin sitten pamahtanut paksuksi, on seurannut raskausaikaa, synnytyksen jälkeistä aikaa, eroja, lasten vientiä, lopullista menopaussia ynm


        Sehän on feministivaltion orjan elämää - ei minkään miehen elämää, eikä ihmisarvoista elämää.

        Samalla samat femakot puolustavat kilpaa ja perustavat järjestöjä vaikka mille valkoselkätikalle, teurassioille, afrikan miehille tai kääpälle puun sivussa - MUTTA EI OMAAN MAAN MIEHELLE. Päinvastoin - sitä kuulu jo lähes vihata, kuten tilastot ja naisten lehdet ynm osoittaa!

        Eihän tässä hiljalleen ole enää mitään järkeä.Lue vaikka nuo tilastot uudelleen, samoin tuo kirja ja ala puhumaan näistä asioista rohkeasti - ja varsinkin nettiin on helppo kirjoitella! Jollet muuten, niin vaikka tulevien poikalasten takia...

        Sanan kirjoituksessasi, sillä olet osunut aivan sinne asian kirkkainpaan ytimeen...Minäkin monta kertaa silmään kustu 40 vuotias mies yritän tässä jotenkin eteenpäin elämässä raahustaa...Täällä itä-Suomen muuttotappio kunnassa asun. Vaimo lähti kesällä makeamman elämän perään ja kokeilemaan omia siipiään. Minulla alkaa terveys mennä, kun penskasta lähtien on niitten raskaampien ja ns. vittumaisten töitten parissa tullut leipä tienattua...Niiden töiden joita TV.n saippuasarjojen päätähdet ei rooleissaan näyttele. Läppäri ei ole minulla töissä mukana ja sähköpostit luen omalla ajallani. Ei ole lounasruokailua vaan "reppueväät" aamulla teen ja paskaisessa vanhan kuorma-auton kopissa ne sitten joskus päivällä nautitaan jos ehditään. Työterveyshuolto on kun omasta lompsasta maksat yksityiselle, kun joku paikka alkaa krenaamaan.
        Vaihda työpaikkaa äläkä urputa, mut vähissä ne on täällä kuoleman korvessa työpaikat. "Mene sinne missä osaamistasi arvostetaan" Mutta, kun tekisi mieli asua muuten kuin jossain parakissa johon palkka vielä riittäisi...Sellaisen perustyötä tekevän miehen osa nyky Suomessa on niin epäkiitollinen ja suorastaan halveksittu, että en ihmettele viinakuolemien lisääntymistä ja että se "kiikku" tehdään lopullisena helpotuksena tähän perusmiehen ahdinkoon omana lopullisena ratkaisuna.
        Olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että Suomeen tarvitaan oikeasti Miesasialiike. Sellainen instanssi joka vie tavallisen työtätekevän perusmiehen asiaa eteenpäin. Meillä Suomesta loppuu tällä menolla ammattitaitoinen henkilökunta monella elintärkeällä alalla, kun ajatellaan, että työt hoituvat läppäriä näpytellen maisemakonttorissa...Median vastuu on SUUNNATTOMAN SUURI mielikuvia luodessa ja liian kauan se on mennyt pois todellisesta elämästä...Kiinnostaako sellainen "heinän seivästyksestä" kertova arkinen todelliseen pohjautuva enää ketään, mutta syyllistän tässä median, poliitikot yms. tahot joilla sananvalta ja näkyvyys maassamme on Hirmuisesta karhunpalveluksesta 90 vuotiaalle Suomelle.


      • POIKA TULEVAISUUDESTA
        Nuori feministinainen kirjoitti:

        Kai ymmärrät, että miehet itse ovat vuosisatojen ajan rakentaneet tätäkin yhteiskuntaa ja kulttuuria: tämä on pääosin teidän omien valintojenne tulosta. Te valitsitte talloa jalkoihinne naisten ihmisoikeudet ja vaikutusmahdollisuudet. Onko sinusta jotenkin ihmeellistä, että naiset haluavat nyt vapautta ja valtaa, siinä missä miehetkin? Jos vastaat myöntävästi, katse peiliin.

        Feminismi on reaktio sukupuoliseen epätasa-arvoon, ns. miesliike (hah hah) on reaktio feminismiin. Ns. miesliike (hah hah) on pelkoreaktio vallan jakamisen uhkaan. Raukkamaista.

        Kaikki hyötyvät siitä, jos ja kun feministinen tasa-arvoistamisprojekti onnistuu. Silloin ei miehen enää tarvitse pakottautua olemaan "vahva", vaan miehelle vapautuu myös muita miehenä olemisen tapoja, rooleja ja malleja. Siinä samalla varmasti ne surullisenkuuluisat itsemurhatilastotkin kaunistuisivat. Kai huomaat logiikan? Tietysti tasa-arvoistumisen myötä myös naisille tarjoutuu muita naisena olemisen malleja sen perinteiseen oheen: naiseen ei siis vastaavasti tarvitse enää olla "heikko".

        Kirjoituksesi perusteella vaikuttaa siltä, että haluat kaiken miehille antamatta mitään naisille. Perinteinen sukupuoliroolitus on kriisissä, ja se on tervettä. Saisit nuolla maata kaikkien (feministi-)naisten jalkojen alla siitä hyvästä, että me teemme teille miehille niin suuren palveluksen: vapautamme teidät tuosta "vahvan miehen" roolin ikeestä, joka teitä sairastuttaa ja tappaa. Kaivoitte itse oman hautanne, ja nyt me feministinaiset, uhrautuvasti, nostamme teidät siitä haudasta! Sukupuoliroolien tasa-arvoistaminen tarkoittaa vain välttämättä samalla myös naisten ja naiseuden muuttumista. Koeta hyväksyä se. You can't eat the cake and save the cake.

        Että sellaisia terveisiä miessakeille (hah hah hah).

        Olen tutkinut jonkun verran ISMEJÄ ja tuo puheesi on kuin suoraan esim. natsismista tai kommunismista...feminISMIÄ se onkin.

        "vapautamme teidät ....ikeestä, joka teitä sairastuttaa ja tappaa....kaivoitte itse oman hautanne, ja nyt me feministinaiset, uhrautuvasti, nostamme teidät siitä haudasta!..."

        (välispiikki - tarkoitatko femakko sitä kun olemme selkärangastamme maksaen, luolaoloista kehittäneet länsimaat huipputieteiden ja teknologioiden kulttuuriksi ;) Missä kiitos? Onkohan se muuttunutkin kateudeksi, kateelliseksi kiusanteoksi?
        Miksiköhän perustatte yhdistyksiä yhdistysten perään ajamaan vaikka jonkun afrikkalaisen kottaraisen tai siehirihmaston ynm elinolojen asiaa, muttette oman maan miehenne asiaa, vaan täysillä päinvastoin?

        Mutta, mutta ...näin vapauttivat maataan myös mm. kommunistit sairastuttavasta ja tappavasta talonpoikaisuudesta/porvaruudesta ja natsit sairastuttavasta juutalaisuudesta. Islam vapauuttaa meitä sairastuttavasta länsimaisuudesta. Feminismi miehistä (hah hah hah)

        Sairastuttava propaganda toimii näin. Todellisuudessa mm juutalaiset ovat yksi maailman älykkäimpiä kansoja (mm. Nobel palkintoja suhteessa ylivoimaisesti eniten jne) ja samoin neuvostoliiton talonpojat ja porvaristo oli kansan tervettä, älykästä tukirankaa - ja kommunistien tapettua heitä 20 miljoonaa ISMINSÄ lumoissa koko maa rapautui täysin, samoin kävi Kiinassa - kukaan ei vieläkään tiedä tämänkään ISMIN lopullista hintaa maailmassa....

        Kaikki propaganda valheineen perustuu pääsääntöisesti piilotajuntaiseen kateuteen ja splittaukseen kuten feminISMINkin kasvava miesviha. Miehet voivat kaikilla mittareilla länsimaisssa huonoiten juuri länsimaiden feministisimmässä maassa Suomessa masiksineen ja itsareineen.
        ISMIT eivät ole koskaan ajaneet muuta kuin oman kohderyhmänsä etua todellisuudessa täysin muista piittaamatta - tämä vaan ollaan aina puettu kauniisiin propaganda puheisiin "kaikkien hyvästä" ynm. Suuri vaara on että nämä propagandat pureutuvat koko yhteiskuntaan - sen historia opettaa.
        Hyvä esimerkki on vaikkapa tämä naisten aivojen suurempi aivokurkiainen aivopuoliskojen välillä yleisenä totuutena Suomessa - joka on siis täyttä valetta. Ainoa totuus on että miesten aivot painavat lähes 200 g enemmän ja sen kyllä huomaa filosofioiden, tieteen ja teknologioiden kehittäjistä...


        Lisää muuten tuossa kirjassa
        MIES VAILLA TASA-ARVOA



        *Ja pistetään vielä piruuttaankin tähän suoraa siteerausta psykologiasta naisen alitajunnasta - yleisesti siis kiitollisuus muuttuu helposti kateudeksi:


        Tyttö huomatessaan pari vuotiaana olevansa erilainen kuin veljensä, isänsä, ja yleensäkin miehet - pääsääntöisesti rekisteröi asian näin (ja tätä ollaan sitten tutkittu paljon!) eli

        "minullakin oli kerran penis, mutta se on otettu pois, kastroitu, miehet tekivät sen, minulla on ikuinen haava - kateus, kostonhimo"

        "Seurauksena on kiihkeä osin tiedostamaton kapina pojan penistä kohtaan. Fallisia/miehisiä saavutuksia kohtaan."

        "Tyttö näkeekin naisellisen sukupuolen haavana, kastraation seurauksena.

        "Hän usein tuntee olevansa keskenjäänyt mies. Ja tästä nousee valtava kateus, kostonhimo"

        "Sekä immenkalvon puhkaisi, että kuukautiset aina herättävät henkiin vanhan fantasian haavasta, vauriosta."

        "Sama liittyy kuukautisten lisäksi lapsen synnyttämiseen."

        "Tietenkin samaa asiaa vahvistaa se, kuinka lahjakkaaksi esim. oman suvun ja kansan miehet näyttäytyvät hänen silmissään."


        JA TÄMÄ SE ONKIN HIENO NOIDANKEHÄ MIESTEN KANNALTA, JOS MIETTII MIKSI FEMINISMI JUURI ON SUURINTA, JA YHÄ KASVAVAA MAAILMAN KEHITTYNEIMMISSÄ LÄNSIMAISSA...


        Ps. "Koko savupiipputeollisuus alas" huusi vihreidenkin puoluejohtaja juuri vähän aikaa sitten silmät kostosta kiiluen Suomessa (hah hah hah)

        T:poika tulevaisuudesta


      • ...........................
        Feminismi rulaa kirjoitti:

        Ja mihin on tultu?

        Luolasta olemme nousseet tilanteeseen, jossa mies on syyllistynyt/luonut mm.

        IT TEKNIIKAT, TV:T JA PUHELIMET

        SÄHKÖN

        RAKENNUSTEKNIIKAT, LÄMMITYKSET

        VESIJOHTOJÄRJESTELMÄT

        LÄÄKETIETEEN, SAIRAALAT

        AUTOT, JUNAT, LENTOKONEET

        DEMOKRATIAN

        OIKEUSVALTION

        PSYKOLOGIAN

        FILOSOFIAT

        KOULUJÄRJESTELMÄT

        JA JOPA TAMPPOONIN NAISEN JALKOJEN VÄLIIN TUTKITUSTI...


        NAISET SITTEN TAAS OVAT KEKSINEET FEMINISMIN, ELI PENISKATEUDESTA JOHTUVAT PIILOTAJUNTAISEN MIESVIHAN ;)?

        Mutta ISMIT ja PROPAGANDA on aina toiminut niin, että se tuo valheellisesti esiin vihansa kohteesta kasvavissa määrin vain huonoja puolia. Miettikääs vaikka natseja ja juutalaisia tai kommunisteja ja porvaristoa/talonpoikia - lopuksi valheet olivat niin pitkällä, että kaikki oli jo sallittua... jotain vastaavaa on tuossa feminISMISSÄ ja sen "miesviha propagandassa" kuten tämä "miesten valta ja naisten viisaus" txtkin osoittaa...

        Psykologian mukaan kuulemma kiitollisuus muuttuu kovin herkästi kateudeksi. Kuinka usein muuten olette kuulleet Suomen miestä oikein kunnolla kiitettävän naisten taholta julkisesti mistään yllä mainituista asioista?

        Ja miettikääs jos tuo logiikka kiitollisuuden muuttumisesta kateudeksi pitää paikkaansa - mitä on edessä, vaikka miehet olisivat kuinka hyviä tahansa? Miksi feminismi on suurinta juuri niissä maissa missä miehet ovat kaikkein jaloimpia ja tasa-arvoisimpia?

        Mitä jaloa on mielestäsi siinä, että biologisista (reproduktiivisista) syistä alun perin valta-asemaan päässeet miehet halusivat pitää naisia kaiken yhteiskunnallisen vaikuttamisen ulkopuolella, ilman koulutusta, äänioikeutta, omaa taloutta, täydellisesti kahlittuina aviomiestensä ja isiensä valintoihin? Tämä tapahtui samalla kun miehet kehittivät lääketiedettä ja teknologiaa. Niin ja ydinpommeja, rynnäkkökivääreitä, pistimiä, kuularuiskuja, maailmansotia, luonnon "valloitusta" (alistusta), saastetta tuottavia tehtaita, autoja jne jne. Olen vakuuttunut siitä, että jos naiset olisivat olleet "kehittäjien" asemassa, tämä planeetta EI olisi nyt ekologisessa katastrofitilassa, taide ja kulttuuri olisi hienompaa, ihmiset eivät olisi väkivaltaisia, ahneita ja itsekkäitä.

        Kiitos, miehet.


      • +Demokratiasta ynm
        ........................... kirjoitti:

        Mitä jaloa on mielestäsi siinä, että biologisista (reproduktiivisista) syistä alun perin valta-asemaan päässeet miehet halusivat pitää naisia kaiken yhteiskunnallisen vaikuttamisen ulkopuolella, ilman koulutusta, äänioikeutta, omaa taloutta, täydellisesti kahlittuina aviomiestensä ja isiensä valintoihin? Tämä tapahtui samalla kun miehet kehittivät lääketiedettä ja teknologiaa. Niin ja ydinpommeja, rynnäkkökivääreitä, pistimiä, kuularuiskuja, maailmansotia, luonnon "valloitusta" (alistusta), saastetta tuottavia tehtaita, autoja jne jne. Olen vakuuttunut siitä, että jos naiset olisivat olleet "kehittäjien" asemassa, tämä planeetta EI olisi nyt ekologisessa katastrofitilassa, taide ja kulttuuri olisi hienompaa, ihmiset eivät olisi väkivaltaisia, ahneita ja itsekkäitä.

        Kiitos, miehet.

        Ihmiset eivät olisi itsekkäitä ja ahneita sanoo feministi. Onko (narsististi tekaistu virallinen valheenne eli) aivokurkiaisenne viestinyt tämänkin totuuden aivoistanne teille.

        Rauhoitu nyt vähän vain onko se aika taas kuukaudesta? No onneksi miehet ovat keksineet tähänkin ekologiseen katastrofiinne ratkaisun -tamppoonin.


        Eivät olisi itsekkäitä ja ahneita? Käykääs katsomassa nyt vaikkapa näissä Joulu alennuksissa kun naiset vähän shoppaa kilpaa (suurelta osin vielä täysin "turhia kuluttavia" juttuja...) ja sen jälkeen esim viipottavat kuin päättömät kanat nahkakengissään ja laukuissaan popsimaan ah niin mureaa kanasalaattia tai lihapasteijaa, niin että paino senkun nousee joka vuosi...

        Entä mitä tuo 500 000 aborttia jo Suomessa kertoo epäitsekkyydestänne ? tai suomen nykynaisen äidinvaistoista? Usemmmin kuin joka tunti yksi lisää...mites tähän tuo luonnonsuojelu, amnesty ynm aktivismi sijoittuu - nyt on kuitenkin kyse ihmisvauvoista?

        Entä se mikä tuodaan tuossa kirjassa TASA-ARVO EI KOSKE MIEHIÄ esiin, että lasten pahoinpitelyistä tekee yli puolet Suomessa äiti. Ja lasten murhista ylivoimaisesti eniten nainen tilastollisena faktana.

        Mitä jos naiset olisivat miehiä fyysisesti vahvempia ja teknologisesti älykkäämpiä. Huhuh...

        Taide ja kulttuuri olisi hienompaa. Siis olisi lisää naisten lehtiä, shoppailua, nalkuttamista ja juoruilua mm. klassisen musiikin, tieteiden tai filosofioiden sijaan?

        Tai "paina syntikan nappia kerran gay boymme" poppia Radio Rockin aitojen sävellysten sijaan? Tietysti tämän syntikankin olisi tarvinnut sitä ennen keksiä ja ohjelmoida mies...

        Mutta todellisuudessa olisimme siellä luolassa vieläkin, kun leijonan ja karhun karjahdellessa ei feministit ja heidän ihanne metrosexuaali miehensä sieltä olisi koskaan ulos tulleetkaan jne jne ;) ;)

        KIITOS SILLE KELLE KIITOS KUULUU?


      • minä vaan
        POIKA TULEVAISUUDESTA kirjoitti:

        Olen tutkinut jonkun verran ISMEJÄ ja tuo puheesi on kuin suoraan esim. natsismista tai kommunismista...feminISMIÄ se onkin.

        "vapautamme teidät ....ikeestä, joka teitä sairastuttaa ja tappaa....kaivoitte itse oman hautanne, ja nyt me feministinaiset, uhrautuvasti, nostamme teidät siitä haudasta!..."

        (välispiikki - tarkoitatko femakko sitä kun olemme selkärangastamme maksaen, luolaoloista kehittäneet länsimaat huipputieteiden ja teknologioiden kulttuuriksi ;) Missä kiitos? Onkohan se muuttunutkin kateudeksi, kateelliseksi kiusanteoksi?
        Miksiköhän perustatte yhdistyksiä yhdistysten perään ajamaan vaikka jonkun afrikkalaisen kottaraisen tai siehirihmaston ynm elinolojen asiaa, muttette oman maan miehenne asiaa, vaan täysillä päinvastoin?

        Mutta, mutta ...näin vapauttivat maataan myös mm. kommunistit sairastuttavasta ja tappavasta talonpoikaisuudesta/porvaruudesta ja natsit sairastuttavasta juutalaisuudesta. Islam vapauuttaa meitä sairastuttavasta länsimaisuudesta. Feminismi miehistä (hah hah hah)

        Sairastuttava propaganda toimii näin. Todellisuudessa mm juutalaiset ovat yksi maailman älykkäimpiä kansoja (mm. Nobel palkintoja suhteessa ylivoimaisesti eniten jne) ja samoin neuvostoliiton talonpojat ja porvaristo oli kansan tervettä, älykästä tukirankaa - ja kommunistien tapettua heitä 20 miljoonaa ISMINSÄ lumoissa koko maa rapautui täysin, samoin kävi Kiinassa - kukaan ei vieläkään tiedä tämänkään ISMIN lopullista hintaa maailmassa....

        Kaikki propaganda valheineen perustuu pääsääntöisesti piilotajuntaiseen kateuteen ja splittaukseen kuten feminISMINkin kasvava miesviha. Miehet voivat kaikilla mittareilla länsimaisssa huonoiten juuri länsimaiden feministisimmässä maassa Suomessa masiksineen ja itsareineen.
        ISMIT eivät ole koskaan ajaneet muuta kuin oman kohderyhmänsä etua todellisuudessa täysin muista piittaamatta - tämä vaan ollaan aina puettu kauniisiin propaganda puheisiin "kaikkien hyvästä" ynm. Suuri vaara on että nämä propagandat pureutuvat koko yhteiskuntaan - sen historia opettaa.
        Hyvä esimerkki on vaikkapa tämä naisten aivojen suurempi aivokurkiainen aivopuoliskojen välillä yleisenä totuutena Suomessa - joka on siis täyttä valetta. Ainoa totuus on että miesten aivot painavat lähes 200 g enemmän ja sen kyllä huomaa filosofioiden, tieteen ja teknologioiden kehittäjistä...


        Lisää muuten tuossa kirjassa
        MIES VAILLA TASA-ARVOA



        *Ja pistetään vielä piruuttaankin tähän suoraa siteerausta psykologiasta naisen alitajunnasta - yleisesti siis kiitollisuus muuttuu helposti kateudeksi:


        Tyttö huomatessaan pari vuotiaana olevansa erilainen kuin veljensä, isänsä, ja yleensäkin miehet - pääsääntöisesti rekisteröi asian näin (ja tätä ollaan sitten tutkittu paljon!) eli

        "minullakin oli kerran penis, mutta se on otettu pois, kastroitu, miehet tekivät sen, minulla on ikuinen haava - kateus, kostonhimo"

        "Seurauksena on kiihkeä osin tiedostamaton kapina pojan penistä kohtaan. Fallisia/miehisiä saavutuksia kohtaan."

        "Tyttö näkeekin naisellisen sukupuolen haavana, kastraation seurauksena.

        "Hän usein tuntee olevansa keskenjäänyt mies. Ja tästä nousee valtava kateus, kostonhimo"

        "Sekä immenkalvon puhkaisi, että kuukautiset aina herättävät henkiin vanhan fantasian haavasta, vauriosta."

        "Sama liittyy kuukautisten lisäksi lapsen synnyttämiseen."

        "Tietenkin samaa asiaa vahvistaa se, kuinka lahjakkaaksi esim. oman suvun ja kansan miehet näyttäytyvät hänen silmissään."


        JA TÄMÄ SE ONKIN HIENO NOIDANKEHÄ MIESTEN KANNALTA, JOS MIETTII MIKSI FEMINISMI JUURI ON SUURINTA, JA YHÄ KASVAVAA MAAILMAN KEHITTYNEIMMISSÄ LÄNSIMAISSA...


        Ps. "Koko savupiipputeollisuus alas" huusi vihreidenkin puoluejohtaja juuri vähän aikaa sitten silmät kostosta kiiluen Suomessa (hah hah hah)

        T:poika tulevaisuudesta

        Poika tulevaisuudesta:
        En ole feministi, en vihaa miehiä... Mutta kaikella kunnioituksella, kuulostaat pipiltä päästäsi. Ehkä pieni psykiatrinen apu olisi tarpeen?!

        Jollet huomaa, niin tukeudut mielipiteissäsi ainoastaan yhteen kirjaan sen sijaan, että tutkisit asiaa itse ja tekisit omia johtopäätöksiäsi. Esim. noi mainintasi tyttölapsen kehityksestä kuulostavat jotenkin freudilaisilta. En opiskele psykologiaa, vaan lääketiedettä, mutta olenpa melko varma, että asiasta on muitakin kantoja olemassa. Ja nyt kun otin Freudin opit puheeksi, niin oletkos tutustunut hänen näkemyksiinsä poikalapsen kehityksestä?


    • ......

      Mullakin on ollut hirveän yksinäisiä jouluja, ihmisten keskellä. Arkikin on vähän aikaa sitten ollut tosi yksinäistä ja raskasta. Tänä jouluna ihmiset olivat mulle uusia tuttavuuksia ja aattoilta meni pienessä piirissä, en ollut yksinäinen. Niin sitä mitä mun piti sanoa oikeastaan et sä ite valitset oman elämäsi, kukaan ei tule meitä hakemaan kotiovelta. Jos emme tee mitään, mitään ei tulekaan. So up to you, kuinka paljon pyrit muiden ihmisten pariin. Se työ on jokaisen tehtävä jos haluaa ystäviä. Sulla on nyt hyvä alku, sä inhoat yksinäisyyttä joten anna palaa! Niin ja oikein mukavaa ja ihmisrikasta Uutta Vuotta!

    • vipa

      Minäkin tiedän mitä yksinäisyys on varsinkin juhla pyhinä. Minunkin tuttavat asuvat kaukana ja harvoin nähdään mutta hyvää uutta vuotta sinulle!

      • Pera

        Juu, vaikka tuo "Me naisen" vuodatus oli hiukan katkeran sävyinen, oli siinä totuuden siemen tai jopa totuuden puu. Tosin me ihmiset suotta jaamme itsemme taisteluasemiin sukupuolen mukaan, koska koko sukupuoli on veteen piirretty viiva ja kaikissa ihmisissä asuu sekä mies että nainen. Tuntuu kyllä, että naiset ovat usein ymmärtäneet, että niillä on oikeus olla vittumaisia, kun niillä kerran se on. Pahinta kuitenkin on luonnevikaisuus (narsistinen persoonallisuushäriö), oli sukupuoli kumpi tahansa. Tällaisessa parisuhteessa menee melkein henki ja parhaassa tapauksessa pelastaudutaan yksinäisyyteen. Uusi alku on aina mahdollista. (Händyyn veto kunniaan!)


      • Yksinäisyys yllätti
        Pera kirjoitti:

        Juu, vaikka tuo "Me naisen" vuodatus oli hiukan katkeran sävyinen, oli siinä totuuden siemen tai jopa totuuden puu. Tosin me ihmiset suotta jaamme itsemme taisteluasemiin sukupuolen mukaan, koska koko sukupuoli on veteen piirretty viiva ja kaikissa ihmisissä asuu sekä mies että nainen. Tuntuu kyllä, että naiset ovat usein ymmärtäneet, että niillä on oikeus olla vittumaisia, kun niillä kerran se on. Pahinta kuitenkin on luonnevikaisuus (narsistinen persoonallisuushäriö), oli sukupuoli kumpi tahansa. Tällaisessa parisuhteessa menee melkein henki ja parhaassa tapauksessa pelastaudutaan yksinäisyyteen. Uusi alku on aina mahdollista. (Händyyn veto kunniaan!)

        Kaikki olemme joskus yksin, mutta kun tunteen joutuu kohtaamaan yllättäen, se koskee. Juuri jouluksi jätettynä aukenivat kaikki haavat.
        Ystävät ja kuuntelijat ovat kullanarvoisia. Mutta eivät he koko ajan jaksa tukea.
        Tuntuu siltä, että parisuhteella ei enää ole paljoakaan arvoa.
        Pera puhui narsismista, jonka pauloihin tajusin joutuneeni vasta nyt ja yksinäiseksi hylättynä ylipääsy on vaikeaa.


    • Pohjan-Akka

      Opiskeluaikoina, kauan sitten, kun kaikki tutut menivät viikonlopuiksi kotiinsa...muistan ne kalseat hetket: Ei yhtään tuttua. Oli kai koti-ikäväkin. Oli se surkea tunne, muistutti kuolemaa, surua.

      "Sinkkuna" sama tunne oli kun läheisiä kuoli. Kyllä siinä iskee "ihmisen ikävä toisen luo", jos ei ole aiemmin huomannut...

      Muuten olen vähän ehkä erakko. Ainakaan en kaipaa mitään tekojuhlia: ääntä ja melua, mutta ei mitään sanottavaa.

      Silloin ei ole yksinäinen, jos on joku jolle soittaa.

      Ei se ravintolaan meno ole huonokaan idea, jos kaipaa seuraa ja asuu paikassa, missä sitä ei voi luontevasti muuten saada. Ns. normaalit(kin) ihmiset siellä(kin) liikkuu. Ei kannata jäädä yksin mököttämään, jos tuntuu yksinäiseltä.

    • Ypöyksinäänsä

      Mä olen kuitenkin jo tottunut olemaan yksin monena jouluna, eron jälkeen 10v sitten se yksinolo alkoi. Joten se ei enää niin kamlaa ollut, tein samoja juttui mitä arkenakin. Mulla kun tuollaista vaihtelevuutta ole sen takii kun en oo töissä. Joten joka päivä on vähän kyl samanlainen. No uutena vuotena jyskyy ja rätisee sitä on kiva kuunnella.

    • Kohtalotoveri

      Asia on tabu, josta ei juurikaan puhuta. Luulen että kuitenkin tässä Suomen maassa jossa on paljon yksinasuvia, on myös paljon niitä jotka viettävät pyhät yksin. Ensimmäiset joulumainokset alkoivat jo lokakuun lopulla, ja samantien ahdistus alkaa. Eivät kaikki vietä joulua, eikö nekin ihmiset voisi ottaa huomioon ja hieman rajoittaa mainoksia ym.? Tuntuu että koko Suomi pysähtyy Jouluna ja minun on vain se jotenkin kestettävä.
      Uuden Vuoden rakettien ampuminen on karannut käsistä ja silloin ei uskalla edes ulos mennä. Ampuminen on jo alkanut vaikka on muka sääntönsä. Käsittämätön sota on päällä uuden Vuoden Aamuun asti ja sekin on vain valvottava kun unta ei saa. Raketit tulisi kieltää ja vain järjestettyjä ilotulituksia. Jos olis paikka mihin tätä kaikkea voisi paeta niin lähtisin pois, mutta ei valitetttavasti ole, eikä ole vara maksaa matkasta.
      Ihanaa kun päivät pitenee ja työt ja arki alkaa kohta. Kevät tulee, sittenkin vaikka nyt on niin hirvittävän ankeaa. Pääsee näistä kiduttavista pyhistä.

      • Pohjan-Akka

        Mutta menepäs sanomaan se ev.luteille! Itse sanoin kerran vahingossa ev.lut kirkkouskovaisille, etten haluaisi olla henkiolento kuoleman jälkeen. Meinas tulla "anopilta" paistinpannusta päähän, noin kuvaannollisesti tosin vain.

        Roomalaisten pakanajuhlaa vietetään tosissaan. Siinä on tontut, pukit, koskenkorvat, kauneimmat joululaulut, kirkot, Jeesukset ja Mariat, visat, alet, sykemittarit, hautakynttilät, kinkut ja kalkkunat sikin sokin...ja sitten kuuluisi tietystikin olla vielä se hyvä mieli ja rauha sydömissä kaikilla.

        Jos en oli tullut vahingossa äidiksi EN VARMASTI viettäisi joulua. Mutta nalkissahan sitä on. Ainoa mahdollisuus on sitten joskus...karata.

        Tontut ja lumiset hanget on joulussa ainoa mukava asia, mutta eipä ole niitäkään viimeaikoina näkynyt.

        Juhannus menee, joulu on perseestä.


    • HappyFree

      Heippa!

      Olen tullut siihen tulokseen, että on paljon mukavampaa olla yksin kuin huonossa seurassa. Yksin voi tehdä paljon iloisia asioita, joista itse todella pitää. Ei yksinäisyyden tarvitse olla negatiivinen asia. Ja kaikkihan me täällä olemme loppupeleissä yksin! Sellainen, joka tarvitsee aina jonkun, ei ole vahvoilla.
      Monet uudet vuodet olen remunnu kavereiden kanssa. Nykyään sitä on paljon kivempi viettää omien läheisten ja perheen kanssa. Yhdessäolo on aitoa ja kaikki ottavat toisensa huomioon.
      Vain harvat kaverit ovat luotettavia. Jos niiden varaan aikoo suunnitella, on hyvin paljon mahdollista että suunnitelmat muuttuvat!!Varmasti moni on kokenut saman. Eli parempi tehdä omat suunnitelmansa ja miettiä menonsa. Heille on loppupeleissä ihan sama missä vietät aikasi. Kaikki on pinnallista, oman edun tavoittelemista.

      • apua tarvitaan

        HappyFree kirjoittaa : "... Heippa! Olen tullut siihen tulokseen, että on paljon mukavampaa olla yksin kuin huonossa seurassa..."

        Totta. Ainakin siihen saakka, kun joutuu syystä tai toisesta tilanteeseen, että TARVITSEE apua selvitäkseen ihan tavanomaisesta elämästä....


    • Aape

      Et ole yksinäisyydessäsi yksin..itse olen kolmen lapsen äiti, kauniiksi sanottu, miehiä pörrää ympärillä, mutta en osaa/voi ottaa ketään heistä. Lapset muistavat, mutta jotenkin sydämessä on tyhjä ja yksinäinen olo. Pahinta onkin että, vaikka ympärillä on tuhat ihmistä silti tunnen oloni yksinäiseksi. Niitä tekstareitakaan ei tullut tänä vuonna kuten joskus ennen, ei yhtään, ennenkuin itse lähetin muutaman, velvollisuudentunnosta laittoivat takaisin.

      On tietysti paljon itsestä kiinni, eli jos lähden tuonne toisten joukkoon, voin löytää toisen yksinäisen sielunkumppanin, jolloin linkki aukeaa. Voi sen löytää täältäkin, ainakin joskus olen löytänyt. Nyt olen masentunut, jonka vuoksi ei innosta itseäkään seuran hakeminen, mutta olisi paljon mukavampi toisen vieressä nukkua kuin yksin, tai onhan minulla kisu jalkojen juuressa, se on jo tosi paljon:-)

    • lonely+++

      tuli mulle pari viestiä aattona ja näin olin sukulaisten kanssa, mutta muuten ei mitään. Jotenki tuntuu että koko maailma olisi jättänyt mut sen ulkopuolelle.

    • Nimetön

      kyllã olen yksinãinen :(

    • ei oo kivaa

      Paljon on varmaan kaltaisiamme yksinäisiä. Minulla on sentään poika, joka hiukan lievittää yksinäisyyttä,tosin - hänkin jo on paljon kavereillaan. Jokainen haluaisi varmaan vierelleen aikuisen, jonka kanssa jakaa ajatuksiaan, tunteitaan ,mutta....se ISO MUTTA. Jaksamisia KAIKILLE, jotka viettävät pyhät yksin.

    • hartsa

      mulla ei oo sellasia kavereita joita vois tapailla vapaa-aikana,mut ei paljo senkäävertaa muutenkaa. tällähetkellä yks,jonka kans soitellaa sillontällön.
      työt menee kaikenhuipuksi täyvellisessä yksinäisyyvessä mettässä sahatessa ja työn rasittavuuen takia ei jaksas harrastaa mitää. koiran kans käyn lenkillä,mitä voi sanoa ihan järkeväksi touhuksi.
      mut se et ei oo ketää kenen kans puhua,tai kun päivälläkää ei nää ketää,niin syöhän se miestä. kaupan kassalle voi sanua,et terve ja kiitos. toisaalta tähän yksinäisyyteen on tullut jo tottumusta. jouluna olin perinteisesti vanhemmilla ja sisko oli myös. uutena vuotena heitin itelle haaasteen,enkä aio olla kotona. en oo tosin ollu muutamana aiempanakaan vuotena.

      • Miessakit

        Pakko kommentoida.

        Luepa tuo ketju "toimittajat, feminismi ja miesviha" ja lue myös tuo kirja, käy miessakkien sivuilla jne. Ja ala vaatimaan oikeuksiasi elämänarvoiseen elämään, eli naiseen, sexiin jne jne. Jollei muuta niin ala kommentoimaan sitten vaikka nettiin säännönmukaisesti jne


        Miksi h***ssä tyydyt tuollaiseen feministivaltion orjan ja maksumiehen elämänkaareen? Töitä, töitä, töitä josta tutkitusti menee maailman suurimmat palkan sivukulut pakkosäästöön naisten kulutettavaksi - sitten illaksi kotiin säälittävästi runkkaamaan ja taas aamusti töihin - ja sitten vielä kuolema lähes 10 vuotta ennen näitä nykyfemakkoja?


    • qwery

      on paljon muitakin kuin sinä. Ei ystävyyssuhteiden luominen ole kaikille helppoa ja varsinkaan jos pitäisi saada tosi ystäviä.
      Itse olen tosi yksin itsekin.

      • SmillaJespersen

        on niin helppoa kehottaa hankkimaan ystäviä/kavereita ja luetella paikkoja mistä niitä löytää... Käytäntö kun on tosiaan monelle aivan muuta. Jos ei pidä itsestäänkään hitustakaan (masennus, huono itsetunto) on vaikea uskoa että ketään muutakaan oma seura kiinnostaisi. Tuossa uskossa harvemmin tulee järjen ääntä kuunneelleeksi :)
        Ja pyhiin liittyy se odotus (omassa päässä ainakain) että on oltava rakastava perhe ympärillä. Oman äidin tai isän PYYTEETÖN RAKKAUS on se mitä eniten kaipaisin, sitä että joku rakastaa mua kaikkine vikoineni. Sen puute korostuu juhlapyhinä :(
        Ja se ettei ole sitä omaa rakasta, jolle oisin kaikki kaikessa. Oli eka joulu nyt iha yksin, tuli "muutama" kyynel vuodatettua, itsesäälissä ryvettyä perusteellisesti. Enkä halua kuulla enää yhtään kommenttia että yksinäisyys on oma valinta, ymmärtäkää että ollaan kaikki erilaisia, aina ei ole toisen ajatusmaailmaa helppo ymmärtää tai ymmärtää ettei ymmärrä :)


      • ex mies
        SmillaJespersen kirjoitti:

        on niin helppoa kehottaa hankkimaan ystäviä/kavereita ja luetella paikkoja mistä niitä löytää... Käytäntö kun on tosiaan monelle aivan muuta. Jos ei pidä itsestäänkään hitustakaan (masennus, huono itsetunto) on vaikea uskoa että ketään muutakaan oma seura kiinnostaisi. Tuossa uskossa harvemmin tulee järjen ääntä kuunneelleeksi :)
        Ja pyhiin liittyy se odotus (omassa päässä ainakain) että on oltava rakastava perhe ympärillä. Oman äidin tai isän PYYTEETÖN RAKKAUS on se mitä eniten kaipaisin, sitä että joku rakastaa mua kaikkine vikoineni. Sen puute korostuu juhlapyhinä :(
        Ja se ettei ole sitä omaa rakasta, jolle oisin kaikki kaikessa. Oli eka joulu nyt iha yksin, tuli "muutama" kyynel vuodatettua, itsesäälissä ryvettyä perusteellisesti. Enkä halua kuulla enää yhtään kommenttia että yksinäisyys on oma valinta, ymmärtäkää että ollaan kaikki erilaisia, aina ei ole toisen ajatusmaailmaa helppo ymmärtää tai ymmärtää ettei ymmärrä :)

        ...vedä vittu päähäs..


    • yksinäisyys on?

      En ole tuntenut yksinäisyyttä kuin vaan pari kolme kertaa elämässäni. Mulla on iso lapsuuden perhe, joita nään jouluisin ja uutena vuotena ja pitkin vuotta. Oma mieskin löytyy huushollista. Kavereita ja ystäviä ja tuttujakin löytyy. On mulla yksi kaveri, joka on yksinäinen. Sitä kautta "tiedän" mitä yksinäisyys on. Mä viihdyn myös yksinäni.

      • Anna4o

        Yksin olen ollut minäkin ja monetkerrat ihan järjettömän yksinäinen.
        Ei miestä, ei lapsia, ei edes koiraa.
        Nyt on vuoden ajan ollut yksinäisyyden tappoon
        tekemistä ja voin sanoa että ystäviä.
        Vapaa-ehtoistyössä on löytynyt ystäviä.
        Onko se sit harrastus ??
        En ainakaan työksi sitä koe. Eilen kokoonuttiin 10 hengen porukalla syömään ja yhdessä iltaa istumaan.
        Ei nyt edes vaikka yksin nukuin ja heräsin.
        Ainakin olen siinä kuvitelmasa että
        mulla on ystäviä joitten kanssa voin puhua
        ja joitten iloja/murheita myös kuuntelen.


      • Nimetön
        Anna4o kirjoitti:

        Yksin olen ollut minäkin ja monetkerrat ihan järjettömän yksinäinen.
        Ei miestä, ei lapsia, ei edes koiraa.
        Nyt on vuoden ajan ollut yksinäisyyden tappoon
        tekemistä ja voin sanoa että ystäviä.
        Vapaa-ehtoistyössä on löytynyt ystäviä.
        Onko se sit harrastus ??
        En ainakaan työksi sitä koe. Eilen kokoonuttiin 10 hengen porukalla syömään ja yhdessä iltaa istumaan.
        Ei nyt edes vaikka yksin nukuin ja heräsin.
        Ainakin olen siinä kuvitelmasa että
        mulla on ystäviä joitten kanssa voin puhua
        ja joitten iloja/murheita myös kuuntelen.

        minkälaista vapaehtoistyötä olet tehnyt? olen myös yksinäinen ja miettinyt, että sitä kauttakin voisi mahdollisesti löytyä uusia ystäviä, hyödyllisen tekemisen lisäksi. minkä ikäistä porukkaa on mukana?


      • Anna4o
        Nimetön kirjoitti:

        minkälaista vapaehtoistyötä olet tehnyt? olen myös yksinäinen ja miettinyt, että sitä kauttakin voisi mahdollisesti löytyä uusia ystäviä, hyödyllisen tekemisen lisäksi. minkä ikäistä porukkaa on mukana?

        Ilmoittauduin vammaisjärjestöön avustajaksi ja esim. Bingoa ja kerhotoimintaa.
        Retkillä esim. teatterireissuilla, messuila
        ja joskus vaikka laivaristeilyillä avustamassa.
        Ihmiset on noin 35-55 vuotiaita vammautuneita ihmisiä.
        Toiset käyttää apuna vain keppiä toiset tuolia.
        Ja en siis hoida ketään vaan olen joskus kahvia keittämässä niinkun yleensäkin ystäville kahvia keitellään.
        Tavataan noin kerran kuukaudessa syömässä ja 2 kerran viikossa bingon ja kahvin merkeissä.
        Monista on tullu hyviä ystäviä, soitellaan ja tekstiviestejä vaihdetaan.
        Palkkaahan ei siitä saa mut eihän kaveruudesta muutenkaan makseta.


    • Baari"kavereille"

      Ymmärrän aloittajaa, itsekin olen aika yksinäinen. Mutta en todellakaan lähtisi etsimään ystäviä baareista kuten joku tässä ketjussa aikaisemmin neuvoi, kyllä siellä ihmisiä yhdistää vain yksi asia: ryyppääminen, joten mielummin kuitenkin olen vaikka yksin, kuin kapakoissa ryypiskelemässä "ystävien" kanssa.

    • Niin... Kyllä minäkin tunnen itseni yksinäiseksi. Asun yksin enkä seurustele, valitettavasti.
      Nuorena tuntui luonnolliselta että löytyy mies, syntyy lapsia jne, mutta nyt täytän 29 eikä ole miestä, ei lapsia.
      Ystävä löytyy, ja sitten niitä kavereita, joista suurin osa kuitenkin elää omaa arkeaan, enkä ole tavannut heitä aikoihin. Uuden Facebookin kautta löytyi yli sata kaveria aika nopeasti, mutta en ole tavannut heistä kuitenkaan ketään nyt.

      Joulu meni vanhempien kanssa, niinkuin kaikki joulut. Monen vuoden ajan olen suunnitellut lähteväni ulkomaille jouluksi, mutta vielä ei ole ollut varaa lähteä.

      Pidän kyllä joskus yksin olemisesta. Tykkään kodistani, tykkään olla siellä, kuunnella musiikkia, laulaa, katsella telkkaria, kylpeä, lukea tms.

      Yksinäisyys tuntuu eniten silloin kun kaipaa sitä toista aikuista vierelle. Sitä jolle voi kertoa päivän kuulumiset, kertoa jos mieltä painaa joku. Sitä joka on kotona kun tulet väsyneenä töistä, joka on ehkä lämmittänyt ruoan valmiiksi. Sitä kenen kanssa voi mennä kävelylle, harrastaa, kinata ja väitellä...

      Kyllä minä varmasti löytäisin joka viikonloppu kavereita jotka ovat menossa baariin. Olen itse vain niin mukavuudenhaluinen etten jaksa seistä taksijonoissa, tai kuunnella örmyjiä yöbusseissa. Enkä käytä itse alkoholia, koska varsani ei kestä sitä. Sitäpaitsi minusta on kiva olla kotona hyvään aikaan, nukkua hyvin yö eikä seuraavana päivänä ole krapulaa tai univelkaa.

      Käyn vesijumpassa ja joogassa sekä kuntosalilla, mutta ei sieltä ole tullut sellaisia kavereita joiden kanssa viettäisi muutakin aikaa. Tulen kyllä toimeen erilaisten ihmisten kanssa ja minun on helppo lähestyä muita, mutta ehkä ihmiset ovat kuitenkin harrastuksissaan viettämässä omaa aikaa...eivätkä etsi sieltä uusia kavereita.

      Pidän työstäni ja työkavereistani, mutta tällä hetkellä minulla ei ole ainuttakaan samanikäistä työkaveria, ja se tuntuu myös yksinäiseltä. Ei ole ketään läheisempää työkaveria, jonka kanssa voisi mennä töiden jälkeen kupposelle ja jutella henkilökohtaisista asioista.

      Sitä minä kaipaan. Että joku kyselee minusta, minun elämästä...on aidosti kiinnostunut. Joku jolle olen tärkeä, joka tarvitsee minua.

      H

      • Oman onnensa seppä

        Tunnistin tuosta tekstistäsi hyvinkin itseni. Uskottelin myös aiemmin, että kyllä se kohtalo minullekin tuo aikanaan "sen oikean"... toivoin törmääväni häneen jonkin kulman takana yllättäen, mutta olen tainnut liikkua väärillä kulmilla tähän asti! Tai sitten en ole kiertänyt kulmia tarpeeksi vaan tosiaankin odotellut sen jonkun ilmestyvän jonain kauniina päivänä mun kotiovelle mua hakemaan...
        Ei oo tullu ei. Ihme juttu. Vaikka olis näin fiksu ja mukava kundi tarjolla ;-)

        No joo, ehkä se päivä vielä kuitenkin tulee, kun oman elämänkumppanini tapaan. Jollei, niin sitten kohtalo on ilmeisesti suunnitellut mulle jotain muuta...

        Mutta kaiken aikaa kaipaan minäkin sitä tunnetta, että joku todella välittää ja on kiinnostunut just susta, sun elämästäs ja on valmis kuuntelemaan ja keskustelemaan, olemaan "läsnä" sua varten ja sun kanssas.
        Siis aidosti. Oikeesti.

        Aina on kuitenkin syytä muistaa, että jokaisen on viime kädessä pidettävä huolta omasta itsestään. On sitten yksin tai kaksin. On turhaa odottaa jonkun muun tekevän asioita sun puolestas. Jos jokin asia ei miellytä ja haluaa saada muutosta siihen, niin eipä muuta kuin tarttuu itse ongelmaan ja aloittaa haluamansa muutoksen!!!

        Tee se jo tänään!!!


      • Oman elämänsä seppä

        Tunnistin tuosta tekstistäsi hyvinkin itseni. Uskottelin myös aiemmin, että kyllä se kohtalo minullekin tuo aikanaan "sen oikean"... toivoin törmääväni häneen jonkin kulman takana yllättäen, mutta olen tainnut liikkua väärillä kulmilla tähän asti! Tai sitten en ole kiertänyt kulmia tarpeeksi vaan tosiaankin odotellut sen jonkun ilmestyvän jonain kauniina päivänä mun kotiovelle mua hakemaan...
        Ei oo tullu ei. Ihme juttu. Vaikka olis näin fiksu ja mukava kundi tarjolla ;-)

        No joo, ehkä se päivä vielä kuitenkin tulee, kun oman elämänkumppanini tapaan. Jollei, niin sitten kohtalo on ilmeisesti suunnitellut mulle jotain muuta...

        Mutta kaiken aikaa kaipaan minäkin sitä tunnetta, että joku todella välittää ja on kiinnostunut just susta, sun elämästäs ja on valmis kuuntelemaan ja keskustelemaan, olemaan "läsnä" sua varten ja sun kanssas.
        Siis aidosti. Oikeesti.

        Aina on kuitenkin syytä muistaa, että jokaisen on viime kädessä pidettävä huolta omasta itsestään. On sitten yksin tai kaksin. On turhaa odottaa jonkun muun tekevän asioita sun puolestas. Jos jokin asia ei miellytä ja haluaa saada muutosta siihen, niin eipä muuta kuin tarttuu itse ongelmaan ja aloittaa haluamansa muutoksen!!!

        Tee se jo tänään!!!


      • liian vanha sinulle
        Oman elämänsä seppä kirjoitti:

        Tunnistin tuosta tekstistäsi hyvinkin itseni. Uskottelin myös aiemmin, että kyllä se kohtalo minullekin tuo aikanaan "sen oikean"... toivoin törmääväni häneen jonkin kulman takana yllättäen, mutta olen tainnut liikkua väärillä kulmilla tähän asti! Tai sitten en ole kiertänyt kulmia tarpeeksi vaan tosiaankin odotellut sen jonkun ilmestyvän jonain kauniina päivänä mun kotiovelle mua hakemaan...
        Ei oo tullu ei. Ihme juttu. Vaikka olis näin fiksu ja mukava kundi tarjolla ;-)

        No joo, ehkä se päivä vielä kuitenkin tulee, kun oman elämänkumppanini tapaan. Jollei, niin sitten kohtalo on ilmeisesti suunnitellut mulle jotain muuta...

        Mutta kaiken aikaa kaipaan minäkin sitä tunnetta, että joku todella välittää ja on kiinnostunut just susta, sun elämästäs ja on valmis kuuntelemaan ja keskustelemaan, olemaan "läsnä" sua varten ja sun kanssas.
        Siis aidosti. Oikeesti.

        Aina on kuitenkin syytä muistaa, että jokaisen on viime kädessä pidettävä huolta omasta itsestään. On sitten yksin tai kaksin. On turhaa odottaa jonkun muun tekevän asioita sun puolestas. Jos jokin asia ei miellytä ja haluaa saada muutosta siihen, niin eipä muuta kuin tarttuu itse ongelmaan ja aloittaa haluamansa muutoksen!!!

        Tee se jo tänään!!!

        mutta vastaan silti :
        olkaa avoimia, pää pystyyn ja hymy huulille kadulla, bussissa, missä vaan. juttelutaidotkaan ei pahasta jonossa, töissä, missä vaan.huomaatte, että tepsii !


    • jokapäiväistä

      kyselet aikalailla selvää asiaa

    • hopeakala

      Mehän valitsemme tämän yksinäisyyden itse. Kyllä ystäviä löytyy kun vaan lähtee etsimään. Minua ei vaan vähääkään rasita yksinäiset pyhät, ainakaan vielä. Ja minusta tämä suomi.24 hoitaa mukavasti kaikenlaista tarjontaa sivustollaan...eihän juhlia tarvitse jossain ravintolassa juomalla itsensä sekaisin ...vaan voin esim. skypen tai mesen avulla jutustella mukavia maailman joka kolkkaan toisten yksinäisten kanssa vaikka aamusta iltaan . Monella on vain sisäinen häpeä juhlapyhien perhemäisyydestä ja pelko luoda juttuyhteyksiä vieraiden ihmisten kanssa…
      hyvää uutta vuotta kaikille

    • kyllästynyt odottaan,

      et jotain tapahtuis. Oon nelikymppinen perheen emo. Lapsi tyttökaverinsa kanssa jossakin. Mies sohvaperuna. Minnekkään ei haluais lähtee...kun mä olisin toista mieltä. Vielä pitäis mennä tukka putkella kun jaksaa, ei sit vanhana tarttis katua kun ei menty....Mutta....niinkuin jo kirjoitin...en jaksa enää oottaa...tääl käpykylässäkään ei oo ketään kamuja....

    • päivävain

      Olen ollut yksin, yksinäisyys ei ole aina mukavaa, vaikka joskus sitä ihminen kaipaa.
      Mutta uskon että kaikella on aikansa, onhan toivo,
      toivo uudesta päivästä, kun on vain tämä päivä huomisesta ei tiedä, huomenna voi kaikki olla toisin, löytyykin ihminen, ystävä, puoliso,
      joka välittää ja huomaa ettei olekkaan yksin.
      Onhan sellaisia ihmisiä jotka ovat yksin seurassa. Kaikille yksinäisille ja muillekkin hyvää uutta vuotta 2008!

    • moikka, sinulla kuitenkin harrastuksia ym, etkö sitä kautta saa ystäviä/ kavereita kenen kanssa viettää myös aikaa muuten ???

    • maketsu

      Ei se kenelläkään ole helppoa. Hyvä vaan että kerrotaan muille. Jos se hetkeksi helpottaa.
      Kuulkaapa, meitä yksinäsiä on niin paljon. Eikö kannattaisi tehdä jotain asialle? Sen jälkeen emme tietty ole yksinäisiä ja se kokoontuminen tuntuu turhalta. Ottaen huomioon sen että kun ei tarvi pitää kuin itsestään huolta niin se vähentää stressiä ja ahdistusta.

    • terttu

      Tksinäisyys on ikävä ja sillon olis ne jotka muistaisivat edes jollain kortilla tai viestillä tai puhelulla ,,miks pitäs satutta toista ja tuntea pahaa oloa t.terttu

    • minäkin olen..

      Yksinäinen ja surullinen.Kukaan ei sitä tiedä enkä sitä kenellekkään myönnä,olenhan sosiaalinen ja vilkas..(ainakin ollut joskus) Minä olen yksinäinen myös arkena, ei ole enään oikein harrastuksia ne jäivät yksinhuoltajuuden myötä ja ei ole oikein rahaakaan enään harrastuksiin, mitä nyt yksinäni kävelen ja pyöräilen..

    • että..

      saisin rinnalleni uskovan miehen.

      Siunausta kaikille yksinäisille. Minäkin olen yksin.

      -N42

      • toimii käytännössä

      • toimii käytännössä

      • TEENNÄISTÄ

      • että..
        toimii käytännössä kirjoitti:

        http://kentta.jari.googlepages.com/home

        sain luettavakseni seikkaperäisen todistuksesi. Kiitos Herralle. Luin sen kokonaan.

        Jumalan sallimuksesta saamme kokea elämässämme surua ja iloa. Minunkin elämääni mahtuu paljon murhetta, eikä saatanan teotkaan ole elämässäni vieraita. Ja mitä rukoukseeni tulee, siihen, jossa pyydän itselleni uskovaa miestä, se on ollut Jumalalle tiedossa jo reilusti yli kymmenen vuotta. Mutta vielä minä jaksan rukoilla. Herra antaa miehen elämääni, jos Hän niin näkee parhaaksi.

        -N42


      • ...

        Niinpä, rukous on todella jokapäiväinen apu kaikkii asioihin. Joskus voi joutua odottelemaan vastauksia, mutta Jumala vastaa tavalla tai toisella omana sopivana aikanaan ja usein yllättäen. On muuten joitakin hyviä sivustoja, joista saa apua ja lohtua: www.radiodei.fi ja myös mm. www.nokiamissio.fi Niistä sitten löytyy linkkejä edelleen. Jeesus on uskollinen Hyvä Paimen ja Ystävä, Hän tietää ja tuntee meidät jokaisen ja Häneen voi luottaa. Ole siunattu, samoin muut palstalaiset.


      • että..
        toimii käytännössä kirjoitti:

        http://kentta.jari.googlepages.com/home

        Niin se on. Täyteen vapauteen Kristus on meidät vapauttanut. Monia uskoviakin pidättelee moni kahle. Mutta niin kuin Jumalan Sana lupaa, Herra ei jätä meissä kerran aloittamaansa hyvää työtänsä kesken. Luotan Jumalaan ja kerran Hän on vielä vapauttava minut täysin.

        Siunausta sinulle ja perheellesi.


      • että..
        ... kirjoitti:

        Niinpä, rukous on todella jokapäiväinen apu kaikkii asioihin. Joskus voi joutua odottelemaan vastauksia, mutta Jumala vastaa tavalla tai toisella omana sopivana aikanaan ja usein yllättäen. On muuten joitakin hyviä sivustoja, joista saa apua ja lohtua: www.radiodei.fi ja myös mm. www.nokiamissio.fi Niistä sitten löytyy linkkejä edelleen. Jeesus on uskollinen Hyvä Paimen ja Ystävä, Hän tietää ja tuntee meidät jokaisen ja Häneen voi luottaa. Ole siunattu, samoin muut palstalaiset.

        Totta veistelet. Herra on hyvä ja Hänen vastaustaan kannattaa odottaa.

        Mainitsemasi sivustot ovat tuttuja. Olen ollut uskossa jo hyvän aikaa.

        Siunausta sinulle, elämääsi ja kaikkeeen, mitä siihen tulee.


      • Psykodiagnostician
        toimii käytännössä kirjoitti:

        http://kentta.jari.googlepages.com/home

        Muista näkemyksistä huolimatta - kristinuskon rinnalla - kristinuskoon liittyvien uskomusten keskinäinen koherenssi on pitänyt uskoa sisäisesti mutta myös ulkoisestikin tarpeeksi johdonmukaisena pitääkseen yksilöiden kiinnostusta kristinuskoa kohtaan yllä. Nyt on niin kirkko, kuten moni muukin seurakuntakin, ennen kaikkea totuusrelativistien pelikenttä. Postmodernin yhteiskunnan uudet ajattelumallit on poikinut kognitiivisen dissonanssin. Joko on niin että raamatun totuus kyseenalaistetaan (jos puhutaan totuudesta niin puhutaan synteettisestä ja subjektiivisesta totuudesta, muussa tapauksessa myytistä) tai toimitaan raamatun mukaisesti pitämällä raamattua auktoriteettinä - kaataen kognitiiviset interferenssitekijät pois tieltä.

        Kannattaa mielestäni huomioida tämä kun lähestyy yksinäistä ihmistä sellaisen yhteisön edustajana jolla kyllä hyvinkin saattaa olla ratkaisuja yksilöiden separaatio- ja segregaatio-ongelmiin.


      • Herra kuulee

        Kehoituksena uskon veljille ja sisarille:

        Oikea Jumalan rakkaudessa rukoiltu rukous menee kuitenkin näin: "Herra, kenen rinnalle sinä haluat minut puolisoksi" eikä niin että "Herra anna minulle" tai "minä haluan saada"

        Ihminen on suunnattomasti arvokkaampi kuin jokin käyttötavara. "Minä haluan" soveltuu toki muihin asioihin. Oikea rakkaus on antamista - Kristus antoi jopa henkensä - uskova antaa elämänsä Herralle, jne. Tätä rakkautta kaivataan nykyään eikä mitään muutenkin niin jo kyllästymiseen saakka hedonismin poikimaa egoismia joka jatkuvasti etsii uusia ulottuvuuksia tyydytyskäyrässä.

        Avain: Herra mitä minä voisin antaa
        Lukko: Herra Minä haluan saada

        ks. Jaak. 4:3


    • keski ikäinen

      Niin varmaan on jos ei ole kelle jutustella lenkeillä ja olla vaan pyhät,mulla on perhe mutta sukulaiset on kaukana ei ole ystäviä.oisin mielelläni juttu kaveri voimia sulle.

    • Nimetön

      Ei todellakaan kivaa,tiedän!Viime jouluna tein sen virheen että aloin katselemaan vanhoja valokuvia ja muistelemaan aikoja jolloin kaikki oli toisin.Siinä kuules meinasi pää seota! Nyt en tehnyt niin.Lämmitin saunan,koiran kanssa pitkä lenkki ja yöllä joulukirkkoon.Keksin jos jonkinlaista puuhaa,huonekalutkin on eri paikassa.Parasta jos olisi joulunkin vain toissä.Pahin virhe on yksinään olevalle juuri se että käpertyy neljän seinän sisälle.Ulos vain vaikka mikä olisi.Se auttaa!!!Ps:Uusi vuosi on samanlainen päivä kuin muutkin,mutta taas alku jollekin uudelle???Tiedä oletko enää yksin vuoden päästä?

    • Raagel

      Ei ole parisuhde helppoa mikäli suhde on mennyt toisen kadehtimiseen mikä aiheuttaa jatkuvan räyhäämisen, sitä vaan kaipaa yksinäisyyttä.Eespäin eläväisen mieli Tsemppiä kaikille!

      • terttu

        ei yhdessä oleminkaan ole sitä niinsanottua helppoa olemista ,jos tulee pientä erimielisyyttä mitäs pysytä olemaan silti asoissa kärsivällinen ,eikä päästää suusta mitä vaan jälkeen päin katuu omia sanojaan t.terttu


    • yksinäisille

      kyllä tämä elämä on mutkikasta.tunnen monta läheistä jotka ovat mielestäni yksinäisiä.eikö yksinäisille voisi järjestää vaikka kinkunsulatus kävelyä.tai joulu-laulu iltaa.kuuman juoman maistelu iltaa.mielestäni olisi kaikkien edun mukaista ettei kenenkään tarvis olla jouluna ,tai yleensä viettää viikon loppuja aina yksin.KALJA BAARI ei tuo iloa yksinäisille.käykää kirjastoisa,vapaehtoisesta työstä löytyy myös ystäviä.koira voi myös tuoda uusia ystäviä.olkaa rohkeita kutsukaa muita yksinäisiä kahville kotiin tai kahvilaan.

    • mmjklms

      KYLLÄ SE OIS NASTAA JOS OIS JOSKUS VAIKKAPA KOIRA

      • ....

        et hanki koiraa, jos sellaista kaipailet?


    • "Sosiaalinen eläin"

      Järjestelmä pakottaa ihmiset asumaan yksin.

      Jos kumppani on töissä,ja itse olet työmarkkinatuella,kumppanin tulot "syö"työmarkkinatuen,jäät kokonaan ilman tuloja,on siis pakko asua eri osoitteessa.

      Kommuunissa asuvat katsotaan "ruokakunnaksi"vaikka olisivat täysin vieraita toisilleen,ja tulot ynnätään yhteen,erilaiset tuet jää saamata,



      Ns lesken eläke loppuu jos muutat kaverin kanssa yhteen.

      Nuoret alle 25v jos ei ole ammatillista tutkintoa ja asuvat kotona eivät saa työttömyyskorvausta lainkaan,on siis pakko muuttaa omaan asuntoon jne...

      • eikö kuulukin

        eikö leskeneläkkeen kuulukin loppua jos muuttaa kaverin kanssa yhteen ? ajatteles vähän noita tukia?
        saisinko minäkin lapsilisää ilman lapsia ?
        järjestelmä ei pakota mitään !


      • Maribella (0)

        Miksei meidän anneta elää laumassa,sillä se on meidän luonnollinen tapa elää.

        Kuka hyötyy siitä että elämme kukin,yksin omassa "kennossamme".


    • juhlia uuttavuotta

      kun saa räjäyttää "raketin". Tarjontaa riittää.
      Toisin on asiat miehillä. Huonommat jäävät
      lehdellä soittelemaan. Naisten vaatimustaso on
      niin korkea.

      • HALEJA

        Kylläpä on sulla puheet? Jos ihminen on yksinäinen ja kaipaa vierelleen toista ihmistä niin ei se pelkällä "räjäytyksellä" hoidu. Tää on taas niin miesten puhetta kuin olla voi eli pelkkä pano auttaa miestä kuin miestä ja sit nainen on taas YKSIN, haloo! Olen yksinäinen, ainakin viikonloppuisin, kun en harrasta baareja, enkä yhden yön suhteita se on kurjaa kun on yksin ja siihen ei pelkkä "räjäyttäjä" anna apua. Miesten vaatimustaso on vielä korkeampi kuin naisilla. Kun mies on 40-60v. niin haetaan 20-30v. naista??? Ei käy 50-60v nainen. Miehet luulevat olevansa nuorekkaampia kuin mitä ovat, mokomia pervoja kaikki miehet ja varsinkin yli 40 vuotiaat, yäk!


      • Haloo!!!

        Kylläpä on sulla puheet? Jos ihminen on yksinäinen ja kaipaa vierelleen toista ihmistä niin ei se pelkällä "räjäytyksellä" hoidu. Tää on taas niin miesten puhetta kuin olla voi eli pelkkä pano auttaa miestä kuin miestä ja sit nainen on taas YKSIN, haloo! Olen yksinäinen, ainakin viikonloppuisin, kun en harrasta baareja, enkä yhden yön suhteita se on kurjaa kun on yksin ja siihen ei pelkkä "räjäyttäjä" anna apua. Miesten vaatimustaso on vielä korkeampi kuin naisilla. Kun mies on 40-60v. niin haetaan 20-30v. naista??? Ei käy 50-60v nainen. Miehet luulevat olevansa nuorekkaampia kuin mitä ovat, mokomia pervoja kaikki miehet ja varsinkin yli 40 vuotiaat, yäk!


    • Ypöyksin

      Silloin kun on perhettä, ystäviä, sukulaisia ja jonkinlaista ulkopuolista elämää edes niin emme voi sanoa olevamme oikeasti yksin. Ja jos valinnut yksinäisyyden omasta tahdosta niin sekin on ihan eri asia.
      Jos sinä pystyt valitsemaan että vietänkö illan yksin vai pyydänkö jonkun seurakseni niin sinä et ole yksinäinen.
      Tai sinulla on hälisevä perhe ympärillä ja toivot että voi kun saisin olla yksin niin että todellakaan ole yksinäinen.
      Ja jos viihdyt vain itsesi kanssa eikä se vaivaa sinua niin silloinkaan et ole yksinäinen.

      Silloin on yksin kun istuu isossa seurueessa jossa kaikilla muilla on pari mutta sinulla ei. Ja nämä kaikki ihmiset ovat sinulle läheisiä, tuttuja ihmisiä. Miten voikaan tuntea itsensä ulkopuoliseksi tuolloin ja yksinäiseksi. Olen ihmisten seurassa ja pidetään hauskaa mutta kuitenkin olen yksin. Tuota tunnetta ei voi tietää kukaan muu kuin se joka sen on kokenut. Ja tiedät että sinut kutsutaan mukaan vain ja ainoastaan sen takia ettet joutuisi olemaan yksin.

    • ossale

      Yksinolon rauhallisuudessa on hyvä olla. Kokoajan ei menoa ja meteliä, vaan voi antaa ajatusten ja mietteiden kulkea häiriintymättä.
      "Hiljaisuus synnyttää viisautta."

    • mut yksin

      aattelette varmaan et mitä hell sä valitat, mut yksinäisyyttä on monenlaista. mä en juo ollenkaan, mä oon vähä ujo, mulla on mies, silti oon niin yksinäinen. ahdistaa kun kaikki vouhottaa et mitä teette uutenavuotena ja kertoo et me mennää sinne ja sinne ja sinne tulee niin ja niin paljon jengiä ja juodaan sitä ja sitä.

      mulla ei ole yhtään ystävää. on mulla ollu, mut se alko seukkaa ja unohti kaikki muut. en ikinä kuvitellu että tartten muita ystäviä kun hänet, mutta toisin kävi. nyt tulee tekstarina hyvää joulua, jonka se on lähettäny kaikille saman.ja mä oon niin pettyny ja katkera sillekki, että sillee mut jätti ihan kokonaan.ja kun teen yksin töitä, ei saa työkavereita, en oo niin rohkea että menisin juttelee vieraille et alaks mun kaveriks, enkä voi ehdottaa et mennääks yhelle ym.

      mm, ja nyt on tulossa uusvuos ja ollaan menossa ukon sukulaisiin jossa on suunnilleen saman ikästä porukkaa kun me, ja jotka on ollu koko elämänsä kavereita keskenään, eli tiivis yhteisö, joka puhuu eri kieltä kun minä :( ja mä en ymmärrä. kaikki kyllä osaa suomea. ja mä oon yksin taas.

    • brutto

      se on harmillista kun tule joulu ja himisia ovat yksinaisia mutta myo on oma vika pitasi olla enempi auki ja ystavallisia ja varmasti joku muista sua ei muta kun tule usi vuosi usii lupausus olla enempi avoinna moikka ja parja :=):=)

      • uskova

        Se on normaalia,et ihminen kaipaa yhteyttä toisiin,niin Jouluna kuin mikä päivä tahansa.Ei kaikilla ole sukua lähellä tai muutenkaan ympärillä tai työ kavereita,jos olet jostain syystä "sidottuna"kotiin tai et ole luonteeltasi ulospäin suuntaunut,tai olet jo eläkkeellä kuin itsekkin ja yksinhuoltajana sairaana,ilman suuria tuloja.Me ihmiset olemme, niin erilaisia,et vaikea mennä kenellekään sanomaan et tee niin tai näin.
        Monesti myös rahat ei anna periksi matkustella Jouluksi sukuloimaan.Ja monesti myös ei meidän yhteiskunnassa ajatella,että toinen lähellä voi kärsiä yksinäisyydestä,niin monista syistä.
        Meidän yhteiskunnassa itsekkyys on niin vallalla.Mitä muista jos itsellä on rahaa ja mammonaa,niin kyllähän silloin "ystäviäkin"löytyy.
        Kaikki, kun mitataan nykyisin rahan arvossa.Ystävyys suhteetkin.
        Mutta muistakaa yksinäiset teitäkin rakastaa Jeesus.Itsekkin "yksinäisenä" turvaan vain hänen ikuiseen rakkauteen.Se ei ole rahasta tai muusta maallisesta kiinne.
        Siunattua uutta vuotta 2008 teille kaikille tämän lukeneille.


    • Jebbaz

      Mielummin onnellinen yksin kuin onneton yhdessä, kirveellä veistettynä.
      Onnellisuus asuu pään sisällä, jokainen saa vapaasti valita käyttääkö sitä vai ei.

    • nainen..

      Moi en voinu olla huomaamati sun kirjotusta. ihmettelen et miten voit olla yksinäinen? kun sulla on harrastuksii ja työ niin luulis et ainakin ystävii oisit löytäny tai vaikka kumppanin itselles:)

      • Jäbä24

        mutta on hyvä muistaa, että asiat eivät aina ole niin yksinkertaisia kun ehkä itsestäsi tuntuu. Ihminen analysoi muitakin juuri omalta kannaltaan;) Sinulle tuo asia voi olla noin kuin kirjoitat.

        Ihmiset ovat erilaisia, toiset haluavat vain yhden ystävän, toiset monta... toiset löytävät ystävät helpommin kuin toiset, toiset voivat löytää ystäviä töistä ja harrastuksista, toiset eivät, toiset tyytyvät vain ulkonäköön, toiset ulkonäköön ja sisältöön...listaa voisi jatkaa loputtomiin;) Ymmärsit pointin? Hyvä. Asiallinenhan tuo kommenttisi muuten oli ja ihmetellä/kummastella aina saa...eips siinä mitään. Tyydyttikö minun vastaukseni vaikkei ollutkaan henkilöltä jolle kirjoitit?

        Luulottelu johtaa helposti väärään;)

        Toiset vaan eivät osaa ajatella kuin omalta kannaltaan ja kovinpa yleistä tuntuukin olevan.

        Siksipä HURRAA huuto tunneälylle ja syvällisille ihmisille! :D


    • typy-40+

      Niin, minäkin olen useimmiten juhlapyhinä yksin. Välillä joku saattaa soittaa tai lähettää tekstaria, mutta olen yksin. Aina en kuitenkaan tunne itseäni yksinäiseksi, sillä viihdyn näinkin.
      Olen toisaalta ihmetellyt, missä mättää... Minulla on muutama ystävä, mutta kukin heistä on omalla tahollaan oman perheensä parissa esim. jouluna. Välillä on tilanteita, että joku soittaa ja 'kehuu' tekevänsä sitä ja tätä jonkun toisen henkilön kanssa. Olen välillä kysynyt jotakuta johonkin tekemiseen, mutta olen saanut jotain epämääräisiä selityksiä, joista olen saanut sen käsityksen ettei kiinnosta. Sittenpä olen antanut asioiden olla...
      Välillä olen viettänyt chattaillen aikaa netissä. Usein vain olen päätynyt jonkun miehen kanssa johonkin ihmeen seksikeskusteluun - Niinpä olen luopunut niistäkin.
      Olen enemmän liikunnallinen enkä välitä kovinkaan alkoholista, joten ravintolat eivät ole kiehtoneet toistaiseksi. Nyt olen tuuminut, että ei kai tässä muitakaan vaihtoehtoja ole. Vai minne muualle voisin mennä tapaamaan muita yksin eläjiä? Kertokaa vinkki mulla.
      Olen ihan asiallinen, fiksu työssäkäyvä 40 nainen pks alueella, enkä nyt ole niin parisuhdeorientoitunut että miehen hankkisin yksinäisyyden poistajaksi, vai pitäisikö sitäkin harkita...
      Uuden vuoden vaihtumisen olen yksin katson tv:tä ja muiden lähettämiä raketteja!
      Tsemppiä kaikille muille yksin oleville - meitä on monta, kukaan ei siis ole ainoa tällainen

      • miksiköhän

        kukaan ei uskalla vastata minulle vaikka laitoin
        emailosoitteeni: [email protected],
        olen samantyyppinen mutta 50


    • Yksin myös

      Tiedän tunteen. Mikä syynä? Ujous, mutta myös rahapula. Ei pääse edes sinne baariin...

      • yksinäinen N

        Hei sinä uskossa oleva yksinäinen MIES ..Tavataanko illalla kirkko cafeilla illal 22.15? N 50******:)


      • Annan toki
        yksinäinen N kirjoitti:

        Hei sinä uskossa oleva yksinäinen MIES ..Tavataanko illalla kirkko cafeilla illal 22.15? N 50******:)

        mutta tarvitsen sinun tilinumerosi Jehovalle joka varmistaa yhteensopivuuden.


      • ihanaa!
        yksinäinen N kirjoitti:

        Hei sinä uskossa oleva yksinäinen MIES ..Tavataanko illalla kirkko cafeilla illal 22.15? N 50******:)

        tottakai ja kuule otetaan mun mummi mukaan se on kato saarnamiehen poika!!!


      • mistäs jeharin kekkasit?
        Annan toki kirjoitti:

        mutta tarvitsen sinun tilinumerosi Jehovalle joka varmistaa yhteensopivuuden.

        Jeharit on luku sinänsä.


      • peejoh
        yksinäinen N kirjoitti:

        Hei sinä uskossa oleva yksinäinen MIES ..Tavataanko illalla kirkko cafeilla illal 22.15? N 50******:)

        Kyllä käyn kirkko kahveella melein joka sunnuntai?
        Tre:lla Med.kirkossa!


    • Yksinäinen_Poeka

      mä olen yksinäinen joka paikassa vaikka mulla on harrastuksia joitakin... mut en tiedä miksi olla yksinäinen... kun ei vaan kenellekkään kelpaa niin se on sellaista... haluaisin itselleni oman rakkaan josta pitää kiinni, mut kukapa se tämmöistä yksinäistä huolii... ja vielä sairaskin nuoressa iässä... mutta haluan toivottaa kaikille kohtalokavereille kaikesta huolimatta onnellista uutta vuotta 2008! koittakaa kestää, mä ainakin yritän kaikkeni että saan itseni pidettyä hengissä... koska olen myös itsetuhon partaalla ollut! ja koittakaa pärjäillä!

      • wesselton

        kuin huonon naisen kanssa oli joku vanha sanonta.
        Itse useamman vuoden jo eronneena ja ei naista uutta en edes tulossakaan ..ei ainakaan ennen kuin naisten asennemuutos mieheen ei muutu.Naisten vaatimustaso yleisesti on nykyään liian korkea minulle pitäs olla kokoajan palvelemassa ja rahottaas "tytön" ideoita ja haaveita mitkä silloin sattuvat oleen in.Kerran siitä kelkasta jo pääsin ja sellaseen kyytiin en enään uudestaan mene.Pitää jatkossakin keskittyä vaan pojan kasvatukseen ja tehdä hänestäkin Mies joka on oma itsensä siis tosimies eikä mikään naismainen nynny.


      • Näin on.

        Vaikka on kaksin, voi olla totaalisesti yksin. Toinen haluaa edes vähän joulu/uudenvuoden yön perinteitä, toinen vihaa niitä.
        Ajauduin jouluaattona tilanteeseen, että jäin yksin. Mieheni häipyi tuttaviensa? luo toiselle paikkakunnalle. Siinä viettelin yksinäisiä joulupyhiä...EI KOSKAAN ENÄÄ!!!


      • Fleur-de-Lis
        Näin on. kirjoitti:

        Vaikka on kaksin, voi olla totaalisesti yksin. Toinen haluaa edes vähän joulu/uudenvuoden yön perinteitä, toinen vihaa niitä.
        Ajauduin jouluaattona tilanteeseen, että jäin yksin. Mieheni häipyi tuttaviensa? luo toiselle paikkakunnalle. Siinä viettelin yksinäisiä joulupyhiä...EI KOSKAAN ENÄÄ!!!

        Minä taas jäin vuosi sitten jouluaattoyönä yksin, kun aviomieheni lähti toisen naisen matkaan...ole onnellinen, jos miehesi palasi luoksesi - minun ei palannut! Nyt olen yksin.


    • ........................

      Olet silti onnekas moneen muuhuun verrattuna, kun sinulla on työ ja harrastukset. Monella ei ole mitään sosiaalista yhteisöä, ovat pitkäaikaistyöttömiä ym.

      "Kotona lueskelen kirjaa tai katselen televisiosta kun muut juhlii"

      Monella ei ole kotia, saati televisiota...

      Olet onnekkaampi kuin tiedätkään. Tsemppiä sen ymmärtämiseen! :)

    • PEILIIN

      sieltä löytyy vastaus miksi olet yksin.

    • Nimetön

      ei sun oo pakko olla yksin juhlapyhinä mä en usko ettei kenelläkään oo ketään läheisiä!

    • aufwarts 123

      Hienoa, että tästä kirjoitetaan. Jos sosiaalinen elämä on vähissä niin elämässä ei kiinnosta mikään muukaan. Ja jos mikään ei kiinnosta niin uusia ystäviä on turha toivoa.

      Putosin itse vähän tällaiseen kuopan tapaiseen eron myötä. Vapaa-aikaa on 20-kertaisesti liikaa, vanhojen perheellisten tuttujen kanssa en viitsi asioida kun ei ikään kuin olla samalla viivalla enää. No, omista tenavista on seuraa.

      Onko tämä meidän miesten vaiva? Siis se, ettei voi myöntää olevansa yksin. Minä en ainakaan myönnä mitään paitsi täällä.

      Ja sinne baariin lähtö yksin, ei kiitos, siinähän melkein myöntää ongelman. Vaikka lähtisin kyllä muuten.

      t. M38, siisti olemus

    • Marie-

      olin asunut yksin lahessa viikon.neljä päivää ennen aattoa olin ihan innoissani ja odotin joulua.oli vielä tekemättä laatikot ja siivottava.menin kotiin odotusta täynnä että näkisin veljeni ja isäni viikon näkemisen jälkeen ja vietämme yhdessä viikonloppua,mutta kun menin kotiin isä ei ollut tullut töistä vielä kotiin ja veli oli omassa huoneessa ajattelin et ihanaa olla kotona,mutta sitten veljeni sanoi lähtevänsä ulos ja tulevan myöhään,isäkin oli lähtenyt ulos ja minulle iski ikävä.ei ollut kiva olla yksin kotona ja kaikki hommat oli jätetty niskoilleni.paha mieli piti tiukasti kiinni aatton asti ja sitten vasta joulupäivänä purskahdin itkuun.en tykännyt siitä että elämän tilanteet muuttuu.vaan pysyisivät vuosista toiseen samanlaisina.

      • justusmm

        miksi jäit ?? tee sama temppu...


        jätä siivoamatta ja osta pojille pari saarioisen maksalaatikkoa jääkaappiin....


        mäkin teen nyt vasta joulusiivoukset uutta vuotta varten


    • jakke27

      Täälä on sulle tummanruskeet nappi silmät ja ruskeet hiukset omistava
      30vuotias kohtelias,komea,mukava ja hyväkroppainen mies Suomen Turusta joka etsii sinua nainen
      tositarkoituksella kuka et halua kokea pettämistä etkä valehtelua vaan
      kaipaat hellyyttä toisinaan ja kaikkea sitä mistä voit vain haavella ja
      unelmoida onnellisessa parisuhteessa kuten että sinua hemmotellaan.

      No ja jos haluut olla kainalossani kun oot surullinen tai istua
      sylissäni sekä kaipaat myös erotiikkaa toisinaan sekä hyväksyt jopa
      erilaisuuden kuten sen että oon liikenteessä loukannut jalkansa niin
      että jalkani on halvaantuneet niiin tuo kaikki on täysin mahdollista
      kaikkihan riippuu sinusta ja oon luoteeltaani oon uuskollinen,
      luotettava,rehellinen,avoin ja sosiaalinen.

      Tota niin ja harrastan urheilua kaikissa erimuodoissa tykkään
      matkustella,käydä elokuvissa ja opiskella Espanjaa oon myös iloinen eli otappa yhteyttä koet positiivisen
      yllätyksen kanssani ja otetaan selvää mitä todella on Rakkaus vai onko
      sitä olamassakaan etkä todellakaan pety vaan teen susta onnellisen ja
      pidän lähelläni kun sun on oikeesti kylmä ja itket.

      • Nimetön

        alkaa heti puhuu yhteen muuttamisesta ja lapsista...
        muutenkaa ei oo kauhee järkevä ihminen..
        tolla ei oo kaikki kotona..http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=119&conference=703&posting=22000000011685853


    • Ja ottaa

      Pankitilisi on tärkeä sillä ilman sitä ei Johova voi sinua auttaa.

    • hirteen

      ja maalliset vaivat ovat ohi...

    • Tuurijuoppo1974

      niin hyvin samanlaisesti pyhät viettänen. Kuten mainitsit niin arki täyttyy työstä ja sen semmosesta, mutta pyhinä tilanne on toinen. Läheisiä ystäviä on, mutta ei pyhinä heidän luoksensa viitsi tuppautua. Nyt on joulun pyhät mennyt hyvin tiiviisti hiljaisissa merkeissä. Uutta vuotta juhlinen kotosalla. Jotkut ystävät kerääntyvät yhteen, mutta näin sinkkuna on hieman outua tungeksia näiden parien illan viettoihin mukaan.

      Ehkäpä sitten ensi vuonna meitä lykästää, eikä tarvitse olla yksin.

    • VIESTIIN VASTAA!!

      Monelle tekstiviesti on pieni yhteydenpitoväline "ystävään". Jos tunnet ja tiedät että ystäväsi pikku vastauksesta ilahtuu..älä sitä pinnaa!!
      Jos viesti ei kuvioihisi sovi OLE REILU ja siitä ystävällesi ilmoita!!

    • Aika-ajoin yksinäinen

      Luin pikaisesti ketjun ja selvisi, että miksi täällä suomi24:llä melkein jokaisella forumilla mekastava naistenvihaaja (joka tekee jokaisesta teemasta feminismikeskustelun ja hokee miehen ylemmyyttä) ainakin on yksinäinen. Kukapa haluaisi kuunnella livenä tuollaista törkeyttä vapaaehtoisesti kavaljeerinsa suusta, vaikka tänne saisikin kirjoittaa mitä tahansa asennemyrkkyä.

      Ystävyys, hellyys ja rakkaus täytyy ansaita omalla persoonalla ja ne ovat spontaaneja toisen osoittamia asioita, ei niitä voi nyrkillä keneltäkään vaatia. Hirvittävän aggressiivinen ihminen, sinä nyrkinheiluttaja. Jos ei sinua hyvä naistenvihaaja kiinnosta naiset, niin etsiydy miesten pariin, niin saat arvoistasi seuraa, ovathan omien sanojesi mukaan miehet parempia, kun ovat tehneet maailman keksinnöt, ja myöskin keksineet kidutukset ja sodat, ydinpommit ja nimenomaan naisen alistamisen. Yritä kestää naisten yhtäläinen mukana oleminen tässä yhteiskunnassa ja ajatella mitä hyvää se on tuonut. Hukassapa sinäkin poloinen olisit ilman naisia, nainen sinutkin on synnyttänyt ja kakkapyllysi pyyteettömästi pyyhkinyt ja itkuasi jaksanut sietää. Ja todennäköisesti se on nainen, joka sinun vaippasi vaihtaa myös silloin, kun makaat itse kroonikkosairaalan sängyssä. Se siitä aiheesta.

      Kyllä fiksu, siisti ja hyvin käyttäytyvä mies saa seuraa kunhan on selvin päin. Ei siinä mitään ihmereseptejä tarvita. Suomalaiselle tuntuu vain olevan mukamas helpompaa kännissä tutustuminen, mutta kaikkihan me tiedetään, miten valheellista se on. Ainut keino on mennä johonkin toisten seuraan missä on samanikäisiä. Miehille on suuri plussa, jos osaa tanssia! Opetelkaa miehet tanssimaan hyvin seuratansseja! Hyvä tanssija saa aina naisseuraa, naiset oikein tappelevat sellaisista. Sitten vain parketille. Eikä saa pelätä rukkasia, vaan jos joku ei uskalla lähteä niin pyydä seuraavaa. Tanssivia miehiä arvostetaan ainakin mitä tulee minuun ja naispuolisiin ystäviini ja tuttaviini.

      Sitten vinkki: On olemassa sellainen yhteisö kuin eurosinkut.net. Se on poppoo, johon kuuluu jäseniä monelta eri paikkakunnalta. Toiminta on täysin vapaamuotoista ja perustuu juuri siihen, että ei tarvisi jäädä yksin vaan löytyisi aina jotain seuraa ja pikku hiljaa sitä tutustuu sitten muihin ja saa laajennettua verkostoaan.

      Olen itse ajatellut joskus mennä mukaan, mutta opiskelu on ollut niin rankkaa, ettei ole jaksanut ajatella sosiaalisia suhteita niin paljon, että oisin lähtenyt kuitenkaan. Lapsen kanssa eläminen ja hänen sairautensa hoitaminen on vienyt loputkin voimat. Olen nauttinut sitten niistä hetkistä, kun olen saanut elää vain itselleni ja levätä juuri Jouluna tai juhlapyhinä, kun lapsi on ollut muutaman päivän sukulaisissa tai lomalla. Yksinolo on juhlaa sellaiselle, joka ei saa koskaan levätä eikä elää hetkeäkään itselle. Telkkarin katselu (ja saa valita itse kanavan) ja lukeminen ovat olleet luksusta. Mutta nyt kun yhdet opinnot ovat ohi ja on työelämässä ja lapsi on isompi ja kulkee kavereiden kanssakin niin kaipaisi aikuisen seuraa tai sellaista ihmistä jonka kanssa saisi jakaa asioita ja tunteita. Mutta henkinen vapauskin on tullut niin tärkeäksi, ettei hevillä sitä haluaisi vaihtaa pois vain sen takia, että olisi joku...niin ymmärrän myöskin niitä, jotka ylistävät omana herranaan olemista. Oman itsensä herrakin voi kyllä aina aika ajoin hakeutua ihmisten pariin ja onhan netissäkin tutustuminen mahdollista.

      Jouluna sitä ei oikein tohdi toisten rauhaa häiritäkään, kun joulua pidetään perhejuhlana ja kaikki olettavat, että muilla on parempi joulu kuin itsellä.

      Näin keski-ikäisenä naisena sitä kaipaisi nimenomaan puheseuraa miehestäkin, joten keskustelutaito on tärkeää ja jotta osaisi keskustella, olisi tärkeää omata jonkinmoinen yleissivistys. Kiva mies osaa myös nauraa itselleen eikä vain toisille. Seksikin on tärkeää, mutta vaikka asiat muuten sujuisivat, niin se ei välttämättä suju. Seksi on niin riippuvainen siitä kemiasta joka toisen kanssa syntyy tai sitten ei. Mutta mies pelkkänä ystävänäkin tuo tärkeää miesnäkökulmaa asioihin ja keskusteluihin. Sitten taas seksi voi olla hienoa, eikä muuta yhteyttä oikein tunnu syntyvän. Meitä on niin moneksi.

      Tässä vinkkejä ainakin miehille siitä, mitä kuvittelen itseni kaltaisten naisten arvostavan.
      Toivotan teille kaikille ketjulaisille Hyvää Uutta Vuotta!! Uuden vuoden juhla on karnevaali, joten kenenkään ei tarvitse nököttää kotona.

      • kanssasi_

        Ei tuo raittius nyt ole todellakaan mikään taikasana ihmissuhdemarkkinoilla. Moni tuntemani yksinäinen ihminen ei juuri käytä sitä alkoholia.
        Ja se on todellinen ongelma,jos olet yksinäinen ja sinkku parinmuodostusiän jälkeen eli yli 30-kymppisenä,jäät kaikessa vähän ulkopuoliseksi ja ongelmat kärjistyvät.
        Ei siinä auta todellakaan mikään fiksuus tai hyvä käytös. Ja teihin itseään niin fiksuina pitäviin naisiin ei törmää käytännössä tai jos törmää,niin rima on sitten todella korkealla.


    • prrrrkle

      Olen 23 vuotias ja avovaimoni lisäksi minulla ei ole yhtään ystävää. Ei ole ollut enää moneen vuoteen, eikä tuo ole juuri elämääni haittannut, vaikka olisihan se ihan mukava jos olisi kavereitakin. En ole kovinkaan sosiaalinen ja ainoat ihmiskontaktit tapahtuvat asioita hoidellessa tai töissä, joita teen vain kausiluontoisesti keväästä syksyyn. Loppuvuosi kuluu sitten pääosin itsekseen, kun avovaimollakin on opiskelu, työt ja harrastukset.

      Uusiin ihmisiin tutustuminen on minulle nykyään erittäin vaikeaa ja lähes kaikki ihmiset tuntuvat niin kieroilta, etten jaksa edes yrittää. Kuunnellessani ihmisten keskusteluja, olen pistänyt merkille, että suurin osa keskusteluista käsittelee ainoastaan jonkun toisen ihmisen haukkumista tai heidän oman erinomaisuutensa korostamista.

      Baareissa en enää viihdy, koska sitä sähellystä ei jaksa selvinpäin katsoa ja olen huomannut, ettei alkoholi sovi minulle. Eikä muillekaan. Nuorempana tuli juotua muisti pois joka viikonloppu, eikä siitä koskaan seurannut mitään hyvää.

      Onneksi on netti keksitty, niin on ainakin joku tapa kuluttaa "elämäänsä".

    • ainut

      sori jos olette yksinäisiä niin teillä ei pitäisi olla sitä kaipuuta joka tuo sen tunteen joka on muka yksinäistä et jos olet yksin niin et voi tuntea toisen kaipuuta tai et osaa kaivata sitä seuraa ja läheisyyttä kun sulla ei ole siitä kokemusta jos olet yksin..?!!..?

    • peejoh

      Kyllä Yksinäisyys korostuu pitkinä pyhinä! Ja joulua pidetään perhejuhlana! Itse hakeuduin muitten yksinäisten seuraan. Vertaistuki toimii tässäkin asiassa? Tv.kokemusta on! Mut kotoo ei kukaan sua hae:)

    • ihminen vain

      Mielestäni kukaan ei tule koskaan olemaan elämässään täysin "yksin". Jos ajattelemme tätä filosofisestikin, niin olemmehan loppujen lopuksi aina oman itsemme ja ajatustemme kanssa. Oma asenne on tärkein, jos tunnet olevasi yksinäinen, silloin et voi muuta kuin psyykata itseäsi tottumaan siihen tunteeseen ja oppia tuntemaan itsesi. Minulla on kyllä hyviä ystäviä ja vietän paljon aikaa ulkona, mutta osaan olla täysin omissa oloissani kun sitä haluan ja nautin yksinäisyydestäni. Saan olla itseni kanssa ja ajatella asioita, tehdä mielenkiintoisia juttuja ja selvittää ajatuksiani täysin rauhassa ilman kenenkään hössötystä. Yksinäinen ihminen on yksinäinen vain jos haluaa olla. Voisiko vika omassa "yksinäisyydessä" olla sinussa? Jos todellakin miettii asiaa ja pohtii, miksi on yksinäinen, voisi tuolloin tehdä ehkä jotain asian eteen? Voisiko yksinäisyys johtua pelkästään siitä ettet SINÄ ole ollut kiinnostunut muista ihmisistä ja muusta kuin itsestäsi? Olet oman elämäsi herra - älä siis mieti yksinäisyyttä. Vain 100% itsensä tunteva ihminen voi olla yksinäinen ilman, että kokisi olevansa yksinäinen.

      • piisaa

        Tunnen monia avioeron kokeneita yksinäisiä ihmisiä, ja heidän katkeraa valitustaan siitä, kuinka heidät on JÄTETTY yksin. Tämä on täysin naurettavaa. En jaksa kuunnella yksinäisten ihmisten valitusta siitä kuinka huonosti heillä menee ja kuinka heitä masentaa. Hoitakaa itsenne kuntoon - siis kohdatkaa itsenne - älkääkä ruikuttako!


    • Elvis2

      Ei yksinäisyydessä mitää huonoa ole mutta se ei saa ottaa valtaa. Ihminen mieluusti haluaisi kokoaikaisen ystävän, kuten minäkin, mutta erinäisistä syistä se ei aina ole mahdollista. Toivottavasti pystyt löytämään ns. sielun veljen jolla on samoja mieltymyksen kohteita kuin sinulla.
      Uuden vuoden terveisin Eelis

    • asdfasdfaaaaaa

      kuuntelen yhä useammin sinkkukavereideni surua siitä, ettei ole ketään. Pitäisi varmaan olla jotakin kursseja parisuhteen muodostamisesta ja ylläpitämisestä. Eli jostakin pitää luopua, kun suhteeseen lähtee, kuten sinkkuelämästä, mutta jotain saa tilalle. Itselleni kävi sellainen onni kuusi vuotta sitten että löysin sen oikean. Missä mahtaa olla vika, kun nämä kauniit ja komeat, fiksut koulutetut kaverini eivät pidempiaikaista kumppania löydä.

    • 6+8

      Kiitos tsemppauksesta! Odotan jo uuttavuotta kauhulla, inhoan rakettien pauketta.

    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      260
      2501
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      187
      1599
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1406
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1136
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1129
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      219
      993
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      990
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      885
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      710
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      709
    Aihe