työvoimaviranomainen vaatii

täsmällisyyttä,

nöyryyttä, alistumista, ja aina työnhakija on vikapää........

No, kattelin omia tietojani netissä, ja mitä löysinkään, oli setä yhdistänyt kaksi työtodistusta ajaltaan ja jopa väärentänyt toisen ammatiksi väärän ammatin! No, ei se mitään............ Minä olen taas syypää....... Selvityspyyntö............

41

2299

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rohkee rotan syö...

Olet pelkuri jos alistut moiseen. Itse lähtisin pois hakijan paikalta jos minua kohdeltaisiin väärin työkkärissä. Sossu ei alenna toimeentulotukea jos sinulle lyödään karenssi työkkäristä jostain mainitsemasi kaltaisesta syystä.

Älä alistu, "Istu alas!!

• tässä itseäni

sanokaan. Ottaa vaan päähän se että nämä syyttäjät ja rankaisijat vaativat koko ajan jotain mutta oma esitys on noinkin heikko! Ja sama toimisto joka jo muutenkin niitä luottamuksellisia tietoja ja omia henkilökohtaisia arvioitaan itselleen tuntemattomasta ihmisestä jakelee kaiken maailman koirankusettajille!

Joo!

Ai sossu maksaa vaikkei olis työkkärissäkään - epäilen!

• ...muille!
        tässä itseäni kirjoitti:

sanokaan. Ottaa vaan päähän se että nämä syyttäjät ja rankaisijat vaativat koko ajan jotain mutta oma esitys on noinkin heikko! Ja sama toimisto joka jo muutenkin niitä luottamuksellisia tietoja ja omia henkilökohtaisia arvioitaan itselleen tuntemattomasta ihmisestä jakelee kaiken maailman koirankusettajille!

Joo!

Ai sossu maksaa vaikkei olis työkkärissäkään - epäilen!

Tässä puhuu ihminen joka ei tiedä asioista tarpeeksi. Ottakaa ihmiset selvää oikeuksistanne.

Mikäli saat karenssia työkkäristä, niin sinulle kuuluu silti minimitoimeentulotuki jonka maksaa sen 8.n viikon ajan sossu. Ja jos et ole ihan tahallais aiheuttanut karenssia niin se -20% alennus ei tule voimaan.

www.kysyjätkäsossustamitenasiaton.net :-)

• siihen toimeentulotukeen
        ...muille! kirjoitti:

Tässä puhuu ihminen joka ei tiedä asioista tarpeeksi. Ottakaa ihmiset selvää oikeuksistanne.

Mikäli saat karenssia työkkäristä, niin sinulle kuuluu silti minimitoimeentulotuki jonka maksaa sen 8.n viikon ajan sossu. Ja jos et ole ihan tahallais aiheuttanut karenssia niin se -20% alennus ei tule voimaan.

vaikuttaa esim. se onko ihmisellä pankissa edes vähän jotain omia rahoja - niin saako sitä sittekin! Mä vähän epäilen, että tässä vaikuttaa moni asia - ens pitää tyhjentää omat tilit kun sen kolmen kuukauden eli neljän kuukauden karenssin saat ja vasta sitten mennä sinne sossun tädin luo kerjäämään ja tuottamaan sillekin paskaämmälle iloa ja riemua!

• asia ollutkaan
        ...muille! kirjoitti:

tuo vaan työvoimaviranomaisen vaatimukset ja omat tekemiset! Mutta ehkä tässä on taas esimerkki siitä että työelämässä pärjää ne jotka nyt on noin ja suurin piirtein, toiset taas ei ja nämä toiset on niitä joilta aina vaaditaan jotain ja jos tekee jotain niin vaaditaan jotain muuta, niin joo.......

• vikaa

Hakijalla päässä jos ei kykene työtodistuksella osoittamaan merkinnän virheelliseksi ja siten vetämään pois selvityspyynnön toimikunnasta, mikäli selvitys edes johtui kyseisestä merkinnästä,lol. Hanki elämä jossa itse vaikutat lopputulokseen.

• eli jos et

ihan ymmärrä mistä on kirjoitettu, älä veivaa omia pään vikojas tänne! Selvityspyyntö niin mikä selvityspyyntö. Asia oli se että virkailijat ovat itse niin ylimielisiä että kirjaavat asiakkaan papereista tiedot omiin rekistereihinsä väärin ja väärentäen. Niin! Tuskin siitä voi esittää selvityspyyntöä muulle kuin ko. virkailijalle itselleen...........

Hanki sinä elämä, jossa pysyt erossa toisten elämistä!

• nimitys olemassa

ainakin ja se on BESSERWISSER!

• olet tyyppiesimerkki

ihmistyypistä joka on mielestäni tyhmimmästä päästä: eli sinä näet tässä nyt kirjoittajan olevan se jolle sinä naurat ja joka ansaitsee sinun muka viisaamman ihmisen vahingonilon. No, kenestä tässä nyt itse asiassa oli kyse? Työvoimavirkailijasta ja siitä tekeekö hän muka oikein ja niin kuin pitää! ÄLÄ TUO SITÄ TYHMYYTTÄSI TÄNNE!

• rikos!!!!!
        eli jos et kirjoitti:

ihan ymmärrä mistä on kirjoitettu, älä veivaa omia pään vikojas tänne! Selvityspyyntö niin mikä selvityspyyntö. Asia oli se että virkailijat ovat itse niin ylimielisiä että kirjaavat asiakkaan papereista tiedot omiin rekistereihinsä väärin ja väärentäen. Niin! Tuskin siitä voi esittää selvityspyyntöä muulle kuin ko. virkailijalle itselleen...........

Hanki sinä elämä, jossa pysyt erossa toisten elämistä!

Itse entisenä työvoimatoimiston virkailijana tiedän, että väärin perustein tehty selvityspyyntö voidaan vetää pois toimikunnasta tai käsitellä nopeutetusti. Alkuperäinen työtodistus oikaisee asian. Jos nyt kuitenkin jotain on väärennetty ihan itsesi asiassa, voit toki juridisesti käräjäoikeuden tai mv. avulla oikaista seikan, käyttäen todisteena työtodistustasi.

Älä pelle kysele jos et kestä vastauksia. Tietysti saatat olla vain käärmeissäsi kun huomasit itse mokanneesi ja hyökkäyshän on paras puolustus vai mitä;)

• pyysi anteeksi
        rikos!!!!! kirjoitti:

Itse entisenä työvoimatoimiston virkailijana tiedän, että väärin perustein tehty selvityspyyntö voidaan vetää pois toimikunnasta tai käsitellä nopeutetusti. Alkuperäinen työtodistus oikaisee asian. Jos nyt kuitenkin jotain on väärennetty ihan itsesi asiassa, voit toki juridisesti käräjäoikeuden tai mv. avulla oikaista seikan, käyttäen todisteena työtodistustasi.

Älä pelle kysele jos et kestä vastauksia. Tietysti saatat olla vain käärmeissäsi kun huomasit itse mokanneesi ja hyökkäyshän on paras puolustus vai mitä;)

Tyypillinen asenne, jos työvoimavirkailija tekee virheen, se on työnhakijan vika. Tarkoitatko, että niitä virheitä tehdään niin paljon, että on viisasta syynätä joka kirjain mitä virkailija kirjaa?

No minulta virkailija pyysi sentään virhettään anteeksi ja lupasi jatkossa olla tarkempi amk-todistusten kanssa. Omalla kohdallani ei seurauksia tullut siitä, että en ottanut itselleni liian vaikeita töitä vastaan ja sain melkein heti oman alani paikan työkkärin kautta kun asian korjasin.

Sinä kyllä vaikutat aika soveltumattomana alalle, onneksi olet entinen. Kestätkö itse?

• kestän joo:)
        pyysi anteeksi kirjoitti:

Tyypillinen asenne, jos työvoimavirkailija tekee virheen, se on työnhakijan vika. Tarkoitatko, että niitä virheitä tehdään niin paljon, että on viisasta syynätä joka kirjain mitä virkailija kirjaa?

No minulta virkailija pyysi sentään virhettään anteeksi ja lupasi jatkossa olla tarkempi amk-todistusten kanssa. Omalla kohdallani ei seurauksia tullut siitä, että en ottanut itselleni liian vaikeita töitä vastaan ja sain melkein heti oman alani paikan työkkärin kautta kun asian korjasin.

Sinä kyllä vaikutat aika soveltumattomana alalle, onneksi olet entinen. Kestätkö itse?

Sen ainakin opin että kaikilla virkailijoilla on erilainen työote. Jos on kiirettä, ei kaikkien tietojen läpikäyminen aina kuulu siihen toviin jonka hakija toimistossa istuu.

Pointti onkin se, että molemmin puolin virheitä sattuu ja ne on AINA oikaistavissa. Usein vaan käy niin ettei hakija tai taitamaton/kokematon virkailija kovin herkästi oikaise asiaa henkilökohtaisista syistä tai asia vain jää oikaisematta.

Ministeriön alla toimiessa dokumentit ohjaavat toimintaa ja siten se jättää mahdollisuuden kirjaamisvirheille. Hakijan vastuulla on kuitenkin hoitaa asioitaan ja huolehtia että hänen asioitaan hoidetaan säntillisesti.

En todellakaan sopinut alalle koska inhosin hakijoiden rivittämistä, vaikka kyvyt asioidensa hoitamiseen olivat hyvin erilaisia (kielitaito, tarkkaavaisuus ym.). Eli liian jäykkää, BYROKRATIAA

• kun tässä tuodaan
        rikos!!!!! kirjoitti:

vain ilmi miten suurpiirteisesti nämä virkailijat itse toimivat! ja tuskinpa olet mikään virkailija missään ollutkaan, otit vain tuon naiivin tavan nyt että ikään kuin auktoriteettina ja ns. korkeammalla pallilla istuvana kirjoittelet ja olet luovinasi pelkoa vastaajaan...... Naiivi!

• hoitaa asioitaan
        kestän joo:) kirjoitti:

Sen ainakin opin että kaikilla virkailijoilla on erilainen työote. Jos on kiirettä, ei kaikkien tietojen läpikäyminen aina kuulu siihen toviin jonka hakija toimistossa istuu.

Pointti onkin se, että molemmin puolin virheitä sattuu ja ne on AINA oikaistavissa. Usein vaan käy niin ettei hakija tai taitamaton/kokematon virkailija kovin herkästi oikaise asiaa henkilökohtaisista syistä tai asia vain jää oikaisematta.

Ministeriön alla toimiessa dokumentit ohjaavat toimintaa ja siten se jättää mahdollisuuden kirjaamisvirheille. Hakijan vastuulla on kuitenkin hoitaa asioitaan ja huolehtia että hänen asioitaan hoidetaan säntillisesti.

En todellakaan sopinut alalle koska inhosin hakijoiden rivittämistä, vaikka kyvyt asioidensa hoitamiseen olivat hyvin erilaisia (kielitaito, tarkkaavaisuus ym.). Eli liian jäykkää, BYROKRATIAA

eli menkää nyt hyvät ihmiset tsekkaamaan netin kautta tietonne mitä se virkailija sinne on sepustanut! Ei voi luottaa että kirjataan juuri ja vain se mitä virkailijan eteen tuodaan ihan kirjallisesti! Hakijan velvollisuus ja vastuu - virkailija on vastuuvapaa ja saa viitsimättömyyttään korjailla stoorii!

• pointti on...
        kun tässä tuodaan kirjoitti:

vain ilmi miten suurpiirteisesti nämä virkailijat itse toimivat! ja tuskinpa olet mikään virkailija missään ollutkaan, otit vain tuon naiivin tavan nyt että ikään kuin auktoriteettina ja ns. korkeammalla pallilla istuvana kirjoittelet ja olet luovinasi pelkoa vastaajaan...... Naiivi!

Kaikki tekee virheitä, minä varsinkin. Mikset vain mene työvoimatoimistoon ja oikaise asiaa. Miksi vuodattaa tänne ja kun joku vastaa samalla temmolla kuin oma tuotantosi, alatkin kiukutella muista asioista.

MENE VAIN OIKAISEMAAN, silloin se syyllinen selviää, jos vain yksi henkilö.

• millainen jääräpää
        pointti on... kirjoitti:

Kaikki tekee virheitä, minä varsinkin. Mikset vain mene työvoimatoimistoon ja oikaise asiaa. Miksi vuodattaa tänne ja kun joku vastaa samalla temmolla kuin oma tuotantosi, alatkin kiukutella muista asioista.

siellä on! Vai kiukutellaan muista asioista - no kun sinä jääräpää rupeat niitä muita asioita tänne veivaamaan itsepäisesti! Tarkoitus on mennäkin oikaisemaan kun vaan liikenneyhteydet kilometrien päähän toimivat! Jääräpää! Ai miksi vuodattaa tänne? Eikö virkailijoitten virheistä ja ylimielisestä asenteesta, olemattomasta tarkkuudesta saa kirjoittaa - miksei? Siksikö kun he ovat virkailijoita ja olennaisesti koskemattomia kaikissa puuhissaan, heidän teoistaan tai päätöksistään ei saa valittaa - senhän tietävät kaikki! Suomalainen virkamieskunta kaikkinensa suurta suojattua ihmisryhmää ja useimmiten aiheetta!

• syyllinen selviää, jos vain...
        pointti on... kirjoitti:

Niin no, eiköhän se kirjaaja ole jo tiedossa kun kerran siinä vastapäätä istui ja nimikirjaimet näkyvät netin lomakkeellakin! Että sinä ja sinun virkailijataustasi!

• väärä tutkinto

Minulla oli väärä tutkinto. Ihmettelin, kun tuli osoituksia osa-aikalisälle sellaisiin paikkoihin, mihin ei ollut ammattitaitoa ollenkaan, kuten joku ohjelman tekijä johonkin tietojärjestelmiin. Sanoinkin ko. virkailijalle (puolituttu, valitettavasti) niin hän vain sanoi että kyllä sinä osaat. No sitten sattui toinen virkailija ja ihmetteli kun kyselin sellaisen alan töitä, mihin ei ole koulutusta, "vähäpätöisempiä" toimistotöitä. No suu pyöreänä kysyin että häh, enhän ja sitten katsottiin. Minulle oli kirjattu tietotekniikan insiinöörin koodi, kun olen liiketalouden tradenomi. no kyllähän sitä niitä hommia osaa.. ko. virkalijan selitys oli, että hän luuli että sinä opiskelet insinööriksi - olin hakenut ko. kouluun mutta en päässyt. Ei siis edes katsonut todistustani, vaan laittoi mitä itse luuli minun olevan!

• vastaa

Ihmisiä mekin oltiin silloinkin, eli virheitä tuli joita sitten oikaistiin. Väärennöksistä en kuullut, mutta sori vaan jos osui kohdallesi.

Hauskaa jos koet syyn olevan aina siellä toisessa päässä, etkä toleroi kanssaihmisen virheitä.LOL

Ainakin ansaitsit tuon pienen ärsytyksen joka kasvoi ihan omassa päässäsi. Jos asioitaan ei osaa hoitaa pitää hankkia asioiden hoitaja.

• ihanko totta

Miten sinä väännät tämän asian nyt siihen suuntaan että kirjoittaja ei osaa hoitaa asioitaan? Eikö hän ole asiansa hoitanut kun on todistukset virkailijan nenän eteen toimittanut, pitääkö se asian hoitaminen viedä niin pitkälle että menee sen tyypin selän taakse tsekkaamaan että se kirjoittaa asiat oikein koneelleen? Kuka ei hoitanut asioita - sanoisin että se virkailija! Mitäs muuta sinä tiedät kirjoittajan asioiden hoitokyvystä, sinullako riittää kykyä hoitaa asioita kun tiedät sossun suhteen oikeutesi?
        Väärennös: No, jos eteen tuoduissa asiakirjoissa on ilmoitettu muutama ajankohta ja jokaiseen ajankohtaan eri tehtävä jotka siis täysin ovat erilaiset, kun virkailija yhdistää ajankohdat ja kirjaa tehtävänkin vain jonain yhtenä, niin tekeekö oikein vai olisiko kyseessä ylimielisyydessä tehty asiakirjaväärennös? Kuka ei hoitanut asiaa niin kuin piti? Sinulla on outo tapa siirtää syyllisyys väärään paikkaan? Kieroutunut katsantokanta!

• yhdistäminen
        ihanko totta kirjoitti:

Miten sinä väännät tämän asian nyt siihen suuntaan että kirjoittaja ei osaa hoitaa asioitaan? Eikö hän ole asiansa hoitanut kun on todistukset virkailijan nenän eteen toimittanut, pitääkö se asian hoitaminen viedä niin pitkälle että menee sen tyypin selän taakse tsekkaamaan että se kirjoittaa asiat oikein koneelleen? Kuka ei hoitanut asioita - sanoisin että se virkailija! Mitäs muuta sinä tiedät kirjoittajan asioiden hoitokyvystä, sinullako riittää kykyä hoitaa asioita kun tiedät sossun suhteen oikeutesi?
        Väärennös: No, jos eteen tuoduissa asiakirjoissa on ilmoitettu muutama ajankohta ja jokaiseen ajankohtaan eri tehtävä jotka siis täysin ovat erilaiset, kun virkailija yhdistää ajankohdat ja kirjaa tehtävänkin vain jonain yhtenä, niin tekeekö oikein vai olisiko kyseessä ylimielisyydessä tehty asiakirjaväärennös? Kuka ei hoitanut asiaa niin kuin piti? Sinulla on outo tapa siirtää syyllisyys väärään paikkaan? Kieroutunut katsantokanta!

Mikäli kyseessä oli määräaikainen työsuhde, yhdistämisellä ei ole merkitystä selvityspyynnön kannalta. Mikäli taas kyseessä irtisanominen jomman kumman osapuolen toimesta, niin aina selvityspyyntö, kirjattiinpa sitten miten vain.

Ainoastaan tuotannolliset ja taloudelliset syyt ovat irtisanomisessa poikkeus. Silloin asiaa ei selvitetä toimikunnassa.

Ei vian tarvitse olla yhdessä päässä. Kysymys on käsittääkseni selvityspyynnöstä jonka koet saaneesi väärän kirjauksen takia.

Jos kuitenkin toinen työsuhteistasi oli määräaikainen ja toisessa jompi kumpi irtisanoi, niin selvityspyyntö pitää silti tehdä koskien jälkimmäistä.

Ikävää ja todellista. Harmi etten tuonut olemattomalla sarkastisuudellani perus ideaa julki aiemmin. Nöyristelee'''

• ja pidät omaa
        yhdistäminen kirjoitti:

Mikäli kyseessä oli määräaikainen työsuhde, yhdistämisellä ei ole merkitystä selvityspyynnön kannalta. Mikäli taas kyseessä irtisanominen jomman kumman osapuolen toimesta, niin aina selvityspyyntö, kirjattiinpa sitten miten vain.

Ainoastaan tuotannolliset ja taloudelliset syyt ovat irtisanomisessa poikkeus. Silloin asiaa ei selvitetä toimikunnassa.

Ei vian tarvitse olla yhdessä päässä. Kysymys on käsittääkseni selvityspyynnöstä jonka koet saaneesi väärän kirjauksen takia.

Jos kuitenkin toinen työsuhteistasi oli määräaikainen ja toisessa jompi kumpi irtisanoi, niin selvityspyyntö pitää silti tehdä koskien jälkimmäistä.

Ikävää ja todellista. Harmi etten tuonut olemattomalla sarkastisuudellani perus ideaa julki aiemmin. Nöyristelee'''

tulkintaasi oikeana - tyypillistä yksisilmäistä ajattelua! Tässä kun ei ole mistään selvityspyynnöistä kyse vaan siitä miten suurpiirteisiä virkailijat kokevat olevansa oikeutettuja olemaan kun taas hakijalta itseltään edellytetään millin tarkkaa toimintaa! Sinulle on sitten ihan sama jos sun luottokorttias sitten veloteltais ihan suurpiirteisesti vaan ja vähän niin kuin sinne päin!

"Kysymys on käsittääkseni selvityspyynnöstä jonka koet saaneesi väärän kirjauksen takia."

Oletko ihan varma että sinun käsityksesi asioista o nyt se oikea! Etkä edes suostu luopumaan käsityksestäsi vaan veivaat yhä edelleen!

• Luin väärin
        ja pidät omaa kirjoitti:

tulkintaasi oikeana - tyypillistä yksisilmäistä ajattelua! Tässä kun ei ole mistään selvityspyynnöistä kyse vaan siitä miten suurpiirteisiä virkailijat kokevat olevansa oikeutettuja olemaan kun taas hakijalta itseltään edellytetään millin tarkkaa toimintaa! Sinulle on sitten ihan sama jos sun luottokorttias sitten veloteltais ihan suurpiirteisesti vaan ja vähän niin kuin sinne päin!

"Kysymys on käsittääkseni selvityspyynnöstä jonka koet saaneesi väärän kirjauksen takia."

Oletko ihan varma että sinun käsityksesi asioista o nyt se oikea! Etkä edes suostu luopumaan käsityksestäsi vaan veivaat yhä edelleen!

Äsken vielä luin alkuperäisen ketjun ensimmäisen viestin ja se päättyi sanaan selvityspyyntö. Voi hirveää, olen koko ajan puhunut eri asiasta. Voi kuinka kestän tämän,nyyh.

En tietenkään siinä tapauksessa ole entinen virkailija, vaan lukihäiriöinen ääliö, joka kiusaa lähimmäistään hänen tuskassaan, anteeksi anteeksi....

Kamalaa jos ne virkailijat ovat niin ylimielisiä pikku hitlereitä. Sinä tietysti menit sinne toimistoon iloisena ja reippaana ja se saatanan jälkeläinen kirjasi kaiken väärin. Vedän kaiken takaisin kahdesti.

ANTEEKSI vielä sinulle työttömälle yhteiskunnan murjomalle raukalle, ei säälistä vaan ihan myötätunnosta ja pahoillaan olosta.

Hyvää uuttavuotta ja työllistymistä toivoopi onneton luuseri;)

• Sinä se et osaa lopettaa
        Luin väärin kirjoitti:

Äsken vielä luin alkuperäisen ketjun ensimmäisen viestin ja se päättyi sanaan selvityspyyntö. Voi hirveää, olen koko ajan puhunut eri asiasta. Voi kuinka kestän tämän,nyyh.

En tietenkään siinä tapauksessa ole entinen virkailija, vaan lukihäiriöinen ääliö, joka kiusaa lähimmäistään hänen tuskassaan, anteeksi anteeksi....

Kamalaa jos ne virkailijat ovat niin ylimielisiä pikku hitlereitä. Sinä tietysti menit sinne toimistoon iloisena ja reippaana ja se saatanan jälkeläinen kirjasi kaiken väärin. Vedän kaiken takaisin kahdesti.

ANTEEKSI vielä sinulle työttömälle yhteiskunnan murjomalle raukalle, ei säälistä vaan ihan myötätunnosta ja pahoillaan olosta.

Hyvää uuttavuotta ja työllistymistä toivoopi onneton luuseri;)

vaan jääräpäisesti jatkat. Ei tullut mieleesi vaihtoehto että selvityspyyntö osoitettaisiin sille virkailijalle ihan vaan vaihteen vuoksi! Perkele, istu kuin täi tervassa siinä omassa entisessä virkailijan persoonassasi - olit itse varmaan suurin pikku hitler! Hahahahaaaaaaa............... Anna kaasuu jo!

• taas mokasin
        Sinä se et osaa lopettaa kirjoitti:

vaan jääräpäisesti jatkat. Ei tullut mieleesi vaihtoehto että selvityspyyntö osoitettaisiin sille virkailijalle ihan vaan vaihteen vuoksi! Perkele, istu kuin täi tervassa siinä omassa entisessä virkailijan persoonassasi - olit itse varmaan suurin pikku hitler! Hahahahaaaaaaa............... Anna kaasuu jo!

Se onkin uutta se selvityspyyntö virkailijalle, ettäkö oikein toimikuntaan menossa. Tuollaisen suuren kirjoittajan tekstit ei aina aukene tälläisille pienille ja mitättömille.

Annan nyt (ehkäpä) rauhan nerolle joka väsää suurta ja merkitsevää Selvityspyyntöä oman aluetoimistonsa surkealle virkamiesraukalle.

En tohdi kuvitella sitä valtavaa mediamylläkkää mikä syntyy:) Käy kampaajalla ja manikyyrissä, että tulee hyviä kuvia.

Ai niin muista ilmoittaa kuvauspalkkioista ja artikkelipalkkioista (puhumattakaan saamistasi etelänlomista) työkkäriin, ettei mene turva työttömältä taas.

Onnea selvitystyöhön toivoo surkeista surkein;),LOL

• ei ollut ylimielisellä
        taas mokasin kirjoitti:

Se onkin uutta se selvityspyyntö virkailijalle, ettäkö oikein toimikuntaan menossa. Tuollaisen suuren kirjoittajan tekstit ei aina aukene tälläisille pienille ja mitättömille.

Annan nyt (ehkäpä) rauhan nerolle joka väsää suurta ja merkitsevää Selvityspyyntöä oman aluetoimistonsa surkealle virkamiesraukalle.

En tohdi kuvitella sitä valtavaa mediamylläkkää mikä syntyy:) Käy kampaajalla ja manikyyrissä, että tulee hyviä kuvia.

Ai niin muista ilmoittaa kuvauspalkkioista ja artikkelipalkkioista (puhumattakaan saamistasi etelänlomista) työkkäriin, ettei mene turva työttömältä taas.

Onnea selvitystyöhön toivoo surkeista surkein;),LOL

ex-virkailijalla enää mitään asiaakaan sanottavana, kunhan vaan haluaa sen viimeisen sanan. Juup, niin ne virkamiesherrat/rouvat käyvät manikyyreissä ja kampaajilla että olisivat edustavan näköisiä siellä pöytänsä takana tarkkaa supervalvontatyötään tehdessään.......... LOLleistä tulee mieleen kyllä ihan lollobrigidat! Lollo lollo - vietä räiskyvä uus vuos virkamieskavereittes kanssa ja hakijat pysykää tarkkoina ja välttäkää virkamiehiä 2.1., niillä on krapula.

• lyhenne
        ei ollut ylimielisellä kirjoitti:

ex-virkailijalla enää mitään asiaakaan sanottavana, kunhan vaan haluaa sen viimeisen sanan. Juup, niin ne virkamiesherrat/rouvat käyvät manikyyreissä ja kampaajilla että olisivat edustavan näköisiä siellä pöytänsä takana tarkkaa supervalvontatyötään tehdessään.......... LOLleistä tulee mieleen kyllä ihan lollobrigidat! Lollo lollo - vietä räiskyvä uus vuos virkamieskavereittes kanssa ja hakijat pysykää tarkkoina ja välttäkää virkamiehiä 2.1., niillä on krapula.

Sanoista lots of laughning eli paljon naurua. Sitä on kanssasi piisannut. Kiitos vielä loistavasta reagoinnistasi, LOL

• lyhenne on tiedossa
        lyhenne kirjoitti:

Sanoista lots of laughning eli paljon naurua. Sitä on kanssasi piisannut. Kiitos vielä loistavasta reagoinnistasi, LOL

ja se muuten tarkoittaa lots of laughing - eli opettele nyt sitten kaikessa ylivertaisuudessasi kirjoittamaan englantia - heh. LOLista voi tulla mieleen ne lollot vaikka tietäisi lyhenteen merkityksenkin - jästipäitten kuningas tunnut olevan! Ei siis typerämpää ihmissorttia voi olla kuin se joka ei todellakaan näe itse asiaa eli tässä tapauksessa työvoimavirkailijan tekemää virhettä ja sitä että se virhe ei ehkä koskaan edes paljastuisi ellei olisi mahdollisuutta katsella tietojaan netin kautta - höh - sinun mielestäsi se virhe on merkityksetön ja itse asiassa siis työnhakijan itsensä aiheuttama. Siis miten tuo jälkimmäinen olisi mahdollista kun on hoitanut asiansa ja toimittanut asiakirjat virkailijan eteen mutta virkailija itse kirjaa asiat väärin? Siis mitä teki työnhakija väärin? Ja huom. virhe saattaa jäädä huomaamatta kunnes joskus ehkä aikojenkin päästä se saattaa tulla eteen ja silloin kukaan ei muista sitä että asiakirjat olivat asianmukaiset ja toimitettu kirjaajan eteen mutta kirjaaja itse teki virheen kun oikoi! Haista sinä LOL vaan oma ......

• Kantaa...

...Ihmisiä mekin oltiin silloinkin, eli virheitä tuli joita sitten oikaistiin...

Alalla työskennelleenä en jaksanut olla jatkuvasti ihmettelemättä sitä, että työkkärin virkailijan virheen ainut maksumies/nainen oli ja on työtön.

• Syyllinen kuka syytön

"Hauskaa jos koet syyn olevan aina siellä toisessa päässä, etkä toleroi kanssaihmisen virheitä.LOL"
        Tässä tapauksessa syy oli siellä ja on kysyjänkin kohdalla siellä toisessa päässä eli työvoimatoimistossa, se sinun on nieltävä lollisti.

"Jos asioitaan ei osaa hoitaa pitää hankkia asioiden hoitaja. "
        Tarkoitatko, että työvoimatoimiston virkailijoilla pitää olla asioiden hoitaja, koska eivät osaa hoitaa työtään? Se työllistäisikin monta fiksua työtöntä ja työttömyystilastot paranisivat.

• virkailijat
        Kantaa... kirjoitti:

...Ihmisiä mekin oltiin silloinkin, eli virheitä tuli joita sitten oikaistiin...

Alalla työskennelleenä en jaksanut olla jatkuvasti ihmettelemättä sitä, että työkkärin virkailijan virheen ainut maksumies/nainen oli ja on työtön.

kun ovat usein työllistettyjä pitkänkin työttömyyden jälkeen, joten ei niiltä voi mitään mahdottomia kognitiivisia toimintoja vaatia....mie sain sielä palkkaa 1600 e revi siitä

• tähän..
        lyhenne on tiedossa kirjoitti:

ja se muuten tarkoittaa lots of laughing - eli opettele nyt sitten kaikessa ylivertaisuudessasi kirjoittamaan englantia - heh. LOLista voi tulla mieleen ne lollot vaikka tietäisi lyhenteen merkityksenkin - jästipäitten kuningas tunnut olevan! Ei siis typerämpää ihmissorttia voi olla kuin se joka ei todellakaan näe itse asiaa eli tässä tapauksessa työvoimavirkailijan tekemää virhettä ja sitä että se virhe ei ehkä koskaan edes paljastuisi ellei olisi mahdollisuutta katsella tietojaan netin kautta - höh - sinun mielestäsi se virhe on merkityksetön ja itse asiassa siis työnhakijan itsensä aiheuttama. Siis miten tuo jälkimmäinen olisi mahdollista kun on hoitanut asiansa ja toimittanut asiakirjat virkailijan eteen mutta virkailija itse kirjaa asiat väärin? Siis mitä teki työnhakija väärin? Ja huom. virhe saattaa jäädä huomaamatta kunnes joskus ehkä aikojenkin päästä se saattaa tulla eteen ja silloin kukaan ei muista sitä että asiakirjat olivat asianmukaiset ja toimitettu kirjaajan eteen mutta kirjaaja itse teki virheen kun oikoi! Haista sinä LOL vaan oma ......

Ihminen on ammattitaitonsa huipulla siinä vaiheess, kun pystyy myöntämään tekemänsä virheet ja korjaamaan ne. Se, joka ei mielestään tee virheitä, ei opikaan mitään. Itse kuvittelevat olevansa hyviä, mutta oppimiskyvytön ei sitä ole. Omasta mielestään työssään täydellinen on vielä kovin pohjalla ammattitaitonsa saavuttamisessa. Virheistä oppii, mutta ne, jotka eivät niitä myöntämään kykene, junnaavat paikoillaan ja ainoa osaaminen on itsensä kehuskelu.

• parasta oikaista asia

Sillä jossain myöhemmässä vaiheessa asia todella käännetään sinun syyksesi, sinä olet johtanut työvoimavirkailijaa harhaan ja antanut vääriä tietoja, vaikka siis itse asiassa työvoimavirkailija itse on "oikonut" ja kirjannut väärin. Eikö työvoimatoimiston sähköisen asiakirjan pitäisi olla yhdenpitävä työvoimavirkailijan eteen toimitettujen paperien kanssa?

• sossuksi

oli laitettu sitten vahingossa
      vittu ei ihme ettei silloin tullut työtarjouksia

ääliöitä on työkkärin työntekijät täynnä

• löytyvän töitä

ilman työkkärin apujakin...:))))))))

• löytyvän töitä kirjoitti:

ilman työkkärin apujakin...:))))))))

eksyy toisinaan työnhakijan tietoihin. Siksi tämän kannattaakin tarkistaa ne omat tietonsa, jotka on kirjattu työvoimatoimiston rekisteriin.
        Kuinka käy, jos virheellisten tietotallenteitten takia sopimattoman työosoituksen saanut työtön hakee kyseistä paikkaa? Todennäköisesti häntä ei valita mutta miten hanakasti työvoimatoimisto rankaisee työtöntä tällaisessa tapauksessa? Ei kai valituksi tulematta jääminen ole karenssiperuste silloin, kun hakija ei ole omin menettelyin aiheuttanut hylkytuomiotaan. (Toisaalta: olen lukenut niinniinniinniiin paljon työvoimaviranomaisten käyttämästä mielivallasta ja mielihaluisesta karenssivasaroin nuijimisesta, että en ihan hirveän kamalan suuresti hämmästy ja äimisty siitä, että jossain päin maatamme parastaankin yrittänyttä työtöntä työnhakijaa rangaistaan karenssein, jos hän ei saa hakemaansa työpaikkaa.)

• tuo ei voi olla
        piruitte kirjoitti:

eksyy toisinaan työnhakijan tietoihin. Siksi tämän kannattaakin tarkistaa ne omat tietonsa, jotka on kirjattu työvoimatoimiston rekisteriin.
        Kuinka käy, jos virheellisten tietotallenteitten takia sopimattoman työosoituksen saanut työtön hakee kyseistä paikkaa? Todennäköisesti häntä ei valita mutta miten hanakasti työvoimatoimisto rankaisee työtöntä tällaisessa tapauksessa? Ei kai valituksi tulematta jääminen ole karenssiperuste silloin, kun hakija ei ole omin menettelyin aiheuttanut hylkytuomiotaan. (Toisaalta: olen lukenut niinniinniinniiin paljon työvoimaviranomaisten käyttämästä mielivallasta ja mielihaluisesta karenssivasaroin nuijimisesta, että en ihan hirveän kamalan suuresti hämmästy ja äimisty siitä, että jossain päin maatamme parastaankin yrittänyttä työtöntä työnhakijaa rangaistaan karenssein, jos hän ei saa hakemaansa työpaikkaa.)

mahdollista, koska työvoimatoimisto ei voi pakottaa työnantajaa palkkaamaan ketään ja jos työnantaja ei kelpuuta työnhakijaa niin sehän on työnantajan asia eikä työnhakijan! Kaiken lisäksi työhönosoituksia lähetetään samasta paikasta varmasti useammalle kuin yhdelle työttömälle! Työhönosoitukseen reagoimattomuus sen sijaan voi johtaa karenssiin ilmeisesti.........

• Roikkuu...
        piruitte kirjoitti:

...Todennäköisesti häntä ei valita mutta miten hanakasti työvoimatoimisto rankaisee työtöntä tällaisessa tapauksessa?---

Tuo riippuu täysin siitä, mitä työnantaja ilmoittaa työkkärissä sen syyksi, miksi ei valinnut työtöntä tehtävään.

• Roikkuu...
        piruitte kirjoitti:

...Todennäköisesti häntä ei valita mutta miten hanakasti työvoimatoimisto rankaisee työtöntä tällaisessa tapauksessa?---

Tuo riippuu täysin siitä, mitä työnantaja ilmoittaa työkkärissä sen syyksi, miksi ei valinnut työtöntä tehtävään.

• Mielestä...
        tuo ei voi olla kirjoitti:

mahdollista, koska työvoimatoimisto ei voi pakottaa työnantajaa palkkaamaan ketään ja jos työnantaja ei kelpuuta työnhakijaa niin sehän on työnantajan asia eikä työnhakijan! Kaiken lisäksi työhönosoituksia lähetetään samasta paikasta varmasti useammalle kuin yhdelle työttömälle! Työhönosoitukseen reagoimattomuus sen sijaan voi johtaa karenssiin ilmeisesti.........

...ja jos työnantaja ei kelpuuta työnhakijaa niin sehän on työnantajan asia eikä työnhakijan!...

Jos työnantaja ilmoittaa esim., että työnhakija asetti sellaisia vaatimuksia, ettei tullut valituksi, työantajalla oli paha päivä ja hän ilmoitti, että työtön vaikutti työhaluttomalta, olipa asian laita miten vain, tms., niin karenssi tulee.

...Kaiken lisäksi työhönosoituksia lähetetään samasta paikasta varmasti useammalle kuin yhdelle työttömälle!,,,

Näinhän se on. Vaan onpa käynyt niinkin, että työhönosoitus lähetettiin viidelle. Yksi sai työn, neljä karenssin...

Karensseja tehtaillaan vuositasolla n. 60 000. Nykyisenkaltaisen orjalainsäädännön aikaan moni noista lienee vaihtunut rangaistustyössäoloehtoon.

...Työhönosoitukseen reagoimattomuus sen sijaan voi johtaa karenssiin ilmeisesti.........

Näinhän se on. Tai ei vain voi johtaa, vaan johtaa. Aina. Myös tilanteessa, jossa työtön ei jostain syystä ole saanut työhönosoitusta. Posti kadottaa vuositasolla oman ilmoituksensa mukaan n. 11 000 - 13 000 lähetystä. Kuinkahan moni noista johti karenssiin?

Työhönosoituskirjeet lähetetään ns. e-kirjeinä. Siinä työvoimatoimiston virkailija painaa nappia ja kirje tulostuu postikeskuksessa. Jos tulostuu. Tulostumattomuuteen voi johtaa monia syitä.

• näin ne sanoo
        tuo ei voi olla kirjoitti:

On minua karenssilla uhkailtu samasta syystä. "Missähän se mahtaa se syy piillä!" tokaisi työkkärin täti tomerana. On kuulemma harkintavaltaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3101
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      152
      1219
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe