Hei, osaisikohan joku kertoa mitä ihmeen näppyjä tytöllämme on pyllyssä.
Tyttö on 8.5kk vanha ja iho on ollut aina hyvä. Ei kertaakaan vaippaihottumaa tai muutakaan.
Nyt viikon verran tytöllä on ollut vesikelloja/rakkuloita iholla pimpan seudussa, ei siis limakalvoilla vaan iholla. Muutama hajanainen näppy on myös pakaroissa. Näpyt ovat samaa kokoluokkaa kuin tässä tekstissä esim. o -kirjain. Joissain näpyissä on ikäänkuin talia sisällä ja toisissa ihan kuin nestettä. Ihottuma on täysin kivuton eikä häiritse tyttöä.
Sinkkivoide ei auta, eikä 1% hydrokortison -voide eikä Bevita. Ilmakylpyjä olen antanut ja vaipan vaihdan usein. Vaippamerkkiä en ole vaihtanut eli mikään uusi aine/materiaali ei ole niitä aiheuttanut.
Soitan maanantaina neuvolaan tai käyn siellä näytillä jos ei mene ohi. Olisin sitä ennen kysynyt jos palstalla joku tunnistaisi näppylät ja osaisi auttaa hoidon suhteen. Kiitos!
Näppylät pyllyssä
2
782
Vastaukset
- Meillä viikoa
vajaa 9kk tyttö ja ihan sama juttu oli n.viikko sitten eli silloin saman ikänen kun sinulla.
Meillä oli kanssa samoja näppyjä etenkin vaippa-alueella mutta myös muualla kehossa ihan siellä täällä. Menivät itsestään ohi 4vrk:dessa mutta "tarttui" isompiin lapsiin 10 ja 7v poikiin. Eipä meilläkää ole niistä mitään vaivaa enkä kyllä tänäpäivänäkään tiedä mitä ne oli.
Jos soitat nla:aan ja tietäävät mistä kyse, olisi ihan kiva jos jaksasit laittaa viestii, kun selvii.- molluskoita
ja meidän tytöllä oli niitä leikki-ikään asti ja häipyivät sitten itsekseen. Ei kannata räplätä, rasvailla perusvoiteilla. Netistä löytyy varmaan paremmin vielä neuvoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1826614- 1481824
- 1131608
- 511320
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️481049Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢41985Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98952Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5889Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan248881- 41839