Prince DVD/VHS-julkaisut

jukka

Mä en ole kauhean hyvin perillä siitä, mitä erilaisia DVD/VHS-julkaisuja Princen nimellä ollaan julkaistu. Sign O' the Times-konserttielokuva ainakin on myynnissä, ja käsittääkseni myös Parade- ja Purple Rain (ja Lovesexy?)-taltiointeja löytyy virallisena julkaisuna. Entä jotain dokumentteja- mitä niitä on tehty ja mitä on myynnissä? Kaikki Prince-leffat löytyy tottakai DVD-muodossa, ja Purple Rain mulla onkin hyllyssä 25v.-juhlajulkaisuna.

Sitten on tietysti kaikki Prince-kirjat, niitä ainakin on paljon. Suomennettuna ei tosin taida olla yhtäkään. Ihan äskettäin kirjaston sivuilla oli kirjavinkki-osiossa tällanen Prince elämänkerta, kun "A Thief in the Temple", jota pidettiin hyvänä. Ja Töölön kirjastossa luin englanninkielistä historiikkia, joka oli tosi kiinnostava. Kai niitä kirjakaupoissakin on.

Osaako joku valaista näistä julkaisuista, kun en netistä äkkiseltään löytänyt tietoa.

7

422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DVD:llä esimerkiksi

      Sign o' the Times konserttileffa ja "Live at the Aladdin Las Vegas"-keikka. Veikkaisin, että Paraden ja Purple Rainin saa epävirallisina julkaisuina jostain, mutta SOTT ja toi Aladdin-live on saatavissa vaikka Amazonistakin. http://www.amazon.ca/Prince-Sign-O-Times-Live/dp/B0006HC5SC/ref=sr_1_2?ie=UTF8&s=dvd&qid=1199098207&sr=1-2

      Olen nähnyt joskus jonkun Prince-dokkarin, mutten usko, että sitä on DVD:llä. Kirjoja on lukuisia englanninkielisenä, ehkä suomeksikin. Suomen kirjastoita kaluamalla löytää jo jotain. Ja on tottakai divarit, missä on kaikenlaista, satunnaisella valikoimalla tottakai ;)

      • jukka

        on niitä varmasti epävirallisina julkaisuina vaikka miten. Oon vaan vähän karsastanu noita fanisaitteja, joilta pitäis ilata. Mutta kiitos tosta Amazon-linkistä, sieltähän ton SOTT:in näköjään saa. Menee kyllä tilaukseen :)


      • whitedove
        jukka kirjoitti:

        on niitä varmasti epävirallisina julkaisuina vaikka miten. Oon vaan vähän karsastanu noita fanisaitteja, joilta pitäis ilata. Mutta kiitos tosta Amazon-linkistä, sieltähän ton SOTT:in näköjään saa. Menee kyllä tilaukseen :)

        Julkaisujen kanssa kannattaa tosiaan olla tarkkana. Minulla on SOTT:ista dvd-versio, joka on ilmeisesti tehty miljoona kertaa pyörineestä vhs:stä, ja jälki on sen mukaista. Mutta Amazonin versio lienee ainakin arvostelujen perusteella parempi. Senkään virallisuudesta on paha sanoa mitään. En muista koskaan nähneeni SOTT-dvd:tä myynnissä missään "oikeassa" kaupassa.

        Jo mainittujen lisäksi on olemassa myös ainakin Rave Un2 The Year 2000 -dvd. Löytyy mm. osoitteesta www.cdon.com . Samasta verkkokaupasta löytyy myös Princen haastattelu- ja dokumentti-dvd:t, joiden sisällöstä en tosin osaa sanoa mitään. Tuskin ovat kovin laadukkaita tai virallisia...

        Princeä käsitteleviä kirjoja olen selannut kirjastossa useampiakin. Pikaisen tutustumisen perusteella sanoisin, että toistavat aika paljon toisiaan, mikä on ihan luonnollista, koska taitavat perustua aika pitkälle samoihin lähteisiin, ja uudemmat julkaisut viittaavat aina vanhempiin, jne. Suomeksi käännettyjä en ole nähnyt yhtään.


      • whitedove
        whitedove kirjoitti:

        Julkaisujen kanssa kannattaa tosiaan olla tarkkana. Minulla on SOTT:ista dvd-versio, joka on ilmeisesti tehty miljoona kertaa pyörineestä vhs:stä, ja jälki on sen mukaista. Mutta Amazonin versio lienee ainakin arvostelujen perusteella parempi. Senkään virallisuudesta on paha sanoa mitään. En muista koskaan nähneeni SOTT-dvd:tä myynnissä missään "oikeassa" kaupassa.

        Jo mainittujen lisäksi on olemassa myös ainakin Rave Un2 The Year 2000 -dvd. Löytyy mm. osoitteesta www.cdon.com . Samasta verkkokaupasta löytyy myös Princen haastattelu- ja dokumentti-dvd:t, joiden sisällöstä en tosin osaa sanoa mitään. Tuskin ovat kovin laadukkaita tai virallisia...

        Princeä käsitteleviä kirjoja olen selannut kirjastossa useampiakin. Pikaisen tutustumisen perusteella sanoisin, että toistavat aika paljon toisiaan, mikä on ihan luonnollista, koska taitavat perustua aika pitkälle samoihin lähteisiin, ja uudemmat julkaisut viittaavat aina vanhempiin, jne. Suomeksi käännettyjä en ole nähnyt yhtään.

        Huomasin juuri, että listaus Princeä käsittelevistä kirjoista löytyy osoitteesta www.housequake.com -> Specials -> Prince Bibliography. Tuon perusteella pääsee varmaan alkuun, jos Prince-kirjat kiinnostavat.


      • jukka
        whitedove kirjoitti:

        Huomasin juuri, että listaus Princeä käsittelevistä kirjoista löytyy osoitteesta www.housequake.com -> Specials -> Prince Bibliography. Tuon perusteella pääsee varmaan alkuun, jos Prince-kirjat kiinnostavat.

        Tuolla oli monta kirjaa, jotka vähintäänkin herätti kiinnostuksen. Pari linkkiä noille kirjasivuille vielä:

        http://www.housequake.com/showthread.php?s=&threadid=12196&perpage=20&highlight=&pagenumber=1

        http://www.housequake.com/showthread.php?s=&threadid=12196&perpage=20&highlight=&pagenumber=3


      • Mr. Goodnight
        whitedove kirjoitti:

        Huomasin juuri, että listaus Princeä käsittelevistä kirjoista löytyy osoitteesta www.housequake.com -> Specials -> Prince Bibliography. Tuon perusteella pääsee varmaan alkuun, jos Prince-kirjat kiinnostavat.

        kannattaa ehdottomasti lukea Dancemusicsexromance Prince: The First Decade. Per Nilsenin kirjoittama kirja joka perustuu faktoihin ja useisiin haastatteluihin. Tosi kovaa kamaa. Harmi vaan että loppuu vuoteen -87.
        Itsellä löytyy kasa kirjoja joista tää ehdoton ykkönen. Seuraavaks rankkaisin samaisen Nilsenin väsäämät Prince: A Documentary kirjat joista päivitetty versio vuodelta -93. Kirjat päiväkirjatyyppisiä kronikoita kaikesta mitä milloinkin on tapahtunut, tiukasti faktaa kuitenkin..


    • Uusi kirjoittaja

      DVD:nä on siis elokuvat

      Purple Rain
      Under The Cherry Moon
      Graffiti Bridge

      Musiikki-DVD:itä on virallisesti julkaistu ainakin Rave Un2 The Year 2000
      Live At The Aladdin Las Vegas
      Diamonds And Pearls (musiikkivideoita haastatteluja)
      Sign O' The Timesin laillisuudesta en ole täysin varma, mutta sekin on saatavilla.

      VHS:änä (ja omina dvd kopiona) minulta löytyy
      Live (Purple Rain kiertueelta)
      Livesexy 1
      Livesexy 2
      Gett Off (musiikkivideoita)
      Sexy MF (musiikkivideo)
      3 Chains O' Gold (musiikkivideoita kehystarina)
      The Safrifice Of Victor (livepätkiä)
      The Undertaker (livepätkiä)

      Mitään dokkareita en ole ikinä nähnyt, mutta enpä ole epävirallisia etsinytkään...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4815
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3056
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1451
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1189
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1157
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1147
    Aihe