Millaiset sanktiot tulee jos sanon sopimuksen irti ennen määräaikaisen sopimuksen loppumista?
Kuukauden vuokraa vastaava määrä maksettavaksi?
Kai muutto on ylipäätään kuitenkin mahdollista? Tai vaihtoehtoisesti alivuokralaisen hankinta?
Määräaikaisen vuokrasopimuksen rikkominen
8
1346
Vastaukset
- vuokranantajaN
..olisi mielestäni tuollaisessa tapauksessa pitää itsellään vuokratakuusumma. En nyt kylläkään varmasti sano, mutta näin minulle on kerrottu. Itse en kuitenkaan sellaiseen "syyllistyisi", olen ottanut kuukauden vuokratakuun ainoastaan siltä varalta jos vuokralaiselta jäisi vuokra maksamatta. Olen kai aika sninisilmäinen vuokranantaja:)
Kysy reilusti vuokranantajalta mikä on hänen suhtautumisensa asiaan, tuskin hän mikään peto on:)- Neito Muuttaja
Niin, periaatteessa se menisi noin, mutta ymmärrän kyllä vuokranantajan näkökulman asiaan toiseltakin kantilta.
Asunto on ollut välityksessä ja hänen on täytynyt maksaa vuokralaisen etsimisestä. Näin ollen (sopimus vuodeksi) hänelle tulee menetyksiä ja toiveena hänellä tietysti olisi ollut mahdollisimman pitkäaikainen vuokralainen jotta lisää kuluja asukkaan hankinnasta ei koituisi.
Itse olen asunut asunnossa vasta kohta 5kk.
Lisää mielipiteitä kaivataan :) - ja taas
On olemassa sekä vuokranantajain kekusliitto että vuokralaisia neuvova vuokralaisten järjestö. Miksi, oi miksi, yrittää meiltä kysyä, kun ihan oikeaa ja lakiin perustuvaa tietoa on saatavissa. Sopia tietysti hyvä, mutta sovun perustaksi ihan oikeaa tietoa! Muuten kirjalliset sopimukset aina ja kaikesta. Sopimuslain ja tekijänoikeuslain mukaan suusanallinen yhtä pätevä kuin kirjallinen, mutta miten tiukan paikan tullen todistat!
- lakitekstiä
Neito Muuttaja kirjoitti:
Niin, periaatteessa se menisi noin, mutta ymmärrän kyllä vuokranantajan näkökulman asiaan toiseltakin kantilta.
Asunto on ollut välityksessä ja hänen on täytynyt maksaa vuokralaisen etsimisestä. Näin ollen (sopimus vuodeksi) hänelle tulee menetyksiä ja toiveena hänellä tietysti olisi ollut mahdollisimman pitkäaikainen vuokralainen jotta lisää kuluja asukkaan hankinnasta ei koituisi.
Itse olen asunut asunnossa vasta kohta 5kk.
Lisää mielipiteitä kaivataan :)"Lisää mielipiteitä kaivataan"
Asiahan ei ole millään tavalla mielipidekysymys. Tuolta http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1995/19950481?search[type]=pika&search[pika]=huoneenvuokralaki pykälästä 55, voit lukea asian niin kuin se lain mukaan on.
- varmaankin
Määräaikainen sopimus sitoo koko määräajan jos toisin ei ole sovittu. Eli vuokra on maksettava koko sopimuksen ajalta jos ei toisin ole sovittu.
Tietenkin vuokralainen voi muuttaa toiseen asuntoon ja jättää määräaikaisen asunnon tyhjänä odottamaan vuokrasopimuksen päättymistä. Vuokra on kuitenkin maksettava. Alivuokralaiselle asunnon vuokraaminen edellyttää vuokranantajan suostumusta joko sopimuksessa tai erikseen anoen.
neuvottelemalla uskoisin että yleensä päästään molemmille edulliseen sopimukseen, joten lue vuokrasopimuksenne ja ota yhteyttä vuokranantajaan. - yksi vinkki
Tyttäreni teki näin;Vuokraisännälle tarjosi sitä mahdollisuutta että hän hankkii uuden vuokralaisen ja tietenkin sellaisen joka kelpaa isännälle.Tällä järjestelyllä asia sai ratkaisun johon kaikki tyytyväisiä.
- Neito Muuttaja
No viesteistänne jo päättelin, ettei ole mahdollista sitten muuttaa ilman hirveää sotkua ja selvittelyä.
Jään ahdistumaan vankilaani vielä puoleksi vuotta.
Kiitos asiallisesti vastanneille. - varmaankin
Neito Muuttaja kirjoitti:
No viesteistänne jo päättelin, ettei ole mahdollista sitten muuttaa ilman hirveää sotkua ja selvittelyä.
Jään ahdistumaan vankilaani vielä puoleksi vuotta.
Kiitos asiallisesti vastanneille.Tarkista tosiaan vuokrasopimuksenne, mitä mainitaan ennenaikaisesta irtisanomisesta, ja soita tai ota sähköpostitse yhteyttä vuokranantajaan. KAIKKI on sovittavissa ja vuokranantaja voi luopua oikeuksistaan eli suosittelen kyllä ottamaan yhteyttä. Yhteydenotto on pikku juttu ja selvittää paljon, ehkä onnistaa ehkä ei, mutta älä vielä luovuta.
Ja onnea ja rauhaa uuteen vuoteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763418
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753137Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683012On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181689- 601628