Hei vaan... Olisin kiinnostunut tietämään, millaisia oireita koiralla on jos sillä on matoja? Oma koiranpentu syö ulkona ollessaan vaikka mitä, eikä aina ehdi ajoissa paikalle. Mm. jäniksen papanat tuntuvat olevan suurta herkkua.
Mistä tietää onko koiralla matoja?
4
5823
Vastaukset
- Hauveli
Mulla ainakin aikoinaan tuli koiralle matoja kun se popsi ulkona ruohoa ja myös jäniksen papanoita.Oireet oli että se yski ja vatsa turpos.Sitten kun se kakki niin sieltä tuli spagetin pituisia heisimatoja todella paljon,kauhee näky! Vein koirulin lääkäriin ja tuli hyvät lääkkeet millä ne madot sai nopeesti pois.Sun kantsis nyt antaa pennulle matokuuri.
- Saija
Ei matoja aina edes näy, vaikka niitä on. Pennulle (alle vuoden ikäiselle) kannattaa antaa matokuuri parin kuukauden välein. Aikuiselle koiralle 3-4 kertaa vuodessa. Hyviä matolääkkeitä ovat Axilur (3 päivän kuuri) ja Drontal Comp. (1 päivän kuuri).
Jäniksenpapanoista koira ei saa matoja, joten voit huoleti antaa sen syödä niitä (Koiramme-lehdessä oli tästä juttua ehkä noin vuosi sitten).
- Anonyymi
Sisäloisista ei koskaan pääse lopullisesti eroon. Madotus on tehtävä säännöllisesti, oli oireita tai ei.
- ChihuFan
Lääkefirman agentin kommentti. Madotuslääkkeellekkin tulee resistenssi. Fiksumpaa on teettää ulosteesta tutkimus jonka jälkeen valitaan lääke joka tehoaa ko matoon. Laajkirjoisinkaan ei tehoa kaikkiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921331Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 48864
- 70860
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667