Karibialle

.....

Minnepäin karibiaa kannattaa lähteä? joku mahd. monipuolinen saari, jossa riittää tekemistä pariksi viikoksi.
Kertooka omia kokemuksia, pitäis saada joku kohde päätettyä!!

14

7322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,,,

      Halajatko isommalle vai pienelle saarelle?
      Isompia tarkoitan kuuba ja dominikaaninen. Itse haluan niille pienemmille! En tiedä onko niillä mitään tekemistä, mutta kyllä minun aika kuluu ihan rannalla nukkuessa myös hyvin. Niiden asukasluvut on jotain luokkaa 200 000 henkilöä.

      • ....

        Mielessä on kyllä ollu pienemmät saaret luulisin. Ei kyl pelkästään löhöilyy, pitää päästä vähän maisemii kattoo kiertlee, snorklailee yms...


    • jamaicaaa

      Puerto Rico, Jamaica, Aruba, Grenada

      Onhan noita..

    • ,,,

      Kauhistuttaa vain niiden lentojen kestot! Miten itseäsi?

      Jos oikein laskin niin 24 h kestää. Siinä oli välilaskuja ja yön yli New Yorkissa tms.

      Jos en ottaisi valmismatkaa suomalaiselta matkatoimistolta vaan menisin esim. Barcelonasta suoraan Venezuelaan Caracasiin ja sieltä baatilla saarelle, niin Barcelona-Caracas lento vain 6-7 h. Sehän on sama kuin täältä Kanarialle.
      Mutta miten sen majoituksen sitten ottaa, jos menisi Barcelonan kautta. (matkayhtiö espanjalainen) Barcelonaan taas voisi mennä vaikka edellisenä päivänä jo, että pääsisi riittävästi huilaamaan.

      • ....

        enpä tiiä, voittakoo tossa kustannuksissa paljonkin vai miks näin?...en ole paljon asiaan tutustunu. oon miettiny enemmänkin minne sinne meen, sittenkun sen tiiän pitää miettii millä/miten tai jtn vastaavaa. Ei oikee hinnoistakaan ole tarkempaa tietoa, 14vrk 1henk. paritonnii minimi?? =)


      • ....

      • ,,,
        .... kirjoitti:

        enpä tiiä, voittakoo tossa kustannuksissa paljonkin vai miks näin?...en ole paljon asiaan tutustunu. oon miettiny enemmänkin minne sinne meen, sittenkun sen tiiän pitää miettii millä/miten tai jtn vastaavaa. Ei oikee hinnoistakaan ole tarkempaa tietoa, 14vrk 1henk. paritonnii minimi?? =)

        Varmaan samoihin hintoihin tulin Barcelonan kautta. Mutta yritin etsiä lyhempi kesttoisia lentoja. Espanjan kautta näyttävät lentävän 7 h. Hesan kautta löysin vain 18-27 tunnin ketoisia lentoja. Liian hurjaa minulle!!
        Myt tosin löysin että finnamatkat lähtee Hesasta klo 9:00-10:00 ja saapuu KAribialle klo 17:00, tms. Tosi lyhyt kuitenkin. Joten kyllä kun tutkii matkoja niin on niitä lyhyempi kestoisiakin.

        Pari tonnia (€) on jo kova hinta noille matkoille. Minä katsoin, että 1500 parin viikon lomasta. Niissä joissakin näytti olevan aamiasitakin jo hinnassa mukana. Jos oikein luxus-hotellin ottaa, niin varmaan liikutaan siellä 2000 € tienoilla.

        Huomasin että finskillä on äkkilähtöjä tammikuulle La isla Margaritalle, joka on siinä lähellä Trinidad&Tobacoa. Venezuelan edustalla oletan. Niiden hinnat on 1000 €/kaksi viikkoa. Siinä oli useampia lähtöjä ja useampia hintoja. Klikkasin katsomaan hotellia ja ei pahan näköinen ollenkaan.


      • ....
        ,,, kirjoitti:

        Varmaan samoihin hintoihin tulin Barcelonan kautta. Mutta yritin etsiä lyhempi kesttoisia lentoja. Espanjan kautta näyttävät lentävän 7 h. Hesan kautta löysin vain 18-27 tunnin ketoisia lentoja. Liian hurjaa minulle!!
        Myt tosin löysin että finnamatkat lähtee Hesasta klo 9:00-10:00 ja saapuu KAribialle klo 17:00, tms. Tosi lyhyt kuitenkin. Joten kyllä kun tutkii matkoja niin on niitä lyhyempi kestoisiakin.

        Pari tonnia (€) on jo kova hinta noille matkoille. Minä katsoin, että 1500 parin viikon lomasta. Niissä joissakin näytti olevan aamiasitakin jo hinnassa mukana. Jos oikein luxus-hotellin ottaa, niin varmaan liikutaan siellä 2000 € tienoilla.

        Huomasin että finskillä on äkkilähtöjä tammikuulle La isla Margaritalle, joka on siinä lähellä Trinidad&Tobacoa. Venezuelan edustalla oletan. Niiden hinnat on 1000 €/kaksi viikkoa. Siinä oli useampia lähtöjä ja useampia hintoja. Klikkasin katsomaan hotellia ja ei pahan näköinen ollenkaan.

        juup, tää tieto lisää innostusta enemmän..pitääpä ryhtyy tutkii vähän tarkemmin noita hintoja...kiitoksia!=)


      • !!!!!
        ,,, kirjoitti:

        Varmaan samoihin hintoihin tulin Barcelonan kautta. Mutta yritin etsiä lyhempi kesttoisia lentoja. Espanjan kautta näyttävät lentävän 7 h. Hesan kautta löysin vain 18-27 tunnin ketoisia lentoja. Liian hurjaa minulle!!
        Myt tosin löysin että finnamatkat lähtee Hesasta klo 9:00-10:00 ja saapuu KAribialle klo 17:00, tms. Tosi lyhyt kuitenkin. Joten kyllä kun tutkii matkoja niin on niitä lyhyempi kestoisiakin.

        Pari tonnia (€) on jo kova hinta noille matkoille. Minä katsoin, että 1500 parin viikon lomasta. Niissä joissakin näytti olevan aamiasitakin jo hinnassa mukana. Jos oikein luxus-hotellin ottaa, niin varmaan liikutaan siellä 2000 € tienoilla.

        Huomasin että finskillä on äkkilähtöjä tammikuulle La isla Margaritalle, joka on siinä lähellä Trinidad&Tobacoa. Venezuelan edustalla oletan. Niiden hinnat on 1000 €/kaksi viikkoa. Siinä oli useampia lähtöjä ja useampia hintoja. Klikkasin katsomaan hotellia ja ei pahan näköinen ollenkaan.

        Otitko huomioon Karibian alueen aikaeron -5-6 tuntia laskiessasi lentoaikoja?


      • Reissailija

        Ei todellakaan kestä mitään 24h maksimissaan jos lennät vaikka helsingistä müncheniin ja sieltä jonnekki saarista niin noin 12h. Suosittelen lämpimästi kaikkia paikkoja. Itse olen käynyt 6 karibian saaressa ja menossa just jouluna 10nelle saarelle


    • ,,,

      Hei,
      eilen illalla ehdin tutustumaan hieman enemmän ja löytyi jotakin tietoa.
      Lueppas tämä:
      "ABC-saaret Aruba, Bonaire ja Curacao ovat Karibian auringon paahtamia ja lämpimien vesien hyväilemiä suloisia sukellussaaria, joilla on kaikkea mitä tarvitaan trooppisella lomalla: valkeita rantoja, vehreitä palmuja, värikkäitä kukkia, hyvät ostosmahdollisuudet, mukavia ravintoloita, moderni infrastruktuuri, yöelämää, hyviä hotelleja, kaunista luontoa, kulttuuria, erinomaiset vesiurheilumahdollisuudet…Voit tehdä juuri niin paljon tai juuri niin vähän kuin haluat! ABC-saaret ovat ympärivuotisia matkakohteita Karibialla."

      Tosin en tiedä onko Aruballa sademetsää ja niitä vesiputouksia! Tuo teksti on matkatoimsiton kirjoittama, joten jollakin tapaa pitänee paikkansa. Ei matkatoimsitot paljoa valehtele, ksoka jos niin tekisivät menettäisivät asiakkaita.

    • ,,,

      Kiitos tuosta pallontallaajat linkistä. Tutustun siihen kunhan kerkiän.

      Katsoin finnmatkojen sivuilta, että tekevät retkiä Trinidad & Tobagoon. Minua alkoi nyt kiinnostamaan se!
      Selostus sanoi, että on sademetsiä ja vesiputouksia. Finnmatkat tekee sille ylemmälle saarelle matkoja ja se on nimeltään Tobaco. (jos oikein ymmärsin) Tobaco saarella on kai snorklausta ja sukellustakin, koska lomakohde on Tobaco-saaren etelä kärjessä. Siinä edustalla selostuksen mukaan on koralliriutta lähellä rantaa. Sehän viittaa siihen että on snorklausta. Siinä vähän matkan päässä on Scarborough, joka on pääkaupunki ja jossa myös hotelleja.

      Finnmatkat (tämä toimisto on nyt ainoa josta olen tähän mennessä ehtinyt lukea infoa) tekee siis kaikenlaisia retkiä luontoon, joten näyttäisi olevan tekemistä.

      Se huolestuttaa, että koska Trinidad & Tobaco on uloimpana Karibian saarista merellä, joten onkohan merenkäyti ja tuuli sitten jotenkin olennaisesti voimakkaampaa?

      Nyt minulla on kääntynyt Tobacon puoleen. Tosin yhtään vapaata paikkaa en vielä ole löytänyt, mutta pitää tutkailla tilannetta.

      • jah bombaclot

        tekemisen puutteeseen käy karnevaalit.. osta kostyymi ja mene posseen mukaan "play mas(querade)" niin kun paikalliset sanoo. tosin ei tässä oo enää ku pari viikkoo aikaa.


    • tsuips

      Jos esim. helppoa valmismatkaa halajaa, niin esim. Tjäreborg tekee matkoja Curacaolle & St. Martinille sekä Arubaan. Kohteet ovat omatoimikohteita, eli suomalaista opasta ei ole paikalla.

      Finnmatkoilla on valikoimassa jo edelläkin mainittu Trinidad ja Tobago.

      Aurinkomatkoilta löytyy perinteiset Dominikaaninen ja Kuuba...

      Itse olen tehnyt muutaman kaukomatkan jotka suuntautuivat Thaimaahan, Meksikoon ja Panamaan. Täytyy kyllä sanoa että Meksikossa se turkoosiakin turkoosimpi Karibianmeri teki lähtemättömän vaikutuksen! Karibialle täytyy päästä uudestaan.... :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5259
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4715
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3006
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1757
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe