ei ulkoisteta kuten Vantaalla?
Vantaalla iso terveyspalvelu-ulkoistus
Vantaalla Peijaksen sairaalan terveys-
keskuspäivystys ulkoistetaan ensi
vuoden alussa, jolloin päivystyksestä
vastaa yksityinen MedOne-yritys.
Kyseessä on terveysalan suurin
yksityistämisoperaatio.
Suurin osa Peijaksen sairaalan terveys-
keskuspäivystyksen lääkäreistä on jo
MedOnen palveluksessa. Tuntuva
palkankorotus on houkutellut hoitajia
ja lääkäreitä yksityiselle puolelle.
Koko terveyskeskuksen hankilökunnan
ulkoistamisen toivotaan tuovan
noin 900 000 euron vuosisäästöt.
MIKSI
3
679
Vastaukset
- Eroon
Koettavat päästä hyvin sairaista puutteellisella hoidolla ja Kuopioon loput työnnetään .Tulee mm.mielenterveys potilaita lisää kun omaiset ei jaksa käydä katsomassa.Mut ei hätää,onhan Varkaudessa psyk.ensiapu sairaala.Tai Harjamäkeen.Varkauden sairaala on ollut muiden kaupunkien lääkäreiden silmissä aina ENSIAPUASEMA.MUTTA kalliit remontit ja laitteet on ostettu varkauteen,hukkaan meni kaikki,.JOSEI JÄRKI VOITA:
- ......
ja ostetaan palvelut vaikka Kuopiosta. Menee sitten hommat kuin ihannemaassa Vantaalla... Kun tuntuu olevan niin ihana paikka.. Joku vaan joutuu maksamaan tuokin ulkoistuksen, onneksi on noita paperimiehiä kylillä paksuine lompakkoineen...
Voisi melkein sanoa että tämä Peijaksen sairaala on eri asia kuin se Terveyskeskus päivystys. Jälkimmäinen on Vantaankaupungin yksikkö ja itse sairaala on Hyks/Hus:n yksikkö. Mm. Keminmaalla on koko terveystoimi yksityistetty. Lahdesta on jo kokemuksia ja siellä yksityistäminen toi vain lisää kustannuksia joskin jonot lyheni mutta kun sitä ongelmaa ei Varkaudessa ole. Kuopion ja Kys:n voi jo unohtaa kun siellä tuotettu hoito on kaksinkertainen Varkauden omaan verrattuna. Paras vaihtoehto on päästä sopuun Joroisten, Pieksänmäen, Leppävirran, Rantasalmen ja Heinäveden kanssa ja tuottaa terveyspalvelu yhteistyössä joka on muiltakin osin kuin pikkulasten kinastelua. Vastaavaa ei löydy muualta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89924- 95922
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede24869Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat289766- 95748
- 34648
- 109646
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet131568