Pohjalaisvitsit

Tänne!

Perustakaa nyt suomi24:ssä kunnon puukkojunkkaripohjalaisvitsipalsta, kun kerran tälle tielle lähditte. Pohjalaisista on kiva laskea herjaa, kun ne piruparat ottavat kaiken tosissaan. Surkeallakin vitsillä saa pilattua pohjalaisen päivän ;)

Ei muuten taida olla Suomessa toista maakuntaa, jossa asiat otettaisiin niin vakavasti. Siis huonokin vitsit.

;) Kylä' lähtee...

7

6777

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noh

      Kyllä yks muukin maakunta tulee mieleen missä tosikkoja löytyy, katteleppa tätä palstaa alaspäin

    • timppa

      Mitä eroa on pohjalaisella ja metrillä ratakiskonpätkää ? Pohjalainen ei taivu !!!!
      Heko heko

      • rami-49

        Nii in timppa...selekärankaa pitää miähes olla :)


    • Rumaahinen

      En oo ikinä tavannu pohojalaasista kertovaa vitsiä, joka olis mun päivän pilannu, kaikissa pohjalaivitseissä ilmenee jollakin tavalla kunniootus pohojalaasta heimoa kohtaan. Pohojalaaset on rehtiä toiminnan miähiä, jotka ei turhia suutaan soita ja aikaale, vaan pistävät tuulemaan.

      Aina oon keherannut ja uskaltanu sanoa, jotta mä oon pohojalaanen. Tietenkin on joskus tullut ihimisiä jotka alakaa mussuttamaan jotakin ja samalla ovat paljastaneet oman sivistymättömyytensä asian suhteen. Useinmiten, kun porukat kuulevat että on lähtöisin Pohjanmaalta, he alkavat ylistää pohjalaista yritteliäisyyttä ja elämäntapaa. Pohojalaisilla uskoisin olevan Suomen heimoista parhaan maineen.

    • Oon kuullu

      Pohojanmaalla meni vanha pappa lääkäriin, kun se oli saanut melekoosen tällin silimäänsä. Lääkäri kysyy, että mistä tuo on tullu.
      - Tappelussa, vastasi pappa.
      - Hyite, kuinka te vanha miäs kehtaatta tapella tualla lailla!
      Pappa alakaa selostaa:
      - Eihän musta enää oo tappelemaan, vanhasta ukosta. Kun miehet tappeli, niin minä konttasin lattialla ja katkoon niiltä puukolla akillesjänteitä, silloon joku potkaasi mua vahingossa silimään.

      _________________

      Kortesmarkista oli yksi pahapäinen miäs lähtenyt Härmän puolelle tappelemaan. Kun volttilaaset kuulivat, että sellainen suuri tappelija oli tullu niiren kylään, niin ne keräs oikein isoon miäsporukan ja lähtivät ajamaan takaa sitä markkilaasta. Kortesjärven ukko oli juossut edeltä karkuun ja huutanut takaa-ajajilleen:
      - Kyllä ootta hölömöjä kun tuolaisella porukalla juoksette, juoksisin minä karkuun yhdenkin edellä.

      ____________________


      Kerran Isontalon Antti oli mennyt Kortesjärven Peliseen häjyylemään Isoo-Erkille. Erkki oli heittänyt Antin pihalle ja sanonut:
      - Ei meillä lyärä, meillä nakellaan.
      (Tämä on tosi tapaus. Seuraavasta en tiedä onko se ihan totta.)


      _______________________


      Härmäläiset olivat valehdelleet Isoo-Erkille, että Isoo-Antti jaksaa nostaa junan tavaravaunun toisen pään ilimaan. Ei Erkki sitä tietenkään uskonut, mutta härmäläiset alkoivat väittivää, että Erkki olisi salaa kiertänyt asemalle kokeilemaan, että nouseeko se vaunu.

    • erfghbnjkiolö

      Pohjanmaalla meni eräs emäntä lääkäriin valittamaan vasenta jalkaansa. Kun poytilas oli ottanut kengän ja sukan pois, sanoi lääkäri:
      -Noin likaista jalkaa en ole ikinä nähnyt. Jos läydätte jostain likaisemman koiven, niin saatte satasen.
      Emäntä potkaisi oikean jalkansa paljaaksi ja sanoi:
      - Annapas satanen!

    • Niksnaksnik

      Eräs turkulainen mies oli ostanut moottoripyörän ja lähti sillä tutustumaan Pohjanmaahan. Lakeudella tuuli kävi ikävästi vetoketjun raosta rintaan, niinpä hän käänsi takin selkiperin. Kohta hän kuitenkin hurautti pyörällään kahelikkoon. Paikalle sattui pohjalaisisäntä heinäkuormineen ja päätti mennä auttamaan turkulaista. Paikalle tuli myös ambulanssi. Ensihoitaja kysyi isännältä, että elikö turkulainen, kun te tulitte paikalle?
      - Kyllä se eli, mutta se kuali, kun mä käänsin sen pään oikeen päin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3470
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2922
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2810
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2698
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2604
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2405
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      234
      1981
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1837
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1743
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      157
      1632
    Aihe