Puheenaiheet

Outi outo

Viisikympisten palstalla kukkii huumori.
Seitsenkymppiset puhuvat asiaa.
Mitä meille kuusikymmenvuotiaille jää?

Olemmeko jonkinlaisia väliinputoajia? Jos olemme, niin miksi?

14

2065

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • a-woman1

..tai ehkä meille on kasvamassa tuo välikäsi?

• tästä

60-70v välillä paukahtaa eläkeläisille totuus näkyviin, monessa eri muodossa. 70v ovat jo hyväksyneet olotilansa, 50v eivät taas tiedä eläkeläisen asioista mitään.

• lupiini

olet oikeassa, 50-vuotiaana en vielä ajatellut eläkeasioita, mutta nyt 60-vuotiaana olen tosi onnellinen eläkkeellä, tämähän on elämäni parasta aikaa. Siinä välillä huomasin ruveta vapaaehtoiseksi eläkesäästäjäksi enkä halunnut tarttua "eläkeporkkanoihin", siis työssä pitempään puurtaville maksettaviin korotettuihin eläkkeisiin. Tekemisen puutetta ei ole, minulla on paljon harrastuksia ja omakotitalossa on aina puuhaa.

• Vuoden verran olen tätä palstaa seuraillut ja paljon on tyyli sinä aikana muuttunut.
      Viime aikoina olen kaivannut sitä huumoria ja kepeyttä, jota joukkoon aina tuli.
      Nyt tuntuu se täysin kadonneen.

Miksi? Ei kai elämä kuudenkympin virstanpylvään jälkeen niin haudanvakavaksi muutu, että eläkkeitä vain pitäisi rägnätä, kuolemaa ajatella ja sairauksiaan valitella. Ei se siitä parane, voi kai tämän ajan mukavamminkin viettää.

Nämä nyt on vain minun ajatuksiani ja minä olenkin aina ollut tälläinen "huithapeli" ja mihinkä sitä luonteestaan pääsee.

• Tase pappa

Mistäs sitä huumoria oikein vetäisikään. Vasta juuri on kuusikymppiselle selvinnyt täysin elämän raadollisuus. Meidän parhaamme tietää eläkelaitos,eduskunta ja omat lapsemme paremmin kuin itse tiesimmekään.Jos ei tämä vielä riitä,niin eläkeläisten kerhon "kellokkaat",kerhon puheenjohtajan välityksellä kyllä tietävät,mitä haluamme kerhossa puuhata.Jos on elänyt parisuhteessa vuosikymmeniä,niin puhumattakin,toisen otsan rypistyksestä jo näet,mitä asiaa toisella onkaan. Puhumiset on puhuttu jo monta aikaa sitten. Seksielämä on vain muisto menneistä ajoista.Iltarukouksessakin joutuu useimmin pyytämään että Herra vie halutkin,koska veit kyvynkin.Tälläkin palstalla sen huomaa helposti. Jos yritätkään keventää juttuja,niin takuulla tulee lunta tupaan.Ilmeisesti meissä istuu tuo vakavuus niin tiukassa että emme voi itse viljellä huumoria, emmekä arvosta toisenkaan kevennysyrityksiä.

• Tase pappa kirjoitti:

Mistäs sitä huumoria oikein vetäisikään. Vasta juuri on kuusikymppiselle selvinnyt täysin elämän raadollisuus. Meidän parhaamme tietää eläkelaitos,eduskunta ja omat lapsemme paremmin kuin itse tiesimmekään.Jos ei tämä vielä riitä,niin eläkeläisten kerhon "kellokkaat",kerhon puheenjohtajan välityksellä kyllä tietävät,mitä haluamme kerhossa puuhata.Jos on elänyt parisuhteessa vuosikymmeniä,niin puhumattakin,toisen otsan rypistyksestä jo näet,mitä asiaa toisella onkaan. Puhumiset on puhuttu jo monta aikaa sitten. Seksielämä on vain muisto menneistä ajoista.Iltarukouksessakin joutuu useimmin pyytämään että Herra vie halutkin,koska veit kyvynkin.Tälläkin palstalla sen huomaa helposti. Jos yritätkään keventää juttuja,niin takuulla tulee lunta tupaan.Ilmeisesti meissä istuu tuo vakavuus niin tiukassa että emme voi itse viljellä huumoria, emmekä arvosta toisenkaan kevennysyrityksiä.

Olenko väärässä, jos väitän, että sinä kuitenkin kirjoitit juttusi pilke silmäkulmassa?
        Juuri tätä minä kaipaan ja allekirjoitan täysin lauseesi siitä juttujen kevennyksestä, kyllä niistä tosiaan tulee lunta tupaan ja porstuaan.

• tase pappa
        Tellastiina kirjoitti:

Olenko väärässä, jos väitän, että sinä kuitenkin kirjoitit juttusi pilke silmäkulmassa?
        Juuri tätä minä kaipaan ja allekirjoitan täysin lauseesi siitä juttujen kevennyksestä, kyllä niistä tosiaan tulee lunta tupaan ja porstuaan.

Nainen. Olet "kaali" joka ei kaipaa lannoitusta. Hienoa että hoksasit.

• folk

Minusta on ainakin kiva poiketa Pystikseen.
      Siellä ei aina tarvitse olla niin fiksuja asioita, kun ihan tavallista elämänmenoa.
      Niin vähän aikaa olen ollut näillä pastoilla,eikä minulla oikein ole tuo ulosantikaan niin sujuvaa.
      Pystis on sellanen paikka jonne kehtaan mennä jotain aina tokaisemaan ja ainakin säätiedotuken antamaan.
      Kunhan tässä harjoittelen tätä sanan säilää.
      Sellanen vaan tunne on,että Pystiksessä ei toisen sanomisia arvostella.

• kaisamuori

niin ei se tällä keskustelupalstalla ainakaan tällä hetkellä kuki- olisikohan 60-plussalaiset
      väsyneitä,kun vaikuttaa niinkuin "ettonneet" olisi olisi jääneet väliin.Eikun "lointa korviin"
      ja toisena päivänä uutta keskustelua :asiaa ja pientä huumorin pilkettä mausteeksi joukkoon!Kyl-
      lä tälläkin ikäluokalla vielä jutuntynkää luulisi
      löytyvän!Ei masennuta vielä!Hei ,hei!!!!!!!!!!!!

• a-woman1

..ainut huumorinkukka kukkisi pystiksessä? Siellä on kyllä AINA mukavaa :).

• OliviaKoo

Miksi tästä viestiketjusta on tullut Pystybaarin haukkumisketju? Ensimmäisessä viestissä ei puhuta sanaakaan kyseisestä paikasta.

Seitsenkymppisissä on Kahvipirtti, meillä on Pystybaari. Ne molemmat ovat vain yksi juttuketju muiden joukossa ja silti ne tuntuvat aika-ajoin olevan muiden kirjoittajien hampaissa.

Vastoin erään kirjoittajan "tietoa" Kahvipirtti ja Pystybaari eivät ole toistensa vihollisia, eivät edes kilpailijoita.
      Olen kirjoitellut aikanaan toisella nimimerkillä, ennen rekisteröitymistäni ja niin on Kahvipirtin vetäjäkin. Mitä outoa siinä on? Eiköhän itse kukin tee välillä niin, vaihda nimimerkkiään.

Kyllä näillä palstoilla pitempään olleet tietävät, että olen Skillaninkin kanssa ajatuksia vaihtanut, onko siinä muka jotain outoa?

Olisikohan aika palauttaa tämäkin ketju alkuperäisille raiteilleen?
      Perustakaa te, jotka tarvetta tunnette, ihan oma Pystybaarin haukkumisketju, niin jokainen tietää, että siinä ketjussa mainitaan Pystybaari, joten sen voi oksentamatta ohittaa.
      Turha yhtä ketjua on muihin sotkea, tulee liian monelle ihmiselle huono olo.

• huomaatte

ei kannata vastata semmoisen nimimerkin kuin nikito kirjotuksiin hän poistaa viestinsä ja siinä menee sitten toistenkin kirjoitukset hukkaan. Taas kymmenen kirjoitusta poistunut

• tilapäisesti suljettu, siinä ajankohtainen puheenaihe.
      Minulle ainakin tulee silmille tuo teksti taas aika useasti.
      Muutenkin tuntuu tökkivän ja takkuavan koko systeemi.
      On se kumma, että muille foorumeille pääsee, onko tämä sitten niin suosittu, että tungosta riittää!

• apunailona

Tässä onkin huumori koetuksella, jos tänään yrittää päästä edes toisten juttuja lukemaan.

Joku poistaa mukamas viestejä tai kone ei aukea.

Rauhallista Uutta Vuotta vain toivottelen.

Ketjusta on poistettu 42 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      251
      6505
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      29
      4857
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      98
      2955
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      41
      2327
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      32
      2143
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      57
      2085
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1883
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      22
      1789
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1572
    10. Pitihän se arvata, että kasvavat puolustusmenot

halutaan rahoittaa työtä tekevien oloja kurjistamalla. Nyt ehdotetaan arkipyhien poistamista. Seuraavaksi tulee ne kuusi
      Maailman menoa
      235
      1568
    Aihe