Mistä johtuu nikotus eli tänä nk hikka? Minulla sitä on vähän väliä, syytä en tiedä.
Onko muilla? Miten pääsette siitä eroon?
Vaiva on kiusallinen.
Hikka eli nikotus
11
2606
Vastaukset
- säikky*
kärsin jatkuvasta säikähtelystä. Säikähdän pienimmästäkin odottamattomasta äänestä. Joskus myös äänestä, jota tiedän odottaa, mutta joka kuitenkin tulee yllättäen.
Voiko tästä näinä kiireisinä aikoina puhua lääkärille? Onko se edes asia, josta kannattaa puhua?
Pelkään sydämeni puolesta. Mahtaako kuitenkaan olla syytä?
Sukulaiseni useimmiten nauravat vaivalleni. Minulle se kuitenkaan ei ole naurun asia, sillä säikähtelen melkein joka paikassa.- KristaTee
Säpsähdän minäkin tuon tuosta. Etenkin kovat äänet saavat pomppaamaan. Ei se varmaan vaarallista ole, enkä usko että sydän siitä pahemmin kärsii. Itsetunto lähinnä, koska onhan naurettavan näköistä kun aikuinen ihminen nytkähtelee. Lääkäriltä voi aina kysyä, mutta en usko hänellä olevan siihen mitään parannuskeinoja. Toiset nyt vain ovat säikympiä kuin toiset.
- jotuu
Hikka johtuu palleasta.Lueppas tuolta laitan linkin :http://fi.wikipedia.org/wiki/Hikka
- johtuu
Hikka johtuu palleasta.Lueppas tuolta laitan linkin :http://fi.wikipedia.org/wiki/Hikka
En aikoihin ole kärsinyt hikasta, mutta lapsena usein tuli hikka ja äiti kun kunnolla säikäytti, kyllä hikka lähti.
Sekin auttaa, kun juo lasillisen vettä "yhtäkyytiä".- 1943
auttaa. Olin aloittanut kansakoulun ja tulin kotiin. Aloin hikotella. Äiti sanoi käyneensä opettajan luona. Opettaja oli kertonut, että olin pudottanut koulun liitutaulun lattialle. Hikka hävisi, olin erittäin närkästynyt siitä, että opettaja voi noin karkeasti valehdella.
- siruna
Aamuyöllä juuri,kun herään ollessani selällääni tulee hik muutaman kerran.
Tätä on jatkunu marraskuusta asti. Päivisin ei nikota mutta vain tuolloin.
Nukun kyllä enimmäkseen kippurassa kyljellään mutta herään selällään.
Joku *viisas* meinas,että hapot vatsalaukussa tekee tuon vaivan.
Enpä tiijä.
Lapsena käskettiin nikotus lopettaa,napsauttamalla suu kinni ja niellä sylkyä.
Se auttoi silloin.
Miten lie näillä vuosikerroilla. - a-woman1
Joku joskus neuvoi, että pitää laittaa teelusikallinen hienoa sokeria kielelle. Sen pitäisi auttaa. Ei ole itsellä kokemusta...
- 1943
opettaja kansakoulussa sokeria, kun hikka (nikka) vaivasi. Sanoi, että pitää lopettaa, muttei kertonut keinoa.
- damdamdam
Kokeilepas juoda kuumaa vettä tai teetä hitaasti ja niin kuumana kuin pystyt,toinen konsti on yrittää saada pallealihas rennoksi,kevyt silittely pallean päältä ja samalla hengittele rauhallisesti.Auttaa ainakin minulle!
- --MaRiKa--
Paina käsilläsi rintaa, samaanaikaan jännität rintaa ja hegität rauhallisesti niin hikan pitäisi kadota. Jos ei toimi niin kokeile uudestaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216605Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562275- 1471857
- 841245
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971032- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.82927Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10833- 32830
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147757