jalostusta suhteillako

jäsen vuosimallia 1989

Nyt on bk lehden mukaan siirretty jalostuksellisia asioita uuden toimikunnan vastuulle. Miksi ? Eikö edellinen tmk pystynyt etsimään uroksia tietyille nartuille ja halusivat vastuun siirtää muille, vai onnistuuko parhaiten yhdistelmien läpimeno, kun itse istuu tmk:ssa ?? Eikö edellisten pentueiden lonkkatuloksetkin pitäisi ottaa huomioon ennen kuin lupia antavat, vai onko säännöt muutettu !!!!!
Jos suhteilla jalostetaan, koko rotu on pian todella
kaukana siitä mihin se on tarkoitettu ja mihin rotumääritelmä perustuu.

7

1116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edelleen

      Hyvä Sinä, joka olet jäsen.Jalostustoimikunta "istuu" paikallaan tietyn ajan.Jokainen vaihtuva jalostustoimikunta äänestetään yleiskokokouksessa.Siis äänestetään.Jokainen joka sille "pallille" haluaa/joutuu on siis äänestäjistä kiinni. Siellä ei ole pakko äänestää, voi siis jättää tyhjän lapun, tai sitten voi äänestää.





      Bk-lehti on julkaisu jossa asiat käsitellään asioina.Kyseenalaistit jalostustoimikunnan.Miksi asioita siirretään uudelle jalostustoimikunnalle.Heidän vastuulleen?Siksi että jalostustoimikunnat vaihtuvat/muuttuvat.
      Edellinen toimikunta varmasti pystyi osoittamaan uroksia nartuille.Aivan varmasti.
      Lonkkatuloksetkin ovat tärkeitä mutta entä sitten muut vaietut sairaudet johon nämä ihanat jättiläisemme kuolevat.
      Kuka uskaltaa kertoa ääneen sairauksista joita ilmenee??Missä ne huutelijat ovat??

      • ja olen kertonutkin

        kasvattajalle.Vaan ne salataan. "Eihän meidän koirissa/suvuissa jne. esiinny moisia sairauksia. Mitä sinä nyt puhut pas...a."
        Mitä,sisuskalut petti.Kiitos kahdesta vuodesta.Bella on vieläkin meille tärkeä, tosin mullan alla nyt.Ymmärtäisin sikäli kasvattajaa, jos olisi tehnyt yksi tai kaksi tai vaikka kolme pentuetta, mutta niin monta...Vielä senkin ymmärtäisin että pitäisi meihin yhteyttä.
        Mutta kai se on kaukaa haettu.Puhelimeen ei vastata jne.


      • kerro...

        Lainaan viimeiset lauseesi : "Lonkkatuloksetkin ovat tärkeitä mutta entä sitten muut vaietut sairaudet johon nämä ihanat jättiläisemme kuolevat.
        Kuka uskaltaa kertoa ääneen sairauksista joita ilmenee??"
        Tässäpä se onkin! Kukaan kun ei puhu mitään näistä muistakin sairauksista, jota bertsuilla on alkanut ilmaantumaan. Ja tännekään kun ei uskalla näistä asioista kirjoittaa.
        Jospa se jalostustimikunta niistä ilmotteleepi...joskus


      • bertsu
        ja olen kertonutkin kirjoitti:

        kasvattajalle.Vaan ne salataan. "Eihän meidän koirissa/suvuissa jne. esiinny moisia sairauksia. Mitä sinä nyt puhut pas...a."
        Mitä,sisuskalut petti.Kiitos kahdesta vuodesta.Bella on vieläkin meille tärkeä, tosin mullan alla nyt.Ymmärtäisin sikäli kasvattajaa, jos olisi tehnyt yksi tai kaksi tai vaikka kolme pentuetta, mutta niin monta...Vielä senkin ymmärtäisin että pitäisi meihin yhteyttä.
        Mutta kai se on kaukaa haettu.Puhelimeen ei vastata jne.

        eli vuoden...


      • toisinkin voi olla
        kerro... kirjoitti:

        Lainaan viimeiset lauseesi : "Lonkkatuloksetkin ovat tärkeitä mutta entä sitten muut vaietut sairaudet johon nämä ihanat jättiläisemme kuolevat.
        Kuka uskaltaa kertoa ääneen sairauksista joita ilmenee??"
        Tässäpä se onkin! Kukaan kun ei puhu mitään näistä muistakin sairauksista, jota bertsuilla on alkanut ilmaantumaan. Ja tännekään kun ei uskalla näistä asioista kirjoittaa.
        Jospa se jalostustimikunta niistä ilmotteleepi...joskus

        minulle on ainakin kerrottu ostohetkellä mitä mahdollisia sairauksia voi tulla , tarkoitan yleisimpiä bernhardinkoirilla. On meillä suomen maassa muutama kasvattja jotka kertovat kasvattinsa ostajille niistä. Ja aina olen voinut kääntyä koiraa koskevissa asioissa kasvattajan puoleen.


    • aina ollut

      niin ne on nääs aina toimineet, omilleen uroksia muille ei

      • pentuja teettänyt

        kyllä sitä nyt ollaan niin katkeraa kalkkia;) , ihan turhasta. Minä ainaskin oon saanut uros suosituksia ja hyväksytty myös itse ehdotetut yhdistelmät, koska ne on täyttänyt rotuvaatimukset. Onko se nykyään jotenkin toisin vai?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      47
      3353
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      10
      2060
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      22
      1535
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1404
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1361
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1271
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1188
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1115
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      9
      1073
    10. 22
      1047
    Aihe