Nyt on bk lehden mukaan siirretty jalostuksellisia asioita uuden toimikunnan vastuulle. Miksi ? Eikö edellinen tmk pystynyt etsimään uroksia tietyille nartuille ja halusivat vastuun siirtää muille, vai onnistuuko parhaiten yhdistelmien läpimeno, kun itse istuu tmk:ssa ?? Eikö edellisten pentueiden lonkkatuloksetkin pitäisi ottaa huomioon ennen kuin lupia antavat, vai onko säännöt muutettu !!!!!
Jos suhteilla jalostetaan, koko rotu on pian todella
kaukana siitä mihin se on tarkoitettu ja mihin rotumääritelmä perustuu.
jalostusta suhteillako
7
1141
Vastaukset
- edelleen
Hyvä Sinä, joka olet jäsen.Jalostustoimikunta "istuu" paikallaan tietyn ajan.Jokainen vaihtuva jalostustoimikunta äänestetään yleiskokokouksessa.Siis äänestetään.Jokainen joka sille "pallille" haluaa/joutuu on siis äänestäjistä kiinni. Siellä ei ole pakko äänestää, voi siis jättää tyhjän lapun, tai sitten voi äänestää.
Bk-lehti on julkaisu jossa asiat käsitellään asioina.Kyseenalaistit jalostustoimikunnan.Miksi asioita siirretään uudelle jalostustoimikunnalle.Heidän vastuulleen?Siksi että jalostustoimikunnat vaihtuvat/muuttuvat.
Edellinen toimikunta varmasti pystyi osoittamaan uroksia nartuille.Aivan varmasti.
Lonkkatuloksetkin ovat tärkeitä mutta entä sitten muut vaietut sairaudet johon nämä ihanat jättiläisemme kuolevat.
Kuka uskaltaa kertoa ääneen sairauksista joita ilmenee??Missä ne huutelijat ovat??- ja olen kertonutkin
kasvattajalle.Vaan ne salataan. "Eihän meidän koirissa/suvuissa jne. esiinny moisia sairauksia. Mitä sinä nyt puhut pas...a."
Mitä,sisuskalut petti.Kiitos kahdesta vuodesta.Bella on vieläkin meille tärkeä, tosin mullan alla nyt.Ymmärtäisin sikäli kasvattajaa, jos olisi tehnyt yksi tai kaksi tai vaikka kolme pentuetta, mutta niin monta...Vielä senkin ymmärtäisin että pitäisi meihin yhteyttä.
Mutta kai se on kaukaa haettu.Puhelimeen ei vastata jne. - kerro...
Lainaan viimeiset lauseesi : "Lonkkatuloksetkin ovat tärkeitä mutta entä sitten muut vaietut sairaudet johon nämä ihanat jättiläisemme kuolevat.
Kuka uskaltaa kertoa ääneen sairauksista joita ilmenee??"
Tässäpä se onkin! Kukaan kun ei puhu mitään näistä muistakin sairauksista, jota bertsuilla on alkanut ilmaantumaan. Ja tännekään kun ei uskalla näistä asioista kirjoittaa.
Jospa se jalostustimikunta niistä ilmotteleepi...joskus - bertsu
ja olen kertonutkin kirjoitti:
kasvattajalle.Vaan ne salataan. "Eihän meidän koirissa/suvuissa jne. esiinny moisia sairauksia. Mitä sinä nyt puhut pas...a."
Mitä,sisuskalut petti.Kiitos kahdesta vuodesta.Bella on vieläkin meille tärkeä, tosin mullan alla nyt.Ymmärtäisin sikäli kasvattajaa, jos olisi tehnyt yksi tai kaksi tai vaikka kolme pentuetta, mutta niin monta...Vielä senkin ymmärtäisin että pitäisi meihin yhteyttä.
Mutta kai se on kaukaa haettu.Puhelimeen ei vastata jne.eli vuoden...
- toisinkin voi olla
kerro... kirjoitti:
Lainaan viimeiset lauseesi : "Lonkkatuloksetkin ovat tärkeitä mutta entä sitten muut vaietut sairaudet johon nämä ihanat jättiläisemme kuolevat.
Kuka uskaltaa kertoa ääneen sairauksista joita ilmenee??"
Tässäpä se onkin! Kukaan kun ei puhu mitään näistä muistakin sairauksista, jota bertsuilla on alkanut ilmaantumaan. Ja tännekään kun ei uskalla näistä asioista kirjoittaa.
Jospa se jalostustimikunta niistä ilmotteleepi...joskusminulle on ainakin kerrottu ostohetkellä mitä mahdollisia sairauksia voi tulla , tarkoitan yleisimpiä bernhardinkoirilla. On meillä suomen maassa muutama kasvattja jotka kertovat kasvattinsa ostajille niistä. Ja aina olen voinut kääntyä koiraa koskevissa asioissa kasvattajan puoleen.
- aina ollut
niin ne on nääs aina toimineet, omilleen uroksia muille ei
- pentuja teettänyt
kyllä sitä nyt ollaan niin katkeraa kalkkia;) , ihan turhasta. Minä ainaskin oon saanut uros suosituksia ja hyväksytty myös itse ehdotetut yhdistelmät, koska ne on täyttänyt rotuvaatimukset. Onko se nykyään jotenkin toisin vai?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005288348Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4327224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61765Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1551085Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17726Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57682Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.28643Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?58623En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36607Yllätyspaljastuksia uudesta Maajussille morsian -kaudesta! Vappu Pimiä sometti, myös MTV3:lta infoa
No nyt on uusiakin tuulia Maajussille morsian -ohjelmassa. Kuka mahtaa olla tämä tuttu kasvo, joka jo toistamiseen lähte5579