Tamperelainen siivousfirma Grönlund

siivoojatar

Olen nyt harkitsemassa työpaikan vaihtoa (vanhassa tuntilistani katoavat eikä muutenkaan mikään hoidu) ja Grönlund pisti silmään. Isot rahat niillä varmaan on kun talon seinän kokoinen joulu-kiitos mainosliina näkyi hatanpäänvaltatiellä. Rahakkailla yhtiöillä vaan tuntuu olevan ongelmia maksaa kohtuullista palkkaa.

Toivoisin siis kokemuksia tästä Grönlund yhtiöstä ja muistakin Tamperelaisista siiovusfirmoista yms. Kiitos.

32

5737

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vierestä seurannut

      Yritys on vakaavarainen ja pitkään toiminut yritys.
      Henkilökunnalla tuntuu olevan hyvä henki.
      Kuulemani perusteella yrityksellä on arvostettu asema Tampereella.

      • Röönlunti ihan

        ite?


      • tietävä entinen

        tiedät mistä kirjoitit.Siivoojat vaihtuu tiuhaan tahtiin, ihan kuten muillakin.Käyttävät mieluummin virolaisia kun kustannukset ovat pienemmät.Arvostettu ja arvostettu, en arvostaisi enempää kun muitakaan.Johto tuulella käyvää sorttia,hyvä henki henkilökunnalla vähän niin ja näin. Kirjoitan kokemuksesta.Ihan samaan kastiin kuuluu muiden vähän isompien firmojen kanssa.


      • lkjhh
        Röönlunti ihan kirjoitti:

        ite?

        Niin olinkin....omaa pitää kehua kun muut ei sitä tee ;)


      • nainostako

        Totta, jossain pitää mainostaa ja olla esillä. Monet hyvät firmat ei ole mitenkään esillä ja on aika sattumaa, kun sellaisen löytää. Mitä enemmän tämän tyylisillä palstoilla esiintyy, sitä huonompaa todennäköisesti on palvelu. Yritysten resurssit on rajalliset, joten kaikki ei lähde laajentamaan eikä uusia työntekijöitä palkkaamaan. Jotku osaa ajatella ja toimia fiksusti, mitoittaa omat resurssit oikein.


    • siivooja minäkin

      Ihan hyvä siivousfirmaksi, palkka on TESS, paitsi jos saat sovittua enemmän, kannattaa kokeilla. Palkat hoituu kyllä ihan oikein ja ajallaan, työtahti ei ole liian kireä, mutta kai siitäkin joku jotain vikaa löytää. Itse olen tyytyväinen. Useimmiten.

    • oompa vaan kuullu

      joulu kiitoksen hämätä, se on nääs mainoskikka.Tampereella on kuulemma joku kuljetusliikekin jonka autojen kyljessä kyseisen puljun mainos loistaa, ei ole mikään takuu rahasta.

    • siistijä

      Tiedän firman hyvin. Olen ollut sen palveluksessa pitkään. Työt ja palkat asianmukaisia. Myöskin firma muistaa palkita työntekijöitään ainakin kerran vuodessa kunnolla, monessa firmassa näin ei ole.
      Työnjohto on ammattitaitoista ja hoitavat asiat kiitettävästi ;)
      Työpaikalla joustetaan puolin ja toisin jos tarpeen.

      • antaa

        viitteitä kirjoittajan henkilöllisyydestä ja kirjoitustyyli loput. Eli grönlundi ite asialla taas? Oli vaan niin "mainosmaisesti" kirjoitettu. Ja oman firman nimeä ei väsy laittamasta näkyville.


      • kumihanska

        palkitsee? En ole kuullutkaan moisesta. Onkohan semmoista siivousfirmaa olemassakaan, jota oikeasti kiinnostaa siivoojissaan muu, kuin saada hyvät rahat itselleen?


      • ent.tietävä
        antaa kirjoitti:

        viitteitä kirjoittajan henkilöllisyydestä ja kirjoitustyyli loput. Eli grönlundi ite asialla taas? Oli vaan niin "mainosmaisesti" kirjoitettu. Ja oman firman nimeä ei väsy laittamasta näkyville.

        ole johdossa, se on vaan jotain peruja se nimi. Kyllähän tuon kirjoituksen oli joku firmasta kirjoittanut.


    • tyytymätön

      olen kaikkea muuta kuin tyytyväinen paikkaan. palkat tessin mukaan joo, mutta ne kaikki pikkulisät jotka tessin mukaan kuuluis....

    • en suosittele

      En suosittele kyseistä firmaa. Olin töissä siellä aikoinaan. Ylitöitä ei maksettu, rahaa jäi saamatta 500e. Sijaistin muita omien töiden lisäksi. Johto ei ole ammattitaitoista, väki vaihtuu. Paljon monenlaisia ongelmia.

    • tyytymätön myös

      Itsekkään en ollut tyytyväinen kyseisessä firmassa.
      Vaihdoin töihin grönlundille koska luvattiin 37,5h/vko, mutta loppupelissä
      viikkotyö tunteja tulikin n 15-20, ja kun yritin keskustella esimiehen kanssa asiasta, ja sanoin etten vaihtanut firmaa jotta työtuntini vähenisivät, lupasivat lisää taas, mutta koskaan ei lisää tullut...

    • siistijä

      Olen kanssa työskennellyt kyseisessä firmassa. Todellakin johto ei kykene käsittelemään asioiya ammattitaitoisesti. Siistijät vaihtuvat tiuhaan tahtiin, eiköhän sekin jotain kerro. Korvauksia ei makseta ja työsopimuksen mukainen palkkakaan ei toteudu palkanmaksussa.

    • ammattilainen

      te valittajat ootte just niitä luusereita kyseisellä amattialalla jotka ei pärjää alalla tai ovat muuten vaan laiskoja.Ystäväni on kyseisessä firmassa toissä ja on ollu tyytyväinen paikkaaan.Työntekijöistä huolehditaan on risteilyjä ja muitakin aktiviteettejä,hierontaa,koulutusta jne.Ainoa miinus on että työnjohtoa ja opastajia on aivan liian vähän hekilöstö määrään ja kohteisiin nähden.

    • ...

      ...

    • työskennellyt kyseis

      Siivouspalvelu Grönlund on täysin itsekäs firma. Palkkoja maksetaan väärin....pienenpää mitä työsopimuksessa ja työntekijän odotetaan tekevän niinpaljon töitä kun he ilmoittavat. Työnjohto ja johto ammattitaidotonta.

    • kzkdkkzkzkzjx

      Itse olen kovin tyytyväinen firmaan. Pomot joustavat ja osaavat kehua hyvin tehdystä työstä. Firman pikkujouluja olisin vain kaipaillut!

    • Ex-gronlundilainen

      En voi todellakaan suositella kenellekään missään nimessä!
      Olin ennen ko. Firmassa töissä siistijänä ja vankan siivoustaustan omaavana, ammattiin kouluttautuneena siis.
      Palkkaa ei todellakaan maksettu sen verran mitä sovittiin, sovittu tuntipalkka oli euroa pienempi mitä piti ja tehdyt työtunnitkin hävisivät omituisesti. Minkäänlaista yhteistyöhenkeä ei tullut mistäkään suunnalta, työntekijöitä lähinnä halveksuttiin ja oletettiin heidän olevan vähintään täydellisiä.
      Minkäänlaisia risteilyitä ym ei kyllä kohdallani tullut kertaakaan esille.
      Työnjohto oli kyllä kamalammasta päästä, oma ohjaajani niin ärsyttävä, että meinasi välillä pelkästään hänestä tehdä valitus..

      Ei kannata tähän firmaan mennä, itse vaihdoin ja nyt onnellisena tehnyt toisessa firmassa!

      • Siivojatre

        Missäköhän firmassa nykyään?


    • Seen too much

      Täyttä paskaa koko firma

    • :::

      Lisiä ei makseta, kaikki todella nuukaa. Työnjohto ei osaa ja todella itsekkäitä. Ei mitään hyötyä työntekijöille täyttä kusetusta koko homma... Harkitkaahan kaikki alan vaihtoa ei siivoustyö ole ihmisille.

    • mustadahlia

      Mikä mahtaa olla firman tilanne nyt, pari vuotta tämän ketjun viimeisimmän kommentin jälkeen? Onko kellään tietoa, joko ne palkat tulevat oikein ja ajallaan jne?

      • Jepjeepp

        Kasvanut ja parempi ilmapiiri :) Itse olen ollut jo kohta 4 vuotta ja hyvin viihtynyt. Työnjohto osittain vaihtunut, joka osaa kyllä hommansa.
        Palkka menee TESSin mukaan, yölisiä maksetaan, ylitöistä maksetaan ym. Aina palkka tullut ajoissa eikä virheitä :)
        Työajat hyvät, ei tarvitse kiirehtiä. Ja tosiaan lahjan saa joka vuosi :) Muitakin etuja välillä.

        Toki jokaisella on omat mielipiteet, mutta itse suosittelen Gronlundia (nimi vaihtui Gronlund palveluiksi pari vuotta sitten).


      • parempaanpäin

        Mielestäni on myös parannusta ollut. Itselläni muutamia vuosia sitten esimies vaihtunut, nuori ihminen,mutta osaa hommansa ja on tavoitettavissa. Toi tarvittavaa virkistystä. Opastajissa välillä parantamisen varaa, avaimet käteen ja töihin meiningillä. Olen huonommissakin firmoissa siivonnut aikoinani


    • asiakasmetro

      Hyvää työtä siivouspuolelta mutta peruspesu,vahaus ja ikkunapesu puolelta täysin toheloa sakkia.Meidänkin kohteessa mutisivat jotain (ei saanut selkoa) toinen kaveri seisoskeli toimettomana kun toinen pyöri ympäriinsä luuri korvassa.Työnjohtajaankin yritettiin ottaa yhteyttä mutta ei saatu luurin päähän (varmaan jossain pitkällä lounaalla).Jossain vaiheessa ilmoittivat tulevansa toisena päivänä kun saavat selvitettyä tilanteen.Että tämmöstä palvelua nykyään.

    • Agkejatkpdtmgw

      Ammattitaidoton työnjohto. Risteilyjä yms? Haha! Joo työnjohdolle!

      • Kusetusta

        Työtunteja luvattiin alussa minulle tulevan myöhemmin lisää, kun pari ihmistä jää "eläkkeelle". No ei ole tunnit nousseet mihinkään ja sen takia vaihdan toiseen firmaan. Ei noilla 10-25h tunneilla elä kukaan ja selvästi väki vaihtuu ellei ole vakkareita.


    • Siivoushullu

      On erikoinen työpaikka, otetaan ja annetaan tunteja, ja esim roskapussin väärästä koosta soitetaan perään ja annetaan kohde toiselle siivojalle , olen ollut töissä 3 kk ja mitta täynnä, jos saat kivan paikan mitä siivota , se on jo annettu toiselle, matkakuluja ei korvata ajopäiväkirjan mukaan.

      • Anonyymi

        Vähän samoja tuntemuksia. Kaikki on koko ajan pielessä ja noottia tulee,mutta kun pyydät selvityksiä ja syitä kritiikille,niin puhelin hiljenee. Ä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän samoja tuntemuksia. Kaikki on koko ajan pielessä ja noottia tulee,mutta kun pyydät selvityksiä ja syitä kritiikille,niin puhelin hiljenee. Ä

        No jos koko ajan joku on pielessä niin oisko tekijässä vika xD Huono työnjälki jos noottia tulee, eipä sitä turhan takia kukaan mussuta. Mitä selvityksiä sä siihen enää tarviit, opettele siivoon xD

        Minä olen Gronlundilla ollut jo tosi pitkään, vuosia ja on ihan toista maata kun nämä isot koneistot jossa ei suurin osa edes tiennyt esimiehensä nimeä saatikka tavannut. Ikinä saanut ketään kiinni.
        Samaa siivoustahan se joka paikassa on mutta tuolla on huomattavasti läheisempää työskentelyä johdon ja ryhmyreiden kanssa ja aina saa jonkun kiinni tarvittaessa ja apua kun sitä tarvii! Palkat tulee oikein ja ajoissa kun vaan itte tajuaa täyttää ne laput oikein. Palkka on TES mukainen. Lisät ja kaikki on ollut oikein aina. Joustoa löytyy miten vaan ja aina ovat saaneet järkättyä asiat ja esim omat ylläti menot tai ylimääräiset vapaat. Asiat hoidetaan heti eikä ens vuonna. Jouluna vähintäänkin muistetaan kaikkia työntekijöitä. Muutenkin vuoden mittaan on järjestelty juttuja mutta ei niihin oikeen porukka tahdo osallistua, sääli. Toisinaan on vähän säätöä hommissa mutta lähinnä hauskalla tavalla. Mä en täältä lähde kun kulumalla ja trust me, oon monta firmaa nähnyt yli 20 vuoden siivoojan urani varrella ja heittämällä paras on tää.
        Suurin osa näistä kommenteista on ajoilta ennen mun työsuhdetta niin en osaa ottaa kantaa niihin aikoihin mutta sen jälkeen osaan kyllä, on tässä sen verran tullut katseltua. Ainahan sitä pitää jotain huonoa myös sanoa niin se TES palkka on ihan paska että pikkusen ois kiva saada enemmän.. :D


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4993
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4533
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2911
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe