Varadero tai Cayo Largo

melkein menossa

Tässä tuli kiirus saada joku viikon reissu vielä hiihtolomalle, joten kysyisin nyt pikkasen Kuubasta. Tarjolla olisi hotelli Sunbeach Varaderossa tai Havanna-Cayo Largo -yhdistelmä. Hintaeroa roisit 700 euroa per naama.

Onko Varadero ihan tuskainen turistirysä? Onko rannat hyvät? Onko tietoa hotelli Sunbeachista? Onko Havannassa piipahtaminen helppoa?

Entä Cayo Largo? Onko hintansa väärti? Voiko kummassakaan paikassa snorklata itsenäisesti vai pitääkö mennä retkelle, jos jotain haluaa nähdäkin? Lähinnä lepoa ja rauhallista rantaa olemme kaipaamassa.

Kaikki tieto kiinnostaa!

6

2124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerran käynyt

      Olimme pari vuotta sitten Varaderossa 5 päivää ja meidän mielestä se oli kohtalaisen kypsä paikka. Siellä ei ole mitään muuta kuin hotelleja ja ranta. Ranta oli kyllä ihan hieno, vesi kyllä aika viileää mutta kyllä siinä ui. Kuin Suomessa kesällä.
      Vuokrasimme puoleksi päiväksi mopon, sekin oli liikaa. Noin puolessatoista tunnissa olimme ajaneet käytännölisesti katsoen joka ikisen tien niemellä. Siellä ei ole mitään katseltavaa. Mutta jos haluaa vain maata rannalla niin mikä ettei. Itse kuitenkin ottaisin mieluummin tuon yhdistelmän.

      • mitä tekisi

        Ööö... Kai sieltä Varaderosta pääsee poiskin, varsinkin jos on mopo alla?

        Emme juurikaan harrasta rannalla makoilua, mutta uimista ja snorklaamista kylläkin. Olemme aika aktiivista porukkaa siinä mielessä, että eri paikkoihin meneminen ja liikkuminen ei ole ongelma. Haluamme vain että hotelli on hyvällä paikalla, ranta on hyvä ja että on mahdollisuus lähteä seikkailemaan haluamaansa suuntaan.

        Vuosi sitten olimme Meksikossa, joka oli aivan täydellinen kohde meille. Viime reissu Kaakkois-Aasiaan taas ei saanut syttymään ihan samalla lailla.


      • Havanna Club
        mitä tekisi kirjoitti:

        Ööö... Kai sieltä Varaderosta pääsee poiskin, varsinkin jos on mopo alla?

        Emme juurikaan harrasta rannalla makoilua, mutta uimista ja snorklaamista kylläkin. Olemme aika aktiivista porukkaa siinä mielessä, että eri paikkoihin meneminen ja liikkuminen ei ole ongelma. Haluamme vain että hotelli on hyvällä paikalla, ranta on hyvä ja että on mahdollisuus lähteä seikkailemaan haluamaansa suuntaan.

        Vuosi sitten olimme Meksikossa, joka oli aivan täydellinen kohde meille. Viime reissu Kaakkois-Aasiaan taas ei saanut syttymään ihan samalla lailla.

        Varaderohan on kapea niemen kärki, että siitä ajellut rajottuvat aluksi ainostaa yhteen ilmansuuntaan. Havannaan onkin sitten pidempi matka, en nyt muista olisko ollut charter bussilla 2-3tuntia. Mielestäni itse Havanna parempi ns. kaupunki lomakohde josta sitten voi lähteä seikkailemaan ympäristöön. Varadero on enemmän noille rannalla itseään grilaaville. Ympäri maailmaa on tullut reisattua ja kyllä Cuba, Filippiinit ja Viet Nam ovat ihan kärkipäässä. Tätä kirjoittelen African suurimmalta saarelta.


      • kerran käynyt
        mitä tekisi kirjoitti:

        Ööö... Kai sieltä Varaderosta pääsee poiskin, varsinkin jos on mopo alla?

        Emme juurikaan harrasta rannalla makoilua, mutta uimista ja snorklaamista kylläkin. Olemme aika aktiivista porukkaa siinä mielessä, että eri paikkoihin meneminen ja liikkuminen ei ole ongelma. Haluamme vain että hotelli on hyvällä paikalla, ranta on hyvä ja että on mahdollisuus lähteä seikkailemaan haluamaansa suuntaan.

        Vuosi sitten olimme Meksikossa, joka oli aivan täydellinen kohde meille. Viime reissu Kaakkois-Aasiaan taas ei saanut syttymään ihan samalla lailla.

        Tottakai Varaderosta pääsee pois, mutta ei kai sinne sen takia kannata mennä että voi heti lähteä pois ;o) Jos menette sinne niin ymmärrät varmasti mitä tarkoitin. Sieltä on pitkä matka pois, ei sellainen mitä lähtisin mopolla tekemään. Kuuba on kuitenkin edelleen hieman erilainen valtio kuin muut mainitsemasi ja siellä liikkuminen ei ole ihan niin helppoa kuin joissain muissa maissa. Varaderosta toki pääsee esim Havannaan järjestetyille retkille ja charter bussien kyydissä. Itsenäisesti liikkuminen voi olla hieman hankalaa, ei tietenkään mahdotonta.

        Sain käsityksen että halusit mielipiteitä ja siksi vastasin. Me emme Varaderoon ihastuneet, Kuubaan kylläkin. Sinne siis mielestäni kannattaa mennä muualle. Mutta jokainen tyylillään.


    • on kyllä

      Havanna- fani. Niiden ihanien huorien takia.
      Mutta älkää helvetissä menkö sinne kiertomatkalle ennenkuin valta on vaihtunut.
      Muuten saatte pahan mielen. Mikään ei toimi. Aikataulut, vehkeet yms. Perus-sosialistikamaa yms... Jos haluatte maksimoida kurjuutta niin tehkää ihmeessä reppu- kiertomatka Kuubassa.
      Lupaatteko että kerrotte sitten kokemuksistanne tällä palstalla?

      Kaikkea hyvää toivottaa yllek.

    • Kuubasta juuri palannut

      Viime perjantaina tulin juuri parin viikon Kuuban matkalta takaisin. Olimme ns omatoimimatkalla eli majoituimme pääosin Casa Part. ja muutamaksi yöksi hotelleihin. Varadero on auttamatta reservaattien reservaatti kapeassa niemessä. Jos siis haluaa olla koko ajan samalla rannalla ottamassa aurinkoa niin paikka on ok. Toisaalta samanlaisia rantoja löytyy kyllä vähemmälläkin lentämisellä ja ohuemmalla euronipulla. Etäisyyttä muualle on jonkin verran ja jos meinaa myös muualle Kuubassa mennä niin miksi ihmeessä maksaa turhasta (siis Varaderon all inclusive hotelleista, jotka laadullisesti ovat kansainvälisellä mitta-asteikolla vielä luokattoman huonoja). Jos siis kaipaa hiekkarannalle niin pääsee mielestäni vähemmälläkin lentämisellä kun ei lähde suotta Kuubaan asti. Toisaalta itse en kyllä jotenkin koko maasta saanut oikein sellaista wow hurmosta irti, kun sitä vertaa esim Aasiaan tai Etelä-Amerikkaan. Siitäkin huolimatta vaikka olimme ihan kansan keskuudessa ja saimme seurata Kuubalaista elämää läheltä. Kuuba on köyhä maa ja länsimaalaisten vedätys on myös sitä luokkaa. Varaudu henkisesti siihen. Jotenkin jäi vaan fiilis ettei Kuubalaiset juurikaan aidosti olleet ystävällisiä tai vieraanvaraisia. Välttämättömän minimitason ne kyllä hoiti ja otti rahat pois, ei sen enempää. Musiikki ja salsa oli bueno, samoin rommi ja siihen pohjautuneet juomat. Ruoka oli niin yksityisravintoloissa kuin 5 tähden hotelleissa keskivertoa huonompaa (kävi oikein ranskalaisia ja sveitsiläisiä turisteja sääliksi :) ,mutta eipä me sinne juuri syömään mentykään. Havannan autot oli värikkäitä, Trinidadin siirtomaavallan aikaiset talot hienoja, mutta pääosin maa on nuhjuinen ja ränsistynyt. Ehkä hienointa oli sikojen lahden korallit ja snorklaaminen siellä sekä Vinalesin kansallispuisto alue kaikkine luolastoineen. Menen itse seuraavan kerran takaisin vasta kun systeemi on muuttunut ja siihen voi mennä vielä tovi aikaa.....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      132
      2407
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      291
      2312
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      75
      1790
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      119
      1462
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      130
      1309
    6. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1308
    7. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      72
      1040
    8. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      1030
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      47
      925
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      901
    Aihe