Olen tässä lueskellut tärkkäysohjeita ja aionkin varmaan kokeilla, mutta useimmat ohjeet olivat virkatuille liinoille tms. ja mietin vain että miten esim. sokerilla tärkkäys onnistuisi vaatteisiin mitä pidetään ihoa vasten? Tuntuuko tahmealta? Entä perunajauhoista tehty tärkki, millaista se on verrattuna sokeriin? Löysin ohjeen jopa ihan perinteiseen tärkkäykseen riisitärkin ja booraksin avulla. Niitä ilmeisesti saa apteekista, mutta minkä hintaisia mahtavat olla ja onko kauhean monimutkaista? Lähteekö pesussa vai miten se oikeen toimii?
Mikä menetelmä olisi paras vaikka virkatulle rannekorulle mikä saisi olla aika kova muttei karhea, tai eri materiaalisille puseroille pitämään esim. taitokset sileänä? Kokemuksia?
tärkki?
3
9714
Vastaukset
- vaikea sanoa
koska menetelmän toimivuus riippuu käytöstä. Jos tärkätty alue tulee lähelle tai jopa kosketukseen ihon kanssa pitää huomioida mm. ihon lämpö ja mahdollinen kosteus.
Sokeritärkkiä on käytetty paljon erilaisten käyttö/koriste-esineiden valmistuksessa. Peruajauho- ja riisitärkkäys sopivat parhaiten käyttövaatteisiin.
Kaupoista on nykyään saatavilla myös helppokäyttöisiä spray-tärkkejäkin. Mikäli tärkättävä alue ei ole kovin suuri voi tälläinen spray-tärkki olla kätevin ratkaisu. - lähteekö
tärkki pois pesussa. Vastaus on kyllä lähtee.
Käyttövaatteisiin suosittelisin spray-tärkin käyttöä.- Meimi
Itse en kyseisestä tuotteesta pitänyt. Lakanoita olisin tärkätä halunnut, mutta muutosta ei huomannut juuri ollenkaan. Jos käytin enemmän tärkkiä, jäi lakanat hieman tahmeiksi. Eli jos tukevamman tärkkäyksen haluat, suosittelen apteekissa vierailua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917485- 373977
- 453520
- 2362814
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402662- 452492
- 1322401
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292289Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202248- 451972