checkvalve

tehtävä

mikä on tuo venttiili,on john deeressä 3350 öljylinjassa tulo nokkapumpulle???

8

1770

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jamppa vaan

Vähän jos tarkennat sijaintia tai vaikka varaosanumeron annat niin vois ehkä auttaa.

• tehtävä

kytkinkotelossa,varaosanro AL67197,asia liittyy pumpun öljynsaantiin.

• Jamppa vaan
        tehtävä kirjoitti:

kytkinkotelossa,varaosanro AL67197,asia liittyy pumpun öljynsaantiin.

Se toimii takaiskuventtiilinä jäähdyttimeltä palaavassa voitelupainelinjassa. Tuo venttiili toimii oikeastaan vain siinä tilanteessa kun öljynsuodatin on niin tukkeessa että suodattimen ohitusventtiili päästää öljyä vain voitelulinjaan jolloin tuo takaisku estää sitä pääsemästä nokkapumpulle.

Todella vaikeasti selitetty mutta parempaankaan en pysty.

Mikä sulla on oikeen oireena tossa rattorissa vai muutenko vain pähkäilet ja tutkailet.

• tehtävä
        Jamppa vaan kirjoitti:

Se toimii takaiskuventtiilinä jäähdyttimeltä palaavassa voitelupainelinjassa. Tuo venttiili toimii oikeastaan vain siinä tilanteessa kun öljynsuodatin on niin tukkeessa että suodattimen ohitusventtiili päästää öljyä vain voitelulinjaan jolloin tuo takaisku estää sitä pääsemästä nokkapumpulle.

Todella vaikeasti selitetty mutta parempaankaan en pysty.

Mikä sulla on oikeen oireena tossa rattorissa vai muutenko vain pähkäilet ja tutkailet.

täristää kaikki mahdollinen on käyty läpi,pumppu ei saa kunnolla öljyä luulisin,ja tuo venttiili saattaa estää sen.tai jokin muu alkaa neuvot loppua.nokkapumpulle ei ole muuta öljylinjaa.

• Jamppa vaan
        tehtävä kirjoitti:

täristää kaikki mahdollinen on käyty läpi,pumppu ei saa kunnolla öljyä luulisin,ja tuo venttiili saattaa estää sen.tai jokin muu alkaa neuvot loppua.nokkapumpulle ei ole muuta öljylinjaa.

Niin tuota mitä kaikkea ootte kokeillu/testannu/tutkinu?

-ootko mitannu latauspainetta?
        -onko voimanoton/pikaivaihteen/nelivedon asennolla vaikutusta?
        -onko etukuomaajaa? jos on niin onko shokki vedetty jumiin?
        -paljonko tunteja?
        -iso vai pieni nokkapumppu?
        -kuuluuko öljyntäyttökorkista selvää sihinää?

Ota vaan tuo takaisku siitä välistä pois tuleepahan sekin varmistettua. vielä mahdollisia on ainakin suodattimen ohivirtausventtiilin putkisokka, lauhduttimen varon jousi sekä itse öljyputket vaihteiston sisältä joita myös on irronnut.

Hankala yrittää neuvoa näin kirjottamalla joten neuvoisin viemään john deere huoltoon tai henkilölle joka todella tuntee tuon hydraulijärjestelmän.

Näitten vanhusten hydrauliikka on saksalaisten kosto koko ihmiskunnalle.

• tehtävä
        Jamppa vaan kirjoitti:

Niin tuota mitä kaikkea ootte kokeillu/testannu/tutkinu?

-ootko mitannu latauspainetta?
        -onko voimanoton/pikaivaihteen/nelivedon asennolla vaikutusta?
        -onko etukuomaajaa? jos on niin onko shokki vedetty jumiin?
        -paljonko tunteja?
        -iso vai pieni nokkapumppu?
        -kuuluuko öljyntäyttökorkista selvää sihinää?

Ota vaan tuo takaisku siitä välistä pois tuleepahan sekin varmistettua. vielä mahdollisia on ainakin suodattimen ohivirtausventtiilin putkisokka, lauhduttimen varon jousi sekä itse öljyputket vaihteiston sisältä joita myös on irronnut.

Hankala yrittää neuvoa näin kirjottamalla joten neuvoisin viemään john deere huoltoon tai henkilölle joka todella tuntee tuon hydraulijärjestelmän.

Näitten vanhusten hydrauliikka on saksalaisten kosto koko ihmiskunnalle.

mistä mitataan latauspainetta?
        -mitattu kippiliitimest 190 bar
        -voim,pikav,neli,ei vaikutusta
        -ei kuorm
        -13000h
        -iso pumppu
        -sihinää kuuluu,etenki oikealta etupääst pumpun luota kautta linjan sirinää,raktorin käydes kuuluu tuo sirinä etäämältkin.
        -tehty vuosien saatos nostolaitesylin uudet vent,tiivisteet,ym nokkapumpuun uudet sisuskalut
        -otan pois tuon takaiskun
        -missä on lauhduttimen varon jousi?

• Jamppa vaan
        tehtävä kirjoitti:

mistä mitataan latauspainetta?
        -mitattu kippiliitimest 190 bar
        -voim,pikav,neli,ei vaikutusta
        -ei kuorm
        -13000h
        -iso pumppu
        -sihinää kuuluu,etenki oikealta etupääst pumpun luota kautta linjan sirinää,raktorin käydes kuuluu tuo sirinä etäämältkin.
        -tehty vuosien saatos nostolaitesylin uudet vent,tiivisteet,ym nokkapumpuun uudet sisuskalut
        -otan pois tuon takaiskun
        -missä on lauhduttimen varon jousi?

-Latauspaine mitataan siitä nokkapumpun päällä olevan banjoliittimen pienestä korkista.
        -Jos öljytäyttökorkista kuuluu selvä suhina niin nostosylinterin pultit poikki.

Mutta tuon latauspaineenmittauksesta ei tässä tilanteessa oo hirveesti hyötyä kun pitäisi saada ensin varmistettua onko vuotoa korkeapainepuolella. Tuolle pumpulle on ihan oma työkalunsa jolla se saahaan "pois päältä" jolloin latauspainemittaukset ois helppo suorittaa.

Yleensä kun rupeen roplaamaan näitten vanhusten hydrauliikkaa niin toimin seuraavasti: ensimmäisenä virtausmittari pumpulta tulevan pääpainelinjan väliin, ehjä järjestelmä on suljettu eli hydrauliikalla ei ole virtausta tuossa linjassa kun mitään toimintoa ei käytetä, jos virtausta on sillon korkeapainepuolella on vuoto esim. ulkopuolisen hydr. lohko halki, nostolaitesylinterin pultit poikki(erittäin yleinen, alkuperäiset pultit liian lujia uudet pehmeämpiä), taasen kun virtausta ei ole silloin vika itse pumpussa tai matala/voitelupainepuolella esim. nuo aikaisemmin mainitut varo- ja ohivirtausventtiilit, vaihteiston sisäiset putket, lautauspumppu itse.
        (Ymmärtääköhän kukaan tätä mun sökellystä?)

Kehottaisin kuitenkin viemään koneen jd huoltoon koska heiltä löytyy kokemus ja välineistö(yleensä).

• Juxu

JD:ssähän on se suljettu hydrauliikka ja ellen väärin muista, siinä on jonkinlainen pieni peruspaine koko hydrauliikassa jatkuvasti. Se peruspaine voitaneen mitata tuosta tarkistusventtiilistä, ja siitä tuloksesta voidaan tulkita, onko jossakin ohivuotoja. Tämä on siis oletus, ei varma tieto!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2470
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      196
      1157
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1071
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      930
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      296
      888
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      858
    7. Kyllä me vaan

Tykätään toisistamme ❤️ siinä ei ole mitään väärää kenellekään
      Ikävä
      53