Mitä teen väärin?

Ulalla

Ongelma on seuraava:

Canon mv960 minidv-kamera ja Tietsikalla firewiret. Yritin siirtää dv-in toiminnolla kameralle tietokoneesta videota. Noudatin tarkoin videokameran ohjekirjan ohjeita eli tokmintaa hallittiin videokameran kautta. Kamera nauhoittaa ja nauhalle tulee jotain nauhalaskurin mukaan. kaikki näyttää toimivan ok eikä tietokone eikä videokamera herjaa mitään. Kumminkaan kuvaa ja ääntä ei tule minidv-kasetille! Nauhoitettaessa oletin että tietokoneella pyörivän videon pitäisi näkyä myös nauhoittavan kameran näytöllä mutta mitään ei näy! kameran ohjekirja tarjoaa vastaukseksi pulmaan vain firewire-johdon irrottamista ja uudelleenkytkemistä -> Ei auta!

Sama juttu kun yritin tv:stä nauhoittaa videokameran mukana tulleilla ääni- ja kuvapiuhoilla (kolme väriä pun. kelt. ja valk. kameran päässä yksi liitin) Nauhoitus pyörii eikä mikään näytä menevän vikaan. nauhalle ei vain tule mitään näkyvää eikä kuva nauhoitettaessa näy kameran näytöllä.

Olisiko kellään mitään ratkaisuehdotuksia? Olen penkonut mielestäni kaikki mahdolliset asetus-vaihtoehdot kamerasta läpi mutta onko jotain sittenkin jäänyt huomiotta?

6

489

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ulalla

      Toisinpäin eli kamerasta pc:lle yhteys pelaa hienosti. Tosin silloin hommaa hallitaan tietoneen kautta. Esiin ponnahtaa ohjelma joka tarjoaa mahdollisuuden kamerasta koneelle, muttei toisinpäin. Olin tyytyväinen hankittuani neuvojen mukaan kameran jossa on mahdollisuus pelata molempiin suuntiin koska nyt tosiaan tarvitsen sitä, mutta miten tämän nyt saisi pelaamaan?

      Etukäteen suuri kiitos jos joku viitsii vastata!

      • Digiootti

        Myös tietokoneelta videokameraan videoa siirrettäessä tallennus käynnistetään tietokoneelta. Video editointi ohjelmassa on painike, josta tallennus kameraan käynnistetään. Kamera pitää olla VRC, eli toisto tilassa ja siirrettävä video pitäisi näkyä kameran näytöllä.
        Et kertonut mitä editointi ohjelmaa käytät, jotta olisin voinut neuvoa tarkemmin.


      • Ulalla
        Digiootti kirjoitti:

        Myös tietokoneelta videokameraan videoa siirrettäessä tallennus käynnistetään tietokoneelta. Video editointi ohjelmassa on painike, josta tallennus kameraan käynnistetään. Kamera pitää olla VRC, eli toisto tilassa ja siirrettävä video pitäisi näkyä kameran näytöllä.
        Et kertonut mitä editointi ohjelmaa käytät, jotta olisin voinut neuvoa tarkemmin.

        Kiitos vastauksestasi! Olen siis yrittänyt käynnistää ko. toiminnon videokameran kautta. Minulla on kyllä käytössäni vistan home basicin mukana tullut Windows movie maker jossa löytyy toiminto "julkaise digitaaliseen videokameraan". Kumminkin kameran käyttöohjeiden mukaan toiminto pitäisi käyttää kameran kautta... (toisaalta mites sitten vaikkapa digitv:stä nauhoittaminen?)

        Pitäisikö kokeilla tuota Moviemakerin systeemiä?


      • Digiootti
        Ulalla kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi! Olen siis yrittänyt käynnistää ko. toiminnon videokameran kautta. Minulla on kyllä käytössäni vistan home basicin mukana tullut Windows movie maker jossa löytyy toiminto "julkaise digitaaliseen videokameraan". Kumminkin kameran käyttöohjeiden mukaan toiminto pitäisi käyttää kameran kautta... (toisaalta mites sitten vaikkapa digitv:stä nauhoittaminen?)

        Pitäisikö kokeilla tuota Moviemakerin systeemiä?

        Tuo Vista Home Basic ei ole paras mahdollinen video/multimedia hommissa.

        http://www.microsoft.com/finland/windows/products/windowsvista/editions/n/choose.mspx


    • Digiootti

      Jos Tv:tä yritit nauhoittaa RCA liittimien kautta, (pun. valk. kelt.) ne on yleensä vain televisioon sisään päin menevälle signaalille TV:n scart liitännästä voi nauhoittaa ohjelmia videokameralle, kun käyttää scart adapteria, jossa on input/output kytkin.

      http://www.digivideo.fi/wiki/index.php/Kuva:SCART_in_out.jpg

      Kykin laitetaan output asentoon.

      • Ulalla

        Yritin tosiaan rca-liittimien kautta! Tiesin tuosta scart-jutusta mutta luulin että rca-liittimissä toimii ilman muuta molemminpäin...

        Täytyypä juosta heti keskiviikkona kauppaan ostamaan tuollainen scart-adapteri! Kiitos tästäkin neuvosta!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2753
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2340
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2090
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1854
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1731
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1725
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 100
      1656
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe