FJR-1300 -01 ?

13th mittarissa joten sen puolesta ei pitäisi olla ongelmia mutta lähinnä muita kommentteja kaipaisin. Esim. onko tiettyjä kohtia pyörässä sekä tekniikaltaan että käyttö-ominaisuuksiltaan mihin kannattaa kiinnittää huomiota ostaessa?

9

2424

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jusba

      Noissa varhaisemmissa malleissa oli viallisia ohjureita, mulla vaihdettiin kymppitonnissa, siis jos naputtaa, niin vika voi olla niissä.

      • Täytyypi käydä kuulostelemassa. Oliko kalliskin operaatio nuo ohjurin-gummit?


      • blue fjr
        jay kirjoitti:

        Täytyypi käydä kuulostelemassa. Oliko kalliskin operaatio nuo ohjurin-gummit?

        Käsittääkseni kyse ei ole mistään kumeista tai tiivisteistä, vaan venttiilinohjureista, siis metallista, jotka kuluu jostain syystä (ylikuumeneminen?) niin että kone kilistää tietyillä kierroksilla korvin kuultavaksi. Lontoon kieltä puhuvat kuvaavat sitä sanalla "ticking".

        Jos ko. remppaan joutuu, siinä ymmärtääkseni joutuu vaihtamaan koko kannen uuteen eli isompi revohkahan se sitten on. Mutta kannattaa ilman muuta selvittää tuotteen myyneen tahon virhevastuu eli mitä mieltä kuluttajansuoja asiasta on. Jotkut on saaneet näitä remppoja ainakin osittain valmistajan piikkiin.

        Mutta tuo kilistämisilmiö esiintyy vain harvoissa yksilöissä ja johtuu mitä ilmeisemmin siitä että kone pääsee käymään jossain välissä liian lämpimänä.

        Enempi tietoa löytyy fjr-palstoilta netistä, mutta täytyy osata sitä lontoota sitten.

        Ittellä fjr vm -05 jolla ajettu jotain 13 tonnia eikä mitään ongelmaa ole ollut. Yhtään asiaa ei edes takuuaikana tarvinnut käydä korjauttamassa. Hieno pyörä! Pääsispä taas ajelemaan pian.. ;=)


      • Kansi
        blue fjr kirjoitti:

        Käsittääkseni kyse ei ole mistään kumeista tai tiivisteistä, vaan venttiilinohjureista, siis metallista, jotka kuluu jostain syystä (ylikuumeneminen?) niin että kone kilistää tietyillä kierroksilla korvin kuultavaksi. Lontoon kieltä puhuvat kuvaavat sitä sanalla "ticking".

        Jos ko. remppaan joutuu, siinä ymmärtääkseni joutuu vaihtamaan koko kannen uuteen eli isompi revohkahan se sitten on. Mutta kannattaa ilman muuta selvittää tuotteen myyneen tahon virhevastuu eli mitä mieltä kuluttajansuoja asiasta on. Jotkut on saaneet näitä remppoja ainakin osittain valmistajan piikkiin.

        Mutta tuo kilistämisilmiö esiintyy vain harvoissa yksilöissä ja johtuu mitä ilmeisemmin siitä että kone pääsee käymään jossain välissä liian lämpimänä.

        Enempi tietoa löytyy fjr-palstoilta netistä, mutta täytyy osata sitä lontoota sitten.

        Ittellä fjr vm -05 jolla ajettu jotain 13 tonnia eikä mitään ongelmaa ole ollut. Yhtään asiaa ei edes takuuaikana tarvinnut käydä korjauttamassa. Hieno pyörä! Pääsispä taas ajelemaan pian.. ;=)

        Eiköhän ne ohjurit vaan vaihdeta, erilliset osathan ne on. Maksaa se silti useamman satasen kun pitää jo purkaakkin aika paljon.


      • blue fjr
        Kansi kirjoitti:

        Eiköhän ne ohjurit vaan vaihdeta, erilliset osathan ne on. Maksaa se silti useamman satasen kun pitää jo purkaakkin aika paljon.

        Jos lievempi tapaus, selviää kait vain ohjureiden vaihdolla. Jos päässyt pahemmaksi jo, on kansiremppa tiedossa. Näin olen tulkinnut fjr-keskusteluista.

        Mutta yhtä kaikki, valmistaja on tullut hyvin vastaan noissa tapauksissa. Eli ei heti kättelyssä kannata suostua kokonaan maksumieheksi jos fjr alkaa kilistään...


      • Jusba
        jay kirjoitti:

        Täytyypi käydä kuulostelemassa. Oliko kalliskin operaatio nuo ohjurin-gummit?

        Tokassa huollossa todettu (10tkm), jolloin takuu oli voimassa. Samantien vaihdoin pyörän, koska eivät vaihtaneet kantta, vaan ohjurit; en oikein luota näihin nykyajan korjaamoihin.


    • fjr 04

      Noiden vena-ohjurien lisäksi,sylinterien soikeutta on ollut,jos syö epänormaalisti öljyä ja nokee tulppaa,vika voi olla tämä.Korjataan tehtaan piikkiin,kuten nuo vent. ohjuritkin.Tällasta tietoa mulle kertoilivat jammu huollon pojat.Tuon tps anturin vaihtoivat viime huollossa 30 tkm,kuuluu takaisinkutsukampanjan puitteisiin ja menee tehtaan piikkiin,siitä tulee maahantuojalta ilmoitus kotiin,jos tarve vaihtaa.Oma pyörä pelannut,kuin kello.Tulispa tosiaan kesä,että taas pääsis köröttelemään.

      • Entinen Harrikka Äijä

        No tulin minäki hankkineeksi viikonvaihteessa FJR.n On 10 tkm ajettu 2005 tehtaan malli otettu käyttoon 2006 joten tehtaan takuukin on vielä voimssa. Harrikoita minulla on ollut useita aikaisemmin vaan nyt ostin tuon kun ajattelin että olis ehkä mukavampi pitkillä reissuilla. Mitäs sanotte ko. pyörällä ajaneet, uskaltaako lähteä reissuun? Tuon pyörän suoritusarvoja ei ole merkitty käytttöohje kirjaan. Minkälaisia lienee. tietääkö joku niistä. Lienee kuitenki paremmat kun harrikoilla.


      • Fjärrä 04
        Entinen Harrikka Äijä kirjoitti:

        No tulin minäki hankkineeksi viikonvaihteessa FJR.n On 10 tkm ajettu 2005 tehtaan malli otettu käyttoon 2006 joten tehtaan takuukin on vielä voimssa. Harrikoita minulla on ollut useita aikaisemmin vaan nyt ostin tuon kun ajattelin että olis ehkä mukavampi pitkillä reissuilla. Mitäs sanotte ko. pyörällä ajaneet, uskaltaako lähteä reissuun? Tuon pyörän suoritusarvoja ei ole merkitty käytttöohje kirjaan. Minkälaisia lienee. tietääkö joku niistä. Lienee kuitenki paremmat kun harrikoilla.

        Itse en ole hd:lla ajanut,mutta kuvittelisin ton yammun olevan vähän hajuton ja mauton hd:hen verrattuna.Itellä tuo 04 fjr ja voin sanoa,että todella luotettava matkapyörä,kunhan muistaa tankata välillä.Isompi plexi kannattaa ehkä hankkia,jos ei välitä tuulenpyörteilystä.Itelläni on calsi:n plexi,jota käytän viileillä kevät ja syksy keleillä,mutta kesäksi pistän ton yammun oman,kun tykkään,että tuuli vähän tuivertelee,siksi kai käytän avokypärääkin.Suoritusarvot kyllä riittää nopeampaankin ajoon,ainakin tämmöselle kohta 49v äijälle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

      KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      91
      11854
    2. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

      IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      99
      8996
    3. Kovan viikon ilta pitäisi lakkauttaa

      Käytännössä pelkkää SDP:lle ilkkumista koko ohjelma veronmaksajien kustannuksella.
      Maailman menoa
      107
      4885
    4. Pakoputkipörisijä syttyi tuleen kesken ajon

      Kyydissä oli 7 henkilöä, mutta hyvä onni matkassa epäonnistuneesta käyttövoimavalinnasta huolimatta, eikä kukaan loukka
      Maailman menoa
      36
      4125
    5. Tänään torille

      Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      100
      4094
    6. Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen

      Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti
      Maailman menoa
      6
      3906
    7. Borat ärhäkkänä, syyttelee kokoomusta vilpin suojelusta

      Hänen mukaansa kokoomus seuraa ”toimettomana vierestä, kun vilpilliset firmat vievät urakat rehellisten nenän edestä”, j
      Maailman menoa
      11
      3699
    8. Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA

      , ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle
      Perussuomalaiset
      26
      3529
    9. Sdp on esittänyt maatalous- ja yritystuista leikkaamista

      Joihin menee 10 miljardia euroa vuosittain. Minkä vuoksi äärioikeisto änkyttää jostain vuodesta 2026, kun ei demareiden
      Maailman menoa
      1
      3481
    10. Yksi kuoli kolarissa Outokummussa

      -toisen auton kuljettajaa epäillään rattijuopumuksesta. Toisen auton kyydissä oli kuljettajan lisäksi neljä ihmistä. Hei
      Outokumpu
      63
      3354
    Aihe