physician assistant studies

suomennos?

onko tietoa mikä suomennos tollaselle koulutukselle vois olla..itellä menee ihan ohi..

10

4389

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • physician tarkoittaa

erikoislääkäriä ja assistant avustajaa/apulaista - niin olisko apulaislääkäri :)

Missähän yhteydessä ja kontekstissä tämä on esitetty? Voisihan tietysti ajatella lääkärin avustajaa hoitajatasollakin........

• sellasessa kun

jenkeissä on yliopistoissa sellanen tarjolla..
        oon sinne menossa kouluun ja toi on kuulemma suosittu juttu siellä..ja ihan kaverin kans vaan pohdittiin et mikä tolle ois suomalainen vastine..
        ei kyllä sytytä

• kerrota mitä
        sellasessa kun kirjoitti:

oon sinne menossa kouluun ja toi on kuulemma suosittu juttu siellä..ja ihan kaverin kans vaan pohdittiin et mikä tolle ois suomalainen vastine..
        ei kyllä sytytä

koulutuksessa opiskellaan, mitkä ovat oppiaineet, josko se selvittäisi asiaa? Minkä "tason" yliopisto - kun, anteeksi jos osoitan tietämättömyyteni, yliopisto suomessa ei välttämättä ole ihan sama kuin yliopisto jenkeissä.........

• löytyi tällaista:
        sellasessa kun kirjoitti:

ei kyllä sytytä

http://en.wikipedia.org/wiki/Physician_Assistant

Eli on joku erikoislääkäri avustava "melkein" lääkäri, tekee tutkimuksia, määrää lääkkeitä jne. Sulla on varmaan parempi englannin ymmärrys, mutta eiköhän se ammatti tuolta wikipediasta selviä.

• Raimonds
        löytyi tällaista: kirjoitti:

http://en.wikipedia.org/wiki/Physician_Assistant

Eli on joku erikoislääkäri avustava "melkein" lääkäri, tekee tutkimuksia, määrää lääkkeitä jne. Sulla on varmaan parempi englannin ymmärrys, mutta eiköhän se ammatti tuolta wikipediasta selviä.

Sellainen ammatiti tämä on. Itse olen Latviasta. Ja Latviassa on Lääkärin apulainen (Doctor's assistant, eli Physician assistant). Olemme Lääkäreiden ja hoitajien välistä. Diagnosoimme sairaukset ja hoitamme. Koulutus 3-3,5v 3v. sertificat.
        Esimerk. minulle on:
        -Therapia - 342h
        -Kirurgia - 378h
        -Synnytys ja gynekologia - 256h
        -Pediatria - 194h
        -Polikliinin apu ja sotilaislääketieteessä - 144h
        -Ensiapu - 336h
        -Farmakologia kliininen farmakologia - 178 160h
        -Anatomia patologinen anatomia 154 40h
        -Fysiologia patologinen fysiologia 138 70h
        -Latinan kieli 86h
        -ja muut...

Selainen ammatti :)

• KANELIOMENAPUU

KEHITYSMAISSA KUTEN TANSANIASSA NE KORVAAVAT LÄÄKÄREITÄ JOTKA KARKAAVAT ULKOMAILLE PAREMPIEN TULOJEN PERÄÄN. SIELLÄ NIMIKE ON MEDICAL OFFICER JA HE OVAT KYLLÄ AIVAN PÄTEVIÄ HOMMIINSA.

• Ensih

physician assistants = Emergency Care Practitioners = (päätoiminen) Ensihoitaja YAMK

• Esihoito

ISCO mukaan se Physician assistant on helvettin hyvin koulutettu ensihoitaja, siis Suomessa se voisi olla Ensihoitaja AMK:n vastaava tutkinto, tai YAMK jos sellaisia ees löytyy.

• Hoitaja2002

ALS Paramedic
      Ensihoitaja AMK / ylempi AMK

• Munna

Apulaislääkäri

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5494
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4810
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2731
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2354
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2008
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1647
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1601
    9. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      23
      1472
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1449
    Aihe