onko tietoa mikä suomennos tollaselle koulutukselle vois olla..itellä menee ihan ohi..
physician assistant studies
10
4389
Vastaukset
- physician tarkoittaa
erikoislääkäriä ja assistant avustajaa/apulaista - niin olisko apulaislääkäri :)
Missähän yhteydessä ja kontekstissä tämä on esitetty? Voisihan tietysti ajatella lääkärin avustajaa hoitajatasollakin........- sellasessa kun
jenkeissä on yliopistoissa sellanen tarjolla..
oon sinne menossa kouluun ja toi on kuulemma suosittu juttu siellä..ja ihan kaverin kans vaan pohdittiin et mikä tolle ois suomalainen vastine..
ei kyllä sytytä - kerrota mitä
sellasessa kun kirjoitti:
oon sinne menossa kouluun ja toi on kuulemma suosittu juttu siellä..ja ihan kaverin kans vaan pohdittiin et mikä tolle ois suomalainen vastine..
ei kyllä sytytäkoulutuksessa opiskellaan, mitkä ovat oppiaineet, josko se selvittäisi asiaa? Minkä "tason" yliopisto - kun, anteeksi jos osoitan tietämättömyyteni, yliopisto suomessa ei välttämättä ole ihan sama kuin yliopisto jenkeissä.........
- löytyi tällaista:
sellasessa kun kirjoitti:
ei kyllä sytytähttp://en.wikipedia.org/wiki/Physician_Assistant
Eli on joku erikoislääkäri avustava "melkein" lääkäri, tekee tutkimuksia, määrää lääkkeitä jne. Sulla on varmaan parempi englannin ymmärrys, mutta eiköhän se ammatti tuolta wikipediasta selviä. - Raimonds
löytyi tällaista: kirjoitti:
http://en.wikipedia.org/wiki/Physician_Assistant
Eli on joku erikoislääkäri avustava "melkein" lääkäri, tekee tutkimuksia, määrää lääkkeitä jne. Sulla on varmaan parempi englannin ymmärrys, mutta eiköhän se ammatti tuolta wikipediasta selviä.Sellainen ammatiti tämä on. Itse olen Latviasta. Ja Latviassa on Lääkärin apulainen (Doctor's assistant, eli Physician assistant). Olemme Lääkäreiden ja hoitajien välistä. Diagnosoimme sairaukset ja hoitamme. Koulutus 3-3,5v 3v. sertificat.
Esimerk. minulle on:
-Therapia - 342h
-Kirurgia - 378h
-Synnytys ja gynekologia - 256h
-Pediatria - 194h
-Polikliinin apu ja sotilaislääketieteessä - 144h
-Ensiapu - 336h
-Farmakologia kliininen farmakologia - 178 160h
-Anatomia patologinen anatomia 154 40h
-Fysiologia patologinen fysiologia 138 70h
-Latinan kieli 86h
-ja muut...
Selainen ammatti :) - KANELIOMENAPUU
KEHITYSMAISSA KUTEN TANSANIASSA NE KORVAAVAT LÄÄKÄREITÄ JOTKA KARKAAVAT ULKOMAILLE PAREMPIEN TULOJEN PERÄÄN. SIELLÄ NIMIKE ON MEDICAL OFFICER JA HE OVAT KYLLÄ AIVAN PÄTEVIÄ HOMMIINSA.
- Ensih
physician assistants = Emergency Care Practitioners = (päätoiminen) Ensihoitaja YAMK
- Esihoito
ISCO mukaan se Physician assistant on helvettin hyvin koulutettu ensihoitaja, siis Suomessa se voisi olla Ensihoitaja AMK:n vastaava tutkinto, tai YAMK jos sellaisia ees löytyy.
- Hoitaja2002
ALS Paramedic
Ensihoitaja AMK / ylempi AMK - Munna
Apulaislääkäri
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225494- 324810
- 282731
- 342354
- 372058
- 152008
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191647- 121601
- 231472
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons251449