Finn-matkojen asiakaspalvelu

on kateissa!

Finn-matkoja on tullut käytettyä toistakymmentä vuotta,ja palvelutaso on laskenut kuin lehmän häntä!Ei kiinnosta asiakkaassa muutakuin matkojen myynti ja kohteessa retkien myynti mielenkiinto lopahtaa siihen.
Koneet ovat olleet järkijään myöhässä joko lähtiessä tai saapuessa,kiva kun bussi jättää kentälle.
Kohdemaan kentällä on yleensä ruuhkaisaa,liukuhihnan jälkeen poistutaan julkiselle puolelle josta löytyy vaivoin yksi opas joka kehoittaa kulkemaan terminaalin toiseen päähän n.500m sieltä löytyy oppaat jotka"neuvovat"mille bussille mennään,busseissa ei välttämättä ole edes numeroa.
Vihdoin kun bussi lähtee käy opas pikapikaa jakamassa"info kansion",ja lähtee muualle.Yritä kysyä oppaalta jotain niin vastauksena on että tule huomenna infotilaisuuteen!
Kielitaidoton bussikuski lähtee viemään hotelleille,ei välttämättä kerro edes mikä hotelli on kohdalla.
Hotellivaraus on ollut pari kertaa pettymys,hotellin taso ei ole ollut sitä mitä pitäisi.Siisteys ja meteli ovat ne pahimmat ongelmat,toinen se että suomalaiset sijoitetaan hotelleissa tois arvoisiin huoneisiin(parveke ei taatusti ole merelle päin,jos on niin se on kellari kerroksessa.Jos haluat vaihtaa huoneiston niin heti ollaan vaatimassa rahaa.Viimeksi brasiliassa kulutimme yhden päivän matkatoimiston
vastaanottopisteessä,joka tietysti aukesi myöhässä ja ihmisiä oli valittamassa samoista syistä.Saimme vihdoin vaihdettua hotellin,kiva pakata taas uudestaan.Uudessa hotellissa piti moneen kertaan selittää mikä oli homman nimi.Mielestämme se olisi kuulunut matkatoimiston oppaalle.
Infotilaisuuksissa emme yleensä käy koska ne ovat vain retkien myyntiä,faktatietoa tulee vain ohut siivu.Tilaisuuden loputtua 1-1,5hjälkeen voi tulla kyselemään,tietysti pitkät jonot kun on nämä retkien ostajatkin jonossa.
Oppailla tuntuu paikallistuntemus aika heppoiselta,eivät osaa sanoa lähintä markettia,mistä saa bussikortteja!
Takaisin lähdettäessä ei tule edes tietoa huoneisiin koska bussi hakee ja mikä bussi.
Niin hotellistahan tietysti löytyy kansio mistä asian voi tarkistaa,viimeksi mallorcalla tämä oli hotellin ala kerroksessa.Bussi tulee ei yleensä silloin kuin pitäisi vaan myöhässä,niitä on useampi yhtäaikaa hotellin edustalla ei mitään numerointeja ja jokaiselta bussikuskilta pitää kysyä onko tämä minun bussini.Kuski osaa vain paikallista kieltä,mitään kilpeä ei ole kenen matkatoimiston bussi on kyseessä.Olisi edes lennon numero,opasta ei taaskaan missään!
Kentälle tullessa bussi jättää väärään päähän pitkät matkat jonoihin,informaatiota turha odottaa.Taas kaipaisi opasta joka neuvoisi mihin tsekkauspisteeseen mentäisiin ja mihin suuntaan.
No löytyyhän se opas vihdoin kun olemme tsekkaspisteessä lippuja/passeja näyttämässä.Niitäkin vain yksi,ja huomio tuntuu kiintyvän jonkun kaverin kanssa löpisemiseen.
Koneeseen päästyämme,ilmoitetaan että valitettavasti emme ruuhkautumisen takia pääsekään ajallamme nousuun vaan 35min.päästä!
Mielestäni kokemusteni kautta kyseisestä yrityksestä,olisiko palvelutason noston paikka olen ollut melkoisen pettynyt nykyiseen palvelutasoonne!
ps.antakaa edes kohde maassa oppaan puhelinnumero!

23

4446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fiilinki

      Samantapaisia kokemuksia viime kesän Mallorcan matkalta. Kotiin lähdettäessä bussikuski ei heti löytänyt yhtä hotellia, joten kiertelimme pitkin Palma Novaa ja lähiympäristöä niin kauan, että hädin tuskin ehdimme lentokoneeseen.

      Opas lohdutti matkalaisia sanomalla, että vaikka aikaa ei jäänytkään ostosten tekemiseen kentällä, se ei haittaa mitään, koska kaikki on kentän myymälöissä kuitenkin nykyisin niin kallista.:-)

      Meitä äveriäitähän eivät korkeat hinnat olisi pelottaneet...

      Pöhköintä on, että koneessa juomien jakamiseen menee aikaa tuhottomasti, kun jokaisesta vesipullosta veloitetaan erikseen, että "kenenkään ei tarvitse maksaa turhasta". Koetan välttää Finnmatkoja parhaan kykyni mukaan.

    • se toinen asiakas

      Et viittis kuule valittaa. Harvoin mua oppaan toiminta harmittaa, muiden matkustajien typeryys ja järjetön valitus harmittaa paljon enemmän. Menee lomafiilis, kun on matkustelijoita, jotka valittaa, valittaa, ja valittaa. Ja kun mä en lähde niitten urputukseen mukaan, ne alkaa syytellä minuakin siitä kun niillä on niin vaikeeta.

      Jos et käy infotilaisuuksissa, turha itkeä jos et saa tarpeeksi tietoa. Tottakai ne niitä retkiä mainostaa, kun ne retket kiinnostaa asiakkaita.

      Kielitaidottomista bussikuskeista kantsii ruveta valittamaan vasta kun oma kielitaito on kohdallaan. Jos haluat matkustella espanjankielisissä maissa, on syytä ymmärtää että siellä puhutaan pääasiassa espanjaa. Mikset opettele sitä ? Siitä on hyötyä monessa maassa. Myös brasiliassa, kun portugalin ja espanjan kielet ei kuitenkaan niin kaukana toisistaan ole.

      Matkatoimistot tuskin ovat vastuussa siitä, jos sun valitsema edullinen hotelli ei ylitäkään kaikkia odotuksiasi. Matkatoimistot eivät juurikaan pysty vaikuttamaan siihen, onko sun huoneesta näköala naapurin parvekkeelle vai takapihalle. Hotellit jakaa huoneet ihan oman mielensä mukaisesti. Ensi hetkestä alkaen valittamalla tuskin saat palvelua pelaamaan koko viikon aikana. Laita vaan visan luottoraja ylemmäksi, ja vinguta kunnolla. Sillä saat sellasen huoneen ettei tartte itkeä oppaalle. Vai että vielä pitäis ilmaiseksi saada hotellinvaihto, kun oppaalla on muutenkin kädet täynnä työtä kaikenlaisten tyhjäpäiden valitusten kuuntelussa.

      Ja että puhelinnumero vielä jakoon, että opas sais yölläkin herätä neuovmaan että pese korvantaukset vaikka sitten aamulla kun siellä alkaa sitä lämmintä vettä taas tulemaan.

      Mää just tulin yhdestä lomakohteesta kuuntelemasta tuollasta valitusta. En tosiaan ymmärrä: kun lähtöpäivänä ajaa kaks bussia peräkkäin samalle pysäkille ja toisen kyljessä lukee matkatoimiston nimi kissankokoisilla kirjaimilla, ja toisessa toisen toimiston nimi vielä pikkasen suuremmilla aakkosilla. Siitä huolimatta on mukana väkeä joka itkee kun ei siinä keulassa ole mitään merkkiä. Eihän sitä perskutarallaa siitä keulasta kukaan näe, jos autot on peräkkäin pysäkillä. En tajuu, miten joku tui-matkojen asiakas voi olla niin tyhmä että yrittää siihen bussiin, jonka oppaalla on aurinkomatkojen univormu, ja jonka bussissa on aurinkomatkojen logo, kun perässä on toinen bussi, jonka kyljessä on tui-logo, ja oppaalla tui-lippis. Että mennäänpä tuohon jonoon, jossa on kaikki muutkin. Lapsikin osaa katsoa että tui-asiakas on väärässä jonossa, jos jonossa kaikilla muilla on matkalaukuissaan aurinkomatkojen osoitelappu. Vaan ei. Niin sitä vaan yks porukka onnistui kiipeämään väärään bussiin kiroillen sitä idioottimaista kielitaidotonta bussikuskia joka ei suostunut nostamaan sen väärän yhtiön lipukkeilla varustettuja matkalaukkuja kyytiin ...

      • kerron vain muutoksesta van...

        Eiköhän toi ollut omasta hatusta vedetty mielipiteesi!
        Matkustelemme 4-6vuodessa ulkomailla ja ollemme tehneet näin vuodesta 1988 asti.Kielitaitoakin on sen verran että tulemme toimeen(englanti ja jotain perussanastoa ko.maasta).Emme lähde matkalle valittamaan,vaan haluamme sellaista palvelua mitä saamme muissakin matkatoimistoissa!
        Kyllä maksetulle rahalle pitää saada jotain vastinettakin.Perusasiat pitää olla kunnossa,eikä niinkuin nyt että vedetään niin matalalta kuin rima sallii!
        Esimerkiksi oppaat voisivat opetella edes perusasiat kyseisestä kohteesta,missä"palvelevat"asiakkaitaan!
        ps.suomalaiset eivät yleensä pahemmin valita,ja siitä johtuu tämä huono palvelutaso.


      • hatullinen herra
        kerron vain muutoksesta van... kirjoitti:

        Eiköhän toi ollut omasta hatusta vedetty mielipiteesi!
        Matkustelemme 4-6vuodessa ulkomailla ja ollemme tehneet näin vuodesta 1988 asti.Kielitaitoakin on sen verran että tulemme toimeen(englanti ja jotain perussanastoa ko.maasta).Emme lähde matkalle valittamaan,vaan haluamme sellaista palvelua mitä saamme muissakin matkatoimistoissa!
        Kyllä maksetulle rahalle pitää saada jotain vastinettakin.Perusasiat pitää olla kunnossa,eikä niinkuin nyt että vedetään niin matalalta kuin rima sallii!
        Esimerkiksi oppaat voisivat opetella edes perusasiat kyseisestä kohteesta,missä"palvelevat"asiakkaitaan!
        ps.suomalaiset eivät yleensä pahemmin valita,ja siitä johtuu tämä huono palvelutaso.

        Tietysti omasta hatusta vedetty mielipiteeni. Kenenkäs hatusta sinä ?

        Miksi ihmeessä haluat ostaa tui:sta samanalaista palvelua kun muissa toimistoissa ? Eikös olis viisaampaa hankkia se matka siitä toimistosta missä sitä palvelua on valmiiksi tarjolla ?

        Mun nyt ei tulis mieleenkään lähteä mihinkään brittiläisen karjakuljetuksen pakettimatkalle. Mutta jotkut tykkää siitä. Jotkut ei tykkää, mutta menevät silti, ja sitten valittavat. Sitä minä en ymmärrä. Suosin kotimaista, enkä kysele edes hintoja halpatoimistoista.

        Jos tuota matkailukokemusta on teillä jo noin ruhtinaallisesti, kantsis ehkä harkita omatoimisempaa matkailua. Lomalennot on kohtuuhintaisia, ja hotellit löytyvät helposti netistä. Suosittelen. Varsinkin tutuissa kohteissa järjestelyt on tosi helppo tehdä. Palkkio vaivasta tulee heti kohteeseen saavuttaessa. Lentokentältä taksilla lähtiessä voi säälien katsoa sitä karjaa joka yrittää epätoivoisesti löytää sen oikan bussin. Ja itse on jo hotellin uima-altaalla, kun se oppaan johdolla saapuva nurisijaporukka vielä taistelee huoneiden avaimista.


    • Nimetön

      Olin valinnut kevääksi Finn-matkojen Kreikan matkan,aioin nyt tammikuussa tilata. Onneksi en ehtinyt,nyt yhtiö vaihtuu, lentää sinne muutkin yhtiöt.

      • yhteen

        FINNMATKAT! Olin aikoinaan Hassen opas, sitten Fritte tappoi Hassen ja kaiken huipuksi nimeksi vaihdettiin Finnmatkat, kun suomalaiset ei ritidsresoria oppineet sanomaan. Mulle riitti, Maarit Salla oli piste iin päälle.
        Finkkujen matkaa en ottaisi vaikka ilmaiseksi saisin. Älkää täällä itkekö, vaan boikotoikaa. Vaihtoehtoja löytyy...


    • samanlaista menoa...

      oli Deturin reissulla viime kesänä Bulgariassa. Mutta hengissä pysyttiin ja halpismatkatoimiston palveluista ei kannata odottaa liikoja...

      Nyt on varattu Madeiran matka finnskiltä, tiedän, ettei reissu ole hääppöinen matkatoimiston kannalta, mutta itse kohde on varmasti vaivan arvoinen ja sopii juuri meidän perheelle: kolmen tähden hotelli, täsmälleen sopiva ajankohta jne...
      Jotta HYYMÖRIÄ matkaan kaikille valmismatkaa käyttäjille ;)).

      P.s. ei se Aurinkomatkatkaan mikään luxustoimisto ole - nimimerkillä kokemusta on :/
      JA aina saa/kannattaa valittaa huonosta palvelusta! Ja ANTAA HYVÄÄ PALAUTETTA HYVÄSTÄ PALVELUSTA!

    • tiedotus olematonta!

      Matkaa ostettaessa kyllä kysytään matkapuhelin numero asiakkaalta,olisi ihan fiksua kun tulee muutos ohjelmaan että lähetettäisi tekstiviesti.
      Välittömästi kun on saatu tietää muutos eikä viime tipassa niinkuin nyt!
      ps.Olisiko mahdollista saada samalla kun itsekin antaa numeron saada se lomakohteen päivystävä kännykkä numero.

    • Kaulimenjatke

      Kritiikki voisi kohdistua kaikkiin Suomalaisiin matkanjärjestäjiin?En ole eroittanut palvelussa eroja ,toisella kerralla pelaa toinen ja toisella kerralla taasen toinen,mutta aina on jostain huomauttamista,yleensä se on oppaiden tietämättömyys,tai huolimattomuus,tai välinpitämättömyys(ammattitaidon puute),tai vain resurssipula henkilökunnasta,tai joskus mutta harvoin paikallinen toimija,he kun yleensä haluaisivat palvella hyvin mutta minkäs teet kun palvelu ei mene perille asiakkaalle,milloin kielitaidon,milloin ymmärtämättömyyden,milloin vain kertakaikkisen kontaktihäiriön takia.Silloin pitäisi olla opaspalvelut käytössä ,mutta nykynen systeemi ei sitä suo?Olisiko opinpaikka matkatoimistoväellä?Ja meillä asiakkailla myös toisten huomioonottamisessa,emmehän me täydellisiä taida olla:ASIAKKAAT !!!!!!!

    • reissumies

      en ymmärrå tätätä jatkuvaa valiutusta finnmatkojen huonosta palvelusta koska suomessa on myös muita matkan järjestäjiä vaihtakaa matkatoimistoa niin saatte rahoillenne vastinetta,nykyjnen finnmatkathan suurikansainvälinen yhtiö jolle suomalaiset matkustajat ovat pelkkä tulon lähde. olen ollut 2 ketaa nykyisen finnmatkojrn reissuilla ja ne 2kertaa riittivät,palvelu kohteissa todella luokatonta,sehän on tiedtty näissä monikasallisissa yhtiöissä että suomalaise ovat sivusta seuraajia lomakohteiss kun mmuut kansallisuude saavat parempia huoneita kulkevat paremilla busseilla jne,lisäksi ovat nämä finnmatkojen loistavat lomalennot joissa pitää maksaa kaikista lisäpalveluistsa ja ovat jatkuvati monia tunteja myöhässå,millonhan finnmatkoilla tajutaan luopa jumbon käytöstä phuketin lennoilla kioneen lastaaminen ja purkaminen tosi hidasta sinne phukettiin voi lentää myös usempana päivänä viikossa kuten esim aurinkomatkat eikä yrittää hrkäpåisesti yrittää kuljettaa lähes600 ihmistä kerralaan kun homma ei näytä toimivan sehän nähtiin jo viime t6alvena

      • Nimetön

        Minun mielestä palvelu on hyvää Finnmatkoilla saamme aina aurinkoparvekkeen,mailaavat hotelliin ja "tilaavat" hyvän huoneen.Kannattaa aina tilata
        matka samalta henkilöltä ,siitä tulee ajanmittaan
        ns.puhelintuttu koska toimiston hen.kunta saa pienen palkkion heng.koh.myynnistä.Tulee alelippuja,vyölaukkuja ynm.Mielestäni ketjun aloittaja kuuluu siihen pieneen"ruikuttaja"porukkaan. Niitähän aina matkoilla on jotka pilaavat muidenkin lomalla oloa
        kannaisi ottaa aamu ja iltalääkitys ohjeitten mukaan lomalla.


      • matkailu avartaa
        Nimetön kirjoitti:

        Minun mielestä palvelu on hyvää Finnmatkoilla saamme aina aurinkoparvekkeen,mailaavat hotelliin ja "tilaavat" hyvän huoneen.Kannattaa aina tilata
        matka samalta henkilöltä ,siitä tulee ajanmittaan
        ns.puhelintuttu koska toimiston hen.kunta saa pienen palkkion heng.koh.myynnistä.Tulee alelippuja,vyölaukkuja ynm.Mielestäni ketjun aloittaja kuuluu siihen pieneen"ruikuttaja"porukkaan. Niitähän aina matkoilla on jotka pilaavat muidenkin lomalla oloa
        kannaisi ottaa aamu ja iltalääkitys ohjeitten mukaan lomalla.

        31.12. Phuketista palanneena ja kaksi viikkoa aiemmin lähteneenä Jumbolla voi kertoa, että lähtö ja 20 tunnin myöhästys lentoon ei mennyt ihan putkeen Finnmatkojen osalta. Lähtöaikaa siirrettiin yöllä pariin otteeseen kunnes noin viiden aikaan aamulla tuli kuulutus, että lento on peruttu. Kerrottiin, että voitte hakea laukkunne ja alhaalla Finnmatkojen virkailija kertoo jatkosta. Tuo peruttukuulutus sai monet nousemaan takajaloilleen. Myöhemmin korjasivat, ettö koke kyllä lähtee, mutta ajasta ei ole tietoa. No, sitten alakertaan, jossa yksi nainen yritti kiihtyneille matkustajille kertoa jatkosta. Kerrottiin, että voi mennä yöpymään lähihotelleihin, tai pääkaupunkiseudulla voi mennä taksilla kotiin, jonka Finnamatkat maksaa. Hotelliin lähdettiin bussilla, joka tuntui kiertävän ne muutamat hotellit joihin matkaajia vietiin ja palasi sen reissun jälkeen hakemaan seuraavaa porukkaa parinkymmenen minuutin kuluttua. En tiedä kauan tässä meni. Itse olin siinä toisessa lastissa, joka hotellille vietiin. Hotellissa respa ilmoitti, ettei aamupalaa voi tarjota, koska eivät olleet varautuneet näin isoon porukkaan. Hotellihuone saatiin pidettyä klo 15, jolloin tuli lähteä kentälle uuteen yritykseen. Tällöin myös selvisi, että aamupalan olisi saanutkin kun vain olisi tullut syömään.
        Kentällä taas odottelua ja nyt alkoi jo suomalainen veri kiehua jo isommallakin porukalla, kun lähtöä siirrettiin tunnista toiseen. Finnmatkojen virkailija punotti kuin ilman suojakerrointa aurinkoa ottanut Phuketin ensikertalainen, kun useampi kymmenpäinen asiakas kävi päälle kuin yleinen syyttäjä. Paikalle vaadittiin Finnamatkojen johtajistoa kertomaan missä mennään. No ei tietysti näkynyt, mutta taputuksia sen sijaan aulassa kuultiin, kun vihdoin kerrottiin, että kone lähtee kohti Phukettia noin klo 23 maissa.
        Matkaan päästiin ja lento sujui hyvin. Paikalla aika omatoimimatka, siitä huolimatta, että oltiin matkatoimiston matkalla. Ei siinä mitään, että mennen tullen ei bussissa ollut opasta mukana, mutta sen kerran kun hotellilla nähtiin, niin tiedonsaanti niin hotellin asioista kuin yleensä matkakohteesta oli kuin ensimmäistä kertaa töissä olevalla (en yleistä, mutta meillä oli näin). En yhtään ihmettele, ettei tiedotus pelannut senkään vertaa pois lähtiessä kuin alkumatkan ongelmassa. Olimme odottamassa hotellilla bussin tuloa kentälle, kun Suomesta kaveri ottaa yhteyttä ja kysyy onko meillä taas ongelmia koneen kanssa. Ei tiedetty asaista mitään, mutta kaveri kertoi, että kone on vielä Suomessa, joten lähtö myöhästyy taas tuntitolkulla. Soitto oppaalle ja sieltähän se selvisi, että ei tarvitse lähteä vähään aikaan kentälle. Hotellilla kuulemma piti olla tieto asiasta - ei ollut. Sitten alkoi huoneen etsintä, koska vanha oli jo luovutettu pois. Se saatiin järjestettyä hyvin, sillä saimme jäädä samaan hetelliin, jossa olimme olleet koko matkan. Uutta tietoa lähdöstä luvattiin respaan ja Finnamatkojen kansioon klo 20 mennessä. Tietoa ei tullut klo 20, ei 21, ei 22... kunnes soitettiin Finnamatkojen numeroon ja sanottiin, että toimittaisko nyt niin, että te ilmoitatte meille milloin se lähtö on, ettei meidän tarvitse tunti toisen jälkeen käydä kyselemässä respasta. Sitten ilmoittivat, ettei tarvii lähteä ennen klo 7. Näin lopulta oli, mutta mistäköhän tämänkin tiedon olisi saanut, ellei olisi itse asiaa udellut. Ja niistä tekstiviesteistä. Niitä ei tietysti tullut koko matkan aikana yhtään, ei alkupään ongelmissa eikä lähtöpään. Joillekin oli kuitenkin tullut.
        Matkaan lopulta päästiin noin 14 tuntia myöhässä ja kaiken kruunasi koneen wc-rikot. alakerran etu- ja takaosan wc:t menivät tukkoon ja näin oli kuulemma myös yläkerrassa, joten koko konetta palveli lopussa vain keskivessat. Ei siinä mitään, jos hätä ei ollut, mutta lollain oli kupla otsassa ja toisella kiersi mahassa, ei kiva.
        Loppusaldona seuraavaa. Tiedotus ei toiminut tosiaan asian vaatimalla tavalla. Lähtöpäässä olisi odottanut tiedotukselta paljon enemmän. Phuketissa homma on niin paljon kiinni oppaasta. Ei näistä nuorista tytöistä ja pojista ole vastuunkantajaksi ja asioiden selvittäjiksi tällaisissa ongelmapatauksissa. Mutta ne tekstiviestit olisivat niin hyvä tapa tiedottaa asioista, varsinkin kun ne yhtiön tiedossa ovat.


      • matkailu avartaa
        matkailu avartaa kirjoitti:

        31.12. Phuketista palanneena ja kaksi viikkoa aiemmin lähteneenä Jumbolla voi kertoa, että lähtö ja 20 tunnin myöhästys lentoon ei mennyt ihan putkeen Finnmatkojen osalta. Lähtöaikaa siirrettiin yöllä pariin otteeseen kunnes noin viiden aikaan aamulla tuli kuulutus, että lento on peruttu. Kerrottiin, että voitte hakea laukkunne ja alhaalla Finnmatkojen virkailija kertoo jatkosta. Tuo peruttukuulutus sai monet nousemaan takajaloilleen. Myöhemmin korjasivat, ettö koke kyllä lähtee, mutta ajasta ei ole tietoa. No, sitten alakertaan, jossa yksi nainen yritti kiihtyneille matkustajille kertoa jatkosta. Kerrottiin, että voi mennä yöpymään lähihotelleihin, tai pääkaupunkiseudulla voi mennä taksilla kotiin, jonka Finnamatkat maksaa. Hotelliin lähdettiin bussilla, joka tuntui kiertävän ne muutamat hotellit joihin matkaajia vietiin ja palasi sen reissun jälkeen hakemaan seuraavaa porukkaa parinkymmenen minuutin kuluttua. En tiedä kauan tässä meni. Itse olin siinä toisessa lastissa, joka hotellille vietiin. Hotellissa respa ilmoitti, ettei aamupalaa voi tarjota, koska eivät olleet varautuneet näin isoon porukkaan. Hotellihuone saatiin pidettyä klo 15, jolloin tuli lähteä kentälle uuteen yritykseen. Tällöin myös selvisi, että aamupalan olisi saanutkin kun vain olisi tullut syömään.
        Kentällä taas odottelua ja nyt alkoi jo suomalainen veri kiehua jo isommallakin porukalla, kun lähtöä siirrettiin tunnista toiseen. Finnmatkojen virkailija punotti kuin ilman suojakerrointa aurinkoa ottanut Phuketin ensikertalainen, kun useampi kymmenpäinen asiakas kävi päälle kuin yleinen syyttäjä. Paikalle vaadittiin Finnamatkojen johtajistoa kertomaan missä mennään. No ei tietysti näkynyt, mutta taputuksia sen sijaan aulassa kuultiin, kun vihdoin kerrottiin, että kone lähtee kohti Phukettia noin klo 23 maissa.
        Matkaan päästiin ja lento sujui hyvin. Paikalla aika omatoimimatka, siitä huolimatta, että oltiin matkatoimiston matkalla. Ei siinä mitään, että mennen tullen ei bussissa ollut opasta mukana, mutta sen kerran kun hotellilla nähtiin, niin tiedonsaanti niin hotellin asioista kuin yleensä matkakohteesta oli kuin ensimmäistä kertaa töissä olevalla (en yleistä, mutta meillä oli näin). En yhtään ihmettele, ettei tiedotus pelannut senkään vertaa pois lähtiessä kuin alkumatkan ongelmassa. Olimme odottamassa hotellilla bussin tuloa kentälle, kun Suomesta kaveri ottaa yhteyttä ja kysyy onko meillä taas ongelmia koneen kanssa. Ei tiedetty asaista mitään, mutta kaveri kertoi, että kone on vielä Suomessa, joten lähtö myöhästyy taas tuntitolkulla. Soitto oppaalle ja sieltähän se selvisi, että ei tarvitse lähteä vähään aikaan kentälle. Hotellilla kuulemma piti olla tieto asiasta - ei ollut. Sitten alkoi huoneen etsintä, koska vanha oli jo luovutettu pois. Se saatiin järjestettyä hyvin, sillä saimme jäädä samaan hetelliin, jossa olimme olleet koko matkan. Uutta tietoa lähdöstä luvattiin respaan ja Finnamatkojen kansioon klo 20 mennessä. Tietoa ei tullut klo 20, ei 21, ei 22... kunnes soitettiin Finnamatkojen numeroon ja sanottiin, että toimittaisko nyt niin, että te ilmoitatte meille milloin se lähtö on, ettei meidän tarvitse tunti toisen jälkeen käydä kyselemässä respasta. Sitten ilmoittivat, ettei tarvii lähteä ennen klo 7. Näin lopulta oli, mutta mistäköhän tämänkin tiedon olisi saanut, ellei olisi itse asiaa udellut. Ja niistä tekstiviesteistä. Niitä ei tietysti tullut koko matkan aikana yhtään, ei alkupään ongelmissa eikä lähtöpään. Joillekin oli kuitenkin tullut.
        Matkaan lopulta päästiin noin 14 tuntia myöhässä ja kaiken kruunasi koneen wc-rikot. alakerran etu- ja takaosan wc:t menivät tukkoon ja näin oli kuulemma myös yläkerrassa, joten koko konetta palveli lopussa vain keskivessat. Ei siinä mitään, jos hätä ei ollut, mutta lollain oli kupla otsassa ja toisella kiersi mahassa, ei kiva.
        Loppusaldona seuraavaa. Tiedotus ei toiminut tosiaan asian vaatimalla tavalla. Lähtöpäässä olisi odottanut tiedotukselta paljon enemmän. Phuketissa homma on niin paljon kiinni oppaasta. Ei näistä nuorista tytöistä ja pojista ole vastuunkantajaksi ja asioiden selvittäjiksi tällaisissa ongelmapatauksissa. Mutta ne tekstiviestit olisivat niin hyvä tapa tiedottaa asioista, varsinkin kun ne yhtiön tiedossa ovat.

        että Mr Beanin leffa oli tekstitetty ruotsiksi! Oliko koneessa parikymmentä ruotsalaista?


    • - - -

      Ollaan oltu 2 kertaa Finnmatkojen matkalla Egyptissä, ja kaikki on mennyt hyvin ja ihan putkeen! Kone on ollut ajoissa sekä mennessä että tullessa, opas on ollut vastassa lentoaseman ulkopuolella ja tarkistanut listasta nimen perusteella bussin numeron, joka on vienyt hotelliimme. Tervetulotilaisuus on ollut samana päivänä muutaman tunnin kuluttua, siellä on kerrottu mm. lähimmä pankin sijainti yms tärkeää.
      Hotellit on olleet hyviä, näköalat sinne minne muillakin matkustajilla, ei mitään kellarihuoneita, torakoita eikä muurahaisia.
      Retkille on bussit tullee aamuyöllä noutamaan ajoissa, toiselle kertaa oli Tui-bussi, toisella kertaa ilman Tui-tunnuksia, mutta egyptiläinen mukana kulkeva opas kysyi "oletteko perhe se ja se, 4 henkeä, eli kaikki tiedot olivat oikein".
      Ja paluumatkalla tuli kaksi bussia hakemaan lomalaisia lentokentälle, heillä oli nimilistat kuka menee mihinkin bussiin, 10 minsan välein lähdettiin, ja lentokentällä oli ostosaikaa vielä lähes tunti. Ei valittamista. Ja oppaat retkillä taitavat, olenkin laittanut erikseen jo siitä palautetta.

    • folkke westi

      Hmmm... Onko äkkilähdön vastakohta Finn-matka? Taitaa olla.

    • Satunnainen matkailija

      Ensimmäisen kerran törmäsin tähän suomalaisten luokattomaan kohteluun Teneriffalla hotellissa, jonka piti olla ihan neljän F:n arvoinen. Jouduimme odottamaan huonettamme tuolloin kolme tuntia; tunnin välein vataanoton ystävällinen virkailija ilmoitti, että nyt huone on valmis ja kolme kertaa kävi näin. Jokaisella kerralla hyvin helpottuneina noin puoli vuorokautta matkaa tehneinä lähdimme raahaamaan matkalaukkujamme kolmanteen kerrokseen. Ei vaan ollut vielä kolmannellakaan kerralla siivooja saanut kolmiotamme luututtua. Olohuoneen kalustossa oli erimaalaisia nimiä kerääntynyt kymmeneltä viime vuodelta - mistä tiesimme tämän, koska nimet ja vuosiluvut oli puukolla veistetty puisiin käsinojiin. Varavuoteen linttaantunutta pehmustetta oli piristetty elävin torakoin. Sohvalle teki kipeää istua ja muutkin kalusteet olivat huonommassa kunnossa kuin kirpputorilla myytävät Suomessa. Tänä jouluna odottelimme perheen kanssa yli neljä tuntia huonettamme Maspalomasissa ja hotellin vastaanotossa oli huomattavan ärtynyt naisvirkailija, joka lupasi tunnista toiseen soittaa meille. Minne? Puhelinnumeroa ei hänelle ollut annettu ja jos hän tarkoitti kuuluttamista - yhtään kuulutusta ei aulassa istumiemme tuntien aikana kuulunut. Kun vihdoin saimme huoneistomme, pakko sanoa, että virkailija oli ilmeisesti hieman halunnut kostaa rauhanhäirinnän. Saimme todella rauhattoman huoneiston, vaikka seinän takana olisi ollut tyhjä, rauhallinen huoneisto. Ruotsalaiset majailivat muutaman portaan ylempänä olevissa bungaloveissa. Kaikenkaikkiaan on pakko sanoa, että ruotsalaiset ja englantilaiset TUI-matkalaiset saavat useissa kohteissa parempaa palvelua sekä hotellin vastaanotossa, että myös omilta matkaoppailtaan. Matkaoppaissa on toki suuria eroja, mutta lähetetäänkö nämä uudet oppaat kylmiltään sinne matkakohteeseen?

      • TUI hotelleissa

        TUI:n hotelleissa suomalaisille on varattu jäännöspaikat huoneistoja jaettaessa!Yleensä pihan puolelta ja alhaalta jopa kellaritasolta.
        Ei vahingossakaan merinäköalaa eikä ylhäältä,ja vain erikseen maksaessasi on mahdollisuus päästä
        merinäköalalliseen huoneistoon.
        Mainoksissa voisi ilmoittaa hotelleitten huoneitojen neliömäärän,niin tajuaisi mihin kopperoon joutuu.
        Olemme ilmeisesti vain b-luokan turisteja TUI:lle!


      • Jukka-Matti
        TUI hotelleissa kirjoitti:

        TUI:n hotelleissa suomalaisille on varattu jäännöspaikat huoneistoja jaettaessa!Yleensä pihan puolelta ja alhaalta jopa kellaritasolta.
        Ei vahingossakaan merinäköalaa eikä ylhäältä,ja vain erikseen maksaessasi on mahdollisuus päästä
        merinäköalalliseen huoneistoon.
        Mainoksissa voisi ilmoittaa hotelleitten huoneitojen neliömäärän,niin tajuaisi mihin kopperoon joutuu.
        Olemme ilmeisesti vain b-luokan turisteja TUI:lle!

        Valitkaa Hotelli ja allas/Merinäköala,ja suurentakaa luottoraja Visaan.
        Huomasin / tähtien ero vaikuttaa suuresti
        Hotellin tasoon,Turhaan valittaa jos valitsee
        majapaikan.


      • mother57
        TUI hotelleissa kirjoitti:

        TUI:n hotelleissa suomalaisille on varattu jäännöspaikat huoneistoja jaettaessa!Yleensä pihan puolelta ja alhaalta jopa kellaritasolta.
        Ei vahingossakaan merinäköalaa eikä ylhäältä,ja vain erikseen maksaessasi on mahdollisuus päästä
        merinäköalalliseen huoneistoon.
        Mainoksissa voisi ilmoittaa hotelleitten huoneitojen neliömäärän,niin tajuaisi mihin kopperoon joutuu.
        Olemme ilmeisesti vain b-luokan turisteja TUI:lle!

        Olen aivan samaa mieltä. Finnmatkoilta ja tuin lennoilta en ota ikinä matkaa. Laiskat oppaat ja huonot huoneistohotellit.Olimme vuosi sitten Bahia Felizin Monte Felizissä.Aivan hirveä paikka ja muka 4****. Aurinko ei paistanut koko päivänä maaterassille ym,mutta kun ei aina jaksa valittaa.Teen vain omalla tavalla enkä valitse enää finnmatkoja.


      • sitten
        mother57 kirjoitti:

        Olen aivan samaa mieltä. Finnmatkoilta ja tuin lennoilta en ota ikinä matkaa. Laiskat oppaat ja huonot huoneistohotellit.Olimme vuosi sitten Bahia Felizin Monte Felizissä.Aivan hirveä paikka ja muka 4****. Aurinko ei paistanut koko päivänä maaterassille ym,mutta kun ei aina jaksa valittaa.Teen vain omalla tavalla enkä valitse enää finnmatkoja.

        valitat täällä.suomalaiset ovat matkoilla tunnettua valittajakansaa ja un seuraavaksi menet toisen matkanjärjestäjän matkalle ja sattuu jonakin päivänä satamaan ta ei aurinko paista juuri kun Sinä haluat niin onhan se nyt oppaan tai matkanjärjestäjän vika ja taas vaihyoo. voi hyvää päivää jääkää ny kotiin niinkauaksi aikaa kun opitte olemaan ja käyttäytymää. itse matkustan n. komekertaa vuodessa ja yl, aina finnmatkoilla en ole viela valittamista keksinyt ja ikääkin on sen verran että muutaman matkan olen ehtinyt tehdä. mutta valittajille koti on paras paikka tai naamurikunna uimaranta, tai no joo sieltäkin löytyy varmaa kärpäsiä tai joku istuu rannassa juuroi siinä mihin sinä haluat.opetelkaa nyt hyvät ihmiset edes alkeellisimmat käytöstavat.


    • hdoifererwe

      myöhästelystä on Finnairilla eikä Finnmatkoilla. Myöhästymiset ovat seurausta Finnairin mekaanikkojen eläkkeelle lähettämisestä eikä matkatoimistosta.

      Huoneiden taso johtuu siitä, että matkatoimisto maksaa hotellille huonosta huoneesta vähemmän kuin hyvästä. Jää enemmän voittoa, koska hinnat eivät ole sen matalampia kuin ruotsalaisille. Merinäköalan saa joka toimistolta lisämaksulla, samoin paremman huoneen. Ne mainitaan jo esitteissä.

      Koskaan ei ole ollut ongelmia bussien tms. kanssa, ei Finnmatkojen eikä minkään muunkaan matkatoimiston kanssa.

      Hotellikansio on iät ajat ollut respassa eikä lähtöpäivän tietoja ole koskaan tuotu huoneeseen erikseen. Hotellikansiossa on sitä paitsi vastaus suunnilleen kaikkeen, mistä valitat. Ollaan nyt edes hiukkasen omatoimisia, kun on kerran annettu tieto siitä, mistä vastaukset löytyvät.

      • joku

        joka kirjoittaa asiaa. ottakaa oppia ainaiset valittjat. tämä on keskustelupalsta eikä valituspalsta.


      • 26 x Pattiksella
        joku kirjoitti:

        joka kirjoittaa asiaa. ottakaa oppia ainaiset valittjat. tämä on keskustelupalsta eikä valituspalsta.

        asiakkaana Bulgariassa minulla oli valitettavaa. Jouduimme vaihtamaan hotellihuonetta jostain syystä. Tilalle saimme 100 m2:n sviitin. Ja lohdutukseksi ainoastaan viinipullon ja pahoittelut.

        Lähtöpäivanä kentällä minulla oli hiki ja kauhea krapula. Valittelin oloani oppaalle. Olisin halunnut että opas olisi taputtanut minua olkapäälle ja sanonut vaikka että "voi pientä raukkaa".
        Eikä mitä. Sanoi vain että nestetasapainosta olisi huolehdittava.

        Minähän vihaan vettä enkä käytä sitä muuhun kuin takapuolen pesuun. Tämän olisi oppaan ollut syytä tietää eikä ruveta viisastelemaan.

        Näistä syistä en kyllä enää ikinä matkusta Finnmatkojen matkalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      74
      2180
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      174
      1701
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1577
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1368
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1362
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      290
      1207
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1079
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1043
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1042
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      912
    Aihe