Erittäin tyhmä kysymys

akka-67

Ostin eilen tämän apple-kannettavan, ja vasta opettelen koko härdellin käyttöä, siis jos vaikka haluan liittää linkin tai valokuvan aijaalta jonnekkin, niin kertokaa nyt ihmeessä miten se onnistuu...Ennen windowsissahan se onnistui maalaamalla ja hiiren oikealla kopioi ja sitten haluttuun paikkaan liitä, mutta miten ihmeessä tällä koneella kopioidaan ja liitetään?? Tiedän että vastaus löytyisi jostain, mutta olen "heti kaikki mulle ja heti" tyyppiä joten ei ole aikaa etsiä sitä tietoa "jostain"Ja mielellään vastaus selkokielellä, ei mitään tietokonekieltä, sillä niistä en ymmärrä tuon taivaallista :)

9

1196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vesku_orig

      omppu (eli optio) - klik on Macissa "hiiren oikea". Huomaathan, että Macissa toimivat myös kaikki normaalit usb-hiiret jolloin hiiren oikea=hiiren oikea;)

      Ja näppäinkomentoina omppu-C on kopioi ja omppu-V liitä.

      Omppu- eli optionäppäin on siis siinä välilyöntinäppäimen oikealla puolella.

      Suosittelen lukuhetkiä seuraavilla voorumeilla:

      http://www.hopeinenomena.net
      http://www.omenamehu.org

      suomenkielistä, asiantuntevaa ja nopeaa Mac-tietämystä!

      • vesku_orig

        Omppu- eli optionäppäin on siis siinä välilyöntinäppäimen vasemmalla puolella.


      • Mäkkihöperö
        vesku_orig kirjoitti:

        Omppu- eli optionäppäin on siis siinä välilyöntinäppäimen vasemmalla puolella.

        Komento- eli omppunäppäin (hannunvaakuna, neliapila...) on yleensä välinäppäimen molemmin puolin, Optionnäppäin, jossa lukee nykyisin myös alt, on sitten vasemmalla ctrl- ja komentonäppäimen välissä. Sen avulla saa näppäimistöstä mm. lisää erikoismerkkejä.


      • vesku_orig
        Mäkkihöperö kirjoitti:

        Komento- eli omppunäppäin (hannunvaakuna, neliapila...) on yleensä välinäppäimen molemmin puolin, Optionnäppäin, jossa lukee nykyisin myös alt, on sitten vasemmalla ctrl- ja komentonäppäimen välissä. Sen avulla saa näppäimistöstä mm. lisää erikoismerkkejä.

        mulla kun on käytössä tää Logitech-halpis joka muutenkin toimii vähän eri lailla... yrittelin ulkomuistista.

        Noh, kyllä noillakin neuvoilla kokeillen olis onnistunut. Akka-67 on vaan näköjään menettänyt jo mielenkiintonsa;) tai sitten homma toimii eikä kiitoksiin ole tarvetta kuten ei täällä useinkaan.


      • vesku_orig kirjoitti:

        mulla kun on käytössä tää Logitech-halpis joka muutenkin toimii vähän eri lailla... yrittelin ulkomuistista.

        Noh, kyllä noillakin neuvoilla kokeillen olis onnistunut. Akka-67 on vaan näköjään menettänyt jo mielenkiintonsa;) tai sitten homma toimii eikä kiitoksiin ole tarvetta kuten ei täällä useinkaan.

        Jospa Akka-67 on vain laittamassa miehelleen uutta vuotta kuntoon kuten hyvän akan kuuluu. Nythän on viimeinen mahdollisuus hakea Lidlistä halpoja mäyräkoiriakin.


      • vesku_orig
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Jospa Akka-67 on vain laittamassa miehelleen uutta vuotta kuntoon kuten hyvän akan kuuluu. Nythän on viimeinen mahdollisuus hakea Lidlistä halpoja mäyräkoiriakin.

        on tuokin! Alas Vanhasen riistäjä-jallitus! PS. Peugeotin peräloosteriin niitä Olvituusia mahtu 46 isommin ahtamatta.


      • Mäkkihöperö
        vesku_orig kirjoitti:

        mulla kun on käytössä tää Logitech-halpis joka muutenkin toimii vähän eri lailla... yrittelin ulkomuistista.

        Noh, kyllä noillakin neuvoilla kokeillen olis onnistunut. Akka-67 on vaan näköjään menettänyt jo mielenkiintonsa;) tai sitten homma toimii eikä kiitoksiin ole tarvetta kuten ei täällä useinkaan.

        Pahin moka oli kun annoit ymmärtää, että omppu- ja optio-näppäimet olisivat samoja, vaikka ne ovat eri näppäimiä - näppäimistöstä riippumatta. Pienet sijaintivirheet eivät maailmoja mullista, mutta jos aloittelija heti oppii perustermit väärin, niin hän on ymmällään pitempään ihan turhaan.

        Noh, kömmähdyksiä sattuu tekevälle ja neuvosi ovat muuten olleet parasta A-luokkaa :-)


      • akka-67
        vesku_orig kirjoitti:

        mulla kun on käytössä tää Logitech-halpis joka muutenkin toimii vähän eri lailla... yrittelin ulkomuistista.

        Noh, kyllä noillakin neuvoilla kokeillen olis onnistunut. Akka-67 on vaan näköjään menettänyt jo mielenkiintonsa;) tai sitten homma toimii eikä kiitoksiin ole tarvetta kuten ei täällä useinkaan.

        "Noh, kyllä noillakin neuvoilla kokeillen olis onnistunut. Akka-67 on vaan näköjään menettänyt jo mielenkiintonsa;) tai sitten homma toimii eikä kiitoksiin ole tarvetta kuten ei täällä useinkaan."

        Kuten näkyy, onnistuin kopioimaan, jippii;)
        KIITOS ja KUMARRUS! T.Ikuisesti kiitollinen:):)


    • Mäkkihöperö

      Mikä on "aijaa"?
      Noh, kuvia voi esim. weppisivulta vaikka hinata hiirellä suoraan toiseen ikkunaan tai työpöydälle.
      Muuten peruskomennot löytyy Muokkaus/edit-valikosta, joka on kopioitu wintoosaan lähes sellaisenaan. Näppäinsynonyymit näkyy komennon perässä valikon oikeassa reunassa.
      Ja tuon kohdevalikon saa omenahiirelläkin kun pitää ctrl-näppäintä alhaalla näppäimistön vasemmassa alakulmassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      423
      1826
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      186
      1475
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1411
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      156
      1358
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      980
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      966
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      923
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe