Pyörien kiihtyvyys

arvoja 750cc ylöspäin

Paljonkos nykyajan superpyörät kiihtyvät (lähinnä 1000 cc) isompiin nopeuksiin. Esim. 100-200 km/h tai 200- 300km/h. Riippu tietysti kiihdyttäjästä ja olosuhteista mut omakohtaiset tai lehtitestien arvot kiinnostaisi. Harvemmin noita arvoja mistään lehdissä enää testataan. Hevosvoimia esitetään, 0-100m tai 0-400m arvoja löytyy muttei esim. 0-1000m. Olisi vaan kiva tietää miten noi superpyörät pärjäävät ns. superautoille isommissa nopeuksissa.
Itelle oli aika oli aika pettymys kun kaverin ÄRRÄ volvo pieksi meitsin 636 kawan 150 km/h ylöspäin.

29

5507

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TurbotOn

      Varmaan noita specsejä löytyy netistä,mutta eikös tehokkaimmat sportit kiihdy 0-200:aan alle 7:n sekunnin?!Kovemmista nopeuksista kiihdytettäessä pyörän etulyönti asema suhteessa autoon pienenee jo pelkästään syystä,että autossa on parempi ilmanvastuskerroin.Toki ilmanvastus on suurempi mutta niin myös hevosvoimamäärä.Ja nyt puhun vakiolaitteista,enkä mistään turbotetuista pyöristä.

      Nollasta sataan pyörillä on suurena etuna "pitkä"ykkösvaihde jolla päästään reilusti yli satasen vauhtiin.Parhailla puoleentoistasataan!Tästä syystä auto antaa tasoitusta,koska jo vaihtamiseen kuluu sekunnin kymmenyksiä.Tosin nopein sarjavalmisteinen auto Barabus http://fi.wikipedia.org/wiki/Barabus_TKR päihittää nopeimmatkin katupyörät niin kiihtyvyydessä ja huipuissakin.

      Btw,kyllä nopeilla pyörilläkin saa olla varuillaan ainakin kovissa nopeuksissa tehtävissä kiihdytyksissä.Yllättävän moni katuauto pystyy haastamaan vakio kyykyn.

      Omakohtainen kokemus nopeasta autosta oli pari kesää sitten motarilla kun ruotsinkilvissä oleva Ferrari F40 tuli motarilla rinnalle ja ihan tarkoituksella jäi nykimään rinnalle.Omalla turbotetulla fighter-pyörällä sai oikein vaihtaa pari pienempää että sai karistettua "Fiatin" rinnalta.Huipuissa jäin kyllä toiseksi,koska välitykset eivät riitä todelliseen 300:aan ja katteetomalla pyörällä ei muutenkaan ole kovin mukavaa kovissa vauhdeissa ; )

      • elvithepelvis

        no kylläpä on taas faktat pojilla...

        tietääkseni 636 kawa kiihtyy 0-200km/h noin 10sek

        sitä ei pysty päihittää muut vakioautot kun Veyron ja veyron on omassa kastissaan..

        turhaa noita muutaman kappaleen speciaaliautoja ottaa vertailuun...( luen tuohon listaan kyllä esim. enzon ja veyronin) miksei samalla verrata
        F1 autoon?

        Volvon S60R taitaa mennä hikiset 6.jotain 0-100KM/H piristettynäkin.. siihen pystyy 500cc moottoripyörä. tietty siitä eteenpäin ei ole enää mopolla asiaa...

        tietty joku 100-200km/h kiihdytys on siinä mielessä hankala, että 600cc moottoripyörän pitää olla "aluella", turboautossa vääntöä löytyy ympäri kierrolukumittaria :)

        Oma mielipiteeni:

        mikä tahansa nykyaikainen vähintään 600cc moottoripyörä lähempänä 100hv riittää päihittämään 99,9% autokannasta.

        750cc:lla (esim. GSX-R) pyyhkii jo automaailmaa vaihteella kuin vaihteella.

        toinen mielipide:

        ethän nyt kuitenkaan osata mopoa sen takia?
        Sillä mopoilu on ihan jotain muuta kuin autoilioiden ärsyttämistä tai provokoitumista.
        Siinä jää mopoilija aina kakkoseksi. ( oli mopo sitten kuinka nopeami, kiihtyvämpi tai komeampi)


      • Ymmärtänyt
        elvithepelvis kirjoitti:

        no kylläpä on taas faktat pojilla...

        tietääkseni 636 kawa kiihtyy 0-200km/h noin 10sek

        sitä ei pysty päihittää muut vakioautot kun Veyron ja veyron on omassa kastissaan..

        turhaa noita muutaman kappaleen speciaaliautoja ottaa vertailuun...( luen tuohon listaan kyllä esim. enzon ja veyronin) miksei samalla verrata
        F1 autoon?

        Volvon S60R taitaa mennä hikiset 6.jotain 0-100KM/H piristettynäkin.. siihen pystyy 500cc moottoripyörä. tietty siitä eteenpäin ei ole enää mopolla asiaa...

        tietty joku 100-200km/h kiihdytys on siinä mielessä hankala, että 600cc moottoripyörän pitää olla "aluella", turboautossa vääntöä löytyy ympäri kierrolukumittaria :)

        Oma mielipiteeni:

        mikä tahansa nykyaikainen vähintään 600cc moottoripyörä lähempänä 100hv riittää päihittämään 99,9% autokannasta.

        750cc:lla (esim. GSX-R) pyyhkii jo automaailmaa vaihteella kuin vaihteella.

        toinen mielipide:

        ethän nyt kuitenkaan osata mopoa sen takia?
        Sillä mopoilu on ihan jotain muuta kuin autoilioiden ärsyttämistä tai provokoitumista.
        Siinä jää mopoilija aina kakkoseksi. ( oli mopo sitten kuinka nopeami, kiihtyvämpi tai komeampi)

        Jutun pointtia mutta kuten netistä voi todeta niin weyron on jo entinen mestari.Barabus lyö Weyronin niin tehossa,kiihtyvyydessä kuin huipuissakin.


      • arvoja kehiin
        elvithepelvis kirjoitti:

        no kylläpä on taas faktat pojilla...

        tietääkseni 636 kawa kiihtyy 0-200km/h noin 10sek

        sitä ei pysty päihittää muut vakioautot kun Veyron ja veyron on omassa kastissaan..

        turhaa noita muutaman kappaleen speciaaliautoja ottaa vertailuun...( luen tuohon listaan kyllä esim. enzon ja veyronin) miksei samalla verrata
        F1 autoon?

        Volvon S60R taitaa mennä hikiset 6.jotain 0-100KM/H piristettynäkin.. siihen pystyy 500cc moottoripyörä. tietty siitä eteenpäin ei ole enää mopolla asiaa...

        tietty joku 100-200km/h kiihdytys on siinä mielessä hankala, että 600cc moottoripyörän pitää olla "aluella", turboautossa vääntöä löytyy ympäri kierrolukumittaria :)

        Oma mielipiteeni:

        mikä tahansa nykyaikainen vähintään 600cc moottoripyörä lähempänä 100hv riittää päihittämään 99,9% autokannasta.

        750cc:lla (esim. GSX-R) pyyhkii jo automaailmaa vaihteella kuin vaihteella.

        toinen mielipide:

        ethän nyt kuitenkaan osata mopoa sen takia?
        Sillä mopoilu on ihan jotain muuta kuin autoilioiden ärsyttämistä tai provokoitumista.
        Siinä jää mopoilija aina kakkoseksi. ( oli mopo sitten kuinka nopeami, kiihtyvämpi tai komeampi)

        Kyseessä oli lastutettu 850R (300hp) ja kyllä käytännössä pyörä oli hitaampi sitä itsekin ihmettelen. Auto tuli jopa ohitse 180km/h jälkeen. Ehkä pyörä ei sitten ollut säädöissä ja vasta tuuli oli kova. No se siitä "lapsellisuudesta".
        Kyllä jotkut "katu" kiihdytys autot on vetänyt 0-1000m vähän päälle 20 sekunnin. Ei tässä ollut kyse mistään ärsytyksestä. Vaan ihan puhtaasta mielenkiinnosta. Jonkun mittauksen mukaan busa näyttäs menevän 0-1000m 19.1 sek.


      • arvot sulle
        arvoja kehiin kirjoitti:

        Kyseessä oli lastutettu 850R (300hp) ja kyllä käytännössä pyörä oli hitaampi sitä itsekin ihmettelen. Auto tuli jopa ohitse 180km/h jälkeen. Ehkä pyörä ei sitten ollut säädöissä ja vasta tuuli oli kova. No se siitä "lapsellisuudesta".
        Kyllä jotkut "katu" kiihdytys autot on vetänyt 0-1000m vähän päälle 20 sekunnin. Ei tässä ollut kyse mistään ärsytyksestä. Vaan ihan puhtaasta mielenkiinnosta. Jonkun mittauksen mukaan busa näyttäs menevän 0-1000m 19.1 sek.

        Bike 4/2004:
        ZX-10R 0-1000m 18,47sek/281,80km/h.

        Harva moottoripyörä ottaa todellista nopeutta 300km/h siksi kiihtyvyys 200-300 km/h on mahdoton. Esim 9FF Porsche 997 turbo menee 200-300 km/h noin 13 sekuntia ja 0-300km/h 22,6 sek.


      • tietäjä man

        vai pyörän ilmanvastuskerroin suurempi kun autolla?? Hohohoohhoooooo. jätkä on kyllä näistä asioista ihan pihalla.

        Ps. et varmaan tollasella rutku faitterilla pärjääkkään millekkään autoille. ihan sama kun rupeais ihmettelemään miksei trial pyörällä pärjää autolle. Voi hyvää päivää näitä urpoja!!!


      • Kra
        tietäjä man kirjoitti:

        vai pyörän ilmanvastuskerroin suurempi kun autolla?? Hohohoohhoooooo. jätkä on kyllä näistä asioista ihan pihalla.

        Ps. et varmaan tollasella rutku faitterilla pärjääkkään millekkään autoille. ihan sama kun rupeais ihmettelemään miksei trial pyörällä pärjää autolle. Voi hyvää päivää näitä urpoja!!!

        .......vai pyörän ilmanvastuskerroin suurempi kun autolla??......

        Näimpä se taitaa asia useimmissa tapauksissa olla!
        Varsinkin nakupyörissä on ilmanvastuskerroin suunnilleen yhtä hyvä luokkaa kuin huolimattoman tekemällä risukasalla. Katetuissa pyörissä se on huomattavasti parempi, mutta harva niistäkään yltää perheautoa paremmaksi. Kaikenlaiset "downforse" läyhäkkeet huonontavat ilmanvastuskerrointa. Nopeimmissa katupyörissäkin on havaittavissa lieviä etupään downforse muotoja, jotka huonontavat ilmanvastuskerrointa mutta avittavat suuremmissa nopeuksissa pitämään etupyörän tukevammin tiessä. F1 autollakin on yllätys yllätys huonompi ik kuin rekalla.
        Kokonaisilmanvastus on sitten ihan eri asia, koska siinä suurimpana yksittäisenä vaikuttavana tekijänä voi olla laitteen poikkipinta-ala. Ilmanvastuskerroin on taas pääasiassa riippuvainen kappaleen muodosta. Ilmanvastuskertoimessa verrataan kokonaisilmanvastusta laitteen poikkipinta-alaan.


        http://fi.wikipedia.org/wiki/Ilmanvastuskerroin


      • TurbotOn
        Kra kirjoitti:

        .......vai pyörän ilmanvastuskerroin suurempi kun autolla??......

        Näimpä se taitaa asia useimmissa tapauksissa olla!
        Varsinkin nakupyörissä on ilmanvastuskerroin suunnilleen yhtä hyvä luokkaa kuin huolimattoman tekemällä risukasalla. Katetuissa pyörissä se on huomattavasti parempi, mutta harva niistäkään yltää perheautoa paremmaksi. Kaikenlaiset "downforse" läyhäkkeet huonontavat ilmanvastuskerrointa. Nopeimmissa katupyörissäkin on havaittavissa lieviä etupään downforse muotoja, jotka huonontavat ilmanvastuskerrointa mutta avittavat suuremmissa nopeuksissa pitämään etupyörän tukevammin tiessä. F1 autollakin on yllätys yllätys huonompi ik kuin rekalla.
        Kokonaisilmanvastus on sitten ihan eri asia, koska siinä suurimpana yksittäisenä vaikuttavana tekijänä voi olla laitteen poikkipinta-ala. Ilmanvastuskerroin on taas pääasiassa riippuvainen kappaleen muodosta. Ilmanvastuskertoimessa verrataan kokonaisilmanvastusta laitteen poikkipinta-alaan.


        http://fi.wikipedia.org/wiki/Ilmanvastuskerroin

        Juuri näin.Tälläkin foorumilla törmää usein porukkaan jolla ei ole alkeellisimmatkaan fysiikanlait hallussa.Kaikki ei näköjään ymmärrä mikä ero on ilmanvastuksella ja ilmanvastuskertoimella!! ; )


      • TurbotOn
        Kra kirjoitti:

        .......vai pyörän ilmanvastuskerroin suurempi kun autolla??......

        Näimpä se taitaa asia useimmissa tapauksissa olla!
        Varsinkin nakupyörissä on ilmanvastuskerroin suunnilleen yhtä hyvä luokkaa kuin huolimattoman tekemällä risukasalla. Katetuissa pyörissä se on huomattavasti parempi, mutta harva niistäkään yltää perheautoa paremmaksi. Kaikenlaiset "downforse" läyhäkkeet huonontavat ilmanvastuskerrointa. Nopeimmissa katupyörissäkin on havaittavissa lieviä etupään downforse muotoja, jotka huonontavat ilmanvastuskerrointa mutta avittavat suuremmissa nopeuksissa pitämään etupyörän tukevammin tiessä. F1 autollakin on yllätys yllätys huonompi ik kuin rekalla.
        Kokonaisilmanvastus on sitten ihan eri asia, koska siinä suurimpana yksittäisenä vaikuttavana tekijänä voi olla laitteen poikkipinta-ala. Ilmanvastuskerroin on taas pääasiassa riippuvainen kappaleen muodosta. Ilmanvastuskertoimessa verrataan kokonaisilmanvastusta laitteen poikkipinta-alaan.


        http://fi.wikipedia.org/wiki/Ilmanvastuskerroin

        Juuri näin.Tälläkin foorumilla törmää usein porukkaan jolla ei ole alkeellisimmatkaan fysiikanlait hallussa.Kaikki ei näköjään ymmärrä mikä ero on ilmanvastuksella ja ilmanvastuskertoimella!! ; )


      • Se vasta
        tietäjä man kirjoitti:

        vai pyörän ilmanvastuskerroin suurempi kun autolla?? Hohohoohhoooooo. jätkä on kyllä näistä asioista ihan pihalla.

        Ps. et varmaan tollasella rutku faitterilla pärjääkkään millekkään autoille. ihan sama kun rupeais ihmettelemään miksei trial pyörällä pärjää autolle. Voi hyvää päivää näitä urpoja!!!

        ...todellinen TIETÄJÄ-MAN olet!! Älä viitsi amis tänne kirjoitella jos tietosi on tota luokkaa!


      • fysiikan maisteri
        TurbotOn kirjoitti:

        Juuri näin.Tälläkin foorumilla törmää usein porukkaan jolla ei ole alkeellisimmatkaan fysiikanlait hallussa.Kaikki ei näköjään ymmärrä mikä ero on ilmanvastuksella ja ilmanvastuskertoimella!! ; )

        Et sinä kyllä mistään fysiikasta mitään tajua etkä ymmärrä. Kirjoittelet noita iänikuisia wikipedia paskojas vaan tänne. Vai että ilmanvastuskerroin, MUAHAHAHAHHAAAAAA

        Joo ja ei tosiaan ihme ettet päässy ferraria pakoon sillä er-5 nakupyörälläs jossa muijalta pöllitty fööni "turbona". MUAHAHHAAHHHAAAAA!!!1


      • >>TurbotOn<<
        fysiikan maisteri kirjoitti:

        Et sinä kyllä mistään fysiikasta mitään tajua etkä ymmärrä. Kirjoittelet noita iänikuisia wikipedia paskojas vaan tänne. Vai että ilmanvastuskerroin, MUAHAHAHAHHAAAAAA

        Joo ja ei tosiaan ihme ettet päässy ferraria pakoon sillä er-5 nakupyörälläs jossa muijalta pöllitty fööni "turbona". MUAHAHHAAHHHAAAAA!!!1

        Älä murehdi.Et vain ymmärrä!Tämä kirjoituksesi antaa hyvän kuvan älyllisistä lahjoistasi.

        Ajattelin antaa vinkin ja kehoittaa tutustumaan fysiikanoppikirjoihin jossa opetetaan ihan perusjuttuja fysiikasta,mutta ethän sinä ressukka niitä ole koskaan edes lukenut.Ymmärtämisestä puhumattakaan!Toisaalta olet mielestäsi niin viisas,että ymmärrät esim.ilmanvastuksesta-,ja kertoimesta enemmän kuin Wikipediaan kirjoittavat asiantuntijat,nekun eivät tiedä kirjoittamastaan asiasta yhtään mitään.Satuja sepittelevät.

        On se kummaa,miten netissä aina silloin tällöin jostain perämetsäkylien Esson baareista löytyy sen luokan "tietäjiä" että vaikka niille millaista faktaa ja tositetta esittää,niin ei millään mene jakeluun.Nämä eivät millään voi ymmärtää,että ovat eläneet väärän tiedon vallassa,eivät voi hyväksyä että eivät ymmärrä!!

        >>Joo ja ei tosiaan ihme ettet päässy ferraria pakoon sillä er-5 nakupyörälläs jossa muijalta pöllitty fööni "turbona". MUAHAHHAAHHHAAAAA!!!1


      • >>TurbotOn<<
        fysiikan maisteri kirjoitti:

        Et sinä kyllä mistään fysiikasta mitään tajua etkä ymmärrä. Kirjoittelet noita iänikuisia wikipedia paskojas vaan tänne. Vai että ilmanvastuskerroin, MUAHAHAHAHHAAAAAA

        Joo ja ei tosiaan ihme ettet päässy ferraria pakoon sillä er-5 nakupyörälläs jossa muijalta pöllitty fööni "turbona". MUAHAHHAAHHHAAAAA!!!1

        Vaikket tätäkään ymmärrä etkä usko,mutta kuten videonpätkästä voit todeta,ei yksi suorituskykyisimmistäkään vakiopyöristä saa Mustangiin eroa kun lähdetään kovemmista nopeuksista kiihdyttämään!

        => http://youtube.com/watch?v=tX3T-pnOqBk&feature=related


      • ei oo turboja
        >>TurbotOn<< kirjoitti:

        Vaikket tätäkään ymmärrä etkä usko,mutta kuten videonpätkästä voit todeta,ei yksi suorituskykyisimmistäkään vakiopyöristä saa Mustangiin eroa kun lähdetään kovemmista nopeuksista kiihdyttämään!

        => http://youtube.com/watch?v=tX3T-pnOqBk&feature=related

        se pyörä hävis horisonttiin!


      • Mustang-GT
        ei oo turboja kirjoitti:

        se pyörä hävis horisonttiin!

        Mahdoit katsoa??Siihen vierelle se prätkä jäi rykimään siinä viimeisessä,kovimmassa vauhdissa tehdyssä "vedossa".Ei suinkaan jättänyt Mussea.


      • kovin veto
        Mustang-GT kirjoitti:

        Mahdoit katsoa??Siihen vierelle se prätkä jäi rykimään siinä viimeisessä,kovimmassa vauhdissa tehdyssä "vedossa".Ei suinkaan jättänyt Mussea.

        Mikä vitun "kovin" veto? Eipä kovin kovia vetoja ollut kun kymppi keuli vielä noissa vauhdeissa. Videon taustoja tuntematta tuosta ei voi sanoa mitään. Oliko varmasti täystehoinen ninja vaiko ameriikan alle 25kw malli(mitä itse epäilen). Ainakin kuljettajan ajovarusteista päätellen täyttä amatööri touhua...


      • olisi jättänyt
        kovin veto kirjoitti:

        Mikä vitun "kovin" veto? Eipä kovin kovia vetoja ollut kun kymppi keuli vielä noissa vauhdeissa. Videon taustoja tuntematta tuosta ei voi sanoa mitään. Oliko varmasti täystehoinen ninja vaiko ameriikan alle 25kw malli(mitä itse epäilen). Ainakin kuljettajan ajovarusteista päätellen täyttä amatööri touhua...

        Toi oli väsynyt mustang gt (alle 250 hp). ihmeen hyvin pärjäs.


      • tarkoitettu
        kovin veto kirjoitti:

        Mikä vitun "kovin" veto? Eipä kovin kovia vetoja ollut kun kymppi keuli vielä noissa vauhdeissa. Videon taustoja tuntematta tuosta ei voi sanoa mitään. Oliko varmasti täystehoinen ninja vaiko ameriikan alle 25kw malli(mitä itse epäilen). Ainakin kuljettajan ajovarusteista päätellen täyttä amatööri touhua...

        viimeistä kiihdytystä,jossa alkuvauhti oli kaikkein kovin.Hitaammista nopeuksista lähdettäessä Kawa oli selvästi autoa nopeampi.Viimeisessä kiihdytyksessä auto ja pyörä olivat rintarinnan.

        Ja kyllä kyseessä oli varmasti täysitehoinen 10R-Kawa.Vai meinaatko että 25:llä Kilowatilla mikään pyörä keulii noin rajusti tuollaisissa vauhdeissa???


      • bomberi1
        tarkoitettu kirjoitti:

        viimeistä kiihdytystä,jossa alkuvauhti oli kaikkein kovin.Hitaammista nopeuksista lähdettäessä Kawa oli selvästi autoa nopeampi.Viimeisessä kiihdytyksessä auto ja pyörä olivat rintarinnan.

        Ja kyllä kyseessä oli varmasti täysitehoinen 10R-Kawa.Vai meinaatko että 25:llä Kilowatilla mikään pyörä keulii noin rajusti tuollaisissa vauhdeissa???

        SElvästikkin tuossa kawassa oli välitykset muutettu. Ei muuten noin tiuhaan tarvis vaihteita vaihtaa kun ei nopeuskaan juurikaan lisääntynyt(maisemasta päättelin)


      • Anonyymi

        Se että kiihtyvyys saadaan nopeaksi, 1 edellytys on että ykkösvaihde pitää olla lyhyt.
        Ykkösvaihteella jotkut kyykkypyörät kulkee vakiona 180km/h.
        Honda cbr 1000 jossa on hv ollut 175-190, on 0-200km/h ollut jo vuosia 7sek.
        Välillä on ajaksi saatu 7.5, välillä 6.9sek.
        Honda on paperilla heikoin sillä kaikilla muilla merkeillä tehot on enemmän.


      • Anonyymi

        Kyllä ihmettelen jos katuauto pystyy haastaa kyykkypyörän 😮

        Nopein BMW, BMW M8
        0-400m 11.5sek ja loppunopeus 205km/h

        600cc pyörä 0-400m ~11sek ja loppunopeus ~ 220km/h

        BMW S 1000 RR ( 2019 )
        0-180 mph 13.0 s
        400 meters 10.2 s @ 259 kph

        BMW M 1000 RR ( 2022 )
        0-180 mph 12.8 s
        400 meters 10.1 s @ 261 kph
        huippunopeus 330

        Honda CBR 1000 RR-R Fireblade ( 2020 )
        0-180 mph 13.2 s
        400 meters 10.3 s @ 260 kph

        Aprilia RSV4 1100 ( 2019 )
        400 meters 10.4 s @ 255 kph
        0-180 mph 13.8 s

        Ducati Panigale V4 ( 2018 )
        400 meters 10.5 s @ 254 kph
        0-180 mph 14.3 s

        Ducati Panigale V4r ( 2021 )
        400m 10.1s 260kph
        0-180 mph 13sek
        huippunopeus 340km/h

        Kawasaki h2r
        ( 310hv, ei saa rekisteröidä suomessa katukäyttöön )
        0-400m 9.9sek loppunopeus 267kph
        0-180 mph 13sek
        huippunopeus ~ 402km/h

        Porsche 911 turbo
        400m 11sek 137mph
        0-180mph 26sek
        huippunopeus ~ 330km/h

        Jos haluaa kilpailla r-pyörien kanssa, kannattaa miettiä esimerkiksi Lamborghini huracan ostoa ( voi olla että ko auto on suomessa kiellettyjen autojen listalla ) mutta 0-400m on 9.4sek ja huippunopeus yli 380km/h, hevosvoimia 1100hv

        Chevrolet corvette : hevosvoimia kunnioitettavat 750hv, huippunopeus 330km/h mutta en tiedä riittääkö " eväät " kilpailla pyörien kanssa

        Bugatti veyron, huippunopeus yli 400km/h.
        Seitsemännen vaihteen voi kytkeä vasta yli 350km/h nopeuksissa. Loput asiat : ottakaa itse selvää.

        Pyörien hinnat on 25-50t €

        Mainittujen autojen hinnat on ihan toiselta planeetalta.

        Jos katuautolla aiot saada kiinni ( saatikka ohittaa ) kun katsotaan kummalla on ensin mittarissa 180mph ( 290km/h ) esimerkiksi uusimman Ducati panigale v4r.n tai BMW M 1000 rr.n niin kyllä melkoinen mooses olet


    • jiwe

      testi 80luwun susuki 1100ef kiihtywyys oli ykkösellä 1.19sek ja nopeus 119kmh :=)
      ja sille ei yksikään auto pärjää tjn
      kakkosel 160kmh ja kolmosella yli 200kmh :=)
      en koskaan päässyt koittaa nelosta tai witosta tosissani :=(
      waan jos jostain löytyy ko pöyrä ostan pois :=)
      mut huipuissa ei autoille pärjää mopot tjn

      • Hokasu

        Ei sentään kolmosella yli 2 sataa. Tiedän kun omistin sellaisen. Vitosella huippuja otti mittariin 225. Kolmosella n. 165.


      • vakiopyörä

        ei kiihdy alle 2:en sekunnin 0-100:aan!!Tehokkaimmat kyykyt menevät karvan alle kolmen sekunnin.Nämä specsit on luettavissa ihan alan lehdistä.Tuolta voit lukea erään suuren lehden vuosien saatossa tehdyistä testeistä==> http://www.bikez.com/statistics/index.php

        Voi tietty olla,että sinun Efesi on ollut joku superhyper-yksilö joka päihittää nykyiset pyörät ihan mennen tullen. Hehheeh


      • Anonyymi

        Riippuu huippunopeudesta.
        Chevrolet corvette zr1 ~ 640hv
        330km/h ja 0-100km/h 3.4sek.

        Ducati panigale V4 224hv.
        ~ 330km/h ja 0-100km/h 3.3sek.

        Honda cbr 1000 (2016) 190hv.
        305km/h, 0-100km/h 2.6sek

        Suzuki Hayabusa ~ 200hv.
        1/4 mile 9.7sek.
        Yli 300km/h, 0-100km/h 2.6sek.

        Bmw 1000rr ~ 200hv.
        1/4 mile 10.1sek.
        0-100km/h 3.3sek, yli 300km/h.


    • Anonyymi

      Ducati panigale V4 224hv.
      ~ 330km/h , 0-100km/h 3.3sek.
      1/4mile 10sek, 152mph.

      Honda cbr 1000 (2016) 190hv.
      305km/h, 0-100km/h 2.6sek
      1/4 mile 10sek.

      Suzuki Hayabusa ~ 200hv.
      1/4 mile 9.7sek, 149mph.
      Yli 300km/h, 0-100km/h 2.6sek.

      Bmw 1000rr ~ 200hv.
      1/4 mile 10.1sek, 152mph.
      0-100km/h 3.3sek, yli 300km/h

      Yamaha R1 200hv.
      1/4 mile 10.1sek, 147mph.
      0-100km/h 2.9sek.
      325km/h.

      Porche 911
      500hv.
      1/4 mile 11.1sek, 125mph.
      0-100km/h 3sek.
      topspeed 300-320km/h.

      Chevrolet corvette zr1.
      640hv, 330km/h.
      0-100km/h 3.4sek.

      (More information you can find yourself.
      Specs change almost every year, sometimes little, sometimes little bit more.)

    • Anonyymi

      Stock bikes

      Yamaha R6
      400 meters 10.89s @133 mph ( 214km/h )
      KM19.92s @154 mph
      Mile 28.46s @159 mph
      0-100km/h at 3.3 seconds
      0-130 mph( 210km/h )10.04s
      0-150 mph ( 241km/h ) 16.12s
      0-160 mph ( 257km/h ) 33s

      Kawasaki ZX-6R
      400 meters 10.74@134 mph
      KM 19.77s @157 mph
      Mile 28.14s @162 mph
      0-130 mph 9.78s
      0-150 mph 15.42s
      0-160 mph 22.68s

      Suzuki GSX-R750
      400 meters 10.58s @138 mph
      KM19.30s 163 mph
      Mile27.37s 168 mph
      0-100km/h 3.21s
      0-150 mph 13.40s
      0-160 mph 17.00s
      0-170 mph( 273km/h ) 31.3s

      Suzuki GSX-R1000
      400 meters 10.20s @150.5 mph
      0-180 mph( 290 km/h ) 21.33s
      KM 17.98s @183 mph
      Mile 25.89s @188 mph

      Suzuki GXS1300R Hayabusa
      400 meters 9.98s @145 mph
      0-180 mph( 290 km/h ) 20.89s
      KM 18.24s @176 mph
      Mile 25.60s @185 mph
      topspeed 315km/h

      Kawasaki ZX-10R
      400 meters 9.98/151 mph
      0-180 mph 17.72s
      KM 17.90s @181 mph
      Mile 25.1s @188 mph

      Yamaha YZF-R1
      400 meters 10.12s @154 mph ( 248km/h )
      0-180 mph16.28s
      KM 17.91s @183 mph
      Mile25.11s @188 mph
      topspeed 325km/h

      Ducati Panigale V4 ( 2018 )
      400 meters 10.11s @156 mph
      0-180 mph 14.3 s
      0-100km/h 3s
      KM 17.77s @186 mph
      Mile 24.85s @192 mph
      100 meters 5.1 s @ 144 kph
      200 meters 7.2 s @ 196 kph
      300 meters 8.9 s @ 228 kph
      400 meters 10.5 s @ 254 kph
      500 meters 11.9 s @ 273 kph
      600 meters 13.2 s @ 287 kph
      700 meters 14.5 s @ 298 kph

      Aprilia RSV4 ( 2019 )
      400 meters 10.4 s @ 159 mph
      0-180 mph 13.8 s
      0-100km/h 3.3 s
      0-200km/h 7.3 s
      100 meters 5.0 s @ 145 kph
      200 meters 7.1 s @ 195 kph
      300 meters 8.8 s @ 229 kph
      400 meters 10.4 s @ 255 kph
      500 meters 11.8 s @ 275 kph
      600 meters 13.1 s @ 290 kph
      217hv

      Honda CBR1000RR-R SP ( 2021 )
      400 meters 10.4 s @ 162 mph
      0-180 mph 13.2 s
      KM 17.75 @ 185 mph
      Mile 25.10 @ 185 mph
      0-100km/h 3.22 seconds
      0-200km/h 7.1 seconds
      topspeed over 300km/h, 217hv
      100 meters 5.0 s @ 147 kph
      200 meters 7.1 s @ 199 kph
      300 meters 8.8 s @ 234 kph
      400 meters 10.3 s @ 260 kph
      500 meters 11.7 s @ 280 kph
      600 meters 12.9 s @ 294 kph
      217hv

      BMW S1000RR ( 2019 )
      400 meters 10.2 s @ 162 mph
      0-180 mph 13.0 s
      0-100km/h 3.1s
      KM 17.73s 188 mph
      Mile 24.70s 195 mph
      100 meters 4.9 s @ 148 kph
      200 meters 6.9 s @ 197 kph
      300 meters 8.7 s @ 232 kph
      400 meters 10.2 s @ 259 kph
      500 meters 11.6 s @ 280 kph
      600 meters 12.8 s @ 294 kph
      207hv

      Ducati Panigale V4R
      400 meters 9.95s @159 mph ( 256km/h )
      0-180 mph13.54s
      KM 17.48s @189 mph
      Mile24.38s @197 mph
      0-100km/h 3 seconds
      0-200 km/h  7.09 seconds
      topspeed 340km/h, 221hv

      BMW M 1000 RR ( 2021 )
      400 meters 10.2 s @ 162 mph
      0-180 mph 12.8s
      0-100km/h 3.1 s
      0-200km/h 7 s
      100 meters 4.8 s @ 148 kph
      200 meters 6.9 s @ 198 kph
      300 meters 8.6 s @ 233 kph
      400 meters 10.1 s @ 261 kph
      500 meters 11.5 s @ 281 kph
      600 meters 12.7 s @ 296 kph
      212hv topspeed 330km/h

      Kawasaki H2R
      400 meters 9.76s @164 mph
      0-180 mph11.77s
      topspeed over 400km/h
      ( 310hv, ei saa rekisteröidä suomessa katukäyttöön )

      BMW M8
      0-100km/h 3.1 s
      400 meters 11.3 s @ 129 mph
      Mile 30.3 s @ 177 mph
      100 meters 5.0 s @ 137 kph
      200 meters 7.5 s @ 172 kph
      300 meters 9.5 s @ 192 kph
      400 meters 11.3 s @ 208 kph
      500 meters 13.1 s @ 221 kph
      600 meters 14.9 s @ 233 kph
      700 meters 16.6 s @ 243 kph
      1 kilometers 21.5 s @ 264 kph

      1.5 kilometers 28.8 s @ 282 kph

      Porsche 911 turbo
      400 meters 10.3 s 132mph ( 212kph )
      0-100km/h 2.4 s
      0-290 kph 26.0 s
      $204,850

      2021 Lamborghini Huracan
      0-100 3s
      0-200 8.9 s
      0-290 kph 26.0 s
      100 meters 4.8 s @ 141 kph
      200 meters 7.2 s @ 177 kph
      300 meters 9.1 s @ 199 kph
      400 meters 10.9 s @ 217 kph
      500 meters 12.6 s @ 232 kph
      600 meters 14.3 s @ 245 kph
      700 meters 15.9 s @ 255 kph
      1 kilometers 20.2 s @ 277 kph
      1.5 kilometers 26.5 s @ 298 kph

      Chevrolet Corvette ZR1
      0 - 200 kph 9.0 s
      400meters 10.8 s @ 135mph ( 217kph )
      6.2L V8 755hv
      Price in Europe €198,000

      https://motostatz.com/21-honda-cbr1000rr-r-sp-top-speed-acceleration/

      https://accelerationtimes.com/models/ducati-panigale-v4

      https://accelerationtimes.com/models/bmw-m8-competition
      https://www.motortrend.com/reviews/2021-porsche-911-turbo-s-first-test-review/
      https://accelerationtimes.com/models/lamborghini-huracn-evo
      https://fastestlaps.com/models/chevrolet-corvette-zr1-n-a

    • Anonyymi

      Faktaa on että minkään vehkeen ei tarvitse kiihtya sataseen alle 10 sekunnissa eikä minkään tarvitse kulkea yli 120kmh.

    • Anonyymi

      ZX-6R on nopea oikeissa käsissä ja kevyt kuski saa sen kulkemaan niin kovia lukemia ettei nopeampaa tarvitse.

      Kawasaki Ninja ZX-6R 9-Second 1/4 Mile Drag Strip Setup

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      163
      1463
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1284
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      27
      1281
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      215
      1144
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1086
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      317
      1019
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      224
      1012
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      949
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      276
      922
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      915
    Aihe