Miten amk:ssanne ratkaistaan ongelma, jos opiskelija ei selviydy matematiikasta. Itse olen kohta viidennen kerran uusimassa ja homma tuntuu toivottomalta. Pisteitä on 237, eli tutkinto uupuu matikan rästeistä.
Voiko opettajanne antaa korvaavan tehtävän tms. kohtuullistamisen?. Periaatteessahan minun pitäisi jo istua kurssi uudestaan, mutta koulu on muutaman sadan kilometrin päässä, että sen on saanut sentään anteeksi.
Kertokaa kokemuksistanne ja neuvoistanne?. Kohta lopetan koulun, menköön 3,5 vuotta hukkaan, niin alkaa kypsyttämään.
Matematiikan läpäisy amk:ssa
8
2735
Vastaukset
- toivotonta (kyllä vain)
Entä miten päästä läpi pari enkun kurssia ja yksi ruotsin kurssi??? Ruotsi nyt menee varmaan säälistä, kun tuskin sitä nyt kukaan osaa, mutta enkku on mahdoton.
- tutkinto?
et kertonut opiskeletko mitä tutkintoa. Jos insinööriksi, niin parempi olisikin lopettaa koulu. Mikä firna tarvitsee sellaista insinööriä palkkalistoilleen, jolta eivät edes perus palikkatason matematiikan laskut luonnistu?
- weird......
Mitä tutkintoa opiskelet? Varmasti riippuu siitäkin tarvitaanko alalla paljon matematiikkaa....
- Avautuja nro 1
Todellakin toivon sinun ja koko koulun puolesta että et pääse kurssista riittämättömillä tiedoilla läpi. Opettajalta tai joltain muulta asiantuntevalta taholta voit varmasti saada lisäopetusta ja harjoitustehtäviä sen verran, että saat riittävät tiedot kurssin läpäisyä varten. Apua kyllä löytyy, kannattaa aloittaa jostain kaverista joka on käynyt saman kurssin, kopioida vaikka häneltä muistiinpanoja ja tehtäviä. Katselet vanhoja kokeita ja kertaat jatkuvasti edellisiä asioita etteivät ne pääse unohtumaan jne...
Jos olet jo viidennen kerran uusimassa, niin eikö sen pitäisi jo kertoa, että sinun pitäisi muuttaa aika radikaalisti opiskelumetodejasi, edes tätä yhtä kurssia varten?
Se, että et pääse matikan kurssia lävitse, ei ole koulun, vaan sinun ongelmasi. Omassa koulussani on ikävä kyllä näitä opettajia jotka päästävät kursseista lävitse ne, jotka eivät halua/kerkeä opiskella. Vänkäävät aikansa ja sitten opettaja laatii naurettavan helpon uusintakokeen tai jonkun hälläväliä-harjoitustehtävän. Ja sitten nämä vänkääjät kehtaavat vielä valittaa että koulutuksen laatu on huonoa. Voi jumalauta kun alkaa keittämään! Onhan näitä syitä varmasti itse kullakin minkä takia jotkin kurssit jäävät roikkumaan (kuten myös itselläni on jäänyt), mutta koulu ei saisi tinkiä siitä minimiosaamisen tasosta mikä vaaditaan tutkinnon saamiseen, ei vaikka olisi muuttanut satojen kilometrien päähän tai vaikka olisi niin hirveän vaikea kurssi tai vaikka olisi niin hirveästi kiireitä ettei millään ehdi... - Panostusta nyt
Minkähänlainen aihealue on kyseessä? Kyllähän matematiikan opuksia
löytyy vaikka millä mitalla, joten jos ei nykyisellä materiaalilla
mene päähän, niin kokeile muita kirjoja yms.
Hanki alkuun vaikkapa lukion matematiikan kirjoja kyseisestä aihealueesta.
Opettele ihan alkeista asti ja etene sielä ylöspäin.
ÄLÄ vain lue, vaan LASKE paljon. Jos löytyy joku matematiikkaa
hallitseva kaveri, niin hän voi varmasti tarkastaa lakujasi ja
opastaa kun menee väärin?
Matematiikkaa ei opi lukemalla, vaan nimenomaan laskemalla. Hanki vaikka
iso kasa kirjoja ja laske kaikki esimerkkitehtävät jotka
niistä löydät. Ota nyt asia vakavissasi projektiksi, etkä vain
ala edellisenä iltana ulkoa lukemaan aihetta. Mieti kunnolla laskuja sen
sijaan että luovuttaisit heti ja katsoisit mallivastaukset.
Tavoitteena on nimenomaan ymmärtää miten lasku etenee ja mikä
on sen logiikka, eikä vain saada oikeaa vastausta tuurilla tai
kopioimalla.
Siis tiivistettynä: Hanki muita matematiikan kirjoja aiheesta
ja laske, laske ja laske. - asut
niin kaukana koulusta? Minä vaihdoin kylmästi koulua, koska jouduin muuttamaan kesken opintojen toiselle puolelle Suomea. Hae ja kirjaudu lähemmäs, niin ehdit opiskellakin.
- useasti yrittänyt
Missä opiskelet ja mikä tentti jumittaa?
- toivotontako???
Ihan perusopintojen matematiikka, kohta viides yritys jonka jälkeen en enää yritä. Koulua en mainitse mutta työn kannalta matematiikka ei ole millään tavalla merkitsevä.
Vaikeat elämäntilanteet ollut mutta sitähän nämä opsit, totsit ja koulut eivät ymmärrä. Ei ymmärretä että loppuunpalaminen on realistista, perhe pitäisi hoitaa ja ruoka tienata.
Patti tilanne: tehnyt tutkintoa edellyttävää työtä kaksi vuotta, vakipaikka tutkintoa vaatii ja jos lopetan loppuu työni seinään.
Ei tässä enää tsemppauset ja yrittämiset auta, alkaa se puolisonkin mitta täyttymään, kun ei elämässä kohta ole kuin kouluni ja kouluni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733664Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91991Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261323- 1341210
- 1001073
- 1091055
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701010- 60974
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6965- 35876