Hartwall

ja Koff

Kertokaas mikä siinä on? Näillä kahdella tavaran toimittajalla on kalustossa suuria eroja, eli aina tietää kun tulee hartsun kuorma autot on hartwallin väreissä ja kuskeilla on firman kuteet päällä. Koffilta taas tulee milloin millaisia auto/kuski yhdistelmiä.

12

5055

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entinen yrittäjä Koffilla.

      Katos kun Harwall panostaa yrittäjiin mutta Koff panostaa juoman myyntiin.

      Olin omalla jakeluautolla Koffilla vuoden verran jakohommissa ja sain kerjätä Koffin ajopuku lähes 10kk ennenkuin sellainen minulle annettiin.
      Auto kyllä maalattiin silloisen Kivenlahti maalaamossa heti ennenkuin edes pihaan saanut ajaa.

      Jos joskus olen vielä niin "hullu" että rupean kaljaa jakamaan niin en missään nimessä Koffille mene.

      Koff pitää tilapäisyrittäjiä hommissa eikä välitä mitä asiakkaat miettii. Hartwall taas panostaa asiakastyytyväisyyteen.

      Sama homma on Valiolla. Ennen autot piti olla Valion väreissä mutta sitten ahneus iski ja jakohommat annettiin Tehojakeluun jotka ottivat metsästä "halpoja" jakoautoja hommiin.
      Nykyään alkaa taas olla Valion mainokset autoissa jotta tietää tuleeko maitokuorma pihaan vai roskisauto.

    • Mikkelin kittaaja

      Näin kokemusta alalta omaavana voin kertoa että koffilla kuski ja kuljetukset ovat vain kuluerä jota yrotetään saada mahdollisimman halvalla.

      Ja kun eurolla ei saa kahden euron tavaraa niin kalusto ja kuljettajien ajotaito ja palvelutahto on jotain ihan muuta kuin alalle sopivaa.

      • MAPUHUHUONO SUOMI

        itte hartsulla ajamassa ja kyl melkeen kaik autot tulee firman väreihin mitä vaan joku ostaa.
        ja työvaatteet kun tilaa ni sieltä ne toimitetaan.

        Just tossa vappu viikolla tuli joku venäjä kautta virolainen kuski ja auto näytti siltä että eksynyt jostain tivolisaattueesta ja törmännyt pariin oksaan myös matkalla ja tuli kysymään että mitenpääsis siihen ja siihen kauppaan missä se on ja sano: ´´ma puhu aika huono kieli mut mä ymmärä hyvin´´ et selitä siin sit.


    • posse

      Montako olutkoppaa (24 tölkkiä) mahtuu täysperävaunulliseen rekkaan?

      • Täyteen asti

        Riippuu varmaan hyvin pitkälle tavaran "muodosta" eli ollakko irto eli lemppaus tavaraa,paletilla vai dollilla.....
        Tietenki lähes yhtä suuri merkitys on sen "Rekallisentäysperänuppilaatikkoauton" lava tilavuudella,joten kymysykseesi vastaaminen o vähä hangalaa...


    • Meesau

      24/0.33l-tölkkipakkaukset lastataan eurolavoille ja muistaakseni täyspitkään(25.25m) reteliin mahtuu 52 lavaa eurolavapaikkaa tavaraa. Yhdessä lavassa on noin "96 jässäkkää", joten tuloksena on 4992 lavaa olutta. Paremmin tietävät korjatkoon. Kuutioiden puolesta mahtuisi enemmänkin, mutta kantavuusrajat tulevat vastaan. Tilavuuden puolesta tuplamäärä olisi mahdollinen, sillä täysi tölkkilava on noin metrin korkuinen.

    • Rahti-Masi

      Mä ajoin hartsulla aikoinaan juntusen rekkaa, ajettiin 2 tampereen reissua päivässä, jotkut innokkat ajoi kolme ja Kaarinasta ajettiin konalaan kaljaa kaksi kuormaa päivässä, oli hyviä aikoja 110 scanian ratissa ja ei ollut ajovaatteita, omissa kuteissa sompasin. Keskon ajoon kun meein täysperää ajamaan niin piti olla firman vaatteet ja rullakoita sai repiä lumihangessakin, nyt mää ajan kontteja etelä-suomen alueella ja on hyvä homma ja kome vuotta vanha Scanikka alla.

      Kaljan ajossa tänä päivänä olis paras toi säliöhomma, ne pojat pääsee helpolla ajaa pitkiä i sivuja ja vetelee letkuja vaan ja pienellä nupilla ajavat.

    • Anonyymi

      Parasta on jakohomm akauppoihin ei tarvitse paljon ajaa, kantaa sisään ja hyllyttää ja tuo tyhjät pois ja kantaa pikkupakoissa portaita yläs ja alas ja saa ajaa kaupungin keskustan alueella ellei ole suosiossa ja saa pidemmän piirin.

    • Anonyymi

      Ajaako Hartwal vielä omilla autoilla?
      Hartwall muutti jossakin vaiheessa helsingistä lahteen, ajavatko helsingin jakelun lahdesta käsin?
      Onko vielä niitä tankkiautoja(olut) jotka vievät ravintolaan letkuilla kaljaa se olisi hyvää hommaa ei tarvistsisi kantaa ja hyvä ajomatkoja.
      Katselin muutama vuosi sitten kun helsingissä oli karjalan kylteillä hienpo Volvo oluttankki ja toi lahdesta kaljaa ravintolaan

    • Anonyymi

      Taitaa osin käyttää vielä omaa kalustoa, ajavat jakokuormat lahdesta pk-seudulle, kuljettajalle mukavampaa kun pitkä siirtymä ettei pelkkää kaupunkijakoa ja meno ja takaisn paluu tietysti työaikaa.
      Olutletkuautoista en tiedä olen kyllä nähnyt on herrasmiesten hommaa, ainakin joku yksityyinen ajoi maakuntiin olutta tankkiautolla.

      • Anonyymi

        Olisikohan joku välivarasto helsingissä josta ajetaan jakokuormat pk seudulle.Voi olla että on yksityistetty ajot.
        Tänä päivänä tehokkuus ja tehokkuus,mallasjuoman ajossa80 luvulla ajoin heittokeikkoja pikku mersulla helsingistä tampereele asti.
        Samoin toisesss firmassa vein pakettiautolla hesasta kotkaan traktorinrenkaan ja oli päivän keikka.


    • Anonyymi

      Ajoin kaljaa nuorena, mutta join kuormasta liian paljon, sain lopputilin onneksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      421
      4689
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      249
      2334
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1740
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      162
      1477
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      325
      1460
    6. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      140
      1161
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1157
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      80
      1130
    9. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1095
    10. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1015
    Aihe