Kommelluksia matkalla???

Kokemusta on!

En tiedä onko täällä ollut jo joskus juttutuokio, jossa jokainen on kertonut sellaisesta omasta matkastaan joka on tavalla tai toisella mennyt ihan läskiks? Olen palstan uusi vierailija ja haluaisin kertoa yhdestä matkastani kunnon ötökkähorroria!!!

1. Kypros : Agia Napa elokuu 1998

Pääsimme hotelliimme ja katsoin siellä ulkolämpömittaria joka näytti tuskaiset 43 C kuumuutta ja huoneessani ei ollut edes ilmastointia! Hotellimme oli jyrkänteen päällä ja varsinainen uima-allas ja puutarha oli syvässä montussa jonne laski kiviportaat! Sain kapsäkit hotellihuoneeseen ja laskeuduin portaita alas puutarhaan kunnes jossain keskivaiheilla portaita minut yllätti ainakin 30 cm pitkä kuin rautalangasta väännetty siimamainen ötökkä, joka juoksi portaitten poikki jalkojeni juuresta! Sain melkein sydärin ja polvet luimussa pakotin kumminkin itseni laskeutumaan altaalle! Menin uimaan ja pääni ympärillä alkoi hyökkimään ainakin 15 cm:n pituisia punasiipisiä sudenkorentoja! Sukelsin ja olin kauan aikaa pinnan alla ja kun nousin pintaan otin sellaisen syöksyn uima-altaasta ylös etten muista niin kauhuissani olleenkaan... Enää en siihen altaaseen mennyt toista kertaa uimaan! Lähdin kapuamaan portaita ylös hotellille, kunnes n. 20 cm pitkä kekko juoksi melkein sydäntä halvaavasti varpaitteni edestä! Olin yhden samalta paikkakunnalta kanssani lähteneen kaverin huoneiston parvekkeella iltapaukuilla ja katselimme vähän jo valmiiksi inhoten ympärillämme lepattavia ISOJA lepakoita ja seinillä kiipeileviä gekkoja. Yhtäkkiä kaveri sanoo että VARO! SINUN NISKASSASI ON LEPAKKO!!! Riuhtasin olkapäätäni kauhusta huutaen ja samalla näin kun lepakko lähti olaltani lentelemään! Aloin jo valmiiksi eka päivänä saamaan ötökkäfobiaa, kunnes seuraavina päivinä tilanne vain paheni!!! Tapasin hotellimme yläkerrassa pari Espoolaista tyttöä seuraavana päivänä jotka kertoivat kauhunhetkistään samana eka iltana, kuin minulla oli ollut iljettävä lepakko niskassa! He kertoivat noin 12 cm pitkästä ja piikkijalkaisesta paksusta torakasta joka oli yöllä lennähtänyt tytöistä toisen yöpaitaan kiinni! Tytöt olivat kirkuneet hysteerisesti ja yrittäneet huiskia kammotusta pois yöpaidan kimpusta mutta se oli ollut todella tiukasti tarrautunut kiinni paitaan!!! En ollut uskoa noiden tyttöjen tarinaa (joista toinen on edelleen hirveen hyvä ystäväni) että hotellissamme olisi vielä kaiken kukkuraksi hirveitä jättitorakoita, olin nähnyt perkkiä sokerimurkkuja huoneistoni lattialla, kunnes... Eräänä iltana pari päivää myöhemmin olin omalla maaterassillani tupakalla ja kun aukaisin liukuoven näin kuin joku pikkulintu olisi pörähtänyt pääni ylitse ja lentänyt keittiöön! En kuitenkaan vaivautunut katsastamaan keittiötä etukäteen vaan sytytin kaikessa rauhassa tupakan!! Kun menin takaisin keittiöön ja huomasin kattolampun yläpuolella katossa vaaleanpunaisen n. 12 cm pitkän, ja iljettävän paksun ötökän joka vipatteli ainakin 10 cm:n pitkiä viiksiään, heilutteli huuliaan ja jolla oli mustat yököttävän karvaiset okajalat ja kynnet, silloin hysteria vasta iskikin! Juoksin respaan ja pyysin myrkkyä ja kun pistin käteni respan tiskille niin pzzzzrrrzrrrz! Toinen samanlainen inha torakka läksi pörräämään käsieni välistä!! "Kazarina, Kazarina" mongersi respanhoitaja! Sain elekielellä kuitenkin hoitajan ymmärtämään hätäni ja sain myrkkypullon! Menin takaisin keittiööni ja sama iljettävä otus vipatti yhä viiksiään kattolampun yllä! Rupesin jahtaamaan jättitorakkaa (suurin hyönteinen jonka ikinä olin nähnyt) myrkkysuihkeella ja otus alkoi paeta kattoa pitkin kynnet rapisten kuin rotalla ja se laskeutui seinätaulun taakse piiloon! Silloin hysteeriani alkoi kasvaa ja kun suihkutin myrkkyä seinätaulun taakse, ötökkä otti maaterassin oven edessä salamasyöksyn jolloin rääkäsin ilmaan pompaten kauhusta!! Kun katsoin lattian ja liukuoven rajaan en nähnyt torakasta enää jälkeäkään ja kauhu ja kammo jäi päällensä koska en enää tienny missä kammotus lymyää!! Lähdin hampaanpesulle ja wc:n edessä oli lohjennut laatta joka keikahti nurin astuessani sen päälle ja laatan alta paljastui ainakin 200 pientä torakanpoikasta lisää... Wc:een seinällä oli kun sytytin valot yksi about 5 senttinen torakka odottamassa kauhistumistani! Viimein hampaat jäi pesemättä ja koko yö oli horrorin täyteinen, en nukkunut silmäystäkään ja joka kerta kun jalkaani kutisi peiton alla pomppasin hysteerisenä pystyyn, laitoin valot ja katsoin oliko torakka ehtinyt jo sänkyvieraakseni! Seuraavana aamuna olin kuolemanväsynyt ja näin oppaamme jolta vaadin hotellin vaihtoa, mutta opas sanoi että täällä on torakoita joka paikassa näin kuumalla ilmalla vaikka menisit luxushotelliin!! Joten yääkkk, jouduin vain tyytymään samaan huoneistoon koko viikon, jonka odotin loppuvan hyvinkin pian!! Eräänä aamuna ennen Pafokseen suuntautuvaa retkeä keitin kraanavettä illaksi juotavaksi säästääkseni pullovesissä ja kun ilta koitti ja olimme käyneet Kourionin raunioilla, Limassolissa ja Pafoksessa, palasin huoneistooni ja otin keittiöni tiskikaapista tummanruskean kahvikupin ja kaadoin vesipannusta vettä juodakseni, huomasin vasta ensimmäisellä suullisella että kielelläni ja kitalaessani kuhisi jotain... Sylkäisin veden tiksialtaaseen ja ainakin kymmenen torakanpoikasta lennähti suustani veden mukana altaaseen!!! Seuraava reaktio oli että menin vessaan ja oksensin inhosta, jonka jälkeen minulla oli entistä heikompi olo. (Nestetasapainonvajaus) Onneksi lähellä oleva supermarketti oli vielä auki ja sain ostettua pullovettä juotavakseni. Vielä viikkojen päästäkin kotonani täällä Kuopiossa tarkastelin iltahämärissä mattojen alusia ja sohvan ja sängyn alusia, olisiko sinne eksynyt torakoita tai muita ötököitä, niin kauhea fobia jäi matkasta päälle!!! Ja päätin että Kyprokselle minua ei enää saada kuin kuolleena hauta-arkussa kuljetettuna ja toivottavasti eivät vie syöpäläisten syötäväksi silloinkaan minua sinne!!!!! Kertokaa lukijat tekin joku ironisen hauska kommellusmatkatarina tähän, onhan niitä kuitenkin jo hauska lukea näin jälkeenpäin Suomessa!!!:) Ja ratkiriemukasta ja seikkailurikasta uutta vuotta 2008 teille kaikille!!!!:):)

7

2102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seipääs

      Kuullosti mun kahen viikon ryyppykuurin jälkioloja :D

      • Seipääs vähä enemmä klo.2341

        nii sii jälkioloilta eikä oloja :-P


    • Otan osaa

      Ikävä kuulla että reissu meni noin pieleen, mutta pakko myöntää että täällä tuppasi väkisinkin naurattamaan. :-) Tämä oli niin elävästi, hauskasti ja hyvin kirjoitettu, että harvoin näkee!

      Ja itsekin ötökkäkammoisena tiedän nyt ainakin mitä paikkaa välttää!

      • Kommelluksia matkalla???

        tarkoituskin että naurattais!!!:) Itseironian takia mä tän pakinan teinkin, koska se naurattaa mua itseänikin hyvässä seurassa puhuttuna näin jälkeenpäin! Floridassa 1990 oli edellinen ötökkätarha päivittäin huoneen lattialla, isoja mustia palmuluteita, ällösin myös niitä ja kaiken kukkuraksi meinasin joutua hain syötäväksi uidessani Ft. Lauderdalen beachillä Atlantissa!! Että hurjia tarinoita riittää, pettymyksenä vaan vähän oli ettei tähän ole muut uhrautuneet kirjoitelleet omia pakinoitaan todella epäonnisesta matkastaan, joten nyt ryhdistäytykää, tehdään tästä hauskaakin hauskempi matkatarinapalsta!!!


      • 26 x Pattiksella
        Kommelluksia matkalla??? kirjoitti:

        tarkoituskin että naurattais!!!:) Itseironian takia mä tän pakinan teinkin, koska se naurattaa mua itseänikin hyvässä seurassa puhuttuna näin jälkeenpäin! Floridassa 1990 oli edellinen ötökkätarha päivittäin huoneen lattialla, isoja mustia palmuluteita, ällösin myös niitä ja kaiken kukkuraksi meinasin joutua hain syötäväksi uidessani Ft. Lauderdalen beachillä Atlantissa!! Että hurjia tarinoita riittää, pettymyksenä vaan vähän oli ettei tähän ole muut uhrautuneet kirjoitelleet omia pakinoitaan todella epäonnisesta matkastaan, joten nyt ryhdistäytykää, tehdään tästä hauskaakin hauskempi matkatarinapalsta!!!

        kiva asenne ja idea on hyvä. Hauskoja juttuja matkailusta saa todellakin etsiä. Joskus vahingossa sellaiseen törmää.
        Tottakai suomalaisia kiinnostaa enempi haukkua Finnairia, hotelleja yms. Luonteemme nyt vain on sellainen. Siihen sorrun itsekin. Kirjoituksesi sopisi teinitytöille suunnatun kauhuelokuvan käsikirjoituksen pohjaksi. Yhtä kaikki; nyt tuli mieleeni eräs hauska tarina.....

        Seurustelin takavuosina venäläistytön kanssa joka oli minua n. 25 vuotta nuorempi. Oli Pietarissa asuessaan ollut maakunta?--tason kilpauimari. Kertoi että haluaisi uida joskus valtameressä. Ei ollut sellaista koskaan nähnytkään.

        No minähän innostuin. Tykkään reissata ja ajatukseni täyttivät iloiset mielikuvat aurinkorannikosta ja meistä rakastavaisista.

        Tilasin valmismatkan Portugalin Algarveen. Mukaan otimme pari tytärtäni; siihen aikaan 10 vuoden molemmin puolin.
        Menomatka sujui hyvin ja otimme konjakkia niinkuin venäläistytön kanssa sitä otetaan eli reilusti. Aamulla sitten rannalle. Venäläistyttö huokaisi; ooooh, meri ja juoksi aaltoihin tytöt perässään. Jonkin ajan kuluttua tepastelin rannalle ja kyselin tyttäriltäni että missä Natasha (keksitty nimi) on? Tytöt viittilöivät aika kaukana oleviin poijuihin ja kertoivat kadottaneensa näköyhteyden niillä kohdin.

        Odottelimme tunnin puolitoista.. Synkät pilvet ajelehtivat pääni ympärillä... Ei nähnyt koskaan valtamerta.. tännekö Hän halusi tulla tekemään itsemurhan ? Muistakaa että kilpauimari ei huku edes känishä. Ajattelin soittaa paikalle poliisit mutta tyttöjen kanssa päätimme kuitenkin mennä ensin hotellille sekä päättää siellä jatkotoimista. Hiljaisina pakkasimme kamamme kasseihimme. Hotellillemme oli n. kilometrin matka jonka taivalsimme aika vaitonaisina.

        Haimme respasta avaimen. Hotellimme käytävällä huomasin että huoneemme oven kynnyksen yli tulvi vettä. Avattuani sviitimme oven huomasin vettä olevan lattioilla sentin-pari. Suihku oli auki ja suihkuletku lykkäsi vettä lattialle koko ajan lisää. Ei etelässä ole suihkukynnyksiä eikä muitakaan sellaisia..

        Ja minun makuuhuoneessani kuorsaa Natasha autuaan juopunutta untaan. Suutuin mutta sitä kesti ainoastaan 2 sekuntia. Sitten valtava huojennus täytti pääni. Tyttäreni pudistelivat päätään ikäänkuin sanoakseen että katsoisit nyt vähän faija millaisia....

        Herättyään armaani kertoili että oli uinut n. 500 metriä rannasta ja kääntyneensä takaisin. Rannalle tultuaan ei ollut meitä löytänyt. Merivirta oli kai vienyt sivuun. Lisäksi ranta on pitkä ja joka paikasta aivan samanlainen ensikertalaisen silmään. Oli tyttö luullut meidän lähteneen hotelliin ja jättäneen Hänet yksin uimaan. Oli ottanut taksin, huutanut hotellin johtajan kaa mutta selvinnyt sisälle huoneeseen. Venäläisen kovalla luonteella selvittänyt että maksetaan myöhemmin kun mies saapuu...

        Huoneessa oli ottanut hieman lisää konjakkia mennyt suihkuun ja..... siirtynyt sänkyyn meitä odottelemaan.

        Tilasin siivoojan luuttuamaan lattiat ja annoin sopivat tipit.

        Halasimme ja pussasimme ja lähdimme syömään ja nauttimaan hieman lisää konjakkia. Kaikki kolme tyttöäni olivat kauniita ja ihania...kävelin heidän kanssaan rinta rottingilla. Kyllä elämä on ihanaa!!

        Yhtäkaikki loppu hyvin.. kaikki hyvin. Kulunut sanonta mutta keksitkös itse parempaa?


      • Äitinä
        26 x Pattiksella kirjoitti:

        kiva asenne ja idea on hyvä. Hauskoja juttuja matkailusta saa todellakin etsiä. Joskus vahingossa sellaiseen törmää.
        Tottakai suomalaisia kiinnostaa enempi haukkua Finnairia, hotelleja yms. Luonteemme nyt vain on sellainen. Siihen sorrun itsekin. Kirjoituksesi sopisi teinitytöille suunnatun kauhuelokuvan käsikirjoituksen pohjaksi. Yhtä kaikki; nyt tuli mieleeni eräs hauska tarina.....

        Seurustelin takavuosina venäläistytön kanssa joka oli minua n. 25 vuotta nuorempi. Oli Pietarissa asuessaan ollut maakunta?--tason kilpauimari. Kertoi että haluaisi uida joskus valtameressä. Ei ollut sellaista koskaan nähnytkään.

        No minähän innostuin. Tykkään reissata ja ajatukseni täyttivät iloiset mielikuvat aurinkorannikosta ja meistä rakastavaisista.

        Tilasin valmismatkan Portugalin Algarveen. Mukaan otimme pari tytärtäni; siihen aikaan 10 vuoden molemmin puolin.
        Menomatka sujui hyvin ja otimme konjakkia niinkuin venäläistytön kanssa sitä otetaan eli reilusti. Aamulla sitten rannalle. Venäläistyttö huokaisi; ooooh, meri ja juoksi aaltoihin tytöt perässään. Jonkin ajan kuluttua tepastelin rannalle ja kyselin tyttäriltäni että missä Natasha (keksitty nimi) on? Tytöt viittilöivät aika kaukana oleviin poijuihin ja kertoivat kadottaneensa näköyhteyden niillä kohdin.

        Odottelimme tunnin puolitoista.. Synkät pilvet ajelehtivat pääni ympärillä... Ei nähnyt koskaan valtamerta.. tännekö Hän halusi tulla tekemään itsemurhan ? Muistakaa että kilpauimari ei huku edes känishä. Ajattelin soittaa paikalle poliisit mutta tyttöjen kanssa päätimme kuitenkin mennä ensin hotellille sekä päättää siellä jatkotoimista. Hiljaisina pakkasimme kamamme kasseihimme. Hotellillemme oli n. kilometrin matka jonka taivalsimme aika vaitonaisina.

        Haimme respasta avaimen. Hotellimme käytävällä huomasin että huoneemme oven kynnyksen yli tulvi vettä. Avattuani sviitimme oven huomasin vettä olevan lattioilla sentin-pari. Suihku oli auki ja suihkuletku lykkäsi vettä lattialle koko ajan lisää. Ei etelässä ole suihkukynnyksiä eikä muitakaan sellaisia..

        Ja minun makuuhuoneessani kuorsaa Natasha autuaan juopunutta untaan. Suutuin mutta sitä kesti ainoastaan 2 sekuntia. Sitten valtava huojennus täytti pääni. Tyttäreni pudistelivat päätään ikäänkuin sanoakseen että katsoisit nyt vähän faija millaisia....

        Herättyään armaani kertoili että oli uinut n. 500 metriä rannasta ja kääntyneensä takaisin. Rannalle tultuaan ei ollut meitä löytänyt. Merivirta oli kai vienyt sivuun. Lisäksi ranta on pitkä ja joka paikasta aivan samanlainen ensikertalaisen silmään. Oli tyttö luullut meidän lähteneen hotelliin ja jättäneen Hänet yksin uimaan. Oli ottanut taksin, huutanut hotellin johtajan kaa mutta selvinnyt sisälle huoneeseen. Venäläisen kovalla luonteella selvittänyt että maksetaan myöhemmin kun mies saapuu...

        Huoneessa oli ottanut hieman lisää konjakkia mennyt suihkuun ja..... siirtynyt sänkyyn meitä odottelemaan.

        Tilasin siivoojan luuttuamaan lattiat ja annoin sopivat tipit.

        Halasimme ja pussasimme ja lähdimme syömään ja nauttimaan hieman lisää konjakkia. Kaikki kolme tyttöäni olivat kauniita ja ihania...kävelin heidän kanssaan rinta rottingilla. Kyllä elämä on ihanaa!!

        Yhtäkaikki loppu hyvin.. kaikki hyvin. Kulunut sanonta mutta keksitkös itse parempaa?

        että löytyi.
        Pakko tympeänä suomalaisena sekä äitinä ihmetellä, onko ihan asiallista kännätä lapset mukana...sekä vaan todeta että toinen "katosi" eikä hälyttää apua...


    • luteen ruoka

      Ja sit vielä kun niitä ötököitä on joka paikassa, alkaa mielikuvitus vielä luomaan niitä lisää. Jos tuuli heiluttaa paitaa, pitkiä hiuksia tai huivia, niin eikös sitä jos lähes paniikissa pomppaa pystyyn varmana siitä, että ne kammottavat elikot on sun kimpussa. Ai jaa, sekös olikin vaan mun omat hiukset, no ei sitten mitään. Sitä ei oikein tiedä mitä sitä pitäisi tehdä, rauhotella yleisöä että ei se ollutkaan mitään vaarallista, vain mun omat hiukset vaiko häpeän puna poskillaan istuutua alas ja jatkaa touhujaan kuin ei olisi mitään noloa äsken tehnytkään.

      Ja sama juttu kun menee nukkumaan. Päivä on ollut pitkä ja rasittava, yhtä selviämistaistelua ötököistä, ja sitten kun makaat lakanoiden välissä valmiina keräämään voimia huomista taistelua varten, niin... Niin eikös joku kutitakin pohjetta, kyljessäkin tuntuu jotain, niskassa ja pakarassa myös. Apua, joko ne valloitti mun sängynkin. Ai, pistikö joku mua säärestä? Onko täällä vielä luteitakin kaiken pahan lisäksi? No, eihän siellä sängyssä tietenkään mitään ole, ei torakoita, siimahäntäisiä mitä lie eikä luteita. On vain erittäin vilkkaalla ja vakuuttavalla mielikuvituksella varustettu ötökköfoobikko.

      Onhan noita ötököitä tullut reissuilla tavattua, mutta ei sentäs noin infernaalissa mitoissa kuin sulla. Kammottavaa. Luteet on kyllä purreet yöllä sängyssä, mikä on kyllä aika hanurista. Vai mitä kirppuja lieneet olleet. Kyseessä oli 5 tähden hotelli, joten ei olis arvannu. En ikävä kyllä saa siitä millään yhtä raflaavaa tarinaa kuin sinä, mutta yritän kuvailla kauhun hetkiäni.

      Silmissäni vain pyörii kela, jossa näytetään kuinka nuori nainen käy sänkyyn makaamaan, vetää peitteen päälle ja ojentautuu selälleen suuren tyytyväisen huokauksen päästessä tämän huulilta. Poikaystävä on jo nukahtanut viereiseen sänkyyn. Taustalla soi jotain rauhallista klassista musiikkia (siis tässä filmiversiossa). Yhtäkkiä musiikki vaihtuu tappajahain tunnariksi. Nainen makaa yhä edelleen rauhallisena sängyssään. Ti-di-dii-dii ti-di-dii-dii, i i i i! Ja silloin luteiden (kirppujen?) armeija hyökkää viattoman uhrinsa kimppuun. Pureutuen terävillä miniatyyrihampaillaan herkkään vaaleaan ihoon. Pistelyä pohkeeseen, pistelyä reiteen ja pistelyä lonkkaan! Seuraa sätkimistä, lukuisia ai huutoja, vuodevaatteiden viskomista lattialle ja lopulta omituinen "ai-ai minua purraan"-tanssi poikaystävän sängyn vierellä.

      Herätän sikeäunisen ja ilmeisesti vaikeasti herätettävän poikaystäväni ja sitten käydäänkin aika tragikoominen keskustelu. Traaginen minun puoleltani, koominen hänen puoleltaan.

      - Täh? [uneliaasti ja epäselvästi]
      - MUA PURTIIN! [paniikinomaisesti]
      - Koirako? (joku taisi olla vähän unessa)
      - Ei TIETENKÄÄN! Miten se olisi voinut koira olla?
      - Sitähän minäkin, käy nyt nukkumaan.
      - Enkä ku mua purtiin tossa sängyssä!
      - Se koirako?
      - Unohda jo se koira, mites tänne koira olis päässy. Toi SÄNKY PURI MUA!
      - Sitähän minäkin, ei täällä mitään koiraa ole. Mee takas sänkyyn.
      - ENKÄ KU TOI SÄNKY PURI MUA!
      - Se oli unta, ei sängyt pure.
      - Mutku puree. Tai ei sänky vaan jotku ELUKAT SIINÄ SÄNGYSSÄ! KIRPUT!

      Lopetan kuvailun tähän, sillä siinä vaiheessa toinenkin jo heräsi lopullisesti ja tajusi tapahtuneen. Lopputuloksena sain uuden sängyn ja kammon purevia sänkyjä ja vuodevaatteita kohtaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      423
      1826
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      186
      1475
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1411
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      156
      1358
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      980
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      966
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      923
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe